Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

21 oktober: Pebbels (mk)

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

20 oktober: T.K controle VK

25 oktober: Wish controle VK

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

Controles baby

21 oktober:
Dante
uitgerekende datum! nacontrole kinderarts

25 oktober:
Dante
oortest

25 oktober:
Alexis
oortest

04 november:
Dante
nacontrole gyn - huisbezoek kind&gezin

04 november:
Alexis
nacontrole kinderarts

08 november:
Dante
controle arts kind&gezin

09 november:
Feline
wijkverpleegkundige en 1e vaccins

21 november:
Alexis
wiegedood test

29 november:
Dante
vaccins

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ellen,

Ik zie dat je vandaag dat je met Dante naar de kinderarts moet.

Hoop dat alles goed is met jullie knul!

T.k,

Hoe was jou controle gisteren?

Geplaatst

wat een schatje laika!!!

Hoe is het verder met de dames niet nog rond hobbelen?!Hopelijk houden jullie het nog even vol!

En met de kleintjes?! Hier gaat het wel goed!

Geplaatst

Valesca,

Vannacht heb ik een betere nacht gehad. Wel zwetend wakker geworden omdat ik een droom over spinnen had. Haha!

Ons kleintje is met name in de avond en nacht flink aan het bewegen.

Overdag ook wel, maar het valt echt op dat hij/zij 's avonds echt heel actief wordt.

Ik ben nu wat meer op mijn lichaam aan het letten of dat er signalen afgegeven worden dat ons kleintje wil gaan komen.

Heb afgelopen 2 dagen regelmatig een harde buik, dit heb ik tijdens de zwangerschap niet veel gehad (of gemerkt).

Vanmorgen zei ik tegen mijn man dat ik hoopte dat ik hem vandaag naar huis mocht bellen van zijn werk.

Hij vond dit natuurlijk prima!!!

Heb vanmorgen ontbeten, de vaatwasser uitgeruimd en een wasje gestreken/gevouwen en nu vind ik dat het tijd is om te relaxen.:laugh:

Ik ga nu lekker in bad!

Geplaatst
Echt bizar dat dit in mijn buik zit en ook past haha!
Ja, het is echt een wonder, en alles erop en eraan. En je weet ook niet hoe het in je buik heeft kunnen zitten. Het lijkt wel alsof het daar weer te groot voor is. Ja jij strakkies ook!
Geplaatst
Valesca,Ik ben nu wat meer op mijn lichaam aan het letten of dat er signalen afgegeven worden dat ons kleintje wil gaan komen.Heb afgelopen 2 dagen regelmatig een harde buik, dit heb ik tijdens de zwangerschap niet veel gehad (of gemerkt).
Spannend allemaal he? Toch denk ik dat het goed is om er niet al teveel mee bezig te zijn. Het duurt anders naar je gevoel zolang. Zelfs toen het zover was deed ik de dingen die ik altijd deed, ter afleiding. Misschien is je lichaam en geest dan ook meer ontspannen, en worden de benodigde hormonen voor het in gang zetten van de bevalling wel beter in gang gezet.Harde buiken kreeg ik de laatste dagen steeds meer. Ook bij zoiets simpels als lopen. Dan moest ik even stoppen, totdat het weer wegtrok.
Geplaatst

Doortje

wat een bevallingsverhaal. Weeenzwakte. Ik herken dit van mijn 1e zwangerschap.

Ik had gelukkig beide keren niet dat ik inscheurde of ingeknipt moest worden. Ik gebruikte beide keren Weleda perineum olie. Misschien toeval.

Geplaatst

Ellentrik

Wat bijzonder dat een kindje zon effect op de melkproductie kan hebben. Ik weet uit het verleden dat bij mij ook druppeltje vor druppeltje ging. Dit moet ik ook doen!

Geplaatst

Ivfmoeder,

Het is niet zo dat ik er 'te veel' mee bezig ben, maar ik merk dat mijn lichaam me nu wel signalen aan het geven is die ik eerst niet heb gehad.

Ik krijg harde buiken ondanks dat ik op dat moment niks doe.

Hoop dat ons kleintje aan het uitzoeken is hoe hij/zij er uit moet komen. :happy:

Geplaatst

Laika wat een schatje :)

Wish mijn vk zegt dat harde buiken niet veek zeggen,dat ik nog steeds overtijd kan....pffff..... wil ik natuurlijk niet ik ben nu al klaar voor :D

Vannacht slecht geslapen op 04.30 ging de deur bell aan,geen idee wie de grapjes was maar ik kon daarna niet slapen.

Ik was ook bang dat er misschien een inbreker is die check of er iemand thuis is. Ik heb zoiets nog nooit mee gemaak.En het is een rustige dorp hier.

Onze meid is ook flink aan het schopen geweest en ook 's avonds.Ik heb paar leuke filmpjes gemaak van mijn buik voor mijn moeder,wel grapig :)

Ik hoor niks van Marianne????

Geplaatst

hi meiden,

daar waar ik eerst zoveel tijd had voor t forum, hoe weinig tijd ik nu heb. ik volg al jullie berichten wel, maar het komt er haast niet van om te reageren.

ben heel benieuwd wie van jullie de volgende zal zijn die deze bijzondere ervaring mee mag maken. bevallen is misschien dan heftig, maar gauw 'vergeten' als je zo'n prachtig wondertje in je armen hebt.

met jorrit gaat t hartstikke goed. de borstvoeding loopt prima. heb wel veel last van stuwing gehad, maar vandaag beide borsten helemaal leeg gekolfd waardoor t nu veel prettiger voelt. mijn tepels zijn wel gevoelig, maar dat hoort erbij.

jorrit slaapt 's nachts goed en komt 1 of 2 keer voor voeding. goed te doen voor ons. zelf wel last van een laag hb dus nog weinig energie.

zal snel weer eens een foto plaatsen.

@ laika: wat heb jij ook een prachtige zoon!

Geplaatst

wish ik hoop dat je vandaag je mannetje naar huis hebt kunnen bellen!!En fijn dat je een betere nacht gehad hebt!

violetta wat raar van de bel? misschien jongeren die de kroeg uit kwamen haha

Doortje: fijn dat de BV goed gaat vervelend hé de stuwing?!

Geplaatst

Violeta,

Weet dat harde buiken niet alles zeggen, maar ik heb dit voorheen niet zo vaak gehad als afgelopen 2 dagen.

Hopelijk kunnen jij en ik hier snel nieuw babynieuws posten!!!

Doortje,

Fijn dat je ons op de hoogte houdt hoe het met jullie gaat.

Begrijpelijk dat je weinig energie hebt ivm een laag hb en het is natuurlijk een helemaal nieuwe situatie waar jullie nu in zitten.

Blij te lezen dat het goed met jullie gaat!!

Word wel een beetje 'kriegel' van mensen die bakerspraatjes op me los laten en het zo goed blijken te weten hoe het allemaal zal gaan verlopen.....

Totaal vreemde mensen die me in de wachtrij bij de kassa tips gaan geven of met elkaar gaan praten hoe het bij hun toen ging.

Geplaatst

Haha Wish,

Aanhoren van anderen.. En dat gaat echt niet veranderen hoor. Want als je nu al hun eigen verhalen moet horen van hoe ze zwanger waren, mag je vanaf nu elke moeder horen hoe ze bevallen zijn en hoe hun baby was toen ze pasgeboren waren. En wat wel en niet kan en mag.

Je hebt al harde buiken blijkbaar. Nog eventjes en wie weet worden het wel weeën. Ik vraag me af of dit weekend ook weer zo'n babyboom gaat geven hihi.

Laika,

Stoere man zeg op de foto! Mooi!

Violeta,

Ken ik hoor, wakker worden van iets en en dan je fantasie die op hol slaat met 'stel dat..' Hopelijk kan je vannacht beter slapen! Ik ben nu bezig met echinacea te nemen samen met Cetirizine voor mijn allergie. Ik heb de indruk dat ik toch meer rust heb in mijn lichaam, hopelijk kan ik hiermee sneller herstellen en m'n slaap inhalen. Van de verwarming kan het niet zijn, want die heb ik vandaag pas voor het eerst opgezet, terwijl ik er al een week of 2 mee sukkelde.. Ik denk wel dat ik zo'n anti-allergie matrassenhoes ga kopen om de mijt toch tenminste uit de matras tegen te houden.

Bij Marianne is het inderdaad verdacht stil :-)

Doortje,

Zo zal het bij ons allemaal vergaan: eerst tijd hebben omdat we niet weten wat doen met die buik erbij, en nu weten we niet hoe onze tijd in te delen want dat kleintje slorpt alles op!! Ik wilde vanochtend al reageren, maar kijk. Nu omdat ik de pc wil afsluiten dacht ik toch nog snel even te reageren.

Goed dat je bv op gang is gekomen. Stuwing is inderdaad echt echt pijnlijk. Ik mocht in het zh niet afkolven want dan zou ik nog meer stuwing krijgen. Ik had klieren tot onder mijn oksels! Mijn tepels zijn nog altijd gevoelig, maar dat gaat wel voorbij (na die 6 weken he).

Daarstraks inderdaad op bezoek geweest bij de kinderarts en hij is helemaal goedgekeurd! Intussen weegt hij 3kg550gr en is 51 cm lang. Zo had hij dus effectief kunnen wegen bij het bevallen vandaag op de uitgerekende dag. (Gelukkig) geen tranen vandaag..

Ik heb net weer gekolfd en het wordt duidelijk meer elke keer ik kolf. Dus hopelijk kan ik de hoeveelheid goed omhoog krijgen zodat ik niet elke keer zo hard moet sprokkelen voor de degelijke portie die pas in de toekomst groot zal zijn.

Morgen weer begrafenis.. die aangetrouwde oom is vorige week dan toch overleden en dus precies 4 weken later alweer begrafenis van een familielid, dit keer met baby erbij. Hopelijk kan ik dit keer zonder onvoorziene omstandigheden effectief gaan!

Geniet van het mooie weer dit weekend he meiden! Wij gaan er tussenuit naar Wissant naar een klein huurhuisje voor 3 dagen van maandag tot woensdag. Dante's eerste echte reis hihi. Benieuwd wat ik nu weer ga vergeten.

Zo, nu ga ik slapen! Voor 3 uur haha.

liefs,

Ellen

Geplaatst
Ivfmoeder,Het is niet zo dat ik er 'te veel' mee bezig ben, maar ik merk dat mijn lichaam me nu wel signalen aan het geven is die ik eerst niet heb
Ik weet wat je bedoelt. Ik denk ook dat ik signalen kreeg. Bij mij waren het vooral die harde buiken en ongi gevoel dat lang aan hield. Ja, die vielen me ook op.
Geplaatst

Ik breek hier even in.

Doortje van harte gefeliciteerd. Ik keek steeds op de pagina ivf in het umc radboud om je in de gaten te houden en zie nu op dit forum dat je al bevallen bent. Geweldig. Wel een zware bevalling als ik het zo lees.

Geniet van elkaar.

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier nog steeds hetzelfde hoor! Geen harde buiken wel veel activiteit van de kleine naar beneden toe. En n beetje pijn onderin m'n buik, maar dat is nog niets vergeleken bij normale ongipijn. Heb wel t idee dat m'n vel te strak zit soms, of is dat n harde buik?

Violeta,

Het St. Franciscus is voor mij te ver. Wij zitten dichter bij t ikazia. Hier kan vanaf 41+3 op z'n vroegst terecht voor n controle. Vanaf 42 weken gaan ze inleiden. Tenzij er eerder aanleiding is.

Dat strippen ga ik pas doen als blijkt dat t kindje t niet goed meer heeft en om te voorkomen dat ik ingeleid moet worden. Eerst dus de controle afwachten maar.

25 okt controle VK

27 okt controle ZH (hopelijk!! Afspraak moeten ze nog maken)

Geplaatst

Hoi Marianne,

Ik dacht heel even dat je bezig was om te bevallen, omdat het een tijdje stil was van jou kant. Ik hoop dat je 27e terecht kan voor een contole in het zh. Maar wie weet is dat wel helemaal niet nodig, en besluit jullie kindje om te komen.

Violeta

Ik werd ook een keer wakker van een geluid, en was ook bang voor een inbreker. Dat was een paar dagen geleden. Zou dat een functie hebben? Dat je jezelf en je kindje wilt beschermen?

Ellentrik

Wat fijn dat het kolven goed gaat. Ik vraag me af of dit ook samenhangt met het merk/ type kolf. Of is het zien en horen van je kindje alleen bepalend?

Het bv geven gaat een stuk beter. Thomas wilt weleens in slaap vallen tijdens het drinken. En als hij dan wakker wordt drinkt hij weleens verkeerd, wat niet fijn voelt, en moet ik hem snel loskoppelen. Ik moet het hem nu onbehaaglijk maken door hem zonder broekje, sokken en muts te laten drinken. Hij blijft dan beter wakker.

Geplaatst

Hier ook iemand aan t voeden. Jorrit begrijpt steeds beter hoe het werkt. Ik moet hem ook wakker houden omdat hij anders te weinig drinkt

welke kolven gebruiken jullie?

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

21 oktober: Pebbels (mk)

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

25 oktober: Marianne controle VK

25 oktober: Wish controle VK

27 oktober: Marianne controle ZKH

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

Controles baby

21 oktober:
Dante
uitgerekende datum! nacontrole kinderarts

25 oktober:
Dante
oortest

25 oktober:
Alexis
oortest

04 november:
Dante
nacontrole gyn - huisbezoek kind&gezin

04 november:
Alexis
nacontrole kinderarts

08 november:
Dante
controle arts kind&gezin

09 november:
Feline
wijkverpleegkundige en 1e vaccins

21 november:
Alexis
wiegedood test

29 november:
Dante
vaccins

Geplaatst

Marianne,

Dat strakke gevoel kan een harde buik zijn.

Als ik een harde buik krijg voel ik dit op komen en komt m'n buik ook wat naar voren/omhoog te staan en ik merk dat ik wat minder lucht krijg.

Hoop dat je dinsdag niet meer op controle hoeft en dat jullie meisje zich dit weekend of anders maandag zal laten zien!

Ik hoop zelf ook dat ik dinsdag niet meer op controle hoef.

Doortje,

Haha, Jorrit laten drinken en tegelijkertijd op het forum komen. Dat is nog eens multi-tasken! :clap2:

Ellen,

Leuk en ook wel een beetje spannend denk ik om er met z'n drietjes voor het eerst op uit te gaan.

Heel veel plezier!

Geplaatst

@wish :inderdaad vervelend als ze je allemaal zogenaamde tips geven,geen bevalling is hetzelfde!Ik hoop ook dat je niet meer op controle hoeft dinsdag hoor!!

Geplaatst

@DOORTJE Wat grappig. We waren op hetzelfde moment aan het voeden. Ik heb een hele oude uit 2002, van mijn zusje geweest. Die kolfmachine maakt zoveel geluid, dat ik hem niet in de nabijheid van mensen durft te gebruiken. Ik zal de naam nog eens op zoeken. Ik ga zo een tukkie doen; kraamzorg is nu bij mijn zoontje (en man). Jorrit valt ook in slaap? Wel grappig om te zien he? Maar niet echt handig :) Die van vindt het ook moeilijk kiezen tussen eten en slapen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden