Ga naar inhoud

Wachtbankje januari 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marjan: 1 januari

Priscilla: 2 januari

Dees: 3 januari

Pien: 3 januari

Mik: 3 januari

Kossie1: 6 januari

Meezie: 10 januari

Ceeke: 10 januari (bloedtest)

Raaut: 13 januari

Joske: 23 januari, 1 cryo

Angel: 25 januari

Celene: 25 januari

Guusje: 25 januari 2 cryo's

Veer: 25 januari

Violetta: 28 Januari

EDR: 28 januari

Kaartje: 28 januari

Wannabemom: 30 januari 2 embryootjes

Esly: 30 januari, 1 cryo

JRN: 30 januari

Valesca: 31 januari

Rackster: 31 januari

JRN wat een teleurstelling meid! Wel fijn dat jullie nog een kansje hebben in deze poging. In ons ziekenhuis zeiden ze dat de kansen op een zwangerschap met een cryo tegenwoordig bijna net zo groot (of klein, hoe je het procentueel ook wilt zien) zijn als met een vers embryo. Gek dat ziekenhuizen elkaar zo tegenspreken! Zij hadden het over wetenschappelijke bewijzen hiervoor.

Anyway...er worden er echt wel zwanger met een cryo meis! Kom op, op naar de volgende ronde!

Iemand nog wat van celene gehoord?

En klaartje is nog op vakantie. Ik hoop dat zij dit lijstje groener gaat maken!

• Reacties 584
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een verdriet deze maand!

Ongelooflijk!

Ester en Jrn heel veel sterkte.

Het is altijd zo moeilijk om een negatieve test te krijgen.

Ik hoop dat de pijn snel minder wordt.....

Liefs,Violeta

Geplaatst

Estheeer! dikke knuffel meid, dit is ECHT kl*tezooi! Ik had het je zooo gegund... Geef het tijd om te plaatsen, want dat heb je nodig. Hopelijk wordt DD de plek die je jullie zo gewenste wondertje kan geven. Veel sterkte hoor..

Jrn, ookal.. wat rot voor je..

Hopelijk nog een paar dames die toch nog positief testen deze maand, kom op he! duimen maar!

Geplaatst
Deze topper is niet blijven plakken en met cryo's neemt de kans volgens ons ziekenhuis met de helft af. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Het waren wel allemaal toppertjes toen ze zijn ingevroren.

Hoi jrn, wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is deze keer, maar wat een bonus dat je cryo's hebt. Wat betreft de zgn. gehalveerde slagingskans van een cryo, dit is strikt genomen niet waar, althans, volgens mijn gyneacoloog. Als een cryo ontdooit, heeft ie evenveel kans als een vers embryo. Misschien zelfs wel meer omdat ie sowieso al een dag verder, en dus sterker, is.

Feit is wel dat niet iedere cryo goed ontdooit. En die cijfers worden natuurlijk ook meegenomen in de statistieken waardoor het lijkt dat je met een cryo minder kans zou hebben.

Cryo's zijn een cadeautje en ik hoop van harte dat je 'm over 9 maanden uit mag pakken.

Succes!

Geplaatst

Esther, fijn dat Gerard ook thuis is vandaag... Veel sterkte samen. Waarom nou niet, hé?! Weet al die digiknuffels en zo niet te vinden, maar geef je er vanaf hier wel één!!!

Verzamel moed en zoek je weg om door te gaan. Succes!

Andere dames die een rode regel hebben; natuurlijk ook heel veel sterkte! 'Is niet niks...

Geplaatst

K ben een tijdje niet zo actief geweest op het forum, moest dus net ff alles weer bij lezen.

Meiden, wat een onwijs rood bankje, Ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen!!

En voor de meiden die zwanger zijn; onwijs gefeliciteerd!!

Hier alles nog rustig!

Ik moest al weken geleden ongesteld worden, na m'n 3 weken ' rust' maar er kwam niks! (m'n lichaam is weer eens helemaal van slag van al die hormonen.)

Ik zat er best mee, want als het volgens planning had gegaan, hadden we volgende week de punctie en tp gehad, net voor onze vakantie, en daarna zou het lab. in Rotterdam dicht gaan. Maar gelukkig gaat het lab. nog weer later dicht, dus het komt alsnog goed. K heb van de week pillen gekregen, om ongi te worden, dus dat word ik dan over 2 weken, en dan kan ik ook met de Gonal F starten. Heb dan ergens de 3deweek van Febr. m'n punctie en als alles goed gaat de TP.

Ik moet wel zeggen, dat ik er veel minder positief insta dan de vorige keer. Misschien ook wel uit zelfbescherming? k heb wat minder de hoop dat het gaat lukken zeg maar.

Als we nu weer geen cryo's hebben na deze poging dan wil ik er ff mee stoppen, even tot rust komen, even niet aan die shit hormonen.

K zit al vanaf eind mei vorig jaar aan de hormonen, en we zijn nog geen steek verder!

Sorry, zit n beetje te klagen geloof ik, er zijn zat meiden die dit traject al veel langer doen, respect meiden!!!!

Op naar Februari, hopelijk word dat een groener bankje.

Ik heb ff snel uit zitten rekenen, maar ik kom dan met testen enzo. (als alles goed mag gaan) uit in maart... weer 2 maanden verder....pfffttt.. vind wel dat met dit hele MMM traject dat de tijd tussen je vingers door glipt!!

liefs

Geplaatst

@Esther, ontzettend klote! Heel veel sterkte!

@JRN, voor jou ook KKKK heel veel sterkte.

@Tweety, fijn om weer van je te horen. O gelukkig dat het lab later dicht gaat. Kom je nu wel uit met je vakantie?

Geplaatst

@Mik; Ja k was ook erg opgelucht, dat het toch nog door kon gaan.

Ik word tijdens m'n vak. ongesteld, en dan ook gelijk starten met Gonal F, dus dat is ookwel lekker, heb de eerste week nog niet zo'n last van de bijwerkingen, en anders had ik m'n wachtweken gehad tijdens m'n vakantie. Aan de ene kant; afleiding! maar ik ken mezelf, ik zou toch niet kunnen ontspannen, dus dit is wel beter zo!!

WAt fijn dat je alweer 8 weken zwanger ben. gaat het goed met je? hoe voel je je?

liefs

Geplaatst
Hellen zou graag wat meer info willen over dd.liefs

Hoi meis, er is hier een behoorlijk actief topic over dd (onder ziekenhuizen). Er zijn vrij veel dames die uitbehandeld of ontevreden richting Dld of Belgie zijn vertrokken. Lees maar even en stel je vraag, je krijgt zeker antwoord!
Geplaatst

@Tweety, echt fijn voor je dat het lab later dicht gaat. Weet je wanneer het dicht gaat?

Met mij gaat het goed, voel me prima. Alleen erg moe, heb het ook druk op mijn werk. Afgelopen woensdag voor het eerst een echo gehad en dat was super. Ben nog wel angstig gezien de vorige keer, dus duurt wel ff voor ik er 100% vertrouwen in heb. Ik probeer er wel vertrouwen in te hebben hoor. :-) maar ja...

Geplaatst

Jeetje Tweety,net je bericht gelezen......

Ik wil je alleen heel veel succes wensen straks met de volgende poding!

Niet de hoop verliezen,probeer maar toch positief te zijn.Ik zeg het ook: zelfbescherming,maar als het niet lukt ben ik net zo verdritig.

Ik geloopf het niet dat je minder verdriet kan voelen,omdat je minder positief bent!

Begrijp me niet verkeerd,ik wil je gewoon opvrolijken!

En als je positief bent zijn de dagen veel mooier in deze donkere periode :)

Veel liefs,Violeta

Geplaatst

Hoi dames,

even een snel berichtje vanuit Italie, waar ik op vakantie ben. Maar ik heb 27 januari positief getest!!! :-)

Tot volgende week, ben ik weer in t land!

Groetjes,

Sanna

Ps: Esther, wat ontzettend vervelend voor jullie!! Veel sterkte!

Geplaatst

@Mik; volgens mij gaat het pas eind Feb.begin maart dicht. Tenminste in de wachtkamer van het ziekenhuis waar ik loop staat dat het in Maart sluit.

Dus het gaat allemaal nog lukken gelukkig!!

@Violete; Je hebt ontzettend gelijk!! Mijn man zegt het ook steeds; 'als je strax negatief test, heb het heus niet geholpen dat je al die weken er voor zo negatief bent geweest, want dan ben je er niet minder verdrietig van'. Nou ben ik denk ik van nature wel wat pessimister dan hij, ik bekijk alles van uit een half leeg glas, en hij vanuit een half vol glas ;-)

Ik probeer in ieder geval nog wel te genieten van al het mooie wat ik WEL heb, sommige dagen lukt dat wat minder, maar ik kan me eigen wel richten op m'n hobby's enzo.

En ik zie mezelf in de toekomst wel met kinderen, al is het dan niet van mezelf, dan wel via adoptie bijv.

Maar wat je zegt 'niet alle hoop verliezen' is helemaal waar. Ik moet ook gewoon proberen om hoop te blijven houden!!

Thanx voor je bemoedigende woorden!!

liefs

Geplaatst

Jeetje wat een rode maand... en ik moet het helaas nog een beetje roder maken.

Marjan: 1 januari

Priscilla: 2 januari

Dees: 3 januari

Pien: 3 januari

Mik: 3 januari

Kossie1: 6 januari

Meezie: 10 januari

Ceeke: 10 januari (bloedtest)

Raaut: 13 januari

Joske: 23 januari, 1 cryo

Angel: 25 januari

Celene: 25 januari

Guusje: 25 januari 2 cryo's

Veer: 25 januari

Violetta: 28 Januari

EDR: 28 januari

Kaartje: 28 januari

Wannabemom: 30 januari 2 embryootjes

Esly: 30 januari, 1 cryo

JRN: 30 januari

Valesca: 31 januari

Rackster: 31 januari

Geplaatst

@TWeety, wat een opluchting dat je precies uitkomt voor de sluiting. Dan moet het haast wel goed gaan he.

Spannend hoor. Waar ga je nu verder schrijven op het forum, dan kan ik je blijven volgen.

@Sanna, gefeliciteerd! Gelukkig toch nog een groene erbij.

@Kaartje, balen!, veel sterkte

Geplaatst

Mik; Wie weet, wie weet.... komt het alsnog helemaal goed!! ;-)

K denk dat ik bij het wachtbankje van Februari verder kalk, maar mijn wacht weken zullen w.s. wel in Maart uit komen!!

Maar volgende week (a.s.vrijdag nacht) gaan we eerst eens lekker op vakantie!!Heelijk wekie wintersporten!!

sterkte kaartje, wat moeilijk weer!!En nu? ga je nog verder?

liefs

Geplaatst

Hoi meiden

Ben nog steeds momenteel niet actief op het forum bezig vanwege onze vakantie in Nederland, maar vanaf tweede week februari zal daar weer verandering in komen als we thuis zijn.

Tot mijn grote verdriet zie ik hier die lange rode lijst van januari en het doet me zeer.

Vooral voor die meiden waar ik zoveel voor heb geduimd en gehoopt. (jullie weten zelf wel wie ik hiermee bedoel)

Waarom heeft het nu weer niet mogen lukken meiden, ik vind het zo verdrietig en oneerlijk voor jullie.

Ik wens jullie weer heel veel sterkte toe om deze teleurstelling weer te verwerken. Ik voel met jullie mee.

Liefs

Daniella

Geplaatst

Ik zie nu pas deze topic.....

Ik zit ook in mn wachtweken, zondag mogen we testen.

Duurt altijd zoooo lang dat wachten :(

*Oeps, volgens mij moet ik naar t wachtbankje van feb....*

Geplaatst

Ik zie dat de berichten van gisteren weg zijn. Vandaag het ziekenhuis gebeld om mijn echo naar donderdag te verzetten en ik mocht meteen komen i.v.m. bloedverlies. Een prachtig vruchtzakje te zien. Nog geen kloppend hartje want daar is het te vroeg voor. Helemaal blij en opgelucht weer naar mijn werk tot aan een uurtje geleden. Naar de wc en weer een enorme lading boed. Ik dacht dat het eindelijk was gestopt. Aaaaah. Maar mijn arts zei dat bloedverlies veel vaker voor komt bij vrouwen die zwanger zijn door een behandeling en dat het echt niets hoeft te betekenen. Blijft dus nog steeds spannend.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden