Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hope ook van een mindere kwaliteit kun je zekers zwanger raken!!

Dank jullie wel voor alle succes wensen

Ben zojuist terug van mijn eerste FM.

Heb 4 follikels, vrijdag moet ik terugkomen voor een nieuwe meting.

Ben best wel teleurgesteld had echt gehoopt dat er meer waren, probeer er een beetje positief tegen aan te kijken. Er hoeft er maar 1 tussen te zitten die goed is!

Maar toch! Of stel ik me nu een beetje aan? Kan best haha.

Weet niet wat normaal is voor de eerste FM...

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai allemaal,

ik ben Sil 34 jr en begonnen aan mijn 1e IVF poging.

Ik moet eerst Lucrin , dan menopur en dan pregnyl prikken.(heb trouwens helemaal geen naalden gekregen voor de pregnyl)

Weet iemand hoe lang je Lucrin moet prikken voordat je een menstruatie krijgt?

Ik prik nu 7 dagen en nog niets te zien...

12 april staat mijn punctie gepland.

ik zou graag wat ervaringen rondom de punctie willen horen, is het echt zo pijnlijk als iedereen zegt?

Groetjes en succes iedereen,

Sil

Geplaatst

Hoi Sillie

Iedereen ervaart een punctie anders.. Bij de een doet het heel veel pijn en bij de ander niet.

Ik ervaar het zelf niet als heel pijnlijk. Wel als vervelend. Ik neem nooit een verdoving dat vind ik bij mij niet nodig. Even paar keer in de stoel knijpen en je mag weer naar huis.

Maar nogmaals: het is echt voor iedereens anders; er zit niets anders op dan het te ondergaan. Succes de 12e in elk geval. Spannend!

Hoe lang je eerst Lucrin moet prikken is ook afhankelijk van welk protocol je hebt. Ik heb lang protocol en moet dan eerst 2 weken Decapeptyl prikken alvorens ik naar Menopur overga. Volgens mij krijgen veel mensen hier het korte schema.

@hope: mijn achterneefje is ontstaan uit een 2-cellig embryo van heel matige kwaliteit. Er werd gelijk bijgezegd dat ze er eigenlijk niet te veel van moest verwachten. Maar hij loopt nu toch mooi rond. Het zegt niet altijd alles hoor! Vraag maar aan je gyn. Ze gaan echt geen embryo's terugplaatsen die ze geen kans geven.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hoi meiden,

hier weer even een berichtje van mij! Ben erg druk geweest vandaar.

Ilona wow je bent zwanger van harte meid!!

Suzz: getverderrie balen meid weet hoe jeje voelt!

Sil: welkom!

Helaas kom ik ook met slecht nieuws: heb vandaag een test gedaan aangezien ik morgen voor de bloedtest moet, maar helaas negatief! Baal als een stekker pffff...... khad al een week krampen, maar wel wat hoop nog!

Ik weet t ook niet meer bah! Voorlopig geen behandeling meer voor mij, beetje teveel van het goede 2 in 3 maanden!

Nou meiden die in de race zijn zet m op!

Liefs

Geplaatst

@Ilona; als het goed is, is je mannetje vandaag thuis gekomen. Geniet samen van het goede nieuws :-)

@Yolande; fijn dat de punctie is meegevallen, doe het nog even rustig aan en neem de nodige rust! Wel een mooie score, nu op naar de tp, spannend hoor! Er zijn trouwens van die inbrenghulzen voor de utrogestan, volgens mij gewoon te verkrijgen bij de apotheek.

@Minoes; even een knuffel voor jou! Zorg goed voor jezelf hè! Hoop iig dat je je snel weer wat beter voelt.

@Eve; hier ook last van mijn buik en ben dan ook heel benieuwd wat daar binnen gebeurd! Wat balen dat je maar 4 follikels had. Kan me helemaal voorstellen dat je had gehoopt op meer, maar wat je zegt, er is er maar eentje nodig. Succes vrijdag!

@Suzz; Verdorie :-( Een knuffel voor jou, hopelijk komt je menstruatie snel en hebben jullie een goed evaluatiegesprek.

@Hope; als het goed is zitten er nu 2 potentiële baby's in je buik! Ik ga heel hard voor je duimen dat deze zich lekker gaan innestelen! En volgens mij kun je ook heel goed zwanger worden van een embryo van mindere kwaliteit, dus wees niet hopeloos, het komt helemaal goed!

@Sillie; welkom hier. Zelf heb ik geen ervaring met lucrin en puncties, dus kan je hier niets over vertellen. Succes met deze poging in ieder geval!

@mierie; wat balen dat de test negatief is, hoop dat je gewoon te vroeg bent en de bloedtest iets anders zegt. Even afwachten voor jou en doe het rustig aan!

Hier gaat alles goed, wel last van mijn buik maar het blijft eigenlijk een beetje hetzelfde en ik raak er eigenlijk wel aan gewend. Vrijdag de 1e fm, vind dat echt wel heel spannend!

Geplaatst

@ Mierie: oooowww meid, wat ontzetten balen zeg!! Denk maar lekker aan jezelf en leuke dingen doen, volgende keer is het raak!!

@ Sil: Welkom hier, en heel veel succes komende tijd!! Wat betreft de punctie: de 1e viel bij mij 100% mee, en de 2e viel 100% tegen! Maar bij de 2e keer kwam het omdat mijn verdoving totaal niet werkte, en de 1e keer wel. Maar het komt goed, het is niet de leukste bezigheid, maar het is zo gebeurd.

Verder heb ik nog goed nieuws!

Vanmorgen waren we gebeld door de laborante dat er 2 embryo's terug werden geplaats ipv eentje. Omdat die 2 embryo's niet van topkwaliteit waren. In het ziekenhuis aangekomen, lag ik in die stoel. De 2 laboranten keken nog even naar de embryo's voordat ze het in de catheter deden. Kwam een van die laboranten naar ons toe en vroeg: vinden jullie het erg om een tweeling te krijgen? Wij zeiden: natuurlijk niet!! Maar hoezo? Nou, zei de laborante, omdat allebei de embryo's in de afgelopen 4 uur super zijn door gedeeld, het zijn nu 2 top kwaliteit embryo's, het zijn zelfs 2 morula's! En de kans op een tweeling is nu zeer groot, en de zwangerschapskans is nu sowieso verhoogd!. Mijn man en ik helemaal gelukkig! De laborante zei ook dat als die embryo's zo waren voor het telefoongesprek, had ze er een terug laten plaatsen en de andere een cryo, dus we hebben toch best wel geluk gehad. Maar.....ik heb toch nog een vraag aan jullie:

Ik MOEST na de terugplaatsing even in Utrecht stad zijn, ik heb daar zo'n 2,5 uur gewandeld. Kan dat kwaad? Ik bedoel, is dit schadelijk denken jullie? Want ik ben niet gelijk naar huis gegaan en op de bank gaan liggen. Ben nu zoooo onzeker.....

Groetjes Hope

Geplaatst

Dat is supernieuws! En je hoeft echt niet te liggen na de tijd hoor ;) Lekker wandelen stimuleert juist de doorbloeding van de baarmoeder. Je moet de eerste week gewoon even oppassen met zware dingen: tillen, stofzuigen, zware wasmand, boodschappen enz.

En natuurlijk niet de sauna in en een heet bad nemen... Dat is het zo ongeveer, voor de rest mag je alles doen.

Dus lekker doen waar jij je goed bij voelt en als dat lekker door UTrecht wandelen is, gewoon doen!

Geplaatst

@ Suzz & Mieire – Wat een kl#te nieuws zeg!! Ik had zo gehoopt dat Suzz gewoon te vroeg was en Mierie d’r krampen iets heel anders betekenden….!!

Sterkte en laat jullie maar lekker ‘gaan’!!! Een hele dikke knuffel van mij!! :blowkisses:

@ Yolande – Spannende dag morgen; ik duim (nog steeds) voor een mooie TP!!

@ Hope – Wat GEWELDIG dat er 2 embryo’s teruggeplaatst zijn en dat ze toch nog zo goed zijn door gedeeld!!

Dat is nog eens een meevaller zeg!!! Wij hadden ook een TP van een morula en wij zijn nu zwanger!! Dus lekker broeden nu en dan op naar een positieve test!!! Ik duim ook voor jou!!

Enne, ik heb geen idee of het kwaad kan om vlak daarna te wandelen… Zal toch zeker niet, want anders zouden de artsen dat toch wel 'verbieden'??

Probeer je niet te druk te maken hoor, want stress is niet goed voor je...!! Dus alleen maar HAPPY THOUGHTS!!!!

@ Eve – Ik kan me voorstellen dat je op meer had gehoopt, maar wat je al zei: je hebt maar 1 goede nodig hè?! Dus zet ‘m op!!

@ Sil – Welkom hier!! Ik heb geen ervaring met Lucrin, dus daar kan ik je niet mee helpen. En mijn punctie was met een roesje, dus ik heb niets gevoeld... En de verhalen van andere meiden zijn idd erg verschillend….

@ Poezebeest – Ik heb nog nooit gehoord van inbrenghulsen??? Wat moet ik me daarbij voorstellen?? En succes vrijdag; spannend hoor!!

Ik ga nu weer lekker met mijn mannetje genieten van ons goede nieuws!!!!! :love3:

Geplaatst

Jeetje Hope wat een geweldig nieuws zeg! Twee van die toppers! Proficiat hoor. Enne.. wandelen schijnt juist heel goed te zijn!

Groetjes

Noor

Geplaatst

@Hope; wat een super goed nieuws! Ik denk niet dat het wandelen invloed heeft hoor, ze zitten goed beschermd in je baarmoeder :-)

@Ilona; deze bedoel ik (ff op deze klikken voor de link)

Geplaatst

Dames, heb morgen een tp om 13.45 uur!!

Heb even teveel buikpijn om op iedereen te reageren dus doe nu even snel een bericht via iPhone.

Hope, super nieuws!! Op naar groen voor ons!

Poezebeest, succes met eerste fm

mierie, balen en ik hoop zo voor je dat het alsnog goedkomt!

Geplaatst

Ow Mierie, wat enorm balen zeg!!! Als je aan rust toe bent moet je dat gewoon even lekker inbouwen! Je hebt nog wel pogingen?

Hope, wat gaaf! En joh, soms vergelijk ik het toch ook nog maar met gewoon zwanger worden: dan weet je ook niet wanneer het innestelt, er een embryo ontstaat... dan doe je ook gewoon je ding. Dus eh, 2,5 uur wandelen door Utrecht kan vast geen kwaad.

Yolande, wat balen dat je zo'n buikpijn hebt. Maar super dat je morgen voor een terugplaatsing gaat!!! Ben benieuwd!

Sil, welkom! Ik heb ook geen ervaring met Lucrin. En de punctie... Tja, het is zoals iedereen zegt: iedereen ervaart het als heel verschillend. En ik denk ook dat het per keer verschillend is, zoals Hope ook al zei. Maar dat ga ik volgende week ervaren :hypocrite:.

Nou, hier de eerste meting weer achter de rug. Rechts 1 van ongeveer 17 mm en 3 die iets kleiner waren, en links 1 van 12 mm. Ik geloof dat er ook nog wel meer nog kleiner spul was, maar eh, daar heb ik eigenlijk niet zo op gelet. Dus geen mega opbrengst tot nu toe. Maar dat was de vorige keer ook niet, en daar hebben we ook een mooi meisje uit mogen krijgen. Vanwege die grotere van 17 mm mag ik zaterdag al weer gaan. Als die wat kleiner was geweest had ze me zondag weer willen zien. Dus... zaterdag weer op naar Zwolle.

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hey dames

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Ik weet niet waar ik beginnen moet.

Iedereen met punchtie succes.

Iedereen met posi test van harte.

Meiden die nega heeeeeeeel veel sterkte dikke knuffel voor jullie.

Nou we gaan ook al bijna weer van start ja wat moet ik zeggen haha we gaan met opgeheven hoofd heen.

Jullie zijn schaten en ooit komt alles goed dat weet ik zeker.

Liefs

Geplaatst

@ Hildever: topscore meid, 5 eiblaasjes sowieso, en er is er maar 1 nodig! Komt goed!

@ Yolande, wat klote dat je nog steeds zo'n buikpijn hebt, wordt het wel wat minder? Heeeeel veel blijven drinken, ook energiedrank enz. Anders misschien gewoon een controle echo? In ieder geval en tp! Goed joh, we worden groen meid!!

@ Minoes: go for it girl! En, dromen kunnen echt uitkomen, geef de hoop NOOIT op, hoop doet leven! Mijn moeder zegt altijd: Hope, kijk naar de lichtpuntjes in je leven, wordt daar gelukkig van, en het gelukkige, positieve gevoel maakt je echt rustig. Ik duim zooo voor je dat het deze keer raak is!!!!

@ Poezebeest: morgen je 1e fm he? Op naar een goede oogst!

Aan iedereen erg bedankt voor jullie lieve en warme reacties! Dit forum doet me echt zoooo goed! Thanks! Verder is hert wachten begonnen. Maar ik probeer er amper mee bezig te zijn, maar aan de andere kant, sluimert het toch in je achterhoofd, en onbewust ben ik er toch mee bezig. Hadden jullie dat ook? Ik ga lekker filmpjes kijken, morgen met mijn mamsje op stap, en we krijgen een nieuw interieur, dus lekker mijn gedachten verzetten. Nou, fijne avond iedereen!

Groetjes Hope

Liefs Hope

Geplaatst

@ Poezebeest – Thanx voor t plaatje! En ik hoop op een mooie opbrengst morgen!!

@ Yolande – Wat een goed nieuws!!! Ik hoop dat je buikpijn snel over is en wat je zegt: ‘Op naar GROEN!!’ I

@ Hildever – Goede opbrengst meid! Ik ben benieuwd wat er zaterdag te zien is!!!

@ Minoes – Zet ‘m op zaterdag en ik hoop dat jullie grote wens snel in vervulling gaat!!

@ Hope – Wat een mooie en wijze woorden van je moeder zeg!! En goed dat je leuke dingen op de planning hebt staan; geeft toch lekker wat afleiding!! En voor je het weet ben je dan GROEN!!!

@ Eve - Succes weer morgen!!

Ik moet morgen weer bloed laten prikken ivm de HCG waarde.

We gaan er vanuit dat het mooi gestegen is (positive thoughts), maar we vinden het ook wel weer erg spannend hoor!!

En ik heb ook het lijstje weer naar boven gehaald en aangepast. Ik hoop dat het zo goed is!!

Voortraject

Sab: 3 maart intake

Eve: 07 maart start Gonal-F 150

Poezebeest: 9 maart start gonal-f

Hope: 01 maart start Puregon 125 eenheden, en dag 5 Orgalutran

FM:

Poezebeest: 18 maart 1e FM

Eve: 18 maart 2e FM

Hildever: 19 maart (2e)

Punctie:

Tp:

Yolande: 18 maart

Wachten op de testdag:

Tweety: 6 maart

Ilon@: 14 maart

Jose: 16 maart

Sowiebo: 16 maart

Suzz: 16 maart

Mierie78: 17 maart

Hope: 30 maart

Geplaatst
@ Poezebeest – Thanx voor t plaatje! En ik hoop op een mooie opbrengst morgen!!

@ Yolande – Wat een goed nieuws!!! Ik hoop dat je buikpijn snel over is en wat je zegt: ‘Op naar GROEN!!’ I

@ Hildever – Goede opbrengst meid! Ik ben benieuwd wat er zaterdag te zien is!!!

@ Minoes – Zet ‘m op zaterdag en ik hoop dat jullie grote wens snel in vervulling gaat!!

@ Hope – Wat een mooie en wijze woorden van je moeder zeg!! En goed dat je leuke dingen op de planning hebt staan; geeft toch lekker wat afleiding!! En voor je het weet ben je dan GROEN!!!

@ Eve - Succes weer morgen!!

Ik moet morgen weer bloed laten prikken ivm de HCG waarde.

We gaan er vanuit dat het mooi gestegen is (positive thoughts), maar we vinden het ook wel weer erg spannend hoor!!

En ik heb ook het lijstje weer naar boven gehaald en aangepast. Ik hoop dat het zo goed is!!

Voortraject

Sab: 3 maart intake

Eve: 07 maart start Gonal-F 150

Poezebeest: 9 maart start gonal-f

Hope: 01 maart start Puregon 125 eenheden, en dag 5 Orgalutran

FM:

Poezebeest: 18 maart 1e FM

Eve: 18 maart 2e FM

Hildever: 19 maart (2e)

Punctie:

Tp:

Yolande: 18 maart

Wachten op de testdag:

Tweety: 6 maart

Ilon@: 14 maart

Jose: 16 maart

Sowiebo: 16 maart

Suzz: 16 maart

Mierie78: 17 maart

Hope: 30 maart

25 maart ( C10 echo voor Eskimo TP)

he he ik sta nu eindelijk ook op een lijstje hahah

Geplaatst

Poezebeest hoop dat er genoeg zit meid.... mijn aller eerste poging is direct bij de eerste fm stop gezet er zat te veel, en mijn 2e ook bijna dus te veel is ook niet alles....

Geplaatst

Toi toi toi, zet m op poezebeest!!!

Ik ga zo voor de tp, heb nog steeds flinke buikpijn dus nog wel even goed laten checken of er geen overstimulatie is, maar ik heb geen koorts en gewichtstoename dus doe gewoon heel rustig aan...

Hildedver, teveel is ook niet altijd goed en de vorige keer is het ook goed gegaan met niet al teveel follikels toch?! Succes met groeien!

Hope, goed dat je veel afleiding hebt hoor... Fijn dat je geen last van buikpijn hebt zoals ik. Ik lig denk ik nog wel wat dagen plat........ Maar komt vast goed. Hoe voel je je verder?

Geplaatst

Hoi meiden!

Hier slecht nieuws weer niet gelukt! Baal dr zo van! Ik ben niet bijgelovig, maar ik was gestart op de dag dat we ons zoontje hebben verloren en als het raak had geweest dus op de dag af 9 maanden later dan had ik uitgerekend geweest op mn zoontje zn verjaardag. Had ZO mooi geweest! Maar goed de waarheid is weer kei en keihard! Ben zo bezig of ik hier wel mee door moet gaan. Ik ben in de positie dat ik al een heel groot wonderjongetje heb waar ik ongekent van geniet, dat kan helaas niet iedereen zeggen dat weet ik maar al te goed!

Get en nou moet ik die behandeling ook nog betalen pffff...... zo zuur!!

Morgen met mn zusje Noordwijk lekker in en ff los gaan heb ik wel verdiend al zeg ik t zelf haha!

Meiden geef niet op ga dr voor. Voorlopig zal ik niet heel veel meer reageren denk. Vind t confronterend!

Liefs Miranda

Geplaatst

Mierie..., wat naar zeg. Ik kan me er iets bij voorstellen hoe je denkt omdat ik weens denk: als ik er in ieder geval eentje mag krijgendan ben ik al zo blij maar ik hoor ook vaak dat de wens voor een tweede net zo vurig is als voor een eerste... Ga lekker los in Noordwijk en laat het ff rustig bezinken zou ik zeggen... Sterkte hoor!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden