Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wij zijn gisteren bij Dr. Valkenburg in België geweest en zijn erg enthousiast over haar! We willen nu eigenlijk onze behandeling bij haar voortzetten, alleen nou hebben we vandaag van onze zorgverkeraar (Univé Zorgzaam) te horen gekregen dat de de vergoeding van IVF in het buitenland maar €1450,82 is en van ICSI €1533,34. En dat is INCLUSIEF hormonen!!!

En dat terwijl ik het meest uitgebreide pakket heb en ik op internet bijna overal teruglees dat veel verzekeringsmaatschappijen de kosten die in het buitenland gemaakt worden vergoeden tot een maximumbedrag van het in Nederland geldende tarief.

Heeft iemand ervaring met IVF/ICSI vergoedingen (inclusief hormonen) in België en weet iemand of deze bedragen kloppen?????

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!!!

Groetjes Ilona

Posted

Helaas klopt het Ilona, ik heb geen ervaring met België.... maar ik weet wel dat als je een behandeling voortzet in het buitenland, dat je dan naar NL maatstaven krijgt vergoed.

In 2010 kostte een poging hier 1589 euro, weet niet of dat nog zo is. Dat betekent dus dat je dat bedrag vergoed krijgt.

Alleen Menzis extraverzorgd 4 vergoedt nog eens 100% extra.

Er zijn zelfs verzekeringen die maar 75% vergoeden, tenzij je dan weer een restitutiepolis hebt, dan vergoeden ze vaak wel weer 100%.

Succes met je behandeling

Posted

Nou, Ik weet vrijwel zeker dat dat niet klopt hoor, inc hormonen! Zou ik nog maar eens extra vragen. Ik zit nl bij VGZ en die zijn sinds een jaar of zo samen met univé. die 1500 is voor de icsi behandeling. De medicijnen krijg je los daarvan vergoed. Vraag Univé maar of je de reglementen op schrift kunt krijgen. Dat is wel het veiligst.

@Sowiebo: klopt, volgens Nl maatstaven. En vgs Nl maatstaven wordt alle medicatie die onder het geneesmiddelenreglement valt vergoed in de 1e 2e en 3e poging. De vergoeding van 1500 zoveel is voor de techniek.