Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wish,

Ik kolf nu wanneer het uit komt of wanneer ik voel dat mijn borsten 's ochtends erg vol zitten. Meestal 3 keer per week ofzo. Ik heb al een aardig voorraadje in de vriezer inmiddels, dus ik ga dit nu eerst geven via de flesjes en alle nieuw gekolfde gaat dan de vriezer in. We geven hem nu 2 a 3 keer per week de fles. Ik ga namelijk ook proberen om langzaamaan wat meer dingen weer zelf te gaan doen en dan straks ook op locatie te kolven. Dan kan ik rustig wennen aan het niet bij Jorrit in de buurt zijn, wat ik nu echt super moeilijk vind.

Ik ga zo nog even lekker met Jorrit wandelen. hij komt rond 16 uur voor de voeding, dus ik loop even naar mijn schoonmoeder, ga dan daar voeden en loop daarna weer rustig met hem terug.

Hij ligt overigens vanmiddag voor het eerst in zijn eigen bed i.p.v in de kinderwagen en het gaat best goed. Af en toe huilt hij even, maar het is nu al weer 45 minuten stil. Dus ik denk dat hij lekker ligt te slapen.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow nieuwe lay out van de website!

Hier een nacht die ik waarschijnlijk nog lang niet zal meemaken. Om 0u weer de laatse voeding en hij werd pas goed wakker om .. 6u! Ik was wel al om 5u30 wakker want hij begon dan met tussenpauzes al wat te draaien in zn bedje met veel lawaai bij. Maar wel blij dat het dus toch kan, zonder op mijn borstkas te moeten slapen. De volgende voeding was om 9u en daarna heeft hij meegewandeld in de draagdoek waardoor het uiteindelijk nog 13u45 was geworden eer hij weer kon eten. Dus alweer ruim 4.5u! Nu hopelijk in de familiewieg slapen. Ik hoor hem toch al eventjes niet meer kreunen.

En hij is eindelijk aan het lachen gegaan! Toch wel een duidelijke indicatie dat hij nog wat achter staat qua ontwikkeling. Heel schattig, want hij maakt er leuke geluidjes bij. Nu nog een goeie foto op de juiste moment hihi.

Morgen inentingen, brr, ben er wel bang voor. Ik heb gelezen dat ze véél minder last hebben van de prik als je ze bv geeft tegelijk. Dat werkt pijnstillend en leidt goed af. Zou ik het vragen?

Akara, wooow, dat is veel zeg! Ik haal met moeite 100ml per keer en moet verschillende dagen doen over één melkportie. Welk merk en type kolfmachine/pomp gebruik jij?

Doortje, ik ga vandaag ook nog eens het flesje geven, benieuwd of hij het zich nog herinnert. Het is toch al wel een paar weken geleden intussen. Ik kolf intussen altijd weg van Dante, zodat ik ook kan wennen aan kolven en werken tegelijk. Dan is hij er ook niet bij he. Vroeger kolfde ik tegelijk met het drinken af, maar dat vermijd ik nu dus.

Babymassage, zou het zo goed zijn dan? Misschien moet ik het toch ook eens doen, met zijn krampjes. Gisteren had hij weer een lekker volle poepluier geproduceerd, wat zijn krampjes in de uren ervoor natuurlijk wel verklaart. Maar de dagen ervoor wil je die toch niet zoveel zien eigenlijk he, en toch zijn ze er.

Valesca, hoe is het geweest bij de psych? Hopelijk draait Sanne gauw bij. Het is voor haar een grote aanpassing, en ze probeert nu haar grenzen waarschijnlijk weer wat te verkennen. Zal wel vermoeiend zijn..

Wish, ik twijfel ook altijd of ik hem moet wakker maken voor een voeding of niet en begin dan ook al meteen in paniek te schieten ivm de bv, of die dan niet terug gaat lopen en zo. Maar uiteindelijk laat ik het allemaal zijn beloop gaan en we zien wel hè! Waw, 7 personen tegelijk op bezoek, dat is wel een drukte van jewelste.

Marianne, wij hebben gisteren gekeken naar een last minute vlucht om samen met Dante nieuwjaar in de zon misschien door te brengen, maar dan mag het niet te duur zijn en voorlopig is alles (natuurlijk) erg duur rond de feestdagen. Misschien dus helemaal niet gaan en ergens in de buurt een hotelletje zoeken. Ik heb ook heel erg snel last van de luchtdruk mijn oren, maar toch ben ik zo koppig om er niet aan toe te geven :-)

groetjes,

Ellen

[ATTACH=CONFIG]2978[/ATTACH]

Geplaatst

Oh Wish, wat heerlijk dat Mijke zo goed heeft geslapen. Ik zou haar ook niet wakker maken hoor. Wat je zegt, als ze goed plast en overdag goed eet dan is het toch prima?

Akara, wauw, 350 cc! Fijn dat je geen kv hoeft bij te geven!

Ellen, heerlijk, jij dus ook een goede nacht gehad! En Dante begint nu te lachen...dan is ie er eigenlijk best vroeg bij, als je zijn 'echte' datum zou aanhouden, goed hoor!

Hier ook alles oke, ik weet niet wat het is maar ik merk dat ik het makkelijker begin te vinden allemaal, het eerste pittige begin hebben we gehad. Jim lijkt minder huilerig te worden, is vaker wakker en tevreden en lijkt ook wat rustiger te worden tijdens zijn slaapjes. En natuurlijk zal ik ook wel gewoon beginnen te wennen aan het moederschap.

Vannacht een oke nacht gehad, Jim heeft er 1 keer 5 uur tussen gelaten, prima dus, er lijkt een soort van ritme te komen. Helaas is het nu wel heel duidelijk dat hij het niet tof vindt als zijn vader 's ochtends weggaat. Mijn vriend staat om half zeven op en Jim wordt daar gewoon wakker van (terwijl mijn vriend heel zachtjes doet) en dan wil hij niet meer op zijn eigen matrasje slapen...Tot 9 uur dus maar weer samen geslapen.

Vanmiddag 7 collega's op visite gehad (toch nog eentje meer) en Jim kreeg toen net een flesje dus dat was wel leuk. Hij was heel lief en rustig. En hij heeft mijn collega's ook weer getrakteerd op een lachje (met kuiltjes in zijn wangen) dus moeders was weer trots, haha! Daarna lekker gaan wandelen met hem en, unicum, nadat we thuiskwamen is ie niet wakker geworden en hij ligt nu dus nog steeds lekker te slapen. Ik ga hem zo wel wakker maken voor een flesje anders ben ik bang dat ie nu zijn lange slaapje pakt en we willen toch liever dat hij die 's nachts pakt.

Geplaatst

Valesca ik heb zoveel respect voor vrouwen met een kind en een baby.....ongelooflijk hoe doen jullie dat?

Laika jij bent stoer,met zo veel mensen op visite. Ze komen hier 1 bij 1 en daarna ben ik helemaal op. Wel lekker dat je moeder kan helpen.

Ik wil ook peoberen om te kolven ,maar ik duurf nog niet.Emma spugt best veel echt soms is het gewoon braken,maar ze is lekker aangekomen. Ze wegt nu precies 4kg en is ze 3,5 weken.Wat een bommetje :) Al die spek lagjes geweldig!!!!!

Ellen jij ook een goede nacht gehad! Super meis.

Oh ik moet gaan Emma wordt wakker.

Geplaatst

Doortje,

Ook ik ben vanmiddag gaan wandelen, het was echt mooi weer. Geen das en geen handschoenen nodig gehad.

Wat goed dat Jorrit in zijn eigen bed slaapt, alle minuten dat hij rustig in zijn eigen bed ligt en/of slaapt zijn meegenomen!

Dan begint hij er toch aan te wennen, mooi zo.

Ellen,

Goede tip om te gaan kolven waar Dante niet bij aanwezig is. Dit zal ik tegen de tijd dat ik ga werken (en ik dan nog bv kan geven) ook gaan doen.

Voor de inentingen ben ik ook wat huiverig voor de reactie van Mijke. Vooral de lichamelijke reactie na de prikjes.

Heb op internet het één en ander gelezen om de pijn evt. te kunnen verzachten.

-Koud washandje op de plek houden meteen na de inenting.

-De plek 'stevig' masseren meteen na de prik.

-Je mag bij pijn/koorts een zetpil geven.

Zal de site zo eens opzoeken en hier posten.

Is toch wat hè, dat je de glimlach van Dante niet op de foto vastgelegd kan krijgen.

Ik ben hier vanaf gisteren ook mee bezig om dit vast te leggen. Op video en op foto, maar het is telkens niet van harte...

En zodra de camera weg/uit is, ja hoor een glimlach.

Mijke is 2 dagen geleden bewust aan het terug lachen, dit was heel af en toe.

Maar vandaag heeft ze al een paar keer naar me gelachen, hele duidelijke grote glimlachen!

Echt waar, ik smelt helemaal weg als ze dit doet.

Geweldig dat we steeds meer met onze kindjes kunnen communiceren!

Laika,

Ik herken wat je schrijft over het makkelijker vinden.

Het is inderdaad pittig, vooral deze eerste weken waarin we onze kindjes moeten leren kennen en onze kindjes ons natuurlijk ook.

En alle andere dingen die erbij komen kijken en dat zijn er veeeeeeel. Haha!

Geplaatst

Sinds afgelopen 3 dagen spuugd Mijke nadat ze bv heeft gedronken. Meteen na het voeden komt er een golfje terug.

Dit heeft ze voorheen niet gedaan. Ja, af en toe een mondje terug gegeven.

Maar nu is het een golfje wat eruit komt. Het is niks ernstigs en ik maak me er niet druk over.

Vind het alleen wel wat 'raar' dat ze dit nu gaat doen en eerst niet gedaan heeft.

Misschien omdat ze nu wat 'ouder' wordt dat ze meer binnen krijgt doordat ze krachtiger zuigt ofzo?

Geplaatst

http://www.babyinfo.nl/baby/gezondheid/vaccinaties/#verzachten

Onderstaande en meer info. staat er in vermeld:

Wat kan ik doen om de pijn na een vaccinatie te verzachten?

De prik zelf doet pijn, maar de bijwerkingen van de vaccinaties zijn een stuk minder dan vroeger. Hieronder lees je wat je kunt doen als je kind toch last heeft. Ontstaan er heftige of onverwachte bijverschijnselen, neem dan contact op met je huisarts.

Dit kun je doen om de pijn te verminderen:

• Masseer de plek van de inenting meteen na het prikken. Doe dit net stevig als je zou doen wanneer je kind zich gestoten zou hebben. De entstof verspreidt zich dan sneller en dat verkleint de kans op roodheid, zwelling en pijn rond de prikplek. Bovendien leidt het masseren je kind af, waardoor hij misschien korter huilt.
  • Geef bij heftig huilen of duidelijk pijn enkele uren na het prikken eventueel een paracetamol-zetpil. Doet dit nog na vier of zes uur nog een of twee keer als dat nodig is.
    Dosering:
    - Baby's van 2 maanden of jonger: 50 mg per keer
    - Baby's van 3 tot 6 maanden: 120 mg per keer
    - Baby's van 11 tot 15 maanden: 240 mg per keer

Kleed je kind bij koorts wat luchtiger en leg hem alleen onder een lakentje. Zo kan de temperatuur op een natuurlijke manier dalen. Bij koorts is paracetamol meestal niet nodig. Een koel badje of nat washandje kan verlichting geven.

Raadpleeg een arts

Als je kind na de vaccinatie last heeft van heftige of onverwachte verschijnselen doe je er goed aan om contact op te nemen met je huisarts. Dat geldt ook als je kind ernstig ziek is of als je je zorgen maakt. Er kan iets aan de hand zijn waarvoor behandeling nodig is.

Laat je kind onderzoeken als je je erge zorgen maakt. Dit hoeft niet thuis, maar kan ook op de huisartsenpraktijk. Een kind met koorts mag over straat.

Geplaatst

@Laika: wat fijn dat het slapen wat beter gaat nu,en leuk he als ze wat meer wakker zijn(overdag dan haha)

hoe ging het met de kraamvisite van je collega's fijn dat je moeder komt helpen!

@Wish: ja dat is zeker zo sanne wil natuurlijk ook de aandacht en gaat dat soms negatief vragen,nou ja komt wel goed

ze heeft zeker lang geslapen,wel lekker voor jezelf en groot gelijk dat je haar niet wakker maakt,ze doet het super!!!

Ja de babymassage kun je zelf thuis ook toepassen,heb dat nog niet gedaan kan het goede moment nog niet vinden,ook omdat ik sanne er dan even niet bij kan hebben

@ ellen is idd ook goed voor krampjes!!

de psycoloog ging goed,krijg nu volgende keer vragenlijsten!

Net terug van de huisartsenpost met ons kleine mopje,ze had koorts en was al steeds snotterig,bij koorts willen ze die kleintjes zien...gelukkig was alles goed,morgen wel weer tempen en als ze dan nog rond de 38 zit weer bellen.......

Geplaatst

Wat fijn dat het allemaal goed gaat met de kindjes. Hier een paar hele drukke dagen achter de rug. Donderdag en vrijdag was mijn man voor z'n werk in het buitenland en dus was ik alleen met allebei de kinderen en dat is druk! Vooral 's avonds rond etenstijd was het wel aanpoten. Maar het is allemaal goed gegaan. Verder ben ik vrijdagmiddag voor het eerst alleen weggeweest met allebei de kinderen (buiten het kinderdagverblijf dan, want dat had ik wel al vaker gedaan). De duowagen is echt een uitkomst. Het was ook best een gesjouw, maar het is goed te doen. Dat kan dus nu vaker! Fijn, want dan ben ik niet zo gebonden aan huis.

Joris doet het goed, hij slaapt 's nachts altijd minimaal 6 uur en soms wel 7 of 7,5! Heerlijk is dat. Hij groeit ook al goed, ben benieuwd hoeveel hij volgende week weegt als ik op het cb ben. Hij maakt nu ook leuke geluidjes in de box en lacht volop. Ik merk wel dat ik vaak vergeet hem op z'n buikje te leggen... moet ik proberen aan te denken.

Verder is mijn zwangerschapsverlof sinds vandaag afgelopen (Joris is alweer 10 weken!) en heb ik nu officieel vakantie tot januari. Ik ben overeen gekomen dat ik niet voor 24 uur, maar voor 20 uur ga terugkomen. Ik ben wel blij dat ik nog een maandje extra thuis ben. Bij Thomas keek ik er echt naar uit om weer te beginnen, maar nu kan mijn verlof me niet lang genoeg duren.

Geplaatst

Hi Ellen,

Bedankt voor het bijwerken van het lijstje !

Je vroeg wat vingervoeden is. Dat is melk via een spuitje toe dienen. Je laat je baby aan je vinger zuigen en spuit zodra ze zuigt, met het spuitje melk in haar mond. Nu we op zon 100 ml per voeding zitten, is dat EEG bewerkelijk geworden. In een spuitje gaat maar 20 ml, dus je moet telkens bijvullen wat het ook onrustig maakt voor de baby. Sinds zaterdag heb ik alleen nog maar de fles gebruikt. Heerlijk! Ook geen borst meer, zodat m'n tepels even rust hebben. Ze krijgt wel al haar voedingen moedermelk. Dat vind ik een fijn idee. Maar als we tekort komen geef ik nu met zo makkelijk kunstvoeding bij. Het is alleen bijna niet nodig.

Ik zie wel hoe lang ik het nog volhou: ik denk nu maar zo: elke dag moedermelk is mooi meegenomen.

Liefs

Marianne

Geplaatst

@ Marianne: fijn dat het zo toch nog steeds lukt om moedermelk te geven en ook fijn dat het met de fles goed werkt.

Nog steeds zo'n last van je tepels? Dat is wel vervelend. Hopelijk komt dat ook goed!

hier alles nog prima. Jorrit heeft vanacht weer doorgeslapen van 11 uur tot kwart voor 6. Echt heerlijk! Daarna ook weer lekker gaan slapen tot 10 uur en nu ligt hij ook lekker in bed.

Vanmiddag gaat zijn oma voor het eerst oppassen en de fles geven. Ik heb om half 3 een afspraak om hier in de buurt een magnetronsterilistator op te halen (via Marktplaats), maar dan moet Jorrit ook zijn voeding hebben.. dus tja.. dan maar oma vragen). Ik vind het reuze spannend en ook best lastig om hem straks achter te laten, maar het moet toch een keer... pff...

Verder hier een babyfoon die niet meer goed meewerkt. De verbinding valt steeds weg en ik heb geen flauw idee hoe dat kan... Er is niks anders als eerst en toch valt hij na 1 minuutje aan weg en als ik dan op een knopje druk komt de verbinding gewoon weer terug. Lekker irritant dus. Straks ga ik 'm maar even resetten, maar zolang Jorrit nog ligt te slapen is dat niet handig. Heb de deur beneden dus ook maar open gezet voor de zekerheid.

Heb trouwens net via datumprikker een mail gestuurd om een afspraak te plannen. Wil iedereen nog even laten weten waar je ongeveer vandaan komt? dan kan ik kijken welke locatie haalbaar is (en of het misschien handig is om bij Valesca af te spreken).

@ Valesca: ik heb de zondagen er wel even tussengezet, maar ik hoop dat we op een zaterdag uitkomen zodat jij ook gewoon erbij kan zijn!

Oja.. als iemand nog een leuke locatie weet om met babies af te spreken dan hoor ik het graag!

Oh er wordt er eentje wakker!! Tot later!

Geplaatst

Ik ga niks gebruiken omdat ik gehoord heb dat de meeste babies er helemaal niet zo veel last van hebben. In het andere geval helpt paracetamol prima.

Ik vind het overigens nogal duur spul...

Maar gebruik het vooral als je er zelf een goed gevoel bij hebt. Mijn moeder zegt altijd: volg je eigen gevoel, dan komt het goed!

Geplaatst

Doortje, ik denk dat er niets mis is met je babyfoon. Als hij geen geluid op pikt, dan gaat hij automatisch "uit" en als hij dan een geluid oppikt van de baby, dan gaat hij weer "aan". Ik dacht namelijk ook dat er iets mis was met onze babyfoon, maar dat blijkt dus zo te horen. Ik heb het ding trouwens pas 1 keer gebruikt toen ik koffie aan het drinken was bij de buurvrouw. In huis gebruiken we geen babyfoon, we horen het wel als er iets is met een van de twee.

Marianne, ik zou ook eerst even afwachten of je kleine last heeft van de vaccinaties. Ik heb er hier bij beide nog nooit last van gehad, hooguit dat ze een dagje wat slaperiger zijn dan anders. En een paracetamol werkt waarschijnlijk net zo goed.

Vanochtend Joris in bad gedaan, of liever, in de tummytub, vind ik namelijk veel makkelijker dan het badje. Hij zat heerlijk te genieten. Nu ligt hij weer in z'n bedje te slapen, net als zijn grote broer. Heb ik lekker eventjes tijd voor mezelf. Vanochtend al gestreken, de was opgeruimd en boven gestoft en gezogen. Nu hoef ik deze week alleen het sanitair nog maar onder handen te nemen en is alles weer schoon en fris.

Geplaatst

Esk,

Joris alweer 10 weken jong!

Je verlof is afgelopen, misschien dat ik daar straks ook weer een 'emo-momentje' van ga krijgen... Haha!

Fijn dat je nog kan kiezen of dat je voor 20 uur terug mag komen.

Als dit financieel gezien kan geef ik je groot gelijk!

Marianne,

Vervelend dat je nog last hebt van je tepels. Mag ik vragen wat er aan is? (stuk, gevoelig o.i.d)?

Bedankt voor de tip, maar ik ga (net als Doortje) Paracetamol zetpillen halen voor het geval dat Mijke koorts krijgt of er echt last van heeft.

In hoeverre je kan merken/zien dat je kindje er pijn van heeft....

Doortje,

Hoe is het gegaan om van huis weg te zijn geweest en dat oma voor Jorrit heeft gezorgd?

Zal straks eens kijken op m'n mail. Bedankt voor je inzet hiervoor!!

Vanmorgen op nacontrole geweest. Bloeddruk was prima, ze heeft ook nog even op mijn verzoek naar m'n 'onderkantje' gekeken.

Het is wat gevoelig tussen waar de knip is gezet en de anus in. Het doet geen zeer en heb er geen last van, gelukkig.

Ze zag er niks aan, wel voelde ze een bobbeltje. Waarschijnlijk is dit littekenweefsel en zal dit nog wel weg gaan.

Hb was voor mijn doen aan de lage kant 6.8.

Heb een formulier meegekregen om bloed te laten prikken, dan kan het nauwkeuriger gemeten worden dan met een vingerprik en het apparaat wat de vk gebruikte.

Omdat ik aan gaf dat ik wel moe was heeft ze ijzertabletten voorgeschreven.

Maar ja, of ik nu moe ben van het moederschap of ijzer tekort.....

We zullen zien wat de bloeduitslag aan geeft.

Geplaatst

He meiden,

Vaccinaties zijn hier morgen, ben benieuwd hoe het gaat. Ik heb wel paracetamol in huis...hopelijk niet nodig.

Doortje ik heb de datumpriker ingevuld. Fijn dat Jorrit zo goed geslapen heeft, dan voel je je een stuk beter.

Wish, fijn dat de nacontrole goed was.

Esk, al weer het eind van het zwangerschapsverlof! Dat gaat snel zeg! Ik heb gelukkig de kerstvakantie ook nog en moet 11 januari weer beginnen. Heb een gesprek gehad over de invulling. Ben toen ook alle klassen langs gegaan met Anne. Erg leuke reacties van de kinderen.

Hier vandaag naar de fotograaf geweest en daarna shoppen voor de sint cadeau's. Straks nog aan het bakken voor het feest en dan nog een heleboel andere dingen. Het huis is een grote bende...ik kom nog steeds maar aan een ding toe. Gelukkig is mijn man er nu en kan ik Anne even bij haar papa "droppen" en even mijn mail langs enz. Zal nu eens verder lezen dan deze pagina...heb van't weekend niet meegelezen...

Geplaatst

Moos,

Succes met de inentingen morgen!

Is het bij de fotograaf goed verlopen, was Anne rustig?

Ik heb afgelopen zaterdag gepoetst. Mijn man was met Mijke aan het knuffelen en ik ben als een witte tornado door het huis geraast. Haha!

Nee hoor, heb rustig aan gedaan maar wel doorgewerkt en het resultaat mocht er zijn.

Het lijkt erop dat Mijke een regeldag heeft.

Geprobeerd om haar na de voeding van 11.30u in bed te leggen, maar eenmaal in bed begon ze te huilen en hield hier niet mee op.

Na een min. of 20 weer aangelegd en ze dronk weer goed.

Heb haar voor het eerst om 13.30u in bed kunnen leggen om te slapen en nu slaapt ze nog.

Dus m'n mailbox op kunnen schonen, strijkwas gedaan, aan de achterzijde van het huis 4 ramen gewassen.

Dit heeft m'n moeder nog gedaan toen ik 39 weken zwanger was, maar was nu echt weer nodig. Was mezelf aan het irriteren aan deze ramen omdat ik hier elke keer door naar buiten kijk als ik op de bank zit te voeden en als de zon er dan op schijnt.....

Geplaatst

Het oppassen bij oma is goed gegaan. Hij heeft goed z'n fles gedronken en lag te spelen in de box toen ik terug kwam. Geeft een goed gevoel!!

Huishouden gaat hier redelijk. Ik hoop morgen middag weer wat te doen als mark ook thuis is.

@moos, ben benieuwd naar jullie foto's. altijd leuk met zo'n kleintje

Geplaatst

Hallooo,

net thuis van de inentingen. Het is goed gegaan, ben super trots op m'n kleine ventje. Hij had dan nog wel twee prikjes te krijgen, in elke bil één. Dus heb ik hem eerst aangelegd en heeft de arts geprikt terwijl hij dronk. Natuurlijk begon hij dan plots heel erg hard te huilen, maar na een second of 4 voelde hij de tepel terug en kon hij verder drinken. Ik moest natuurlijk de andere bil ook nog laten prikken, dus van kant wisselen en hetzelfde verhaal. Zielig om hem zo te zien huilen, maar gelukkig was het heel erg kort. Ik heb hem dan ook meteen de draagdoek weer in gedaan zodat hij voor de rest nog lekker dicht bij mama kon verder slapen. Hij ligt er nog steeds in haha.

Ik heb alvast Perdolan siroop in huis voor als hij koorts maakt. Hopelijk heeft hij er geen last van.

Ook ga ik morgen toch weer naar de kinderarts, omdat die reflux niet echt verbeterd is. Hij kromt zich nog altijd tijdens het voeden en dat is niet normaal. Hopelijk raken we weer een stapje verder na morgen!

wow, Esk, je verlof eindigt! Voelt raar aan zeker? Ik heb voorlopig het gevoel om eeuwig te willen thuis blijven.

zo, ga snel even aan het eten beginnen, nu hij nog slaapt :-)

Geplaatst

Ellen, zo zielig he die prikken! Hoop dat Dante zich snel beter voelt. Mara mag 15 december... Dan moeten Noah en Mara allebei naar het cb.

Noah is vrijdag al weer 18 maanden. Hij begint steeds meer en beter te praten, zo leuk. Hij is ook zo lief voor zijn zusje. Wil alles delen met haar, zijn eten en speeltjes. Nu wachten tot ze samen kunnen spelen.

Het slapen gaat hier op en af. Als ze eenmaal slaapt dan gaat het goed. Dan slaapt ze de hele nacht door. Slaapt meestal vanaf 23 uur en komt dan tussen 4 en 6 voor de volgende fles. Gisteravond wilde ze niet slapen. Heeft tegen me aan misschien een half uur geslapen. Om 22uur de fles gegeven en in bed gelegd en mevrouw ging gewoon uit zichzelf slapen... Nog niet eerder meegemaakt.Ze kwam ook pas om 7 uur voor de fles. Wist niet wat ik meemaakte.

Een collega belde me gisteren dat onze teamleider al een hele tijd ziek is. Krijgen niet te horen wat er is en wanneer ze terug komt. Moet nu met een vervanger gaan regelen hoe ik mijn vakantie kan gaan plannen. Heb nog 3 weken tegoed van dit jaar. Zou die in overleg opnemen. Ben benieuwd wanneer ik iets van de vervanger hoor (heb ze maar meteen een mail gestuurd). Het is ook weer een bal met t rooster op t werk. Rooster van december is niet goed gekeurd. Ben dus benieuwd wanneer ik mijn rooster voor januari krijg. Moet vanaf 2 januari weer aan t werk. Heb daar echt geen zin in...

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met alle wondertjes! Hoe zwaar het ook is, je hebt t er allemaal voor over!

Meiden geniet van alle momenten die je samen hebt met je kleine!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Esk wauw jullie zijn al 10 weken groot! Wij zijn 3,5. Jat lijkt nog zo ver. Emma lacht ook zo schattig , ik heb haar wel op de foto met een zoete glimlach :). Doortje ik vond vorige locatie wel goed te doen voor iedereen, maar een nieuwe is ook prima.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden