Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Valesca,

Goed van je dat je er zo in staat. Het is pril en het zal echt wel spannend zijn.

Ik duim dat jullie allemaal een prachtige eerste echo zullen zien en evt. horen!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

maar spannend is het pfff had gisteren avond een beetje bruine afscheiding....niet veel en nu alweer over,maar pfff ik zal blij zijn als we een mooie echo hebben hoor

Geplaatst

Ja het is echt super onwennig. Het moet hier nog steeds een beetje landen. Ik had met mijn man afgesproken dat we morgen nog een keer een test zouden doen om te kijken of het streepje al wat donkerder was geworden, maar dat heb ik stiekem vanmorgen al gedaan en jahoor.. het streepje is er nog steeds. Heel ietsje donkerder als gisteren, maar het scheelt niet super veel. Ik realiseer me ook nog steeds dat ik echt wel vroeg ben met testen.

Heb wel net het ziekenhuis gebeld en we mogen 1 maart voor de eerste echo! vind dat wel echt super spannend hoor. ik hoop maar dat er dan een hartje (of misschien zelfs wel twee hartjes kloppen) In het ziekenhuis reageerden ze ook echt super leuk! Ik moet vandaag en morgen in elk geval nog door gaan met de utrogestan voor de zekerheid (liefst nog tot en met woensdag) om alles nog wat extra ondersteuning te geven.

Geplaatst

Oh jeetje, dan zou mij de schrik ook om het hart slaan denk ik. Toch weet ik dat dat heel normaal is tijdens een zwangerschap. Dat heb ik heir al vaak genoeg gelezen. Op naar een mooie echo!

Geplaatst

Fijn dat je een echo krijgt en ik ben ook door gegaan met de bolletjes tot de testdata!

Ja ik heb het bij sanne ook gehad,en een heel klein beetje 9 dagen na de TP....maar toch schrik je dan..mijn man zegt ook meteen maak je geen zorgen maar ja pfff

ik vind het super om zwanger te zijn maar ben ook onzeker....

Geplaatst

He Doortje, gefeliciteerd en van harte welkom hier!!

Wish, dankjewel voor je lieve berichtjes, hopelijk mag jij je hier over 1,5 week ook aansluiten!!

Valesca, oei das minder... kan me voorstellen dat je daar helemaal onzeker van wordt. Maar goed, we gaan er vanuit dat het hier bij blijft, op naar een mooie echo!

IK vind het ook nog steeds onwerkelijk, volgens mij gaat het pas goed doordringen na de echo en als we het anderen gaan vertellen.

Geplaatst

Uitgerekend:

6 oktober Valesca

8 oktober KBR (Karin)

16 oktober Doortje (Dorien)

Eerste echo:

14 februari: Yvje

17 februari: Karin

22 februari: Valesca

1 maart: Dorien

Yvje: wil jij zelf je uitgerekende datum er tussen zetten? dat kon ik niet terugvinden in de berichten hier

Geplaatst

He wat leuk ,een lijstje! Ik zat net te denken 'eigenlijk moeten we even een lijstje maken', en dat ie maar lekker lang mag worden!!

Geplaatst

thx ik ben bijna geneigd steeds naar de wc te gaan en te googlen op internet terwijl ik weet dat het niks hoeft te betekenen....moet maar ff afleiding gaan zoeken

Geplaatst

Wij hebben het gisteren al aan onze moeders en zusjes verteld. Zij hebben al die tijd steeds zo goed meegeleefd en waren er altijd voor ons dat we ze dit goede nieuws niet wilden onthouden. Verder moet iedereen wachten tot na de eerste echo of misschien zelfs wel tot 12 weken. Alhoewel een aantal collega's het ook zullen weten deze week want ze wisten dat ik midden in het traject zat. Een aangezien ik steeds redelijk misselijk ben kan ik het denk ik neit zo heel goed verbergen.. hihi...

Geplaatst

Wij hebben het ook verteld hoor en ook mijn collega's weten het,ze wisten dat we in het traject zaten dus die leven helemaal mee...en ik vind het wel fijn kan zo ook gewoon praten over mijn onzekerheden etc

Geplaatst

Ben nu een beetje aan het googlen om te kijken wat ik vooral niet meer mag eten nu. Dat ik geen wijn en rauwmelkse kaas moet eten is me wel bekend, maar ik vroeg me af waar ik nu nog meer mee op moet passen en wat ik verder vooral moet laten.

Eigenljk moest ik ook over twee weken bij ons oud papier lopen in het dorp (doen we namens de harmonie), maar dat neemt mn schoonzusje in elk geval van me over want dat leek me niet zo'n goed idee.

Geplaatst

dat is dan wel fijn dat ze dat over neemt ja

geen filet american mag je en niet te veel drop..cafeine...maar er zijn mooie lijstjes genoeg!

ik heb er weinig moeite mee mis alleen het drop haha

Geplaatst

ik heb me opgegeven voor moeders voor moeders en nou belden ze net,woensdag komen ze om 9 uur...moet dan weer een test doen pff vind het doodeng...gek hé maar goed positief blijven hé hihi

Geplaatst

Ik wil me straks ook opgeven voor moeders voor moeders, maar durf nu nog niet zo goed. Eerst deze week maar eens goed doorkomen. Wil nog niet te ver vooruit kijken

Geplaatst

kan ik me voorstellen ik vind het nu nog doodeng hoor maar je kan vanaf 6 weken meedoen en dat ben ik donderdag dus volle goed moed dan maar

Geplaatst

Wat goed Valesca! En tja, woensdag dus 'verplicht' testen haha.. Gek he, ik kan me van de vorige keren niet herinneren dat ik zo onzeker was..

Ik ga me na onze vakantie opgeven, bedenk me nu alleen dat ik beter wel eerder kan bellen anders gaat er weer zoveel tijd overheen. Ik ga morgen wel even bellen en dan geef ik wel door dat ik later wil beginnen.

Geplaatst

Haha ja het is gewoon spannend ....ik hoop gewoon dat hij positief is!!

ja je kunt gewoon bellen ook mailen hé

ik heb vandaag nog een keer zelf getest en meteen positief gelukkig! haha

P1020331.jpg[/img]

Geplaatst

Die test ziet er wel mooi uit hoor! Wij doen het morgen nog een keer om te kijken of de test nog weer donkerder geworden is.

Daarna lekker naar de acupuncturiste om goed in balans te blijven de komende weken. Blijf t nog steeds heel spannend vinden allemaal, ondanks dat de misselijkheid die gedurende dag een paar keer de kop op steekt wel duidelijk laat merken dat het toch echt zo is.

Morgen ook voor t laatst die stomme utrogestan bollen. Van de verpleegkundige moest ik toch nog even doorgaan voor de zekerheid tot aan de officiele testdatum.

Vandaag is ook een vriendin van mij bevallen van een gezonde zoon. Weliswaar 4 weken te vroeg (gisteren was haar eerste verlof dag..). Ze weet sinds zondag dat wij nu ook zwanger zijn, dus ze was helemaal blij en kon nu met een opgelucht gevoel gaan bevallen.. blijkbaar maar gelijk dus, want ik had nog voorgesteld om even samen zwanger te zijn, maar twee dagen waren blijkbaar lang genoeg.. hihi..

Geplaatst

Hihi, moet wel erg lachen, ik was namelijk hetzelfde van plan als jou Valesca; donderdag komen ze van MvM en ik had al besloten morgen nog maar even zo'n goedkope test te halen en die nog even te doen... Mocht het dan negatief zijn dan kom ik daar niet achter als ze van MvM een test doen.... En nu zie ik dat jij dus hetzelfde hebt gedaan??! Hahahaha!

Maar goed, knalpositief dus, die kan je niet missen, helemaal goed!

Moet eerlijk zeggen dat ik m'n buik ook wel begin te voelen als ik ga zitten hoor, dan drukken m'n broeken net iets te hard en vind ik dat niet erg prettig meer. Kan me van de vorige keren herinnneren dat ik dat ook heel snel had en al heel snel zwangerschapsbroeken aan had..

Doortje, jij doet morgen dus ook nog een test, maar zo te horen zit het wel goed! Spannend hoor. Hihi wat leuk, toch nog even 2 dagen samen zwanger met je vriendin!

Geplaatst

@Doortje dat is dan wel bijzonder ja dat ze net bevallen is,gefeliciteerd!!! en ja ik ben ook erg blij met die test haha

ja het is ook erg spannend allemaal hoor vind ik ook!!!!

@KBR hahah geweldig ja dat geeft toch meer rust hé?!

Ik heb dus nu ook al dat ik een buikje krijgt,zelf een ouder op het werk(werk in kinderopvang)zei vorige week:zo ik zie dat er een 2e komt? ik was helemaal perplex

maar voel mijn broeken ook ja

Geplaatst

Ik dacht dat het aan mij lag dat mn broeken strak zaten.. maar dat is dus niet het geval...

Toch hoop ik dat ik voorlopig nog wel even mijn eigen broeken aan kan. heb net ene mooie nieuwe spijkerbroek gekocht...

Maar nu vind ik strakke broeken al niet fijn.. doet pijn in mn buik

Geplaatst

Maar eens zien hoe het loopt. En anders maar aan de zwangerschapsbroeken. Ik koop ze alleen leiver pas als ik wat meer zekerheid heb dat het goed is/gaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden