Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Toverstafje,

Jij hebt je 20 weken echo vandaag! Spannend!!!! Benieuwd hoe het geweest is.

Dorien,

Je bent al bijna 20 weken ver, dus misschien voel je het beebje intussen al wel, en anders zal het gauw genoeg beginnen. Dan is de drang naar het luisteren van het hartje iets minder, omdat je de beweging voelt. Bij mij toch althans hihi.

Nog iets heel gaafs gezien toen we landden in Zaventem. Voor één of andere reclame in de gangen tussen de terminals hing een warmtecamera met grote schermen zodat je jezelf kon zien tijdens het voorbij stappen. De koudere delen gingen van paars naar blauw, en warmer was geel, groen tot rood. Spijt dat ik geen foto ervan heb genomen want mijn hele buik was gloeiend rood! Dat viel echt wel heel hard op hahaha. Moest ook niet door de röntgenscanners bij de bewakingscontrole, altijd goed zeggen op voorhand. Tip voor diegenen die nog op vakantie gaan!

Liefs,

Ellen

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje,

Hoe lang gaan jullie op vakantie, misschien dat je meteen na je vakantie een afspraak kan maken, of mogen jullie dan voor de 20 wkn echo?

Waar gaan jullie naar toe? (als je dit wil vertellen)

Alvast een hele fijne vakantie!

Ellen,

Jij voelt de kleine nu elke dag of niet?

Ik denk iets te voelen, maar weet niet of ik dit graag wil voelen of dat het echo zo is. Snap je?

Wat leuk dat je hele buik er rood gloeiend uit zag. Goede doorbloeding, dat staat vast!

Toverstafje,

Nogmaals succes!

Ga zometeen naar een vriendin lunchen. Nog even broodjes en beleg halen.

Vriendin van mij haalt lekkere koffie in huis.

Ik drink thuis en op het werk geen koffie. Maar als ik ga lunchen pak ik een lekkere latte macchiato ofzo. Mmmmm!

Geplaatst

Wish,

Geniet van je lunch! Ik durf ook nog wel eens een decaf-cappucino of latte te bestellen, maar voor de rest drink ik ook helemaal geen koffie (meer).

Gisterenavond heb ik voor het eerst de echte plopjes gevoeld zoals ze wel eens beschreven worden. Daarvoor voelde ik vooral alsof mijn baarmoeder een andere vorm aannam en er een bult ontstond ergens. Misschien een volledige salto dat ie aan het maken is dan. Ook wel de kriebeltjes, maar dat lijkt me moeilijker te onderscheiden of het Mini is, of eerder de banden en baarmoeder uitrekking. Maar echt elke dag? Nee. Ik probeer wel dagelijks echt een moment tussen hem en mij te houden om me echt op m'n buik te concentreren en wat te voelen, maar ja. Onze schema's lopen wellicht niet gelijk en natuurlijk voel ik dan niet altijd wat hihi.

E.

Geplaatst

Ik heb na mijn vakantie al vrij snel de 20 weken echo (we komen vrijdag's terug en woensdags is de echo).

Ik denk inderdaad af en toe wel wat te voelen, maar het kan het nog niet altijd even goed plaatsen. Pas als dat echt heel veel duidelijker wordt zal het makkelijker worden denk ik.

Ik neem ook altijd een momentje om echt aandacht aan mijn mini te besteden en wat te voelen. Meestal doe ik dat als ik net in bed lig 's avonds. Lekker met mn handen op mn buik...

Wish, gezellig zo'n lunch. Ik neem af en toe ook wel een latte of cappucino hoor. meestal alleen in het weekend en meer dan ook niet. Ik drink normaal sowieso al koffie met melk en nu gewoon wat meer melk. Een beetje cafeïne gaan ook geen kwaad, maar gewoon wat minder als normaal.

Volgens onze verloskundige moeten we ook vooral niet overdrijven met dit soort dingen. Gewoon zo normaal mogelijk blijven eten en drinken, maar natuurlijk wel alcohol, rauw vlees en rauwmelkse kazen laten staan. Wel iets minder met koffie, maar volgens haar kan 1 of 2 koppen koffie op een dag echt geen kwaad. Maar ik ben van mezelf een thee drinker, dus drink vooral lekker thee waar, maar liefst wel zonder caffeïne natuurljk

Geplaatst

Hey meiden.

De controle was goed,niks bijzonder vind ik.Bloeddruk meten,gewicht,en vragen hoe met me gaat. En als ik zeg hartkloppingen,hoofdpijn en .enzovoor....hoor ik : het hoort allemaal bij.Tja dat weet ik ook,daarom heb ik geen behoefte om te klachen,maar ze wil het weten... Wel leuk naar het haartje te luisteren natuurlijk!

Straks spannend met de echo van 20 weken en daarna pas met 32,dat gaat lang duren.

Ik voel ons baby bijna iedere dag en er is geen twijfel meer. Het is zooooo leuk!!!! Het voelt zo: als je met je vinger de binnenste kant van je arm aanrakt heel zacht. En dan soms paar keer achter elkaar,geweldig!

Nou dat was mij update :)

Ellen leuk zeg dat je buik rood was,wat zal dat grappig zijn :)

Wish geniet van je latemacciato,een keertje mag wel hoor :)

Doortje gaat ook lekker weg,geniet er van!

Groetjes

Geplaatst

Lady's,

De controle was prima!

Baarmoeder komt nu tot mijn navel.

Bloeddruk was 115/65, dus ook dik in orde.

Kleintje was moeilijk te vinden, hij/zij bleef bewegen en schopte zelf een keer tegen de microfoon aan. Haha!

De verlosk. had hem/haar al lang gehoord maar wij zelf nog niet. (mijn vriend is ook mee gegaan, vanuit zijn werk gekomen en is nu thuis aan het werken de schat!!)

Gelukkig was het hartje na wat zoeken goed te horen! Blijkbaar lag de kleine helemaal 'achterin'.

Geplaatst

Mooi hoor Wish! Goed dat het hartje uiteindelijk toch te horen viel, het kan heel snel verschillen naargelang de beweging. Merk ik ook met m'n angelsound.

Geplaatst

MarMira,

Volgens mij heb ik nog niet op je 20 wkn echo gereageerd.

Wat super dat alles in orde is met jullie kleintje!

Enne, bedankt voor je compliment.

Geplaatst

Doortje,

Liet mijn vriend het compliment van MarMira lezen.

Hij was er niet blij mee dat ik hier op het forum foto's van mezelf plaats.

Hij gaf aan dat dit voor altijd op het internet staat en dat dit privé zaken zijn.

Hebben er even over gepraat met elkaar omdat ik er geen kwaad in zie. Hij wou echt heel graag hebben dat ik de foto's van mijn buiken zou verwijderen.

Uit respect voor hem heb ik de foto's verwijderd, vandaar.

Geplaatst

hallo dames, ik ben met terug van kraambezoek bij een vriendin. Ze heeft een prachtige dochter. Is moeilijk te geloven dat het binnen een paar maanden ik ben die ze zullen komen bezoeken en dat het onze mini is die ze zullen bewonderen...

Morgen heb ik m'n 20 weken echo en ben echt benieuwd om mini nog es te zien, te weten hoe groot, hoe zwaar,...

Heb trouwens nog iets speciaals te vertellen. Allé, vind ik toch. Gisterenavond zaten m'n man en ik gezellig in de zetel en ik zei. Mini is wakker. Dus m'n man z'n hand op m'n buik gelegd. Even later vroeg hij: was dat... En ik: ja! Hij heeft dus voor de eerste keer mini gevoeld! Ik zat echt met de tranen in m'n ogen. Echt een speciaal gevoel!

Ga nu snel onder de douche springen en me dan nog ff in de zetel installeren voor ik m'n bedje inkruip.

Geplaatst

Akara,

Wat geweldig dat je man jullie baby heeft gevoeld!

Zal zeker een emotioneel moment zijn geweest.

Dan kun je het nog meer met z'n tweetjes (drietjes) delen.

Geplaatst
Doortje,

Liet mijn vriend het compliment van MarMira lezen.

Hij was er niet blij mee dat ik hier op het forum foto's van mezelf plaats.

Hij gaf aan dat dit voor altijd op het internet staat en dat dit privé zaken zijn.

Hebben er even over gepraat met elkaar omdat ik er geen kwaad in zie. Hij wou echt heel graag hebben dat ik de foto's van mijn buiken zou verwijderen.

Uit respect voor hem heb ik de foto's verwijderd, vandaar.

Wish, ik snap het helemaal. Als hij er niet achter kan staan, moet je het gewoon niet doen.

Geplaatst

Akara, wat bijzonder zeg. Ik hoop ook dat ik straks de bewegingen echt met mijn man kan delen. Lijkt me zo bijzonder!

Gisteren al wel heel duidelijk onze mini gevoeld. HIj/zij zat echt enorm te schoppen rechts onder in mijn buik. Eerder gisteren volgens mij ook tegen mijn blaas aan, want het gevoel van moeten plassen kwam een paar keer opzetten en zakte toen ook gelijk weer af.. heel apart..

Heel veel succes met de echo vandaag in elk geval! Ik hoop dat alles goed is. In elk geval kun je even naar je wondertje kijken.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,27, 2e kindje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 34, 1e kindje

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje

15 oktober: r00sje

12/17 oktober: T.K, 26, 1e kindje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje

16 oktober: Doortje (Dorien), 27, 1e kindje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,

18 oktober: Marianne, 41, 1e kindje

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje

25 oktober: Wish 32, 1e kindje

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje

Echo/controle

27 mei: Akara 20 weken echo gyn

30 mei: T.K 20 weken echo UMCN

30 mei: MamavanNoah 20 weken echo gyn

30 mei: Vlok 20 weken echo gyn.

31 mei: Zomer 20 weken echo

1 juni: Valesca controle verloskundige

1 juni: Laika 20 weken echo gyn

3 juni: Ellen 20 weken echo

6 juni: Frann controle VK

6 juni: Wish 20 weken echo zh

7 juni: Frann 20 weken echo

8 juni: Doortje (Dorien) 20 weken echo zk

8 juni: Violeta 20weken echo

14 juni: MissGriet 20 weken echo zk

14 juni: Marianne controle vk

15 juni: T.K controle Verloskundige

21 juni: MarMira controle vk

23 juni: Wish controle vk 22 weken

24 juni: Vlok controle vk

Akara,

Succes vandaag!!!

Geplaatst

Marmira fijn dat de echo goed was! En Wish de controle ook goed, heerlijk allemaal. Vandaag Akara aan de beurt toch? Hoop dat het allemaal positief is. Ik had me voorgenomen om op iedereen uitgebreid te reageren maar ben de helft alweer vergeten tijdens het typen...sorry daarvoor!

Wij hadden gisteren ook de 20-weken echo. Ik was best onzeker en voor ons kwam een zwanger stel huilend naar buiten, die hadden slecht nieuws gekregen...toen werd ik nog onzekerder. Gelukkig bleek alles heel goed in orde en er gezond uit te zien. Eindelijk genieten dacht ik, ik was 's middags speciaal eerder naar huis gegaan om het tot me door te laten dringen dat het nu allemaal goed is en we aan een toekomst met broertje of zusje kunnen gaan denken. Helaas was dat maar van korte duur: ik kreeg 's avonds buikpijn, menstruatie-weeenachtige pijn. Ik had er een heel zwaar donker rotgevoel bij. Ging naar de wc en ja hoor, een grote helderrode bloedvlek. Ik was volledig overstuur en heb het zkh gebeld waar ik meteen naar toe moest. Na een uitgebreide controle en wat onderzoeken, is de conclusie: placenta ligt goed maar laag, bij de baarmoedermond en heeft waarschijnlijk de bloeding veroorzaakt.

Dit heb ik bij mijn vorige zwangerschap 5 jaar geleden ook gehad, en ik lag iedere 2 weken in het ziekenhuis ivm bloedingen. Ik haat het zo erg, ik vind het echt verschrikkelijk. Er is niet veel tegen te doen, behalve rustig aan doen. Nu alles goed is, is het goed, maar de gyn heeft gezegd dat het de bezorgdheid terecht is en dat ik bij een vlgde bloeding meteen weer moet komen. Er moet voorkomen worden dat door de bloeding de baarmoedermond geprikkeld raakt, er weeen komen en de vliezen breken. Ik moet er niet aan denken, het is mijn grootste angst! Ik baal echt, ik had zo'n bezorgde zwangerschap de vorige keer en hoopte nu een beetje normaal er doorheen te komen maar helaas.

Pfff gelukkig zit het weekend eraan te komen, we doen rustig aan en proberen wat leuke kalme dingen te doen. Ik wens iedereen fijn weekend en een beetje zon kan geen kwaad :-) !

Liefs Toverstafje

Geplaatst

Toverstafje,

Dit is een heftig bericht.....

Heb je een prima 20 wkn echo gehad en 's avonds maak je dit mee.

Natuurlijk schrik je jezelf rot en maak je jezelf grote zorgen.

Afschuwelijk als hierdoor de vliezen zouden breken en de bevalling veel te vroeg op gang kan komen.

Meid, hoop dat je jezelf lichamelijk gezien rustig kan houden. Ga zitten/liggen en doe vrijwel niks!

Jij werkt ook toch? Heb je je leidinggevende al gebeld om dit door te geven?

Heel, heel veel succes en sterkte!

Geplaatst

Hee Wish,

Bedankt voor je lieve berichtje. Ik werk idd, ben interim (hr) manager en heb nu een leuke klus voor slechts 20 uur per week, niets fysieks aan en ik vind het ook niet zwaar. Gelukkig kan ik ivm de goede relatie die ik met het bedrijf heb zelf bepalen wanneer en hoeveel ik werk, ik was al van plan om het af te bouwen om lekker te kunnen gaan rommelen thuis maar nu ga ik afbouwen om te niksen. Zo jammer! Zo even de gyn bellen, hoefde eigenlijk pas over 4,5 week op controle maar nu moet ik eerder komen.

Ik wil eigenlijk ook even een klein stukje fietsen naar de supermarkt, en dan kleine boodschapjes meenemen maar geen idee of dit kan, dit is nu net wat ik zo moeilijk vind :-( Ik ga het gewoon even heel kalm en rustig proberen.

Ik zie dat jij nog best lang moet wachten op de 20-weken echo, ik vond het wel heel leuk om alles zo te zien! Je gaat dan toch meer van het kindje houden, alsof je 'm al een beetje leert kennen.

Groetjes Toverstafje

Geplaatst

Och jee Toverstafje, wat een nare situatie!! En wat bizar, zo heb je een mooie echo en diezelfde avond overkomt je dit! Meid, heel veel sterkte en ik hoop voor je dat er niet teveel bloedingen zullen volgen en je toch nog een enigszins rustig vervolg van je zwangerschap zult hebben... Wel heel fijn dat de echo goed was! Het blijft toch een wankel 'evenwicht' hè, zo'n zwangerschap... we denken aan je hoor!

Geplaatst

Jeetje Toverstafje, wat een dag met gemixte emoties. Eerst de onzekerheid voor de echo, dan de blijdschap en een paar uur erna de paniek. Wat een ellende!!!

Ik ben echt een beetje verdrietig voor je, want als ik je bericht lees, dan weet ik dat het geen paniekerig iets van je is, maar een terechte bezorgdheid.

Ik sluit me aan bij Wish, meteen kijken naar meer rust! Ikzelf merk dat ik nu een week minder werk en dat mijn klachten afnemen. (ik weet niet of dat bij ou ook goed kan helpen, maar rust is denk ik nooit een verkeerd iets voor een zwangere vrouw...)

Ik denk aan je en hoop met je mee dat er geen bloedigen meer optreden en dat dit een eenmalig iets is geweest!!!!

Fijn weekend en sterkte.

Liefs Zomer

Geplaatst

Toverstafje,

Shit zeg! Wat een rotsituatie! Gelukkig is alles goed met de baby en is je 20 weken echo heel goed gelopen. Daar is dus alvast helemaal niets mis mee. Doe het maar flink rustig aan inderdaad, en op tijd reageren als je je weer zo voelt. Ik hoop dat het bij die ene bloeding zal blijven en je toch nog een beetje onbezorgder kan rondlopen tot het eind.

knuffel,

Ellen

Geplaatst

Toverstafje, wat een heftig bericht zeg! Natuurlijk fijn dat de 20-weken echo verder in orde is, maar ik kan me voorstellen dat je je erg veel zorgen maakt nu. Doe vooral heel rustig aan, maar ik begrijp ook wel dat dat heel moeilijk is 20 weken lang.

Het scheelt dat je een zittende baan hebt natuurlijk, maar bouw wel rust in. Het zou natuurlijk fijn zijn als het bij deze ene bloeding blijft.

Ik denk aan je!

Geplaatst

Oh trouwens, Wish, sorry dat ik je in een moeilijk pakket heb gebracht met mijn commentaar op je foto! Ik snap je vriend's terughoudendheid wel met foto's plaatsen; ben zelf ook voorzichtig met de privacy maar je was erg onherkenbaar hoor! Dus no harm done lijkt me.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden