Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Laika,

Jij hebt dit bedje ook, mooi is die he!

En het neemt niet veel ruimte in beslag op onze slaapkamer.

Ik heb al een hele poos het gevoel dat ik denk dat ons kleintje niet uit zichzelf zal gaan komen.

Doortje,

Kun je jezelf helemaal toegeven aan het relaxen/rustig aan doen?

Marianne,

Lekker terug naar bed gaan of op de bank liggen als jij dit nodig hebt.

Heb je voor het eerst een droge keel/tong en heb je ook meer dorst?

Ik ben vannacht maar 3 keer naar het toilet geweest, heb dus een vrij goede nacht achter de rug.

Vanmorgen zijn we naar het andere kdv gaan kijken wat voor ons ook een optie was.

Ik zeg meteen 'was', omdat we meteen na het kijken samen besloten hebben om ons kindje naar het kdv te laten gaan waar we 2 weken geleden zijn gaan kijken.

Dit kdv had 1 ruimte waar alle kinderen verbleven van 0 tot 4 jaar. 2 keer per week komen daar oudere kinderen bij van de peuterspeelzaal.

Nou, daar is volgens ons de ruimte niet echt geschikt voor.

Ze hebben geen verhoogde box voor de kleinere kinderen, dat vonden we een minpuntje.

Zo waren er nog wat dingetjes meer waar wij onze vraagtekens bij hadden. Niet dat het geen goed kdv is, maar wij kiezen voor de andere.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje,

Denk dat er eind deze maand een ware babyboom zal komen.

Misschien dat er van het nov. topic ook een paar dames eind okt. gaan bevallen, je weet maar nooit.....

Ben ook zo benieuwd naar de namen van al die kleintjes.

Geplaatst

@ Wish: ik kan gelukkig goed toegeven aan de rust, al verveel ik me soms wel... Ik probeer zoveel mogelijk rust te pakken elke dag, want dat zal ik straks nog nodig hebben. Je weet natuurlijk ook maar nooit wanneer de bevalling begint. Heb een paar leuke boeken van de bieb gehaald en vanmiddag komt nog een vriendin thee drinken. Ook wel erg gezellig.

Heb nu wel sinds een half uur aardige buikpijn, maar continu en niet in golven.. Geen idee wat ik er mee moet. Ook had ik nog steeds bruin verlies. Zo jammer dat ik niet weet wat normaal is.., maar het is volgens mij ook bij iedereen anders.

Toen ik vanmorgen om zes uur wakker werd had ik om de 7 a 8 minuten harde buiken. Dat is nu niet meer zo contstant, maar de harde buiken zijn er nog wel vaak. Pff.. wordt hier echt gek van.. je weet gewoon niet waar je aan toe bent..

@ Wendy: hoe gaat het bij jou? hebben de harde buiken nog doorgezet? Of is alles weer rustig?

En hoe is het met de anderen??

Geplaatst

Doortje, helaas heeft het niet doorgezet. Heb nu alleen maar een gevoelige buik. Bij alles wat ik doe, is mijn buik gevoelig/pijnlijk. Niet erg handig als je nog een kleine hebt rondlopen, maar ja daar doen we niks aan. Nog wat roze slijm verlies gehad. Denk niet dat t uit zichzelf gaat beginnen.

Misschien dat je bij twijfel toch de vk kunt bellen. Zeker als je je er niet zo fijn bij voelt. Daar zijn ze voor. Misschien kunnen ze je vertellen wat je kunt verwachten?

Zal eind van de maand druk worden met de kleintjes die geboren gaan worden! Tot nu toe nog maar 3 dus er zullen er nog veel volgen! Hopelijk duurt t niet te lang en kan iedereen snel hun wondertje in de armen sluiten!

Geplaatst

@ Wendy: ik maak me niet zo'n zorgen over mijn klachten, maar vind het meer frustrerend dat je gewoon niet weet hoe het gaat lopen (ben een echte control-freak).

Jij hoeft in elk geval nog maar max 2 nachtjes te wachten. Geniet nog maar even van je rust ;-)

Geplaatst

rustig aan Doortje kan me goed voorstellen dat je wil weten waar je aan toe bent! Hopelijk duurt het niet lang meer en anders gewoon bellen hoor

marmira heb je de verloskunidge nog gebeld?EN?!

mama vannoah jammer dat het niet door gezet heeft,hou vol!

Geplaatst

Ja, inderdaad, waarschijnlijk eind deze maand een enorme babyboom, haha!

Wish, klopt, dat wiegje hebben we inderdaad ook genomen omdat ie niet zoveel ruimte inneemt maar wel behoorlijk ruim is voor de baby. Bovendien past ie overal bij, het is gewoon een mooi, strak bedje.

Doortje en Wendy, ik heb ook allemaal vage klachtjes die toe beginnen te nemen. Het zal er allemaal wel bij horen maar het maakt het wel spannend! Vannacht flinke voorweeen gehad, elk kwartier of zo. Maar na een uurtje ofzo nam dat weer af. Ik ben wel weer elk uur naar de wc geweest maar dat kwam ook omdat ik zo'n dorst had en veel water heb gedronken (erg veel kaas over mijn pasta gegeten, gisterenavond...nou, daar krijg je dus dorst van!).

Gelukkig wel nog lekker gedoezeld tot half elf vanochtend, en vanmiddag gezellig een terrasje pakken, uit de wind en in de zon, met mijn beste vriendinnetje. Voor mij werkt het nu het beste om de ochtenden leeg te houden zodat ik lekker in mijn eigen tempo kan wakker worden, om dan in de middag nog even wat leuks te gaan doen.

Wish, klinkt goed hoor, die afweging die jullie hebben gemaakt wat betreft kdv. Het is toch vaak een gevoelskwestie maar dit klinkt allemaal heel logisch!

Geplaatst

Doortje,

Mijn vriendin gaf aan (heeft 3 kinderen) dat je echt wel merkt wanneer het nodig is dat je de vk moet gaan bellen.

Je lichaam en gevoel werken zo goed samen dat je wel weet wanneer het 'echt' gaat beginnen.

Niet dat ik nu een heldin ben en mezelf hier niet 'druk' om zal maken.

Het is op dit moment aan het rommelen bij je en je wil duidelijkheid, zoals je zelf al aan geeft. "Je wil controle houden en dit kun je niet 'winnen' van moeder natuur."

Laika,

Geniet vanmiddag van het drankje op het terras. Warme chocomel met slagroom?

En van het kletsen en samen zijn met je beste vriendin!

Ik ga zo de stad in om op zoek te gaan naar een leuke sneaker.

Heb vorige week mijn nog enigste sneaker weg gedaan. (bij 1 schoen was de lijm los aan het laten bij de neus)

Kan nu mijn 2 spijkerbroeken niet aan omdat ik nu alleen nog laarzen heb en instappers voor van de zomer en ik wil nu toch wel sokken dragen als ik naar buiten ga.

Niet dat ik geen kleding heb, maar sommige truitjes/topjes staan alleen mooi op een spijkerbroek.

Nou ja, jullie vrouwen begrijpen me wel. Haha!

Geplaatst

Wie weet, kan onderhand wel!

Bij ons is het iig ook nog wel zinvol dat ik nog niet ben bevallen: hebben zojuist vol overtuiging toch een andere naam voor een meisje gekozen, vorige stond echt al weken vast...

Geplaatst

Ha Toverstafje, ik ben dan nu wel benieuwd wat het was en natuurlijk wat het wordt straks.. Hopelijk hoeven we niet meer te lang wachten op de naam van jullie kleine meid!

Geplaatst

Oh meiden wat is er druk hier.

De laatste week duurt heel lang....

Ik heb al 1 week menstruatie pijn vooral 's avonds,dus dat zeg niks he.

We willen ons kleine meisje ook in ons kamer. Er wordt ook aangeraden als je borstvoeding gaat geven.

Ik kan ook niet wachten dat ik weer "normaal"ben :) ,geen maagzuur doorslapen niet 300 keer naar de wc gaan en niet meer benauwd zijn,ik heb zo heet 's avonds en 's nacjts en het is al zo koud thuis ik snap er niks van.

Nog heel evntjes en dan worden we mama's allemaal!

groetjes,Violeta

P.S: Wendy gek genoeg heb ik ook tranen in mijn ogen gekregen toen ik las dat je zondag je kindje krijgt,je weet het dat ie komt maar als je hoort ook wanneer voelt het heel emotioneel! Als ik er morgen niet kan komen lezen,wens ik je nu alvas heel veel succes

(nou ik kom zeker lezen want er zijn nog meer die op stand by staan :))

Geplaatst

Oh Toverstafje,

Wat spannend! En op de valreep een andere naam! Ben heel benieuwd ook wat t was en wat t nu gaat worden!

Het lijkt wel of je kindje gewacht heeft op jullie beslissing voor n andere naam... Want nu wil t ineens komen!

:-)

Sterkte met bevallen!

Liefs

Marianne

Geplaatst

Toverstafje, spannend zeg!! Zet m op! Probeer snel te komen lezen of jullie kleine er is!! Ben benieuwd naar de naam!

Hier wordt t vandaag een alles controleren en opruimen dag denk ik. Zowel mijn man als ik hebben heel erg nesteldrang... Gras maaien, kamertje nog maar een keer schoonmaken enz enz...

Groetjes Wendy

Geplaatst

Hoi

Dit gaat wel even duren. Baby is nog niet ingedaald en ik heb geen weeen. Moet plat blijven, mag bed niet uit. Wordt ws afwachten max 48 uur, en anders inleiden.

Ben toch blij dat ik hier lig, ga iig binnen nu en 2 dagen bevallen...

Wendy succes morgen!! De rest ook natuurlijk.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Toverstafje,

Echt op de valreep nog een andere naam bedacht. Wie kwam hier nog mee? Jij of je man?

Meid, heel heel veel succes.

Helaas dus nog niet door aan het zetten maar dat kan zo omslaan.

Zoals je al aan geeft ben je op een voor jou geschikte plek en hebben jullie zeker binnen 2 dagen julie wonder in de armen!

Violeta,

Voor jou ook de zware laatste loodjes aangebroken dat je er echt aan toe bent dat jullie kindje wordt geboren.

Dikke knuffel!!

Geplaatst

@Toverstafje: spannend nu meid. Alsof t zo heeft moeten zijn... Hopelijk laten de weeen niet te lang op zich wachten

@wendy: hou je t nog vol? morgen en elk geval de kleine meid in je armen

Hier al vanaf half 3 vanacht pijnlijke rugweeen om 8 minuten, maar zet nog niet door. Ben benieuwd hoe dit verder gaat

Geplaatst

Doortje,

Ai, rugweeen dat lijkt me heftig, kun je ze wel wat opvangen of dat je man je hierbij helpt?

Als dit aan blijft houden in dit tempo zou ik toch een keer naar de vk bellen om te overleggen.

Er zit tenslotte regelmaat in toch?

Geplaatst

Die rugweeen zijn inderdaad niet echt heel relaxed. Als dit nog 24 uur zo door gaat ga ik helemaal stuk. Ze zijn haast niet op te vangen.

Maar wat ik gelezen heb over een golf je aan komt spoelen (als vergelijking voor een wee), dan beschrijft dat het voor mijn gevoel wel erg goed. Ik voel m elke keer aankomen en wegzakken.

Tussendoor is onze zoon erg druk. Ik kijk het voorlopig nog even aan, en kan dan anders inderdaad bellen voor advies van de VK.

Dacht trouwens dat ik de slijmprop kwijt was door al het bruine verlies wat ik had... (dacht de VK ook), maar net bij het naar het toilet gaan ben ik m pas echt kwijt geraakt. Was nu echt van dat taaie slijm als een echte sliert (sorry voor de detailis) zoals je dat overal leest. Dus.. voor mijn gevoel gaat er nu wel degelijk wat gebeuren dit weekend.. maar we zullen zien

Geplaatst

toverstafje wat spannend zet hem op he als het begint!!!!

Doortje vervelend zeg hopelijk zet het door en heb je snel de kleine

marmira: ik denk dat je bevallen bent...hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden