Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Valesca,

Jij ook hier :-)

Hier een hele goeie nacht, voor het eerst 3.5u tussen een voeding. Ik begin onderscheid te maken tussen verteringskrampjes en gewoon honger hebben, waardoor ik hem gewoon maar wat moet sussen en dan slaapt hij verder. Niet dat ik minder uitgeput ben, door mijn verkoudheid grmbl..

Gisteren naar kinderarts en helemaal goedgekeurd! 3.555gr en 51cm. Toch nog altijd van plan om naar osteopaat te gaan en zien of de krampjes helpen.

groetjes en fijn weekend!

Ellen

Geplaatst

Haha ja ook maar gekomen,maar het is hier erg rustig hoor moet je bij ons zien in oktober hahhaha

Maar fijn dat Dante zo goed gegroeid was!!!

ben benieuwd of je nog naar een osteopaat gaat!

Geplaatst

Ja, de septembergroep is ook niet zo groot als de oktobergroep en iedereen is druk met de kleintjes. Misschien kunnen we de groepen straks samenvoegen of zo? Zoiets is ook gedaan met de groep waar ik ook actief schrijf (mei-juni-moeders 2010). Daar was de mei-groep ook erg klein en die kwamen uiteindelijk bij de junigroep kletsen en toen is er een nieuw topic aangemaakt. Er vallen door het jaar heen namelijk ook wel mensen af meestal...

Eergisternacht was hier een hele goede nacht. De kleine had toen een ruk van ruim 5 uur... helaas was het vannacht al na 3,5 en 3 uur gepiept... ben vandaag dus niet op m'n best, kom wat slaap tekort. Ik was vergeten hoe vermoeiend een baby kon zijn... en dan hebben wij volgens mij nog wat men noemt een "makkelijke" baby (eentje die weinig huilt, geen krampjes heeft en meestal om de 4 uur komt voor voedingen).

Hebben jullie al lachjes gezien van jullie kleintjes? Hier nog niet, maar dat kan ieder moment komen. Ik zie af en toe al de mondhoeken wat omhoog gaan :-) .

Geplaatst

Ik zie voortdurend mondhoekjes omhoog gaan, maar allemaal heel onbewust en half in slaap. Hij kan wel duizend gezichtjes trekken vlak na het drinken je kan er eeuwig naar kijken.

Samenvoegen lijkt me leuk! En ik zou het tof vinden om misschien eens in persoon af te spreken zoals de bollebuiken dag ooit geweest is in ons topic.

Geplaatst

Valesca, welkom!!

Esk, een goed idee om de groepen samen te voegen. Al een echt lachje gezien? Hier is ze al aardig aan het oefenen...erg leuk om te zien!

Hoe was het bij de kapper? Daar heb ik ook echt zin in...zal binnenkort ook eens een afspraak maken. Gelukkig kan de kapper hier ook 's avonds.

Ellen, hoe gaat het met de krampjes? Nog naar de osteopaat geweest? Weet eigenlijk niet echt wat je daarvan kunt verwachten...waar kijkt hij/zij precies naar?

Ik heb zaterdag maar een batterijen gekocht voor de weegschaal....zondag gewogen....oeff daar moeten toch nog wel aardig wat kilo's af.

Binnenkort maar eens weer beginnen met sporten...jammer genoeg eerst 6 weken rust. Denk wel dat ik al iets eerder weer ga beginnen, ik mis het wel.

Vandaag is Anne weer gewogen, 3710 gram, helemaal goed! Super gegroeid! Lengte meten ze niet, dat zal de eerste keer bij de arts wel gebeuren.

Het voeden gaat hier nog niet echt in een vast ritme, soms laat ze er wel 5 uur tussen, maar soms komt ze na een paar uur alweer. Ze komt wel altijd 6 keer op een dag. 's Nachts gelukkig maar een keer en daarna slaapt ze redelijk snel weer.

Het lijkt mij ook wel erg leuk om eens iets af te spreken.

Geplaatst

Hallo trotse Moeders,

Bart ligt lekker te slapen dus ik kan mooi effe een update geven.

Volgens mij groeit m`n ventje ook behoorlijk, maar moet alleen nog even afwachten wanneer hij gewogen zal worden.

We moeten over 2 weken bij de kinderarts op controle komen en verwacht dan wel dat er gemeten en gewogen worden.

Hij was vorige week dinsdag al wel weer bijna op z`n geboortegewicht dus dat zit wel goed denk ik.

Qua voedingen is het echt nog zoeken met hem, vaak drinkt hij 120 maar ook wel eens maar 90.

Vannacht was een crime, elke 2 uur eruit omdat meneer bleef huilen, vond hem zo sneu op ten duur( en mezelf ook wel een beetje).

Het is dan toch wel effe pittig in m`n eentje. Maar blijf dan smorgens ook wat langer liggen en neem gewoon geen telefoon op.

Krampjes heeft hij gelukkig niet zo erg, lijkt me zo vervelend omdat je zelf er niets tegen kunt doen.

Heb wel het idee dat Bart het beter doet met de voeding die hij nu heeft (nestle) als de Nutrilon in het ziekenhuis.

Ik ben al een week op mijn oude gewicht en kan ook alweer al mijn kleren aan, weet niet hoe snel ik de zwangerschapskleding de deur uit moet doen.

Die kunnen mooi naar mijn schoonzus, is nl ook zwanger geworden ondertussen.

Het lijkt mij ook leuk om eens iedereen live te zien en spreken, misschien een datum prikken?

Geplaatst

zeker leuk om samen te voegen ja!

Hier hebben we een afspraak gemaakt omdat de ontlasting van feline ineens van geel/kleiachtig naar donkergroen dun is gegaan en om de dag..ook drinkt ze soms erg onrustig en vannacht erg huilen na de fles,omdat grote zus koemelk gehad heeft gaan we ff checken,woensdag afspraak bij de HA

bij feline zien we soms een lachje!

ik ben nog niet op gewicht bij sanne wel snel maar nu pfffff pas echt niks nog van mijn oude kleding

[ATTACH=CONFIG]2642[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2643[/ATTACH]

Geplaatst

Ha allemaal :)

Eindelijk weer eens een momentje om terug te schrijven.

@ Valesca > F.eline, wat een geweldige naam :) vond ik ook zo leuk mr mijn man wilde m niet!

@ Mientje > op je oude gewicht, heerlijk zeg! Ik heb af en toe een buik alsof ik alweer een maand of 4 ben! Moet nog 8 kilo... heb er geen zin in. Probeer veel te lopen met dit weer :) Elke 2 uur is idd pittig, fijn dat je overdag een beetje bij kunt slapen! Heftig hoor om dat alleen te doen. En jij hebt trouwens ook een leuke naam gekozen, zo had ik als jongen geheten :)

@ Moos > 3700gram.. pfff L.evi is al wel 5500 volgens mij. Had thuis gewogen met hem. Wat een verschil hè, hij was 4800gram met 4 weken! Wel lekker dat ze 's nachts maar 1x komt, is voor jezelf ook heerlijk.

@ Ellentrik > nog een osteopaat bezocht? Ik zit er ook aan te denken, mr loop ook bij de fysio. Een osteopaat is toch nog weer anders, toch?

Iets afspreken lijkt mij ook wel gezellig, ben wel benieuwd naar de vrouwen en kids achter alle verhalen! Kunnen makkelijk afspreken via zo'n site misschien? Kan iedereen aangeven wanneer ie kan..

Hier ging het echt #&^%$ maar sinds zaterdag gaat het de goede kant op. L.evi huilt niet meer zoveel, slaapt iets meer en is veel meer tevreden. Loop bij de fysio, baker hem in en ben vorige week met Omneo begonnen en gestopt met de bv. Wat een opluchting kan stoppen zijn zeg! Ik kolfde al een week of 3, 4 alles af omdat gewoon voeden helemaal niet m'n ding is. Maar dat ik nu ook daar mee gestopt ben, is echt heerlijk! Hij lacht al heerlijk, al sinds ie een week of 4 was eigenlijk! Dit is 1 van de eerste foto's! Inmiddels is ie een stuk groter...

[ATTACH=CONFIG]2644[/ATTACH]

Geplaatst

Dag allemaal,

Wat een gezellige drukte vandaag!

Mientje, in je eentje is inderdaad best pittig! En die nachten zijn helemaal pittig. Dat hebben we bij Thomas gelukkig maar 1 x gehad en bij Joris vooralsnog helemaal niet... Je voelt je dan op een gegeven moment zo machteloos. Het enige dat enigszins helpt dan is lekker bij je nemen en laten pinken of een speentje erbij. Tenminste, dat hielp bij ons altijd goed.

Valesca, wat vervelend dat Feline naar de kinderarts moet, maar beter uitsluiten (of bevestigen) als later achter komen.

Rosaly, fijn dat L.evi wat beter in z'n vel lijkt te zitten. Een osteopaat is inderdaad wat anders dan een fysiotherapeut. Ik ben er zelf een beetje huiverig voor, hoor ook wel 's andere verhalen, maar veel kinderen hebben er ook wel baat bij.

Moos, fijn dat Anne het zo goed doet. Hier komt Joris ook nog 6 x op een dag met flesvoeding. Ik probeer zelf een beetje te sturen naar om de 4 uur overdag (7, 11, 15, 19, 22.30), maar het loopt ook zo maar wel eens helemaal anders.

Ellen, hoe gaat het bij jou? En Yola, hoe is het? Ben ik nu nog iemand vergeten?

Joris drinkt nu dus 6 flesjes. In de ochtend en avond 150 cc en de rest 135 cc. In de nachten blijft hij trouw komen na 4,5 a 5 uur. Heb zelf het gevoel dat deze nachtfles nog wel een tijdje blijft. Nog geen bewust lachje gezien hier, hoewel hij wel vaker je aankijkt en hij meer contact begint te maken. Dat lachje zal best komen binnenkort. Het gemiddelde is geloof ik 6 weken en hij is pas 5 weken en dan hebben ze het dus over een gemiddelde... kan dus ook best nog wat langer duren. In de middag meestal een huiluur/onrustig uur, maar als je het dan toch ergens moet hebben, dan liever tussen 13 en 15 uur dan rond etenstijd of nog erger: in de nacht...

Hij heeft nu af en toe al maatje 62 aan, dat gaat wel supersnel. Die hele kleine kleertjes passen al niet meer.

Verder zit hij helemaal onder de bultjes op z'n gezicht en heeft hij een beetje berg. Dat hele gave van pasgeboren is er dus nu wel af, dat is wel jammer, maar het blijft natuurlijk het liefste mannetje op de wereld. Thomas begint z'n broertje nu te herkennen en als je vraagt "waar Joris is" dan wijst hij 'm altijd aan, dat is zo schattig. Daarstraks zaten ze samen op de bank te wachten met de jas aan tot wij naar buiten gingen en toen aaide Thomas over het gezichtje van Joris. Lief!

Geplaatst

@Rosaly: dankjewel!

Die buik heb ik dus ook baal echt maar ja heel erg veel doe ik er nog niet aan,straks in januari weer sporten

Wat fijn dat het nu met Levi beter gaat!!!

@Esk: we gaan gewoon naar de huisarts nu dus we wachten het af,gaat nu gelukkig goed

Feline heeft ook bultjes,rode vlekjes komt veel voor bij kleintjes,Feline drinkt 100 cc om de 4 uur gemiddeld soms drinkt ze 80 cc

wil haar eigenlijk vandaag even wegen maar ze komt net voor de fles in het weeguurtje...dus ik wacht wel tot 9 nov. denk ikdan moeten we naar het Cb

Feline zit nog in 50-56 maar was ook een maand te vroeg dus ze is gewoon nog klein

Wat heerlijk die broertjes samen dan hé,ik smelt ook bij Sanne en Feline samen haha

update:

met Feline bij HA geweest,waarschijnlijk buikvirusje,temp in de gaten houden.Verandering van ontlasting hoort daarbij en de kleur is ook aan de hypoallergene voeding te wijten.Verder alles goed

Geplaatst

Valesca > fijn dat t verder goed is! Hopen dat haar temp goed blijft en dat t snel beter gaat :) Zielig als zo'n kleintje niet goed in der vel zit! En wat een verschil! L.evi drinkt elke 4 uur 150ml... wat een verschil tussen kinderen hè!

Net bij het cb geweest met L.evi, kreeg zijn prikken. Zo zielig! Hij kromp helemaal in elkaar en begon te huilen, was vrij snel stil maar toen kwam er nog een prik. 'T voelde zo gemeen, dat vond hij blijkbaar ook! Gelukkig snel stil en nu slaapt ie nog steeds. Had al lang een fles moeten hebben, maar zo lang als hij slaapt :) Is trouwens 6190gram en 59cm!!!

Geplaatst

Rosaly, drinkt L.evi elke 4 uur in 5 flessen of in 6 flessen (nachtfles)? Ben even benieuwd. Ik ben hier al twee dagen aan het tobben met een kleine die schijnbaar niet helemaal genoeg aan z'n fles heeft en dus steeds eerder komt, ook in de nachten. Ik wil graag ophogen maar ben wat huiverig dat het misschien teveel is. Ga straks wel even wegen op het consultatiebureau en vragen hoe ik nu verder moet.

Poeh, ben vandaag een beetje brak. Vannacht veel wakker geweest om diverse redenen. Bah, en ik heb de slaap nu zo nodig...

Geplaatst

L.evi drinkt in 24uur 6 flessen van 150ml. Ben gister op 't buro geweest en ik mocht iets ophogen, maar dan moet ie naar 5 flessen toe. HIj mag van nu tot 6 maanden een max. 1 liter binnen krijgen zeiden ze. Daar zit ie al bijna op, is niet erg maar dan kun je straks niet ophogen. Mocht altijd extra water geven, dat wel!

Geplaatst

Wat een verschil he? Zit hier op 6 flessen van 135, maar die maakt ze niet allemaal leeg. 's Nachts gaat het steeds beter...vannacht zelf zes uur geslapen...wat een luxe!!

Scheelt voor jezelf, ik voel me nu een stuk fitter en heb dan ook al van alles gedaan. Heerlijk! Hopelijk houdt ze dit een beetje vol, ben alleen bang van niet, gisteren was ze de hele middag en begin van de avond klaarwakker en aan het huilen. Ze zal dus wel moe geweest zijn.

Ellen hoe gaat het bij jullie? Al een lachje gezien?

Valesca, fijn dat het goed gaat.

Mientje, kan me goed voorstellen dat je 's morgens even tijd voor jezelf neemt. Zwaar hoor in je eentje!! Ik ben soms blij dat mijn man thuis komt...kan hij haar even troosten enz. Nu al weer op gewicht!! Knap hoor, hoe heb je dat zo voor elkaar gekregen?

Hoe gaat het bij jou met de wond? Bij mij vallen er nu korstjes af...binnenkort maar beginnen met creme smeren.

Rosaly, fijn dat het nu een stuk beter gaat! Lijkt me erg zielig, die prikjes bij zo'n klein ukkie. Kan er nu al tegenop zien. Heeft hij erna er nog last van gehad?

Esk, die bultjes in het gezicht herken ik wel. Ze zit er soms aardig onder... Ik heb van het consultatiebureau iets gehoord over dat je zoveel keer het gewicht mag geven aan voeding...ik weet alleen niet meer precies wat het was. Ik zal eens kijken of ik het ergens heb opgeschreven.

Iets afspreken lijkt me erg leuk...misschien handig om dat binnenkort te doen...nu hebben we nog verlof. Is misschien makkelijker om een datum te prikken??

Geplaatst

Even via internet:

Het is moeilijk om algemeen te stellen hoeveel een baby moet en zal drinken. Globaal gezien komt het erop neer dat een baby in het eerste levenshalfjaar 150 tot 180 ml voeding per kg per dag nodig heeft.

En dan is er een maximum van 1 liter om de nierwerking goed te houden. Ik moet zeggen dat ze hier meer krijgt dan die 180ml per kilo, maar het cb gaf aan dat het goed was.

Geplaatst

Ja, ik wist van de maximalen, maar ik zat even met hoe dat dan met de nachtvoeding zou moeten... die willen we natuurlijk zo snel mogelijk missen ;-). Nu ga ik overdag 150-160 ml geven en dan de laatste voeding 165 (= 150 cc + 5 scheppen zonder afgieten) om nog even goed vol te zitten voor de nacht. En dan 's nachts afhankelijk van hoe laat hij komt een steeds legere fles. Dus zeg dat hij er 6 uur tussenlaat (wat hij niet doet, maar goed), dan geef ik bijvoorbeeld nog maar een halve fles, zodat ik om 7 uur weer kan beginnen met de dag en ik direct weer op een schema zit. En verder overdag echt iedere 4 uur wakker maken voor een flesje (als hij zelf niet komt) om het ritme dag/nacht er goed in te krijgen (in de nachten komt hij dan dus uit zichzelf en hopelijk niet). Ik ben benieuwd! Heb niet de illusie dat het meteen werkt, maar de aanhouder wint natuurlijk.

Trouwens niet gewogen, hij drinkt al z'n flessen op, dus het zal best goed gaan met aankomen :-) . En 8 november moet ik toch alweer terug voor de prikjes en het wegen, dus dat is nog maar 1,5 week. Ik kon daar alleen met de flesjes nu niet op wachten vandaar dus even naar het inloopspreekuur...

Ik denk dat ik niet ga komen op een eventuele meet. Ik zit doordeweeks altijd met Thomas die ik rond enen oppik van het kinderdagverblijf en daarna moet slapen en in de weekends, tja, dan is het weekend en buiten dat wij veel kraamvisite nog krijgen, is dat ook gewoon het weekend van mijn man en zijn we dan met z'n viertjes. Was het m'n eerste geweest, dan lag het denk ik anders, maar nu is het gewoon een stuk drukker. Maar jullie in ieder geval wel veel plezier gewenst!

Geplaatst

Meisjes, wat een drukte hier! Leuk dat er een paar dames van oktober met een sept kindje meeschrijven! Ben een tijd niet geweest, dus zal zo ff bijlezen. Hier is het echt hollen: L heeft de afgelopen week steeds meer last van het verteren en flink kramp gekregen. vaak is ze vanaf de tweede voeding 'sochtends (rond 11 u) alleen nog maar hazenslaapjes aan het doen. en daar slaapt ze natuurlijk niet genoeg mee. zelfs ingebakerd kan ze niet goed in slaap komen omdat ze steeds kramp krijgt.

Voor ons ook een flinke opgave nu. normaal gesproken kan ik ook tijd besteden aan J.asmijn, terwijl L.otus ligt te slapen (en andersom), maar nu loop ik voortdurend met L rond (of in de draagdoek) en dat is voor J. ook niet erg leuk.

Maandag toch maar eens naar de osteopaat...

L. zit trouwens ook hélemaal onder de pukkeltjes (arme schat) op haar hoofdje en nek. het begon met kleine puistjes en nu worden het bijna 'plakken'. Ik hoop maar niet dat het in exceem uitmondt, dat zit wel in mijn familie. J is dat gelukkig bespaard gebleven.

Oja, vertel ik mijn vader van de osteopaat, komt hij aan met het afschuwelijke verhaal van een meisje van 3 mnd die door een behandeling van een osteopaat is overleden! Ik natuurlijk zoeken waar het over gaat, blijkt het een niet geregistreerde craniosacraaltherapeut te zijn geweest die het meiske haar nek te ver door boog, waardoor haar adem werd afgekneld en misschien ook bloedvaten naar de hersenen!!

Ik word er echt helemaal misselijk van als ik het verhaal lees en er over na denk! nou ben ik ineens heel onzeker over die osteopaat, al zegt hij dat er alleen heel zacht behandeld wordt en zeker niet met kracht...

Oja, over de bv... jammer dat veel meiden hier de bv zo negatief (hebben) ervaren! Zeker nu steeds meer bekend wordt waar bv allemaal bescherming tegen geeft.... Natuurlijk, als je pijn en stress hebt van het voeden, snap ik dat je overstapt. Maar ik vind mezelf helemaal niet bijzonder, volhardend of 'knap' dat ik bv geef.. voor mij is het genieten ;-). Natuurlijk verlang ik er ook wel naar dat mijn partner de voeding af en toe kan gaan overnemen. Ik ben begonnen met af en toe kolven en kijken of L ook uit een flesje drinkt. Het zal wel moeten, want binnenkort begint mijn studie weer (10 nov)... aan de ene kant heb ik daar helemaal geen zin in, aan de andere kant lijkt het me ook weer fijn of ff met iets heel anders bezig te zijn en even 'los' te zijn van de kids!

grtz, Y

De osteopaat waar ik naar ga is wel geregistreerd (meteen gecheckt)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben terug hoor! Eventjes een paar daagjes naar de Noord Franse kust geweest, met mn vriend, Dante en onze hond. Super gezellig. Alleen met mijn verkoudheid en Dante die er ook mee zat was het natuurlijk een beetje zielig. Zijn neus spoelen en de snottebellen opkuisen, en vooral dat rochelen is zo erg. Maar hij is intussen aan de beterhand en ik ben ook al bijna genezen!

Yola, Ik heb vandaag (pas) mijn afspraak vastgelegd met de osteopaat. Maandag gaan we erheen. En hoe langer, hoe dringender het lijkt te worden want hij huilt echt meer en meer. Ik weet soms niet meer wat ik ermee moet doen. Gewoon laten uithuilen? Telkens weer aanleggen, want hij zoekt elke keer weer? Maar dat zoeken kan dan weer troost-drinken zijn, want 10 minuten later ligt hij weer te knorren. Tot ik hem terug weg leg. Dan is het weer krijsen. Is hij verwend aan het worden? Ook tijdens het drinken blijft hij zich in alle bochten wringen met die tepel nog in zijn mond, echt niet leuk. Of heeft hij zo van die regeldagen dat hij om het uur wel wil eten? Want dat vind ik ook wel weer. Vannacht was er een voeding na 2u ipv 3u en gisterenavond ishij de hele avond wakker geweest met zowat elk uur wel te willen eten. Jij lijkt ook wel dezelfde situatie te hebben.

Wow, dat verhaal van het overleden meisje na een zogenaamde osteopaat! Goed dat je meer hebt opgezocht, want helemaal koosjer lijkt hij ook weer niet naar kleine baby's toe. Ik vertrouw het best wel hoor, ik zou me er niet door laten afschrikken.

Morgen gehoortest, benieuwd hoe dat gaat gaan. En vooral qua timing! Hoe krijg ik hem tot daar op het moment dat hij al gegeten heeft en rustig zal zijn? Ik kan hem niet sturen, of toch?

Ja, ik vind het ook jammer dat zoveel meiden zo'n negatieve ervaringen hebben met bv. Ik blijf het ook geven en hoop het zo lang mogelijk vol te houden. Het aller-allerenige nadeel vind ik dat je niet weet hoeveel je geeft en hoeveel hij binnen krijgt. Maar zelfs dat is niet per se belangrijk, aangezien hij zelf wel aangeeft hoeveel hij nodig zal hebben en de borsten zich naargelang schikken met telkens een andere samenstelling dus uiteindelijk wel genoeg. Tussen 150 en 180ml had ik ook gehoord. Ik vries dus porties in van 160ml en hoop dat dat goed is. Het kolven gaat niet altijd even goed. Voorlopig doe ik het nog tijdens het voeden zelf (de andere borst dan), want als ik het op een ander moment doe komt er bijna niets uit. Misschien gaat het beter na die regeldagen.

Pukkeltjes hebben is normaal, zeker rond de 6 weken want dan komt al het 'vuil' eruit via de huid. Ik zie ook al wat onregelmatigheden bij onze pruts, dus verwacht ik ook nog puistjes.

Esk, jammer dat je niet naar de meeting kan. Maar hier verder kletsen kan natuurlijk altijd :-) Hoe gaat het met je dag/nacht ritme? Ik heb helemaal géén ritme haha.

Moos, nog altijd geen lachje behalve de hele onbewuste lachjes. Die horen dan weer thuis in een reeks van miljoenen gezichtjes die hij kan trekken vlak na het drinken, heel erg grappig en schattig. Kan je uren naar kijken.

Ik heb vanochtend mijn gewone broeken nog eens gepast en ik kan net in mijn grootste broek. Er moet bij mij dus nog behoorlijk wat af qua gewicht hihi. Ik dacht oorspronkelijk om meteen de h&m binnen te springen en mezelf een broek te kopen, maar ik kan beter de oude houden en ervoor zorgen dat ik er zo snel mogelijk in pas.

Meiden, hebben jullie nog menstruatieachtig gevoel? Ik heb soms het gevoel dat ik weer ga menstrueren, al zou dat nog niet kunnen (zeker nog niet met bv). Of is het nog altijd de baarmoeder die zich weer aan het zetten is?

Hier nog wat foto's die tijdens het reisje genomen zijn.

groetjes,

Ellen

[ATTACH=CONFIG]2671[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2672[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2673[/ATTACH]

Geplaatst

BV is super hoor! Als het goed gaat haha ik mocht het helaas niet geven door medicatie die ik slik maar het is zeker goed! en super dat het bij een aantal zo lekker loopt

Wat drinken jullie kindjes veel haha,misschien komt het ook omdat ons dametje een maand te vroeg was,ze is nu 7 weken en drinkt 80-100 echt niet meer soms maak ik wat meer maar dan laat ze gewoon staan

ik was dinsdag met haar gaan wegen en ze woog 4190 gram! dat gaat goed(2915 bij geboorte) als ik dat dan x 150 ml per kilogewicht doe kom ik op 104 cc per fles( 6 flessen gerekend) nou ja hopelijk gaat ze de komende week zeker steeds 100 drinken

ze heeft nu nog geregeld krampjes

morgen ga ik dagje naar mijn vriendin,die woont in duitsland net over de grens.anderhalf uur rijden zet eerst mijn man af en dan moet ik zelf nog 3 kwartier...hopelijk gedragen de kids zich in de auto!

Geplaatst

Valesca, wat goed dat Feline alweer de 4000 gram is gepasserd! En lekker morgen een dagje weg, veel plezier vast.

Ellentrik, mooie foto`s zeg vooral die eerste. Morgen de gehoortest, is dat nu pas omdat ze te vroeg geboren is, Bart heeft hem vorige week al gehad en ik weet niet wat gemiddeld de tijd is dat deze afgenomen word.

Hier begint m`n ventje ook meer last te krijgen van krampjes inderdaad erg sneu en ik voel me zo machteloos dan.

Yola, vervelend dat jullie meisje zo onder de pukkeltjes zit en hopelijk zit ze snel in een lekker slaapritme en komt ze snel van de hazeslaapjes af.

Wat betreft die kilo`s, daar heb ik niets voor gedaan, misschien scheelde het wel dat ik maar 12 kilo aangekomen was tijdens de zwangerschap.

Zal wel blij zijn als ik weer mag gaan sporten, mis het erg en dan die blubberbuik...

Nu zou dat trouwens niet eens kunnen, heb onwijs last van incontinentie, hebben jullie daar ook last van?

Geplaatst

Mientje, daar heb ik inderdaad de eerste weken last van gehad. Veel bekkenbodemspieroefeningen doen helpt wel. En op tijd naar het toilet natuurlijk. Maar het zou nu wel beter moeten worden. De eerste weken heb ik hier diverse ongelukjes gehad... heel vervelend. Nu is het alweer een tijdje geleden, maar ik moet niet te lang willen ophouden. Hier is het een kwestie van als ik moet, moet ik en dan kan ik niet te lang meer wachten.

Wow, vannacht heeft meneer 5,5 uur geslapen! Heerlijk! Ik voel me ineens weer mens. Gisteravond opgehoogd en om half elf de laatste fles. Hij kwam toen pas weer om 4 uur. Toen een kleinere fles gegeven en toen was het half acht. Hopelijk is dit een doorzettende trend, want ik vond het zelf erg prettig! Voor het eerst in 6 weken langer dan 4 uur geslapen :-) .

Geplaatst

Rustigjes hier :-). Allemaal druk met de kleintjes? Na de 5,5 uur van gisteren, was het vannacht weer gewoon als normaal om de 4 uur. En ik had vannacht echt het idee dat meneer niet echt honger had. Maar ja... toch maar een fles gegeven. Gisteren had hij 2 flessen niet leeggedronken en de laatste fles gisteravond was weer zo'n drama-fles, die nog niet voor de helft werd opgedronken en meer dan 40 minuten had hij daarvoor nodig. Dus vannacht maar weer 's op zoek naar speen Avent 3 en jawel hoor: hij is ineens weer toe aan een grotere speen (er zit natuurlijk ook meer in de fles...). Vanochtend ging het weer goed, dus we houden het voorlopig maar even bij deze nieuwe speen.

Hier begint het ritme "wakker, luier, fles, spelen, slapen" al steeds meer ingeburgerd te raken. Niet dat het altijd zo lukt, maar toch minstens de helft van de voedingen wel. Da's erg prettig, want dan kan je toch wat meer plannen als je afspraken maakt. Wel heeft Joris nog wat moeite met zelf in slaap komen. In de avonden is dat geen probleem, maar overdag heeft hij het er echt moeilijk mee en word hij snel onrustig in bed. Ik weet ook niet zo goed wat ik daar aan kan doen, behalve het bedritueeltje stug volhouden.

Vandaag is Joris precies 6 weken! Vandaag dus het einde van de officiële kraamtijd. Woensdag moet ik nog op nacontrole bij de verloskundige en dan zit deze toch wel bijzondere periode er weer helemaal op. Ik moet zeggen dat we ook al wel weer aardig gewend zijn. Ik kan Joris niet meer wegdenken uit ons gezinnetje.

Geplaatst

Esk gefeliciteerd! 6 weken! De onze precies 5 weken hihi.

Maar hier helaas weinig ritme in te bespeuren en vannacht elke 2 uur mogen voeden zodat hij zijn krampjes de baas kon en zijn pamper vullen. Heel erg vermoeiend en ik begin erdoor te geraken. Ik zou zo graag meer vooruitgang zien in zijn slapen, maar het komt gewoon niet. En hem dwingen door de voedingen uit te stellen lijkt me zo hard, want dan krijst hij de boel bijeen op de duur. Of moet het wel zo? ik had het vanochtend wel eventjes moeilijk hoor, door heel dat slaapgedoe..

Mientje,

incontinentie heb ik niet, maar ik merk wel duidelijk een grens aan de spieren als ik veel heb rondgelopen. Dan moet ik ongelooflijk dringend naar het toilet ook al komt er niet veel uit. En dan weet ik dat mijn spieren nog niet optimaal werken, dus doe ik gauw extra oefeningetjes. Hopelijk helpen die oefeningen bij jou ook!

De gehoortest ging prima! Ik hang af van de agenda van kind en gezin (het cb) dus weet ik ook niet of we laat of vroeg zijn ermee hihi.

Ik ben 10 kg bijgekomen tijdens de zwangerschap maar was wel al 5kg bijgekomen nog voor zwanger te worden tijdens de mmm. Ik zou nu nog 3 zwangerschapskilo's kwijt moeten en daarna de 5 extra die ik ervoor opgeraapt had :-) Maar ik wandel veel en eet vrij gezond. Hopelijk gaat het vanzelf, en later met wat meer sporten.

Valesca, hoe was je dagje Duitsland? Fijn dat ze al zoveel weegt! Ben zelf ook wel benieuwd naar zijn gewicht intussen hihi. Maar in de 3kg-6kg pampers past hij nog niet, al weegt hij zeker meer dan 3.5kg. Gek he. Voorlopig dus nog de newborns.

Gisteren een heleboel nieuwe kleertjes gaan kopen, héérlijk haha. Het is zo leuk om hem lekker in het nieuw te zien met zelf gekozen kleertjes. Ik heb namelijk heel veel geleende kleertjes hihi. Heel goed natuurlijk maar de meesten zijn nog altijd te groot en dan is er niet zoveel keuze he.

Zo, zal maar eens boodschappen gaan doen, hij slaapt en mn vriend is ermee gaan wandelen in de draagdoek om zelf ook nog boodschappen te doen elders. Time management is inderdaad goud waard tegenwoordig!

liefs,

ellen

Geplaatst

@Ellen, ik denk niet dat je het red met het uitstellen van voedingen in de nacht. Dan slaap je nog beroerder omdat je én wakker bent als je kind aan het huilen is en uiteindelijk besluit je toch te gaan voeden en dan ben je dus alleen maar langer wakker geweest. Ik weet wel dat de meeste kindjes bij borstvoeding wat vaker komen in de nacht, dus wat je beschrijft klinkt mij niet vreemd in de oren. Het is wel enorm goed voor je productie (ook op langere termijn), maar ja, ik kan me helemaal voorstellen dat het je opbreekt. Ik voel me al niet helemaal fit en dan hoef ik er gemiddeld maar 1 keer per nacht uit...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden