Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames

Esk, ook hier eigenlijk geen aanhanger van de fopspeen maar wel een die hem gebruikt, meneer kan zn duim nog niet goed genoeg vinden. Wat goed zeg zoals Joris gegroeid is en mooi zoals je de herkenning ziet bij Thomas. Wat houd de fysio eigenlijk in bij Thomas?

Wish, ik ga ook vaak overdag nog effe terug naar bed als Bart slaapt, pik elk uurtje mee.

Violetta, wat fijn dat je niet geopereerd hoeft te worden, nu dan echt genieten van je gezinnetje.

Doortje, veel plezier met je oud-collega`s vanmiddag.

Vanmorgen nog bij de chirurg geweest, wond moet open blijven en mag nog zo`n 4 tot 6 weken niet zwaar tillen.

Best klote omdat dat ook inhoud dat ik nog steeds niet helemaal zelf voor Bart kan zorgen, die jongen groeid als kool en maakt steeds meer onverwachte bewegingen.

Vanmorgen met wassen draaide hij tot 2x toe zelf om van buik naar rug, was blij dat mn vader erbij was anders zou ik het haast niet geloven.

Ik heb 11 februari opgeschreven, wil best informeren hier inde buurt maar moet dan wel weten met hoeveel we zijn.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mientje, we zijn, als iedereen mee kan/gaat met z'n twaalfen. Bij twee van ons is het nog onzeker of 11 februari lukt, maar dat hopen we wel natuurlijk!

Geplaatst

Mientje, wat ontzettend balen dat je nog zo lang de wond moet openhouden en dan is de zorg voor een kleintje inderdaad soms lastig en moet je hulp accepteren (en dat is niet leuk, kan ik me zo voorstellen). Hopelijk gaat het nu snel beter.

Fysio voor Thomas houdt in dat we oefeningen krijgen. Oefenen, oefenen, oefenen... net zoals we met Joris ook moeten oefenen, oefenen, oefenen (met op de buik liggen dus). Tja, Joris houdt niet van op de buik liggen en Thomas vind aan staan niks... vandaar dat het allemaal nét niet goed genoeg gaat... kinderen met een eigen willetje dus ;-)

Leuke foto, Moos!

Doortje, gelukt met Jorrit in z'n bedje?

Goh, voor de flessemama's, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel flessen jullie kleintjes drinken en hoe het 's nachts dan gaat...

Geplaatst

Esk, ik heb hem maar in de kinderwagen laten liggen en daar slaapt hij nu al ruim 2 uur in. Hij zal zich zo wel melden voor de volgende voeding.

Grappig blijft toch elke dag weer dat hij naar zijn voedingsritme teruggaat, ook al komt hij eerder in de nacht. We komen steeds weer op 5 voedingen uit per dag. Hij drinkt tussen de 130 en 160 cc (gisteren dronk hij zijn flesje niet helemaal leeg met gekolfde melk). Ben benieuwd hoeveel hij is gegroeid. Volgende week woensdag gaan we weer naar het CB

Geplaatst

Al dat oefenen is trouwens voor een goed doel Esk! Jorrit houd er ook niet van om op zijn buik te liggen, maar ik ga ook maar eens wat meer oefenen, want de nekspieren van Jorrit moeten ook nog wat meer getraind worden denk ik.

En gaat de fysio dan met thomas oefeningen doen om zijn spieren sterker te maken ofzo? Hoe moet ik me dat voorstellen/

Moos, mooie foto van Anne hoor!

Geplaatst

feline krijgt flesvoeding,ze krijgt meestal 6 flessen,en drinkt 100-130cc op het moment

gisteren gewogen(stiekem hahah babymasage is in de ruimte van het CB ze is 4.9 kilo)

ze komt s nachts ook nog een keer

afgelopen nacht was het wel fijn,ze had om 21:00 gedronken dus we dachten we kijken wel,en ze kwam pas 5 uur!

Geplaatst

En gaat de fysio dan met thomas oefeningen doen om zijn spieren sterker te maken ofzo? Hoe moet ik me dat voorstellen/

Oefeningetje om hem te helpen opstaan. Hij komt zelf tot aan z'n knietjes en dan krijgen we dus oefeningen om hem dat laatste stukje omhoog te helpen (en weer naar beneden), in de hoop dat hij het dan ineens zelf doorkrijgt. Het zijn hele simpele oefeningen, maar meestal helpen ze wel. Als je ze ziet dan denk ik altijd, goh, had ik zelf ook kunnen bedenken...

Geplaatst

Moos, wat een leuke foto van Anne!

Doortje, fijn dat Jorrit weer wat lekkerder gaat. En ach, dat slapen in de wandelwagen, ik ben al blij als Jim wil slapen in de wandelwagen, aan het bedje komen we echt nog niet toe want dan huilt ie van voeding tot voeding...

Mientje, jeetje wat heftig zeg, wat erg ook dat die wond zo lang open moet blijven, wat zul je je dan onthand voelen. Sterkte ermee!

Ellen, 6 uur tussen de twee voedingen, goed zo!

Wish, wij gaan ook weleens met de kippen op stok als Jim een vroege avondfles krijgt want dan slapen we tenminste allemaal een beetje en hoeven we hem niet nog eens om 1 uur wakker te maken of zo. Ik denk dat dat vanavond ook weer het geval is want Jim heeft net op 13 uur een fles gehad en hij komt elke vier uur (stipt!) dus de avondfles is om 21 uur. Ik denk dat we hem vanavond maar eens door laten slapen na deze fles ipv nog een fles om 1 uur te geven, eens kijken wat er gebeurt.

Na twee hele goede dagen met Jim, en een fijne ochtend gisteren, ging het gisterenmiddag opeens mis. Hij werd tijdens het wandelen wakker en ging flink huilen, dat gebeurt bijna nooit. Ik rook gelijk dat hij een poepluier had dus ik ben maar met hem naar huis gegaan. Na het verschonen bleef hij huilerig maar het klonk niet als een moe-huiltje. Hij huilde een beetje gillend, zeg maar. Opeens ging hij weer persen en toen had hij een enorme diarree-luier...Zo zielig, hij had er echt last van. Ik heb zijn temperatuur opgenomen maar die was gelukkig goed en ik heb hem wat lauwarm water te drinken gegeven maar de rest van de dag/avond is het huilen met de pet op gebleven. En hij wilde helaas vannacht ook niet slapen. Pas om half twee is hij, op de borst van papa, in slaap gevallen. Hij had een flesje gehad om half twaalf en hij meldde zich gelukkig pas weer om 5 uur (das 5,5 uur tussen twee flessen, voor ons een record) maar ja dat was natuurlijk alleen maar omdat ie kapot was. Gelukkig is het vanaf de fles van 5 uur wel goed gegaan, al had hij wel weer een poepluier. Dit keer geen diarree maar een hele grote dikke keutel...kan me voorstellen dat dat goed dwars heeft gezeten! Ik vraag me af of dat nou komt van die nieuwe voeding en dat hij daar zo aan moet wennen... Om 5 uur is hij lekker gaan slapen (op zijn eigen matras) en na de fles van 9 uur weer. En ik dus ook. Uiteindelijk zijn we samen om 12.30 opgestaan, haha. Ik heb Jim net om 14 uur weer in de wandelwagen gelegd en hij slaapt nu. Ik hoop niet dat de dag van gisteren zich herhaald want dan is het over een uurtje weer drama...

Wij geven trouwens 6 keer 135 cc. Soms iets minder dan 6 keer, als Jim wat langer dan 4 uur tussen de twee nachtflessen laat zitten.

Ik ben trouwens gewisseld van CB, er bleek er nog een veel dichter in de buurt te zitten (een SAG consultatiebureau, dus niet van de GGD) maar wat een toestand met het overzetten van het dossier zeg. Gelukkig is het nu gelukt en mag Jim maandag zijn prikjes komen halen...brrrr.

Geplaatst

Doortje,

Heb 11 sept. in mijn agenda vermeld.

Super dat Jorrit overdag het 'schema' weer recht trekt.

Leuk, kleren shoppen voor Jorrit, geniet ervan!

Ik ben 's nachts ongeveer 45min tot een uur bezig, vind dit nog goed te doen.

En jij?

Moos,

Wat een ontzettend mooie foto van jullie mooie meid! Prachtig!

Mijke trekt soms ook een 'vies' gezicht als ik de speen wil geven, maar als ik merk dat ze toch echt wel zuigbehoefte heeft houd ik de speen tegen zodat ze er wel op gaat zuigen.

Ze moet dan door krijgen dat ze erop kan gaan zuigen, of doe jij dit al?

Esk,

Inderdaad een prima uitvinding een fopspeen. Wij zouden het liever niet doen, maar Mijke vindt het zichtbaar prettig en dan ben je als ouders zijnde zo om. haha

Je hebt het zelf in de hand wanneer je de speen geeft, daar heeft ieder zo zijn eigen mening over en dat is ook goed.

Je kent je kindje en zijn/haar behoeftes het beste toch.

Joris groeit dus prima, fijn zeg!

Succes met oefenen met beide knullen, dit zal niet altijd meevallen als ze er geen zin in hebben om mee te werken.

Valesca,

Och gossie, Feline nog steeds aan het snotteren. Zielig hoor!

Drinkt ze wel goed ondanks haar verstopte neus?

Ik heb ook regelmatig weinig geduld. Heb dan wel geen ouder kindje in huis rond lopen maar reageer dan soms ongeduldig naar mijn man.

Mijn man is rustiger dan dat ik ben. Dit uit zich voornamelijk in praktische dingen zoals de vaatwasser in/uit ruimen, tafel afruimen etc.

De huishoudelijke taken zeg maar.

Ik laat hem natuurlijk wel helpen en kijk dan maar niet altijd hoe het dit doet, het gaat erom dat hij het doet. Haha!

Als ik het doe is het sneller klaar, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Waarom zou dit snel moeten gebeuren?

Nou, daar kan ik dus ongedurig van worden en dit naar hem uiten. Merk hierdoor dat er nog wat hormonen in mijn lijf rond razen die z'n plek moeten vinden.

Heb Mijke toen straks vanuit de box in haar bed gelegd en om 12.30u werd ze wakker om te willen drinken.

Ze heeft er 3,5uur tussen laten zitten.

Nu heb ik haar in de box gelegd omdat ze wakker was en dacht dat ze dan wel kon spelen, maar ze is in slaap gevallen.

Na de eerste ochtendvoeding leg ik haar terug in bed tot de volgende voeding.

Hierna gaan we naar beneden.

Na de voeding die hierop volgt leg ik haar in bed.

Als ze dan wakker wordt om te eten laat ik haar beneden tot dat ze de laatste voeding van die dag heeft gedronken.

Soms geef ik die voeding liggend in ons bed zodat ze wat tot rust kan komen. Merk dat Mijke liggend wat rustiger drinkt en dit is ze 's nachts en de eerste voeding van de dag ook gewend.

Mijke heeft nu al een poosje hetzelfde ritme om 's avonds te gaan slapen. Dit is tussen 20.30 en 22.00u.

Ongeacht of dat ze nu in bad/douche is geweest. Na het baden/douchen geeft ze tot nu toe elke keer aan om te willen drinken en hierna gaat ze fijn slapen.

Hoe doen jullie dit, hoe is jullie dagindeling?

Geplaatst

Esk, het kindje van mijn vriendin deed ook nog vrij weinig met 21 maanden. Hij kon staan en kruipen enzo maar stond ook niet zelf op en liep al helemaal niet los of zo. Zij zijn toen ook begonnen met oefeningen. Hij moest op een krukje gaan zitten en dan proberen zelf een rozijntje te gaan halen uit zijn moeders hand (die haar hand natuurlijk steeds net niet dichtbij genoeg hield. Werkte helaas voor geen meter. Wat uiteindelijk wel werkte was dat er op het KDV (waar hij sinds een paar weken op zat) kindjes jonger dan hij waren die wel konden lopen en die hem steeds mee naar buiten wilden nemen om te spelen. En dat kon hij natuurlijk niet. En dat frustreerde zo enorm dat ie na een paar weken liep, haha.

Geplaatst

Oh ja, nog even een lieve foto van mijn mannetje. Heel grappig, jullie kennen mijn vriend natuurlijk niet, maar iedereen zegt dat Jim sprekend op mijn vriend lijkt, alleen heeft ie mijn neus!

[ATTACH=CONFIG]3030[/ATTACH]

Geplaatst

@Laika: wat zielig voor je mannetje dat hij zo last had,hopelijk gaat het vandaag goed!!!!

Wij hadden dat ook ja 21:00 laatste avondfles,01:00 is toch geen tijd voor een late avond?!Hopelijk maakt hij een lange ruk!!

Fijn dat je over kon stappen naar 1 dichterbij,wist niet dat er nog een organisatie bestond.

@Wish:

Ja die ongeduld hoort vast ook bij hormonen pfff,lastig dat de mannen(of andere kids)het dan moeten ontgelden he,nou ja komt vast weer goed

Feline drinkt wel minder goed helaas...gemiddeld 100 nu maar ja kan er niks aan doen....ze is wel tevreden

Onze dagdeling: ben nu aan het proberen feline in bed te leggen maar zoals vandaag is ze wakker..eruit en dan in de box valt ze weer in slaap...

05:00 fles

slapen

08:30 fles

spelen en slapen boven,en in box

13:00 fles en slapen in box,viel na de fles meteen weer in slaap

Geplaatst

Goedemiddag dames!

Mientje en Violeta met ziekenhuisverhalen... wat naar dames, sterkte!

Dante geeft mama nog steeds niet genoeg nachtrust, maar vannacht een betere nacht, gelukkig meid! En gelukkig maar dat hij je nu kan belonen met een stralende glimlach!

Verder veel wisselende verhalen over niet altijd even goed slapende kindjes...

Maar heerlijk hè meiden, die lachende smoeltjes! Dat maakt toch al het 'afzien' weer goed ;-)

Aaah, ik zie Jim, wat een schattig mannetje, met dat heerlijke kuifje! Maurits lijkt volgens iedereen ook meer op mijn vriend, waar ik stiekem een beetje verdrietig over ben (maar ook weer niet al te erg, want nu heb ik twee knappe mannen, hihi!)

Maurits is echt een heerlijk mannetje. Hij slaapt 's nachts heel goed - we geven rond middernacht de laatste fles en vanochtend kwam hij pas om 7.15 u!! Hij gaat heerlijk zonder morren (en zonder speentje) slapen in zijn Puckababy, en na de vroege ochtendvoeding pakt hij rustig nog een paar uurtjes. Vanochtend hebben we samen nog geslapen tot na half elf!! Toen ben ik snel zelf gaan douchen en daarna heb ik hem uit zijn bedje geplukt en een wasbeurtje gegeven. Overdag heb ik hem tussen de voedingen beneden in de box liggen en soms voor zijn slaapjes in de kinderwagenbak (hoewel hij in de box ook lekker slaapt). Hij krijgt overdag in de box soms een speentje (waar ik me ook een tijdje tegen heb verzet... maar het is toch wel handig!). 's Avonds laat gaan we dan met z'n drieën naar boven; hij slaapt nog heerlijk in zijn wiegje bij ons op de kamer. Een aantal van jullie hebben de kindjes al in hun eigen kamertjes hè? Ik kan het nog niet over mijn hart verkrijgen.

Maurits krijgt vijf flessen van ongeveer 165 cc waarvan drie met moedermelk (die doe ik soms nog wat voller). Hij drinkt altijd alles op! Ik ben net van kolf gewisseld (van de huurkolf Medela Symphony naar de Medela Freestyle) en moest daar erg aan wennen - de eerste dagen kreeg ik er veel minder uit. Gelukkig is dat nu weer beter, maar nog steeds niet genoeg voor alle vijf voedingen. Ik kolf nu 4 tot 6 keer per dag en vaker red ik echt niet... en eerlijk gezegd heb ik me er ook bij neergelegd; alle moedermelk die hij binnenkrijgt is nog steeds meegenomen! Ik heb als tip gekregen om tijdens het kolven je borsten te masseren; de melk de goede richting op te duwen zeg maar en dat scheelt echt wel een aantal cc's. Misschien ook handig als andere dames moeite hebben met genoeg kolven.

Verder heeft hij zondag zijn eerste Sinterklaasviering meegemaakt. Hij heeft heerlijk met grote ogen om zich heen liggen kijken en heeft zelfs bij de Sint op schoot gezeten. Na een tijdje viel hij heerlijk in mijn armen in slaap. Zo lief!

Fijne dag allemaal!

Oh ja, nog even over 11 februari - ik had aangegeven dat ik die dag liever niet wilde. Ik heb dan namelijk net mijn eerste werkweek achter de rug en Maurits dus zijn eerste dagen op het kinderdagverblijf. Ik weet niet of zo'n happening op zaterdag gelijk erachteraan dan niet te veel voor hem wordt. Maar als het ook maar enigszins kan, kom ik graag! Wanneer moeten jullie allemaal weer aan de slag?

Geplaatst

mooie foto's zeg!

Wat erg van Jim dat hij zo'n drama avond heeft gehad. Nog erger voor mama en papa natuurlijk. Zo'n keutel zal inderdaad geen deugd hebben gedaan.

11 februari is goed voor mij, ben ik alweer aan het werk brr, maar dat is dan wél de dag dat ik officieel zwanger verklaard werd hihi. En we zijn met twaalf tot nu toe! Heerlijk!

Esk, ik ken ook iemand van wie haar kindje pas met twee jaar is beginnen lopen. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om te oefenen. Is het zo dat jongetjes altijd wat later zijn? Grappig verhaal Laika, haha!

Goed dat je je weer lekker in je vel voelt, jipie!

Hier is de dagindeling nogal rommelig. Om 0u de laatste voeding proberen te geven, dan tussen 5u en 6u, 9à10u, 14u, 17u-18u, 21u, en vanaf dan is het wakker en jengelig. Ik heb hem bevoorbeeld vandaag om 9u30 gegeven, maar om 12u leek hij hongerig en heb ik hem terug gegeven. Nu slaapt hij alweer meer dan 3u in de draagdoek. Ideaal als je een schema dus wil verplaatsen haha.

Doortje, bij mij duurt een nachtvoeding idealiter een half uur.

Valesca, nog altijd een verkoudheid? De Sint is bij jullie uitgebreid geweest heb ik op FB gezien, heerlijk zeg!

Zo, ik ga zelf ook nog snel eventjes liggen denk ik, tot hij wakker wordt.

Geplaatst

Marmira wat heerlijk dat het zo goed gaat!

Feline is overmorgen 3 maanden maar s nachts nog in de wieg bij ons hoor hahaha

Nou hopelijk kun je die dag gewoon komen dan! Wie weet gaat het heel goed met hem!

@ Ellen ja de sint heeft ons vooral sanne en feline ook wel ontzettend verwend hahaha

ja nog steeds verkouden maar ja sanne ook dus die zal haar ook wel blijven besmetten pfff

Geplaatst
Goedemiddag dames!

Oh ja, nog even over 11 februari - ik had aangegeven dat ik die dag liever niet wilde. Ik heb dan namelijk net mijn eerste werkweek achter de rug en Maurits dus zijn eerste dagen op het kinderdagverblijf. Ik weet niet of zo'n happening op zaterdag gelijk erachteraan dan niet te veel voor hem wordt. Maar als het ook maar enigszins kan, kom ik graag! Wanneer moeten jullie allemaal weer aan de slag?

Hi Marmira, kijk maar of het lukt de 11e. Ik heb dan al twee weken gewerkt en dan zien we wel hoe het gaat. Fijn dat alles zo goed gaat met Maurits trouwens

Geplaatst

Wish en Ellen, ik ben ook ongeveer 45-60 minuten bezig met luier wisselen, voeden en rechtophouden.

Onze dagindeling is meestal als volgt:

eerste voeding tussen half 5 en 6, dan weer in bed

voeding rond 10 uur en dan mee naar beneden, spelen en slapen in de wandelwagen

voeding rond 2 uur, spelen, wandelen, slapen

voeding rond half 7, wakker tot half 11

voeding rond half 11, en dan slapen

Ik denk dat we vandaag wel aan een extra voeding gaan komen, want hij heeft nu om half zes al gedronken, maar is wel goed in slaap gevallen.. dus we weet slaapt hij wel tot 22 uur.. We zullen zien

Geplaatst

nou ben benieuwd feline had vandaag bijna zelfde ritme als gisteren....

ze is nu net na een fles(165!!!) gaan slapen....we laten haar zelf weer komen

haar ritme was

05:00 fles

08:30 fles

13:00 fles

16:45 fles

20:15 fles en slapen

Geplaatst

Even een kort berichtje van mij. Weinig tijd om te schrijven de laatste tijd. Noah is flink aan t uit dagen en Mara huilt erg veel de laatste tijd. Slaapt overdag niet veel. Na 23uur wel tot 7 uur meestal. Jammer genoeg is Noah de laatste nachten flink aan t spoken. Ben nu echt super moe en snel geïrriteerd.

Hoop snel meer tijd te hebben om te reageren op iedereen. Moet nu weer gauw Mara gaan troosten.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Wendy,

Net als Sanne bij valesca is Noah bij jou aan het kijken hoe ver hij kan gaan om mama 'op de kast te krijgen'.

Kan me voorstellen dat je hier irritatie door krijgt en als Mara dan niet goed slaapt ben je hier veel tijd mee kwijt die je eigenlijk anders wil besteden.

Hoor dit vaker en dan wordt er gezegd dat dit een normale reactie is van het oudere kind, maar zal echt wel 'lastig' en niet leuk zijn.

Hoop dat Noah zich snel aan zal passen of hoe schrijf ik dit netjes op? Je zult me wel begrijpen..

Er is teveel geschreven om reactie op te geven. Kan nu niet teruglezen omdat ik via de telefoon reageer.

Gisterenavond is Mijke samen met papa en mama in bad geweest waar ze na 5min in had gepoept.

We hebben een aparte douche dus zijn we met haar hieronder gaan staan.

Leek wel een kuuroord, eerst baden daarna douchen. Haha!

Mijke is om 22.30 gaan slapen en werd rond 4.00 wakker, hoorde haar toen de eerste geluidjes maken om mama te laten weten dat ze honger heeft. Heb haar om 4.15 uit bed gehaald en bv gegeven.

Geplaatst
Wendy,

Net als Sanne bij valesca is Noah bij jou aan het kijken hoe ver hij kan gaan om mama 'op de kast te krijgen'.

Kan me voorstellen dat je hier irritatie door krijgt en als Mara dan niet goed slaapt ben je hier veel tijd mee kwijt die je eigenlijk anders wil besteden.

Hoor dit vaker en dan wordt er gezegd dat dit een normale reactie is van het oudere kind, maar zal echt wel 'lastig' en niet leuk zijn.

Hoop dat Noah zich snel aan zal passen of hoe schrijf ik dit netjes op? Je zult me wel begrijpen..

Er is teveel geschreven om reactie op te geven. Kan nu niet teruglezen omdat ik via de telefoon reageer.

Gisterenavond is Mijke samen met papa en mama in bad geweest waar ze na 5min in had gepoept.

We hebben een aparte douche dus zijn we met haar hieronder gaan staan.

Leek wel een kuuroord, eerst baden daarna douchen. Haha!

Mijke is om 22.30 gaan slapen en werd rond 4.00 wakker, hoorde haar toen de eerste geluidjes maken om mama te laten weten dat ze honger heeft. Heb haar om 4.15 uit bed gehaald en bv gegeven.

haha Wish,hier net op hetzelfde uur wakker en bv geven nu.ook ik antwoord via mobiel.in bad poepen,gaat dat?ik dacht dat ze instinctief dit niet deden?nu zal ik minder gerust de badjes geven haha.hij heeft er gister avond ook een bad gehad en hij geniet er echt van.hij wordt dan helemaal stil en lacht zelfs.we waren er dan ook met ons tweetjes bij dit keer:-) Wendy,k hoop dat Noah snel weer bijdraait,k voel met je mee.zoals Wish zegt,denk ik dat t geen abnormaal gedrag is.maar leuk is anders en Mara voelt die spanning ook wellicht waardoor zij ook gespannen raakt.knuffel x zo,de voeding is hier klaar,kga ook slapen!MarMira,fijn van je te horen!

Geplaatst

Hoi violeta,

Geweldig dat het weer goed gaat en je niet geopereerd hoeft te worden! Lukt het bv alweer?

Valesca,

Gezellig dat je hier weer vaker bent!

Ellen,

Dat is toevallig! Ook ik kreeg op 11 feb m'n bloedtest en wisten we officieel dat ik zwanger was! Had ik me nog niet gerealiseerd. :-)

Mientje,

Wat heftig allemaal, lijkt me heel moeilijk om je kindje uit handen te moeten geven maar ja het is niet anders, en t belangrijkste is nu dat je goed herstelt. Sterkte!

Hier gaat t goed. Liggen jullie allemaal met n klok naast je? Ik niet en schrijf t ook niet meer op allemaal, ik werd doodmoe ervan en van de schema's . Nu al weer n paar dagen op verzoek en weeg haar een keer per dag; ze groeit goed: 3480 gram en ze is 5 weken en 4 dagen

Gister bezoek ha: tepels wist hij niet wat t was. :-( wel n zalfje miconazol gekregen voor mogelijke schimmel ( geen spruw)

Pukkels van Mila op haar borst en buik zijn ws ook hormonen en gaan vanzelf weg.

Geplaatst

Ellen,

Ik had haar vast en voelde dat ze aan het plassen was, dat vond ik niet erg, maar toen kwam er nog meer achteraan wat boven kwam drijven haha!

Mijke heeft om 8.15 bv gehad, dus we hebben een fijne nacht gehad. Ze heeft 1 borst 12min gedronken en was toen verzadigd.

Ellen,

in een half uur klaar, jee wat snel.

Dit ga ik niet redden.

Hoe lang drinkt Dante dan?

Geplaatst

Dag moedertjes,

alweer een tijdje niet geschreven, maar ik lees met veel plezier al jullie berichten en leef ook zeker mee. Er wordt veel geschreven en ik vind het moeilijk om dan op iedereen apart te reageren en voel me enigszins schuldig als ik dan vooral over mezelf of Jack schrijf, dus vandaar wat forumstilte van deze zijde. Maar: goed om te lezen dat iedereen zo goed geniet van haar baby, en alle verhalen zijn verschrikkelijk herkenbaar!

Wij zijn met de reflux aan de slag gegaan, ik schrijf het hier op zodat iemand anders er misschien iets aan heeft.

De CB arts dacht ook aan (verborgen) reflux, dus verwijzing voor de kinderarts. Ondertussen ook bij de osteopaat geweest, hij dacht ook reflux. De (1e) kinderarts dacht ook reflux, zij is ook maag-lever-darm arts en had als specialisme reflux. Ze begon met het voorschrijven van medicijnen, motilium en nexium. Wel zware medicijnen, ik zag er nogal tegenop. We hadden de keuze om een 24-uurs ph meting te doen, om zeker te weten dat zijn relfux ook zuur is: je hebt ook niet-zure reflux, en dan helpen de medicijnen ook niet en dan zou hij die troep voor niets krijgen. Ik koos voor die meting, best belasten want hij kreeg een sonde door zijn neus in zijn slokdarm, er moesten rongtenfoto's ter controle worden gemaakt en hij hing 24 uur aan die sonde verbonden met een computertje. Gelukkig mocht hij wel mee naar huis. Na 24 uur werd alles weer verwijderd en na een week kregen we de uitslag. Van de 24 uur is er 2 x een kwartier verhoogde zuurwaarden gemeten. Ik had inmiddels een afspraak met een andere kinderarts (de vorige was niet aanwezig) en deze was heel erg van mening: geen medicijnen indien niet strikt noodzakelijk. De medicatie is echt belasten en kent bijwerkingen en het effect op de lange termijn is niet bekend. Dus ik koos voor geen medicatie. Het bedje hebben we ook weer plat gezet omdat het of heeeeeel recht moet, of het is zinloos. En bij heeeeel recht zakt Jack helemaal naar de onderkant met alle gevaren van dien.

We zijn nu 2 weken verder, en behalve Nutriton en rechtop houden tijdens en na de voeding, doen we niet veel meer. Hij spuugt nog steeds (meer dan tevoren zelfs), maar het lijkt minder zuur en hij heeft er minder last van. Hoe het komt is ons een raadsel, misschien minder darmkrampjes = minder stress = minder reflux, maar zeker weten doen we het niet. We zijn wel heel blij dat we niet gekozen hebben voor de medicatie, die we bij wijze van spreken al in the pocket hadden. Ook Gaviscon, Zantac e.d. levert toch bijwerkingen op en kan ook darmkrampen veroorzaken, dus ook daar zijn we niet aan begonnen...

Ellen hoe gaat het met Dante en zijn krampjes / spugen, is hij al verbeterd? Wat jij hebt, met steeds korter slapen, doet onze Jack op dit moment ook. Hij sliep regelmatig van 21 tot 6 ( 9 uur!) maar de laatste avonden is het van 11 tot 5 en soms nog korter. Ik klaag niet hoor! Want het is nog steeds best lang, maar het wordt wel korter. Ik weet niet of jullie babies overdag in het donker of licht slapen, maar de wieg van Jack staat bij het raam met de gordijnen open, zodat hij vanzelf in een dag/nacht ritme is gekomen. 's avonds als wij nog niet slapen laten we ook het lampje aan de op de slk, 's nachts is het pas echt donker.

Nou Mientje en Violetta, wat een pech om weer in het zkh te belanden. En Mientje wat ontzettend balen dat je hulp nodig hebt, kan me zo goed voorstellen dat dit storend is voor jezelf. Even doorbijten nog, dan ben je weer helemaal zelf 'moeder'.

Laika, hoe maakt Jimmetje het nu? Lukt het hem om wat meer 'alleen' te zijn of wil hij zo dicht mogelijk bij mama/papa? Kan me voorstellen dat het niet handig is, maar het is wel heel schattig! Onze Jack neigt(de) er ook naar, maar we hebben toch een aantal weken en dan vooral 's avonds doorgezet om hem te troosten en weer terug in zijn wiegje te leggen, inmiddels lijkt dit beter te gaan maar het is wel een investering geweest. Alsof hij aanvoelt dat wij 's avonds beneden zijn en hij boven ligt. 's Nachts geen probleem want dan slapen wij ook en dat hoort / ruikt / voelt ie volgens mij. Bijzondere wezens, die babies!

Lieve moeders, ook al schrijf ik niet vaak, ik lees en leef mee met iedereen!

Liefs

Toverstafje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden