Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Mierie, gelukkig zit het erop... nu lekker uitrusten. Je mag altijd een paracetamol nemen hoor tegen de pijn, als je het echt niet houdt.

Je hebt toch vandaag een terugplaatsing gehad?

Groetjes Jose

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ho Jose,

Ik heb gister de terugplaatsing gehad dus de 17de testen! Ja ik neem gewoon paracetamol, maar helpt niet echt! Ach ff paar daagies doorzetten het is niet anders! Liefs

Geplaatst

Wat vervelend, je lichaam heeft natuurlijk een behoorlijke opdonder gehad. En als de paracetamol het niet wil/kan onderdrukken, dan maar rustig aan en laat je maar lekker verwennen.

Hoop dat het gauw beter wordt.

Wanneer mag je testen?

Geplaatst

@ Sowiebo (Sab) – Ik vind het erg jammer dat je (voorlopig) weg gaat!! Bedankt voor alle steun/tips/adviezen en ik wens jou en jouw man heel veel succes en geluk!!!!

@ Hope – Welkom hier!! En hoe gaat het spuiten?? Veel succes maandag en ik hoop op een goede ‘oogst’!

@ Mierie – Wat onwijs balen dat je ondanks de paracetamol nog steeds zo’n last van de punctie hebt!! Sterkte ermee en laat je idd maar lekker vertroetelen!!

@ Suzz - Hoe gaat het met het rustig aan doen?? Ik ben benieuwd!!

Geplaatst

@ Ilon: Thanks! Het spuiten gaat goed, maar ik ben als ik wakker wordt zooooo vreselijk misselijk, en duurt ook tot in de middag. Ben ook erg benieuwd naar de echo morgen! Hoe gaat het met jou? Is het een beetje vol te houden? Wachten duurt erg lang he? Goed broeden jij!

@ Mierie: dank je wel! Hoe gaat het vandaag? Al iets minder last vd punctie? Lekker bankhangen en filmpjes kijken en je laten verwennen, hahaha! Ook jij zet hem op!

@ Jose: hoe gaat het met jou? Jij bent ook nieuw hier?

@ iedereen: toi toi toi

Geplaatst

@Hope, ja, ik ben ook nieuw hier!!! Maar het gaat goed, zit nog maar op wd4... en heb alleen wat last van menstruatiekrampen. Ik laat me deze keer niet gek maken met wat ik wel en niet voel. Moet toch ech wachten tot aan de test.

@ Ilona, hoe is het meid? Lekker aan het broeden?

@ Mierie, ik hoop voor jou dat het beetje bij beetje weer beter gaat met je. Dat de gevoeligheid er wat vanaf gaat.

@ Suzz, hoe gaat het met jou? Lukt het allemaal een beetje de rust te vinden die je moest nemen?

Geplaatst

Hoi dames,

Ik kom me ook graag melden op dit topic. Ik ben op 1 maart begonnen met gonal en decapeptyl. Heb dinsdag 8 maart de eerste fm. Ik had een cyste toen ik startte maar mocht na overleg toch beginnen dus ben nu wel extra nerveus voor eerste fm....

Kan iemand me in het lijst erbij zetten? ( schrijf nu via iPad en daarom lukt het me niet om het zelf te doen)

Dat we maar een mooie groene maand mogen krijgen!!

Geplaatst

@ Jose: ik vind het heel goed van je om down to earth te blijven. De eerste ivf poging liet ik me ook helemaal gek maken. We hebben daarna ook 8 maanden rust gehad en hebben nu zoiets van: komt het, is het okay, komt het niet, dan niet! Maarre lekker broeden!

@ Jolanda: veel succes, en het wordt een knalgroene maand!

groetjes Myron

Geplaatst

hey dames.

Sonja wat jammer dat je weg bent denk goed om je zelf. en bedankt voor alle goeie typs.

Mierrie ik heb ook veel pijn gehad het is net een paar dagen weg ik had last met plassen enz enz succes nog even.

yolande welkom hier ik hoop dat je je draai bij deze gezellig groep kan vinden.

Jose voor jou natuurlijk het zelfde

Ik ben gister lekker naar assen geweest en gewinkeld eerlijk leuke dingen gekocht!!! en vrijdag heerlijk uit eten geweest.

Iedereen fijne zondag liefs

Geplaatst

Dank voor het warme welkom. Gelijk even een vraag, de gonalpen waarmee ik spuit had 900 eenheden en ik heb nu 6 keer 150 eenheden gespoten maar toch zit er nog een klein laagje in de pen. Ik weet zeker dat ik elke keer op 150 eenheden heb afgesteld... Hebben jullie dat ook gehad dat er dan een laagje in de pen zat?

Fijne zondagavond nog!!

Geplaatst

Ik vergelijk het even met een Puregonpen... daar zit ook altijd iets meer in dan bijvoorbeeld 900 eh. Dus het is heel goed mogelijk!

Jij ook nog een fijne avond ;)

Geplaatst

Sonja jammer dat je weg gaat... hoop tot gauw?? soms is het ook wel lekker hoor even niet de hele tijd over

IVF en co te praten.... ff gewoon tot je zelf komen en hopelijk horen we gauw goed nieuws!!!!!

Geplaatst

Meiden zodra ik GROEN licht krijg laat ik meer van me zelf horen!

Hoe gaat het met de broedkipjes??? al kwaaltjes??? spannend!!

Tweety super gefeliciteerd meid!

Geplaatst

Hey dames,

zonet terug van mijn 1e fm-meting. het zag er goed uit. 6 eitjes op links, 2 op rechts rond de 12-14 mm. Ook nog een paar kleine eitjes. Ik moet woensdag weer voor controle om te kijken of de kleintjes ook meegaan. In ieder geval gaat het beter dan de eerste keer. Toen had ik er bijna 30! En waren er 16 aangeprikt en daarna overstimulatie. Dus......afwachten. nu eerst taart eten, haha!

Hoe gaat het met iedereen?

Groetjes Hope

Geplaatst

Hey meisjes!!

Tweety, GEFELICITEEEEEERD!!!!

Sowiebo, jammer dat je afstand neemt. Heel veel succes in de toekomst!

Nieuwe meisjes, Welkom hier!

Hope, o dat is goed bij je eerste FM!

Overstimulatie, ja, daar is niets aan, daar ben ik inmiddels wel achter.

(ik had bij de pick-up 27 follikels van 20-25mm, de echo is net een spons.)

Yolande, ik heb ook de gonal-F pen gehad, bij mij bleef er ook een beetje vloeistof inzitten.

(ik denk ook zodat je hem klaar kunt maken en die luchtbelletjes er uit haalt de eerste keer. Met enthousiastelingen zoals ik, kom je anders vloeistof te kort HAHAHAHAHAHAHAHAHA)

Mierie, vervelend he die gevoeligheid? Is het al een stuk minder geworden?

Even over hier, (heb nog maar een paar tellen de tijd)

Het gaat best wel een stuk beter. Blijf braaf 1,5 - 2 liter drinken, en moest eiwitrijk eten (water spoelt je eiwitten weg)

De druk is in elk geval van mijn buik af, en de beursheid is ook 80% minder.

Kan nu weer wat beter bewegen, heel fijn!

alweer een week geleden de pick-up, wat vliegt de tijd, en toch ook weer zoooo langzaam..

Nieuwe week, nieuwe kansen!!

Succes meisjes, tot snel weer!!

Geplaatst

Dank je meiden...

k had nog niet echt de tijd genomen om hier ff te reageren... maar nu alsnog...

Vanaf vorige week dinsdag (dus 6dgn.na TP) werd ik met vlagen al misselijk, zere borsten, moe, nou ja, van alles eigenlijk, en bijna iedereen dacht wel dat het 'goed' zou zitten, behalve ik zelf dan.... want ik was weer veels te bang dat m'n lichaam me weer voor gek had gehouden...

maar we hadden zaterdag avond een positieve test in handen (10 dagen na TP) dus dat was wel écht een cadeautje!! Zo bijzonder!!

k heb gisteren nog maar een keer getest, en vanmiddag nog ff de digitale gedaan, die gaf 'zwanger 2-3' aan, dus heel goed!!

T is nog wel onwerkelijk, maar k ben heel erg blij!!

Meiden die nog moeten wachten; heeel, heel, heel veel suc6, k weet hoe lang het duurt...pfffft....

en de andere meiden met Punctie of TP ook heel veel suc6..

liefs

Geplaatst

Joehoe tweety de maand begint goed van harte meid geniet ervan

Ja die gonal-f pen blijft altijd wat achter

meiden succes

Liefs Jessica

Geplaatst

Tweety: wat geweldig meid! Zo krijgen we hopelijk allemaal weer wat hoop! :clap2: Succes!

Die gonal ja dat klopt hoor! Niks raars aan! Heb ik ook altijd!

Ik moet morgen nog even voor de pregnyl en dan zit het er op voor deze keer mijn werk! Vind het een rotspuit, maar goed het moet!

Voel me iets beter, maar ga nu natuurlijk van alles in mijn lijf voelen wat me niet zint en waar ik ongerust van word, maar daar zal ik vast niet de enige in zin.

Nou meiden ben stieken al benieuwd hoe groen het bankje gaat worden deze maand!

Zet m op allemaal!

Liefs

Geplaatst

Tweety, gefeliciteerd!! Gaaf zeg.

Andere dames, dank voor jullie reacties over de pen.

Spannend hier nu voor iedereen...

Hope, mooie eerste Fm toch?

Ik heb net de eerste fm gehad, had in reachtereierstok 6 follikels waarvan 3 tussen 12-14 mm en 3 10 mm en ik had links 9 follikels waarvan 3 tussen 12-14 mm en een paAR ROND DE 10 MM.

Nu gewoon door blijven spuiten, arts hoopt dat er nog een paar kleinere goed mee zullen groeien de komende dagen.

De cyste die bij de uitgangsecho te zien was is gelukkig exact dezelfde afmeting gebleven dus dat is mooi

Ik weet niet hoeveel follikels gemiddeld is maar het lijkt wel goed toch?

Vrijdag heb ik de 2de fm.

Graag zou ik jullie mening nog even over iets anders willen horen.

Ik was net in het ivfcentrum van het vu en toen vroegen ze me na te denken om aan 2 onderzoeken mee te doen:

1) andere pijnstilling tijdens de punctie. Het zou dan een infuus zijn waarbij je zelf tijdens de punctie op een knopje kan klikken om extra pijnstilling te krijgen zodat je zelf meer 'in control' bent. Dit is ipv een prik in de bil en een pilletje.

2) een onderzoek waarbij ze niet per definitie het embryo terugplaatsen met de meeste cellen maar waarbij ze ook kijken naar de meest actieve embryo's endan het embryo terugplaatsen met de beste combinatie ipv degene met de meeste celdelingen.

de tussentijdse conclusie is dat er dan meer zwangerschappen ontstaan maar het is nog niet officieel en wetenschappelijk bewezen.

Doet iemand van jullie heir toevallig al aan mee of wat zouden jullie doen?

Ik neig er naar om aan beide onderzoeken mee te doen...

Geplaatst

Yolande, goh ja, ik zou niet weten of ik er aan mee zou doen.

Wat die pijnstilling betreft, werkt dat meteen zo direct ja als je klikt?

Daar zou ik dan wel aan mee doen eventueel. (wil ik wel garantie hebben, want ik ben heel bang aangelegd *schaam*)

Ik heb trouwens een infuus gehad, en geen prik in de bil of pillen.

Dat lieg ik, ik heb Diclofenac gehad, die moest ik een uur voor de punctie innemen.

Wat houdt je tegen om niet aan die onderzoeken mee te doen?

Mierie, ja die pregnyl, dat vind ik ook niet zo lekker. Heb hem zelf niet gehad na de TP,

maar die stomme bolletjes. De zuster denkt dat het komt omdat ik al overstimuleert was, dan is een beetje extra pregnyl niet zo gewenst.

Nou ja, voor jou zit er dus nu ook niets anders op dan wachten, succes!

Geplaatst

Suzz,

ja die pijnstilling werkt binnen een paar seconden als je er op klikt...dus dat lijkt em wel wat.

Dat andere onderzoek vind ik lastiger om te beslissen want het kan dan dus zijn dat je 7 en 8 cellig embryo hebt maar dat ze dan de 7 cellige terugplaatsen om die een betere stofwisseling (of zoals ze het makkelijk zeggen 'actiever'is) heeft. Omdat het nog niet officieel bewezen is wil ik dan misschien wel liever de 8 cellige teruggeplaatst hebben...

Maar ja deze nieuwe methode zal niet voor niets onderzocht worden. Ze hebben me wel met een luxe dilemma opgezadeld nu. Ik open misschien vanavond wel even een topic om te kijken of andere vrouwen in het vu er al aan meegedaan hebben en wat de resultaten zijn geweest.

Maar Suzz, hoe gaat het met jou nu 6 dagen na de tp? Voel je je goed? Werk je of ben je vrij?

Merie, spannend joh de de pregnyl en dan zit het prikken er hopelijk voor heel lang weer op...

Succes!

Ik zal voor je duimen

Geplaatst

Yo super aantal! ik denk niet echt dat er gemid is ik had er 35 de ander is blij met 1 kortom...

Je heb er maar 1 goeie nodig!!! suc6

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden