Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

21 oktober: Pebbels (mk)

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

25 oktober: Marianne controle VK

25 oktober: Wish controle VK

27 oktober: Marianne controle ZKH

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

Controles baby

28 oktober: Dante gehoortest

31 oktober: Dante osteopaat ivm krampjes

04 november: Dante nacontrole gyn & huisbezoek kind&gezin

04 november: Alexis nacontrole kinderarts

08 november: Dante controle arts kind&gezin

09 november:Feline wijkverpleegkundige en 1e vaccins

21 november: Alexis wiegedood test

29 november: Dante vaccins

Dantes gehoortest is uitgesteld naar morgen en de afspraak met de osteopaat toch maar vastgelegd, want hij heeft best veel last van krampjes zelfs tijdens het voeden, wat erg pijnlijk is omdat hij zich uitrekt terwijl hij mijn tepel blijft vasthouden..

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He meiden,

Vandaag (of eigenlijk gisterenavond en vandaag) een wat minder dagje hier. Ik heb een fikse borstontsteking opgelopen. Gisteren voelde ik al wat pijn en steken in mijn linkerborst. Ik ben thuis onder de douche gaan staan om te masseren en daarna te kolven maar toen kreeg ik ineens rillingen en bleek ik 38,5 graden verhoging te hebben. De huisartsenpost gebeld en die schreven antibiotica voor. Mijn vader heeft dat gelijk voor mij opgehaald maar twee uur later had ik bijna 40 graden koorts. Ik heb toen weer de huisarts gebeld en die gaf aan dat dat inderdaad mogelijk was bij borstontsteking maar zolang ik mij niet onwel voelde, moest ik het gewoon uitzieken. Nou ja, de hele nacht dus zwetend en met borstpijn in bed gelegen, ondertussen wel weer elke drie uur afkolven omdat die borst natuurlijk wel leeg moet, en vanochtend ging het wel weer ietsje beter. Helaas doet mijn borst nog steeds wel pijn en ben ik dus weer terug bij af qua kolven. Anderhalve week borstvoeding geven betekent bij mij dus vervolgens 6 weken afbouwen....

Toverstafje, ik ben wel begonnen aan saliethee, hopelijk helpt dat!

Verder was Jim vandaag erg onrustig, hij heeft veel last van krampjes en hij heeft ook een fles echt helemaal uitgebraakt. Waarschijnlijk had ie veel te gulzig gedronken. Maar het beetje regelmaat dat we erin hadden is daardoor nu ook weer volledig weg. Verder is ie een beetje verkouden, heel zielig. Hij ligt nu lekker op de borst van papa te slapen en hopelijk hebben we wel een rustige nacht met hem.

Op dagen als vandaag vind ik het wel pittig hoor!

Ellen, ik lees dat Dante ook last heeft van krampjes, ben benieuwd wat de osteopaat zegt!

Vlok, nog even volhouden!

Geplaatst

Laika wat ontzettend balen!!! Zo pijnlijk en je wordt er zo ziek van. Ik ben er ook nog steeds bang voor, masseer alle knobbels en veel hete douches enzo. Het afbouwen duurt idd lang, maar zo helemaal. Veel sterkte.

Geplaatst

Laika toch nog even een tip: ik legde hot/cold pacs (en dan heet) op mijn borsten zodat de kliertjes opengingen. Min of meer tegelijkertijd masseerde ik met amandelolie de knobbeltjes en kliertjes verder open, en zette er dan meteen de kolf (stand toeschietreflex) op, zodat de opengemasseerde kliertjes meteen leeg waren. Ik ging net zo lang door totdat beide borsten leeg en licht aanvoelden. In het begin was ik wel 45 min bezig ivm stuwing maar icm weinig drinken en saliethee werd het binnen enkele dagen heel veel minder.

Geplaatst

@Laika,

Wauw, dat is heftig! Koorts en pijn. Ik hoop voor je dat je snel weer opknapt, en dat je je bv snel kan afbouwen, zodat je straks weer lekker kan genieten van het voeden. Wel fijn dat je je ervaringen met anderen op het forum kan delen. Wie weet heb ik er later ook wat aan.

Vervelend dat Jim ook nog last heeft van krampjes, en verkouden is. Wel fijn dat je mannetje er is om je te helpen. Ik heb ook het idee dat Thomas sneller rustig is bij mijn man; hij ruikt niet naar moedermelk!

@Toverstafje,

Watvoor kolf heb jij? Elektrisch of hand? Maakt die machine lawaai?

Ik moet 2 november voor een gehoortest naar het consultatieburo. In Amsterdam kwam de wijkverpleegster bij me thuis voor Mark's gehoortest. 3 november komt de wijkverpleegster langs voor een intakegesprek.

In Amsterdam (centrum) was het consultatieburo lekker relaxed, en niet belerend. Ik weet niet hoe dat hier in Rotterdam is.

Geplaatst

Ivfmoeder, ik heb de Medela Symphony. Gehuurd, want hij is extreem duur om te kopen. Je koopt er dan een eigen, steriel setje bij. Het fijne is dat er een 'toeschietreflexstand' opzit, die na een paar minuten overgaat op gewone kolfstand. Gehuurd via ons kraambureau, ik geloof 2,25 per dag ofzo.

Geplaatst

Uitgerekende data

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje - het geslacht is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een meisje!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een jongen!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje, Het is een jongen!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige jongens, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een jongen!

21 oktober: Pebbels (mk)

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje Het geslacht is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje Het geslacht is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje jongetje

Echo/controle

25 oktober: Marianne controle VK

25 oktober: Wish controle VK

27 oktober: Marianne controle ZKH

Geboren:

8 september: Feline, dochter van Valesca

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

Controles baby

28 oktober: Dante gehoortest

31 oktober: Dante osteopaat ivm krampjes

04 november: Dante nacontrole gyn & huisbezoek kind&gezin

04 november: Alexis nacontrole kinderarts

08 november: Dante controle arts kind&gezin

09 november:Feline wijkverpleegkundige en 1e vaccins

16 november: Jorrit controle VK en consultatiebureau

21 november: Alexis wiegedood test

29 november: Dante vaccins

14 december: Jorrit consultatiebureau en vaccins

Geplaatst

@ Laika: wat vervelend zeg van die borstonsteking. Hopelijk ben je er snel weer vanaf.

Vanmorgen zijn zij bij ons geweest van het consultatiebureau. Ze hadden een weegschaal bij zich dus we konden Jorrit mooi weer even wegen. Hij was weer goed gegroeid. Hij weegt nu 4060 gram (dinsdag was dit nog 3950). Ik mag daarom naar 5 voedingen per dag (tenzij hij meer vraagt natuurlijk) en hij mag van 11 tot 7 doorslapen als hij dat red. Dus geen wekkers meer voor ons en een kind wat we 's nachts soms wakker moeten maken. Hij gaat het doorslapen denk ik nog niet helemaal redden, maar we zullen zien hoe lang dat nog duurt. Hij drinkt nog steeds goed gelukkig, al is hij soms erg hongerig en komt hij overdag soms rustig om de twee uur ipv om de 4 uur. Gelukkig gaat het 's nachts wel goed en komt hij nog steeds maar één keer nacht.

Geplaatst

aan het voeden nu, dus met 1 vingertje typen.

Laika, wow, koorts en zo en borstontsrteking! hopelijk herstel je snel..

Hoe zou het wish vergaan intussen?

Doortje, ik heb vannacht voor het eerst 4u kunnen slapen, wat een luxe! hij heeft er gisteren avond wel een flink huiluurtje voor moeten doorstaan eer hij echt wilde slapen; zo zielig om te horen,zo hard moet(r je dan zijn..

jij bent dus een gelukzak dat je dat ritme van 4u al kent. Mooie ticker trouwens :-) fijn dat hij zo goed gegroeid is en alles goed gaat!!!

Onze gehoortest is prima gegaan, was op 3 minuten geklaard, vooral omdat hij sliep en dus alles makkelijker ging. Ook al denk je dat er niks metz'n oren mis is, het toch wel leuk om te zien dat het officieel bevestigd wordt.

Vlok, hopelijk komt het bij jou snel, nu je je zo verveelt. hahah kastjes opruimen. Je mag altijd hier eens komen hoor, rommel genoeg :-)

karin, hier ook verkouden en krampjes, maar de verkoudheid aan de beterhand. Kijk toch wel uit naar de osteopaat maandag..

Geplaatst

Ellen, fijn dat de gehoortest in orde was. Wij vonden het ook prettig om dat bevestigd te krijgen, ook al hadden weh em de dag ervoor flink zien schrikken van een hard geluid.

Wat betreft dat slapen, het is inderdaad super fijn dat we 's nachts langer kunnen slapen. Hij komt nu één keer na 5 a 6 uur en dan gewoon weer om de 4 uur, dus dat is wel fijn.

Ik vind het nog wel erg moeilijk om hem te laten huilen. Hij vind het erg fijn bij papa en mama op de arm, dus als ik hem nog enigzins wakker in zijn bedje leg om te gaan slapen (zo rond de middag), dan moet hij echt heel hard huilen. Ook 's avonds doet hij dat, omdat hij nog zo wakker is. Als we hem dan weer bij ons pakken dan kijkt hij heel tevreden en onderzoekend om zich heen. Hij heeft dan nog geen zin om te slapen.

Ik weet dat het belangrijk is om rust en regelmaat te creeen voor onze man, maar moet daar echt nog een weg in vinden. Dus als iemand nog goede tips heeft om dat een beetje er in te krijgen...

(gelukkig ligt hij nu even lekker in z'n bedje te slapen na z'n voeding om 14 uur).

Geplaatst

Hey Doortje, volgens mij is het nog wel een beetje vroeg om al regelmaat te creeren. Ik heb gelezen dat het op dit moment alleen verstandig is om een soort van dag en nachtritme te gaan inbrengen door hem overdag lekker bij je te houden, in de kamer (bijv in de reiswieg) en 's nachts in zijn bedje. En dat je dan 's nachts tijdens het voeden en verschonen niet tegen hem praat (of fluistert) en de lichten gedimd of uit laat.

Jim vindt het overdag ook heerlijk om lekker tegen mij of zijn vader aan te liggen. Soms leggen we hem wel in zijn reiswieg (vandaag ook wakker erin gelegd) maar lang houdt ie dat niet vol. 's Nachts slaapt ie gelukkig wel al lekker in zijn wiegje. Hij lijkt die rust van onze slaapkamer wel heel fijn te vinden. Wij maken Jim in de nacht na 4 a 4,5 uur ook wakker (overdag krijgt ie ongeveer elke 3,5 uur de fles) omdat ie anders zo hongerig wakker wordt dat ie veel te gulzig drinkt wat weer voor spugen en krampjes zorgt. Het is gewoon zoeken he, voor ons allemaal. Maar het komt vast goed!

Met de ontsteking gaat het wel beter, ik heb al minder pijn en geen koorts meer maar volgens de vk is het antibioticum wel een paardenmiddel waardoor je je snel beter voelt terwijl de ontsteking er nog wel zit. Ik moet dus deze week nog steeds wel rustig aan doen en ik moet de hele week ook elke 3 uur blijven kolven. En ondanks de ontsteking en de saliethee had ik gewoon weer een monsterproductie van 150 cc in tien minuten kolven vanmiddag....Ik gebruik trouwens ook de Medela Symphony van de kraamzorg (gehuurd) maar zodra ik wat minder vaak hoef te kolven stap ik over naar de Medela Swing (geleend van mijn vriendin) zodat de gehuurde kolf terug kan worden gebracht.

Toverstafje, dank voor de tip. Ik masseer ook veel onder de douche en verder gebruik ik warme kruiken voorafgaand aan het kolven. Ook heb ik een oxytocine neusspray voorschreven gekregen om de toeschietreflex te bevorderen.

Geplaatst

Laika, wat vervelend zeg, die borstontsteking! Gelukkig dat het alweer wat beter gaat.

Violeta, Marianne en Vlok, heel veel succes, het kan nu toch echt niet heel lang meer duren voor ook jullie jullie kleintjes vast kunnen houden!

Ik lees tussen de regels door ook de onzekerheden van de verse mama's waar ik ook mee kamp, over ritmes en voedingen enzo.

Verder heb ik alle mooie bevallingsverhalen gelezen, wat een heftige ervaring hè dames! Mijn verhaal hadden jullie nog tegoed, dus here goes.

In de nacht van donderdag op vrijdag begon het te rommelen en heb ik bijna de hele nacht op de wc gezeten met krampen en helemaal niet geslapen. Vrijdagochtend zou ik om 9 uur de VK bellen om een afspraak te maken voor strippen, maar toen was de situatie inmiddels dus iets veranderd. Begin van de middag moest ik weer bellen en toen had ik inmiddels de hele ochtend al onregelmatige weeën (ongeveer om de 6 minuten). Tegen half drie kwam de VK en had ik pas 2 cm ontsluiting. Zij heeft me naar het z'huis gestuurd voor een pethidinespuit om een nacht goed te slapen omdat ze het niet erg zag vorderen en bang was dat tegen de tijd dat het echt zou beginnen ik te uitgeput zou zijn. Ze verwachtte eigenlijk dat ik dan zelfs de volgende ochtend nog wel naar huis zou kunnen. Het liep toch iets anders; in het z'huis aan de CTG gelegd en inmiddels toch al 5 cm. De spuit gekregen en toen een aantal uren lekker weg kunnen zakken tussen de steeds pijnlijker weeën door, die ik wel heel netjes weg kon zuchten. Uiteindelijk vorderde het toch niet echt genoeg en heb ik een weeënopwekkend infuus gekregen, waar ik weer iets te heftig op reageerde. Nog flink overgegeven en me aardig ellendig gevoeld. Tegen half acht hebben ze mijn vliezen gebroken en tegen half één zat ik op de 10 cm en mocht ik gaan persen. Wat een ellende, die persweeën; dat vond ik echt het allerergst! Het was nogal een gerommel, weeën zakten af als ik op mijn rug lag en kindje's hartslag daalde ook dus ik moest op mijn zij. Kindje bleek ook niet diep genoeg ingedaald en nog iets te moeten draaien, dus weer op mijn andere zij, pff. Verder het infuus weer harder, dan weer zachter, niet echt leuk allemaal. Na een uur persen - voor mijn gevoel geheel vruchteloos - werd de gynaecoloog erbijgehaald; die keek eens even, zei 'geef me maar de forceps, die krijgen we er wel uit'. Paar verdovingsprikken, knip, tang en kindje werd eruitgelepeld! Hij had ook nog eens de navelstreng om zijn nekje, dus die werd snel doorgeknipt. En toen kreeg ik hem op mijn borst, wauw!! Hij heeft nog wel even wat zuurstof gekregen, maar deed het al snel prima en toen mochten we uitpuffen en genieten!

Op het moment zelf vond ik het een vrij brute gebeurtenis met die tang, maar achteraf gezien ben ik er erg blij mee. Ik had hem er nooit op eigen kracht uitgekregen en Maurits is er zeer gaaf uitgekomen, niks geen punthoofd ofzo zoals bij een vacuüm. Hij was 4110 gr! Veel zwaarder dan iedereen had verwacht en ik vind het nu ook niet meer zo gek dat ik de laatste zwangere loodjes best zwaar vond!

Ik heb de kraamweek als enorm intens en emotioneel ervaren en heb tot mijn verdriet ook enorm lopen tobben met de voeding. Ik moest nog een tweede nacht in het z'huis blijven dus daar al begonnen met kolven en een tepelhoedje, want Maurits wilde echt niet aan de tepel. Uiteindelijk de eerste dagen deels aan de borst met tepelhoedje, en deels gevoed met spuitje want hij viel veel te hard af. Productie kwam eerst ook niet echt op gang; ik kreeg de stuwing ook pas op de 7e dag ofzo. Uiteindelijk voeding toch op gang gekregen en Maurits aan de borst - bleek hij niet of nauwelijks iets binnen te krijgen want hij ging weer afvallen. Nog 2 dagen extra kraamzorg gekregen ivm de voedingsproblemen, dat was wel heel fijn en ook nog een lactatiekundige erbij gehad. Net toen ik had besloten dan maar fulltime te kolven en met een flesje afgekolfde melk te geven, zodat we in elk geval zeker wisten dat hij genoeg binnen zou krijgen, was mijn productie opeens weer terug bij af (van ong. 145 cc per keer opeens weer terug naar 35 cc...). Zucht... Weer overleg gehad met lactatiekundige en die zei, probeer nog te kolven zolang je het volhoudt; het kan nog bijtrekken en waarschijnlijk komt het door de stress en zorgen. Op dit moment gaat het kolven weer goed en geven we vaak alleen 's nachts nog een kunstvoeding omdat ik het nog niet helemaal kan bijbenen maar drinkt hij voor de rest moedermelk. Voor nu kan ik me daar wel bij neerleggen, al heeft het me veel verdriet gedaan, want ik wilde zo graag dat de borstvoeding zou slagen!

Zo, een heel verhaal. Later meer reacties op alle andere verhalen!

Meiden, geniet van jullie prachtige kindjes en wachtende dames nogmaals veel succes!

Geplaatst

Even snel een berichtje:

Vlok sorry ik zei gister nog Marianne en ik ,maar jij ook :)

Marianne hoe is het gegaan in het ziekenhuis?

Ik moet maandag voor controle en dan gaan we kijken hoe verder!

Ik ga nu lekker lezen jullie baby's verhalen en dan ga ik naar bed :)

Geplaatst

Marmira, wat een verhaal weer! Dank dat je het zo uitgebreid hebt opgeschreven. Ik herken je bv verhaal zo enorm goed, het lijkt er op het mijne. Alleen ik heb nu besloten om echt te gaan afbouwen omdat ik dus een borstontsteking heb (met als gevolg dat alle druk eraf is en ik lekker 150 cc kolf...hmm). Maar alles wat ik kolf gaat nog lekker naar Jim die dus nu nog ongeveer 4 bv's krijgt en 3 kv's per dag. Alles beter dan niets toch? Ik herken ook erg je gevoel over dat je het zo graag wilde maar dat het nu niet lukt. In combinatie met de hormonale fase waarin we nu zitten komt dat nog eens extra hard aan denk ik. Maar troost je, je geeft hem nu nog echt veel bv en van onze generatie is volgens mij bijna iedereen groot en sterk geworden van kv dus dat is echt een prima alternatief. Ik zeg dat nu tegen jou maar dit is tegelijk ook mijn eigen mantra hoor ;-). Want zelf vind ik het ook heel jammer dat het niet gelukt is.

In ieder geval, vandaag een hele fijn dag gehad met Jim. Vanochtend om 8 uur een flesje gegeven en toen zijn we samen weer heerlijk in slaap gevallen tot 11 uur. Daarna lekker een alert uurtje gehad, en de rest van de dag heeft ie goed gegeten, heerlijk geslapen en nauwelijks krampjes gehad. Tot nu toe helpt het dus echt om gewoon veel langer over de fles te doen. Bij elke 10 cc stoppen we even en laten we Jim even op adem komen, na ongeveer 40/50 cc proberen we hem een boertje te laten geven en daarna volgt dan deel twee van de fles. Dan weer even op adem komen en weer een boertje. En dat werkt goed! Nu op naar een, hopelijk, rustige nacht!

Geplaatst

Hoi meiden

Eindelijk! Om 3.15 uur ben ik bevallen van n prachtige dochter, na n supersnelle bevalling! Ze heet MILA!

3530 gram en 50 cm is ze.

Later meer!

Liefs. Van twee trotse ouders!

Geplaatst

Lieve Marianne!!! Geweldig, van harte gefeliciteerd en wat een prachtige naam weer. Heerlijk dat het achter de rug is. Neem de tijd, we zien je wel weer verschijnen.

Marmira, heftige bevalling ook. En idd heeeel herkenbaar vd bv, de emoties en de hormonen. Ik mis het ook, heb zo mijn best gedaan. Maar je doet het nu hartstikke goed en je mag heerlijk genieten van je baby.

Geplaatst

Marianne,

Wat ben ik blij voor je dat je bent bevallen van je dochtertje, en dat de bevalling goed is gegaan. Gefeliciteerd. Ik dacht nog: effe checken of Marianne is bevallen!

Welcome to the club ;)

Karin

Geplaatst

Laika wat fijn dat het weer beter gaat met jou en Jim.

Hier gaat het ook goed. Ik herstel wel goed van de keizersnee, ook Jack maakt het heel goed. Hij huilt 's avonds flink tussen 7 en 10. Hij krijgt rust, regelmaat en we bakeren hem in maar 's avonds helpt dat niet zo. Wel 's nachts stil (tot nu toe) en vannacht van half 11 tot half 7. Wij slapen zelf dus ook wel goed.

Liefs

Toverstafje

Geplaatst

Toverstafje,

Wat lekker dat Jim vannacht doorslaapt. Kom je ook aan je slaap en rust toe. Thomas was deze keer juist wakker ( een uurtje ). Normaal valt hij na / tijdens zijn voeding in slaapt. Hij heeft overdag ook momenten dat hij gewoon wakker is. s Ochtends een keer en s avonds een keer.

Mark is nu naar judo. Normaal doen we in dat uurtje snel bodschappen, maar ik zit nu met Thomas aan mijn borst. Plannen is verleden tijd.

Heeft Jim een zgn huiluurtje?

Geplaatst

Hoi Ivfmoeder, die van ons heet Jack en van Laika Jim volgens mij ;-) ik haal zelf ook alle namen door elkaar.

Het lijkt idd op het klassieke huiluurtje (huil 3 uurtjes zeg maar). Van de 6 slaapjes, slaapt hij er 4 tot 5 heel goed, zelf in slaap vallen, rustig, diep slapen. Hij kan het dus wel. Alleen als hij zo onrustig is, helpt de rust/regelmaat/inbakeren ook niet afdoende. Ik vind hem nog een beetje te klein om hem langer dan 5 - 10 minuten te laten huilen, vooral omdat hij het normaal wel goed kan. Dus dan zijn we er wel druk mee ;-)

Geplaatst

Wat ben ik jaloers op de baby's die al willen doorslapen!!!!!

Vannacht elke TWEE uur wakker geweest omdat meneer wilde drinken zodat hij zijn krampjes te baas kon en zijn pamper tegelijk vullen. Hoe hou ik dit vol.. Gisterenavond was hij nochtans de godganse avond actief en ook weer die krampjes zodanig dat ik dacht om echt wel minstens 4uur te kunnen doorslapen. Maar nee, nog geen 3 uur later wordt hij wakker, en vanaf dan elke 2 uur..

Ik lees vanaf 5 weken dat ze meer behoefte hebben aan affectie en ze ook vaker huilen omdat ze meer indrukken te verwerken hebben, maar ik weet niet eens of we Dante bij de 5 weken mogen rekenen. Hij kan nu pas net net in de maatjes 50 kleertjes en zelfs dan nog is het wat groot. En is hij ook daarom wakker? i dont know.

Op de duur verwacht ik bijna een wonder van die osteopaat!

Pff, vanochtend zag ik het even niet meer zitten.. ook het kolven gaat maar niet echt vlot, als ik zo lees hoe gemakkelijk er 150ml uitgehaald wordt bij Doortje, en ik met moeite 50ml eruit krijg.. zou het aan het apparaat liggen? Ik heb een handkolf. Dante komt vaak toe met één borst, dus er moet zeker meer uit te halen vallen, maar het wil maar niet komen.

hoe moe kan een mens worden he.. en morgen komen mijn neef en mijn oma, mag ik weer lekker roze wolk pretenderen terwijl ik me op dit moment echt niet zo voel..

sorry, moest het even kwijt..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden