Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

leuk de bugaboo,die wil ik ook wel haha maar ja we hebben de wagen van Sanne nog en die hadden we van mijn ouders...

succes allemaal met de echo's!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish,

Morgen jij 19 weken! Klein feestje alweer hihi.

Laika,

Fijn zeg dat je schoonmoeder jullie bugaboo wil sponsoren. En nog beter dat jullie het erover eens zijn van welke kinderwagen haha. Omdat we vaak weg gaan met onze hond, wil ik voor-en achteraan het liefst opblaasbare banden, dus groot en lomp, maar wel handiger voor onze levensstijl. Ik zoek dus gewoon op de tweedehandsites naar een urban jungle.

Dorien,

20 weken, jipie! Geniet van jullie vakantie en de plopjes in de buik.

Valesca,

Hoe is het met jou?

Akara,

Zoals al eerder gezegd, hoef je niet per sé roze hoor. Ik vind de keuze voor meisjes zelfs véééééél ruimer dan voor jongens. Het hoeft echt niet alleen roze en blauw te zijn, maar de keuze voor jongens vind ik het een stuk 'armer' dan voor meisjes. Je kan oranje geel, paars, lila, wit, blauw, groen, lime, alles in feite. Voor jongens is het vaak met drukke grafiti prints op (niet mijn voorkeur) en alleen blauw of groen ofzo. En jij kan met rokjes en jurkjes variëren, leuk toch? Veel shopplezier! Een meisje dus!

Dus wat hebben we dan? 3 jongens een 2 meisjes tot nu toe?

zo, nu ga ik ook aan het werk. Groetjes!

Ellen

Geplaatst

Stand is denk ik inderdaad 3 jongens en 2 meiden. Ben benieuwd hoe het de anderen zal vergaan. Morgen weten wij het (hoop ik) ook en dan laat ik het jullie meteen weten!

Laika, wat een mooi kado van je schoonmoeder en wat fijn dat jullie het samen eens zijn over de keuze. Wat zal je trots lopen achter die mooie wagen!

Violetta, ik snap je gevoel wel met de echo, wij hebben deze morgen en ik kijk er naar uit en zie er tegenop... Nou ja, nog even wachten en dan is deze stap ook weer achter de rug!

Wish, klinkt goed hoe je dit weekend op je werk bent geweest. Hoop dat er genoeg rustmomenten bij zitten en dat je lekker kan genieten van het zwanger zijn en je werk.

Liefs Zomer

Geplaatst

Laika,

Fijn dat jullie er uit zijn welke kinderwagen het wordt.

Je bent druk bezig geweest om opruimen!

Ellen,

Vanaf nu kan ik de dagen af gaan tellen naar de 20 wkn echo. Dat is komende maandag. Klinkt al best dichtbij, toch? Haha!

Valesca,

Jij bent nu vrij van je werk als ik het goed heb onthouden.

Kun je jezelf wat rust gunnen en hoe is het verder met je gezien je privé situatie?

Zomer,

Ben zo benieuwd of dat die 2 in je buik bekend gaan maken wat het geslacht is.

Maar het belangrijkste is of dat alles goed is.

Heel veel succes!!

Heb vandaag een avonddienst. Heb vanmorgen bezoek gehad van mijn moeder en mijn jongste nichtje. (2 jaar)

Heerlijk in de tuin kunnen zitten. Hopelijk blijft het weer de komende dagen zo, dit is een aangename temperatuur!

Was hangt buiten te drogen, de tuindeuren open gedaan zodat de vloer van de woonkamer sneller zal drogen na het dweilen.

Dus meiden, ik ga weer even aan de slag, beneden de vloer nog doen en het toilet en dan ga ik met een boek op het loungeset liggen!

Geplaatst

Alsof het nog niet erg genoeg is met paranoïa wezen ivm voeding en zwangerschap, zitten die Duits/Spaanse komkommers en tomaten er weer tussen om niet ten volle te kunnen genieten van gezonde voeding, pfff. Durven jullie?

Geplaatst

Ik laat de komkommers en tomaten even voor wat het is......

Dus nee, ik eet ze niet.

Heb net het inschrijfformulier voor zwangerschapsgym op de post gedaan.

Ook aangevinkt dat we naar de borstvoedingsavond en voorlichtingsbijeenkomst voor a.s ouders willen gaan.

Kosten voor de gym zijn €60. Misschien krijg ik wat terug van de verzekering.

De informatieavonden zijn gratis.

Geplaatst

@Wish en Ellen

Ja het gaat gelukkig weer wat beter,heb inderdaad vakantie,deze week én volgende week,volgende week gaan we ook lekker weg!

Ik kom nu echt tot rust gisteren had ik nog een rot dag,voelde steeds tranen komen...vandaag krijg ik een beter gevoel...mijn opa mis ik natuurlijk nog steeds maar dat is logisch,maar de 20 weken echo krijgt een plaatsje ik krijg meer vertrouwen dat het echt allemaal oke is.

We zijn begonnen met ideetjes over de babykamer...en we genieten van het weer!!!

ook ben ik bezig met het geboortekaartje tekst enzo,we hebben ook de naam voor ons meisje...

wish geniet van het mooie weer!! met boek!!

Ik eet maar even geen komkommer terwijl ik dat juist zo graag eet(en veel) maar kijk nu wel ff uit

Geplaatst

Hee meiden,

Net terug van de 20 weken echo. De kleine is helemaal goed gekeurd!! Was fijn om smurf weer te zien bewegen en te horen dat alles goed is. En met de jongens-meiden stand is het weer 3-3!! Ze durven geen 100% garantie te geven, maar ga er wel van uit dat ze gelijk hebben. Net meteen een 1e pakje gekocht! Zo leuk weer.

Nu op naar de verjaardag van Noah a.s. donderdag!

Hoe is het met de andere echo's gegaan?

Groetjes Wendy

Geplaatst

Oh wat fijn Mamavannoah! Heerlijk dat alles goed is zeg! En jullie krijgen dus een meisje, wat leuk! Geniet er maar lekker van!

Liefs, Laika

Geplaatst

Ellen,

ik werk bij de groenten en tot nu toe zijn 28 komkommertelers uit Nederland getest en er zijn geen gewaarlijke bacteries gevonden.

Ze zijn bijna zeker dat de gewaarlijke komkommers uit Spanje komen en ze zijn ook bio komkommers!

Ik vind ook heel erg jammer dat ze geen duidelijkheid over de Nederlandse komkommers op het nieuws geven.

Want in crisus tijden gaan ze straks ook allemaal naar de kl#te,vreselijk!En ze hebben het al moeilijk.

Maar ik snap dat je bang bent,mijn vriend wil ook dat ik liever geen komkommers eet.

Geplaatst

ik hoorde net een teler uit nederland die zijn hand door het vuur durfde te halen..hij zij eet ze alsjeblieft alles moeten we weggooien

lastig hoor ik durf het ook niet zo

Geplaatst

Mamavannoah,

Wat fijn dat jullie kleine meid helemaal in orde is!

Leuk dat jullie samen een pakje hebben gekocht een tastbaar iets doet dan toch wel wat met je emoties.

Geplaatst

Gefeliciteerd MamavanNoah!!! Een meisje! En alles dik in orde! Ik kijk zelf ook heel erg uit, al is het met een beetje angst, zoals iedereen hier veronderstel ik.

Ik heb zaterdag totaal zonder nadenken 2 komkommers gekocht, die ik sinds de zwangerschap met handzeep was, omdat ik de schil erg belangrijk vind voor de vitaminen. Nu, ik heb ze opgegeten hoor, maar toch niet met volle 'goesting' laten we zeggen. Zitten die bacterien aan de buitenkant? Want dan is schillen toch voldoende denk ik? Lief dat je het toch meldt, Violeta. Gek dat het bio-komkommers zouden zijn, en daar hoor ik dus niks van. Je zou verwachten dat de hele biologische landbouw aan de schandpaal mee wordt gehangen, maar ik wist dit zelfs niet! Ik ben echt super pro-biologische landbouw. Ja, weggooien is één van de ergste symptomen van onze moderne maatschappij. Ik doe daar zo weinig mogelijk aan mee, maar zal toch goed uitkijken dezer dagen van wat ik koop.

Gisteren toch nog eens naar het hartje geluisterd, want mijn buik voelt soms zo hard en bultig aan dat ik me begin zorgen te maken. Is dat nu Mini die ligt te duwen? Maar waarom is het altijd links onder? En niet heel erg vaak bovenaan? Is dat zijn favoriete hoekje dan? Het lijkt op harde buik, al weet ik niet goed wat dat eigenlijk is, maar het doet soms echt pijn en zelfs wandelen doet pijn. Het is alsof er eens soort worst helemaal onderaan, net boven mijn schaambeen zit, soms meer links. Met het hartje te luisteren zat ie inderdaad helemaal links (oef, het was er nog), maar waarom komt ie niet hoger? Hangt ie vast of zo? Ik wou dat het nu al de echo was, pff.

Enfin,

Werken geblazen!

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Ellen, ik merk ook dat ik steeds op dezelfde plekken in mijn buik dingen voel. Een soort hard gevoel, maar dat houdt niet langer aan dan 5 - 10 seconden. En dan is niet mijn hele buik hard, dus ik denk niet dat het een "harde buik" is. Als ik eraan denk zal ik het eens navragen vanmiddag in het ziekenhuis.

3-3!!! MamavanNoah, gefeliciteerd! En wat een feest dat jullie meteen kleertjes hebben gekocht.

Ik houd helemaal niet van komkommers, dus dat komt nu goed uit! Maar zet het nog steeds wel bij mijn vriend op het menu, ik denk dat het een heel kleine kans is dat je juist een besmette koopt. En dan moet je ook nog eens een slechte weerstand hebben om er last van te krijgen...

Wish, lekker opgegeven voor de Gym. Ik heb gisteren weer erg genoten van de Yoga. Echt fijn om op die manier met mijn lijf bezig te zijn en met de veranderingen door de zwangerscjap.

Ben eigenlijk nu stiknerveus voor de 20-weken echo van vanmiddag! Voel mijn hart nu al in mijn keel kloppen en dan moet ik echt nog wat uurtjes wachten.... Nou ja, hopen en duimen maar...

Ik was niet zo heel nerveus maar 1 van de meiden die bij mij werkt heeft een heel slecht bericht gekregen nav de 20-weken echo en ws moet de zwangerschap worden afgebroken. Nou, dan schrik je wel even hoor, natuurlijk het meest voor haar, maar ook ben je je ineens weer bewust van het feit dat het iedereen kan overkomen.

Nou ja, met goede moed naar het ziekenhuis!

Liefs Zomer

Geplaatst

Zomer,

Super hoor, je bent aan de 20 weken vandaag en ook meteen controle. Héél veel succes en laat ons gauw iets weten. Zal inderdaad wel erg schrikken zijn. Zo las m'n vriend ook een artikel van een 20 weken echo die resulteerde in een ingeleide abortus (had open ruggetje). Pff, je moet er de moed maar in blijven houden. Hou er alvast rekening mee dat de kans echt heel erg klein is. Het is gewoon vaak absolute pech.

En ik hoor het graag ivm de bobbel in de buik! Bij mij kan het veel langer aanhouden dan enkele seconden, zeg maar heelder minuten :-)

liefs

Ellen

Geplaatst

Hallo Dames goedemorgen allemaal,

Ellentrik: Jij hebt die harde gevoel alleen aan je linkerkant?

Ik heb het als ik erg moe ben dan mijn gehele buik.. Voelt hard aan en je wordt er gewoon erg onzeker van. Maar blijf positief alles gaat goed in je buik, daar moet je aan denken.

Zomer71; je hebt vandaag je 20 weken echo. Spannend. En ook jij blijf positief..... Ben benieuwd.

Ik ben niet echt iemand die reageert maar wel een trouwe lezer..

Ik heb gisteren mijn 20 weken echo gehad.

Ik was erg zenuwachtig en ook bang dat ik geen hartje zou zien of dat er een erge afwijking is.

Na een lange uitloop van de spreekuur. (zit je daar in de wachtkamer te trillen van de zenuwen).. Kwamen we aan de beurt..

Maar alles verliep goed.

Hij was een gezonde jongetje..

Ze verloskundige zei een gezond prachtkind, goed op schema. En groeit gewoon zoals een gemiddeld kind moet groeien..

Dus ik ben weer helemaal opgelucht...

Ik hoop dat iedereen hier een positieve echo krijgt.

WANT WIJ VERDIENEN HET ALLEMAAL.. 1 VOOR 1..

Hoe gaat het met de rest van de dames..???

Groetjes

Geplaatst

Hallo meiden, vol trots kan ik melden dat de kinderen er prachtig uitzien en dat mijn vriend en ik 2 jongens krijgen! De echo heeft in totaal meer dan een uur geduurd, wat kunnen ze veel zien en controleren! Ik was echt onder de indruk.

Het is nog steeds zo dat de een een paar dagen voor ligt op de gemiddelde groei en de ander een paar dagen achter. Maar omdat het steeds zo is, maakt niemand zich hier zorgen over!

We hebben meteen kleertjes samen gekocht en een heerlijk gebakje voor vanavond bij de koffie. De aanstaande grootouders drinken er een borrel op. Kortom iedereen is blij.

TK wat leuk ook een jongen, de "stand" is nu dus 6 jongens en 3 meiden!

Over het gevoel in de buik, ik weet nu waar ze liggen (1 ligt best naar onderen en de ander ligt heel erg bovenin) en dan klopt het volgens het ziekenhuis dat ik af en toe een harder gevoel heb van een aantal seconden als ze veel bewegen. Ik weet niet wat het is als je langer het gevoel hebt, heb ik niet gevraagd omdat ik nu pas je berichtje lees....

Gr Zomer

Geplaatst

T.k,

Super dat jullie kindje in orde is!

Logisch dat dit een hele opluchting geeft.

En wat leuk dat hij zich van zijn 'beste kant' heeft laten zien. Haha!

Geniet ervan!

Zomer,

Jullie krijgen 2 stoere knullen, wat geweldig!!

Fijn dat ook met jullie 2 kindjes alles goed gaat.

Geniet vanavond van het gebakje, heerlijk Mmmm!

Onze 20 wkn echo komt ook in zicht. Nog 6 nachtjes slapen......

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

1 juni: Valesca controle verloskundige

1 juni: Laika 20 weken echo gyn

3 juni: Ellen 20 weken echo

6 juni: Frann controle VK

6 juni: Wish 20 weken echo zh

7 juni: Frann 20 weken echo

8 juni: Doortje (Dorien) 20 weken echo zk

8 juni: Violeta 20weken echo

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

14 juni: Marianne controle vk

15 juni: T.K controle Verloskundige

21 juni: MarMira controle vk

23 juni: Wish controle vk 22 weken

24 juni: Vlok controle vk

Geplaatst

Ik zie nu dat Laika morgen voor de 20 wkn echo aan de beurt is.

Heel veel succes en ik hoop op een goed bericht!

Valesca,

Jij mag morgen op controle.

Weer naar het hartje gaan luisteren, daar krijg je nooit genoeg van.

Geplaatst

O, trouwens.

Ik voel sinds een paar dagen (een paar keer per dag) 'kriebelen' in mijn buik net onder mijn navel.

Sinds vandaag ben ik er echt op gaan letten of dat het niet mijn broek ofzo was die langs mijn buik af kwam en dit gevoel veroorzaakte.

Het is dus ons kleintje wat ik voel.

Joehoe, wat ben ik hier ontzettend blij mee!!!

Geplaatst

WHOEI! Dat is fijn zeg dat je de baby nu voelt, en nu op naar de 20 weken echo!

Valesca en Laika, succes en plezier morgen!

gr Zomer

Geplaatst

zomer wat een goed nieuws!!!!!!!

Ik ben blij dat ik morgen mag,ben toch beetje onzeker.morgen weer even bevestiging en nog na praten over de 20 weken echo

Geplaatst

Zomer,

Geweldig zeg! Twee knulletjes en de stand in één klap een stuk ongelijker qua meisjes-jongens haha. Fijn dat alles in orde is.

Ook jullie T.K.! Een jongetje en alles in orde! dat je niet vaak schrijft is niet erg hoor. Als we af en toe van je horen is al meer dan geweldig.

Jaja, de 20 weken echo's komen er allemaal aan. Toch wel spannend he! Voor mij ook nog enkele nachtjes slapen Wish! Kriebelen is inderdaad jullie kleintje. En dan eens beginnen letten op de plopjes. Als je zeker bent dat je niet per sé naar de grote wc moet of zo, en het is echt knal ter plekke van je baarmoeder dan is het jullie ukkie. Ik voel het nu heel erg regelmatig. En ook de bulten. Nu bevoorbeeld is er geen enkele bult te voelen. Toch heel raar allemaal, maar de angst die ik gisteren voelde is al iets minder. Met het hartje te luisteren viel al veel last weg.

Valesca,

Probeer er maar van te genieten, en laat het niet na om je hart te luchten, het zal helpen.

Laika,

Jij ook je 20 weken echo morgen. Jij vindt het ook erg spannend als ik het me herinner. Geniet er stiekem ook maar van, want je krijgt jullie kleine nu uitgebreid te zien!

Gisteren een wolf-teddy gekocht. Roodkapje (mini-popje) hangt tegen zn buik en je moet haar rond haar as draaien en een leuk liedje klinkt dan. Die wil ik wel gebruiken om te testen of het regelmatig laten horen op de buik ook een effect heeft eenmaal uit de buik.

http://www.ebulobo.com/Musical-wolf

Nemen jullie nog buikfoto's? Ik doe het wekelijks. Best benieuwd naar de 'animatie' achteraf. De allerlaatste foto moet nog steeds een buikfoto zijn, maar dan met Mini voor mijn buik en hou ik hem vast, terwijl hij lekker slaapt. Ik zie het weer helemaal romantisch in :-)

liefs,

ellen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden