Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Aaaaah!!! Je WISH is dan eindelijk uitgekomen en idd een erg mooie naam :D

Geniet van je dochter.

Super gefeliciteerd!

liefs Elke

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wish, gefeliciteerd met je dochter! Het begint nu echt op te schieten hier, en wat fijn dat het zo goed gaat allemaal!

Meiden, dank voor jullie opbeurende woorden over mijn bv-verhaal. Nu ik de knoop heb doorgehakt kolf ik natuurlijk als een tierelier de cc's af dus voorlopig hebben we voor de nachtvoedingen nog lekker wat bv voor Jimmy. Hij gaat vandaag gelukkig weer supergoed, hij eet goed, slaapt lekker en als ie wakker is, kijkt ie tevreden om zich heen.

Marianne, goed dat je nog even gaat genieten van je buik, maak er maar het beste van toch? Ik heb de eerste nachten ook echt het getrappel in mijn buik gemist, heel gek!

Geplaatst

Hee Wish, van harte gefeliciteerd met jullie meisje, genieten nu!

Doortje wat fijn dat er bij jou al zo lang tussen zit. Een superman is het.

Laika dat was hier ook zo, na besluit om te stoppen ineens veel melk. Alleen Jack werd misselijk en kreeg builpijn van de afwisseling met kv en spuugde de bv uit. Dus bv door de gootsteen gespoeld (heel tegennatuurlijk).

Marianne goed dat je vrijdag terecht kunt. Misschien niet eens meer nodig...?

Geplaatst

Dag dames, ik kom ook weer even om de hoek kijken, in elk geval om Ivfmoeder van harte te feliciteren met Thomas en Wish met haar meisje!! Heerlijk dat ze er zijn hè!!

Ik begin eindelijk weer een beetje uit mijn coconnetje te kruipen; had eerder weinig tijd en energie over om bijvoorbeeld de laptop aan te zetten maar ik heb wel trouw via mijn telefoon meegelezen met het reilen en zeilen hier natuurlijk! Wat een heerlijk topic is dit toch hè!

Met onze Maurits gaat alles goed; wat bijzonder is zo'n klein mensje zeg!! Hier nog even een fotootje, dan zal ik later een momentje zoeken voor mijn bevallingsverhaal en natuurlijk een reactie op al jullie verhalen!

Liefs van MarMira[ATTACH=CONFIG]2661[/ATTACH]

Geplaatst

Uitgerekende data

5
oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca,29, 2e kindje
meisje

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979, 31, 1e kindje

10 oktober: MarMira, 35, 1e kindje -
het geslacht
is een verrassing

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara, 28, 1e kindje - Het is een
meisje
!

15 oktober: r00sje

15 oktober: Mamavannoah,30, 2e kindje Het is een
meisje

16 oktober: Doortje (Dorien), 28, 1e kindje – Het is een
jongen
!!!

17 oktober: T.K, 26, 1e kindje
jongetje

18 oktober: Toverstafje, 38, 2e kindje

18 oktober: Laika, 35, 1e kindje,
Het is een
jongen
!

18 oktober: Marianne, 42, 1e kindje
Het is een meisje!

18 oktober: Zomer71, 39, 1e&2e kindje --> Op 16 juni zijn, helaas veel te vroeg, bij ruim 22 weken twee prachtige
jongens
, Tim en Floris, geboren.

21 oktober: Ellentrik (Ellen), 30 jaar, 1e kindje - Het is een
jongen
!

21 oktober: Pebbels (mk)

24 oktober: Frann19, 35,1e kindje

24 oktober: vlok, 43, 1e kindje

24 oktober: MissGriet, 27, 3de kindje
Het geslacht
is een verrassing

25 oktober: Wish 32, 1e kindje
Het geslacht
is een verrassing

26 oktober: Violeta 30,1MK, 1e kindje

31 oktober: Karin (ivfmoeder), 41, 2e kindje
j
ongetje

Echo/controle

25 oktober: Marianne controle VK

25 oktober: Wish controle VK

27 oktober: Marianne controle ZKH

Geboren:

8 september:
Feline
, dochter van Valesca

24 september:
Dante
, zoon van Ellen

4 oktober:
Alexis
, dochter van Akara

15 oktober:
Maurits
, zoon van MarMira

15 oktober:
Jack
, zoon van Toverstafje

16 oktober:
Mara
, dochter van Mamavannoah

16 oktober:
Jorrit
, zoon van Doortje

16 oktober:
Jim
, zoon van Laika

18 oktober:
Thomas
, zoon van Ivfmoeder

25 oktober:
Mijk.e
, dochter van Wish

Controles baby

21 oktober:
Dante
uitgerekende datum! nacontrole kinderarts

25 oktober:
Dante
oortest

25 oktober:
Alexis
oortest

04 november:
Dante
nacontrole gyn - huisbezoek kind&gezin

04 november:
Alexis
nacontrole kinderarts

08 november:
Dante
controle arts kind&gezin

09 november:
Feline
wijkverpleegkundige en 1e vaccins

21 november:
Alexis
wiegedood test

29 november:
Dante
vaccins

Geplaatst

Proficiat Wish met de geboorte van jullie dochter!! Kijk uit naar je bevalingsverhaal!! hopelijk is alles goed gegaan.

Hier is kind en gezin terug geweest (die volgend dus de kindjes op hier in België)

Onze kleine meid heeft de gehoortest super gedaan. Op nog geen 2 min was die afgerond. Die van k&g zei dat het normaal 10 tot 15min duurt eer deze is afgerond dus doordat het bij Alexis zo snel ging is alles dus super. Ze zei ook dat het een zeer alert kind was (alsof we dit nog niet wisten ;-) want echt, het is alsof onze meid al ouder is dan 3 weken. Ze kijkt heel goed rond, en als ze op haar buikje ligt op ons dan richt ze zich volledig op.

Ze is ook terug bijgekomen, ze weegt nu 3.340kg (260gr bijgekomen ivm vorige week) Wat dus zeer goed is. Ze is ook terug gegroeid en is nu 53.5cm (2cm gegroeid in 1 week tijd) Die van k&g zei al lachend: amai, dat moet strave bv zijn dat jij kan geven!!

Ondertussen leg ik Alexis niet meer aan. Ze doet er heel lang over om echt te drinken en ze heeft na 1u precies terug honger. Dus ik kolf af en we geven haar dit. Ik heb ook nog steeds meer dan genoeg melk zodat al haar voedingen van mij komen.

Wij geven haar rond 23u haar laatste voeding en haar eerste voeding rond 7u30. Bij ons is het blijkbaar geen probleem dat er meer dan 6u tussenzit (bedoel dan in België) Want heb dit zowel tegen k&g zegd als tegen de vk die me thuis holp met de bv...

Geplaatst

Wish van harte gefeliciteerd met je meisje!!!!!

Hier is nog steeds niks aan de hand. Sorry meiden dat ik verder niet reageer op jullie maar ik ben zo moe,ik lees wel netjes mee!

Groetjes,Violeta

Geplaatst

Mijn bevallingsverhaal:

23 op 24 okt. had ik de hele nacht last van harde buiken en menstruatiekrampen. Rond 3.00uur dacht ik een beetje vruchtwater te verliezen. (een klein plasje)

Paar uur later de slijmprop verloren.

Vk gebeld en die is rond 10.00uur gekomen en heeft getest of het vruchtwater was, dit was niet het geval dus het verdere verloop afwachten.

24 op 25 okt. om 2.30uur kreeg ik weeen die ik meteen weg moest zuchten en ze bleven meteen om de 4 á 5 min. komen en duurde 1 tot 1,5min.

Na 1,5uur de vk gebeld en zij kwam naar ons toe.

Om 05.15uur ging ze voor de eerste keer toucheren en ik had al 5cm ontsluiting. Had ik echt niet verwacht!

Aangezien wij de bevalling in het zkh plaats lieten vinden zijn wij meteen naar het zkh gegaan.

Om 6.00uur vliezen doorgeprikt, ik had toen 7cm ontsluiting.

De persweeen weg moeten puffen en om 7.50uur mocht ik mee gaan persen.

Er zat nog een klein randje maar dit wou de vk weg masseren tijdens de eerste keer dat ik mee mocht gaan persen en dit lukte.

Om 8.35uur is na het zetten van een verdoving en hierna een knip en door een verpleegkundige die met 2 handen op mijn buik expressie uit moest oefenen (achter de billen) en 2 keer persen onze gezonde en prachtige dochter Mijke geboren!

In totaal heeft de bevalling dus zo'n 6 uur geduurd.

Meiden,

Ik heb vanaf begin tot einde van de bevalling aan ons wonder gedacht. Elke wee en elke andere 'hindernis' bracht ons dichterbij ons wonder!

Met dit in mijn gedachten, de hulp van mijn lieve man en fantastische verloskundige kan ik terug kijken op de bevalling als een prachtig geschenk!

De krachten die je krijgt, je lichaam weet wat het moet doen etc. Het is echt heel wonderbaarlijk!!!!!

Het herstel van mijn lichaam gaat gestaag, voel me prima.

De bv is goed op gang gekomen en het voeden gaat elke keer wat beter.

Ze drinkt krachtig en het 'aanhappen' gaat ook goed, alleen mag ze wat langer gaan drinken.

Ze valt in slaap en is niet goed wakker te krijgen om door te laten drinken. Ze drinkt dan maar een min. of 10.

Net heeft Mijke in totaal 30 min gedronken, ze was ook erg goed wakker. (beide borsten aangeboden)

het spijt me dat ik even niet op iedereen reageer, dacht ik schrijf hier 'mijn verhaal' dan kunnen jullie dit lezen en ik kom snel weer een keertje terug.

Meiden die nog aan het wachten zijn.

Het duurt nu echt niet lang meer of jullie wondertjes zijn er ook!

Succes met die laatste loodjes om op jullie wondertjes te moeten wachten, is niet leuk als het zo lang duurt.......

Geplaatst

Wish t.a.v. het doordrinken kreeg ik een tip van mijn toenmalige kraamhulp; Kleine rondjes draaien op zijn/haar kruintje en aaien over het duimpje . Nu zijn dat vaak al plekjes die je aanraakt en zo heerlijk wrijft omdat je toch erg opgaat in je kind...is mijn ervaring. Mijn kinderen bleven bleven idd. langer doordrinken. (de een 2 jaar en de ander bijna 3 jaar, haha)Ik weet niet of ze dat bedoelde, knipoog.:laugh: Liefs Joy1

Geplaatst

Joy,

thanks! Voer je tip op dit moment uit en mijn hemel het heeft effect!

(beginnersgeluk?)

ik kreeg van de kraamverz de tip om tijdens het voeden mn gedachten op iets anders te richten dan alleen met voeden. Vandaar even op het forum......

Geplaatst

Het lijstje klopt niet: ik heb morgen de controle in het ZH, niet vandaag dus. Gisteravond in bad geweest, met vochtig haar gaan slapen, nu koppijn :-( manlief heeft t te doen met me en blijft wat langer thuis. :-)

Wat n goede tip van Joy! Wanneer ik straks bv geef en het niet lekker loopt, kom ik bij je langs! :-)

Geplaatst

Met Thomas voor het eerst naar 'buiten'. Wat heerlijk die frisse lucht. Ik kom al een week niet buiten!

Mark gaat vandaag trakteren, en ik vond het een leuk idee om deze keer samen met Thomas mee te gaan naar school. Deze week brengt en haalt mijn man Mark naar en van school. Ik kan dan lrustig herstellen van de bevalling. Vanaf volgende week hoef ik hem alleen van school te halen.

Natuurlijk kwamen we iets te laat op school. Thomas had vanaf zijn laatste voeding van zeven uur niet geslapen; hij had twee maal een poepluier ( natuurlijk! ). Als je op tijd van huis wilt, lukt dat niet... De juf nam de tijd voor het broertje van Matk, en de kindjes mochten per groep naar de baby komen kijken. Mark natuurlijk apetrots; wij ook.

Geplaatst

Wish wat fijn dat het allemaal zo goed is gegaan!!! en dat je nu zo lekker kan genieten!!!!

Fijn dat de tip werkt,bij sanne kietelde we haar ook wel onder haar voeten maar die andere tips zijn liefdervol haha

Geplaatst

@Valesca

Deze tips zijn idd wat liefdevoller dan kietelen onder voetjes of zonder mutsje en/of broekje voeden!

[ATTACH=CONFIG]2667[/ATTACH]

Thomas (mijn kleine indo)

Karin

Geplaatst

Zo, wat is er veel gebeurd intussen zeg! Ben ik even naar Wissant om enkele daagjes uit te waaien op het strand (en ook Dante's eerste reis!!), en lees ik Wish die bevallen is.

VAN HARTE GEFELICITEERD WISH!!!!

En ook nog meiden van wie de bv die niet vanzelfspreken gaat en moeten stoppen zijn?

De frequentie hangt idd van elk kind individueel af want onze Dante drinkt nog altijd elke 3u, gisteren zelfs de hele avond door bijna. Misschien ook een regeldag? Volgens mij vraagt hij zo frequent omdat hij nog extra jong is, zou het zijn?

Ik ga niet op iedereen reageren want drukke dag vandaag, maar hoop dat het goed gaat met iedereen. Ik stuur nog foto's mee!

En Marianne, geniet nog van die buik zoals je zelf zegt! Uiteindelijk komt je kindje er toch aan hoor, ook al ben je over tijd. Hou ons op de hoogte!

liefs,

Elen

Geplaatst

Wish wat een mooie verhaal! Gelukkig gaat goed met de bv!

Marianne alleen jij en ik nog he? :)

Net controle gehad alles is goed,geen teken van bevalling nog :)

Geplaatst

Ellen

Gisteren en vanochtend kwam Thomas ook vaker. Het is de 9e dag. Ik leg hem aan als hij erom vraagt. Dit duurt toch slecht een of twee dagen?

Hij heeft ook regelmatig een poepluier. Op die manier gaan we wel erg snel door de luiers.

Karin

Geplaatst

Hey Wish, van harte gefeliciteerd, ben je toch nog eerder dan ik. Goede bevalling heb jij gehad, heerlijk fijn dat je je gedachten kon concentreren op het moois dat komen ging. Nogmaals van harte en heerlijk van genieten hoor.

Hier nog geen enkel teken, wel maandag avond in het ziekenhuis doorgebracht, eerst vanwege verminderd leven, hetgeen zich omzette in een joggende baby of wel een hartslag van boven de 170, 3 hartfilmpjes en twee echo's verder, mochten we weer naar huis om de dinsdag morgen weer een hartfilmpje te mogen maken, daarna was de gyn. tevreden en moeten we morgen weer naar de vk. Van mij mag het dus nu wel komen, man wat wordt je van zulke activiteiten onrustig, steeds zeggen ze nog even dit en nog even dat en anders gaan we het inleiden, maar dan mag ik weer naar huis omdat het zich weer voorbeeldig gaat gedragen.......

Ik begin steeds meer klusjes op te zoeken, vandaag ben ik zelfs in de bijkeuken de laatjes en kastjes gaan opruimen echte onzin, maar ja verder niets te doen...... en ik kan niet stilzitten. Winkelen kost me te veel energie en ik krijg nu last van mijn bekken met lopen, dus ff rustig aan.

Al mijn vriendinnen werken overdag, probleem als je een oudere moeder bent, mijn vriendinnen hebben tiener kids en 1 is zelfs al oma! en jonger dan ik ben ....

Vanmorgen is er wel een even koffie wezen drinken, maar ook die moest vanmiddag werken. Ik ga nu trouwens even na bed, had ik natuurlijk al veel eerder moeten doen. maar voelt zo vreemd, midden op de dag naar bed!

Geniet allemaal van jullie wereldwondertjes en voor degenen die net als ik nog moeten bevallen, ik hoop dat het spoedig inzet en iedereen een goede bevalling heeft.

Groetjes,

Vlok

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden