Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sab, succes met de intake!

Mierie, o wat balen, ik snap dat dit een hele grote domper is (ik wil eigenlijk andere woorden gebruiken, weet niet of dit kan op dit forum ;) )

Hier valt het een beetje tegen (ik mag niet klagen, ik weet het)

Gisteren in Genk, was er een opname bezig voor het programma Babyboom.

Lijkt me zo verschrikkelijk om zo met je emo's te zitten en dan een cameraploeg er bij...

Maar ja, aan de andere kant vind ik het dan wel weer, zo zien anderen dat zwangerworden soms gewoon een bitch is!

In elk geval, bij de consult kreeg ik te horen dat er twee eitjes niet doorginge, hadden een abnormale deling.

Dus nog maar een eitje over. En die zit nu dus in mijn buik.

En dan denk je dat het goed is? Nee, 2 dagen verplichte bedrust, 10 dagen rustig aan doen en niet tillen...

Ik baal ontzettend, want met een 20 maanden kindje hier in huis, gaat dat echt niet goed komen.

Stomme overstimulatie...

Ik mocht de TP alleen door laten gaan als ik beloofde zeker 2 liter water te drinken.

Nou proost! Alles voor een droomwens.. het gaat alleen niet zoals ik me voorstelde.

Genoeg gemopperd, dames een hele fijne dag, tot gauw weer!!!

Geplaatst

Mierie, wat enorm balen. Nu hopen dat die ene eicel iedereen verrast!

Suzz, wat balen dat het allemaal zo moeizaam gaat! Kan je niet effe hulptroepen oproepen om je toch zo veel mogelijk aan de voorschriften te kunnen houden?

Minoes, balen meid. Maar nu lekker genieten van je weekendje sauna! Hopen dat het zonnetje dan lekker schijnt.

Sab, wat zeiden ze in het ziekenhuis?

Suzz, de dame die gevolgd werd kwam eerder ook hier op het forum. Rond de tijd dat ik de eerste icsi onderging, waren zij ook druk bezig. Hihih, heb haar op mijn hyves, dus lees regelmatig de Babyboomverhalen en natuurlijk het verhaal over hun 3e icsi.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hoi meiden!

Nou het ongeloofelijke is gebeurt! Hij is bevrucht en word morgen teruggeplaatst! Ben dr nog helemaal overdonderd van. Dit hadden we echt nooit gedacht! Spannend weer! De eerste stap is gezet!

Liefs Miranda

Geplaatst

Yes, yes Miranda... dit is goed nieuws!! Nu al een topper en vechter, dat moet helemaal goed komen.

Wanneer wordt hij teruggeplaatst?

Dan houd ik vast een plekje voor je warm op het wachtbankje, sjorbanden goed aansnoeren... we vallen er gewoon niet af!

Geplaatst

Voortraject

Sab: 3 maart intake

Hildever: 27 februari start decapeptyl, uitgangsecho 10 maart

Poezebeest: 9 maart start gonal-f

FM:

Punctie:

Tp:

Wachten op de testdag:

Tweety: 6 maart

Ilon@: 14 maart

Sowiebo: 16 maart

Suzz: 16 maart

Hoe is het eigenlijk met Eve en Poezebeest? Heb de fm's/tp's/puncties weggehaald, want deze zijn allemaal al geweest.

Mierie, als je wilt... vul je het lijstje dan ook aan?

Geplaatst

Ik wil iedereen heel veel suc6 wensen die weer n tp hebben gehad!!

k weet alle namen niet meer, sorry, moest ff bijlezen!!

minoes; onwijs bale zeg!!Wow, erg heftig!!Sterkte ermee.

Nou mijn testdag komt als eerste zie ik, brrrr.... zie er tegen op als n berg!!

Geplaatst

meiden spannend hierrrrrrrrrrrrrr!!

Sorry voor mijn niet reageren maar ik was even een beetje teveel met mezelf bezig ;-)

sonja en mierie spannend zeg en wat goed dat jullie ene tp hebben gehad! Ik duim voor jullie.

Hilde hoe voel je je?

Vandaag bij de arts geweest en t was allemaal positief dus we mogen starten, voor een uitgebreider verhaal even bij de kletstantes kijken, daar heb ik vanmiddag een stukkie gepost en dat is nog wel makkelijk terug te vinden denk ik ;-)

IEdereen heel veel succes en ik blijf jullie gewoon volgen hoor, ook al gaan wij in aprill starten op z'n vroegst :-)

Liefs Sab

Geplaatst

@ Miranda - Wat een supergoed nieuws!!! Echt een topper dus!! Succes morgen!!

@ Suzz - Spannende tijd nu dus!! Succes met het rustig aan doen!!!

@ Sab - Hoe is de intake gegaan?

@ Tweety - Jij bent inderdaad de eerste die mag testen!! Spannend!! We duimen voor GROEN!!!!

Ook al sta ik niet meer op het lijstje; wij hebben morgen om half 11 de terugplaatsing (SPANNEND!!)!!!!!!

We stappen zo dus maar weer de auto in om alvast naar mn ouders te gaan...

Fijne avond nog!!

Geplaatst

Ik leef nog maar ben hier niet veel geweest, eigenlijk omdat het erg goed gaat en ik niet zoveel te melden heb. Ben alleen wachtende op mijn menstruatie, zou dinsdag al zijn moeten beginnen. Er is echter niets te bekennen, ook geen spotting. Ben een beetje bang dat die niet voor woensdag begint, maar meer dan afwachten kan ik niet. Mocht het maandag nog niet zijn begonnen bel ik het ziekenhuis.

Mag ik terug in het lijstje met op 18 maart 1e fm meting? Ik post vanaf mijn gsm en kan het lijstje niet kopieren. Bedankt!

Geplaatst

Oh chips, ik was helemaal in de war... heb je eraf gehaald... maar dacht dat het al 18 maart was geweest...oeps!!!!

Was het maar waar ;)

Goed te horen dat het goed met je gaat, geen bericht is goed bericht in dit geval... Ik zet je er weer op en hopelijk komen de devils gauw om de hoek kijken!

icon1.png

Voortraject

FM:

Poezebeest: 18 maart 1e FM

Punctie:

Tp:

Wachten op de testdag:

Dan zal ik Eve er ook wel onterecht afgegooid hebben, sorry ladies!!!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ben er idd ook vanaf haha. Heb wel veel meelezen maar verder niet heb niet echt veel te melden. Net als Poezebeest..

Het gaat hier op zich goed, veel last van de deca. Voornamelijk hoofdpijn waardoor ik de concentratie niet heb om alles te volgen hier...

Vandaag uitgangsecho gehad en ben goedgekeurd. Maandag mag ik starten met de Gonal.

Wil iedereen heel veel succes wensen! Op naar een heeeel groen bankje! :happydance:

Voortraject

Eve: 07 maart start Gonal-F 150

FM:

Eve: 16 maart 1e FM

Punctie:

Tp:

Wachten op de testdag:

Geplaatst

@sowiebo; Was het maar al 18 maart geweest :-) Helaas zijn we nog niet zo ver.

@Eve; we gaan samen op, leuk. Behalve zere boops heb ik nergens last van, vorige week wel heel misselijk geweest, maar dat is gelukkig over.

Geplaatst

Hey Mierie, Fantastisch meid!!!! En joh, 1 goeie kan het worden hoor. Onze kanjer was ook de enige goeie embryo van de 6 eitjes. En dat is nu een pracht van een krullebol!

Sab, ik voel me prima. Had vandaag heel lichtjes hoofdpijn, dus me lens gedronken in water. Maar dat kan natuurlijk ook van het vrolijke lentezonnetje komen.

Meiden op het wachtbankje.... spannenddddddddddddd

En Sab, ik ga lezen bij kletstantes!

Groetjesssssssss

Geplaatst

Meiden,

Wat lief jullie reacties! Doet me goed! Ben nogsteeds in ongeloof!

Strax heb ik de terugplaatsing, dus als iemand mij erbij wil zitten?????........ Graag ben niet zo handig haha!

Op naar groen meiden!!

Liefs

Geplaatst

Met alle liefde Mierie, komt ie:

Voortraject

Eve: 07 maart start Gonal-F 150

FM:

Eve: 16 maart 1e FM

Punctie:

Tp:

Mierie78: 4 maart

Wachten op de testdag:

Mierie78: 18 maart

Ben er vanuit gegaan dat je de 18e mag testen, klopt dat?

Geplaatst

Hoi hoi,

Nou de embryo zit hopelijk op zn plek! Hij was nu 3 cellig op dag 2 en dat was oke zeiden ze. Ik hoop het maar! Ik mag de 17de testen! Dinsdag nog pregnyl en dan afwachten pffff..... liefs

Geplaatst

Wat zijn er al veel meiden die een tp achter de rug hebben! Ik ga heel hard voor jullie duimen!

Hier is vandaag mijn menstruatie begonnen, dus ik mag woensdag met de gonal gaan beginnen, ben heel benieuwd hoe ik daar op ga reageren, vind het ook wel heel spannend.

Geplaatst

@ Eve & Poezebeest – Fijn dat jullie mogen starten!! Succes!!!!

@ Mierie – Klinkt goed en nu is het afwachten geblazen!!! Spannend he?!

@ Jose – Welkom hier!! Wanneer mag je starten??

@ Tweety - Ik ben ook benieuwd of je al stiekem hebt getest?!?

Wij hadden vandaag voor de TP een gesprekje met de Dr. en ze zei dat de embryo die teruggeplaatst ging worden een morula is.

Als ik het goed heb begrepen is het een embryo die bestaat uit een massa cellen die ontelbaar is... Dus dat klinkt positief!!!

Van de andere 11 bevruchte eitjes was er helaas maar 1 goed genoeg om ingevroren te worden (de meesten waren vandaag namelijk gestopt met delen....).

Dat was wel even een domper, maar goed we mogen niet klagen, want we hebben er tenminste nog 1!!!

Na de TP zijn we gelijk weer naar huis gegaan en nu ben ik lekker aan het relaxen op de bank.

Maandag 14 maart moet ik bloed laten prikken en vervolgens de waardes doorbellen naar de Dr. en dan krijgen we de UITSLAG!!!

Supperspannend dus!!!

Fijn weekend allemaal!!!

Geplaatst

Hallo meiden!

Ben nieuw hier, en heb geen idee of ik hier goed zit, ben nog steeds het forum aan het uitvogelen haha!

Maarre, ben sinds 4 dagen aan het spuiten met puregon voor ivf, het korte protocol. AS maandag mijn eerste echo om te kijken hoe de eitjes groeien. Erg spannend allemaal! Ik wens iedereen heel veel succes!

Groetjes Hope30

Geplaatst

hoi meiden,

ik kom even een berichtje plaatsen namens Sowiebo.

Sowiebo heeft mij gevraagd om jullie te vertellen dat zij (voorlopig) afstand doet van het forum.

Ze wil jullie bedanken voor jullie goed raad en adviezen en degenen die haar 'kennen' weten haar te vinden :-)

namens Sowiebo,

groetjes Sab

Geplaatst

Tweety: Ben ook erg benieuwd of jeje hebt kunnen inhouden??Spanned!

Jose: Welkom hier! Zal je goed bevallen tis een gezellig clubje!

Hope: ook jij welkom hier! Zet m op!

Minoes hoe is het met jou?

Ilona: Joh wat een superemmy! Dat moet m worden! En nog 1 in de vriezer wat een heerlijk gevoel lijkt me dat!

Hier gaat t redelijk! IK heb erg veel pijn van de punctie. Baal dr van. Zijn dr nog meer die zoveel last hebben? Kweet dat het erbij hoort, maar vind t erg vervelend!

Nou meiden prettig weekend

liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden