Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

is goed hoor ellen maar wel aan jezelf denken hé is helemaal niet erg als je het eens uit handen geeft

ik weet dat het moeilijk is kon dat bij sanne ook niet,vind dat het nu bij een 2e wel wat makkelijker gaat!

fijn dat de het slapen van Jim in zijn wiegje beter gaat

Feline ligt overdag nog beneden en dat gaat gelukkig nog steeds goed

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

*breekt even in*

@Ellen, wij hebben de deur van Joris kamer ook altijd dicht en we zitten dan beneden (ook met de deur dicht) en wij hebben de babyfoon echt nog nooit gebruikt. Als je kleine huilt, dan hoor je het echt wel. In het begin hadden wij de deur ook altijd open (ook die naar onze slaapkamer), maar ik werd echt helemaal gestoord van alle kleine slaapgeluidjes, lag gewoon uren wakker daardoor. Nu hoor ik dat dus niet meer en gaat het veel beter. Overigens slaapt Joris ook heel licht als hij bijvoorbeeld in de box in slaap valt. We doen dat hier dus gewoon niet meer. Heb zelf het idee dat deze rust Joris wel goed doet. Misschien werkt het voor Dante ook? (ieder kind is anders, je weet het dus nooit).

@oktober-groep: zouden jullie het erg vinden als ik hier ook mee klets? Joris is dan wel van half september, maar aangezien ik hier toch al vaak mee lees en onze septembergroep vaak erg rustig is (veel minder moeders ook), zou ik dat wel leuk vinden... als jullie het ook ok vinden natuurlijk.

*breekt weer uit*

Geplaatst

Esk ik vind het prima dat je hier mee kletst ik klets ook in september mee hahaha

We kunnen er wel een sept/okt topic van maken t.z.t

Geplaatst

Natuurlijk Esk, ik kijk ook vaak bij jullie! Hier is bijv (nog) niemand met een keizersnee en bij jullie wel vlg mij, dus koekeloer ik regelmatig bij september. Idd wel handig om samen te gaan voegen.

Geplaatst

hihi,voor mij is dat ook goed om te 'fusioneren'.ben nu onderweg naar osteopaat maar ga vreselijk te laat komen.time management is echt nog onder de knie te krijgen.vond zn mutsje niet!vannacht heerlijk lang kunnen slapen nadat hij de avond wr erg wakker en voortdurend etend heeft doorgebracht.maar kijk,van 23u30 tot 4u geslapen!en erna weer 3u ertussen.ik heb hem weer ingebakerd,misschien is dat terug een oplossing.s nachts in zn kamer al leggen zie ik nog niet zitten,en overdag denk ik nt datk alles goed kan horen.maar k zal t proberen en eens zien.hebben jullie dat ook,de angst van je kindje slechte gezondheid te geven elke keer buiten int verkeer?hier in de stad ist gewoon verschrikkelijk,kan moeilijk een filter op zn mond zetten he.intussen nog altijd geen tram,de hufters,nu ben ik zeker te laat!gr,ellen

Geplaatst

Ff snel voor de middagtuk:

Vanochtend eerste druppel moedermelk uit m'n tepel gekomen!

En Mila is voor t eerst in bad geweest.

We gaan nu met z'n drietjes slapen. :-)

Geplaatst

Onrustige babies allemaal lees ik. Ook Jorrit is over het algemeen lang wakker 's middags en 's avonds. Hij wil dan echt niet gaan slapen, ook al zie je aan hem dat hij hartstikke moe is.

We hebben zelf de indruk dat dat vooral te maken heeft met de overdadigheid aan prikkels die hij krijgt, dus we zijn nu toch bezig met nog meer rust en regelmaat voor ons mannetje en dat lijkt te werken.

We hebben zo inmiddels in de gaten dat we beter zijn luier voor de voeding kunnen verschonen ipv erna, omdat hij dan veel beter weer gaat slapen en ook het even oppakken bij huilen en dan toch weer terugleggen als hij gekalmeerd is werpt zijn vruchten af. Vandaag komt hij namelijk al de hele dag gewoon om de 4 uur en slaapt lekker tussendoor.

Vanacht kwam Jorrit alleen om 3 uur (nadat hij al vanaf 8 uur sliep) en toen pas om kwart over 8 weer in de ochtend. Het consultatiebureau vindt dit gelukkig prima, zolang hij maar minimaal 5 voedingen binnen krijgt (liever 6, maar wat niet gaat, dat gaat niet). Vandaag komt hij als het goed is precies aan de 6 voedingen.

Morgen gaan we voor het eerst met Jorrit uit logeren. We gaan eerst langs mijn oma in Friesland en logeren bij mijn moeder die daar ook woont. Ben benieuwd hoe dat gaat.

@ Ellen: hoe was het bij de osteopaat? Heeft het nog iets geholpen? Ben heel benieuwd. Hopelijk gaat Dante meer slapen en krijgt hij een beter ritme.

@ Violetta: houdt je het nog een beetje vol? Ik hoop voor je dat je kleine meid snel op deze wereld komt!

Geplaatst

spannend voor het eerst mee uit logeren! komt vast goed en hij heeft een flinke poos geslapen ja,feline zit ook nog wel op 6 voedingen,soms laat ze er wel eens 5u. tussen

Geplaatst

Doortje,

haha bij Mijke doen we het juist andersom mbt het verschonen. Ze komt uit haarzelf voor het eten, is meestal om de drie uur,. Kan ook 2 uur of 3,5uur zijn, dan 1 borst geven, hierna even recht op houden dan verschonen dan andere borst. Anders is ze niet wakker genoeg.

Veel plezier met uit logeren!

Geplaatst

Ellen,ook ik ben benieuwd naar de uitslag van de osteopaat.Violeta,wat denk ik vaak aan je!Helaas helpt dit niet dat de kleine zal gaan komen......Ga weer voeden...

Geplaatst

wish, als jorrit uit zich zelf komt verschonen wij ook wel eens tussendoor. hij krijgt bij nij maar een borst omdat ik ruim voldoende voeding voor hem heb. hij drinkt twee keer een kwartier omdat we hem wel laten boeren tusssndoor. hoe gaat t verder met joiu en het geven van bv?

Geplaatst

Wederom is Mijke net uit haarzelf gekomen om te eten.

Vind het super dat moeder natuur dit zo heeft kunnen maken.

Bv gaat goed, ook ik moest even doorbijten ivm korstjes op de tepels die gingen bloeden bij het aanleggen. Purelancreme heeft dit prima genezen.

Rechter borst voelt wel harder aan en die masseer ik ook tijdens dat Mijke drinkt.

Ze krijgt voldoende melk binnen.

Ik heb 2 keer 5 min zitten kolen met een handkolf en had toen 20cc.

Mijn man heeft nu de elect. Kolf van avent gekocht die heb ik nog niet geprobeerd maar van die handkolf werd mn arm niet goed haha

Geplaatst

Die korstjes had ik ook, maar even dorzetten helpt gelukkig wel. Ik heb bepanthen gesmeerd maar dat hielp niet echt goed. Ik zal ook eens purelan halen voor t geval dat..

Fijn dat mijke zichzelf meldt. Wij moeten Jorrit regelmatig wakker maken. t gaat wel steeds beter met iets meer ritme gelukkig, zodat hij steeds vaker uit zich zelf komt. van t luier verschonen wordt hij erg wakker waardoor hij niet gaat slapen, dus daaromnu voor de voeding of tussendoor

kolven jullie al extra? ik heb nu een keer leeggekolfd ivm stuwing maar verder nog niet. weet niet goed wanneer ik moet beginnen met extra kolven voor reserve.

Geplaatst

@Wish ik heb bij sanne dus 10!! weken gekolfd met de hand...en heb nu nog steeds pijn in die arm soms...groot gelijk dat je over gaat op elektrisch(ging bij mij niet zo snel en omdat ik alles kolfde koos ik voor snelheid..en dus pijn)

Geplaatst

Hoi iedereen,

Goh, lezen is één ding, maar schrijven is nog wel iets helemaal anders :-)

Gisteren bij osteopaat dus geweest die erg veel spanning op het middenrif merkte en ook wel in het nekje. Ze heeft niet erg veel kunnen doen want ik was dan ook een uur te laat daar maar volgende week gaan we een volledige sessie doen. Ik vind dat er sinds we bij haar geweest zijn, niet minder krampen zijn, maar wél veel meer scheetjes en lucht. Dus uiteindleijk wel beter voor de krampjes. Ook zegt ze dat ik de fopspeen mag gebruiken als hij krampjes heeft en wil drinken ter compensatie. Zeker als het nog niet het moment van eten is. Gisterenavond dus voor het eerst die fopspeen geprobeerd, maar hij weet gewoon niet wat ermee doen. Zijn mond bleef openstaan. Ik vond het ook helemaal niet juist aanvoelen, aangezien ik al heel wat negatieve adviezen had gelezen op borstvoeding.nl over fopspenen en verwarring van zuigen waardoor ze niet meer goed gaan zuigen aan de borst of zelfs minder behoefte hebben en dus de bv laten liggen. kortom: negatieve spiraal en geen melk meer, dat zag ik vooral. Maar vanochtend toch wel weer geprobeerd en heel af en toe zuigt hij er wel aan, maar hij is vooral iets kalmer erdoor, waardoor ik een beetje kan rekken.

Moet hem ook nog veel meer laten boeren. Oh en kans is groot dat hij een koe melk intolerantie heeft dat via de moedermelk wordt doorgegeven. Piet heeft dat ook, dus moeten we het niet ver zoeken natuurlijk. Ik mag dus een week lang bij wijze van experiment, geen melkproducten meer eten of drinken. balen, want ik drink graag wel eens een flink glas melk én ik heb het tijdens de zwangerschap behoorlijk veel gedronken net in de hoop om die intolerantie te vermijden.

Benieuwd naar volgende sessie.

Oeps daar huilt hij weer.

...

en..

eettijd, dus met één vingertje weer verder.

wish en doortje, dus jij hebt ook pijnlijke tepels (gehad), goed dat de creme goed helpt wish. ik heb lansinoh om erop te smeren, al heb ik nog zelden echt pijnlijke tepels. maar je zal zien dat je beiden elkaar nog moet leren kennen en erna gaat het vanzelf. bij waren de eerste 2 weken het moeilijkst, vanaf dan merkte ik duidlijk een vooruitgang.

doortje, ik kolf al apart af ja, gewoon uit schrik dat ik niet snel genoeg voldoende zal aanmakern eenmaal aan het werk, dus wil ik echt wel een flinke voorsprong hebben. vanochtend 70ml aan één kant, maar dat lukt alleen als ik hem twee keer na elkaar aan dezelfde kant laat drinken én tegelijk met het drinken afkolf. ik denk ook dat ik een goeie afkolfborst heb en een slechte.

vandaag is het feestdag bij ons, allerheiligen, dus is alles dicht. maar ik wil wel eens gaan horen naar het huren van een ander kolfapparaat en zien of ik er meer uitkrijg. heel de namiddag trouwens gravenbezoek van de schoonfamilie. het zal nog een gedoe worden met Dante want er is een band plat van de wandelwagen (en alle fietswinkels dicht dus), en zal het van maxi-cosi, naar draagdoek, naar maxi cosi zijn, en zo..

Ook ik verschoon hem net voor het voeden, want dan is hij inderdaad te wakker en wil hij niet meer slapen. dus beter in het wakkerste momernt verschonen voor ons.

Vlok, hoe is het met jou?

Violeta! en jou?

Doortje, succes met jullie uitje in Friesland!

groetjes,

ellen

Geplaatst

Zo, lekker voor niks naar het consultatieburo voor een gehoortest. Ook voor niks in de stress, toen Thomas vlak voor vertrek nog aan de bv was. Ik dacht dat het vandaag 2 november was. Het is pas 1 november!!!...

Morgen nog maar en keer, en dan dubbele stress, want Mark heeft morgenmiddag vrij, en gaat dan ook mee.

Geplaatst

Ellen

Ik had bij mijn oudste zoon altijd bv gegeven en geen flesje of speentje. Ik wilde een keer uiteten met collega's, en had een aantal flesjes gekolft melk klaarstaan. Toen het tijd was weigerde mijn zoontje het te drinken, en zette het op een huilen. Mijn man had hem in de auto gezet, en is met hem rondgereden. Toen dat niet hielp is hij naar het restaurant gereden, waar ik mijn zoontje tussen hoofdgerecht en toetje in de auto heb gevoed.

Karin

Geplaatst

Valesca,

Kan me wel iets bij indenken dat je nog steeds last hebt van die arm. Het is best zwaar om te kolven en dit heb jij 10 weken gedaan, pff knap hoor!

De electr. kolf van Avent kun je instellen op snelheid. Je geeft met de hand het ritme aan en drukt hierna op een knop en dan blijft het apparaat in dat tempo doorgaan.

Je kan het app. echt heel langzaam en heel snel laten gaan. We hebben samen gelachen toen mijn mijn het app. op een super snelle stand had staan.

Het app. ging me toch te keer, zonder borst erin natuurlijk hahaha!

Ivfmoeder,

Och nee, voor niks de rit gemaakt.

Morgen nog een keer, succes!!

Doortje,

De kraamverz. heeft me uitleg gegeven wanneer ik moet kolven om een voorraad aan te maken en ook om de borstvoeding op gang te laten komen als dit terug gaat lopen.

Nu geen tijd om dit te typen, zal dit wel een keer hier voor je schrijven oké.

Ellen,

Wat vervelend dat Dante grote kans heeft op een koemelk intolerantie die via bv doorgegeven wordt.

Volgende week nogmaals een sessie bij de osteopaat, hoop dat je dan wel verschil zal gaan merken!

Violeta,

Meid, ik kan niks anders zeggen dan dat ik het je gun dat jij ook zsm jullie wondertje in de armen mag nemen!!!!

Dikke knuffel!!!

Wij gaan zometeen voor het eerst naar buiten.

Om de hoek staat een brievenbus, even een paar kaartjes posten voor de meiden van de zwangerschapsgym die ook bevallen zijn.

Voel me vandaag ook erg goed en heb me vanmorgen daarom ook aangekleed en wat make-up op gedaan. haha!

Geplaatst

@Marianne, van harte gefeliciteerd met jullie dochtertje! Nu maar hopen dat de borstvoeding goed op gang gaat komen, lijkt me zo vetederend... geniet van alles wat nog komen gaat.

Alle mensen die al bevallen zijn; ik wens jullie allen een goede nachtrust toe, ik lees dat dat toch wel het grootste probleem is los van de kwaaltjes die nu allemaal aan de gang zijn. Heftige borstontsteking, darmkrampen, bloedende naveltjes; ik had nog zo gehoopt dat het hierna alleen maar leuk zou zijn...;-)

Morgen gaan wij naar het ziekenhuis, de baby is nog niet ingedaald, de baarmoeder reageert niet op strippen (is inmiddels 2 x gedaan) het is allemaal nog niet 'rijp' maar i.v.m. mijn leeftijd (verder geen problemen) willen ze niet wachten tot 42 weken. dus gaat er ingeleid worden, waarschijnlijk eerst met een gel en dit kan tot 3 dagen duren, die ik dan wel in het zk moet blijven, of misschien toch door het breken van de vliezen, maar is geheel afhankelijk van de situatie morgenochtend. Dus we zullen het wel zien, uiterlijk dit weekend is me beloofd dat ik ook de kleine in mijn armen mag houden!

Had dit echter nooit gedacht, bij ivf weet je toch precies wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden, maar ja blijkt dat alles toch de natuur blijft en wij het absoluut niet naar onze hand kunnen zetten, gelukkig maar.

Ik ga nog even snel naar de stad en dan eten koken, de laatste avond thuis met zijn tweetjes.....

Liefs en geniet van al jullie kleine mannetjes en vrouwtjes. en voor degene die net als ik nog moeten toi, toi toi!

Vlok

Geplaatst

Vlok, succes, spannend allemaal!!

Toverstafje, doe jij ook aan inbakeren? Daar zijn we vandaag mee begonnen. We waren bij het CB voor het weeguurtje (Jim is trouwens goed aangekomen) en daar heb ik gevraagd of dat mocht en dat was oke. Vanmiddag leek het wel een beetje te helpen maar nu (Jim heeft net een uurtje geleden zijn fles gehad) is het weer drama. Hij is alleen stil als mijn vriend naast zijn wieg blijft zitten en hem over zijn hoofd aait. Zodra hij wegloopt, begint Jim onbedaarlijk te huilen dat al snel over gaat in krijsen als we niet reageren....Zo zielig (en zo belastend voor ons, het is echt stressvol, vind ik). Gelukkig heeft mijn vriend engelengeduld. Ik merk dat ik zelf snel in dezelfde emotie als Jim ga zitten en dat is voor ons beiden natuurlijk niet bevorderlijk. Gelukkig laat Jim zich wel troosten.

Poeh, heftig dit!

Edit (we zijn nu een kwartiertje verder en Jim slaapt....)

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik heb geen tijd om te lezen we zijn druk bezig. Sorry!

Vanmiddag de sleutel van ons nieuwe huis gehad! En morgen word ik ingeleid in het zh. Het kan max 1 dag duren zeggen ze.

Dus zeer spannend! Ik wou alleen jullie op de hoogte houden en ik hoop dat ik later toch alles kan bijlezen zodat ik weer up to date ben hoe met jullie en jullie kleintjes verder gaat!

We gaan nu de verf ophalen en de auto wassen en....pffff......ik dacht dat ik voorbereid voor de kleine was,maar helaas ik zat toch de badkamer te poetsen paar uur geleden :)

Ik wil natuurlijk een mooie huisje hebben als mijn dochter straks thuis komt :D

Liefs,Violeta

Vlok zet hem op meid! Veel succes morgen!

Geplaatst

Laika, ja wij bakeren hem in volgens de voorschriften van Ria Blom. 6 van de 7 x gaat dat goed, maar 1 x per dag is het hier ook onrustig. Krijsen dat hij dan doet!! Echt ZO hard, ongelofelijk. Hij geeft dan echt last van oprispingen en buikkrampjes. Ik zie het dan even aan maar troost hem meestal ingebakerd op mijn arm, of met een speen. Die andere keren piept pruttelt en mauwt hij wat bij het inslapen, maar dat kan ik goed verdragen en aanhoren. Hij valt vanzelf in slaap.

Ik ben wel een rust/regelmaat/inbaker-fan, maar merk wel dat Jack er minder goed op reageert dan onze dochter toen deed. Die kreeg zich niet losgewurmd, maar hij wel. Ze werd er ook veel en sneller rustiger van dan hem. Het is wel echt even doorzetten om het te laten slagen, dus geef de moed niet op!

Violetta zeg, ik sta versteld van je dat je nog zo up & running bent. Het kan nu niet meer lang duren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden