Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden!

Gezellig hier...allemaal weer wat actiever.

Ellen welkom! We lopen bijna gelijk...leuk!

Itsus, wat een verhaal en toch een keizersnede. Dat gevoel in mijn buik heb ik ook wel...voelt raar, verder gaat het wel goed met mijn wond. Moet me alleen soms wel inhouden. Ik wil al teveel doen en dan merk je dat wel. Erg lastig. Hoe gaat het nu met de buik/maag pijn? Fijn dat je nu weer goed kunt slapen.

Ik ben ook overgestapt op flesvoeding...ik zat huilend te voeden. Dus de keuze gemaakt voor flesvoeding, wel jammer. Deze dame wil alleen een stuk vaker drinken...een echte slokop. Ze krijgt nu zo'n 7 keer per dag 100 ml. En dat gaat vlot op. Vandaag is ze weer gewogen en ze weegt nu al 3350!! Gaat dus prima.

Heeft iemand al iets van mientje gehoord?

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee, van mientje nog niets gehoord, maar ik neem aan dat ze inmiddels toch wel bevallen zal zijn (werd ze niet uiterlijk afgelopen zaterdag ingeleid?)...

Hier vanochtend naar het bureau geweest en Joris weegt nu 4700 gram (!) en is 53 cm. Hij is dus sinds zijn geboorte een kilo aangekomen! Hij dronk 7 x 110 cc, maar mag nu langzaam naar 5 x 150 cc toe, dus daar gaan we aan werken.

Vannacht liet hij ook al langer tussen 2 flessen dus we gaan de goede kant uit. Ik ben benieuwd of het nu 's nachts beter gaat als hij meer op de dag gaat drinken... trouwens wel een beetje vaag van het cb, want ik moet eerst voeden op verzoek, maar nu moet ik toe naar om de 4 uur voeden. Wat is het nou? Want meneer komt echt wel sneller als om de 4 uur... Maar goed, we modderen nog wel eventjes door (meer in de fles is langere tijd ertussen neem ik dan maar aan, dus nu "snel" ophogen). Als we straks eenmaal op de 5 x 150 cc zitten, zal het ritme er wel een stuk beter in zitten gok ik zo.

Vandaag gaan we ook over van de kleine aventflesjes naar de normale aventflesmaat. Waar je al niet met weemoed aan kan terugdenken... nu al!

moos, fijn dat je meisje het zo goed doet en als het met flesvoeding gewoon beter gaat, dan zou ik me daar niet al te druk over maken. Relaxte mama = relaxte baby!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2571[/ATTACH]Hallo mama`s,

Hier eindelijk bericht van ons.

Ik ben onwijs trots op mijn kleine Bart.

Zijn gewicht is 3805 gram ( en dat met 2 weken overtijd!) en 50 cm.

Hij is zaterdag 8-10-2011 geboren en we zijn pas net uit het ziekenhuis ontslagen.

Het heeft aardig wat voet in aarde gehad.

Zaterdagochtend moest ik om 6.30 bellen en me om 7.15 melden voor de inleiding.

Het was lekker rustig omdat er een ziekenhuisstop was vanaf die dag.

Alle aandacht dus voor ons.

Rond 9 uur kreeg ik de eerste gel en had ik 2 cm ontsluiting, rond 12 uur een dubbelle portie omdat er geen reactie was.

Om 15 uur voor de 3e keer gel en geen vorderingen, vliezen konden nog niet gebroken worden.

s-Avonds vanaf 19.45 begonnen dan de weeen door te zetten.

Kon ze goed wegpuffen en was goed te doen vond ik, vanaf half 9 begon het door te zetten.

De verloskundige constateerde slechts 3 cm en ik ben toen lekker in bad gegaan.

Daar volop met beenweeen en een weeenstorm aan de slag.

Had het idee zn hoofdje al te voelen maar dat kon niet volgens de verpleegkundige, het zou op zn vroegst allemaal pas de volgende dag gebeuren.

Uiteindelijk terug in bed en niet eens de kans gekregen om mn ouders te bellen, wat een weeen zeg.

De verloskundige was volop bezig met alles klaar te zetten terwijl ik maar vroeg mag ik al persen, nee dat kon niet zo snel bij de eerste.

Toch maar effe gekeken en.....volledige ontsluiting dus aan de slag.

Na 3 minuten persen was daar om 22.03 uur BART al.

Even gehecht(2) gewassen en omgekleed en toen kwamen mijn ouders die niet konden geloven wat er allemaal was gebeurd in 1,5 uur.

Toen kwam de schok omdat men een hartritmestoornis ontdekte.

Meteen de kinderarts erbij en naar de couveuseafdeling.

Gelukkig heb je hier ook dan een eigen kamer en daar lagen we dus, Bart aan de apparatuur en zuurstof, wat een domper.

De volgende dag ging het met zn hart weer beter en naar wat blijkt was dit dus door de bevalling en is Bart gezond verklaard.

Alleen het eten ging niet en pas na woensdag ging dit beter en gaf hij ook niet meer over elke keer.

Nu eenmaal thuis doet hij het zo goed echt onwijs, en slaapt ook erg goed.

Maar oo wat een tranen komen telkens weer bij mij, moet alles echt nog verwerken.

Gelukkig kan ik wel onwijs van mn ventje genieten en heb ik nog kraamzorg tot dinsdag.

Iedereen erg bedankt voor het meeleven naar de laatste van september.

Gelukkig gaat het met alle kids en de mama`s goed, erg fijn om te lezen.

Hierboven nog een foto van Bart op de 7e dag.

Groetjes van ons

Geplaatst

Mientje, allereerst gefeliciteerd met jullie mooie zoon! Wat kijkt ie al lekker wijs van zich af :)

Maar wat een verhaal! Eerst al zo'n lange aanloop naar je bevalling en dan zo schrikken de volgende dag. Lijkt me doodeng, fijn dat het allemaal beter gaat nu! Moeten jullie nog wel een x terug voor controle? En groeit ie al een beetje na het moeilijke starten met eten?? Hoop dat je iig vanaf nu heerlijk thuis kunt genieten van je kraamtijd!

Esk, wat is J.oris al lekker gegroeid! Kom je ook een beetje bij, met 2 kids?

Moos, groot gelijk dat je dan overgestapt bent! Ik ben nu alles aan het kolven, want had ook zoiets... als het niet wil dan niet! K geef ook 2x per dag kv erbij trouwens. Ik vond het echt een heerlijk moment dat ik besloot te stoppen met bv, hele opluchting! Hoop dat je dat ook hebt en je 't nu lekkerder vindt!

Itsus, lekker dat je weer bij komt! Je moet bekaf zijn geweest op 't einde! Mocht je nog tips hebben wat betreft doorslapen ;) lijkt me ook wel wat! Gaat t al beter met de pijn die je had? En dat emotionele heb ik ook hoor... opeens vol schieten bij een liedje of iets zieligs op tv :) en vanmiddag terwijl ik L.evi de fles gaf keek ie me zo mooi aan dus... daar kwamen ze weer!

Gaat t met de anderen ook allemaal goed?? Aan het genieten (en een beetje afzien ;) ) Hier gaat t een stuk beter. Medicijnen tegen reflux en we zijn bij de fysio geweest, lijkt goed te helpen! Hij slaapt beter in zijn eigen bed, heb ik ook mijn handen eens vrij! En huilt veel minder, ligt lekker even in de box! Nu dus aant genieten!

Geplaatst

Lieve meiden,

@Mientje: Gefeliciteerd met jullie zoontje Bart. Wat een prachtig kindje en al heel erg wakker.

Ik ben een hele tijd niet geweest, sorry.

Het is behoorlijk druk en ik zit weinig achter de laptop.

Nu lig ik ziek op bed, brrrr, voel me echt niet goed. Hang tegen borstontsteking aan.

Met O.tis gaat het super.

Volgende week de eerste prikjes al :-(

ik kom snel een keertje uitgebreider terug, maar dan via de laptop en niet via de telefoon.

Liefs

Geplaatst

Mientje, van harte gefeliciteerd met jullie zoon Bart! Geniet er van!

Sanne, beterschap!

Hier al twee dagen gemier met slecht drinken (laaaaaaaang over een fles en dan niet leeg krijgen en zelfs 70 cc laten staan en heel snel weer voor de volgende keer komen), maar vanmiddag had ik een helder moment: speen te klein! Dus over naar Avent 2 en nu gaat het weer prima. Ik voel me soms zo dom als het zo lang duurt voordat het kwartje valt...

Geplaatst

Hier vannacht 3 uur wakker geweest met een krijsende Dante, die met krampen of honger of gebrek aan troost of weet ik veel zat. Net nu de nacht ervoor zo rustig was verlopen en ik hoop begon te krijgen om elke 4 uur voeding te geven. Dit keer was het na anderhalf uur al zover, en dan nog eens 3 uur wakker. Kortom, ik ben bekaf. Pff, herkent iemand dit? Wat moet ik doen?

Oei Sanne, borstontsteking..

Geplaatst

Even kort: Ellen zijn het geen regeldagen? Dan ben je continu bezig met aanleggen. Dit duurt 1 tot 2 dagen en dan is je voeding weer aangepast aan de behoefte van Dante! Ik geef O.tis al om de 4 uur, soms komt hij iets eerder.

Geplaatst

Mientje gefeliciteerd!!! Fijn dat alles goed gaat. Leuke foto! Nu dus alle meiden van september bevallen.

Sanne...al om de vier uur. Wat heerlijk! Hier soms om de twee uur en dan weer vier of vier en een half uur er tussen. Zou graag een beetje een vast ritme gaan krijgen.

Hoe voel je je nu? Borstontsteking...lijkt me heel pijnlijk!!

Ellen, komt erg bekend voor. Hier heeft ze soms na de voeding direct weer honger. Ik wacht dan wel even, maar na anderhalf uur geef ik dan toch maar weer en dan valt ze toch aan! Alsof ze uitgehongerd is. Heb een kleinere speen...dat helpt wel, maar nog blijft ze soms heel veel vragen. Ze zal het wel nodig zijn??

Rosaly, fijn dat het nu een stuk beter gaat. Zo kom je zelf ook aan rust toe.

Hier dus alles goed...ze is soms erg hongerig, maar dan maar een keertje iets eerder. Gelukkig komt ze wel ongeveer 7 keer per dag, dus ze krijgt niet teveel.

Ik heb nog wel gekeken naar evt. andere flesvoeding. Je hebt zoveel soorten!! Moeilijk kiezen. Wat hebben jullie?

Esk, het is ook wel lastig om erachter te komen wat er precies aan de hand en dan ook nog een oplossing vinden...

Geplaatst

@ Ellen, het is soms erg lastig om uit te plussen wat het probleem is. Als je inderdaad borstvoeding geeft, dan zal het inderdaad wel kunnen zijn dat het regeldagen zijn. En dan is het aanleggen, aanleggen, aanleggen. Kan heel vermoeiend zijn. Wat je 's nachts anders ook nog kunt proberen is hem er lekker bijpakken. Je kunt ze nu nog niet verwennen en zo kunnen jullie misschien nog een beetje slapen. Hier helpt een klein speentje ook erg goed. Alleen vallen die er vaak snel uit...

@ Moos, wij hebben Nutrilon 1. De eerste 3,5 week heb ik op verzoek flesvoeding gegeven en daarna ben ik langzaam gaan ophogen en ook naar een wat meer ritme gegaan. Joris heeft zelf ineens een fles laten vallen en zit nu op 6 flessen van 135 cc (= 120 cc + 4 scheppen), waarvan hij overdag alles opdrinkt, maar 's avonds wel 'ns wat laat staan. Het idee is dat we straks gaan ophogen naar 150 cc (dus 150 cc +5 scheppen en dan afgieten tot 150cc) en dat hij dan de 6e fles in de nacht laat vallen. Hij zit nu wel op een ritme van ongeveer rond de 4 uur. Hier op het cb hebben ze me aangeraden de kleine overdag niet langer dan 4 uur te laten slapen aangezien ze anders op de verkeerde tijd (namelijk overdag) de lange slaaptijd nemen... die moet naar de nachten toe. Ik geef ook zeker niet eerder dan 3,5 uur tenzij het echt niet anders gaat. En dan heb je toch al een aardig ritme te pakken hier. Als hij nu ook nog wakker gaat zijn na de fles (dus wakker worden, luier, fles, spelen, slapen en weer opnieuw) dan hebben we het echt helemaal te pakken, maar hij is nu nog zo klein, amper 4 weken...

Die eerste weken vind ik toch altijd zwaar vermoeiend... je kent je kleintje nog niet zo goed, je kleintje weet zelf ook nog niet precies wat hij wil en dat is soms enorm gezoek. Uiteindelijk kom je uit op een ritme en gaan ze de nachten weer doorslapen en dat is zooooo fijn... Ik ben blij dat we al wat ervaring met Thomas hebben opgedaan, want ik merk wel dat ik nu eerder doorheb wat er aan scheelt. En alles kost de helft zoveel tijd als bij Thomas... Ik heb zowaar mijn huishouden op orde, douche zelf ook iedere dag en heb nog tijd om te koken ook... dat was bij Thomas vaak wel anders.

Oh, er huilt er eentje... doei!

Geplaatst

Hoi Ellen,

Het kan ook zijn dat het idd krampjes zijn of oververmoeidheid. Ik had het met L.otus en eerder met j.asmijn ook: gevoed en een half uur /uur later huilen en zoeken naar de tepel. of heel even in lichte slaap vallen en dan weer wakker schrikken, maar als ik dan aanlegde, zoog ze zich wanhopig vast, maar slokte zo onrustig dat ze ook alles er weer uitspuugde. Dat begon tussen de 2 en 3 weken oud. Bij ons lijkt de oplossing: inbakeren en niet afwijken van dit ritme: slapen, eten, verschonen en even knuffelen/rondkijken, bij het tweede gaapje inbakeren en óf meteen in de wieg (voorverwarmd door kruikje zodat ze meteen lekker doezelig is), of bij mamma/pappa zachtjes wegdoezelen en voor ze helemaal slaapt in het warme wiegje. Maar jij was al aan het inbakeren, toch? Misschien kun je hier eens kijken: staat ook veel op over signalen van babies: http://www.inbakeren.nl). Of even googelen op filmpjes van 'dunstan babylanguage'. Die dame heeft ontdekt dat babies allemaal hetzelfde soort geluid maken bij een bepaalde behoefte: nè nè als ze honger hebben, èh als ze moeten boeren, aighr (met een soort r klank op het eind) als ze darmkrampjes hebben, hèh als ze onconfortabel liggen (natte luier,te warm, te koud etc) en ohw als ze willen slapen. heel erg grappig om de filmpjes van babies die idd allemaal die geluidjes maken te zien :-D. En ik herken bij L.otus nu ook een paar van die geluidjes: de krampjes (voor scheetjes) zijn heel duidelijk, en het boertje ook. Voor honger moet ik echt heel goed luisteren om de nnn t horen bij het huiltje, maar gelukkig zijn daar nog allerlei andere tekenen bij (het zoeken, smakken etc). Ik moet wel zeggen: bij J.asmijn kon ik het nog niet zo goed herkennen, maar nu ik t voor de tweede keer meemaak en ook de filmpjes opnieuw heb bekeken, herken ik ze wel.

Oja, krampjes kun je ook herkennen aan het trekken met de beentjes en aanspannen van het buikje. als ze dat doen, vooral niet opnieuw voeden (als je kort geleden gevoed hebt), dan vergroot je het probleem. SUcces!

Geplaatst

Moos, wat jammer dat t niet ging met de bv! Hoe kwam t dat je zat te huilen (if you don't mind me asking)? Dat hoort idd niet zo te zijn... Ik had in het begin met L.otus last van pijn in één borst bij eht aanleggen. echt niet normaal! bleek dat ze daar de tepelhof niet goed pakte maar alleen de tepel, waardoor ze kloofjes aan het maken was. gelukkig kwamen we er achter, en nu ik beter op het happen let (en haar soms 3x opnieuw laat pakken tot ze het goed heeft), overleeft mijn borst het ook en blijf ik genieten van het voeden van de kleine.

Geplaatst

@Mientje! gefeliciteerd met je mooie Bart! Wat een suffert die verpleegkundige 'nee, dat kan niet bij de eerste'. En jij maar wegpuffen...

Wat een schrik daarna en hartstikke vervelend dat je je kleintje niet bij je mocht hebben die eerste uren. Knuffel m nu maar extra veel ;-)

Geplaatst

Hey bedankt voor het advies! Het zijn inderdaad krampjes, als je zo beschrijft van het trekken met de beentjes. Ik noem dit altijd 'fietsen' :-). Dan gaan die beentjes sde hele tijd op en neer en wordt zijn gezicht vuurrood met luide grommen en kreunen en alles erop en eraan qua geluiden. Misschien moet ik wat rondlopen met hem na het voeden als de krampjes opkomen? Nu, ik had zelf vlak voor het slapen zelf ook een spontane buikkramp die even snel kwam als ze vertrok. Zou dat bij hem hetzelfde geweest zijn?

Ja, inbakeren doe ik 's nachts ook al, en dat heeft altijd erg geholpen om hem snel in slaap te krijgen. Maar gisteren dus niet. Hij bleef maar kreunen en net niet huilen. En dan op de duur echt krijsen. Ik wist niet of ik hem nu uit de draagmand moest halen en hem ermee verkeerde gewoontes aanleren of dat hij het nodig had. Op de duur haalde ik hem er natuurlijk wel uit, en met extra eten was het over. Maar als we hem voorlopig nog niet kunnen verwennen..?

Mientje, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Bart! Wat een verhaal!

Yola, bedankt voor de tip, ik ga er zeker naar kijken en hopelijk herken ik er iets van.

Esk, dus het heeft een naam haha: regeldagen. Ik dacht dat ze rond 6 weken dit zouden hebben waar meer aanleggen nodig was voor hun groeispurt. Dus dat kan ook op hun 2-3 weken dan? Hopelijk is het dat, want het wisselt heel erg. Soms is het 3 uur of zelfs een keertje 4 uur, en gisteren was het elke anderhalve uur. Speentje geef ik voorlopig liever nog niet, want dan zouden ze zuigverwarring krijgen (speen en tepel) en zou het ook moeilijk zijn om zelf te zien wanneer ze honger hebben of gewoon wat willen sabbelen. Ik heb voor het afkolven of de uiteindelijke overstap naar kv Tommee Tippie flesjes, dat dichtbij de bv zou liggen. Je merkt toch wel het verschil tussen de speen of bv. Alsof hij het niet goed snapt.

Ik heb ook pijnlijke tepels (gehad), maar het gaat intussen net iets beter. Wellicht in de begindagen verkeerd aangelegd. Nu weet ik perfect wanneer hij goed ACHTER de tepel weet aan te happen ipv OP de tepel te bijten en mij tegen het plafond opjaagt van de pijn. Hebben jullie ook een betere en minder betere kant? Bij het één moet hij extra aanzuigen, en bij de andere stroomt het gewoon over haha. hier fototje van een bv en hemzelf tijdens badje:-)

[ATTACH=CONFIG]2580[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2581[/ATTACH]

Geplaatst

Ha Ellen, ik weet niet of het regeldagen zijn, ik weet alleen dat die op gezette momenten er ineens zijn, meestal ergens net na de kraamweek (dus bij een week of 2/3 en dan weer bij een week of 6). Ik heb maar 5 weken borstvoeding gegeven bij Thomas en bij Joris dus helemaal niet. Wat ik er verder van weet is allemaal informatie die ik opgepikt heb tijdens het voeden van Thomas. Heb je al 'ns gekeken op http://www.borstvoedingsforum.nl? Misschien kan je daar nog wat nuttige info opdoen. Maar als je zoveel symptomen herkent van wat Yola beschrijft, dan zouden het ook krampjes kunnen zijn.

Met krampjes hebben wij hier (gelukkig) geen enkele ervaring. Thomas heeft ze nooit gehad en Joris ook niet. Tenminste; niet dat ik me ervan bewust ben en het lijkt me dat je zoiets wel merkt. Ook geen ervaring met uren aan een stuk huilen trouwens. En ik besef me terdege dat dit meer uitzondering dan regel is en prijs me daar gelukkig mee. Natuurlijk huilt Joris ook, maar dat is vaak met een bepaalde reden of gewoon omdat hij in slaap moet vallen, dan wil hij ook wel 'ns een kwartiertje huilen. En meestal ergens aan het einde van de ochtend, daar zit een soort huilmoment in. Maar dan neem ik 'm lekker bij me en dan is het vaak al snel weer goed.

Dat er niet uit willen halen herken ik heel erg. Ik had dat ook in het begin bij Thomas. Ik dacht ook dat het verkeerde gewoonten waren, maar echt, de eerste paar weken weten ze het verschil echt niet. Op den duur natuurlijk wel, maar nu zijn ze echt nog heel klein. Vanaf een maand of twee, drie zullen ze het veel beter doorhebben, maar echt, die eerste 6 tot 8 weken kan je echt geen "foute" gewoonten aanleren... en met borstvoeding kan je ze ook niet "overvoeren" dus kan je gewoon aanleggen, als troost of voor honger. Met flesvoeding ligt dat een beetje anders, maar ik merk dat ik er tegenwoordig bij Joris ook geen punt van maak als hij toevallig een flesje extra heeft. Soms heeft hij blijkbaar toch extra nodig nog.

Sanne, hoe is het nu met je? Gaat het al beter?

Wij zijn vandaag echt een enorm eind gaan wandelen met z'n viertjes. Helemaal de polder in (lekker in het zonnetje) en dan een wandeling van anderhalf uur. Heerlijk! Thomas zat prinsheerlijk in z'n stoel en Joris er lekker ingepakt naast in z'n reiswieg. Ik ben zo blij met m'n kinderwagen (duowagen) en we hebben er nu al zoveel plezier van gehad, hij was iedere cent waard. We gaan iedere dag er minstens 1 keer op uit. Even frisse neus halen, is ook goed voor de kinderen.

Ben nu wel moe, maar dat maakt niet uit. De kids liggen op bed en ik hoef straks alleen Joris nog maar even de fles te geven, dus de avond is lekker voor ons tweetjes. We zaten net nog even een film te kijken die we hadden opgenomen en straks pak ik lekker even een boek.

Leuk trouwens om te lezen van alle ervaringsverhalen met onze kleintjes. Ik check regelmatig eventjes en hoop dat jullie voorlopig gezellig allemaal mee blijven schrijven.

Geplaatst
H Dan gaan die beentjes sde hele tijd op en neer en wordt zijn gezicht vuurrood met luide grommen en kreunen en alles erop en eraan qua geluiden. Misschien moet ik wat rondlopen met hem na het voeden als de krampjes opkomen?

He Ellen, dat klinkt heel erg naar lucht in de darmpjes en moeite met het laten van scheetjes, en dus kramp (bekend probleem bij ons haha! ik heb zo ongeveer alles gelezen op internet wat er over te lezen valt... alleen maar omdat ik t zo zielig vond en de kleine wilde helpen. vandaar dat ik doe alsof ik alles weet haha hier een korte samenvatting ;-)).

wat kan helpen voorkomen is proberen nóg beter te laten uitboeren na het voeden.

als de krampjes er eenmaal zijn kun je je beebje helpen de lucht kwijt te raken door zachtjes met de klok mee de buik masseren; kindje ronddragen met buikje op je arm het hoofdje bij je elleboog en je hand in t kruis. ondertussen kan je dan met je andere hand de rug masseren. Of je kunt een beetje helpen met fietsen: kindje op rug leggen en met de beentjes fietsen. na een tijdje hoor je de scheetjes wel komen :-)

ow, duty calls, inbakeren en alle kennis ten spijt, is lotus nu helemaal wakker en wil niet meer slapen...

tot later!

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de felicitaties, mn mannetje doet het echt super.

Ik geef flesvoeding ivm medicijngebruik van mezelf en merk dat Bart het daar gelukkig goed op doet.

Vanuit het ziekenhuis kreeg hij Nutrilon, maar hier thuis heb ik groeie start van Nestle.

Vannacht kreeg hij zn flesje alleen niet leeg(stopte al na 40 ml) en kwam dus elke 2 uur.

Had hem ook lekker in mijn bed gelegd zodat ik ook wat uurtjes kon slapen in de tussentijd.

Dat verwennen is mij ook verteld dus ik neem het er nu maar effe van.

Volgens mij zijn er veel hier die bv geven, lijkt me wel een onwijs mooie ervaring(op de kloven na dan natuurlijk).

Sanne, hopelijk ben je snel van de borstontsteking af, lijkt me erg pijnlijk.

Esk, heerlijk dat je elke dag gaat wandelen, ik ben gisteren voor het eerst naar buiten geweest, even naar de AH, had wel het idee dat de winkel verder was als anders hihi.

Ellentrik, wat een leuke foto`s zeg, Bart vind de tummy helemaal heerlijk, terwijl ik die niet eens wilde kopen maar kreeg van de VGZ.

Leuk ook dat er nog regelmatig geschreven word door iedereen, wil dit zelf ook echt proberen vol te houden.

Nu effe lekker eten, heb onwijs honger gekregen.

Hoe is het trouwens bij jullie met de kilo`s?

Geplaatst

Aiaiaiai, met de kilo's is het hier niet best. Ik ben er al zo'n 13 kwijt (tijdens en na bevalling door vocht en zo), maar moet er nog zeker 10 a 12... en die willen niet zo snel, want dat zijn echte je-moet-ervoor-lijnen-kilo's en ik ben nu gewoon teveel thuis en ga dan snaaien (waardoor ik ook niet bepaald afval, misschien zelfs nog aankom...). Foute boel dus. Ik moet echt even doorzetten, maar heb nog niet de motivatie kunnen opbrengen, terwijl ik me ook niet bepaald happy voel als ik in de spiegel kijk. Heel stom is dat. Maar die kilo's moeten er echt echt echt af! Iedere dag neem ik me voor niet te veel te eten en iedere dag ga ik toch weer de mist in... naja, straks gaat het opeens in een keer wél lukken!

Hier vandaag een redelijk vermoeiende dag gehad. Joris veel wakker en z'n voedingen vielen gewoon niet handig vandaag. Ik kom gewoon nooit lekker uit 's avonds, meestal veel te vroeg voor de 5e fles (die wil ik graag rond 22.30 geven of misschien zelf nog later), maar die valt dan niet zo laat, maar al rond negen uur of zo. Tja... De 6e fles valt dan in de nacht. Vanavond wil ik proberen op te hogen naar 150 cc, misschien dat we dan overdag wat lekkerder uitkomen.

Anyway, vandaag relatief veel in de weer geweest met Joris die echt niet wilde slapen vandaag. Nou ja, misschien dat hij dan vanavond een fles overslaat (sprak zij hoopvol :-) ) en anders is er morgen weer een nieuwe dag.

Vandaag een afspraak gemaakt voor de nacontrole bij 6 weken. Die is nu bij 7 weken want anders had ik niet m'n eigen verloskundige. Ben erg benieuwd, vorige keer heb ik nacontrole bij de gyn gehad, nu dus bij de vlos. Ik heb nog last van het moeilijk op kunnen houden bij de kleine boodschap dus als dat over 3 weekjes niet beter is, kan ik dat meteen aankaarten, maar ik denk dat het gewoon een kwestie van veel bekkenbodemspieroefeningen doen is... Verder heb ik volgens mij nergens meer last van wat bevallingsgerelateerd is, hoewel ik nog wel wat snel moe ben (maar ja, slaapgebrek?) en nog erge last heb van humeurigheid (hormoonspiegelwisselingen? Ontzwangeren?). Tja, 9 maanden op, 9 maanden af zeggen ze hier...

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook ik ben beginnen opzoeken wat de krampjes kunnen verhelpen en ben nu inderdaad het boeren aan het uitproberen. Dat is al een pak beter hierdoor, maar toch nog niet helemaal juist. Gisteren kwam de vroedvrouw/verloskundige voor postnatale begeleiding langs en naar wat ik beschreef hoe hij zich gedraagt tijdens het voeden, raadt ze een osteopaat aan. Heel het buikgedeelte is omgeven door een vlies, en zij vermoedt dat dat vlies ergens aan vast kleeft, aan de maag of zo. Daarom dat hij zich zo uit rekt (en mijn tepel mee sleept auw auw), om zijn maag los te krijgen tijdens het voeden. Benieuwd of het zal helpen, maar ik ga eerst nog een paar daagjes afwachten ivm het boeren en zien of dat al niet de grootste last opheft.

Yola,

Toen ik 16 was, ging ik vaak bij mijn nicht met toen nog 2 jonge kindjes logeren. Zo was ik eens op een ochtend met mijn achterneefje van 3 maanden oud aan het rondwandelen op de manier hoe jij beschrijft, want daar werd hij nu eenmaal rustig van. hoofdje in de armplooi, en billetjes vastgehouden door mijn hand. Op een bepaald moment echter keek mijn nicht naar hem en zei: ziet hij nu blauw? Hij lag blijkbaar met zijn nek nogal hard op mijn arm waardoor hij zonder het te weten gewoon aan het stikken was! Niemand had het gezien, want hij was gewoon lekker rustig en ik kon het niet zien want hij lag op zijn buik op mijn arm. Kortom, ik ben nogal paranoïa geworden rond die houding. Ik heb het wel een keertje geprobeerd hoor, maar dan moest ik meteen aan dat voorval denken en dacht dan maar het te laten. Ik draag hem nu op mijn schouder met de armpjes erboven. Vrij hoog dus redelijk verkrampt, maar hij boert er vrij snel van. En achteraf ligt hij gewoon op mijn borstkas, met zijn buik op de mijne. Zo dommelt hij graag in.

Hij vraagt nog altijd elke 3 uur voeding (al beter dan 2.5u), maar het goede nieuws is zijn gewicht en lengte. Hij komt ongelooflijk goed bij per week! Ik ga nog moeten opletten dat het geen dikzak wordt haha. Intussen al 51cm en 3.4 kg. Vorige week was dan 50cm en 3kg.

Mientje,

Ik leg hem lekker in bad, en dat vindt hij heerlijk. Handig dat je zo'n tummy tub gewoon hebt gekregen!

Jammer dat je kv bent moeten geven, maar toch goed dat je kleine Bart er positief op reageert. Bv is inderdaad heerlijk, maar in mijn ogen vooral omdat het iets natuurlijks is. Voor de rest heb ik nog altijd flink pijn bij het aanleggen, zeker als hij weer begint te trekken en sleuren door de krampen. Want dan laat hij een heel klein beetje los, om dan verder te 'kauwen' op de tepel zelf. AUW!

Gewicht? pfff.. Gelukkig ben ik maar 10kg bijgekomen, maar die zijn er nog lang niet allemaal af hoor. Daarbovenop was ik al minstens 5kg bijgekomen door de hele mmm, waardoor ik eigenlijk een stuk meer moet afvallen. Ik probeer veel te wandelen, al krijg ik snel steken in mijn zij daardoor. Maar tegelijk denk ik dat we allemaal nog maar net bevallen zijn. Laat ons eerst ons wat concentreren op ons kleintje. De rest komt vanzelf wel wanneer we weer wat ritme in ons leven krijgen.

Esk,

Jammer dat je een gebroken nacht hebt gehad, komt wel goed hoor! Het is allemaal nog wat zoeken nietwaar. Bij mij was het best ok deze nacht, al heb ik een hele lange sessie vannacht gehad, met plassen tijdens het wisselen waardoor ik zijn hele outfit moest vervangen :-)

Hoe is het met Moos?

Geplaatst

Dag dames,

Daar ben ik weer eventjes. Vandaag een vol programma gehad. Vanochtend bezoek, daarna met de duowagen naar het kinderdagverblijf gewandeld (35 minuten heen en dan weer terug) om Thomas op te pikken, wat boodschapjes op de weg terug gedaan, nog even langs mijn ouders en vervolgens Joris een flesje gegeven en daarna lagen we alledrie voor pampus. De kinderen in hun bed en ik op de bank. Heb toch anderhalf uur geslapen. De rest van de namiddag verliep rustig en nu zit ik lekker op de bank en ga ik dadelijk m'n bed op zoeken. Kan ik nog even lezen en dan na de voeding van Joris het licht uit.

Morgen krijg ik ook nog kraambezoek (hier komt het nu pas op gang eigenlijk), maar dat is wel gezellig.

Joris doet het nog steeds prima. Hij komt ongeveer om de 4 uur dag en nacht. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat hij uit dat 24-uursritme is. Vanavond ga ik z'n fles weer ophogen. Hij drinkt nu 6x135 cc en ik ga proberen op te hogen naar 150 cc in de hoop dat hij dan in ieder geval in de nachten wat langer er tussen laat zitten. Hij is natuurlijk nog erg jong, hoewel hij het in gewicht makkelijk kan hebben (woog vorige week 4700 gram). Ik merk dat hij z'n flessen nu altijd tot op de druppel leeg drinkt en dat de tijd tussen de flessen korter wordt (zeg 3,5 uur) dus ik denk dat hij dat ophogen wel kan hebben...

Ellen, heel herkenbaar, dat verschonen in de nacht. Joris verrast met trouwens niet zo vaak door te plassen als de luier af is, maar het gebeurt wel eens... eergister haalde ik 'm 's nachts uit bed en toen had hij blijkbaar gespuugd, want z'n hele kraag en shirt was nat. Moest ik 'm in de nacht ook omkleden, heb daar wel een hekel aan, maar ja, zit niets anders op natuurlijk. De volgende dag maar lekker in de tummytub gedaan om helemaal schoon te worden.

Zondag willen we voor het eerst een wat langere autorit gaan maken met Joris. Dan willen we naar mijn schoonouders, die wat verder weg wonen (ongeveer 45 minuten rijden). Dan nemen we ook de duowagen mee, zodat we eventueel daar nog wat kunnen wandelen en dan eten we daar mee, zodat we niet meer hoeven te koken. Wel een gesleep natuurlijk (daar waren we met Thomas nou net vanaf) met de hele mikmak aan spullen die je dan mee moet slepen. Maar ja, daar moeten we toch maar weer doorheen en we weten dat het ook maar voor een beperkte tijd zoveel gesleep is. Als de kleine eenmaal kan zitten en vast voedsel eet, wordt het allemaal stukken handiger. Ik ben er zelf ook wel aan toe om weer wat "normale" dingen te gaan doen, zoals bezoekjes en dergelijke. Ik zit nu toch veel thuis en vind het dan wel prettig om in het weekend wat te gaan ondernemen.

Geplaatst

He meiden,

Wat een herkenbare verhalen! Leuk.

Ik heb die tip van Yola eens opgezocht...erg leuk en interessant. Moet zeggen dat ik het zelf nu ook een beetje begin te herkennen.

Hier gaat alles zijn gangetje....wel een paar dagen erg veel gehuil. Veel last van krampjes. Erg zielig om te zien! Ik ben ook bezig met veel laten boeren, ook tijdens de voeding een keer stoppen en dan boeren. Het helpt nog niet echt heel veel, maar de boertjes komen wel. We houden dus maar vol.

Merk wel dat het erg frustrerend is, een huilend kind en je weet niet meer wat je verder nog kunt/moet doen. Ze was maandag van 5 uur tot 3 uur aan het huilen.

Gelukkig de dag daarna een stuk rustiger, zodat ik heb kunnen bijslapen.

De borstvoeding ging in het begin al slecht. Vanaf dag twee kloven en elke keer bloeden... Volgens de verpleging enz. zou het steeds beter moeten gaan, nou dus niet het werd alleen maar erger!! Na iets van 2,5 weken proberen...zalf, speciale compressen, advies lactatiedeskundige...was ik er zo klaar mee! Nu een stuk gelukkiger en dat is ook erg belangrijk.

Ellen idd heel herkenbaar. Hier ook meestal, luier uit en dan plassen. Ik hou er nu al rekening mee. Eerst de luier een poosje open laten liggen en dan vangt de oude luier het nog wel op.

Het gewicht, ja gelukkig doet onze weegschaal het niet..haha. Nieuwe batterijen halen en dan maar eens kijken. Maar er moet nog aardig wat af. De spijkerbroeken van voor de zwangerschap....dat duurt nog wel even.

Het kraambezoek is hier ook aardig op gang. Erg gezellig! wel lastig als mensen vragen naar wat je graag wilt hebben. Kreeg vanmorgen ook weer die vraag...zal weer eens even denken.

Wordt bij jullie de lengte wel opgemeten? Bij ons werd dat in het ziekenhuis niet gedaan en ook niet door het consultatiebureau. Ben wel erg benieuwd naar haar lengte, ik gok zo rond de 50 cm, maatje 50 past maar ik merk dat het wel krapper gaat zitten, vooral de rompertjes.

Goed ik ga de dame maar eens verschonen....komt een geurtje af...

Geplaatst

Ha Moos, ja, lastig is dat, als ze huilen en je weet niet precies waarom. Meestal huilt Joris 1 x per dag zonder aanwijsbare reden. Z'n huiluurtje dus. We pakken 'm er dan meestal gezellig bij en dan is het ook bijna over...

Hier werd zowel in het ziekenhuis als bij het consultatiebureau de lengte gemeten. Joris was 53 cm bij geboorte en is nu 55 cm (tenminste, vorige week). Ik kan het ook merken, sommige 62 pakjes passen al (als ze klein vallen).

Fijn dat het nu goed gaat, ook al is de borstvoeding dan gestopt. Tja, als het niet gaat, dan gaat het dus niet. Ik vind borstvoeding geven best pittig. Het moet allemaal mee zitten, want anders is het een drama. Petje af voor mensen die het 6 maanden of langer volhouden, want mij lukt het niet. Hier dus een tevreden flesvoedingsmama!

Vanavond ga ik naar de kapper. M'n haren laten knippen en een leuk kleurtje er in. Ik ben er echt aan toe. De eerste kilo is er alweer af, nog 11 te gaan... Ik zal blij zijn als ik van mezelf genoeg ben afgevallen en leuke nieuwe kleding kan gaan uitzoeken ;-). Ik heb al 2 jaar niets nieuws gekocht (buiten zwangerschapskleding) omdat ik sinds september 2010 eerst zwanger, toen net bevallen, toen nog niet voldoende afgevallen en toen ik wél weer op gewicht was raakte ik weer zwanger van Joris...

Zojuist Thomas in bad gedaan (scheelt vanavond weer) en vanochtend Joris. Allebei weer schoon en fris. Nu hoeft Thomas alleen nog te eten (samen met ons, ga zo koken) en kan hij rond zeven uur naar bed. Joris' flesje komt nu rond 18.30 uit, dus dadelijk eerst wij eten, dan Joris, en dan Thomas naar bed en dan begint de avond (met mij bij de kapper!).

Geplaatst

Hallo allemaal ik kom ook hier even kijken ik kom met als ellen uit het oktober forum maar ben een maand te vroeg bevallen van dochter feline zusje van sanne ze is op 8 sept geboren en was 2915gr. En 47cm ik kom hier eens kijken naar overeenkomsten hihi

Geplaatst

Ha Valesca, welkom hier! Gezellig als je mee wilt kletsen. Ik check ook altijd het oktober-forum dus je bent al niet helemaal meer onbekend voor mij :-) .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden