Ga naar inhoud

Uitgerekend in september 2011!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij zijn weer goedgekeurd. 58 cm al en 5560 gram. Hij groeit dus lekker door. Vanmiddag dan maar echt de kleine maatjes opruimen en de 62 tevoorschijn halen... zo gaat het wel hard. Joris heeft maar heel eventjes gehuild bij de prikken, maar ligt nu lekker te slapen. Al met al is het dus erg goed gegaan! Hopelijk ook niet teveel last er van straks.

Met voeding doorgaan zoals we nu doen, hij krijgt voldoende binnen. Het zou prettig zijn al die 6e fles er af zou vallen, maar ja, dat doet ie nog niet. Komt vanzelf.

Okee, nu even met de beentjes omhoog, want beide kinders liggen op bed! Bijna een unicum de laatste tijd op de dag.

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leuk om alles te lezen en een beetje te vergelijken! L.evi is natuurlijk van 31/8 dus die is wel weer erg groot in vergelijking met de oktoberkindjes. Was net wezen zwemmen met 'm, en iedereen vond m zoooo groot! Nu is ie ook niet klein, mr als ik t hier zo lees is hij echt geen megababy! Hij draagt nu vooral 56 (Hema), van Noppies ed 62. Mr dat valt altijd wat kleiner heb ik het idee.

Gister heeft ie zomaar van 22.00 tot 05.30uur geslapen, maar helaas kwam ie vannacht wel weer 2x! Dat mag van mij ook wel minder hoor... Het zwemmen vond ie hartstikke leuk, maar hij was wel helemaal uitgeput, best heftig voor zo'n kleintje. Nu ligt ie nog steeds te slapen, dat is dan wel weer lekker voor mij ook! Misschien maar 's avonds gaan zwemmen, als ie er zo moe van wordt :)

Krampjes zijn hier gelukkig zo goed als weg, lang leve de Omneo! Sinds hij dat krijgt, gaat het stukken beter! Beetje jammer alleen dat het zo duur is, dan was de bv toch beter voor de portemonnee...

Geplaatst

Ook hier weer helemaal goedgekeurd...52 cm en 4230 gram!! Deze keer nog geen prikken, de volgende keer de eerste. Lijkt me niet fijn. Ik heb zelf ook nog eens prikangst...misschien kan mijn man wel mee. Aan de andere kant...ik zal het toch een keer moeten zien, ze krijgen aardig wat prikken.

Rosaly, al wezen zwemmen! Dat lijkt mij erg leuk. Vanaf welke leeftijd mag dat eigenlijk? Ik las op de site van een zwembad hier in de buurt dat het is voor baby's vanaf 3 mnd. Fijn dat de krampjes een stuk minder zijn.

Geplaatst

Internet werkt niet op onze laptop en dat is erg vervelend want ik wil graag meekletsen hier, maar ik kan alleen via de telefoon en dat is helemaal niet makkelijk..

Ook ben ik al een tijdje aan het kwakkelen met mijn borsten. Hoge koorts, hoofdpijn en dan weer een paar dagen rustig en dan komt het weer terug. Heel vervelend!! Lastig, want ik ben behoorlijk druk met 3 jongens in huis. Ik heb vaak helemaal geen tijd om te internetten.

O.tis goeit goed, hij weegt al 5700 gr. Hij heeft ook al mt 62. Hij slaapt nog niet door, maar van 20.00 uur tot 02.00 slaapt hij wel. Verder zit er wel 4 uur tussen.

Ik hoop dat ik snel een keer achter de laptop kan zodat ik wat beter kan typen.

Geplaatst

Feline was gisteren 2 maanden en vandaag naar het CB geweest ze is nu 53 cm en 4.500 gram haar eerste prikjes ook gehad

ze mag wat meer drinken,ze drinkt nu 100 cc maar mag al 150cc we doen ons best...

ze heeft nu maat 56 maar 50 past ook nog

[ATTACH=CONFIG]2787[/ATTACH]

Geplaatst

Even een foto... Hoe gaat het bij jullie?

Sanne voel je je al wat beter? Lijkt me erg lastig, zelf ziekjes en wel de zorg voor de kleine. Je kunt niet echt de hele dag in bed kruipen en verder helemaal niks.

[ATTACH=CONFIG]2816[/ATTACH]

Vandaag naar de tandarts....niet echt mijn favoriet, maar ach. Anne gaat ook mee, nog geen tandjes...haha dus geen probleem haha

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2817[/ATTACH]

Onze Dante gaat gay haha.

Grapje, ik heb deze puckababy overgekocht van Lot69 die het voor haar meisje blijkbaar amper nodig heeft gehad. En hij slaapt er op dit moment toch goed in, dus hart vast houden dat dit vannacht ook het geval gaat zijn, want hij is toen elke 2.5 à 3u toch wakker geworden. En ik maar goeie hoop hebben dat we aan de 4u zaten. Nu ja, elke vooruitgang geeft ook een beetje achteruitgang zeker? Maar deze inbakering past hem in elk geval een stuk beter dan de Swaddleme.

Fijn dat iedereen mooi goedgekeurd is! Ik vraag het me ook af wanneer babyzwemmen mag, ik dacht ook vanaf 3 maanden. Mag het dan vroeger?

Valesca, ik vermoed dat Dante dezelfde lengte en gewicht gaat hebben. Dat heeft hij dan toch maar flink ingehaald nietwaar haha.

Geplaatst

Zwemmen mag volgens de één vanaf 3 maanden, de ander zegt 6 weken en weer een ander zegt na de prikken.. L.evi is 10 weken. Wat wel scheelt is dat ie lkkr stevig is, ruim 6kg.

Geplaatst

Hier raden ze aan vanaf 4 maanden en dat heeft te maken met de weerbaarheid aldus het consultatiebureau. Ik weet het niet, ik denk dat het een kwestie is van wat je zelf wil en wat goed voelt.

Vandaag koffie gedronken met de zwangerschapsclub. Leuk om al die kleintjes te zien. Verder vandaag niet veel gedaan. Heb een beetje last van mijn rug en een lichte hoofdpijn. Joris heeft zich vandaag heel lief gedragen. We hebben 'm amper gehoord. Lag lekker rond te kijken in de box en ging lekker slapen na het spelen. Ik ben benieuwd hoe hij het vannacht gaat doen. Afgelopen nacht 5,5 uur aan een stuk geslapen. Als het 6 uur is, mag je het doorslapen noemen. Zou hij het halen?

Morgen heb ik zelf een afspraak bij de fysiotherapeute. Ben benieuwd wat voor type oefeningen ik krijg.

Wat een leuke foto's allemaal weer!

Geplaatst

Zo daar ben ik weer, met de komst van Bart merk ik wel duidelijk dat ik minder tijd achter de computer kan.

Maar nu heeft hij lekker z`n flesje leeg en ligt naast me op de bank.

Heerlijk dit avond momentje.

Ben volop bezig de spulletjes in te pakken want morgen gaan we voor een midweekje naar center parcs.

Effe er tussenuit en genieten van elkaar, opa en oma gaan ook mee dus alle aandacht voor Bart, hihi.

@Esk, heb je de oefeningen al kunnen doen die je bij de fysio kreeg?

@Valesca, wat doet ze het goed zeg jullie kleine meid, van de week ben ik met Bart bij de kinderarts geweest en meneer was alweer 56 cm en 4660 gram (groeit als kool) de maat 50 ligt alweer achterin de kast.

@Ellentrik, hij ligt er wel echt ontspannen bij en dat is toch het belangrijkste, hopenlijk komen dan de uurtjes slaap ook, vind het heerlijk als ik de nacht van zo`n 5 uur achter elkaar heb, dus die wens ik jou ook snel toe.

@Moos, hoe was het bij de tandarts?

Nou tot volgende week dan zal ik vast weer vanalles te vertellen hebben.

Knuffel van Bart aan al jullie meiden en boys

Geplaatst

mientje wat heerlijk dat jullie er even uit gaan met z'n alle geniet ervan!!!

Ja feline doet het gelukkig goed,fijn dat bart ook zo goed is gegroeid!!!

Geplaatst

Mientje, lekker een midweekje weg!! Geniet er maar lekker van. Bart groeit goed zeg, wat een grote kerel al!

De tandarts ging prima, Anne had alle bekijks. Moet alleen jammer genoeg volgende week nog een keertje, een vulling was zacht geworden en moet vervangen worden.

Hoe gaat het met de rest? Ook zo genoten van het mooie weer van het weekend?

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]2903[/ATTACH]We zijn weer terug vanuit Limbabwe.

Heerlijk genoten van de rust het mooie weer en het lekkere wandelen.

Nu bezig de was aan het wegwerken en tussendoor effe de mail checken, volgens mij zijn er meer op vakantie want er is weinig leven hier...

Waarschijnlijk allemaal erg druk met de kids.

Moos veel succes bij de tandarts weer, heb er zelf veel schrik van altijd.

Geplaatst

't is hier echt rustig ja :) allemaal druk met de kleine waarschijnlijk :)

Mientje, lkkr hoor, vakantie! Wij gaan komend weekend naar center parcs Winterberg met vrienden, lijkt me super. Wat je zegt, heerlijk wandelen.

En gaat t verder allemaal goed met alle baby's :) L.evi groeit echt als een speer, maat 62 maar in de kast gelegd. Leuk om te zien hoe ze ontwikkelen hè, elke keer zie je weer iets anders! Ritme heeft ie alleen nog niet echt helaas! Hier geniet ie van de Tummy!

[ATTACH=CONFIG]2915[/ATTACH]

Geplaatst

ik schrijf vooral nog mee met de oktober meiden,maar volg dit topic ook wel mee hoor.hier 4kg6 vorige week tenminste en 55cm.dat is 1cm per week!ongelooflijk.het wordt ook n dikkertje intussen.we zijn aant vergelijken geweest via foto albums om te zien op wie hij het meest lijkt tot nu toe.mn vriend heeft al 3 kinderen uit zn vorige huwelijk dus vergelijkingen genoeg:-) wel,hij lijkt toch erg op mij voorlopig.hier nog steeds maat 50-56,maas ik moet hem steeds wat marge geven,gezien zijn vroeggeboorte.zo,zal maar eens terug proberen te gaan slapen,hij is hier zelf intussen ook vertrokken naar dromenland.

Geplaatst

Ik lees hier ook nog mee, maar schrijf ook meestal bij de oktobermama's. Hier gaat het ook goed. Joris slaapt inmiddels ongeveer 6 uur in de nacht (=doorslapen) en soms kan ik het dan ook af met troosten en zonder fles, soms ook niet maar dan drinkt hij maar 50 cc en gaat dan weer slapen. Ik voel me dus nu ook weer fitter.

Joris doet het hartstikke goed, het is een supertevreden baby. Je hoort 'm eigenlijk weinig huilen, alleen voor de normale dingen zoals honger, moe en poepluier. Verder gelukkig geen huiluurtjes of zo. Hij weegt al bijna 6 kilo en hier wordt maatje 62 ook al gedragen. Joris is momenteel erg van het rondkijken naar alles, erg leuk om te zien.

Geplaatst

hoi meisjes,

lang geleden iets van me laten horen. tis gewoon heel erg druk. ik vond juist het kleine groepje in september erg fijn (al mocht het wel iets drukker haha), dan ken je elkaar toch wat beter en kun je ook beter onthouden hoe het met iedereen gaat, wie bij wie hoort, wie met welke kwaaltjes zit etc, zonder dat je steeds alles terug hoeft te lezen. Maar goed, ik meld me zelf ook te weinig eigenlijk. Hier gaat het heel goed, we zijn twee keer bij de osteopaat geweest en dat heeft geholpen, L. slaapt nu veel rustiger en dieper. want zelfs ingebakerd werd ze soms wakker van de kramp. wel heeft ze nu veel last van scheten... dat is wel heel raar hoor, ligt ze in de wandelwagen beneden te slapen, zie je ineens wat geschud, hoor je een kreun en dan een giga scheet! ze lijkt wel een volwassen kerel haha!

Ik heb inmiddels ook de kleertjes 62 tevoorschijn gehaald, maar daar past ze eigenlijk nog niet in. 50 is wel duidelijk te klein, te korte mouwtjes vooral. Trouwens, ik heb het idee dat ze ook al bijna uit de wandelwagenbak is gegroeid! als ik haar daar inleg is er boven nog ongeveer 7 cm.. en dat terwijl ze nog maar 2,5 mnd is. Volgens mij heeft J. daar toch langer in gelegen.

Vandaag gaan we een weekendje weg met schoonouders (60 jr gertrouwd) en schoonbroer plus vrouw en kids: 2 grote jongens van 12 en 13, twee kleine mannekes van 1 en 0. Met onze twee meiden erbij een hele club! ik ben benieuwd hoe het gaat, vooral met L en de kleine van m'n schoonbroer. ze zijn allebei nog zo jong en eigenlijk net pas voorbij de ergste krampjes.

@Sanne, wat vervelend zeg, dat het met je borsten steeds op het randje van ontsteking zit. Hopelijk gaat t nu beter. heb je goede adviezen over wat je eraan kunt doen?

Nou, ik ga nog maar s proberen of het gaat met een fotootje (nog van heel jong, de nieuwe zitten nog niet op de compu)

[ATTACH=CONFIG]2954[/ATTACH]

Jaaa gelukt! deze fotootjes zijn van 18-9, dus ze is 4 dg oud. het lachje is zo'n lachje na het drinken, als ze helemaal in een soort trance zijn. Echt lachen naar ons deed ze pas later (4 wk). Nu kan ze heerlijk lachen, ook als ze in de box aan het spelen is met de dingetjes die boven haar hangen.

dan nog een, waarbij ze lacht [ATTACH=CONFIG]2955[/ATTACH]

Geplaatst

He meiden,

Hoe gaat het hier? Allemaal druk? Wij zijn vandaag naar het CB geweest. Alles was goed ze weegt nu 4960 en is 56 cm lang. Ook twee prikken gehad.

Erg zielig, ze was erg hard aan het huilen, maar ligt nu gelukkig lekker te slapen.

Yola, erg leuke foto's!! Hoe was het weekendje?

Ik schrijf nu ook in oktober mee...maar lees/kijk hier toch wel even.

Groetjes!!

Geplaatst

Nou, t wodt hier nu wel erg rustig!! Oktober vind k weer net iets te jong eigenlijk, miss maar eens bij augustus kijken dan?! L.evi is van 31.08 dus dan zitten we allemaal een beetje in dezelfde fases! Wel jmmr, ik vond het september groepje ook altijd wel leuk :) Hier gaat het goed. L.evi is al 7kg en 62cm lang. Volgens sommigen is dat heel groot, k heb geen idee dus het zal wel. Maar het is wel erg zielig ja, als ze de prikken krijgen. Wij moeten met 4 maanden nog ee keer en dan even rust :)

En nu allemaal voor het eerst Sinterklaas vieren :) fijne dagen.

Geplaatst

Hoi, leuk he eerste keer sint, straks kerst. Ze krijgen er nog niet heel veel van mee, maar toch!

September groepje is/was idd erg leuk, maar erg weinig mensen die hier nog schrijven. In de oktobergroep zitten ook een paar september baby's...

groetjes

Geplaatst

ja errug jammer dat september zo verdwijnt... heb na mijn laatste bericht nog een paar keer gekeken en zag steeds niets nieuws, en daarna druk met de Sint dus kwam het er niet van.

ik vind oktober echt te druk, heb ze niet gevolgd en moet dan weer veel energie steken in leren kennen. Misschien dat i k ook bij aug ga kijken.. tenslotte is 14 sep toch nog altijd dichter bij aug. dan bij oktober ;-).

Bijzonder hé, sint voor het eerst met een gezinnetje! had ik ook toen j.asmijn er net was. kadootjes ook al kan ze ze zelf nog niet uitpakken.

Nou meisjes, ik blijf nog wel ff checken of ik af en toe iemand zie hier,

maar anders wens ik jullie iig alle goeds en veel liefde en geluk met de kleine wondertjes.

Geplaatst

Hoi Yola,

Ja, oktober is inderdaad erg druk, maar tegelijk ook erg gezellig. En je bent niet verplicht om op iedereen te reageren hoor :-). Ik kijk in elk geval ook nog altijd mee in het september topic.

Wij hebben geen Sint gevierd hier, misschien volgend jaar. En zelfs dan nog vind ik het moeilijk om een kind met een leugen op te zadelen, ook al hanger er cadeautjes aan. Die kan ik ook zonder dat hele gedoe geven :-)

En hoe is het met je meisje? mooie foto trouwens van haar slapend op haar zij.

Rosaly,

L.evi is echt al bijna een maand ouder dan Dante. Dat zal wel veel verschil geven! We vinden dat onze Dante op 2 weken tijd enorm geëvolueerd is qua ontwikkeling. Hij lacht veel meer, 'praat' en kirt, en volgt met zijn blik overal waar we naartoe gaan. Hoe is dat met jou? Zie jij trouwens al een oogkleurverschil tegenover met de geboorte? Ik ben zelf zoo benieuwd of het blauw gaat blijven of toch bruin worden. Tot nu toe zijn de ogen blauw. Hij wordt morgen 12 weken.. sniff :-)

groetjes,

E.

Hier ook wat foto's van hem, de laatste is gisteren genomen. Dit is zijn derde rompertje en tweede pakje. De luiers traden telkens buiten hun oevers haha.

[ATTACH=CONFIG]3100[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3101[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden