Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Clauw, wat mega goed zeg!!! GEFELICITEERD!!!!!

Echt super!!

Ilona, goed zeg 12 eitjes! (ik weet eerlijk gezegd niet wat 'normaal' is, maar het klinkt goed 12 stuks!)

Lekker dat je zo over het weekeinde heen kan, zul je zien dat jouw tijd net op zondag valt, als er niemand werkt.

Ben benieuwd donderdag of ze allemaal goed gegroeid zijn.

Die gonal f prikpen is veeeeeeeeeel fijner dan de decapeptyl, waaom is die ook niet zo makkelijk?

Ik denk dat ik een beetje allergisch ben voor de gonal.

Als ik geprikt heb, krijg ik een paar blaasjes, alsof ik een brandnetel tegen mijn buik heb gehad.

Het jeukt ook, maar na een paar minuten is dat weer weg.

Morgen de FM, ik ben zo benieuwd..

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Suz, wat nog wel eens wil helpen... van tevoren even schoonmaken met alcohol. Of een ijsblokje erop voor je gaat spuiten.

Succes morgen!!!

Ilona, wauw wat een mooi aantal zeg, ziet er goed uit meid! Leuk een nieuwe auto, zeker als je hem meteen goed kunt testen.

Nou de nagels zitten erop ;) Moet inderdaad even wennen, maar het staat wel erg mooi hoor!

Nu bijhouden, dat zal nog wel een hele opgave worden.

Voor onze bruiloft had ik van die eenmalige kunstnagels, is toch weer anders.

Geplaatst

Sowiebo, ik vind nagels heel mooi, maar kan er zelf totaal niet mee overweg!

Heb het geprobeerd (lang geleden, toen was ik nog jong en knusperig :D)

had het gevoel dat ik overal aan bleef hangen en zo, terwijl dat echt tussen mijn oren zat.

Maar, het is wel megamooi om te zien!

En slimme tip met dat ijsblokje, vanavond probeer ik dat uit! Thanx!

Poezebeest, fijn dat het goed ging met je spuit zetten.

Hoop dat het voor de rest net zo koelbloedig gaat!

Ik heb straks mijn eerste FM gehad, en jeetje zeg, heb 25 tot 30 eitjes.

de meeste rond de 12mm, een stuk of 5 van 14mm, en 2 van 17mm

Dat verklaard waarschijnlijk dat ik buikpijn heb.

Donderdag moet ik terug, kijken hoeveel er doorgroeien,

en dan wordt de punctie gepland... beetje scary..

Geplaatst

Hey dames

En sowiebo kan je wat worden met je nagels :) het gaat bij mij goed.

Suzz zo dat is niet niks wat een eitjes ik gebruik cetrotide maar dan zet ook heel erg op en gaat jeuken maar zakt wel weer.

Ilona ziet er voor jou ook goed uit veel pezier met je nieuwe auto en dat er mooi wat eitjes blijven plakken.

Ik hoop dat mijn eitje morgen 18 is dan heb ik vrijdag puchtie spannend weer.

Liefs Jessica

Geplaatst

Wow Suz, dat verklaart een hoop! Hopelijk word je gauw van die buikpijn verlost. We zien liever andere buikpijn ;)

We gaan hier allemaal een beetje gelijk op, leuk!

Jes, spannend morgen weer... duimen dat hij groot genoeg is.

Ik heb de nagels niet lang hoor, ze lijken lang door de witte tip. Moet nog meegroeien zeg maar. Maar ik kan alles, want ze zijn in feite evenlang als mijn eigen nagels, scheelt weer ;)

Vanavond vroeg op bed, morgen vroeg uit de veren.. ben echt benieuwd. Heb helemaal geen last, dus ik ben wel een beetje bang eerlijk gezegd dat ik weer een low responder ben.

Hoop zo op min. 7 follikels van evengrote grootte, pleaseeee!

Nog ff geduld ;)

Net ff gezellig bij mijn vriendin om een bakje geweest, zij is ook zwanger ( was evenver als ik was). Alleen zij groeit door en ik heb niks meer in mijn buik. Ik kan het van haar heel goed hebben, ben ook echt oprecht blij. Zolang mensen begrip kunnen tonen voor mijn situatie ( zonder medelijden) dan kan ik ook oprecht blij zijn voor hun.

Dit heb ik niet bij iedereen, sommige slaan te ver door :s

Maar goed, de worteltjes staan te pruttelen, dus zal aan de slag!! Laterzzzzz!

Geplaatst

@Clauw; vanuit hier ook alvast een voorzichtige proficiat. Ik duim dat ie blijft plakken!

@Ilona; klinkt allemaal positief! En een nieuwe auto, leuk! Ik vind het zo'n nadeel dat die krengen zo duur zijn anders zou ik regelmatig een nieuwe kopen.

@suzz; Wow, dat zijn echt veel eitjes zeg! Ben benieuwd hoe het allemaal ontwikkeld. Welk ziekenhuis loop jij eigenlijk?

@minoes; jij gaat ook alweer hard. Ik duim voor een mooi eitje morgen!

@sowiebo; lijkt me toch confronterend als je je vriendin zwanger ziet en jij van voren af aan bezig bent terwijl het zo anders had kunnen zijn. Wel fijn dat je het van haar kunt hebben. Ik heb dat ook, van de een kan ik het beter hebben dan van de ander, maar ach da's menselijk.

Hier gaat zo de tweede spuit er in. Ben de hele dag een beetje misselijk geweest, niet heel erg, het was steeds op de achtergrond aanwezig. Verder paniek omdat ik mijn sleutels kwijt was op het werk, die ik gewoon ergens anders had gelegd dan waar ze hoorden, maar was ondertussen wel thuis geweest om de reservesleutel te halen. Het stond helaas niet in de bijsluiter als bijwerking dus mocht het van mijn collega's niet op de hormonen gooien :misc_expressions-wh

Geplaatst

Heeej Son,

Ik wil je heel erg veel succes wensen voor morgen!!En we gaan voor een mooi aantal gelijk groeiende follikels!

Hoelaat moet je in DD zijn??5 uur reed jij er over toch???

Ga voor je duimen meis!!

O lekker wortels heb ik ook net staan koken duurde alleen langer als een uur voor ze gaar waren pfffff.

Dikke knuff!

Geplaatst

@ Suzz – Jeetje, 25-30 eitjes.. Dat is veel!! Althans, dat denk ik… Want ook ik heb geen idee wat ‘normaal’ is. Hihi!

Jij moet donderdag dus ook weer om te kijken of alle eitjes goed gegroeid zijn en wanneer de punctie zal zijn! Spannend hè?!

@ Minoes – Succes morgen en ik hoop voor je dat je eitje 18mm is!!

@ Sowiebo – Fijn dat je nagels zo goed bevallen en heel veel succes morgen!

Ik zal voor jullie duimen dat jullie goed nieuws krijgen!! Dus zet ‘m op!!

@ Poezebeest – Balen van die misselijkheid zeg en ik moest erg lachen om je verhaal over je sleutels; haha!!

Hier verder weinig nieuws, al begin ik nu een beetje een gevoelige buik te krijgen... Maar dat hoort erbij, geloof ik...

En na het nare verhaal van Tweety over haar punctie, begon ik toch een beetje zenuwachtig te worden...

Maar mijn schoonzus zei dat ze in België de punctie met plaatselijke verdoving doen en zij vond de punctie in vergelijking met Nederland daarom ook een verademing...

Dus dat ga ik donderdag gelijk even navragen!!

En oh ja, morgen komt m'n mannetje weer thuis!!! :love3:

Geplaatst

Hoi Hoi,

Hier zijn we weer. Ik ben weer een beetje bijgelezen. Er gebeurt een hoop spannend allemaal.

Clauw: JOh wat spannend! Nu afwachten!

Minoes:Toppie dat je eitje er zo mooi uitziet! Fijn!

Sowiebo: Jij ook morgen he de eerstFM?? Spannend ik ben zo benieuwd! Ik voel vrij weinig en dat zint me totaal niet! Normaal zet mn hele buik op en lig ik languit op de bank. Dit keer voel ik me prima en sport me nogsteeds een breuk haha!! Misschien de spanning ik weet t niet!

poezebeest: hoe ging het spuiten? Ik vond het de eerste behandelingen ook eng, maar bij mij 'went't haha!! Maar het blijft rot jezelf te spuiten. Ik ben doodsbang weer voor de punctie dat vind ik een drama! Ik mag gelukkig nu weer onder narcose, maar daardoor verlies ik weer onwijs veel haar, dus ja waar doe je goed aan....?

IK merk dat ik met de punctie onder narcose veel minder last heb van een geestelijke klap dus ik ben blij dat het mag! Ben ik sneller de oude.

Degene die ik vergeten ben: hou je taai!

P.S: kan iemand mij voor morgen op het lijste zetten voor de 1ste FM??Mij lukt het niet!!!

Liefs miranda

Geplaatst

Haha, dat heb ik nu ook Miranda.. jij ook veel succes morgen!!!

Andere lieve meiden, bedankt voor het succes wensen!

Tweety, morgen tp... heel veel succes!!!

Geplaatst

Ilona; Je eigen niet te druk om mijn verhaal maken hor meid!!Want écht iedereen beleefd het op z'n eigen manier, dat is met de punctie zo.... en eigenlijk met alles....

K ben 8 jaar kraamverzorgster geweest, en heb veel, heel veel vrouwen zien bevallen, en zet er is 3 naast mekaar, die ongeveer op dezelfde manier bevielen.... iedereen ervaart het anders!!

ER zijn ook zoveel punctie verhalen die wel gewoon relaxed verlopen, mijn kapster heb ook IVF gedaan... die zei 'ik doe liever een punctie als dat ik bij de tandarts lig' haha.... (nou ik dus andersom ;-) )

Dank je Sonja, k laat het nog wel weten hoe het was.

liefs

Geplaatst

Voortraject

Kiet: 25 februari intake

Sab: 3 maart intake

Hildever: 27 februari start decapeptyl, uitgangsecho 10 maart

Poezebeest: 9 maart start gonal-f

Chan88: 28 febr startecho

FM:

Sowiebo: 23 februari 1e FM

Mierie78: 23 februari 1e FM

Ilon@: 24 februari 2e FM

Suzz: 24 februari 2e FM

Eve: 16 mrt 1e FM

Poezebeest: 18 maart 1e fm

Punctie:

Tweety: 20 Februari

Tp:

Tweety: 23 Februari

Geplaatst

WOEHAHAHAHAHA..!! Ben zo blij dat ik het lijstje kon vinden om MIranda er in te zetten, dat ik de rest vergeet, oeps.

Sowiebo, succes morgen met de FM! Wat moet je ver reizen voor een FM, maar ja, zoals ik alijd tegen mezelf roep: alles voor het goede doel!

Miranda, jij ook heel veel succes morgen bij je FM!

Tweety, heel veel succes met je terugplaatsing!

Trouwens, dat ijsblokje was een goed idee! Ik heb dan wel geen ijs, maar een coldpack, werkt ook goed.

Geen jeuk, geen blaasje, slim idee!

Fijne avond!

Geplaatst

JAAAA!!! Ik sta erop! Thanks!

Suzz: Ben blij dat het helpt! half uurtje eerder uit de ijskast schijnt ook te helpen!

En idd ilona maak je niet te druk over de punctie iedereen ervaart het anders. Ik heb mn eigen verhaal en zo vele anderen met mij! Duurt maar even en denk maar zo alles voor het goede doel hopelijk!

liefs

Geplaatst

pfff moeilijk hoor eitje was 16 mm vrijdag weer heen.

de dokter denkt dat ik zondag punht heb en wanneer heb ik dan tp de dag dat ons engeltje geboren zou worden hoe speciaal.

Hoest met de andere meiden gegaan?

Liefs Jessica

Geplaatst

Hoi hoi,

Minoes: wat zou dat mooi zijn zeg! Wel gek idee, maar wel erg toevallig vind je niet?

Hier minder goed nieuws: Ze kon maar 3 kleine eicellen vinden. Ik had zo gehoopt op meer! Baal als een stekker! Nu maar zien of ze allemaal meegroeien etc etc....pffffff......! Ik heb er een hard hoofd in.

Nu maar afwachten op het telefoontje strax! Denk dat ik vrijdag terug moet.

Hoe is het met de rest gegaan??

liefs

Geplaatst

Hey Jessica, dat is heel mooi en bijzonder, heeft zo moeten zijn dat je eitje iets minder hard gaat. Succes!!

@ Miranda, balen meid... hopelijk gaan deze 3 dan erg hard hun best doen.

Hier ook een beetje teleurgesteld. We kwamen een uur eerder aan en waren gelijk aan de beurt, erg fijn!

Links zitten er 4 en rechts was niet in beeld te krijgen, lag helemaal verstopt. Is dus weer eens zover haha... hij wou geen geweld gebruiken, dat is nog een verrassing. Maar ik heb links altijd meer dan rechts, dus ben benieuwd. Konden uiteindelijk 1 zien. Dus dat zouden er dan samen wel geteld 5 follikels zijn.

Ik weet je hebt maar 1 nodig, maar toch... we laten er sowieso weer 2 terug plaatsen ( als de bevruchtingen het toelaten), maar had zo gehoopt op extra kansen.

Ook omdat dit de laatste keer is, maar goed we moeten het ermee doen! Kwantiteit... daar gaan we voor.

Oh ja, vrijdag weer heen. En heb maandag of dinsdag de punctie.

Liefs

Geplaatst

Daar is ie weer...:)

icon1.png

Voortraject

FM:

Sowiebo: 25 februari 2e FM

Punctie:

Sowiebo: 28 feb. of 1 maart

Tp:

Geplaatst

Sonja het moet gewoon zo zijn heel speciaal moesten ook even slikken

ik hoop dat je links nog een dikke verrassing zitten.

Miranda zegt niks hopen dat ze blijven plakken en mooi bevruchting

icon1.png

Voortraject

Minoes: 21 feb start cetrotide en gonal-f

FM:

Sowiebo: 25 februari 2e FM

Minoes: 25 feb 4 de fm.

Punctie:

Sowiebo: 28 feb. of 1 maart

Tp:

Geplaatst

Sowiebo; k had ook al int wachtbankje maart gereageerd, maar nu hier ook nog even!!

Het is allemaal heel goed gegaan... En wat jij zegt het gaat om de kwantiteit hoor!!Vorige keer had ik 14 Eicellen, en maar 3 emmy's waarvan maar 1 goed genoeg was.

Nu had ik dus 8 Eicellen, waarvan er 6 bevrucht waren, en ook alle 6 van goede kwaliteit!!Hoe bijzonder.

Hij was 8 cellig, dus netjes op dag 3.

Nu nog hopen dat die andere 5 goed doordelen, en dan kunnen ze de vriezer in, maar dat hoor ik binnen 2 weken per brief.

Ik voel me erg opgelucht over dit resultaat, terwijl ik dit écht niet verwacht had, zeker gezien de terleurstellende berichten van de vorige keer.

Ik heb in Maar-bankje gevraagd of je morgen voor FM moest, maar ik heb fout gelezen denk ik, want het was vandaag.

Wat apart dat ze niet bij je andere eierstok konden komen, hoe gaat dat met de punctie?? kunnen ze er dan wel bij??

Dan is het nog écht wel een verassing wat het resultaat is he?

Spannend Meis, ik duim voor je!!

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden