Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

13 oktober: Marianne controle VK

16 oktober: MamavanNoah naar zkh voor inleiden

17 oktober: MarMira naar zkh voor uitgebreide controle (ctg)

18 oktober: Wish controle VK

18 oktober: Ellen postnatale begeleiding vroedvrouw

18 oktober: Laika controle gyn

19 oktober: Toverstafje controle gyn

20 oktober: T.K controle VK

20 oktober: Doortje controle VK

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

Controles baby

21 oktober: Dante uitgerekende datum! nacontrole kinderarts

25 oktober: Dante oortest

04 november: Dante nacontrole gyn - huisbezoek kind&gezin

08 november: Dante controle arts kind&gezin

09 november:Felinewijkverpleegkundige en 1e vaccins

29 november: Dante vaccins

Geplaatst

*breek ff in*

Heel veel sterkte hier, buurtjes....wat is het hier ontzettend spannend!!!

Toverstafje gebroken vliezen en ingeleid!! Meid, onwijs veel sterkte gewenst!!

wat heerlijk dat de kleine 'eindelijk' komt!!

Doortje jij ook, rugweeén zijn vreselijk!! die zijn moeilijk op te vangen en weg

te puffen.... laat je mannetje lekker je rug masseren (tussendoor) zodat het wat

kan ontspannen!!

Jij in ieder geval ook heel veel sterkte hoor!! k hou het in de gaten ;-)

De rest van de meiden (ook die al bezig zijn en ik niet genoemd heb)

wil ik alle sterkte van de wereld toewensen, k hoop dat er n stel mooie gezonde

mini mensjes bij mogen komen!!!

liefs

*breek weer uit*

Geplaatst

Oh meiden, wat is het opeens weer spannend hier!!

Toverstafje, heel veel succes, ik hoop dat je je kindje snel in je armen hebt!

Doortje, bij jou klinkt het toch ook echt wel alsof het is begonnen. Wie weet beval je wel op je uitgerekende datum! Zet hem op!

Meiden, ik zei gisteren volgens mij nog dat ik niet meer zou klagen maar ik moet nou toch even hoor....Ik heb sinds gisteren toch een aambei van heb ik jou daar! En dat doet zeer! Ik heb er eigenlijk bijna niet van geslapen. Lekker dan, zo op de valreep, dat wordt nog wat na de bevalling. Iemand tips voor het verlichten van de pijn, zo op de korte termijn?

Geplaatst

Toverstafje, heel veel succes!!

Doortje hoop dat ze wat sneller op elkaar zullen volgen en dat jullie tegen deze avond jullie zoon mogen bewonderen!

Nu dan meiden, wat hebben jullie terug veel geschreven! Had echt veel tijd nodig om alles te kunnen bijlezen. Hier gaat alles goed. Onze kleine Alexis heeft soms haar kuren. Soms is ze een ganse avond lastig en wil ze niet slapen tussen twee voedingen door en de andere momenten krijg je ze bijna niet wakker.

Zo maken wij haar vb niet wakker 's nachts om te eten. Ze werd telkens zelf wakker op de momenten wanneer dat ze normaal moest eten. Tot eergisterennacht. M'n man doet de voeding van 4u (met afgekolfde melk) zodat ik een beetje kan slapen. en ik doe dan de eerstvolgende voeding van 7u30. Nu, eergisterennacht werd ik dus wakker om 7u en m'n man lag ook te draaien. En ik vroeg hem zo: en, heeft ze goed gedronken deze nacht? Is ze niet te lastig geweest? (De eerste nacht thuis wou ze echt niet slapen...) en hij: nee, niet gehoord... Hij was al verschillende keren ongerust aan het luisten geweest (ze ligt ook bij nos in de kamer in de reiswieg die we op 2 stoelen gezet hebben)

Nu slaapt onze dochter dus al mooi door gedurende 2 nachten. Ze krijgt haar laatste voeding rond 23u en we moeten haar zelf wakker maken om 7u30 zodat ze dan kan eten. Het is dus echt een langslapertje. Heel makkelijk voor ons dus ;-)

Ik ga zo snel mogelijk ook es foto's posten maar onze pc heeft de laatste tijd z'n kuren, telkens als ik de foto's van de camera wil overzetten loopt hij vast.. Hoop dat ik dit snel inorde kan zetten zodat jullie onze dochter es kunnen zien.

Ziezo dames, dit was een kleine update.

Hoop echt dat jullie niet lang meer hoeven te wachten tot jullie jullie kleine wonder in je armen kunnen houden!

En ben idd heel erg benieuwd naar de gekozen namen!!!

Geplaatst

Laika, wat balen van zo'n aambei zeg. Ik heb helaas geen tips voor je, want het er totaal geen ervaring mee (gelukkig). Er schijn wel zalf voor te zijn volgens mij.. misschien even googlen of bij de drogist vragen.

Hier lijkt het allemaal weer wat af te zakken... even leken de weeen iets sneller te komen (om de 6 minuten), maar inmiddels is de laatste al weer bijna 10 minuten geleden. We zien wel hoe het loopt. Het zou wel bijzonder zijn als we morgen gaan bevallen, op de de uitgerekende datum. Deze datum heeft namelijk ook op het kaartje gestaan wat mee gegaan is in de kist met opa. Dit maakt het dan wel extra bijzonder.. maar goed.. we wachten gewoon af. Ik doe lekker rustig aan vandaag in elk geval en we zien wel

Manlief gaat zo eerst boodschappen halen en even met onze nieuwe auto naar de garage. We hebben er erg pech mee deze week. donderdag heeft een van de collega's van mark in het ziekenhuis waar hij werk onze auto beschadigd aan de zijkant (fikse schade), maar geen briefje achter gelaten. Dus nu bezig me schadeformulieren, aangifte en formulieren voor het waarborgfonds. Toen hij gisteren naar huis wilde komen hadden we ook nog eens een lekker band met de auto. Er zit een schroef in.. dus hij gaat zo ook maar even naar de garage om de band te laten maken en weer om te wisselen (ligt nu een thuisbrenger onder)

Geplaatst

Doortje,

Nu dus definitief de slijmprop verloren en er weeenactiviteit.

Hoop zo (en gun het je van harte) dat jullie knul nu aanstalte zal gaan maken om te komen.

Wel heel bijzonder inderdaad als hij morgen ter wereld komt omdat dit op het kaartje staat wat bij je opa is! (wordt er emo van....)

He wat shit dat je nu die trubbels met de auto hebt! Succes ermee.

MarMira,

Hoop ook dat je bevallen bent en dat alles goed mag gaan met jullie!

Toverstafje,

Erg lief dat je aan Doortje denkt.

Maar denk in eerste instantie aan jezelf, je bent tenslotte nu bezig met de bevalling!

Zal ik nu aan jou denken!!! Succes!

Laika,

O Auw, weet van m'n vriendin dat dit erg pijnlijk is.

Wat balen zeg!

Heb helaas ook geen advies, wat Doortje al schreef zou ik ook als ik jou was.

Vandaag is de apotheek open morgen niet en ik kan me voorstellen dat je er zsm iets voor wil hebben dat het de pijn verzacht.

Akara,

Wat fijn dat jullie meisje door slaapt.

Het gaat zo te lezen goed met jullie, super om te lezen!

Geniet van jullie kleine meid.

Geplaatst

* breek in: He laika, spul wat goed helpt is cortisol. Je hebt zowel zalf als pillen. Bij mij hielp de zalfje al voldoende. Sterkte Breek uit *

Geplaatst

Vooralsnog is hier de rust redelijk teruggekeerd. Nog wel af en toe een wee, maar met ruim 20 minuten er tussen. Misschien dat één en ander vanacht meer zoden aan de dijk zet... we wachten wel af

Geplaatst

Spannend Doortje, ik hoop ookvoor je dat het snel doorzet!

Akara, fijn dat het zo goed gaat met je dochtertje!

Meiden, ik hou het kort; lig nu nl met 1 vinger te typen, ik kan niet meer staan/zitten/lopen van de aambei-pijn....

Heb mijn vriend net naar de apotheek gestuurd voor iets pijnstillends, ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet.

Tinusje, bedankt voor de tip maar bedoel je niet iets anders? Ik heb gegoogled op cortisol maar dat is een lichaamseigen hormoon. Misschien bedoel je cortison of curanol?

Geplaatst

zo ik kom even spuien hoor

Ik heb het nog zo moeilijk dat ik te vroeg ben bevallen,onbewust want dacht dat het wel ging

maar ik was net in de stad toen ik mijn verloskundige tegen kwam...toen ging ik ook denken en ik moest gewoon naar huis was helemaal in tranen

heb het gewoon niet afgesloten,ik hoorde nog 4,5 week zwanger te zijn...ineens is mijn buik weg.....misschien klinkt het stom en moet ik gewoon dankbaar zijn maar die tranen komen gewoon

moest het ff kwijt hoor

Geplaatst

Laika,

Hoop zo voor je dat je vriend iets mee neemt wat zal gaan helpen!

Valesca,

Je mag hier ten alle tijden komen spuien.....

Het is ook niet niks, jullie kleine meid heeft je zo overrompeld door eerder te komen.

Natuurlijk ben je ontzettend dankbaar dat ze er is en dat ze gezond is en dat het goed met haar gaat.

Maar jij moet dit emotioneel gezien nog gaan verwerken en dat vind ik heel logisch.

Praat je er met iemand over?

Je moet dit zeer zeker niet onderschatten!

Sterkte en een dikke knuf!

Geplaatst

Dankjewel,nee ik praat er eigenlijk met niemand over..ja met René maar verder niet

Ik wist wel dat het er zat maar niet dat het zo diep eigenlijk ging

weet je het voelt gewoon zo moeilijk omdat het gewoon ook als laatste kindje is in principe,alles ging al zo moeilijk en dan ben je zwanger en dan is het zo ineens voorbij

is gewoon ook lastig uit te leggen

ik heb woensdag nacontrole bij de verloskundige wie weet weten zij raad

thx meis

Geplaatst

*breekt even in*

@Laika, voor aambeien kan je Curanol bestellen (zowel de pillen als de zalf). Het is veilig tijdens zwangerschap en borstvoeding en het is wonderspul! Ik had aambeien overgehouden aan de bevalling en gebruik het ook en het is echt goed spul, heb er nu bijna geen last meer van en ben ook pas 4 weken geleden bevallen! Ik kan het je echt aanbevelen. Via hun eigen site bestellen is het goedkoopste en het is er binnen 1 of 2 werkdagen. O ja, de kraamhulp en verloskundige hadden het bij me aangeraden.

http://www.curanol.nl

*breekt weer uit

Geplaatst

ohhh meiden,

wat spannend hier zeg, ik lees regelmatig mee.

Doortje die rugweeën zijn inderdaad erg ellendig en pijnlijk, ik heb ze ook alleen maar gehad, zowel bij de tweeling als bij Imke.

Ik hoop voor je dat het snel echt gaat doorzetten!

allemaal onwijs veel kracht en succes!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Valesca, wat vervelend dat je je zo voelt meis. Rationeel gezien heb je natuurlijk gewoon een prachtdochter maar in je hoofd is het allemaal veel te vroeg gekomen, je was er gewoon nog niet klaar voor! Goed dat je het even aan gaat kaarten bij je verloskundige, als je je er nog zo rot over voelt dan is het misschien wel een idee om er eens met een professional over te praten.

Esk, dank voor de tip. Mijn vriend is zojuist, toevallig, toevallig, met de curanol creme thuisgekomen, ze verkochten het gewoon bij deze apotheek. Ik ga het zo gelijk gebruiken. De tabletjes heb ik besteld, daar ga ik dan na de bevalling mee beginnen. Ik hoop dat het bij mij ook helpt!

Geplaatst

@meiske: het is idd erg ellendig. Ook mijn bekken doen behoorlijk pijn op t moment, maar t zet hier nog niet door. pfff...

@laika: hopelijk helpt dat spul snel. sterkte ermee.

@valesca: goed van je dat je t aankaart bij de verloskundige. het is ook niet niks om ineens te bevallen terwijl je daar mentaal nog niet klaar voor was

Geplaatst

thx meiden in mijn kraamweek heb ik ook al met mijn verloskundige gepraat omdat ik bij sanne al moeite had met alles loslaten en nu komt dit er ook nog bij

gelukkig kan ik goed met haar praten

Geplaatst

Wat is t spannend meiden! Er wordt nu zoveel geschreven, bijna niet bij te houden!

Leuk dat iedereen elkaar zo op de hoogte houdt!!

Laika,

Hoop dat de curanol snel verlicht.

Doortje,

Zo voel je niets, en dan heb je rugweeen...Zou t je lukken, op de uitgerekende datum? sterkte met de weeën!

Toverstafje,

Sterkte met de laatste loodjes!

Marmira,

Ben je al bevallen?

Hier nog steeds rustig... Saai hè? ;-)

Geplaatst

Valesca,

Het zijn ook je hormonen die op je gevoel werken. Probeer er over te praten. Ik heb gelezen dat t na de bevalling goed is om de hele bevalling nog ns met je vk door te nemen, goed voor je verwerking. Sterkte, meis, komt goed!

Knuffel, Marianne

Geplaatst

dankjewel marianne,ik heb contact met de verloskundige(s) waar ik onder controle was maar niet die bij de bevalling was omdat dat in het ziekenhuis gebeurde,die heb ik na de bevalling helemaal niet meer gezien die ging daarna ook op vakantie

misschien dat het zin heeft nog een keer contact op te nemen met het z huis dat hadden ze ook gezegd als ik behoefte eraan had

woensdag heb ik na controle bij mijn eigen vk en daar kan ik ook mee praten maar was natuurlijk (helaas) niet bij mij eigen bevalling

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden