Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@irma: heerlijk om te horen het hartje! Geeft weer een bevestiging die je soms even nodig hebt! En dan over 2 weken weer!!! Super!

Hier vandaag beetje rot dag.Ook het weer wordt je niet bepaald vrolijk van!!Lijkt wel herfst!

Ben enveloppen aan het schrijven bedank(rouw)kaarten. Voor je eigen kindjes hoe bizar is dat. Heb een heel mooi gedicht erop. We hebben alleen met naaste fam en vrienden afscheid genomen. Maar zoveel belangstelling en steun van zoveel mensen dat we toch maar hadden besloten mooie kaartjes te sturen..

Verder kan ik alleen maar zeggen op naar een heel vruchtbaar jaar!!!

liefs,Marlijn

• Reacties 344
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Super goeds nieuws Irma! Wat moet dat een goed gevoel geven! Ben blij voor je!

@Marlijn: wat ongelofelijk heftig moet dit zijn! En dan druk ik me nog zacht uit denk ik want ik kan niet weten/voelen wat jij doormaakt! En dan toch nog zo positief met anderen mee kunnen leven! Super!

Liefs Claus

Geplaatst

@Irma: haha! Wat super, ben zo blij voor je!

@Marjoleinne: Wat rot om te horen. Maar denk dat het wel helpt bij de verwerking.. Een mooi tastbaar kaartje.

Hier ook wee een zeer verrassend nieuwtje. We werden gister gebeld door onze eigen arts dat we niet met de voorgeschreven hormonen mogen doorgaan. We moeten weer terug naar de eerder voorgeschreven recept. Dit heeft zijn inziens wel degelijk effect gehad. Volgens hem is het aantal zaadcellen door toediening van de hormonen met 6x vergroot. Aangezien er toen 3% zwom, en nu 1% zijn er dus wel degelijk meer zwemmers nu. Hij wil dat wij nogmaals 3mnd doorgaan als voorgaande 3mnd.

Ik heb erg veel vragen die ik vrijdag maar ga stellen. Even bellen..

XXX

Geplaatst

Jeetje Sanne, wat een nieuws ineens! Ik snap dat je vol zit met vragen! (ik snap niet zo goed waarom er nu 1% zwemmen in vergelijking met de 3% van 3 maanden geleden terwijl het aantal aanzienlijk is gegroeid!).

Gelukkig zijn deze 3 maanden niet voor niets geweest.

XXX

Geplaatst

@Sanne; na het lezen van je bericht had ik dezelfde vraag als Claus, ik hoop dat je morgen een goed gesprek hebt en je vragen naar tevredenheid zullen worden beantwoord! Succes meid!!

@Irma;gefeliciteerd meid! En lekker snel weer een echo...ik hoop voor je dat je een supergoede zwangerschap tegemoet gaat!

@Marlijn; wat goed van je dat je bedankkaartjes hebt geschreven! Heel veel sterkte meid....

Groetjes Esly!

Geplaatst

Hoi meiden!

@Claus en Esly: Hieronder hopelijk een duidelijke uitleg hoe het kan dat er meer zwemmers zijn..

Eerst had man lief 3% zwemmers van 4,5miljoen zaadcellen= 0,135miljoen zwemmers

Nu had manlief 24miljoen cellen waarvan er 1% zwemt= 0,24miljoen zwemmers

Het aantal is dus bijna verdubbeld.

Mijn vragen morgen aan de arts gaan over of ik misschien vast afspraken met de gyn. mag maken om vast zijdelinks alles klaar te hebben om over 3mnd meteen met ivf (icsi) te kunnen starten. Daarnaast heeft deze arts eerder aangegeven dat wanneer de hormonen positief effect zouden hebben, manlief deze hormonen zou moeten spuiten voor een betere opname ervan.. Nu komt hij zonder enig argument weer met tabletjes aanzetten, en verzoekt ons weer vriendelijk 3mnd geduld te hebben.. Ook zou hij ons het nieuwe recept toesturen,.. hebben tot op heden nog niets mogen ontvangen, wat betekend dat manlief vanaf zondag al geen hormonen meer gebruikt. En zo zijn er nog een enkele vragen die ik morgen ga stellen. Hopelijk krijgen we meteen antwoord..

Wat betreft tranen en verdriet, moet ik zeggen dat ik nog geen traan gelaten heb, maar ben wel erg met alles bezig.. In gedachten.. ;)'

Ik breng jullie zo snelmogelijk weer op de hoogte!

xxx

Geplaatst

Hoi Sanne,

Bedankt voor je uitleg. Nu snap ik het!

Ik snap dat je in je hoofd al een heel scenario hebt zitten over hoe en wanneer het nu zou moeten gaan lopen.

Succes met bellen en ik hoop dat al je vragen beantwoord worden en dat ze er een beetje vaart achter zetten. Jullie geduld wordt wel op de proef gesteld zeg!

Liefs Claus!

Geplaatst

Hoi Sanne,

Ik sluit me helemaal bij Claus aan...het is me helemaal duidelijk nu. Heel veel succes met je gesprek!

Groetjes Esly!

Geplaatst

Het kan altijd erger..

> Ik moet maandagmorgen terugbellen om een telefonische afspraak te maken. Ben dus nog geen stap verder. ook hebben we nog geen recept.. manlief een week zonder hormoontjes, als dat maar goed gaat!

@Claus: hoe gaat het met jullie? veel spanningen? Voel je al iets? en hoe is jullie gevoel ditmaal? ik gun het jullie zo!

Knuffel van mij

Geplaatst

Jeetje Sanne, wat een tegenvaller weer! Denk je een beetje duidelijkheid te krijgen en dan heb je dit weer! Zit je er weer een weekend mee! En dan die week zonder hormonen, misschien valt dat allemaal wel mee omdat het ook niet zomaar uit je lichaam is. Maar ik snap je ongerustheid heel goed hoor!

Ik word er gek van op het moment! Soms denk ik: stel dat het lukt, dan zou ik dan en dan uitgerekend zijn. Maar dat durf ik bijna niet te denken omdat er voor die tijd nog zo verschrikkelijk veel stappen genomen moeten worden. Nu eerst volgende week maar afwachten want helaas weet ik van de vorige keer dat als je eenmaal gestopt bent met de bolletjes Utrogestan de menstruatie door kan breken. Ik moet ze t/m dinsdag nog gebruiken. Dus eerst die stap maar nemen. Brrrr. Ben erg nerveus op het moment. Komt misschien omdat ik vrij was vandaag, als ik werk heb ik toch meer afleiding. Nou ja, ff doorzetten en volhouden maar weer. En daaaaaaaaaaar zijn we goed in geworden! Hihi. Ik voel verder van alles maar dan denk ik weer dat ik dat anders ook gevoeld zou hebben maar er dan niet zo op let! Hoe gek kun je jezelf maken! Pffff.

Ok lieve Sanne, volhouden maar weeeeeeeeeeer! Hopenlijk krijg je maandag ECHT alle antwoorden!

Dikke knuf Claus

Geplaatst

Sanne, wat een gedoe allemaal. Waardeloos als er telkens veranderd wordt van actie!!

Claus, ik weet precies wat je bedoelt, en ik heb geloof ik mn bolletjes zelfs nog een halve dag langer genomen, omdat ik ook niet durfde te stoppen. Zo spannend allemaal!! Hoop dat het gewoon raak is!!!

Marlijn en Esly, zo knap inderdaad hoe jullie met het verlies omgaan, en dat jullie de kracht zelfs hem om de rest nog te steunen.

Een beetje stomme vraag misschien, en als jullie niet over willen praten, snap ik ook. Maar jullie waren allebei al zo ver, en dan gaat het mis... hoe verwerk je zoiets, en hoe ga je verder? Krijg je ook nog iets te horen als reden, of blijft dat allemaal onduidelijk? Dan lijkt het me zo moeilijk om te accepteren....

Een hele dikke knuffel!!!

Geplaatst

@Sannie; nee he!! Nog een tegenvaller! Is er niemand bereikbaar in het ziekenhuis? Misschien kunnen ze maandagmorgen gelijk hormonen voor je man regelen? O...ik hoop zo voor je dat je hierdoor niet nog meer tijd gaat verliezen! Ik weet als geen ander hoe graag je doorwilt!

@Claus; voor jou ook spannend zeg!! Mag je dinsdag dan ook testen? Of krijg je een bloedtest? Hou vol he en laat je maar flink in de watten leggen door je mannetje!

@Irma; Het verlies van een kindje is verschrikkelijk. Inmiddels is het voor mij bijna 5 maanden geleden dat wij ons zoontje zijn verloren, maar voor mijn gevoel was het gisteren. We zijn nog steeds heel erg verdrietig en hopen zo verschrikkelijk dat we het nog eens mogen meemaken dat ik zwanger mag raken (en dat het dan wel goed mag gaan). De reden is bij ons onbekend. Op een ochtend zijn mijn vliezen gebroken, ik heb een infectie gekregen, ben ontzettend ziek geworden en ben uiteindelijk bevallen. Het was een heel mooi, gaaf kindje en helaas is hij na 10 minuten overleden. We hebben ons mannetje laten onderzoeken, maar er is niets uitgekomen. We zullen het moeten doen met de verklaring dat we domme pech hebben gehad!! Echt verschrikkelijk....tegelijkertijd weet ik inmiddels wat moederliefde is....en ik wil het zoooooooooo graag geven aan een kindje van ons samen, dat kan ik niet onder woorden brengen. Door mijn ervaring weet ik hoe het voelt om een enorm verlangen te hebben naar een kindje en hoe zwaar het hele traject is. Ik gun het jullie allemaal net zoveel als dat ik het me mezelf gun en ben heel blij met het forum. Mijn ervaring is dat "de buitenwereld" in veel gevallen zich niet realiseert wat wij er allemaal voor moeten doen en laten en vind het zelf ook heel fijn dat ik hier zoveel steun mag ontvangen. Hoe gaat het bij jou? Hoe voel je je? En wanneer heb je echo?

Verder heb ik weer een beetje goed nieuws...ik ben net gebeld door het ziekenhuis, morgenmiddag hebben we de terugplaatsing van 1 cryo. Ook voor mij gaan de wachtweken dan weer van start...ik vind het zo spannend!!!!

Allemaal een hele fijne dag!

Groetjes Esly!

Geplaatst

Hoi Esly,

Wat verschrikkelijk heftig allemaal zeg! Echt geen woorden voor..............zo oneerlijk! En morgen een terugplaatsing! Super spannend weer! Hoop dat we elkaar hier op het forum er een beetje doorheen kunnen slepen! Ik ga zeker voor jullie duimen! :gekruiste vingers 2

Dinsdag slik ik de laatste bolletjes Utrogestan en als ik de 21ste nog niet ongi ben dan mag ik testen. Wordt weer super spannend!

Heel veel succes morgen (en ook met die volle blaas!!! Pfff. Hihi.).

Liefs Claus

Geplaatst

Het verliezen van kindjes is echt vreselijk! Voor ons is het 5 weken geleden,maar deel de mening wel van esly. Het lijkt gister. Soms is het heel moeilijk uit te leggen wat je voelt. Het doet zoveel pijn.Het leven gaat door en je doet je ding,maar ons leven staat nog vaak stil.En vraag me weleens af wanneer ik me weer wat beter ga voelen.

Je bent mama geworden,maar je kan er niet voor zorgen en het is pats boem.... weg. De moederliefde blijft. Ik voel me zo anders, echt mama.

Dit forum is zo fijn dat je over alles dus ook dit soort verdrietige dingen kan en mag praten. Bij mensen om je heen kan het ook,maar wil je soms niet mee belasten. Op het moment heb ik het zwaar. Ben boos en gefrustreerd en kan er nog moeilijk mee omgaan. Mijn humeur kan om de kleinste dingen omslaan. Wij hopen dat we dit jaar weer zwanger mogen worden. Ik ben ontzettend bang. Ik wil het nu...zo snel mogelijk. Het verlangen is alleen maar groter geworden.

Ook onze meisjes puntgaaf en gezond. Eind jan krijgen we nog meer uitslagen(placenta etc.) Ik kreeg s middags pijn in rug en was even gaan liggen. Pufte het wel een beetje weg en was angstig Keek op de klok en dacht???zijn dit weeën. Na een uurtje op bed te hebben gelegen leek het weg te gaan,maar toen verloor ik bloed en kwam het in alle hevigheid terug. Naar ziekenhuis en kreeg echo daar zwommen onze meisjes,springlevend...toen inwending onderzoek. Volledige !!!!ontsluiting!!! Ik moest bevallen en ze konden niks doen voor ons.Waarom niet........Fleur&Sofie zijn beide levend geboren en hebben allebei ongeveer 15 a 20 min geleeft. En op mijn buik overleden. Sofie was iets voller en die lag te spartelen. Ik dacht doe iets.....

Het zou kunnen zijn dat mijn baarmoedermond de druk/zwaarte niet heeft kunnen houden, is nu niet controleerbaar omdat het al is gebeurt (volgende keer strenge controle) Er zijn daar allerlei oplossingen voor,spuiten,bandjes etc. Zien we dan wel! Angst houd ik toch,ik ben pas gelukkig als ik het heb uitgedragen heb en dan in mijn armen kan sluiten.

Soms zou ik iemand de schuld willen geven. Waarschijnlijk blijven we altijd met de vraag waarom lopen.Je speculeert erop los wat het kan zijn. En zoals esly ook zegt,wat wij ook steeds zeggen. Dan is het helaas domme pech.

Esly veel succes en dan lekker broeden!Zal voor je duimen!

@sanne:Ik snap je ongerustheid, en dan weer wachten tot maandag..pffff xxxx

@claus: Hoe voel jeje!

Fijne avond meiden,

liefsMarlijn

Geplaatst

Oh Esly en Marlijn, wat heftig zeg, niet te geloven! Dank jullie voor jullie verhaal. Is gewoon niet voor te stellen hoe erg dat moet zijn. En bij jullie allebei ook levend geboren, dat is toch wel weer fijn, hoe kort dan ook. Maar dan die klap daarna.... zo moedig hoe jullie beiden er over schrijven.

Esly, ik ga zo hard duimen dat je cryo heerlijk 9 maanden blijft zitten, en dat je al je moederliefde over hem of haar uit kunt storten.

Marlijn, jij ook heel veel sterkte, vooral nu eerst nog met het een plek te geven, en dan op naar een vruchtbaar nieuw begin...

Claus, moet je de bolletjes slikken? Ik moest ze inbrengen, yeggghhh. Spannend he!!!

Geplaatst

Zit gewoon ff met tranen in mijn ogen............wat ontzettend heftig! Veel sterkte en liefde meiden!

Dikke knuffel! :hug:

Ja, ik moet de bolletjes ook inbrengen Irma! Vanmorgen om 07.00 uur de wekker weer gezet voor die dingen. Pfff.

Spanning stijgt hier met het uur. (kan dat? Jahaaaa! Hihi). Hoe voel jij je?

Sanne, succes morgen met bellen!

Liefs voor allemaal,

Claus

Geplaatst

Meiden wat een openhartige verhalen.. Ben er stil van..

Om eerlijk te zijn, vind ik mijzelf op slag een meut. Mijn ervaringen stellen naast jullie ervaring zo weinig voor!

Morgen maar bellen naar de assistent om een afspraak te maken, wanneer de arts ons terug belt. Hoop ook dat dit spoediggebeuren zal.

Meiden, ik ben blij met jullie op dit forum! Ik heb er echt veel steun aan!

xxx

Geplaatst

@sannetjevv: Ik snap dat je dat zegt, en tuurlijk is het verliezen van je kindjes het ergste wat iemand kan overkomen.Het hoort niet zo. En het mag niet!

Maar op dit forum heeft ieder zijn eigen verhaal en wij weten wat we voelen als we weer moeten wachten of als je weer een teleurstelling hebt! Angst voor wat er komen gaat Wanneer het nu wel eens gaat lukken! En daarom steunen wij elkaar.

En dat geld ook voor jou verhaal! Jij hebt ook verdriet om alles wat jullie samen doormaken.

En ik deel je mening dat dit forum ontzettend fijn is...

xxx

Geplaatst

Ook ik begrijp dat jullie reageren op de verhalen van Marlijne en mij. Net als Marlijne ervaar ik het ook zo dat het verlies van een kindje het ergste is wat ik heb meegemaakt in mn leven en ik hoop het nooit meer mee te maken! Het is echt hel op aarde....en toch moet je door en ga je door.

Bij mij is het inmiddels bijna 5 maanden geleden dat wij ons mannetje verloren en ik denk nog elke seconde van de dag aan hem. Ik mis hem verschrikkelijk maar probeer de draad wel weer op te pakken. Iedereen heeft hier zijn/haar eigen verhaal en eigen verdriet. We leven allemaal tussen hoop en vrees en elke teleurstelling is voor een ieder hier een dreun die verwerkt moet worden. Ik vind het fijn om mijn gevoel, emoties, angsten maar ook blijdschap met jullie te kunnen delen. Het helpt me om door te gaan.

Gisteren heb ik de terugplaatsing van 1 cryo gehad. Toen we naar het ziekenhuis reden kwamen we langs de begraafplaats waar ons kindje ligt en het voelde dubbel....het verdriet blijft en maar we hopen dat we over 2 weken weer een positieve test in handen hebben. Het ziekenhuis zal ons dan "aan de ketting" leggen en ik zal veel controles gaan krijgen. We hopen zo dat het allemaal gaat lukken en dat we over 9 maanden ons tweede kindje mogen krijgen.

Claus; hoe is het met jou? Ik vind het zo spannend voor je!

Sanne; ik hoop voor je dat de arts gauw terugbelt, je antwoorden krijgt op je vragen en je gauw weer door kan!

Allemaal een fijne dag gewenst...

Groetjes Esly!

Geplaatst

@esly: Ik ga ook voor jou duimen! Wat spannend! Doen ze nog wat extra's bij jou voor controle,of alleen vaker echo?

En ander vraagje hoelang duurde het bij jou voordat je weer ongesteld was? Zijn nu 5 weken verder...

Hoe is het met iedereen?

Fijne dag!

Marlijn

Geplaatst

bedankt meiden!

Vanmorgen om 8.00uur de assistent gebeld voor een afspraak. In verband met de ernst/inhoud van de vragen, wordt de afspraak meteen voor vandaag na 13.00uur gemaakt.

Eindelijk om 15.40uur wordt ik gebeld. Echt een heel goed gesprek gehad. Hij heeft op al mijn vragen een duidelijk antwoord weten te geven.

Manlief moet inderdaag nog 3mnd doorgaan met deze medicijnen, waarna hij hoopt dat man lief nog meer goede zwemmers heeft. Wanneer het aantal toeneemt tot 10mil of meer, is ook de weg naar IUI open, wat uiteraard helemaal super zou zijn. Daarnaast heeft hij ons aangeraden op de juiste tijden te blijven "klussen", want je weet maar nooit.

We gaan dus nog 3mnd geduldig wachten.. Hopelijk kunnen jullie ons, met jullie positieve ervaringen, ook door deze 3mnd heen slepen!

Esly en claus ik ben hard voor jullie aan het duimen!

Dikke Knuffel

Geplaatst

Hey Sanne, gelukkig ben je een "beetje gerustgesteld"! Het is te begrijpen dat ze de kansen zo groot mogelijk willen maken voor eventuele IUI. Dat zou super zijn Sanne! Geen puncties en dat soort fratsen dan voor jou! Wel weer 3 maanden wachten nu maar als dat de kansen vergroot heb je dat er graag voor over. Het liefst wil je nu meteen beginnen natuurlijk, jullie hebben al zo lang moeten wachten. En door het zelf klussen kan je het maand voor maand bekijken, misschien gaat de tijd dan iets sneller.

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik wil zeggen want ik ben aardig aan het raaskallen geloof ik. Ik zit ook echt tegen het plafond van de zenuwen! Wat is dat weer slopend zeg die wacht weken! Pffff!

Esly: super veel succes en sterkte deze weken. Ik hoop dat je er een beetje doorheen komt. Ik blijf duimen hoor!

Liefs voor allemaal!

Claus

Geplaatst

@Marlijn; bij mij heeft het iets van 8 weken geduurd voordat ik weer uitmezelf ongesteld werd. Die heb ik "moeten laten lopen" en kon bij de menstruatie die daarna kwam weer instromen. Zodra ik weer zwanger ben dan krijg ik extra echo's, maar gaan ze ook regelmatig mn bloedwaardes meten en bacteriemonsters nemen. Hebben ze er bij jou nog iets van gezegd? Of krijg je het nagesprek nog?

@Sanne; fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Het klussen kan je inderdaad door de tijd heenslepen, maar ik kan me voorstellen dat je graag zo gauw mogelijk van start wilt. Klets maar lekker tegen ons aan hoor.

@Claus; hoe gaat het meid? Dank je wel voor het duimen...ik voel natuurlijk van alles...maar ja, nog niks van te zeggen! "gewoon" geduld hebben..........

Groetjes Esly!

Geplaatst

@esly:Dank, volgende week hebben we na gesprek! Met ook alle uitslagen.(deels al binnen) Dus nog wel spannend. Ik moet wel 2/3 keer ongesteld zijn geweest voordat we verder willen. Kan wel even duren met mijn cyclus! We doen rustig aan!

Ik heb donderdag een gesprek met maatschappelijk werk. Dit omdat ik denk ik misschien even wat handvatten nodig heb. Een ieder kent zichzelf heel goed,maar kom mezelf nu op een hele andere manier tegen. Erg ingewikkeld af&toe.

Hoe is het met onze broed"dames" alles ok!

@ sanne: we slepen elkaar er doorheen!

Groetjes,MArlijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden