Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dan weet je in elk geval wel zeker dat je wat kunt zien toch? Als je te vroeg komt dan zie je misschien nog net geen hartje en dat is ook niet leuk

Geplaatst

He Valesca, dat is nog eens een mooie kaart, hihi geweldig hoor!!

Hier mogen ze van MvM ook komen hoor, net een test gedaan en de teststreep is nog donkerder dan de controlestreep! Hier geen twijfel meer:

[ATTACH=CONFIG]750[/ATTACH]

Geplaatst

Uitgerekend:

6 oktober Valesca

8 oktober KBR (Karin)

15 oktober r00sje

16 oktober Doortje (Dorien)

Eerste echo:

14 februari: Yvje

17 februari: Karin

22 februari: Valesca

1 maart: Dorien

2 maart: r00sje

Jaaaa ik mag mijzelf ook hierbij aansluiten!

Allemaal natuurlijk nog gefeliciteerd en ik hoop dat er tijdens die eerste echo's allemaal hartjes te zien zijn!

Ik moet zeggen dat ik er wel erg bang voor ben. Vriendin die in t zelfde schuitje zit was ook 7 weken zwanger en toen zagen ze geen hartje en later ook niet dus was het een miskraam :(

Wij hebben het wel al tegen iedereen verteld (maar idd niet op hyves en zo) omdat iedereen ook wist waar we mee bezig waren en ook in de zenuwen zaten op de dag dat we mochten testen. Iedereen was echt heel erg blij voor ons.

Ik heb mij ook opgegeven voor moeders voor moeders, ze komt dinsdag. Maar miss is een extra test doen van te voren helemaal niet zo'n gek idee...

Hebben jullie je uitgerekende datum 40 weken na de eerste dag van je menstrusatie gedaan of 38 weken na de dag van bevruchting? Want dan is het voor mij 13 oktober...

Hebben jullie veel last van kwaaltjes?

Ik heb al vanaf een paar dagen na de tp last van mijn onderbuik, vooral bij niezen en rekken en onverwchte bewegingen.

Ik heb altijd na de punctie zere borsten, normaal ging dat over (niet zwanger) maar nu wordt t alleen maar erger!

Maar het engste was vandaag. Wat ben ik geschrokken!

Op mijn werk zag ik ineens niet goed meer, eerste een klein vlekje maar die werd steeds groter en groter op een gegeven moment zag ik bijna niets meer. Was zo onwijs bang. Van e huisarts moest ik gelijk komen, dus mijn vriend had me gelijk opgehaald. Toen ging t wel weer. En de huisarts heeft bloeddruk en suiker getest en was allemaal goed. Waarschijnlijk had ik een auraverschijning (klinkt zo zweverig) gehad. Dat is een verschijnsel van migraine. Schijnt dat je door de hormonen ook migraine kan krijgen. Hoop iig dat t niet erger wordt!! Nu gaat t trouwens weer goed hoor.

Sorry als ik een btje van de hak op de tak spring tijdens mn verhaal!

Geplaatst

Heeeey, zit hier nog een beetje te rillen van de spanning terwijl ik dit topic lees, want heel misschien kom ik hier ook wel aanschuiven! Gister een heel licht streepje zien verschijnen en vandaag al duidelijker en sneller. Morgen bloed laten nemen en morgenavond weet ik het officieel. Spanneeeeend! Wanneer ik uitgerekend zou moeten zijn, durf ik nog niet te denken. Laat ik eerst morgen afwachten, nietwaar.

Veel succes iedereeen!!!

Karin, jouw controlestreep lichter dan je teststreep: hilarisch! Daarmee ben je toch hopelijk flink gerustgesteld, toch?

Geplaatst

Hoi dames,

Gefeliciteerd!

Ik kom me hier ook melden. Eigenlijk niet helemaal een ivf-moeder. Dat wil zeggen: onze vorige ivf (eerste keer voor een tweede kindje) was in december en met kerst wisten we dat deze was mislukt. Ik zou me na mijn volgende menstruatie weer aan kunnen melden. Maar die liet wel erg lang op zich wachten. Voor de zekerheid een test gedaan en: jawel! Spontaan zwanger.

Dat is nu ruim een week geleden en ik kan het nog altijd niet geloven (ook flink onzeker want al drie keer een miskraam gehad). Volgende week eerste echo.

Groeten Ceece

Geplaatst

Hee Ceece,

Gefeliciteerd. Wat gaaf dat het toch nog spontaan gelukt is zeg. Spannend in elk val die eerste echol. Hopelijk gaat het dit keer allemaal goed. Ik ga voor je duimen.

Groetjes Dorien

Geplaatst

@Roosje wat super welkom!!!! ja je kan maar zo migraine krijgen doe rustig aan hoor

ik voel me eigenlijk wel goed,steken door mijn borsten en soms wat moe,niet echt misselijk

en mijn buik pfff ik heb de positiekleding uit de kast gehaald,niet normaal....zal ook nog wel vocht zijn maar met sanne had ik deze buik met 12 weken ofzo pas

@Ellentrik wat spannend ik hoop echt dat de streep steeds donkerder word!!!!

@Ceece super zeg!!!!!van harte

Geplaatst

Ellen, jahaaah dat gaat helemaal goedkomen, morgen een mooie uitslag, alvast welkom hier!

Ceece, wow, wat een fantastisch nieuws! Dat moet echt een megaverassing zijn, super! We gaan hier even flink duimen dat deze zwangerschap helemaal goed gaat!

Hihi, ja die teststreep is niet te missen! Vanavond is MvM langs geweest en ook bij deze test precies hetzelfde, haha!

Voel me vandaag trouwens erg slecht, beetje misselijk maar ook vooral een heel raar gevoel. Ben vanmiddag eerder naar huis gegaan tijdens een bespreking op m'n werk... moest nog maar even liegen haha. Al vraag ik me af of het alleen de zwangerschap is hoor, het zal misschien ook wel wat griep zijn, ben ook ineens verkouden.. Ga nu lekker vroeg naar bed en dan hopelijk morgen weer wat beter!

Tja, die buik he meiden. Ik denk ook niet dat ik het nieuws op m'n werk zo lang voor me kan houden.. was vandaag al bang dat iemand er iets van zou zeggen. Ik was van plan het bij de volgende vergadering met direkte collega's te melden, ben dan precies 12 weken maar dat gaat niet lukken denk ik!

Nog 1 weekje en dan de echo, ben echt aan het aftellen nu en dan een paar dagen daarna, als we op vakantie zijn m'n familie eens flink laten schrikken, haha!

Geplaatst

haha super hoor bij mvm ook een mooie test je bent dus nu ook lekker aan het plassen in je maatkan hihi

Ja heb jij ook al een buik? ik begon me al bijna zorgen te maken haha

maar ik kijk ook erg uit naar de echo nog ff geduld

lekker erna op vakantie!!

Geplaatst

Hi ik ben een nieuweling op de site. Gefeliciteerd voor allen die ook in dit forum passen ;-)

Wij hebben op 22 januari de terugplaatsing gehad van onze 3e ivf poging (en 5 jaar pauze). En zowaar zwanger hoewel ze niet zo tevreden waren over de kwaliteit?!. Volgens mij ben ik uitgerekend op 12 oktober. 23 februari zou mijn eerste echo zijn maar ik heb gevraagd of ik ook eerder terecht kon om er zeker van te zijn dat het niet buiten baarmoederlijk is. Dat was namelijk de 2e x het geval. Dus volgende week woensdag weten we meer... Het is nog zo onwerkelijk!

Geplaatst

@Ceece Gefeliciteerd!!! En wat fijn dat het spontaan is gebeurt!

@Valesca, Nu al je positiekleding! Jeetje zeg, dat je al zo’n opgezette buik hebt….

Ik heb zere borsten, migraine, ontzettend bloedend tandvlees (normaal niet) en pijnscheuten in mn onderbuik. Maar heb t er allemaal voor over!

@Rebelletje, Ook welkom! Fijn dat je eerder terecht kon voor je echo. Kan me voorstellen dat je nu onzeker bent en eerst zeker wilt weten of t niet buitenbaarmoederlijk is.

Geplaatst

Gefeliciteerd Rebelletje!! Super hoor!

Voor buitenbaarmoederlijk heb ik zelf ook erg veel schrik. Niet dat ik er ervaring mee heb, maar je weet maar nooit. Kan je dat al weten via de eerste hcg uitslag?

Geplaatst

Ziezo, daar ben ik dan officiëel! hcg 130 en going up :-) Maandag mag ik bellen naar het zh voor een afspraak begin maart.

Even van mn wolkje genieten hihi. En de ticker staat er al hahaha!

ik schat op 5 april, mijn 12 weken grens te bereiken. Maar de datum van de echo heb ik nog niet dus.

groetjes en liefs!

Ellen

Geplaatst

Hi girls, lekker om hier te kunnen 'praten' over wat je denkt en voelt. Gezien onze eerdere ervaringen hebben we het deze keer tegen niemand gezegd. Inmiddels weet een goede vriendin het maar verder nog niemand. Niet tot we (hopelijk) een hartje hebben gezien :love10:.

@Ellen, in de eerste periode van de zwangerschap is er blijkbaar geen verschil te merken of het buitenbaarmoederlijk is of niet. Alleen te zien met een echo of door pijn. Bij de vorige ivf was ik zelfs 'dubbel zwanger' - een in de baarmoeder en een erbuiten. Dit heeft me een eileider gekost.

@Ellen en Valesca -... vrijen is naar mijn beste weten geen punt. Wij genieten er nog maar van :love3: Het is nu nog zo inimini-klein. Mij lijkt later juist eng ;-)

@Allen - succes met alle kwaaltjes! leuk om jullie plaatjes te zien hoe lang nog e.d. Na de echo ga ik me daar ook maar eens aanmelden. All the best & enjoy the day!:happy9:

Geplaatst

Hee meiden,

Alles goed? Hier prima. Hevige pijn in mijn borsten, maar ja.. dat hoort er bij. Ik vind al die tekenen eigenlijk wel prima omdat ik dan weer even weet dat het toch echt zo is allemaal.

Vandaag ben ik op kraamvisite geweest bij mijn beste vriendin. Ze is afgelopen week bevallen van een zoon met 36 weken zwangerschap. Ze hebben het kindje snel laten komen omdat ze zwangerschapsvergiftiging kreeg. Ze is nu in het ziekenhuis nog flink aan het herstellen want het leverwaarden zijn nog steeds heel slecht. Met het kleine mannetje gaat het gelukkig allemaal heel erg goed.

Daana naar mn zusje geweest in haar nieuwe huis. Ze had een kadootje voor mij gekocht omdat we nu eindelijk zwanger zijn. Ik heb zo'n leuk 9 maanden dagboek gekregen. Echt zo lief!

Nu even tv aan het kijken en dan zo m'n bed in. Ik ben steeds zo moe 's avonds dat ik maar naar mijn lichaam luister op dit moment. Dat is volgens mij het enige wat echt goed voor me is.

Morgen nog een dagje dierentuin met mn schoonmoeder, schoonzusje en manlief. ook altijd leuk, maar kost weer genoeg energie.

Geplaatst

Hoi Rebelletje,

Ja, leuk he! Hier kunnen we echt alles kwijt! Bedankt voor de tip over het vrijen. Intussen al gedaan natuurlijk, al had wat schrik bij het wat te diep gaan. En mezelf heb ik nog onthouden. Liever zo dan me helemaal schuldig voelen. Ook heb ik gisteren mosselen gegeten wat eigenlijk ook niet mag, dus alweer schuldig! Ik had wel gevraagd om ze goed gaar te maken, en zo smaakten ze wel, maar toch..

Ik voel regelmatig mijn rechtereierstok steken, maar dat had ik ook al met de stimulatie. Die reageert gewoon heftiger en met meer follikels. Dus hopelijk is het dat nu ook..

Valesca,

Hoe is het met jou? En met Sandra? Weet ze het al?

Doortje,

Van vermoeidheid heb ik nog geen last. Het is voorlopig ook veel te spannend en ik slaap dus ook nog altijd heel licht. M'n hart bonkt dan verder en ik probeer rust te zoeken door mn hand op mn buik te leggen.. Niet makkelijk haha.

Roosje,

Hoe is het met jou aan het gaan? Geniet je al een beetje? Is je migraine er nog?

Gisteren heeft Joke op het wachtbankje positief getest. Benieuwd of ze hier ook komt aanschuiven.. Proficiat he meid!!!

Vraagje! M'n vriend heeft vannacht plots buikgriep gekregen en nu zit de schrik er helemaal in dat ik dit ga overkrijgen.. getver. Ik heb er zoveel medelijden mee. Hij is al de hele nacht op de wc-pot aan het doorbrengen, en ik ben in de zetel gaan slapen. Zo kon ik tenminste ook wat slapen (en het zelf niet krijgen) en hem vandaag verzorgen. Maar hopelijk kan het geen kwaad voor mn mini'tje???? Vanaf wanneer is het besmettelijk? Vanaf hij het heeft, of ervoor al? Gisteren voelde hij zich al niet te goed, dus heb ik 2 kusjes op de mond gekregen en dat was het. (was ook een hele dag weg) En sindsdien heb ik steeds mn handen gewassen. Hier heb ik echt geen zin in, want het is zo'n acute ziekte..

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Hi meiden, ik kom me ook aansluiten. Eerst en vooral, proficiat aan iedereen hier op't topic!

Ik weet ondertussen al zo'n kleine twee weken dat ik positief getest heb maar voel me echt onzeker. Ik heb last gehad van een overstimulatie dus moest het rustig aan doen en veel drinken. Tijdens deze overstimulatie had ik een lekker dikke buik want buiten last van m'n buik door die overstimulatie heb ik niets van ongemakken. 'k weet, ik zou blij moeten zijn maar dat maakt me nog zo onzeker...

Morgen mag ik gaan voor m'n eerste echo en ik kijk er echt naar uit. Dan heb ik tenminste wat zekerheid... Daarna mag ik naar m'n eigen gyn gaan maar ik weet het echt niet of ik wel bij haar terug wil. In het begin van onze zwangerschapswens waren er problemen en ben ik naar de ha geweest. Deze heeft verschillende testen gedaan en me dan uiteindelijk naar Leuven gestuurd (Ben van België) Hij dacht namelijk da'k endometriose had of pco. Vooral endometriose ging door z'n gedachten, en daar zijn ze blijkbaar in Leuven het beste voor. Wij dus naar Leuven. Uiteindelijk bleek dat ik pco had en dus beslisten m'n man en ik om naar Gent over te stappen, is veel dichter bij de deur en dus veel praktischer. Ik dus eerst een afspraak gemaakt met m'n gewone gyn omdat zij mij moest doorsturen naar het fertiliteitscentrum daar. En ik mijn gyn alles aan het vertellen was, was ze echt heel kort en boos dat we naar Leuven gegaan waren en niet bij haar waren gekomen. Ze vergeleek het met: om een aspirientje in Brussel gaan. Vond dat al niet echt tof maar soit. Dan zei ik dus dat ze in Leuven PCO hadden vastgesteld en dat we daarom beslist hadden om dichter bij de deur de behandeling voort te zetten. Ze heeft me dus uitgelachen in m'n gezicht. Was van: jij PCO? je bent groot en blond en slank, jij hebt geen PCO. Blijkbaar zijn het kleine dikke donkerharig vrouwen die normaal PCO hebben maar ik ben dus de uitzondering. Toen zei ze: we zullen n'een keer kijken. Toen ze de echo zag moest ze wel toegeven dat ik PCO had. Ze mompelde zelfs: ah, het is blijkbaar een redelijk erge vorm...

Dus nu weet ik het niet meer, heb niet echt super veel vertrouwen meer in haar. Maar langs de andere kant kent ze natuurlijk wel m'n dossier... Weet echt niet wat ik het beste zou doen, veranderen of niet. En morgen ga ik het moeten weten want dan zal ik een nieuwe afspraak bij m'n eigen gyn moeten maken...

Sorry dat ik hier zo over doorgedaan heb maar wist ff nie meer waar ik het kwijt kon. M'n man gaat er heel licht over (maar die was er toen ook niet bij) En het enigste dat ik zeker weet is dat ik het niet meer weet wat ik ermee moet aanvangen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden