Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mik, dat was toch wel even schrikken.....fijn dat alles goed is!! Het begin is er al...afwachten hoe het verder gaat...

Sanne, vandaag naar huis. En dan genieten van je eigen omgeving enz.

Yola, vandaag de dag!! Ben benieuwd naar de reactie van de vk donderdag. Kan me goed voorstellen dat je liever wacht tot je lichaam zelf aangeeft dat het tijd is...

Vandaag hier begonnen met caulophyllum druppels...vies!!! Maar goed volgens de vk goed voor de bmh....we zullen zien.

Esk, hoe gaat het met het vocht vasthouden? Misschien ook het weer? Ik had er gisteren ook een beetje last van, vandaag weer redelijk weggetrokken. Uit voorzorg m'n ringen maar afgedaan.

Nu maar eens een broodje eten en dan vanmiddag naar de vk...ben benieuwd of ze al iets ingedaald is...

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Moos, veel succes bij de Vk, ben benieuwd wat ze zegt. Die druppels ken ik niet, wat zouden die moeten doen?

@Itsus, ja inderdaad, ik was ineens echt in paniek joh. nu voel ik haar gewoon weer de hele dag en ook hik.

Hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Wat vervelend, Itsus! Hoop dat je je straks beter voelt. En dat de slaappil helpt natuurlijk!

Mik, kan me voorstellen dat je even geschrokken bent, maar fijn dat alles in orde is en dat ze zich vandaag goed laat voelen. Hier wisselt het ook heel erg hoe goed ik de kleine voel. Vandaag een wat drukkere buikdag, maar gister moest ik er echt moeite voor doen. De vlos zegt dat ik 10 afzonderlijke bewegingen op een dag moet voelen en dat haal ik eigenlijk altijd, maar ik wordt ook altijd wat zenuwachtig als er veel tijd tussen zit...

Yola, vandaag dus DE dag, maar hij gaat zo te horen "gewoon" voorbij. En ik snap helemaal waarom je het strippen nog even laat voor wat het is. Kan altijd nog, toch? Ik ben de zwangerschap wel beu, maar zou ook niet zo snel laten strippen denk ik.

Moos, vandaag gaat het hier goed met het vocht. Het is helemaal weg. Misschien was het omdat ik zo lang gezeten heb, wie weet... en ik ben ook benieuwd naar de werking van die druppels. Waar is het precies voor? En is ze ingedaald?

Geplaatst

Hebben jullie het een beetje uit kunnen houden met dat hete weer van van de week... was echt vies warm en benauwd! Vind dit lekkerder eigenlijk!

Mik > dat is zeker schrikken! Fijn dat het allemaal in ieder geval in orde was!! Nu hopen dat je der snel in je armen kunt houden :)

Sanne > heerlijk ja, een frisse douche na al dat gedoe aan je lijf! Dan lig je weer voldaan in bed na die tijd :) En thuis zijn is het lekkerst natuurlijk, heb je een leuke kraam?? Je krijgt vast extra uren, of niet? Heb ik ook en bevalt me geweldig!

Yola > Om voor 2 weken terug te komen is ook niets nee... dan kom je er niet meer lekker in. Voor hoeveel dagen zou je terugkomen dan??

Itsus > das de 2e keer ziekenhuis toch?? Gelukkig dat er neits is, maar kan me voorstellen dat je er wel bang van wordt elke keer. Die slaappil zal je wel goed bevallen!!

Moos > alles goed bij de vk?

Hier is het echt genieten. Heb wel last van de hechtingen e.d. maar als je dan zo'n klein mannetje oppakt, is het wel goed. Had het nooit gedacht, maar 't cliché klopt... je vergeet alles als ie op je buik ligt (dag of wat later komt het wel weer terug trouwens...)

Vandaag voor 't eerst even naar buiten geweest, naar de waslijn en terug :) Toen ook meteen op de bank gaan hangen. Had niet gedacht dat je zo bekaf zou zijn van zo'n klein stukje. Deze week lekker wat visite, maar niet heel veel. Elke dag max. 2 keer mensen en dat bevalt me erg goed eigenlijk. M'n man moest weer aan de slag vandaag, dus dan heeft hij 's avonds ook lekker de tijd om met L.evi te knuffelen en te doen. Die doet het echt super trouwens, borstvoeding is goed op gang gekomen en zijn gewicht is niet verder gezakt. Nu moet ie nog aan gaan komen en dan komt het helemaal goed :) hij heeft al weet ik hoe vaak alles onder geplast. Deze nieuwe moeder snapte niet meteen dat zo'n kleine op kou reageert... commode, stoel, bed, aankleedkussen, kleren... hij heeft al van alles geraakt! Lang leve de wasmachine :)

Enne... om de moed erin te houden: ik slaap weer perfect (als L.evi dat ook doet tenminste), maagzuur is weg, rugpijn is over, vocht trekt weg.. dus alle klachten verdwijnen straks weer!!!

Geplaatst

Rosaly, fijn dat alles goed gaat...en ach die wasmachine....die doet z'n werk wel.

Itsus, wat vervelend weer naar het ziekenhuis. Hopelijk een nachtje lekker slapen op zo'n slaappil.

Esk, dat zei de vk hier net ook...ongeveer 10 bewegingen op een dag....ze krijgt natuurlijk ook minder ruimte om te bewegen.

Hier was alles goed, ze is ingedaald en mag nu komen!!! Voor wat betreft die druppels: Aan het einde van de zwangerschap bevordert caulophyllum de “rijping” van de baarmoedermond. Caulophyllum bevordert de ontsluiting en vergemakkelijkt de bevalling door de wee-ondersteunende werking.

Even op internet opgezocht....de vk heeft het voorgeschreven.

Geplaatst

goedemorgen....rustig hier

Itsus, een beetje kunnen slapen met die slaappil?

Hier een goede nacht gehad.

Hoe gaat het bij de rest...al gerommel? Mik, wordt het morgen??

Geplaatst

Hi allemaal...

@Rosaly, auww heb je veel hechtingen? Bizar he dat je van zo'n klein stukje al moe kun zijn. Dat herken ik wel. Bij de fysio zei ze toen 3 keer deze oefenening (dus ik in mijjn hoofd....3 keer hahah...nou ik kon niet eens meer hahah).

Fijn dat het zo goed gaat met hem. Bijzonde rgevoel he.

ha ha dat plassen...weet ik ook nog...

Rustig aan met visite he, lekker aan jezelf denken!

@Moos, dank je had nog nooit van dat middel gehoord.

Ik heb ook lekker geslapen. Vanmorgen heerlijk in bad geweest, alle 20 nageltjes weer in de lak, tja je moet wat haha.

Om half 4 zoon halen uit scholen, geen zin om naar buiten te gaan als ik dat weer zo zie. Blehh. Mooi weer om te bevallen haha.

Nou ik weet het niet hoor. Voel echt niks meer, alle krampen van de afgelopen dagen zijn weg.

Morgen weer VK dus we zien wel.

Geplaatst

Hey goede morgen!

Hier nog geen enkele actie. slecht geslapen weer bah. Itsus, wat heb jij gekregen van de huisarts? ik ga haar vanmiddag ff bellen en vragen of er bij mij ook iets kan. Als ik in zo'n uitgeputte toestand aan de bevalling ga, ben ik bij de eerste wee al op!

Vanmiddag maar eens rustig aan wat opruimen in huis. Lastig, want er ligt vooral in de huiskamer allerlei klein speelgoed op de grond, en bukken gaat niet echt lekker meer.

Ik moet trouwens zeggen dat verlof heel slecht voor me is :blush: elke ochtend tripje naar de winkels voor boodschapjes (die ik niet nodig heb haha) en waarmee kom ik thuis? koekjes en chocola! toch vallen de kilo's nog mee; ik zit nog steeds op 10 (al had ik natuurlijk al teveel).

Geplaatst

Nou, ik wou dat ik kon zeggen dat er maar 10 kilo bij zat, maar helaas... 20 is meer in de richting... en dat naar de supermarkt herken ik helemaal... ben verzot op chocolade op dit moment.

Ik ben het helemaal eens met Mik, prima weer om te bevallen vandaag. Kunnen we niet collectief bevallen, haha! Ik ben er ook helemaal klaar mee. Ik kan ook niet echt meer bukken, dus schop nu het speelgoed allemaal in dezelfde richting (van de box) en daar ligt het dan te liggen tot Thomas het weer pakt of totdat manlief het opruimt...

*gaap* ga weer even relaxen op de bank...

Geplaatst

Mmmmm.... even een iets minder appetijtelijke vraag, maar ik heb de laatste dagen af en toe wat wittig slijm in m'n slip. Zou dat de beruchte slijmprop wezen? Of gewoon afscheiding (maar dan meer dan normaal...)? Niet dat dit wat zegt over de start van de bevalling heb ik al gehoord, want dan kan het nog wel weken duren, maar ik vroeg het me gewoon af. Zal het donderdag wel even aankaarten bij de vlos.

Geplaatst

haha, esk... goede tip, gewoon op n hoop schoppen haha!

Over die afscheiding: De baarmoederhals produceert in de zwangerschap meer afscheiding (daar heb ik al de hele zwsch last van...). Als het nu ineens meer is, zou dat idd wel de slijmprop kunnen zijn. die komt soms in kleine beetjes en soms als een geheel 'strengetje' naar buiten. best maar ff de vlos vragen idd.

Gezamenlijk bevallen vandaag, als dat eens zou kunnen! Tis toch rotweer. Helaas is er gewoon nog steeds geen actie bij mij, dus t zit er niet in.

Ik ga morgen ff m'n huisarts bellen over slaapmiddel. temazepan hebben we vgs mij nog in huis van de punctie.

Geplaatst

Menstruatie-achtige onderbuik-kramp is hoe bij mij de weeen vorige keer begonnen... dus misschien is er al wat gaande. Het gaat en het komt? Dan misschien toch even timen... een wee voelt bijna hetzelfde, maar dan intenser... enne, niet tegen de bevalling op zien, het gaat zeker goedkomen!

Geplaatst

Menstruatie-achtige onderbuik-kramp had ik vooral vorige week last van....indalen?? Dat was het ws bij mij zei de vk.

Misselijk ben ik zo af en toe ook....heel vervelend! Het mag van mij ook wel, het wordt nu echt afwachten.

10 kilo vind ik niet veel, zit daar al ruim boven :happy:, maar ach hopelijk redelijk vlot weer kwijt. Moet ook wel zeggen dat ik niet let op wat ik eet....wel gezond maar toch ook wel meer aan het snaaien....chocolade en koekjes mmmm.

Mik, vandaag de Vk, ben benieuwd....het is de 7e....

Geplaatst

Goedemorgen...

Hier slecht geslapen, het regende echt zo hard, dacht dat de dakramen naar beneden kwamen. En ik hou van frisse lucht maar de ramen moesten echt dicht.

Verder ging die kleine echt turnen (wel fijn om dr te voelen hoor maar dit was echt pijnlijk). Heb beetje tv liggen kijken, draaien, vaak toilet. Ik heb gewoon constant harde buiken gehad.

Zit nu op bed met laptop, als ik opsta om weet ik veel wat te doen, dan direct harde buik.

Vanmiddag om half 3 naar de VK, even wat dingen vragen. Verwacht er niet teveel van hoor.

@Moos, denk het niet hoor vandaag...

Afscheiding, ben ik niet bekend mee, geen last van.

@Itsus, hoeveel weken/dagen ben je nu?

Waarom zie je tegen de bevalling op?

Heb je nog iets gedaan van yoga ofzo?

@Esk, ja dat bukken is vreselijk he. Lijkt me best zwaar hoor zoals jij en Yola met nog echt zo'n kleintje erbij.

Die van mij kan ik nog wel om iets vragen zeg maar. Hij helpt me, maar ja is wel een andere leeftijd.

Geplaatst

Vind het zo leuk om bij iedereen te lezen hoe het gaat.

En vooral als je iets herkenbaars lees zoals een kleintje wat een hele dag niet bewogen heeft.

Had dat vorige week en na 45 minuten ctg kwam er na een niesbui van mij weer beweging in.

Inmiddels is hij weer net zo duidelijk aanwezig als voorheen.

Is al wel behoorlijk ingedaald en ben Ozo nieuwschierig hoe hij eruit ziet.

Ben benieuwd hoe het bij de vk is gegaan vanmiddag met MIK0705.

Lees dat vanavond wel weer.

Allemaal nog een fijne dag met weinig ongemakken.

Groetjes van ons

Geplaatst

Mik, succes bij de vlos vanmiddag, hoop dat ze een oplossing voor je heeft, want zo is het niks natuurlijk.

Ik vind het hebben van een kleintje op zich niet heel erg zwaar momenteel, ook al moet ik veel tillen omdat hij nog niet loopt. Thomas is nog beschaafd onder de 10 kilo (net...) en ik probeer het wel te beperken. Gelukkig kan ik zelf fysiek aardig uit de voeten en als bukken echt niet wil, dan ga ik er gewoon bij zitten op de grond, dat gaat dan nog het meest fijn. Ik vind het aan het einde van de dag meestal iets zwaarder worden, zo rond etenstijd, maar dan is mijn man er dus dan kan hij het tilwerk voor z'n rekening nemen. En verder slaapt Thomas gelukkig nog veel waardoor ik toch tijd heb om te rusten en dat maakt het wel makkelijker vol te houden. Neemt niet weg dat ik deze zwangerschap echt heel beu begin te worden. Nog 9 dagen tot de uitgerekende datum. Nou sta ik ook niet direct bekend om mijn geduld...

Morgen mag ik weer naar de vlos en dan krijg ik een doorverwijzing voor het ziekenhuis, tenminste, dat is wel afgesproken. Volgende week dus een gesprek/consult bij de gyn en bij de vlos en dan gaan we kijken hoe het ervoor staat met de baby. Ik heb aan het einde van de dag tegenwoordig een vage hoofdpijn, net wel, net niet voelbaar, dus maak me een beetje zorgen over de bloeddruk. Het is dat ik morgen alweer naar de vlos ga, anders had ik denk ik wel gebeld. De kleine is wel rustig, maar ik voel hem of haar goed, dus op dat gebied geen zorgen. Ben wel erg moe vandaag, hoewel ik goed geslapen heb.

Itsus, hoe voel je je nu?

Het is wel erg rustig hier in dit draadje vandaag. Is iedereen zo lam van de zwangerschap? Ik herken het wel hoor, heb zelf ook niet heel veel zin meer om dingen te gaan ondernemen of zo... ik check 20 keer per dag het forum, maar voel me vaak al te moe om 1 keer te reageren (luilak die ik daar ben)...

Geplaatst

Hi meiden, sorry ik ben zooo van slag. Op een ander sept forum waar ik zit is een kindje overleden doordat de placenta losliet tijdens bevalling. Zij had al 2 vroeggeboortes gehad van babymeisjes en nu weer...

Maar ok..

Bij de VK was prima, ze zei toen ik binnenkwam dat ze zondagavond was gebeld nav de CTG en echo. Er was op de ctg activiteit te zien in mijn baarmoeder, voelde ik dus ook. Maar ja weet ik veel. Die gyn deed geen inwendig onderzoek omdat ik bij de VK loop. Dus ik kwam vanmiddag binnen, vroeg hoe het ging, bloeddruk e.d. En

toen zei ze dat ze even wilde voelen. Ok prima, zegt ze o je hebt al 2 cm, beetje duwen tegen het hoofdje en zo. Dus ze maakte ze de rand los.

Bij ons doen ze het echt alleen wanneer er al ontsluiting is en de baarmoedermond half verstreken is.

Ik had het niet verwacht nee. nu is het afwachten.

Geplaatst
Esk hier gaat ie wel hoor. Geen krampen onderin buik meer. Ik herken mezelf wel een beetje in wat jij zegt, beetje lam geslagen! Check wel maar dan geen berichtje achterlaten. Ach ja op steeds geklaag zitten jullie ook niet te wachten denk ik dan, hihi.

Mik hoe was het bij de vlos? Ik ben vrijdag 37 wkn zwanger. Tja en waarom zie ik tegen de bevalling op? Combinatie van factoren denk ik. Erg onzeker over mezelf, niet weten wat en wanneer het komen gaat en vooral omdat ik al 8 mnd pijn heb en daardoor totaal geen energie. Het breekt me echt op nu er steeds meer normale zwangerschapspijntjes bij komen. Maar iedereen zegt dat ik me geen zorgen moet maken en dat het gewoon gaat lukken dus zal me proberen daar in te geloven.

Heb wel yoga gedaan, maar daar had ik helaas niet veel aan. Door de pijn in maag/middenrif/slokdarm kan ik me niet echt goed ontspannen. En helaas vielen de lessen van half juli tm vandaag uit ivm vakantie.

Enfin weer te veel geklaag, ga weer lekker genieten van het getrappel in m'n buik! Het blijft een wonder!!

Het is en blijft zeker een wonder.

Op zich is het belangrijk dat je je zelf kunt ontspannen, door het verloop van mijn zwangerschap ben ik deze zwangerschap ook niet vaak naar de yoga geweest. Maar ik probeerde het wel zelf op bed. Gewoon gaan zitten en ogen dicht, handen op je buik, dan rustig ademen...en tegen jezelf zeggen dat het goedkomt, dat je het kan, tegen je baby dat je het samen gaat doen.

Vertrouw op jezelf dat je het kunt!

Geplaatst

Hey Mik, logisch dat je zo van slag bent..... vreselijk.... daar zijn geen woorden voor.

Helaas heb ik zelf ook 2 mensen in mijn directe omgeving die het hebben meegemaakt met 29 en 36 weken en zoiets laat mij ook niet koud.

Maar goed, alles weer ok bij de vk dus... en... er is al iets gaande! Super, het beginnetje is gemaakt. Nu afwachten, vandaag wordt hem vast niet meer... maar misschien morgen of overmorgen? Toi, toi, toi x

Geplaatst
@Yola, bij hoeveel weken kwam jouw dochtertje ook alweer?

38 wk (11 dg voor uitgerekende datum). Nu ben ik 3 dg overtijd, dus 14 dg geleden. wel een verschil hoor! ik vind het echt afwachten nu..

Jeetje als je nu al 2 cm hebt, dat is meer dan ik vorige keer na 5 u weeen had! Dus misschien ben jij wel eerder aan de beurt dan ik!

Ik heb besloten om morgen eerst ff te vragen waarom ze nu al wil strippen, en dan ff af te wachten wat zij inwendig vindt. Mocht er al flink ontsluiting zijn, dan vind ik t goed. maar liever laat ik haar toch nog wachten tot maandag als ik 41 wk ben.

Wat een afschuwelijk bericht van dat andere forum. ik kreeg echt rillingen, idd geen woorden. Dan is alles 9 mnd goed gegaan, is t kindje helemaal gezond, gebeurt dit... arme vrouw, arm kindje, wat een gruwel om mee te maken! Geen wonder dat je van je stuk bent.

Geplaatst
Het is wel erg rustig hier in dit draadje vandaag. Is iedereen zo lam van de zwangerschap? Ik herken het wel hoor, heb zelf ook niet heel veel zin meer om dingen te gaan ondernemen of zo... ik check 20 keer per dag het forum, maar voel me vaak al te moe om 1 keer te reageren (luilak die ik daar ben)...

Hahaha, herkenbaar! En dan is er eigenlijk niets nieuws te zien... daarom check ik nu toch maar iets minder vaak. 's ochtends begin ik met t forum, mail checken etc. tussen de middag slaap ik een paar uur en daarna ben ik bezig met m'n dochter en het eten. 'savonds voor de tv weer ff forummen haha.

Geplaatst
Vind het zo leuk om bij iedereen te lezen hoe het gaat.

En vooral als je iets herkenbaars lees zoals een kleintje wat een hele dag niet bewogen heeft.

Had dat vorige week en na 45 minuten ctg kwam er na een niesbui van mij weer beweging in.

Inmiddels is hij weer net zo duidelijk aanwezig als voorheen. Is al wel behoorlijk ingedaald en ben Ozo nieuwschierig hoe hij eruit ziet.

Ben benieuwd hoe het bij de vk is gegaan vanmiddag met MIK0705. Lees dat vanavond wel weer. Allemaal nog een fijne dag met weinig ongemakken. Groetjes van ons

Mientje, kun je wat meer vertellen over jezelf? ik ben je eerder nog nergens tegen gekomen. Is dit je eerste kindje? ivf/icsi/iui? wat doe je voor werk?

veel vragen haha, maar ik ben ook een beetje nieuwsgierig haha

Geplaatst

Mik, dat is echt erg van dat kindje! Ik moet er niet teveel aan denken nu... wordt er erg onrustig van.

Ik "mag" zo naar het ziekenhuis. Vanochtend controle bij de vlos en ik had niet echt een te hoge bloeddruk (120/85), maar in combinatie met duizeligheid (af en toe) en een vage hoofdpijn en een baby die rustig is, toch maar even een extra controle. Ik verwacht er niets van, het zal allemaal wel goed zijn, maar ik weet het liever zeker, dan dat het te laat gecheckt wordt. Volgende week zowiezo een controle bij de gyn omdat ik dan 40 weken ben (is voorstel van de vlos), dus vanaf nu zal ik het ziekenhuis weer wat vaker van dichtbij gaan aanschouwen ;-) .

Verder helemaal niks te melden. Het begint nu echt een vervelende wachtpartij te worden (sorry voor het geklaag)... ik vind die laatste dagen/weken altijd zo'n gedoe, wil dan eigenlijk gewoon verder... maar ja, ik kan het natuurlijk niet afdwingen, dus zal gewoon geduldig moeten zijn. Niet mijn sterkste kant, haha.

Mientje, welkom hier!

Geplaatst

Hi Esk, fijn dat de bloeddruk weer wat normaler is. wel goed dat ze flink onder controle houden. Ben benieuwd wat er verder uitkomt. Dat wachten is niks hè! Ik vond t vorige keer fijner, ik verwachtte nog niks, had eigenlijk nog allerlei plannen en ineens waren daar de weeen. Nu was ik sowieso al veel eerder weinig mobiel meer, meer last van buik, tillen, vermoeidheid, dus t valt mij ook best zwaar nu.

Mik laat ff niks van zich horen... misschien al wel aan t bevallen?

Vanochtend bij de vlos toch niet gestript. ze heeft wel even gecheckt intern, maar de baarmoedermond was nog helemaal niet verweekt of zo. nu strippen zou alleen maar leiden tot buikpijn en ineffectieve voorweeen. Nu wordt het dinsdagavond (mits de kleine zelf nog geen aanstalten heeft gemaakt). Mocht hij/zij er volgende week donderdag nog niet uit zijn, dan moet ik ook naar de gynaecoloog voor extra controle.

Meisjes, hoe is het verder met jullie?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden