Ga naar inhoud

Zwanger worden in 2011


Sannetjevv

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 344
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

sanne wat ontzettend spannend wat komt het dichtbij. Ik zet nu ook 2 spuiten en de avond voor de punctie dan de pregnyl.

Succes meid!!

Hoe voel jeje

 

We lopen redelijk gelijk op.

Ik heb de punctie in de week van 25 juli(begin van de week ws, als alles goed gaat.) Hopelijk treffen we elkaar op "uitgerekend bankje"

 

Esly hoe is het met je? Hopelijk ook wat vorderingen...

 

Claus nogmaals een dikke knuffel. Hoe is het nu met je?

 

Lfs

Link naar reactie
Delen op andere sites

sanne wat ontzettend spannend wat komt het dichtbij. Ik zet nu ook 2 spuiten en de avond voor de punctie dan de pregnyl.

Succes meid!!

Hoe voel jeje

 

We lopen redelijk gelijk op.

Ik heb de punctie in de week van 25 juli(begin van de week ws, als alles goed gaat.) Hopelijk treffen we elkaar op "uitgerekend bankje"

 

Esly hoe is het met je? Hopelijk ook wat vorderingen...

 

Claus nogmaals een dikke knuffel. Hoe is het nu met je?

 

Lfs

 

Dank je wel Marlijnne, lief van je! Het gaat redelijk goed met me. Door veel te praten, mijn verdriet toe te laten als ik het aan voel komen en met jullie mee te leven kom ik er wel door heen. Ik heb geen keus natuurlijk, was het maar anders.

 

Jij alle succes de komende tijd en ik duim voor je! (dat geldt voor iedereen hier natuurlijk!!!).

 

 

Iedereen alle liefs,

 

 

Claus

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo meiden,

 

Ik ben Miepie,30 jaar, en in 2008 bevallen van een prachtige dochter.

ondertussen een ivf en 2 cryo behandelingen gehad, maar mislukt.

Ben vandaag voor me eerste follikel meting geweest,aan beide kanten 4 eitjes groter dan 1 cm.

Donderdag weer terug, want ik zit altijd dicht bij overstimulatie,dus donderdag is wel spannend.

Als alles goed gaat waarschijnlijk zaterdag punctie.

Ik wens iedereen alvast veel succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miepie!

 

Wij lopen aardig gelijk! haha!!

Afgelopen zondag hadden wij de 1e FM en as donderdag de 2e. Volgens de voorspelling zullen ook wij zaterdag of zondag de punctie ondergaan. Ben zo benieuwd of ik eindelijk zwanger zal worden?!

 

Jullie ook veel succes!

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren oproep van VU opengemaakt. Had 'm gemist tussen de post van zaterdag. We staan gepland voor 9 sept. Dat ga ik naar achteren verzetten..wil niet gelijk in mijn 1e werkweek in nieuwe baan vrij nemen. Hubbie was gisteren onder het eten opeens helemaal in tranen nav de brief. Tim onder de indruk..wilde weten wat er was. Dus ik hem uitleggen dat we gehoord hebben van de dokter dat het moelijker is om een brusje te krijgen dan dat we dachten. Tsja en dan komt de afdeling moeilijk-te-beantwoorden-kindervragen gelijk los..

 

Q: .Waarom is het moeilijker mama? A: Omdat de zaadjes bij papa in de buik niet goed groeien. Het is een wonder als een baby broertje of zusje geboren wordt . Q: wat is een wonder? A: Iets heel bijzonders/speciaals. Q: MAar ik wil NU een zusje...A: helaas dat gaat niet. Dan moet het eerst gaan groeien en dan duurt het nog 9 maanden voordat de baby genoeg gegroeid is. Q: MAar het is niet eerlijk dat het niet lukt!! A: mama vind het ookniet altijd eerlijk dat bij de mama van...(3 kindjes uit zijn klas)...wel een baby in debuik groeit en bij ons nog niet. Maar het is niet altijd eerlijk....en nog meer vragen/uitspraken die ik ff niet paraat heb.

Gevolg...ik ontroerd. Dus kon het niet helemaal droog houden. Ach hoeft ook niet..een emotioneel familiemoment dus. Bij het naar bed breng ritueel kwam hij er ook nog op terug.. "maar mama ik wil zo graag een broertje of een zusje. Waarom lukt het niet?!"...zucht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

Vanmiddag om 14.55 uur heb ik eindelijk het "verlossende" telefoontje gehad, maar wat denk je? Telefoon in de auto en ik zat bij een afspraak! Ik had m'n mobiel express niet mee naar binnen genomen, want ken mezelf een beetje....ik zou om de haverklap op de telefoon gaan kijken! Dat was natuurlijk ook het eerste wat ik deed toen ik weer in de auto stapte en heb trillend m'n voicemail gebeld. Pfff..........wat een opluchting!! Onze eerste cryo is goed ontdooit, tenminste daar lijkt het op en de tp is dus ingepland. Hopenlijk blijft ie goed doordelen en kunnen we onze tweede cryo de komende 9 maanden in de vriezer houden! Oooooo ik vind het zooooooooo spannend!!!

 

@Tusele; tsja, hoe leg je een 3 jarige nou uit waarom er NU geen baby komt...heftig meid! Moet volgens mij erg confronterend zijn!

 

@Miepie; hopenlijk is morgen alles goed en steven je af op een hele goede punctie zaterdag!

 

@Sannetje; voor jou natuurlijk hetzelfde he?! Spannend!!!!!!!!!!!!!!

 

@Marlijn; ook hier voor morgen nogmaals heel veel succes, sterkte gewenst! Op naar een mooi nestje met eitjes!

 

Ik denk en duim flink voor jullie!

 

Liefs Esly!

 

 

 

Liefs Esly!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

de tp is doorgegaan en hopenlijk vindt deze cryo het zo fijn in mn buik dat ie de komende 8,5 maand blijft zitten!!!! Laten we het hopen....pfff...Gelukkig hoef ik geen 2 weken te wachten, mag na 12 dagen testen. Als ik dat haal tenminste! Vorige keer ging het na 10 dagen fout en braken de rode duivels door! Voor nu valt de spanning nog wel mee, wel heb ik een kramperig gevoel in m'n buik, alsof ik ongi moet worden. Maar ja, dat kan nog helemaal niet, dus ik probeer het te negeren!

 

@Miepie en Sannetje; voor morgen alvast superveel succes/sterkte gewenst met de punctie!! Ik hoop voor jullie dat ie niet te pijnlijk zal zijn en er een mooie opbrengst uitkomt!

@Marlijn; hoe gaat het met je een dag na de punctie? Herstel je een beetje? Ook jij voor morgen succes he?! Oooo....laat het en mooi telefoontje worden!

 

Liefs Esly!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank lieve claus:-) wat esly zegt respect voor jou..

 

Hier morgen tp, voel me niet helemaal lekker nog! Moet veel veel drinken en vind dat soms zo moeilijk.

 

tusele wat moeilijk zeg: idd hoe leg je dat uit aan je kindje! Ze zijn dan wel zo jong,maar ze snappen/voelen al zoveel.

 

Esly: weer een dag minder.....pffff ik zit helemaal mee te tellen met je.

 

Ik ben gister nog even bij mijn vriendin geweest die is bevallen. Was zo trots op mezelf.

Was lichtelijk jaloers. Ik wil ook een kraam week en in de watten gelegd worden.

 

Meiden fijne avond.

 

lfs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meide,

 

@Esly en Marlijnne: hoe gaat het bij jullie?

 

Ik ben weer een lange tijd erg druk met mezelf geweest.. De punctie viel me mee, echter de dagen erna waren niet erg fijn. veel pijn en een gezwollen buik. Toch 18x eitjes. Na drie dagen eindelijk dat verlossende belletje! We hebben 12x emmy's en één terugplaatsing!

 

Afgelopen vrijdag een "vroege test" geprobeerd. Kon niet meer wachten.. Helaas niet zwanger.. Dan voelen die dagen tot en met zondag toch behoorlijk onbenullig om toch met die bolletjes door te gaan.. Van het weekend ook de brief van het lab gekregen: 4 emmy's ingevroren. In setjes van 2, WAAROM? Iemand een idee?

 

Nu 11 dagen na de terugplaatsing, dus t/m morgen de kans om ongesteld te worden. En als dit morgen niet gebeurd mogen we woensdag van het ziekenhuis testen. Zou het dan toch nog kunnen? Ik voel me hetzelfde als gewoonlijk vlak voor mijn menstruatie.. Zo vervelend om te moeten afwachten..

 

Sterkte meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sannetje..pfff...nog even volhouden dus voordat je weet of de emmy goed ingenesteld is. 18 eitjes, 12 emmy's en dan 4 emmy's in groepjes van 2 in de cyo. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. Ik ga ervanuit dat de mensen in het zh hun uiterste best doen en vakkundig zijn..maar van 18 terug naar 2 mogelijke tp's...da's slikken lijkt me!

 

@all..ik zwaai vast! Wij gaan over een paar dagen op vakantie. We gaan rondtouren in Noord Duitsland richting Polen met onze old-timer camper. Terug willen we door midden Duitsland en in ieder geval een dagje Berlijn doen. Plan B bij slecht weer is richting Tsjechië

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal!!

 

Hier wacht ik tot zondag met testen. Dus het is heel spannend.

 

Ook voor jou nog sanne, je weet nooit natuurlijk. Hopelijk nog goed nieuws? vandaag je testdag!

 

Mbt invriezen sommige zh hebben idd dat beleid.(omdat met cryoos er met regelmaat met 2 worden teruggeplaatst dat moet niet natuurlijk)Of er moeten medischs redenen zijn zoals bij ons dan vriezen ze wel per stuk in. Nu had ik helaas geen cryoos.

De vorige keer dacht ik ook per2 stond op de brief,maar tot onze verbazing leek dat niet te kloppen en hadden ze de cryoos toch per stuk ingevroren. Dat was voor alle ellende van ons. Ik zou als ik jou was even bellen. Hoe,wat en waarom?

Ik vond het toen ook raar.

 

Tusele fijne vakantie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo dames...

 

Een update van mij...gemengde gevoelens op het moment..voel me een beetje "lost" op het forum..tijdens de icsi voelde ik me erg verbonden met de andere vrouwen van die maand. Nu "bungel" ik overal een beetje tussenin heb ik het gevoel.

 

We hebben een fijne vakantie gehad. Erg geslaagd. Ik ben vorige week maandag begonnen met een nieuwe baan. Intensief er komt zoals gebruikelijk veel op je af in de 1e weken. Fijn om aan het werk te zijn en geniet van mijn vak. Ik ben geen thuisblijfmama is me het afgelopen half jaar wel duidelijk geworden. Aan de andere kant is het thuis weer goed prioriteiten stellen/kijken hoe we e.e.a. organiseren.

 

Vwb het zwanger worden..Aan de ene kant merk ik dat we langzaam toegroeien naar het punt waarop we gaan stoppen met behandelen hoeveel pijn dat ook doet...Mijn leeftijd tikt door, het gat met Tim wordt steeds groter (hij is nu 5)...we willen niet doorgaan totdat ik 40 ben en dan evt nog een traject voor adoptie/pleegkind ingaan. Dan wordt het gat met Tim wel erg groot..

 

Ons plan nu is binnen enkele weken een analyse (= 3 mnd na start voedingssupplementen en andere kleding/dekbed e.d.) bij goede resultaten de eitjes uit de vriezer halen. Indien nog niet goed genoeg in december nog een meting doen. Dan is hubby nl 6 mnd met homeopatische middelen bezig. En dan hopelijk alsnog doorgaan met de ingevroren eitjes. Een 2e ICSI poging gaan we niet meer opstarten. We hopen dat de gyn hierin meegaat. 21 sept hebben we een afspraak met de gyn.

 

Verder gaan we parallel in het VU kijken of we verder willen gaan met onderzoeken/ingrepen mbt een verstoppingsprobleem. Of we daarmee doorgaan hangt vnl af van het moment waarop we een kans op goed zaad hebben, de kans op goed zaad en de risico's voor mijn man's gezondheid. Mijn man wilde eerst hiermee niet doorgaan. Daar kon ik heel moeilijk mee "dealen"...Na een goed gesprek kwam op tafel dat bagage uit het verleden mbt ziekenhuizen/dealen met teleurstellingen nav gezondheid van mensen die hem dierbaar waren een angst voor de pijn van deze teleurstellingen hem tegenhield. En heeft hij uiteindelijk besloten hiermee wel door te gaan. 7 okt hebben we een afspraak.

 

Verder gaan we parallel aan elkaar informatie verzamelen over pleegzorg en adoptie om daar een keuze uit te maken. Ik ga vandaag kijken hoe we het traject met pleegzorg opstarten. bij een eerder voorlichting gaven ze aan dat ze pas verder met ons gaan als we bezig zijn met zwanger raken/vruchtbaarheidsbehandelngen. En gaan we ons inschrijven voor de cursus voor adoptieouders. Deze start in februari.

 

Kortom er speelt veel...veel knopen te hakken de komende maanden.

 

En daarnaast gaat het allemaal door met zwangeren, bevallingen en baby's in mijn omgeving. Mijn schoonzusje is zwanger... 2 klasgenootjes van Tim waar een baby geboren is bij moeders waarmee ik leuk contact heb. Eén daarvan had vanochtend haar zoontje voor het eerst mee naar school. Heb genoten om even te spieken in de kinderwagen. Maar liep daarna wel met een knoop in mijn maag naar huis. Van de andere geboorte hebben we een geboortekaartje gekregen. Heb er erg veel zin in, maar weet ook dat het confronterend zal zijn. Een collega in het team waarin ik gestart en die de nacht voor mijn 1e werkdag papa geworden was.

Ik kan ervan genieten van het geluk van anderen, maar heb er soms ook een flinke knoop van in mijn maag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden