Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

het was heerlijk in Duitsland,echt de meiden hebben het zo super gedaan!!! Feline sliep de hele weg en Sanne was erg gezellig haha toch spannend zonder man en alleen met 2 kids

Maar het was heerlijk

Feline is alweer 7 weken,zucht haha ze zit ook nog in de newborn luiers hihi

Vandaag zat ik met mijn meiden voor het eerst in het grote bad,en Feline had honger,gaat ze aan mijn borst "drinken" komt niks uit maar ik vond het zo speciaal...en miste toen even heel erg dat ik haar geen BV mocht geven..(i.v.m medicate...)

Blubberbuik praat me er niet van,heb zelfs nog vocht in mijn vingers kan mijn trouwring nog niet om en soms lijkt het wel of ik 5mnd zwanger ben..ik kan echt niks van mijn kleding aan zelf blousjes truien niet sniksnik bij sanne was het er zo allemaal af

van incontinetie heb ik geen last,balen hoor als je dat hebt inderdaad goed de bekkenoefeningen doen!

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

zou een fopspeen helpen?

hout vast houden , maar hij lijkt weer in slaap gevallen , na hem 45min te hebben rongedreagen en proberen af te leiden. nu heeft hij toch al tenminste die drie uur gehaald en hoe langer hoe liever natuurlijk. Ligt hier nu in mijn arm rechtop, dus met 1 vinger typen ;-)

gistteravond ging er meer dan 5u tussen 2 voedingen! ik was zo blij! van 19u tot 0u30. Maar erna werd hij al 2.45u later wakker en nu ook weer precies 2u later. Ik begin echt te denken dat het wat anders is dan enkel honger. als dit nu eens overdag was ipv snachts he =-)

valesca, geweldig dat je een fijn dagje hebt beleefd! moet wel pijn in je hart doen om Feline te zien zuigen aan je borst maar haar er niet mee kunnen helpen. ach, het is een instincty, maar ze weet intussen wel dat haar eten zich daar niet bevindt. ik denk dat 4 weken te vroeg geboren worden best zijn sporen nalaat, ook in de luiers haha.

eergisteren ook dat instinct ontdekt (ik typ verder, hij slaapt nog steeds hihi en we heeben 6u bererikt, de 3u grens!) terwijl hij met zn buik op mijn borstkas lag. Hij had niet lang geleden gegeten en ik was hem een boertje aan het doen laten , maar hij bleef onrustig zijn en omdat er een vriendin bij me was, hield ik hem niet erg goed in het oog. wat deed hij? Hij kroop gewoon helemaal vanzelf (mlet boorling horten en stoten natuurlijk) naar de nog blootliggende borst en begon ervan te drinken! een half uurtje later experimenteerde iker zelf mee en ontblootte de andere borst met de eerste al opgeborgen te hebben, en ja hoor.Hij wist het te vinden! ongelooflijk grappig.

hij slaapt nog steeds! al wordt hij lichtjes alerter. ik ga zien of hij ook in zn bedje wil liggen.

doei!

Geplaatst

Ellen wat goed hahah geweldig dat ze dat instinct hebben hé

Bij Feline zien we niet veel in de luier die poept 1 keer in de 2 dagen pfff was al bij de HA ook geweest na ja kijken het maar aan haar zus is net zo.....

een fopspeen kan goed helpen hoor,feline heeft ook veel zuigbehoefte en misschien is honger en zuigbehoefte bij Dante wel verschillend en kun je met een speentje goed rekken

succes

weet je trouwens wat dante nu weegt?!

Geplaatst

woohoo! ik zit er nog altijd met spanning op te wachten, maar begin te vermoeden dat ons friemeltje nog wat achter staat qua ontwikkeling omdat hij vroeger geboren is.

Heb jij dat ook met Feline, Valesca?

Hij is sinds een week niet meer gewogen dus ik weet voorlopig zijn gewicht niet. Kan het wel via onze eigen onkeurige weegschaal proberen. Ik laat het nog wel weten.

Fopspeen zou niet zo handig zijn ivm borstvoeding:

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/kraamtijd/tepelspeenverwarring.html

Hij is vrij rustig vandaag, veel slapen weinig wakker. Misschien begint hij dag met nacht te verwarren haha.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

ellen ze zeggen dat als ze eenmaal goed aan de borst kunnen drinken een speen wel kan?!Maar goed dat is mijn ervaring

Feline heeft 1 keer gelachen gericht(dacht ik) maar nu zie ik het niet meer hihi dus ik wacht ook nog

Ik hoor het wel!!

Lekker dat hij vandaag vrij rustig als hij het maar niet omdraait haha

Geplaatst

Hoi,

Ik was meer dan een uur te laat. Ik ben boos weggestapt van de tramhalte om dan onderweg naar de andere tramlijn die tram te zien aankomen. Te laat natuurlijk om terug te hollen en alsnog te halen. En toen kon mijn tranen gewoon niet houden toen ik de die andere tram voor mijn neus zag vertrekken. Moest ik wéér wachten. Maar de osteopate was begripvol en ging een korte sessie houden om dan volgende week er echt aan te beginnen. Ze voelde vooral heel erg veel spanning aan het middenrif en in de nek. Dat heeft ze wat proberen weg te masseren, maar Dante had zoveel honger intussen dat hij bijna niet rustig te krijgen was.

Ook lijken de symptomen erg op een koemelk intolerantie, dus moet ik deze week alle melk-producten laten staan en geiten of schapenkaas eten als het kan. Kan wel zijn hoor, want Piet heeft ook een lacto-intolerantie, maar je hoopt natuurlijk dat Dante het niet heeft overgekregen. Weekje volhouden en zien of het helpt.

De fopspeen mag ik ook beginnen geven, als hij te vroeg wakker wordt en zijn krampjes niet de baas kan. Want door de krampjes krijgen ze een enorm zuigreflex en daarmee verergert de situatie alleen maar blijkbaar. Het moest een ronde fopspeen zijn die zo dicht mogelijk bij de borst benadert. Nou, ik heb ik al lang in huis haha.

bezoek is er tot later!

Geplaatst

Fijn dat je zoveel tips hebt gekregen. Let je ook op de verborgen melkproducten? Er wordt in heel veel producten echt heel veel melk gebruikt!

Wat vervelend dat die tram zo te laat is en dan ineens weg... dat is zo'n situatie waarin ik m'n tranen waarschijnlijk ook zou laten rollen... herkenbaar dus.

Ik had gister een inzak-en-huilmoment. Ik was gister al om 20 uur naar bed gegaan met het idee dat mijn man de late fles zou doen en ik dan weer de nachtfles, zoals altijd. Dan kon ik een keertje 6 a 7 uur slapen, maar helaas: na een uurtje, zo rond 21 uur werd Joris wakker en was hij niet stil te krijgen. Tja, toen was ik natuurlijk ook weer wakker. Uiteindelijk dus toch de late fles gegeven en daarna naar bed. Ik voelde me gister ook niet zo lekker en dus was dit wel echt een domper, had me zo verheugd op een lange slaap. Naja, het zal er uiteindelijk wel weer van komen, maar zo voelde het gisteravond eventjes niet.

Bijgevoegd trouwens een fotootje van Joris. Gepoogd lachend op de foto te krijgen, hij draait net z'n hoofdje een beetje weg, maar je kan toch echt wel zien dat het een lachje is:

[ATTACH=CONFIG]2694[/ATTACH]

Geplaatst

fijn ellen dat je allemaal tips gekregen hebt,ben benieuwd hoe hij gaat reageren nu jij de melk enzo laat staan

Sanne heeft het als baby ook gehad,maar is er over heen gegroeid

kan me voorstellen dat de tranen kwam toen de tram voorbij ging

Geplaatst

Hoi..

Hoe is het hier? Aan het genieten?

Ellen, fijn die tips, heb je ook het idee dat het nu verbeterd? Is de fopspeen al een succes?

Esk, leuke foto!! Erg schattig als ze gaan lachen...Anne is nu ook veel aan het lachen ik moet zeggen dat ik dan echt helemaal smelt. Het maakt niet uit dat ze dan me weer heeft wakker gemaakt terwijl het nog lang geen tijd is voor een fles. Misschien is dat de reden wel...na een aantal weken zit je er doorheen en dan...gaan ze lachen en geeft dat je weer zoveel kracht.

Valesca al een lachje gezien? Of is het nog steeds "oefenen" in haar slaap? De blubberbuik komt me erg bekend voor...

Mientje, incontinentie heb ik gelukkig geen last van. Ben je alweer begonnen met sporten? Ik ga vanavond het weer eens proberen...het is nog niet echt zes weken, maar voel me goed en heb er echt zin in.

Yola, hoe was het bij de osteopaat? En de pukkeltjes?

Hebben jullie al een beetje een vast ritme te pakken? Hier schommelt het nogal, soms slaapt ze als een roos wel 6 uur en soms laat ze er maar krap drie uur tussen.

Hoe gaan jullie hier mee om? Uitstellen van de voeding of toch wel geven (na drie uur)?

Goed, ga hier eens proberen een beetje slaap in te halen nu ze rustig is.

Geplaatst

Ik ben momenteel ook aan het tobben met de voedingen. Eerst liet hij er wel 4 uur tussen en hadden we een soort van schema, maar inmiddels is dat helemaal zoek. HIj komt om de 3 uur of zo. Ik rekte eerst altijd, maar ik heb me vandaag voorgenomen dat niet meer te doen. Als hij honger heeft krijgt hij van me en al krijgt hij dan 7 flessen, het zij zo. En ik ga ook niet meer doen aan een late fles voorlopig. Ik zie het allemaal wel, zo lang hij die 4 uur niet haalt, heeft het weinig zin om een late fles te geven... ik moet er dan in de nachten toch uit. Overdag laat ik er wel maximaal 4 uur tussen, wil niet dat hij te lang gaat slapen overdag en z'n dag nachtritme straks weg is... voor zover hij een dag en nachtritme heeft dan... Hij drinkt de flessen toch ook niet helemaal leeg, dus blijkbaar wil hij nog geen grotere hoeveelheden.

Geplaatst

Vandaag begon ze af en toe te glimlachen dus het begint haha,heerlijk!!!

Ritme.tja dag en nacht om de 4 uur....soms 5 uur

maar ja ze is 4200 gram,morgen 8 weken kan denk ik ook nog niet verwachten dat ze de nacht door gaat dus ze krijgt van ons gewoon meteen,rekken is denk ik voor jezelf vermoeiender....denk ik hoor.....maar blijft lastig meestal gaan ze vanzelf ineens wel doorslapen

hoe is het met de kilo's bij jullie? morgen is feline 8 weken en ik heb nog 8 kilo zitten ben ook een echte snoeperd hoor,nu ga ik er echt aan beginnen met het boek grip op koolhydraten,werkte bij mijn moeder super

Geplaatst

Moos, lees je mee in het oktober topic? Dan kan je al wat te weten komen ivm je vragen.

Ik probeer toch wel minstens 3 uur tussen de voedingen te hebben, en te rekken als het korter blijkt te zijn. Tenzij hij helemaal niet in slaap wilt vallen en ongemakkelijk blijft vragen, dan blijf ik ook geven, want dan zal het wel nodig zijn zeker? HEt blijft een beetje zoeken inderdaad, maar het zal wel een ritme krijgen na een tijdje zeker?

goh Valesca, 8 weken! klinkt zo ver al! Ik wil ergens dat ze niet groeien, want het is zo schattig allemaal, maar tegelijk wil ik wél dat ze zich ontwikkelen want dan zijn ze gezond en vooral rustiger haha. Ik vind het doodjammer dat ik niet zie hoe hard hij groeit, want ik vergeet dan hoe klein hij al geweest is, en moet al naar foto's kijken om te vergelijken. Hij groeit als kool, en toch merk ik het niet zo erg behalve een plots besef van kleertjes die niet meer passen.

oei, hij is wakker..

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2713[/ATTACH]

Zoals je ziet is de tummy hier favoriet.

Ik ben gisteren voor het eerst naar het consultatie bureau geweest, Bart is 3,5 cm langer geworden en 600 gram gegroeid in 2 weken.

@esk, wat een gave foto, z`n lach is duidelijk te herkennen ookal draaid hij z`n hoofdje weg.

@valeska, 8 weken alweer, gaat echt onwijs hard, en die kilo`s komt wel hoor.

@moos, ik moet echt nog effe wachten met sporten, heb er wel veel zin in, wandel wel elke dag, heerlijk hoor dat je weer gaat beginnen.

@ellentrik, 3 uur tussen de voedingen lijkt me erg vermoeiend maar als Dante het nodig is zou ik ook geven hoor.

Bart is echt makkelijk(effe afkloppen) overdag komt hij om de 4 uur ruim en `s-nachts vaak na de voeding van 1uur pas weer na 5 of 6 uur. Lijkt wel of hij al dag en nacht ritme heeft.

Wat me wel opvalt is dat hij moeite heeft om "los" in bedje te liggen.

Hij slaapt nu in een kuiltje in de voedingskussen en is veel rustiger hierdoor, lijkt wel of hij zich hierdoor meer geborgen voelt.

Geplaatst

ja 8 weken veel te snel gaat het,maar ergens lijkt het kort omdat het nog zo´n heerlijk klein moppie is

Feline slaapt ook beter geborgen dan in het grote ledikant dus voorlopig lekker in kinderwagen en wieg

heerlijk he de tummy!!

HIer onze prinses

[ATTACH=CONFIG]2714[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2715[/ATTACH]

Geplaatst

Anne heeft dat ook, dat geborgen willen slapen. Ze slaapt nu in een puckababy...daar slaapt ze een stuk beter in.

Vannacht heerlijk geslapen, maar een keer eruit geweest en ze slaapt nu nog, na de fles van acht uur. Mag ook wel, gisteren is ze de hele dag bijna wakker geweest.

Mientje...zo wat groeit hij goed zeg! Leuke foto! Hier is ze helemaal gek op water, badje, douche het maakt haar niet uit. Ze kijkt dan zo heerlijk gelukkig van zich af.

Ellen, ik kijk wel zo af en toe in het oktoberforum...zag dat esk ook al bij oktober schrijft. Zal ik me anders daar ook aansluiten...hoef je niet een dubbel verhaal te typen.

Valesca, mooi he zo'n lachje. 8 kilo..ik heb me eerst 5 kilo als doel gesteld, daarna kijk ik wel eens weer. Hoe werkt dat boek, moet je koolhydraten tellen? Ik ga eerst maar eens niet tussendoor snoepen en gezonder eten. Even geen patatjes/chinees enz. En sporten...heerlijk gisteren! Even helemaal niks, behalve lichamelijk lekker bezig zijn.

Geplaatst

Jeetje wat leuk te lezen al die ontwikkelingen... we hebben allemaal wel een beetje het zelfde: krampjes, hoeveel voeden en wanneer, pukkeltjes, glimlachjes en kilo's haha!

ik schrijf niet veel en zit ook niet veel p t forum, tis gewoon te druk. 'savonds vouw ik de was en dus kom ik zelfs dan niet meer aan forummen toe.

afgelopen maandag ben ik ook naar de osteopaat geweest met l.otus. het rare was, dat wij de week daarvoor op donderdagmiddag en vrijdag een volkomen ontspannen en rustig kindje hadden gehad. woensdagavond had ze gigantisch last van krampjes, gillen, krijsen, trekken met de beentjes, niet te troosten, donderdagochtend had ze een giga poep gedaan en daarna dus die rust... daarna begon de kramp weer te komen. zondagavond heb ik een half uur haar buikje gemasseerd, met de beentjes gefietst etc, en weer kwm er een poep... en de rust. wij denken dat de heftige kramp komt van het vasthouden van de poep.

De osteopaat vond maar een klein beetje spanning in de heupjes en tussen de schouderbladen. dat is behandeld en hij zei dat ze mogelijk nu ook makkelijker kan poepen.

(kramp van het ophouden van de poep kan komen omdat er een zuurstoftekort in de darm kan ontstaan omdat de darm te lang achterelkaar moet werken als de poep niet goed doorstroomt; een soort spierpijn). als ik nu zie dat ze die 'perskramp' heeft, dan neem ik uitgebreid de tijd om een beetje te masseren en met haar beentjes te fietsen. Dat schijnt te helpen (en misschien de behandeling van de osteopaat ook):

Ze heeft deze week zowaar al 3 x gepoept en is ook een stuk rustiger. nog wel wat kramp, maar niet meer die hele heftige, niet te troosten toestanden. Heerlijk, zo'n ontspannen kindje! L.otus ligt nu sinds een paar dagen ook af en toe in de box. heel tevreden, een beetje rond te kijken. als ik dan met haar ga 'praten' praat ze terug (urm, rrrrr, prr, uuu). Ze lacht ook steeds vaker. De pukkeltjes zijn ook bijna helemaal weg... het huidje is nog wat onregelmatig maar niet meer zo rood en ontstoken.

Het bakeren werpt nu echt zijn vruchten af: na de tweede gaap wordt ze vaak onrustig, beetje klagen etc, dan leg ik de doeken klaar en zodra ze er op ligt en ik haar armpje langs t lijfje leg, wordt ze rustig. als ze helemaal ingepakt is, legt ze haar hoofdje opzij en doet ze haar oogjes dicht, klaar voor het dutje! Soms als ze nog wat onrustig is houdt ik haar nog even bij me, dan zie ik de oogjes langzaam dichtvallen. maar wel een gedoetje soms, hoor, vooral 'snachts. Uitpakken voor de voeding lekker rustig liggend voeden en dan, terwijl we allebei eigenlijk al in slaap aan t vallen zijn, moet ik haar weer opnieuw inpakken. pfff.

ik heb het wel eens gelaten (ik dacht, ze slaapt nu toch) maar dat bezuur ik dan een half uurtje later als ze zichzelf weer wakker 'maait'.

J.asmijn wil nu steeds de kleine op schoot en aaien. ze wil ook vanalles aan l.otus geven en laten zien, heel schattig. komt ze met een knuffel aan, of met een boekje. of 'kijk, l.otus, poesje' etc. toch is het soms opletten geblazen, want vooral als J. moe is, wil ze nog wel eens leunen, prikken of iets gooien...

Wat leuk om al jullie fotootjes te zien! wat een poepies en wat een genot als ze lachen hé, ik krijg dan steeds het gevoel alsof de zon opgaat, zo'n blij gevoel ineens hihi.

Kan iemand mij vertellen hoe ik de foto'tjes plaats? ik wil mijn meisje ook graag laten zien :-)

Geplaatst

Yola, als je hieronder meer opties aanklikt en dan naar de pictogram waar het woordje image verschijnd. vervolgens de juiste foto zoeken en plaatsen maar. hopelijk lukt het zo.

Leuk dat J. zo gek is op haar zusje.

Heerlijk he dat lachen, Bart doet ook volop mee hieraan.

Verder is het hier een ramp met zn krampjes, heb nu voeding met johannesbroodpitmeel maar omdat hij al geen last had van zn ontlasting is dat nu helemaal dun. Tevens gebruik ik voor B. nu infacol.

Van de week moeten we al naar de kinderarts dus mag ze meteen zich hierover buigen.

Hopelijk komen we erachter waar het aan ligt, het is zo zielig.

Heb gisteren een half uur met hem in bad gelegen waar hij wel rustig van werd.

Welke maat heeft jullie kindje nu trouwens, B. begint nu echt uit 50 te groeien

Geplaatst

L.otus zit nu op 56 en is volgens mij hard op weg naar 62. Maar wat mij eerder ook al was opgevallen: je kunt niet echt van de maat op aan. het lijkt wel of elk merk zijn eigen maatvoering heeft! sommige 50 past nog wel, sommige 56 is nog véél te groot!

Hé, is iedereen gedeserteerd naar het oktoberforum?

Geplaatst

Nou ja, ben hier ook nog te vinden hoor, maar hier is het vaak wat rustiger, dus vandaar dat ik ook op het oktoberforum schrijf ;-).

Joris heeft 56 en 62 aan. Het is maar net hoe het valt. Er zit inderdaad een enorm verschil tussen maten. Wij hebben veel van "Just Small" (Jola) en dat valt allemaal best ruim en dat past hij dus nu nog niet in 62, maar C&A bijvoorbeeld dan weer wel. Ik zoek veel dingen uit op het oog...

Straks ga ik weer naar het consultatiebureau voor z'n tweede afspraak. De prikken dus vandaag. Ik vind dat nou altijd zo zielig... hopelijk gaat het allemaal goed. Ik ben erg benieuwd wat hij weegt en hoe lang hij inmiddels is. Ik wil ook e.e.a. vragen over de voeding, want ik vind het nog niet heel erg goed gaan. Sommige dagen gaat het prima, andere dagen helemaal niet en zou hij wel 7 voedingen willen in van die grote hoeveelheden.

Geplaatst

Hoi meiden...

Ik ben hier ook nog wel hoor! Ik zag dat Esk, Ellen en Valesca ook bij oktober schrijven...en ja hier is het erg rustig en we hadden het al over samenvoegen gehad...

Esk, die maten is wel lastig, hier heeft ze al 62 aan, maar dat valt dan wel erg klein want van de hema heeft ze nog 50/56 aan. Zit idd erg veel verschil in.

Hier vandaag ook naar het cb, voor de eerste keer. Ze zijn al wel een paar keer hier geweest om te wegen...nu voor het eerst zelf heen. ben erg benieuwd naar het gewicht en de lengte.

Mientje, zielig is dat he, je wilt heel erg graag helpen, maar wat te doen! Hopelijk kan de kinderarts tips geven oid.

Yola, hoe gaat het nu? Heeft het bezoekje aan de osteopaat geholpen? Wij bakeren haar ook in...helpt echt. Vannacht heeft ze zelfs tot kwart voor zes geslapen (vanaf kwart over negen). Heerlijk!!!

Goed, ga eens mijn spulletjes pakken. Is wel even goed nadenken wat je allemaal mee moet hebben.

Geplaatst

Haha Yola,

Deserteren zou ik het niet noemen, maar in het oktober forum is er inderdaad veel meer activiteit. Maar ik blijf hier ook wel volgen hoor, omdat het vergelijken met september-kindjes voorlopig wel dichterbij onze Dante ligt dan de oktober kindjes. Vooral Moos, dat is maar één dag verschil!!!

Bij ons varieert het inderdaad erg van merk tot merk. Ik kan bevoorbeeld van zijn geboorte tot nu nog steeds de rompertjes van petit bateau aandoen, terwijl de maat 00 al eventjes niet meer past. Soms doe ik maat 56 soms maat 50 aan. Ik merk dat hij lange armen heeft, maar een smal lijfje. Dus maat 56 kan best wel, al is de rest dan wat groot. Ik moet me echt zo hard in houden om me niet blauw te kopen aan kleertjes, want nu past hij eindelijk in de kleren die in de winkel voor het grijpen liggen en moet ik niet meer naar de mini dingetjes gaan zoeken.

Ook heb ik mijn moeder nog eens gevraagd om nieuwe wantjes te breien, want die ze had gegeven zijn al te klein aan het worden. Blijkbaar kan ze er 1 per uur volledig klaar krijgen, ze kan er dus duizend maken als ik wil (zegt ze zelf). Geweldig toch he. Ik kan helemaal niet breien, maar ik vind gebreide jasjes en zo super handig voor babys. Lekker rekbaar, warm en natuurlijk. Dan hoef je ook niet zo te wringen met te smalle mouwen en ritsen.

om 14u weer osteopaat, hopelijk op tijd daar haha. Ik denk dat de koemelkproducten laten staan toch wel een klein verschil uitmaakt, al had hij het gisteren erg zitten. Maar dat ligt misschien dan aan de spruiten die ik had gegeten :-)

Oei, vaccinaties. Kijk ik ook tegenop, maar ik heb nog een beetje tijd. Pas de 29ste.. Maar na de osteopaat ook wel naar het cb, voor de kinderarts. Waarom precies weet ik niet, maar we zullen maar gaan. Dan kan hij nog eens gewogen en gemeten worden hihi.

Zo, hij is wakker aan het worden! etenstijd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden