Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Violeta: het is echt reuze spannend. heb de hele dag al een menstruatie-achtig gevoel in mijn buik. Soms het gevoel dat er een soort kramp onstaat, maar als ik er dan op ga letten dan komt er natuurijk niks meer..

Er gebeurd dus nog niet heel veel, maar het rommelt wel wat. Ben dus erg benieuwd wat er gaat gebeuren en hoe lang het nog duurt.

Ben ook de hele dag al een beetje hangerig en heb nergens zin in.

@ Laika: als ik al jou schoonmaakacties lees dan kan het volgens mij bij jou ook niet meer zo lang duren. Wel leuk om de box vast neer te zetten. Het maakt het toch weer wat echter. Ik vind het nog steeds erg leuk staan in de kamer. Nu alleen onze zoon er nog in!

Zonet mijn vluchttas nog maar een keer gecontroleerd, maar echt alles zit er in (alleen mijn toilettas niet, maar die staat wel klaar in de badkamer)

Ook kwam vandaag nog een mutsje binnen wat we besteld hadden met de naam van onze zoon. Echt zooooo leuk.. Hebben we besteld op www.koterkado.nl. Wij hebben gekozen voor een wit mutsje met babyblauw geborduurd. Deze heb ik net ook nog een de vluchttas gedaan, zodat niemand m eerder kan vinden. Kan hij straks ook mooi op in de kinderwagen als het koud is buiten.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Echt wel ongelooflijk hoe alle kindjes toch koppig in de buik willen blijven nietwaar? Alsof ze het bij de bollebuikendag afgesproken hebben ofzo :-)

Wie o wie zal de volgende zijn..?

Bij mij hier weer slecht nieuws. Dit keer de man van mijn tante die in coma ligt en vrijdag gaan ze de machines afkoppelen. Hij lag al in het zh toen met de bevalling/begrafenis, en beter is het dus niet geworden. Integendeel, het ene orgaan na het andere gaf het op. Kortom, er komt weer een begrafenis aan, en dit keer zal ik wél kunnen komen maar dan met ons kleintje erbij. Pff.. Echt zware dagen voor m'n tante hoor. Eerst haar broer, nu haar man. Op enkele weken tijd..

liefs,

Ellen

Geplaatst

MarMira,

Vind het 'raar' dat je moet bellen of er vrijdag plaats voor je is.

Dit is niet echt een conrete afspraak.

Wel prettig om te weten dat je maandag naar het zkh mag voor een uitgebreide controle!

Heel veel succes en sterkte!!!

Laika,

Staat de box in elkaar en heb je het boxkleed erin gelegd?

Ik wil dit ook wel doen, maar mijn man zet de box in elkaar als de kleine er is. (heeft ie wat te doen, aldus mijn man)

Ach, de eerste dagen heb je de box toch nog niet nodig. Het is meer mijn gevoel dat hij in elkaar moet staan.

Doortje,

Wat super dat je het mutsje binnen hebt gekregen. Het kan haast niet anders dan dat dit een 'teken' is dat de bevalling eraan zit te komen!

Succes!!

Ellen,

Meid, wat een ontzettend heftig bericht.

Heel veel sterkte om deze dagen door te komen en er voor je familie te kunnen zijn.

Het zal zó tegenstrijdig voor jullie zijn....

Heel veel sterkte!

Vrienden van ons zijn gisterenavond ouders geworden van een dochter.

De bevalling heeft heel lang geduurd en de moeder heeft ook koorts gekregen.

Maar gelukkig is nu alles in orde met moeder en kind!

Herkent iemand hier het wat benauwde/kort van adem gevoel als je een harde buik krijgt of als je kleintje helemaal tegen je buik/ribben aan drukt?

Het is ook niet gek dat je dan wat benauwd bent, maar ik heb dit de laatste week echt een paar keer per dag.

Geplaatst

Ellen

Bah, wat een naar nieuws. Heel zwaar voor je tante allemaal. Sterkte de komende periode.

Wish

Ik heb ook het gevoel dat mijn adem wordt ontnomen of iets wat erop lijkt. Ik kan het gevoel eigenlijk niet omschrijven. Ik heb ook het idee dat het met steeds meer kracht gepaard gaat. Als hij eruit is, zal ik hem erop aanspreken - hihi.

De kleine is nu druk aan het bewegen. Af en toe best wel gevoelig in mijn bekken.

Geplaatst

@Ellen: Wat een vreselijk nieuws zeg. Voor je tante ook erg zwaar allemaal. Heel veel sterkte toegewenst.

@Wish: Dat benauwde gevoel heb ik ook regelmatig. Komt denk ik omdat ze steeds minder ruimte hebben. Het helpt mij dan om mijn buik even te laten hangen (bv door met mijn armen te steunen op de tafel of het aanrecht)

Hier nog steeds alles rustig. Nog wel wat bruin verlies, maar dat is t dan ook. Ik heb zelfs geen zeurende buikpijn op t moment.

Manlief gaat nu net de deur uit, dus ik ga proberen nog wat te slapen

Geplaatst

Sterkt, Ellen!

Wish, wat doortje beschrijft herken ik: buik even laten hangen helpt wel. Vanochtend werd ik wakker met n zachte buik, en pijn in m'n onderrug, soort ongi pijn. Ben bijna blij dat ik nu ook pijn heb: het mag wel gaan beginnen! :-)

Geplaatst

@Ellen wat heftig voor je tante dan zeg,sterkte ook voor jullie

@Wish dat had ik ook dat gevoel,heel benauwend

@Doortje,het blijft toch spannend hoor!

Marianne spannend hopelijk gaat er vandaag eens iemand bevallen hoor hahaha

Geplaatst

Ellen, wat een triest verhaal. Sterkte ermee.

Dat benauwde is heel herkenbaar. Ook alsof er heel veel druk op je hoofd komt te staan, adembenemend.

Ik hoop ook dat er iemand gaat bevallen. Het duurt echt lang deze maand, de novemberdames gaan ons nog inhalen ;-) Het is vandaag wel de 13e, vind ik minder leuk. Dan vier je de eerste verjaardag op vrijdag de 13e.

Ik ga straks toch even het zkh bellen. Ik vind het niet normaal dat ik zo'n 10 uur per dag zo'n pijnlijke voorweeen heb, die wel erger worden maar niet doorzetten. En als het nu pas sinds een paar dagen was, maar duurt al weken. Kan me niet voorstellen dat dit normaal is, of fijn voor de baby (voor mij iig niet). Ik zit zelfs serieus te denken aan inleiden, weet dat dit niet altijd het beste is en in het zkh zullen ze er ook niet licht over denken. Het hoeft ook niet ala minuut, maar bijv met een deadline tot maandag ofzo. We zien wel, ik hou jullie op de hoogte.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Bedankt iedereen. Inderdaad heftig, zeker op zo'n korte tijd. M'n tante heeft samen met m'n moeder de hele begrafenisplechtigheid geregeld van hun broer, en nu is het de beurt aan haar man. Alsof ze nog niet genoeg heeft geleden. Niets aan te doen natuurlijk, behalve er zijn en haar steun betuigen.

Hier een memorabel lange nacht achter de rug, bijna grappig. Ik wilde om 4u30 Dante zijn pamper wisselen want het was nu wel lang genoeg geleden en ik had hem nog horen 'vullen' tijdens het voeden. Dus, pamper uit en zie ik hem plots nog extra geven, lekker krachtig haha. Gelukkig was de pamper nog niet weggehaald, anders was het op het verschoningskussen terecht gekomen. Mooi billetjes met een doekje proper maken en pamper en pyjama weer aan. Nog geen 5 minuten later: pamper weer vulleeeen (en bv-ontlasting is zéér vloeibaar, dus de geluiden zijn smakelijk haha). Eenmaal die pamper uit, plaste hij toch wel zeker? Op zijn romper, op het verschoningskussen, en op mij natuurlijk. Kortom: 3 pampers op een kwartier tijd, en hem volledig moeten uitkleden om een nieuwe romper onder die pyjama aan te doen. Gelukkig heeft hij engelengeduld als ik het aan en uitkleed, het is gewoon zo koud voor hem om alles uit te doen, dat ik het wat zielig vind. Normaal ben ik op een half uurtje klaar met voeden en weer in zijn bedje te leggen. Nu was ik anderhalf uur bezig. Oef!

Zo, nu mogen jullie ook wel bevallen he, dan kunnen jullie ook zo'n leuke dingen meemaken haha.

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Ik had toch ook al wel op baby nieuws gehoopt.. maar ze blijven nog hardnekkig zitten. Miscchien gaat het iets betere weer ons helpen om ze naar buiten de lokken. Mijn vader zei net voor de grap: dan moet je een schoteltje melk neer zetten om te lokken.

@ marianne, ook wat buikpijn dus? ben benieuwd of er wat gaat gebeuren. hoop t voor je

@toverstafje: ik kan me helemaal voorstellen dat je genoeg van al die voorweeen hebt. gewoon bellen om te overleggen. straks heb je geen energie meer over

was net met mijn vader aan t bijpraten over zijn kinderwens met zijn vrouw van 31. ze moeten nu voor behandeling naar nijmegen (wonen in groningen) ivm geen zaad. ze gaan nu volgens mij pesa of anders tese proberen. hij is nu onder behandeling bij deselfde ivf arts als ik was. zo raar dat hij daar nu loopt. hopelijk lukt het hun ook voor wij aan een tweede denken

Geplaatst

Het is inderdaad erg raar. Vond het heel moeilijk toen ik nog niet zwanger was en ze ook bezig waren. Nu gun ik t ze van harte, al zal ik hun kind denk ik nooit echt als broer of zus zien. Vind t vooral heel vervelend voor ze dat ze dit traject in moeten.

Geplaatst

Ellen, wat heftig zeg voor je tante en voor jou natuurlijk!

Toverstafje, idd gewoon bellen. Je loopt nu al lang genoeg met die voorweeën rond. Net wat Doortje zegt, straks heb je geen energie meer over!

Marianne, klinkt spannend! succes!

Hier net terug uit het ziekenhuis. Bloeddruk is goed, 110/75. Vruchtwater werd al zichtbaar minder. Heb 2 cm ontsluiting. Gezien ik het erg zwaar vind worden en Noah nog heb rondlopen stelde de gyn voor om een datum te plannen voor een inleiding. Nou die staat dus op zondag! Wordt nu wel heel spannend hoor! Moet zondag ochtend bellen (rond 7uur) en dan rond 8 uur melden. Kunnen dan meteen vliezen breken en hopen dat weeën op gang komen.

Vind het wel heel spannend nu hoor. De tranen lopen ook over mijn wangen. Al die emoties/hormonen ook... Nog even en dan kunnen we ons wondertje vast houden. Nu dan ook maar afscheid nemen van mijn buik en het zwanger zijn. Voelt echt dubbel nu...

Groetjes Wendy

Geplaatst

Het komt bij jullie allemaal bekend voor. Doortje, ik zal je tip zeker uit gaan proberen, dank je.

Doortje,

dat lijkt me inderdaad een 'raar' gevoel dat je vader naar dezelfde gynaecoloog gaat. Natuurlijk gun je hem dat het allemaal goed zal gaan!

Jullie kunnen elkaar wel goed steun bieden, toch?

Ellen, dan ben je wel even bezig geweest. Maar zoals je schrijft heeft dante geduld en dat is wel prettig als je zo lang bezig bent.

Toverstafje,

succes! Fijn dat je laat weten wat het zkh zal zeggen.

Mijn gevoel geeft aan dat er een aantal meiden op dezelfde dag gaan bevallen.

In ieder geval zullen er een paar heel dicht bij elkaar gaan zitten.

Geplaatst

oh wendy wat spannend! zondag heb je je kindje gewoon! ik kan me voorstellen dat er tranen lopen nu. zet m op in elk geval!

volgend jaar is trouwens niet vrijdag de 13e, maar zaterdag de 13e. 2012 is schrikkeljaar, dus dat scheelt weer

wish, ik denk ook dat er wel een paar gelijk gaan bevallen. het komt voor zoveel dames nu zo dicht bij!! spannend hoor

Geplaatst

Wendy,

Je hebt nu een exacte bevaldatum, dat lijkt me inderdaad erg spannend.

Laat die emoties de vrije loop, het is niet niks.

En zondag is echt al bijna.

Meid, nog eventjes. Hoop dat het voorspoedig zal verlopen en dat jullie een gezond wonder in de armen kunnen sluiten!

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

13 oktober: Marianne controle VK

16 oktober: MamavanNoah naar zkh voor inleiden

17 oktober: MarMira naar zkh voor uitgebreide controle (ctg)

18 oktober: Wish controle VK

18 oktober: Ellen postnatale begeleiding vroedvrouw

19 oktober: Toverstafje controle gyn

20 oktober: T.K controle VK

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

Controles baby

21 oktober: Dante uitgerekende datum! nacontrole kinderarts

25 oktober: Dante oortest

04 november: Dante nacontrole gyn - huisbezoek kind&gezin

08 november: Dante controle arts kind&gezin

09 november:Felinewijkverpleegkundige en 1e vaccins

29 november: Dante vaccins

Geplaatst

Uitgerekende data

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

Echo/controle

20 oktober: Doortje controle VK

Geboren:

Controles baby

Heb mijn eigen controle volgende week er ook even bijgezet. Hopelijk is het niet meer nodig..

Geplaatst

Uitgerekende data

Echo/controle

18 oktober: Laika controle gyn

20 oktober: Doortje controle VK

Geboren:

Controles baby

Geplaatst

Ellen, wat een naar nieuws van de man van je tante...heel veel sterkte! Lief verhaaltje over Dante zeg, haha, drie luiers in een omkleedbeurt, nou ja, hij heeft in ieder geval een goede stoelgang!

Toverstafje, ben benieuwd wat de vk zegt, dit duurt inderdaad wel heel erg lang en tja, inleiden is misschien niet ideaal maar deze situatie ook niet!

Wendy, spannend!!! En ook emotioneel zeg, kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt. Probeer toch nog even te genieten van je bolle buik en zondag is dan de grote dag!

Wish, ik herken die benauwdheid wel een beetje. Wat ik vooral heb is dat mijn hart opeens sneller gaat kloppen, dan krijg ik het een beetje warm (en een beetje benauwd) en daarna een harde buik/voorwee. Ik heb gisteren bij de gyn nagevraagd hoe dat zit, hij moest een beetje lachen want de meeste vrouwen voelen het 'proces' niet zo goed als ik blijkbaar (incl versnelling van het hart) maar dat klopt helemaal en is ook helemaal goed. In aanloop naar een harde buik of een wee moet je lichaam het bloed harder rondpompen in je lichaam om die wee tot stand te laten komen, hierdoor zal je hartslag en je ademhaling versnellen. Rustig blijven ademhalen, en inderdaad een beetje van positie veranderen (met je buik hangen) kan wel helpen.

De box staat inderdaad, mijn vriend wilde het ook gaan doen als de baby er is maar ik had het ineens zo gehad met die dozen in de huiskamer dat ik hem vriendelijk doch dringend heb verzocht de box nu al in elkaar te zetten. Ik vind het ook heel leuk staan!

Doortje, jij denkt dan wel dat het bij mij, gezien mijn schoonmaakacties, niet zo lang meer kan duren maar ik zet toch echt mijn geld in op jou hoor....spannend, spannend!

Mijn moeder komt zo om de ramen te lappen, heerlijk. En een goede dag ervoor, zo met dit mooie weer!

Geplaatst

Als het aan de schoonmaakdrang zou liggen, zou ik allang bevallen zijn. Haha!

Voor het wassen van de ramen is het inderdaad mooi weer. Dit hebben mijn moeder en pas ook gedaan toen het mooi weer was.

Boven heb ik de ramen open staan, heerlijk door laten waaien.

Wij hebben geen kantelramen, dus als het regent kan ik de ramen niet open zetten.

Vanmiddag komen er 2 vriendinnen op bezoek.

Mijn vriendin neemt een klein wit ledikant mee wat we evt. op de slaapkamer bij ons kunnen zetten.

We zijn toch weer aan het twijfelen gegaan of dat we ons kleintje niet bij ons op de slaapkamer willen hebben.

We zetten het bedje in elkaar en hebben dan in ieder geval de keuze om het wel of niet te gaan gebruiken.

Geplaatst

Tja.. Laika, wil zal het zeggen. jij of ik eerst..? In elk geval wordt er uiterlijk zondag de baby van Wendy geboren, dus er komt in elk geval babynieuws aan.

Wish: wel handig dat je straks kan kiezen. Wij willen, zoals het nu lijkt, de kleine een paar dagen op de kamer houden. We leggen hem dan een paar nachten in de kinderwagenbak. Als dan de borstvoeding goed loopt leggen we hem op zijn eigen kamer in z'n eigen bedje. Vind de eerste nacht straks denk ik ook erg spannend. Bij vrienden van ons is 5 jaar gelden in de eerste nacht thuis hun kindje overleden aan een longontsteking, dus ik denk dat ik die eerste nacht weinig slaap om hem in de gaten te houden. Gelukkig hebben ze nu wel twee gezonde dochters, maar zoiets vergeet je toch nooit

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden