Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

T.K,

Nou die test is overduidelijk!!

De angst die jij hebt heb ik ook.

Het duurt inderdaad nog erg lang tot de echo.

Ga vanmiddag een Clearbleu met indicator kopen. Lijkt me wel prettig als die ook positief is, dan geloof ik het denk ik nog meer.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb zo eentje ook gedaan hoor met indicator meteen op mijn testdag al.

Er stond zwanger en dan 3+...

Het is eigenlijk gelukt bij ons allen. We moeten er maar van genieten:) Maar het is erg moeilijjk

Geplaatst

Ik heb een terug plaatsing gehad van 2 cryo`s van kwaliteit`1..

IK hoop dat er 2 zitten spannend....

( ik wil niet denken dat het misgaat met hoe weet je bij een cryo dat het misgaat. Ik moet tot 12 weken nog utrogesten en progynova innemen...)

Laat jij weten wat jou indicator aangeeft ben wel beniewd...

Geplaatst

Ellen gefeliciteerd met je verjaardag en het CADEAU in je buik.....

En jongens, wat een mooie positieve testen allemaal!!!

Geplaatst

Wish, Ja, ik bedoel een Clearblue met zwangerschapsindicator. Die zijn niet goedkoop maar tja...

Ik heb idd nog niets van kwaaltjes, buiten (soms) pijnlijke borsten. Heb ook regelmatig last van krampen in m'n buik, beetje menstruatiekramp achtig. Maar dat zou te wijten zijn aan m'n overstimulatie. Toen ik het zei tegen de prof van het fertiliteitscentrum had die zoiets van: oh ja, normaal. en ze ging er verder niet op in.

Het is idd moeilijk te geloven dat je een positieve test in handen hebt, na alles wat we ervoor gedaan hebben...

T.K. ik moet ook tot week 12 utrogestan gebruiken. Ze zijn me wel vergeten om een nieuw voorschriftje mee te geven dus ik kan nog 2 weken verder en that's it. Zal dus zoiezo mogen bellen. Ik heb nog anderhalve pak progygnova liggen die ik niet moet gebruiken. Weet niet goed wat ik ermee ga doen. Denk da'k het es ga geven aan het fertiliteitscentrum. Anders ligt het toch maar in m'n kast kapot te gaan.

Karin, ik ben aan het duimen voor een mooi kloppend hartje deze namiddag!!

Geplaatst

Ellen: van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag. Maak er maar een mooi feestje van!

Wish: die testen zijn toch over duidelijk. Die van mij zagen er net zo uit in in aller begin hoor. Ik overweeg om één dezer dagen voor de zekerheid nog maar een test te doen, maar ik wacht eerst even af tot ik weet wanneer de informatrice van Moeders voor Moeders gaat komen. Ik wilde me eerst pas aanmelden na de echo, maar zo lang ik HCG heb ( ook al gaat t fout straks) kan ik in elk geval urine afgeven waar ze wat mee kunnen

Aan alle nieuwe: welkom hier een gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Het wordt inderdaad zo al lekker gezellig hier. Er wordt ineens zo veel geschreven...

Hier gaat nog alles prima. Alleen wat meer last van afscheiding als normaal en vind dat wel irritant omdat ik elke keer bang ben dat ik misschien toch aan het bloeden ben. Gelukkig blijkt het elke keer niet het geval te zijn. Mijn borsten doen nog steeds mega pijn en de vermoeidheid blijft, maar verder voel ik me gelukkig prima. Zelfs de misselijkheid gaat nog prima. Af en toe wel een heel weeig gevoel, maar heb t idee dat t minder is nu ik regelmatiger eet.

Ik ga hopelijk straks ook mijn medicatie doneren via het topic wat te doen met overgebleven medicatie, maar eerst even afwachten tot we de 12 weken voor bij zijn.

Geplaatst

T.K,

Wanneer heb jij de cryo's terug geplaatst gekregen?

Wil je niet in het lijstje vermeld worden?

Doortje,

Det is inderdaad wel zo dat je nu Hcg aan maakt en dat dit wel gebruikt kan worden.

Maar ik durf mezelf nog niet aan te melden voor mvm. Volgens mij worden die kratten bij de deur gezet en dan kan de hele buurt het zien toch?

Ik moet met de Utrogestan doorgaan tot aan de eerste echo en dan hoor ik van de gyn hoe dan verder.

Geplaatst

Is kwaliteit 1 blastocyste of normale cryo?

Leuk dat je zo uit kunt rekenen...

Ik heb 27 januari mijn tp gehad 11 februari mocht ik testen.

op die digitale stond 3 +.

De ziekenhuis zei dat ik ong 4 weken ver was..

En hoever ben ik nu eigenlijk.. haha

Geplaatst

Het scheelt 3 dagen of je voor keuze 3 of 4 kiest.

Bij de ene ben je 5 weken 6 dagen en de andere 5 weken 3 dagen.

Dus 15 of 18 oktober uitgerekende datum.

Welke optie wil je? Haha!

Geplaatst

Tegen mij hebben ze niet gezegt dat het een blastocyste is. Dus doe maar gewoon de normale cryo. dus 15 oktober..

en hoeveel geeft ie bij jou aan,

Geplaatst
T.K,

Wanneer heb jij de cryo's terug geplaatst gekregen?

Wil je niet in het lijstje vermeld worden?

Doortje,

Det is inderdaad wel zo dat je nu Hcg aan maakt en dat dit wel gebruikt kan worden.

Maar ik durf mezelf nog niet aan te melden voor mvm. Volgens mij worden die kratten bij de deur gezet en dan kan de hele buurt het zien toch?

Ik moet met de Utrogestan doorgaan tot aan de eerste echo en dan hoor ik van de gyn hoe dan verder.

Hi Wish,

Ik woon in een dorp, dus ze komen bij ons niet aan de deur ophalen, maar moet het naar een verzamelpunt brengen. Ik kan het dus prima verborgen houden voor de buren enzo.

Op de site staat ook dat we met je mee willen denken voor dat soort oplossingen als het je geheim wilt houden

Geplaatst

Hoi meiden, bedankt voor de felicitaties! Vanavond naar een optreden van mn broer, en hij heeft met het bellen daarnet meteen gezeurd waardoor ik nu een liedje moet meezingen. Alsof ik nog niet met genoeg zenuwen rondloop! :-)

Ik voel zelf vooral nog steekjes in mijn liezen. Gisteren zelfs heel erg, dat ik niet goed wist welke houding nemen om het wat te minderen. Vandaag vooral rechtsonder, schaambeen. En misselijk niet echt, maar ik voel wel meteen wanneer ik moet bij-eten. Voor de rest geen enkel ander kwaaltje behalve nog steeds die lekkere bhcup groter. Hoewel! Gisteren stonden de tranen in mijn ogen, met het bekijken van een fotoreportage in de online krant waarin Bart De Wever (onze Belgische politieke held/duivel) moest huilen tijdens een begrafenis. HAHAHA. Dus toch wel wat emotioneel denk ik.

Ik hoor net van een vriendin die nu 16 weken ver is en nog niet anders gedaan heeft dan overgeven, en intussen een bekkeninstabiliteit aan het krijgen is. Ze heeft aften, ontstoken slokdarm, haar tanden zijn er niet goed aan toe en is 9kg afgevallen. En zij is op natuurlijke wijze zwanger geworden. Met de baby gaat het gelukkig helemaal goed. Je ziet, kwaaltjes zijn leuk bevestigend, maar zo hoeft het nu ook weer niet hoor :-)

Die testen zien er ECHT overtuigend uit hoor! Geen zorgen maken jullie!

Doortje en Wish,

Ik moet de Utrogestan ook blijven nemen tot de eerste echo en dan verder zien. Ik heb de indruk dat ze weer iets minder goed opgenomen wordt, alsof mn lichaam het niet echt meer nodig heeft. Ook veel vochtiger binnenin, als ik het inbreng (sorry voor de details).

Dat ik dan verder ga naar een gewone gyn zou gaan na de echo, vind ik net zo eng hahaha.

Over die clearblue digital, hoe werkt die? Geeft die alle weken aan? Of moet je de 2 weken voor de punctie er telkens bijrekenen? Ik heb tot nu toe alleen nog maar de kruidvat testen gebruikt.

Akara,

misschien blijf ik naar hetzelfde zh gaan. Zo kan ik hun reputatie 'kinnekesfabriek' tenminste waarmaken haha.

groetjes!

Ellen

Geplaatst
Tegen mij hebben ze niet gezegt dat het een blastocyste is. Dus doe maar gewoon de normale cryo. dus 15 oktober..

en hoeveel geeft ie bij jou aan,

TK volgens mij is het dan juist 18 oktober, want een blastocyste is juist al verder ontwikkeld bij het terugplaatsen als een gewone cryo. PRobeer het anders zelf even via de link. Dan kom je er wel uit.

Geplaatst

Uitgerekend

6 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece

8 oktober: KBR (Karin)

10 oktober: Akara

10 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

18 oktober: Toverstafje

20 oktober (vermoedelijk): Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

26 oktober: Wish

....oktober: Pebbels

Eerste echo

14 februari: Yvje

14 februari: Akara

14 februari: Toverstafje

15 februari: Mickey1979

16 februari: Rebelletje

17 februari: Karin

17 februari: Ceece

22 februari: Valesca

1 maart: Dorien

2 maart: r00sje

2 maart: Frann

3 maart: Ellen

7 maart: T.K

8 maart: Wish

8 maart: Pebbels

Tweede echo

25 februari: Toverstafje

11 maart: Mickey1979

Ik ga ook voor 15 oktober. Kwaliteit 1 staat neem ik aan voor topembryo.

Klopt het T.K dat jij 7 maart de echo hebt. (kan het even niet meer terug vinden doordat er zoveel geschreven wordt haha)

Geplaatst

Kon het niet laten, maar dit is voorlopig de laatste test. Ik moet het nu echt gaan geloven!

De indicator van Clearbleu gaf 2-3 aan, dit betekend dat ik 4-5 weken zwanger ben.

Dit klopt, ben nu 4 weken en 2 dagen.

Er stond ZWANGER, wow wat geweldig, dit had ik nodig!

Geplaatst

Dames, wat heerlijk veel zwangeren hier!!!! Van harte, deze weken zijn ook erg spannend maar probeer te genieten hoor, op naar de eerste of tweede echo!!!! Liefs Babeth

Geplaatst

Hee Wish, supergoed van die ClearBlue! Ik deed 'm ivm hevig bloedverlies met 4 weken en 5 dagen en toen gaf ie +3 aan.

Maar ook hier zijn nu de twijfels aan het toeslaan, balen! Ik ben vandaag gewoon niet moe, en geen buikpijn. Wel beetje gevoelige borsten en soms beetje misselijk maar verder niets! Dan begint het denken he...dat ik misschien nog beetje verschijnselen heb van het overgebleven hcg maar dat het al gestopt is met groeien. Moeilijk dit! Ik probeer er van te genieten maar gaat niet makkelijk hoor. 't Is ook nooit goed. Testen heeft volgens mij niet zoveel zin, omdat er altijd hcg over is, en dat duurt echt een tijdje voordat het uit je bloed is na een miskraam.

Heb me wel aangemeld voor MvM. Inderdaad met de gedachte dat zolang er hcg is, zij het kunnen gebruiken. Hoop dat ze snel komen. Kunnen ze meteen testen, zij testen van 5000 eenheden hcg dus da's echt wel veel, dan ben je wel zwanger lijkt me.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Ja meiden.... en dan te bedenken hoe killing de wachtweken zijn.. Dan heb je die doorstaan en dan ben je nog een keer aan de beurt...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden