Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ja feline is op het moment steeds zo aan het lachen heerlijk gewoon

jeetje joh dat ze gewoon flauw viel verschrikkelijk hier zijn ze gelukkig nog niet aan het knallen(alleen net even,rene die een bord laat stuiteren,feline moet er van huilen grr)

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh, flauwvallen van schrik. Wat naar voor die vrouw zeg!

Fijn dat onze kleintjes niet veel reageren op het vuurwerk.

Vorig jaar met oud en nieuw hebben mark en ik een vuurpijl samen de lucht in geschoten voor een geslaagde ivfpoging. Dit jaar moet hij werken, dus vind dat denk ik dan toch wel moeilijk.

Ik lees ook steeds meer ritme bij iedereen. We raken natuurlijk allemaal ook steeds meer gewend en leren ons kleintje steeds beter kennen zodat het steeds gemakkelijker gaat. Jorrit is vanavond weer lekker gaan slapen. Het helpt hem om een knuffel in zijn gezichtsveld te hebben met een klein lampje aan en zijn speen in de mond. Ook merk ik dat ik zijn moe signalen steeds beter herken waardoor ik hem eerder wegleg en hij niet te moe zijn bed in gaat waardoor hij snel overstuur is.

Mark slaapt vanacht weer in het ziekenhuis, dus ik hoop dat jorrit weer net zo goed slaapt als de afgelopen nachten (dus tot minimaal half vijf, maar liever half zeven)

lig zelf nu languit in bed met de tv aan. vast lekker relaxen. weltrusten allemaal en tot snel

Geplaatst

Dag allemaal, veel geschreven de laatste dagen. En eigenlijk allemaal goede berichten, leuk!

Hier zat het gisteravond niet helemaal mee, ik was Joris om 22.30 de fles aan het geven, maar hij wilde niet zo drinken, op de helft van de fles hield hij ermee op. Overdag vind ik dat niet erg, maar de laatste fles wil ik wel goed gedronken zien, dus ik probeerde het nog 1 keertje... ik wil de speen terug in z'n mondje doen en ineens komt werkelijk alles eruit, dus de hele fles die hij al gedronken had. Alles zat onder, mijn armen, benen, de vloer... Joris helemaal omgekleed en dan maar zonder fles in bed. Dus ik zag gisteravond al een beetje op tegen de nacht, maar het bleek enorm mee te vallen, hij meldde zich pas om 6 uur! Fijn om te weten dat die laatste fles dus niet per definitie een must is om de nacht goed door te komen. Vanochtend dronk hij weer goed. Ik hoop dat dit het teken was dat we definitief over zijn naar 5 flessen in plaats van 5,5 flessen (meestal kreeg hij in de ochtend nog ergens 100 cc om de tijd te overbruggen om weer op schema te komen).

Gister zijn we met de duowagen (geweldig ding!) gaan wandelen in de bossen. We gaan altijd veel en ver wandelen, maar gisteren hadden beide kinders er blijkbaar niet zoveel zin in. Laten we zeggen dat de zondagse ochtendrust in de bossen danig verscheurd is geweest, zo met 2 huilende kinderen. Niet echt relaxed wandelen zo.

Geplaatst

Lang niet geschreven, sorry. Heb wel geprobeerd mee te lezen. Zie veel positieve berichten, fijn zeg!

Hier een aantal heftige dagen gehad. Noah is erg verkouden. Wil alleen bij mama zijn, papa is niet goed genoeg nu. Slaapt ook weer slechter. Mara slaapt ook nog niet echt goed. Wel proberen we haar minder on de draagdoek te leggen en meer in haar bed. Soms slaapt ze dan even waarna ze dan weer huilend wakker wordt. Zodra we zien dat ze moe wordt, weer naar bed. Nu hopen dat t werkt. Donderdag met allebei naar t cb. Noah gewoon controle en Mara haar 1e prikjes. Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Groetjes Wendy

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat veel berichtjes weer...wij zijn het weekend weg geweest, dus nu even weer een berichtje van deze kant.

Mamavannoah, hoe gaat het nu met de verkoudheid?

Esk, dat viel dus nog mee, na zo'n slechte voeding. Nu dan echt toe aan vijf flessen op een dag?? Wij zijn gisteren ook even de bossen in geweest, was heerlijk weer!! Gelukkig bij ons wel een rustig meisje.

Doortje, hoe is de nacht gegaan?

Valesca, Feline alweer 3 maanden, wat gaat dat snel he? Hoe gaat het nu met jou? Nog zo'n last van nare dromen?

Ellen, het gaat steeds beter lees ik. Fijn!!

Laika, nu al weer vuurwerk, heb ik hier gelukkig nog niet gehoord. Nog heerlijk rustig hier op het platteland...haha lopen toch achter...haha

Even een vraagje, zijn jullie alweer ongesteld geweest? Ik ben nu weer aan de beurt...was bijna vergeten hoe ziek je daar van kunt zijn..bah!!

Zal het de eerste keer ook erger zijn?? Voel me echt verschrikkelijk. Het is maar goed dat ik verlof heb, zou me anders zo ziek melden.

Hopelijk de volgende keer minder.

Ik heb het idee dat Anne een beetje meer een ritme te pakken krijgt, erg fijn!

Was net kerstkaartjes aan het schrijven...erg leuk om Anne daarbij te zetten. Wat kun je toch genieten van kleine dingetjes!!

Geplaatst

Wat is t rustig hier vandaag;-)

Wilde even delen dat Mara vanmorgen 3 uur heeft geslapen on haar bed en er nu ook weer in ligt. Zou t dan toch makkelijker worden voor haar? Zaterdag voor t eerst weg geweest zonder de kindjes. Mijn oma werd 80. Wel vreemd hoor.

Komend weekend gaan ze logeren bij opa en oma. Zie er wel wat tegen op..

Geplaatst

doortje haha ja half 7 zou lekker zijn hebben we hier nog niet meegemaakt,ik vind het zo lastig wat nou wijsheid is met de laatste voeding,we maken haar dan wakker(22:00-23:00) maar ze slaapt zo dat ze slecht drinkt....denk dat door laten slapen misschien handiger is maar ja hoe gaan dan de nachten is nu al 4:00-05:00

morgen moet ik naar het cb misschien ff overleggen

de prikken morgen wil ik als het kan misschien ff uitstellen ze is nog steeds zo verkouden....

met mij gaat het wel hoor,droom niet zo heel vervelend meer maar nog wel vaak over alles van zwanger zijn worden en bevallen

ongesteld ben ik nu 2 keer geweest 1e keer viel mee alleen 2e keer heel erg liep gewoon leeg bah

idd fijn dat je dan nog verlof hebt!!

esk balen dat de kids geen zin hadden sanne moest ook brullen gisteren met wandelen pfff misschien wennen aan de kou?!

mama van noah spannend uit logeren zeg moet er niet aan denken hoor hahaha

Geplaatst

Ellen,

Dank je wel voor de tip om de tricot doek dan wat strakker aan te doen. Was 'bang' dat dit niet kon/mocht omdat het dan te strak kon gaan zitten.

Maar merk nu dat de doek inderdaad wat losser gaat zitten als Mijke er langer in zit.

Ze zit er op dit moment ook in, nu zo'n 1,5uur en ze slaapt de hele tijd al. Dus merk dat ze het heerlijk vindt en mama trouwens ook.

Zo dicht tegen me aan en m'n handen vrij hebben, lijkt wel op zwanger zijn maar dan zit je buik wat hoger haha!

Heb vanmiddag een draagdoek besteld!

Laika,

Jakkes, vervelend om te zien dat er iemand neer valt. Gelukkig was het flauwvallen, je weet maar nooit wat je aan treft als je naar die persoon die op de grond is gevallen loopt toch?

Inderdaad, wat had het uitgemaakt als je die jongens 'te pakken' had gekregen. Misschien krijg je wel een mep van ze o.i.d.

Laat maar lopen zou ik zeggen.

Valesca,

Haha, René is in binnen aan het knallen met de borden! Oeps.

Super he om die geweldig, prachtige lachende snoetjes van onze kindjes te mogen aanschouwen!

Vannacht had ik Mijke in ons bed gelegd om te gaan voeden, ik kom naast haar liggen en ik krijg ook een grote glimlach, ook probeerde ze geluid te maken.

Soms lukt dit wel, maar meestal onsnapt er alleen wat lucht hahaha!

Doortje,

Ik lig ook regelmatig in bed en ben dan aan het wachten tot dat Mijke wakker wordt om te willen eten.

Hoe laat was Jorrit vanmorgen wakker?

Esk,

Och gossie, wat vervelend voor Joris ,de hele inhoud van de fles uit spugen. (en voor jou natuurlijk ook)

Moet wel lachen om wat je schrijft over een zondagse ochtendrust die werd vertoord.

Jammer dat dit niet prettig is verlopen.

Wendy,

Beterschap voor Noah!

Succes voor donderdag. Hoop dat Mara er geen of anders niet veel last van zal hebben.

Moos,

Ik ben nog niet ongesteld geweest, geef bv dan kan dit weg blijven.

Wel 'raar' om niet te weten wanneer ik ongesteld ga worden.

Geplaatst

Hier ook nog niet ongi maar wel gister voor t eerst gevreeën en het ging goed, geen pijn! Wel even spannend en later ook een gek idee dat Mila niet meer de laatste is die "daar" geweest is. Stom hè? Soort van ontmaagding, maar dan anders.

Nu alleen nog die aambeien weg...

Mijn kuur van curanol is op, ik kijk het maar even aan. Of gaan jullie gelijk door met een tweede pakje pillen?

Ben vandaag niet toegekomen om t restaurant te bellen. Probeer het morgen.

Fijne avond!

Geplaatst

Marianne, klinkt wel spannend die ontmaagding ;-). Hier is het er nog niet van gekomen, maar wordt wel tijd... Wie weet dit weekend wel...

Wat betreft die aambeien.. die van mij zijn ook nog niet weg hoor.. maar slik ook geen pillen meer. Denk ook wel eens of ik dat nog zou moeten doen.. Dus tips zijn welkom van anderen....

Wat betreft het slapen van Jorrit gisterenavond: dat ging weer super. Ik heb hem tegen 23 uur wakker gemaakt voor de laatste voeding en hij heeft daarna tot kwart over vijf geslapen. Daarna nog weer tot 9 uur, dus ging prima. Vanmorgen op visitie geweest bij één van de meiden van zwanger en fit. Was erg leuk. Jorrit lag heerlijk te slapen de hele ochtend. Vanmiddag was hij vooral lekker aan het spelen. Na zijn voeding van half 6 had ik hem naar bed willen brengen, maar dat wilde hij niet. Hij had om half 8 al weer honger. Dus weer gevoed en nu ligt hij rustig in zijn bed. hij slaapt nog niet, maar wel bijna.

Maak hem denk ik toch nog maar even wakker om 23 uur voor een laatste voeding, zodat hij vanacht weer lekker doorslaapt.

Ik heb trouwens gebeld met Nutricia, omdat ik van mijn moeder de tip kreeg om wat proefpakketjes flesvoeding in huis te halen. Volgens haar altijd handig om achter de hand te hebben als iemand gaat oppassen en bijvoorbeeld de afgekolfde melk omgooid. Zo'n blik is na openen maar 4 weken houdbaar dus niet handig. Eerst vond ik dat maar niks omdat ik gekolfde melk wil geven, maar als ik er langer over nadenk vind ik het toch ook wel een fijn idee dat als er om wat voor reden dan ook geen gekolfde melk niet voor handen is en ik niet in de buurt, Jorrit toch voeding kan krijgen.

Proefpakketjes hebben ze niet gratis daar omdat ze geen reclame mogen maken, maar ze wezen me op de mogelijkheid om bij Etos zakjes te kopen. Daar hebben ze doosjes met 5 kleine zakjes voor 100 ml voeding. Dus die gehaald. Ga er denk ik dit weekend eens eentje proberen om te kijken of hij het wel drinken wil en ik met een gerust hart straks langer weg kan.

Geplaatst

Ik heb net alles gelezen en ik wou niks schrijven want ik voor de tv zitten maar ik moet op Marianne reageren. Ik schot in het lach dat Mila niet meer de laatste is die daar geweest is 😄

Geplaatst

*gaap* nog even een berichtje voor het slapen gaan (en de laatste fles).

Marianne, ik moest ook wel even glimlachen, zo had ik er nog nooit over nagedacht. En fijn dat het niet tegenviel. Ik vond het dit keer veel fijner gaan dan na Thomas, toen moest ik mezelf echt dwingen te ontspannen, maar nu gaat het eigenlijk heel goed.

Doortje, voor de aambeien geen tips... als je er niet teveel last van hebt, dan zou ik er gewoon niets aan doen. Bij mij waren ze ineens verdwenen (of ik heb er geen last meer van, kan natuurlijk ook). Wat fijn dat Jorrit het zo goed doet 's nachts!

Violeta, volgens mij groeit Emma goed, als ik het zo lees. 150 gram per week is netjes, toch?

Moos, ik ben alweer ongesteld geweest en het duurde dit keer vrij lang, maar dat zou kunnen (hadden ze me voor gewaarschuwd). Wel fijn om te weten dat alles toch weer op gang is gekomen. Dit keer trouwens geen datum opgeschreven. Goh, da's misschien wel voor het eerst in 5 jaar of zo...

Wish, fijn dat Mijke de draagdoek zo fijn vind. Wij hebben alleen een babybjorn, maar deze voor Joris nog helemaal niet gebruikt. Voor wandelen in de bossen was die perfect, maar voor in huis ongemakkelijk. Nu kunnen we toch niet meer wandelen zonder wagen, want Thomas is veel te zwaar voor een doek. Om maar niet te spreken van te beweeglijk...

Valesca, heb je al 's geprobeerd bij de late voeding een grotere speen te gebruiken? Wij doen dat hier altijd en dat werkt prima. Dan drinkt hij zo een fles leeg en anders laat hij meer dan de helft staan... even afgezien van gisteren dan, maar dat was toch iets anders volgens mij, want vandaag heeft hij de hele dag slecht gedronken en veel gespuugd. Geen koorts, maar toch maar eventjes in de gaten houden. In ieder geval, bij een grotere speen drinken ze dus wel iets meer, maar toch wel rustig omdat ze zo slaperig zijn. Overdag werkt deze speen zeker niet namelijk.

Nou, ik ga er maar 's mee stoppen, zit zo te gapen dat ik er traanogen van krijg. Ga snel de fles klaarmaken en geven, kan ik ook naar bedje toe (en hopelijk tot minimaal 6 uur morgenochtend...)

Geplaatst

Haha, Marianne, was het niet de hand van de verloskundige die 'daar' als laatste is geweest en niet Mila ;)? Wel fijn dat het goed ging!

Doortje, ik heb ook nog steeds aambeien, helaas ook inwendige die gaan bloeden als ik moet poepen (laat ik er maar niet omheen draaien he). Ik moet nog steeds even een afspraak met de ha maken hierover want dat is natuurlijk niet goed. Ook geen tips voor je dus, maar wel een mede-aambei-lotgenoot ;).

Jim heeft vandaag zijn prikjes gehad, dat ging heel goed, hij moest wel even huilen maar we konden hem goed troosten daarna. Tot nu toe is hij niet anders dan anders, ook geen verhoging of zo, dus dat is wel fijn. Het slapen blijft natuurlijk wel een issue, we hebben het er vandaag weer over gehad bij het CB en gaan toch maar weer het inbakeren oppakken. Deze keer gaan we voor de superstrenge aanpak, dat wil zeggen een week lang geen bezoek, geen uitjes (niet eens even wandelen) en pure rust, regelmaat en inbakeren. Hij moet nu echt gewoon gaan leren in zijn eigen wieg te slapen en door te slapen. Gelukkig groeit ie wel goed, hij is nu 59 cm lang en weeg 5 kilo (nou ja, 4990 gram ;)). We beginnen er woensdag mee omdat hij morgen nog niet mag worden ingebakerd vanwege de inentingen. Donderdag komt een vriendin mij ondersteunen overdag en in het weekend doen we het natuurlijk samen, we gaan ervoor!

Geplaatst

Fijn dat de prikjes goed gingen en het klinkt inderdaad heel streng. Pittig zo. Ik hoop dat hij het snel oppikt en zelf in slaap leert vallen. Hij is ook nog jong natuurlijk, nog geen 2 maanden!

Hier heeft Joris het na de avondvoeding (19 uur) behoorlijk moeilijk met het zelf in slaap vallen. Overdag leg ik hem in bed als hij moe begint te worden, hij huilt dan wel eventjes, maar dan is het ook zo gebeurd. Maar na de avondvoeding is het krijsen als hij naar bed moet omdat ik zie dat hij moe is. Mijn man vind dat ik hem er dan maar bij moet pakken "want dat is gezellig", maar ik wil gewoon na acht uur geen enkel kind meer beneden. Kinderen horen op bed ;-) rond die tijd. Ik laat hem dan wel 's in slaap vallen met een speentje op mijn schoot (jaja, echt niet "verantwoord") en leg hem dan voorzichtig in bed. Dat gaat goed. Overdag valt hij wel in slaap zelf en ook na de avondfles en vroege ochtendfles, dus snap ik niet echt wat er nou anders is na die fles van 19 uur. En soms gaat het wel goed.

Nou, zo te zien wordt het vandaag een binnenzitdagje, want het gaat hier behoorlijk te keer met wind en regen. Echt herfst!

Geplaatst

Hoi allemaal,

eerst het goeie nieuws: van de 4 nachten heeft hij er 3 doorgeslapen (om 23u laatste voeding)! gisteren 5 uur, maar de andere nachten toch wel minstens 7 uur. vandaag moest ik hem zelfs wakker maken om 8u en maakte ik me bijna ongerust of alles nog wel ok was.

Esk,

voor mij is een laatste avondvoeding om 23u en hou ik helemaal geen rekening met officiële bedtijden hihi. ik heb het toch al veschoven gekregen van middernacht naar 23u. Hij was gister toen de lichten uitgingen wel nog klaarwakker hoor, maar ligt dan (gelukkig) nog wat te woelen en kirren tot het helemaal stil is.

en zoooo'n schattig geluidjes dat hij kan maken, ik heb het gefilmd en zal proberen het op youtube te zetten. heerlijk ventje.

moos,

hier ook nog geen menstruatie (ik geef bv), al voel ik dat mijn slijmen op gang aan het komen zijn (sorry voor de details), wat het bedleven al een stuk makkelijker maakt. Hihi, ontmaagding. voor mij was het eerder van: de eerste keer sinds.. maar het ging echt niet vanzelf hoor, we moesten zels stoppen. m'n vriend flink balen haha.

haha violeta,

je kon je niet inhouden om te reageren. Emme zit mooi op gewicht, geniet er van!

Doortje,

wat is 'spelen' bij jou? ben je er dan bij?

Als je extra voeding meegeeft, is dat niet gevroren? dan kan je toch verschillende porties meegeven en opwarmen? Ik wil zolang mogelijk bv geven, en dan wil ik (persoonlijk dan) zo ver mogelijk van kv blijven. Maar het is wel een idee ja.

Hey Laika,

Hoe is je nacht geweest, na zijn prikjes? heeft hij er nog last van gehad?

Dat hij MOET doorslapen vind ik wat sterk, maar ik hoop wel dat de strenge aanpak jullie alledrie wat rust kan brengen. 59cm en 5 kg? Twee weken geleden woog Dante 5 kg en was maar 57 cm haha. Een dikkertje dus! Ik denk dat hij intussen 6 kg moet wegen, pfew!

Tot een volgende!

Ellen

Geplaatst

@Esk: Feline heeft al een grotere speen omdat ze nutriton erdoor krijgt,dus een grote kan niet...dan gaat het veel te snel en verslikt ze zich

gisteren om 19:00 gegeven en maar laten komen,ze kwam pas om kwart voor 4!! en heeft in haar "grote" ledikant geslapen en niet in de wieg bij ons...pffff gek hoor maar ze sliep erg goed,misschien is ze eraan toe?!

Straks naar het CB ga overleggen voor de prikken omdat ze zo snotterig is al een tijd

ben erg benieuwd hoeveel ze weegt

haha ellen 6kg ik denk dat feline bij de 5 zit nu hihi

Laika: hopelijk gaat de strakke aanpak werken wel even heel heftig en doorslapen MOET dat dan al?!

Zet hem op!!

Geplaatst

Laika. fijn dat Jim weinig last van de prikjes leek te hebben. Wel heftig om nu zo'n strenge aanpak te moeten doen hoor. zal, vooral voor jezelf, behoorlijk pittig zijn. blijf vooral je hart luchten hier. knuffel voor jou!

ellen, met spelen bedoel ik dat hij de box ligt en lekker aan het bewegen is met veel kirrende geluidjes van plezier en het geklets tegen zijn knuffels waar hij met zijn armen tegen aan maait. ik blijf dan vlak in de buurt en daag hem soms een beetje uit en klryd met hem mee om reactie uit te lokken

esk, bij ons gaat jorrit 's avond ook in zijn bed om te slapen. hij heeft die rust ook echt nodig. gisteren om half 8 de laatste voeding. ik was eerst vsn plan om hem om 23 uur wakker te maken, maar hij was zo ver weg dat we hebben besloten om eens te kijken wat er zou gebeuren als we hem lieten slapen (hij drinkt anders toch slecht). hij kwam pas om half vier en daarna weer om kwart over negen.

vandaag komt mijn zusje logeren. ze gaat jorrit vanavond in bad doen. helemaal leuk!

Geplaatst

Oh meiden, met doorslapen bedoel ik niet de nacht doorhalen! Met doorslapen bedoel ik geen hazenslaapjes meer van tien minuten, doorslapen is hier nog helemaal niet aan de orde! Wij zijn al blij met een paar uurtjes slaap per keer, wat mij betreft blijft ie nog heel lang elke vier uur komen, dag en nacht, dan zijn we al een heel eind! Onze 'strenge' aanpak behelst dus dat ie leert om in zijn wiegje te slapen en dan langer dan 10 minuten, meer niet....Das voor ons al heel streng, haha. Oeh, ik schaam me een beetje dat jullie nu gedacht hebben dat wij Jim van helemaal niks in een soort van militair ritme willen proppen....

Doortje, slaapt Jorrit overdag nog beneden in de wandelwagen? Wij moeten voor de eenduidigheid Jim dus nu voor elk slaapje in de wieg leggen. Later, als hij de smaak te pakken heeft (hoop, hoop) kunnen we dan de teugels weer wat laten vieren en kan hij ook af en toe (bijvoorbeeld als we weg zijn) in de wandelwagen slapen.

Geplaatst

Laika, klinkt herkenbaar van die slaapjes. Dit was bij Noah ook zo. Hebben toen ook gedaan wat jullie nu gaan doen. Dit heeft wel gewerkt. Eerst veel tegenstand van hem maar daarna vond hij het fijn. Ging na een tijdje met een lach op zijn gezicht naar bed.

Succes!

Geplaatst

Laika,

Wij leggen Jorrit ook zoveel mogelijk boven, tenzij we ergens op visite zijn ofzo of als ik gewandeld heb en hij slaapt nog.

Ik merk aan Jorrit dat hij beter slaapt als hij in zijn bed ligt. Is toch rustiger voor hem. In het begin was het wel even een strijd hoor, en hij jengelt nu vaak nog steeds wel even, maar valt dan uiteindelijk toch in slaap. Inbakeren is hier nog steeds niet nodig. Met een slaapzak alleen gaat het prima.

Moos, ik vind het ook zo leuk om Jorrit's naam op kaartjes te schrijven. We hebben kerstkaarten gemaakt via de Wijfotoservice (aanbieding) met een foto van Jorrit. Ook zo leuk dit jaar. De fotografe die foto's van Jorrit gemaakt heeft met 4 weken oud had ook een kerstfoto gefotoshopt. Zal m even toevoegen. Echt zo grappig!

[ATTACH=CONFIG]3086[/ATTACH]

Geplaatst

hahaha! Gisteren gefilmd.

Dit is geen publieke link dus alleen via deze link kan je bekijken (nu staat het op een forum dus is het zo goed als publiek haha)

Laika,

Ook ik leg hem nu systematisch in zijn familiewieg overdag, en hij aanvaardt het ook makkelijker met de tijd ookal is er steeds een klein beetje protest vooraleer in slaap te vallen. Hopelijk wil hij dit ook 's nachts eenmaal hij doorslaapt.

Ik baker hem snachts wel in, al is het maar om z'n handen warm te houden en zijn gezicht niet vol krassen terug te vinden na de nacht.

Hahaha Doortje!

Hilarische foto!

Geplaatst

laika: oke haha dan hebben we het verkeerd begrepen,gelukkig maar!

Ellen wat een heerlijk filmpje!

doortje wat leuk dat kerstmannetje!!

Cb geweest,ons meisje is erg goed gegroeid,nu 5200 gram en 57.5 cm! Ook de prikjes gehad...geen koorts gehad afgelopen week dus dan mag het! Hopelijk heeft ze er geen last van

Afgelopen maand dus 750 gram gegroeid en 3,5 cm langer!

Hier onze kerstwens!!!

[ATTACH=CONFIG]3089[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden