Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@charlotte; wat een mooie score, ik duim voor veel bevruchtingen!

@yolande; ik gebruik geen granaatappelsap of walnootolie, ik denk zelf niet dat dit zal bijdragen aan een innesteling, of is dit wetenschappelijk onderzocht en bewezen?

De embryo's zitten in mijn buik, dat de komende twee weken maar snel voorbij gaan!

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Charlotte: super nieuws hoor!

Poezebeest: wetenschappelijk bewezen zal het niet zijn. Ik weet wel dat vitamine e de innesteling bevordert en dat zit ook in walnootolie maar ik heb geen studies erover gelezen maar t voelt goed om het te doen en t kan sowieso geen kwaad. Maar ik snap heel goed als hè er geen zin in hebt.

Hope: jeuk zegt mij ook niets...

Geplaatst

Yolande; weet niet hoe ik over kom, maar als ik het zelf zo terug lees kan ik me voorstellen dat het lijkt alsof ik het grote onzin vind. Dat is echter niet mijn bedoeling! Ik vind dat iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt en als granaatappel en walnootolie een goed gevoel geven moet je dat ook gewoon doen! Ik had er nog nooit van gehoord en was benieuwd of dit door iemand bedacht is of wetenschappelijk bewezen.

Geplaatst

Poezebeest, ik snapte je vraag juist goed hoor! Ik kan me voorstellen dat je t vraagt... Het is puur dat er verschillende mensen op het forum het noemden in een topic over voeding.... Of het echt iets helpt, geen idee haha...

Geplaatst

Hoi,hoi!

Tja, dat voedingsmiddelen verhaal... ik vind dat altijd lastig. Ik houd ook wel rekening met dingen. Ik ga ook zo ongeveer koffieloos worden de komende periode: geen drop, geen leverpastei, geen alcohol, zo weinig mogelijk koolzuurhoudende dranken... Gewoon, omdat ik er meer voor moet doen om eventueel zwanger te raken dan een gemiddelde vrouw in Nederland. Maar aan de andere kant: hoeveel vrouwen brengen er niet al rokend, koffie drinkend, alcohol drinkend, etc. gezonde kinderen ter wereld? Het is inderdaad denk ik zoiets van: waar voel je je zelf goed bij....

En dat vind ik ook altijd het lastige: in tegenstelling tot vrouwen die normaal zwanger raken, weten wij dat er een embryootje is ontstaan. En hoeveel van de ontstane embryootjes gaan er 'verloren' bij vrouwen die dit niet weten? En dan zit je met het aantal pogingen dat vergoed wordt en al die spuiten enzo, waardoor bij ons de druk hoger ligt. Ach... we gaan gewoon allemaal zwanger worden, oke?

Hier hebben ze net gebeld vanuit het ziekenhuis. Van de 8 eicellen waren er 7 rijp en zijn 6 zich gaan delen. Ik heb dus maandag een terugplaatsing van 1 embryo. En dat vind ik dan ook zo'n dilemma: er zijn 6 leventjes ontstaan, en eigenlijk zitten we maar op 1 leventje te wachten. Mijn man zei: leuk, nog 6 kinderen! Tja... dan zullen we toch echt moeten verhuizen....

Maar goed, met een toch nog wat trekkerig buikje ga ik al rustig aan doende van vandaag genieten!

Meiden... wacht ze nog effies... En Charlotte, heb jij al wat gehoord?

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

@Hildever; Proficiat met de 6 bevruchtingen! Wat een mooie score :-) En nu op naar een mooi embryootje wat maandag teruggeplaatst wordt. Zes kids is ook wel een beetje veel van het goede, maar theoretisch is het wel mogelijk ;-) Hopelijk kunnen hier nog een aantal van worden ingevroren, zou mooi meegenomen zijn!

Wat eten betreft heb ik sinds ik met spuiten ben begonnen ook erg goed opgelet, geen caffeïne, geen alcohol, extra vitamientjes en zo gezond mogelijk. Maar wat jij ook zegt, ook vrouwen die hun neusschot wegsnuiven raken zwanger. Het is alleen dat wij er erg veel moeite voor moeten doen en dan wil je niets aan het toeval over laten. Zo gedraag ik me nu ook alsof ik al echt zwanger ben en eet ik levensmiddelen die niet mogen dus ook niet (rauwe vis, rood vlees enz). Ookal zou het geen effect hebben op je embryo, toch wil ik mezelf niets kunnen verwijten als het niet zou lukken.

Geplaatst

Hope, ik herken je jeuk. Haha, klinkt een btje raar. Na de tweede IVF was ik ook een tijdje zwanger en ik had toen echt jeuk! Idd zonder bultjes of rode vlekken. Ik hoop dus dat dit voor jou heel goed nieuws betekent!

Het verhaal over wat wel en niet te eten of drinken is idd lastig. Kijk maar eens onder welke omstandigheden vrouwen zwanger raken en een kind op de wereld zetten... Maar omdat het bij ons toch al zoveel moeite kost en je het gevoel hebt dat je weinig invloed hebt op de uitkomst, wil je dat wat enige invloed zou kunnen hebben uitproberen. Althans zo zie ik het maar iedereen is vrij in zijn of haar mening natuurlijk.

Geplaatst

Goedemorgen iedereen! Zonder de berichten te hebben gelezen nieuws van mij.

ik vertelde eerder dat ik zoń rug en buikpijn heb. vannacht ging het mis, vreselijke buikpijn dat ik bijna flauw viel. met spoed naar umc utrecht. na een reeks onderzoeken kwam de arts naar me toe en zei: ik begin met het goede nieuws: JE BENT ZWANGER!!!!!!!!!!!! WAAAAAAAAAA ECHT ZEI IK? JA ZEI DE ARTS!!!!!! WOW!!!! ECHT BLIJ!

Maar: zei de arts: er zijn 2 dingen wat die pijn kunnen veroorzaken: of je hebt n verdraaide eierstok, of je hebt overstimulatie. en we vermoeden overstimulatie, en we gaan je nu opnemen. En kijken hoe het gaat, en je mag nu niets meer dan liggen.

Dus lig nu in het ziekenhuis, en krijg straks te horen wat het is. Maar ik verwacht overstimulatie. Maar ben zwanger, het is heel pril, maar het komt goed. De vraag is, ben ik zwanger va 1 of 2 kindjes!

Nou, veel succes iedereen, fijne dag nog, en laat gauw wat van me horen!

Liefs Hope

Geplaatst

Hope; gefeliciteerd met je zwangerschap! Wel heel vervelend dat je er op deze manier achter moet komen. Hopelijk voel je je snel weer beter! Rust maar goed uit in het ziekenhuis en laat je goed verwennen! En geniet ondertussen van het goede nieuws!

Geplaatst

Hope!! Van harte meid, fantastisch nieuws!! En ik hoop dat ze snel weten waar je klachten vandaan komen. Sterkte!

lieve groet

noor

ps hoe is het met je schoonvader? operatie goed gegaan?

Geplaatst

Wow, Hope, dat is goed nieuws (die zwangerschap dan)!

Ik hoop dat de artsen gauw weten wat die buikpijn veroorzaakt en dat je je dan snel, met rust beter voelt!

Groetjesssssssss

Geplaatst

Dank jullie wel!

Het is idd ovestimulatie, gelukkig geen gedraaide eierstok! Ben nu thuis, mijn bloed is niet meer stroperig door het infuus. Ik moet alleen nu heeeeeeel veel drinken, en mag absoluut niets doen! Dus zit voorlopig aan de bank of bed vast, haha! Toen ik thuis kwam nog voor ons zelf een clear blue test gedaan. Kwam direct 'ZWANGER' en 2 vette strepen. Ook fijn, zo'n bevestiging voor jezelf. Verder hebben we op 21 april onze eerste echo! Over 3.5 week. Spannend!!!!! hoop dat alles goed is. Oja, met mijn schoonvader gaat het goed, ze hebben de kanker goed weg kunnen halen, 4 april krijgen we de definitieve uitslag.

Verder wilde ik zeggen dat dit zo'n fijn forum is, iedereen SUPER bedankt voor de lieve woorden en steun, ik hoop zo dat voor jullie allemaal de grootste wens op een wondertje uitkomt. Ik duim duim duim!

:support::positive energie::goodluck:

Voor jullie allemaal!

Liefs Hope

Geplaatst

Voortraject

Sab: 3 maart intake

Eve: 07 maart start Gonal-F 150

Poezebeest: 9 maart start gonal-f

Hope: 01 maart start Puregon 125 eenheden, en dag 5 Orgalutran

FM:

Eve: 21 maart 3e FM

Hildever: 21 maart (3e)

mijn baby: 25 maart echo voor TP

Punctie:

Poezebeest: 22 maart

Tp:

Yolande: 18 maart

Wachten op de testdag:

Tweety: 6 maart

Ilon@: 14 maart

Jose: 16 maart

Sowiebo: 16 maart

Suzz: 16 maart

Mierie78: 17 maart

Hope: 30 maart

Ik heb mezelf voorzichtig aan groen gemaakt, hopen dat alles goed komt!

Geplaatst

Hope gefeliciteerd!!! Nu maar rustig aan en je lekker laten verwennen, want overstimulatie is niet niks!

Op naar een mooie, eerste echo!!

Je bent zeker in december uitgerekend?

Geplaatst

Hi Jose

Ja, ik ben 03 december uitgerekend! Ik kan het nog steeds niet geloven! En jij? Hoe voel jij je? Heb je al kwaaltjes? Hier behalve de buik en rugpijn van de overstimulatie, een sterkere reukvermogen, bah! Jeuk, en super pijnlijke (.) (.), haha!

Geplaatst

Oh wauw, de banner staat je goed :) Krijg jij in ieder geval een mooi cadeau van de Sint dit jaar haha...

Hier nergens last van, alleen erg moe...that's it!!!

Vind het helemaal leuk voor je.

Geplaatst

Lieve meiden, na mijn punctie van afgelopen vrijdag mag ik vandaag om 09.00 bellen of er een bevruchting heeft plaatsgevonden....En omdat ik het niet meer hou van de zenuwen, dacht ik, ik ga even op het forum om te kijken hoe het met jullie gaat allemaal! Ben heel bang dat er geen bevruchtingen zijn, maar aan de andere kant probeer ik hoop te houden....Ik laat het meteen weten straks....

@hope30: GEFELICITEERD!! Wat een goed nieuws, jammer dat je er op die manier achter moest komen, maar je bent zwanger!! Dat geeft ons allemaal weer hoop. Doe lekker rustig aan, neem je rust en geniet ervan! Je hebt het verdiend! En het staat goed op je banner! Wanneer weet je of je 1 of 2 kindjes mag krijgen van de Sint? ;-), is dat op 21 april? En ook fijn dat ze alles hebben kunnen weghalen bij je schoonvader, nu wachten op de bevestiging van het goede nieuws op 4 april.

@poezebeest: hoe is het met het wachten? trek je het nog een beetje? Ik duim voor je.

@hildever: succes met de tp vandaag! Ik denk aan je!

@yolande: hoe is het met je? Trek je het wachten nog? Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Ok, even heel kort, we hebben een terugplaatsing vanmiddag! Ben zo blij! Ik weet nog niet hoeveel bevruchtingen er waren e.d., dat horen we vanmiddag, maar in ieder geval 1 dus! Ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

Charlotte en Hildever, veel plezier met het ophalen van de wondertjes in spe.....

Noor, hoe voel je je na de punctie?

Hope, hoe gaat het? Zo leuk voor je. Had je moeder het dus helemaal goed met haar voorgevoel.

Hier een beetje droevig omdat ik sinds gisteren lichte menstruatiepijn heb.....Heb het gevoel dat het dus niet gelukt is, t is ook pas de eerste keer dus ik moet geduld hebben en heb nog 6 cryo's maar toch wel even een teleurstelling.... Maar goed heb nog geen bloed dus eerst maar even afwachten....

Geplaatst

@ Charlotte: hoe gaat het met je? Nog veel pijn gehad van de punctie? En ik lees ook net dat je vanmiddag de tp hebt? Ooooowwww meid, goed broeden nu, en heel blij blijven de komende weken, granaatappelsap drinken en 2 visolie capsules per dag nemen, heb ik ook gedaan! 21 april weten we of het 1 of 2 babytjes zijn, spannend! Ik denk 2, mijn mamsje ook hahaha!

@Hildever: jij ook een mooie terugplaatsing vandaag, ook jij lekker broeden, positief blijven!!

@ Yolande: niet de moed opgeven meid! Het kan nog, ook ik heb kramp gehad! Ik duim zooooooooooooooooooo voor je!! Anders wordt je zeker zwanger van een prachtige cryo!!!!!!!!

@Noor: hoe gaat het meid?

Vannacht heb ik lekker geslapen, wel half zittend vanwege de pijn in mijn buik en rug. Verder mag ik helemaal niets doen de komende tijd, vind ik ook niet erg. Ik heb er ALLES voor over!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden