Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het lijkt of er bij jou ook wat gaande is, Itsus... een kramperige onderbuik klinkt alsof er iets aan het voorbereiden is.

Hier natuurlijk weer een rustige nacht. Gisteravond een paar echt pijnlijke, bijna wee-achtige, harde buiken, maar het zet maar niet door... echt irritant. Ben al niet de geduldigste persoon op aarde, maar ik vind dat wachten inderdaad ontzettend vervelend.

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Yola, oh meid spannend. Ook al ontsluiting en hal\f verstreken (misschien nu al wel bevallen ;-)).

@Sanne, wat een poppie!! Lief!

Lijkt me zeker pittig zo'n keizersnede wond. Dan heb je zin om van alles te gaan doen maar het kan nog niet.

Ik voel me op zich wel goed, alleen mijn schaambeen doet pijn. Haar schoudertje zat er vast achter ofzo, dus de VK heeft wel wat moeten wrikken.

Hoe gaat het met de andere en de kleine?

@Itsus, jeetje weer zo vroeg wakker..grrr.... Je slaap kan je nu juist goed gebruiken.. Doe je of heb je nog iets van yoga of zo gedaan?

Vervelend die pijn in je maag :-(

Hoop voor je dat het snel begint..

@Esk, 'wanneer begint het' hou op..pfff ik vond het wachten ook vreselijk. Donderdag op vrijdag nacht had ik ook die krampen wel in een ritme, maar geen idee dat het echt al begonnen was. Ik maakte me vooral druk om de opvang van mijn zoontje. Achteraf nu, zoals alles is gegaan, gewoon perfect.

@Moos, hoe voel jij je?

Geplaatst

Ik wil jullie even laten weten dat Yola vannacht om 02.30 uur, na een supersnelle bevalling van 4uur, is bevallen van een dochter. ze heet L.otus.

Ze had niet van iedereen het nummer in de telefoon, vandaar even via mij.

Geplaatst

Wedrom even een keer het lijstje....

02-09-2011 - Nanoes - 41 - 1ste kindje verrassing. Op 20 augustus is een meisje geboren!

05-09-2011 - Yola - 41 - 2e kindje verrassing. Op 14 september is L.otus geboren!

07-09-2011 - Rosaly - 24 - 1e kindje verrassing . Op 31 augustus is L.evi geboren!

09-09-2011 - Mik0705 - 35 - 2de kindje meisje. Op 9 september is L.izze geboren!

15-09-2011 - Sanne - 31 - 3de kindje verrassing, 2-9 keizersnede. Op 2 september is O.tis geboren!

16-09-2011 - Esk - 34 - 2e kindje verrassing

26-09-2011 - Moos - 35 - 1e kindje, een meisje

28-09-2011 - mientje -37 - 1e kindje, een jongen

30-09-2011 - Itsus - 42 - 1e kindje, een jongen

AAAARRRGGGHHHH!! Ik wil ook! Nog 2 dagen tot de uitgerekende datum!

Geplaatst

yola, van harte met de geboorte van jullie dochter.. erg leuke naam,( als we een meisje krijgen zouden we haar ook lotus noemen!!)

4 uurtjes voor een bevalling netjes hoor!!

genieten ervan..

liefs Desiree

Geplaatst

Yola, gefeliciteerd met jullie kleine!!! En wat een supersnelle bevalling... Geniet meer lekker van je kids!

Enne Esk... nog 2 dagen :) Zou wel een leuk begin van je weekend zijn ;)

Geplaatst

Goedemorgen...hier alles rustig. Voel me gelukkig ook al een stukje beter.

En hoe is het met de rest?

Esk....alles nog rustig? Wanneer moet je weer naar de vk?

Dat met de letter L was mij ook opgevallen en dat het korte namen zijn....wel grappig hebben wij ook!!

Hier is iedereen an het vragen...hoe lang moet je nog? Spannend he? Grrrr...idd leuk en heel lief dat iedereen zo meeleeft, maar ik wordt zelf ook al moe van het wachten.

Hoe is met met de baby'tjes? Allemaal goed? Lijkt me zo bijzonder....

Geplaatst

Ben ik weer even. Vanochtend naar de vlos geweest. Alles zit er goed bij. Bloeddruk wat aan de hoge kant, maar nog niet om naar het ziekenhuis te gaan (gelukkig, want dat is saaaaaaai). Voor dinsdag een consult in het ziekenhuis om te bespreken wat de "mogelijkheden" zijn. Hopelijk kom ik er uit met een afspraak voor inleiding einde volgende week of zo... voor mij is het eind wel in zicht. Of misschien begint het nog spontaan? Morgen is de uitgerekende datum, ook leuk om daarop te bevallen natuurlijk (oh, brak mijn water maar, oh kreeg ik maar weeeen...)...

Geplaatst

@Moos, nog even en dan heb jij ook je eigen wondertje.

Hier gaat het op zich prima, ze valt nog wel af en dat moeten we in de gaten houde. Maar ze is zo tevreden en heel lief.

Grote broer vindt het ook nog helemaal leuk en stoer.

Vermoeiend he als iedereen steeds vraagt, op zich fijn dat men geinteresseerd is...maar ja...hoogzwanger en dan wachten wachten wachten...pfff..

Hoop voor je dat het op de uitgerekende datum komt, lekker op tijd en tevreden!

@Esk, fijn dat je bloeddruk niet TE hoog is zodat je naar ziekenhuis moet. Waarom zou je ingeleid willen worden als ik vragen mag?

Geplaatst

Omdat ik erg onrustig wordt als het te lang gaat duren. Bij Thomas bleek ik een slecht werkende placenta te hebben en daarom ben ik toen acuut ingeleid (ik was voor controle hoge bloeddruk en moest blijven voor slecht werkende placenta). Ik wil dat gestress het liefst nu voorkomen door het niet te lang over de datum te gaan. Door die slecht werkende placenta brak deze na de bevalling ook af, waardoor ik onder narcose nog een placenta moest laten verwijderen, veel bloed verloren. Nou ja, liever dit keer niet als het mogelijk is.

Geplaatst

Yola, van harte gefeliciteerd met jullie kleine meid, en wederom een mooi naam.

Esk, hoop voor je dat het allemaal een beetje snel voor je gaat zodat je ook je baby in je armen hebt.

Ik moet nog 2 weken maar ben het ook echt beu.

En dan ben ik niet eens zoveel aangekomen, dan te bedenken dat het ook nog 4 weken kan duren bah.

Alle mama`s geniet van jullie frupke.

Geplaatst

He meisjes, even snel. bedankt voor jullie felicitaties! Wij zijn helemaal blij!

Strippen heeft idd geholpen (en daarvoor onze zondagavond actie hihi, waardoor er wat voorweeen kwamen). Ik kwam thuis om 20.30 en meteen waren de voorweeen wat heftiger. Om 22.00 u had ik ineens: oh, jee, dit is een echte wee, ff wegpuffen! Om 23.30 wilde ik toch nog ff slapen, maar boven kwamen de weeen inmiddels om de 5 minuten. vlos gebeld, die was er om 0.45 en is dus niet meer weggegaan.

Heftig hoor! Je lichaam heeft bijna geen tijd om zich voor te bereiden en je hebt dus minder endorfinen en komt niet echt in een flow. Maar het helpt dat je weet dat het snel voorbij is, dan kun je t volhouden.

Ik ben klein beetje ingescheurd, 3 kleine hechtinkjes. Nu aan t genieten van de twee meisjes. J. went voorzichtig aan de nieuwe bewoonster in ons huis. ze vindt het nu nog vooral heel interessant. Ik moet wel zorgen dat ze genoeg één op één aandacht krijgt, gisteravond was ze wel een beetje van de kook.

Met de kleine is alles goed. ze drinkt als een tempelier en grijpt zich vast als een pitbull.. alleen valt ze vaak na een paar slokjes in slaap. Het is grappig om de verschillen tussen de twee dames nu al te zien. heel ander karaktertje!

Hoop dat alles bij jullie goed gaat, ik moet nu gaan rusten van de kraam...

later fotootje en zal ik weer bijlezen en reageren.

x Yola

Geplaatst
Omdat ik erg onrustig wordt als het te lang gaat duren. Bij Thomas bleek ik een slecht werkende placenta te hebben en daarom ben ik toen acuut ingeleid (ik was voor controle hoge bloeddruk en moest blijven voor slecht werkende placenta). Ik wil dat gestress het liefst nu voorkomen door het niet te lang over de datum te gaan. Door die slecht werkende placenta brak deze na de bevalling ook af, waardoor ik onder narcose nog een placenta moest laten verwijderen, veel bloed verloren. Nou ja, liever dit keer niet als het mogelijk is.

Ja dan vind ik dat ze je niet te lang door mogen laten lopen nee. Alleen al voor jou psyche, die stress is niet goed voor jou en de baby.

MOet nu zo even teruglezen wanneer je dan nu weer terug moet komen, kan ik nu niet zien haha heeeel handig!

Geplaatst

Ik was even benieuwd of er al meer babynieuws was.

Ik kom net uit bed en ben als een blok in slaap gevallen samen met de kleine man. Ik ben nog niet hersteld, maar daar staan ook 6 weken voor en O.tis is vandaag 2 weken. Het gaat hard zeg! Ik ga zo even naar opa & oma en als ik wat meer tijd heb lees ik even bij en reageer ik op jullie.

Liefs

Geplaatst

@Yola, wow ook al zo'n turbo bevalling...pittig he.

Grappig dat van die pitbull, die kleine hier ook ja...moet echt zorgen dat ze recht hapt want anders..auwwwww.

Hoe gaan de nachten?

ah logisch dat je de aandacht even moet verdelen, zij is ook nog jong. Hier begrijpt J het al beter en hij komt en gaat natuurlijk zelf.

Speelt gewoon met zijn vriendjes en komt naar mij en baby gerend, kusje en weer weg.

ben benieuwd naar je eerste foto!

Geplaatst

Hoe is het met de anderen?

@Sanne, zie net dat jij tegelijk met mij wat post. Er staat 6 weken voor herstel van een keizersnede he.

Valt het mee of tegen?

Hij is alweer 2 weken he, L alweer 1 week. Morgen de kraam voor het laatst, mijn man is volgende week ook nog vrij, heerlijk vind ik dat.

Kunnen we met z'n viertjes in een ritme komen..

heb je al een foto van je kindjes samen?

Geplaatst

Ik ga even proberen om mijn bevallingsverhaal hier te plaatsen.

Vrijdag 2 september moesten wij ons om 08.30 uur melden. Uiteindelijk werden we om 09.15 uur uit de wachtkamer opgehaald en meegenomen naar de kamer waar ik de aankomende 3 dagen zou verblijven samen met O.tis.

Aangekomen op de kamer werd het één en ander verteld over de kamer en de mogelijkheden (badkamer, koelkastje, koffiezetapparaat voor bezoek etc.).

Daarna mocht ik me direct uitkleden en het operatieschort aantrekken.

Eenmaal omgekleed, ben ik op bed gaan liggen. Alleereerst werd ik aan het ctg gelegd. Alles was rustig en hierna werd ik aan het infuus gelegd en ik kreeg een catheter.

Het infuus was één grote ramp en ik heb wel even een paar traantjes gelaten. Nadat het een aantal keren mislukt was met het prikken van het infuus, had ik uiteindelijk (gelukkig) het infuus in mijn rechterpols. Mijn hand was helemaal beurs en dik van het misprikken. Links lukte het direct al niet. Ik had echt zoiets van "als dit al zo'n ramp is, wat zal de ruggeprik dan wel niet worden".

Uiteindelijk zijn we om 11.00 uur naar de OK gereden. Daar moest ik wachten tot ik naar de operatiezaal kon. Daar binnenkomend werd ik weer eens emotioneel. Haha, ik vond het één emotionele dag, heel erg mooi, maar ik kon het huilen ook echt niet inhouden. Zo'n lang verwacht wondertje en dan gebeurt het die dag echt allemaal.

Mijn man moest zich om gaan kleden voor de ok en ik bleef op bed in de "wachtruimte/uitslaapruimte" totdat ik aan de beurt was (lees; lopende-band-werk). Uiteindelijk, ik weet niet hoe laat het was, werd ik naar de ok gereden en daar werd alles voorbereid voor de ruggeprik. Nou, waar ik me al die tijd zo druk om had gemaakt, was met een poep en een scheet gebeurd. Ik voelde een heel klein prikje en dat stelde echt niets voor.

Om 11.58 uur werden wij de trotse ouders van ons prachtige zoontje O.tis. Wat een geluksgevoel was dat. We waren totaal niet bezig met het geslacht. Ik wachtte op het huiltje, die direct kwam, en hij plaste ook direct twee keer. Geweldig dat dan alles goed blijkt te zijn en we, na zoveel jaren van teleurstellingen en verdriet, een prachtig liefdeskindje hebben gekregen.

Eigenlijk is het me allemaal reuze meegevallen. Een "normale" bevalling is qua herstel na de tijd beter, maar voor mij is het gewoon echt geen optie om vaginaal te bevallen. De ontsluiting vordert bij mij echt niet en ik zou dan uiteindelijk nog een spoedkeizersnee krijgen.

Ik moet het nu echt rustig aan doen. Kan nog geen grote afstanden lopen en mijn wond trekt en brandt aan één kant behoorlijk. Dat is best pijnlijk.

Mijn man is een schat en wil ook niet dat ik wat doe. Hij is gelukkig nog twee weken vrij en dat is heerlijk. Lekker samen genieten.

De grote broers zijn heel erg trots en hebben direct de maandag na de keizersnee een aantal foto's meegekregen naar school. Papa is al geweest im beschuit met muisjes te brengen en volgende week mogen ze hun kleine broertje laten zien op school. Leuk hoor.

De borstvoeding loopt ook perfect en wat dat happen betreft, ik kan er ook over meepraten. Ik vind het soms ook zo schattig als hij hongerig wordt, alles wat voorbij komt hapt hij dan naar. Hij komt zelf om de 3, soms 4 uur. 23.00 uur voed ik dan en dan komt hij vaak om 03.00 uur weer en dan weer tussen 06.00 en 07.00 uur. Heel eerlijk, hebben we een ontzettend tevreden en makkelijk mannetje. Hij is zóóóó lief.

Geplaatst

@ Esk: Ik kan me voorstellen dat je dan ingeleid wilt worden. Lijkt me geen prettig idee, logisch dat je je daar onrustig van wordt.

Geplaatst

Kort bericht, reageer later meer: Wij zijn de trotse ouders van een jongen geworden. Hij heet Joris. Alles gaat goed met ons, zijn net thuis gekomen uit het ziekenhuis.

Geplaatst

esk.. mag ik dan de eerste zijn die je feliciteerd, wauw ook snel gegaan zeker? en nog een jongen van harte!

geniet en doe rustig aan.

liefs

Desiree

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden