Ga naar inhoud

Wie start er ook rond feb/maart... Hangplekje..

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ok, terugplaatsing is gedaan, we hadden 6 eitjes die bevrucht zijn waarvan de mooiste is teruggeplaatst. Was een type 2, zegt dat jullie wat? De arts zei iig dat het een erg mooi embryo is en we hebben er zelfs een filmpje van meegekregen! Leuk voor later...Nu 2 weken wachten, 11 april bloedprikken...spannend! Dank voor de tips, ik ga meteen granaatappelsap&visolie halen! Ben heel blij!!

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey hoi!

Nou, het was een leuke terugplaatsing: de laborant en de arts die ons meisje hebben teruggeplaats, hebben nu ook weer de terugplaatsing gedaan. Mijn man: never change a winning team! Daar konden ze wel om grinniken.

Hier geen filmpjes enzo, maar wel de mededeling dat onze embryo die teruggezet is de mooiste was en de fase compactie had bereikt. Dat was mooier als destijds van ons meisje. Maar goed dat zeg allemaal natuurlijk nog niets. Er staat achterop het papier dat we hebben meegekregen dat de embryo's alleen aan de buitenkant bekeken kunnen worden, en dat de echte kwaliteit (de levensvatbaarheid) binnenin zit. We wachten het rustig af.

De andere 5 embryo's waren niet mooi genoeg om in te vriezen... Dus eh, eigenlijk moet dit het gewoon maar weer worden.....En of dat gaat gebeuren.... ik mag de 11e ook testen Charlotte. Maar ik mag gewoon thuis testen.

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Dames, goed van jullie terugplaatsingen, nu lekker broeden!!

Ik heb net getest....positief.... Terwijl ik het puur deed omdat ik zeker wist dat ik ongesteld werd door die zeurderige menstruatiepijn......

Vind het nog steeds spannend want die pijn voelt zo echt maar de twee testen gaven duidelijk zwanger aan.... Ben overdonderd, voor het eerst sinds 2,5 jr een positieve test.....

Ook al gaat het nog mis, ik kan dus in ieder geval zwanger worden.....

Pfff, even bijjkomen sta helemaal te trillen van de spanning....

Geplaatst

@yolanda2009:gefeliciteerd! Echt super nieuws, geniet ervan!!

@hildever: dus we weten allebei de 11e of het is gelukt, wat een toeval! Ik duim voor je! Nu broeden op de bank....;-)

Fijne avond meiden!

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

YOLANDE GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik zie je in de topic van uitgerekend december :happydance:

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Ik ben een paar dagen 'offline' geweest en nu ik hier weer ben, zie ik toch een GEWELDIG nieuws!!! :wav:

@ Hope & Yolande – Super meiden!! Van harte gefeliciteerd!! Rustig aan en op naar de 1e echo!!

@ Hildever, Poezebeest & Charlotte – Succes met de wachtdagen!!! Lekker broeden en op naar een positieve test!! Ik duim voor jullie!!

Ook voor iedereen die ik vergeten ben: succes!!

Geplaatst

Meiden, ik heb even een twijfel moment en ben bang dat de innesteling niet lukt. Ik weet dat je waarschijnlijk nog niks kan voelen 48 uur na je terugplaatsing, maar toch. Ik ben wel extra moe, heb gister en vandaag hoofdpijn, en af en toe krampjes in mijn buik, maar die heb je normaal misschien ook......Wat is jullie ervaring????

Geplaatst

Hey Charlotte,

Ik voel me ook moe. En mijn buik trekt ook flink.

Ik denk er allemaal maar niks over... en ik zie maandag over een week wel wat de test zegt. Zo heb ik het de vorige keer ook doorstaan, en dat is mij prima bevallen. Het is gewoon lastig: je lijf doet wat, de utrogestan doet wat. Zelf ben ik flink verkouden, dus wie weet ben ik daar wel moe van...

Ik redeneer elke keer maar zo: ik heb pas echt uitsluitsel wanneer ik ongesteld word of een positieve test in handen heb.

Succes met deze extra lange weken!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Hoi dames, trekken jullie het wachten nog een beetje?

Ik hoop zo dat jullie mooi nieuws hebben volgende week...

Ik heb vandaag de bloedtest gehad en.... zwanger!

Heb 21 april de eerste echo.

Geplaatst

Gaaf, Yolande!!! Volgens mij had ik je ergens op een ander topic ook al gefeliciteerd!

En, ja, ik trek het wachten nog wel... Wat de uitslag straks ook is over 1,5 week, ik kan er weinig aan veranderen... Gewoon rustig afwachten....

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Heel gaaf yolande, gefeliciteerd! Dat moet een heerlijk gevoel zijn....! Nu aftellen naar de 1e echo op de 21 apr!

Het wachten gaat met ups&downs...ik let extra op alles wat ik voel in mijn lijf, maar dat kan ik beter niet doen...gewoon hopen dat het snel 11 april is....

Fijne avond!

Geplaatst

Ik dacht gisteren even lekker vroeg naar bed te gaan. Had de strijk weg, meissie lag lekker te slapen... Mannetje is er niet, die is even in België... Kreeg ik me toch een buikpijn.... Ben op de wc gaan zitten, want ik wist niet of het nou mijn darmen waren of wat anders... Ik werd zo naar dat ik bijna tegen de vlakte ging. Mijn maag nog effe leeg gekieperd... Enorm zweten, en het heeeeeeeel koud hebben... Rillen over mijn hele lijf...

Heel zachtjes de oorthermometer uit de kamer van ons slapende wijfie gehaald.... geen koorts.

Ben in bed gaan liggen onder de dekens... En ik bleef het maar koud hebben.... Na een half uurtje bedacht ik dat ik toch maar eens actie moest gaan ondernemen.

Mijn man maar gebeld. Die kon natuurlijk niets....maar ik miste hem effe heeeeeeeeeeeeeel erg. Die raadde mij aan om mijn ouders te bellen. Die wonen hier ruim 20 minuten vandaan...

Nou dat maar gedaan en daarna het ziekenhuis maar gebeld. De assistente van de gynaecoloog zei dat wrs. mijn eierstok even gekanteld is, want de pijn begon al wel wat te zakken. Ze raadde me aan om even paracetemol te nemen en het even af te wachten. Mocht ik de pijn houden en blijven overgeven, dan moest ik weer contact opnemen. Toen mijn ouders er waren was de pijn aardig af gezakt. Ze hebben effe wat gedronken en vroegen toen of ze hun meisje wel weer alleen konden laten. Ja hoor, het ging wel weer. De telefoon lag bij hun naast het bed, dus ik mocht altijd bellen.

Nou, gelukkig is dat allemaal weer over... Mijn buik is wel gevoelig... maar lang niet meer zo als gisteren.

Was achteraf blij dat het niet overdag is gebeurd, dat ons kleine meisje over de vloer was..... Ik voelde me zo beroerd, kon echt effe niets voor haar betekenen toen.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hi Hildever,

Mijn hemel!!!!! Wat komt jouw verhaal mij bekent voor!!!!!!! Wat jij hebt gehad, heb ik ELKE nacht. Dan moet ik plassen, en 1 seconde na het plassen, verga ik van de pijn. Net als jij, enorme pijn, zweten, erg koud, zooooooveel pijn dat ik bijna ga overgeven, en bijna van mijn stokkie ga!! Vanmorgen ook naar zh gebeld, moest voor een echo komen. Rechtereierstok mooi geslonken, links 5x7 cm. En de arts vermoed, dat zodra mijn blaas leegis, ook al zijn het enkele druppels, dat mijn eierstok weer de ruimte krijgt, en dan om zijn as heen draait. En dat doet VRESELIJKE pijn!! En de arts kan er niets aan doen, behalve als de pijn constant blijft, maar dan is het met spoed naar het zh, en wordt gelijk geopereerd. Dan wordt mijn eierstok vastgemaakt. Ik hoop niet dat dit gaat gebeuren.......!! Arts zei ook dat de eierstok pas met 10 weken gaat slinken. Hmmm....Verder ook bloedgeprikt. Niet echt tekenen voor overstimulatie, er is een ietsie pietsie vocht achter mijn eierstok maar niet noemenswaardig! Mijn bloed is niet stroperig, en er zijn geen ontstekingscellen gevonden.

Dus tja, toen ik jouw verhaal las, kreeg ik de rillingen over mijn lijf, echt! nou meis, heeeeeel rustig aan doen, goed blijven drinken hoor! Hoe gaat het verder met je? Hou je het nog vol tijdens de wachtweken? Ik duim voor je!!!!!

@ Charlotte: het is zooo verschillend, ik was gammel van de punctie, voelde niet veel, pas rond de 7e wachtdag pijn in mijn rug en buik en jeuk. Niet bang zijn, positief blijven. Maar ik snap je helemaal hoor!! Je leeft tussen hoop en vrees. En ook voor jou hoop ik het zo!

Geplaatst

Wat gebeurt hier toch veel. Heb wel meegelezen, alleen gaat reageren op iedereen via mijn gsm niet heel makkelijk.

Morgen zitten we een week na de tp. Het wordt nu wel spannend, voel ik iets, voel ik niets en dat wat ik dan voel, betekent dat iets? Ik kan er geen zinnig woord over zeggen helaas. Ik heb er geen invloed op en kan alleen maar afwachten. Op naar de volgende wachtweek.

Geplaatst

Brrr, Hope, elke nacht... ik moet er niet aan denken. Ik hoop dat het bij deze ene kantelsessie blijft! Maar hoe doen ze dat gaan ze nu je zwanger bent??? Nou ja, hopelijk gaan/gaat die/dat wurmpie(s) de ruimte gauw vullen... dan kan die eierstok ook geen kant meer op.

Poezebeest... je bent al op de helft... de dagen die je al hebt moeten wachten komen niet meer terug! Toi, toi, toi nog effe....

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat moeten we er toch veel voor overhebben als ik dit allemaal lees.....Wat een verhaal Hildever en Hope30! Ik hoop echt voor jullie dat de eierstokken zich rustig houden vanaf nu en mooi gaan slinken....Ik denk aan jullie! Sterkte.

Ik ben nog steeds me rustig aan het houden, ben moe, af en toe krampjes links en rechts achter in mijn rug (eierstokken?) en in mijn buik, maar heb me er maar bij neer gelegd dat het allemaal niks zegt totdat we de bloedtest hebben gehad. Drink braaf granaatappelsap (POM bij Albert Heijn) en slik visolie tabletten. Nog 10 dagen (incl. vandaag) wachten.....

Poezebeest, wanneer mag jij testen?

Sterkte meiden en morgen genieten van de zon! Lfs, Charlotte

Geplaatst

Hildever, morgen testen wat spannend... Je hebt zelf nog niet getest toch? Ik duim voor je!!!

Charlotte en poezebeest, eind deze week mogen jullie ook testen toch?

Ik denk aan jullie....

Geplaatst

Hey Yolande,

Nou eh, ik ga morgen nog niet testen hoor, dan zit er net 1 wachtweek op:hypocrite:.... Hihih, de 11e mag ik pas.

Ik heb geen last meer gehad van die akelige pijn, dus ik denk dat mijn eierstok weer aardig op z'n plekkie zit.

Groetjesssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden