Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leuk truitje Ellen! en nu maar hopen dat het een tijdje meegaat ;-). Moos, wij hebben hier ook opgehoogd. Nu 3 flessen van 200 (180+6) en 2 van 165 (150+5), maar bij de flessen van 200 laat hij nog best een boel staan, dus over de dag heen zitten we ruim onder de liter. Ik ben benieuwd hoe Joris het vannacht doet. Vandaag was het overdag in ieder geval niet altijd even leuk, want omdat ik net rond z'n slaaptijd Thomas op moest halen en hij wakker werd toen hij uit de auto werd gehaald, had ik dus een oververmoeid en bovenal zeer wakker en humeurig mannetje vanmiddag. Het heeft bijna 2 uur geduurd voordat meneer wilde slapen en niet meer huilde. Morgen heb ik mijn moeder gevraagd om Thomas op te pikken. Twee keer zo'n huilmiddag vond ik wel weer genoeg.

Wish, herken je verhaal over uit de luier gelopen viezigheid helemaal. Bij Joris hebben we het "genoegen" nog niet gehad, maar bij Thomas des te meer. En aangezien die al vast voedsel eet: bleh! Over smerig gesproken, vorig jaar, toen Thomas een maand of 6 was denk ik, was hij een keertje niet lekker, maar dat had ik dus in eerste instantie helemaal niet door. Ik gaf hem gewoon de fles en toen ik op stond met Thomas moest hij ineens spugen. Echt hele golven en die kwamen zo in mijn trui en bh terecht (hij had net een uur ervoor wortelhap gegeten). Getverderrie, kind onder, ik onder, kleed onder, bahbahbah! En dan die geur, ik ging er bijna zelf ook van over m'n nek. We zijn met z'n tweetjes direct onder de douche gekropen terwijl mijn man de huiskamer heeft schoongemaakt. Juk, ik krijg nog de rillingen als ik er aan denk... moeder zijn is af en toe een vies baantje, haha.

Ellen, ik moet inderdaad 2 januari weer beginnen. Mijn verlof was 2 weken geleden al officieel afgelopen, nu heb ik vakantie. In januari ga ik verder met het ouderschapsverlof van Thomas, dat nog niet op was. Direct daar achteraan komt het ouderschapsverlof van Joris. Ik nam bij Thomas 16 uur per week op, maar nu ga ik 20 uur per week opnemen, dus dan werk ik nog 20 uur. En als het ouderschapsverlof "op" is, dan wil ik van een 40-urig contract terug naar een 20-urig contract en als dat niet kan naar 24 uur. Ik werk op maandag de hele dag en op dinsdag-, donderdag- en vrijdagochtend. Joris en Thomas gaan op maandag en op dinsdag en donderdag naar het kinderdagverblijf. Op vrijdag zijn de kinderen thuis bij dan wel mijn man, dan wel mijn schoonouders. Ik kijk er wel weer een beetje naar uit, weer een beetje een normaal ritme aan de dagen en ook 'ns wat anders dan de kinderen. Ik merk dat mijn wereldje nu wel erg klein aan het worden is en ik mis mijn collega's. Ik ben ook al bijna 5 maanden thuis!

Doortje, hoe gaat het met Jorrit? En dat doorslapen komt vanzelf. Hier ging het ook van de ene op de andere dag. Eerst wordt de tijd steeds later voor de voeding en dan ineens wordt je in de ochtend pas wakker. Hier in een tijdsbestek van een week van 4 of 5 uur naar half 6 naar half 7... en dan wisselt het nog wel een beetje, maar dat zijn in ieder geval lange nachten (ik maak Joris wel wakker om 22.30 voor een fles!).

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika haha wegenschaal kapot heel goed, dan krijg je geen teleurstellingen 😉

Ellen wat een mooie foto's van Dante en het truitje is super leuk zeg.

Ik heb vandaag ook een super mooie pyjama van koeka gekocht van 2 tot 4 maanden

Akara wat geweldig dat je lekker op gewicht ben en dat Alexis zo'n schat is, geniet!

Geplaatst

Laika,

meid, wat fijn dat Jim meer slaapt.

Zal zeker al een hele 'verademing' zijn, als ik het zo mag noemen?

Violeta,

Ik ben ook dol op Koeka.

Daar heb ik een deken en aankleedkussenhoes van.

Belachelijk duur maar wel duurzaam.

Welke pyjama heb je gekocht en welke kleur?

Ellen,

het is inderdaad een prachtig ruitjes, het staat Dante ook wel erg goed!

Geniet ervan, wel op de hand uitwassen en binnenste buiten.

Onze meid weegt 5250gr, lengte heb ik niet gedaan, vraag ik volgende week.

In 2 weken is ze dus van 4850gr naar 5250gr gegaan.

Geplaatst

Moos,

Moet er ook om lachen. (sorry)

gisterenavond, 45min nadat Mijke had gedronken kwam er me toch in één keer met kracht een flinke golf melk uit haar mondje.

Ze lag op de bank en was aan het lachen en bewegen/spelen, ik was actie aan het ondernemen om haar de tweede borst aan te bieden en het spoot eruit.

Dit is nog nooit gebeurd. Mijn man zat er ook bij en legde haar meteen op haar zij.

Weet dat dit kan gebeuren, maar vind het 'raar' dat dit nu gebeurd is terwijl ze nooit flink spuugd. Soms wel iets meer dan een mondje terug, maar dit was echt met kracht.

Een klein uurtje later voor het slapen gaan heeft ze heel goed gedronken.

Om 23.30u gedronken, om 00.15 naar bed gebracht en nu net werd ze pas wakker.

Ben benieuwd of dit nu vaker gaat gebeuren, ben er nu op voorbereid.

Geplaatst

Moos, heerlijk zo samen op de bank. Jammer van de voetbal. Heeft Anne vanacht ook goed geslapen?

Wish, ik snap soms ook niet waarom Jorrit ineens zo veel spuugt. Misschien zat er wel iets te veel lucht in haar maag of heb jij iets gegeten waar ze op reageerde.

Ellen, mooi truitje hoor, maar wel duur. Ik heb van de week 4 shirts bij zeeman gekocht voor 10 euro

Jorrit heeft gisteren ochtend nog veel geslapen en was nog wat suffig. Hij was toen ook wat koortsig. Gisterenmiddag was het weer zoals we hem kennen, alleen 's avonds jengelig. Mark heeft hem toen om 20.15 een flesje gegeven en daarna was t goed. Hij ging alleen niet slapen. Om 23 uur heb ik zelf weer gevoed en toen is hij gaan slapen. Hij wordt nu net een beetje wakker, dus ga zo voeden.

Wel heerlijk zo'n nachtje doorslapen. Hopelijk gaat hij dit vaker doen

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

03 november:Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

19 december: Mila consultatiebureau en vaccins

22 december: Mijke consultatiebureau en vaccins

3 januari: Dante Kind&Gezin tweede reeks vaccins

9 januari: Anne consultatiebureau en 2e ronde vaccins

10 januari: Joris consultatiebureau en 3e ronde vaccins

11 januari: Jorrit consultatiebureau en vaccins

11 januari: Feline wijkverpleegkundige en vaccins

24 januari: Maurits consultatiebureau en 2e ronde vaccins

Geplaatst

ik heb alles gelezen meiden!!!

maar even niet de tijd om te reageren

ik ga zo even naar een vriendin ze is vandaag precies zoveel weken zwanger als dat ik bevallen ben bij feline

ze loopt al vanaf 27 te kwakkelen veel weeen ontsluiting....buikpijn dus we gaan haar even afleiding geven

Sanne blijft lekker bij papa

feline had vorige nacht zoveel slijm dat ze moeilijk kon ademen,ik vondhet echt zo eng

gisteren ook nog een paar keer

slijm komt gewoon los

gelukkig gaat het nu beter

Geplaatst

Even snel voor ik naar t ziekenhuis ga voor t spiraaltje.

Gisteren heeft Mara haar prikjes gehad. Heeft veel geslapen en had er koorts van. Nu is de koorts weg en is ze bij gastouder. Proberen om een hele dag te gaan. Ben benieuwd.

Noah is ook nog niet lekker. Pakte veel aan zijn oren, dus even in de gaten houden.

We moeten Mara nog strakker in t ritme gaan houden met het slapen. Niet meer in draagdoek en niet in mijn armen laten slapen. Moeten haar 3 dagen strak houden om t te doorbreken. Dus als ze moe is in bed leggen en laten huilen. Om de 10 minuten troosten, speen geven maar wel laten liggen. Wordt zware week volgende week. Ga er maandag mee starten.

Mara weegt nu trouwens 5250 gram en is 58 cm. Flink gegroeid weer. In 2 maanden 2kilo aangekomen.

Ik moet er nog totaal 11 kwijt, 1 van deze zwangerschap en nog 10 van de vorige, was er toen 20 aangekomen(schaam). Pas wel mijn broeken weer, fijn hoor.

Moet er nu vandoor, probeer straks weer te reageren.

Wendy

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

03 november:Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

19 december: Mila consultatiebureau en vaccins

22 december: Mijke consultatiebureau en vaccins

3 januari: Dante Kind&Gezin tweede reeks vaccins

9 januari: Anne consultatiebureau en 2e ronde vaccins

10 januari: Joris consultatiebureau en 3e ronde vaccins

11 januari: Jorrit consultatiebureau en vaccins

11 januari: Feline wijkverpleegkundige en vaccins

24 januari: Maurits consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai: Alexis consultatiebureau en 2e ronde vaccins

Geplaatst

Wish, wij hadden ook regelmatig 'lekken' bij Alexis. Telkens we tijdens een voeding hoorden dat er iets aan het gebeuren was in de broek kreeg ze een andere pamper nadat ze halverwege haar boertje gelaten had. Dit heeft er veel voor gezorgd dat we toch minder ongelukjes hadden.

Nu zijn we onlangs overgeschakeld op een maatje groter van pampers en voorlopig (hout vasthouden) hebben we nog geen ongelukjes gehad.

Een vriendin had eens gezegd: vanaf dat er lekken zijn moet je best overschakelen van maat pampers. Lekken wil zeggen dat ze te klein worden. Zien wel hoe ver verder loopt. Vrees dat je er niet altijd onderuit kan. Zeker en vast niet als je bv geeft, dan is die stoelgang echt zo dun...

Ik moet starten om m'n bv af te bouwen zodat wanneer ik op 16jan ga gaan werken omgeschakeld ben (binnen een maand alweer, pff, zo snel dat dit gaat)

Ik heb hier gisteren met het cb over gehad hoe ik dit het beste kan doen maar ik zie het dus eigenlijk echt niet zitten. Ik had nooit verwacht dat bv geven zou lukken. Ook al is het allemaal via afkolven dat ik doe, ik heb meer dan genoeg voor Alexis. En vind het nu dus echt zonde dat ik moet afbouwen en stoppen. Op het cb zeiden ze dat normaal op 2/3 maanden de productie gelijkelijk verminderd maar bij mij dus niet. Heb nog steeds rond de 350/380 als ik 's ochtends afkolf.

Ik had al gedacht om idd wel iets te minderen maar toch nog 's ochends en 's avonds af te kolven en zo hopelijk nog een tijdje gecombineerde voeding te kunnen geven. M'n man ziet dit echter niet zitten. Hij zegt dat het veel te lastig zal zijn om dit te combineren met werken.

Ik weet het niet meer... Hebben jullie hier al over nagedacht hoe jullie het gaan doen eens jullie terug beginnen te werken?

Groetjes

Geplaatst

Wendy, is Mara dan zo lastig met slapen? Jorrit is ook niet een echte slaper overdag, af en toe een uurtje, maar hier hebben ze niks van gezegd op het consultatiebureau.

Ze vonden hem een leuk alert ventje... Jorrit slaapt vooral 's avonds, 's nachts en een deel van de ochtend (tot een uurtje of 10 meestal)

Net met hem naar de huisarts geweest voor de spruw die nog steeds niet helemaal weg is. we hebben nu besloten om te stoppen met zijn medicatie. Ik blijf nog wel doorsmeren omdat ik er anders wel last van heb. De spruw is niet heel erg meer volgens de huisarts en het is nu vooral nog melk aanslag op de tong. Ben wel blij moet ik zeggen. Die medicijnen was ook maar niks

Geplaatst

Hi Wendy, heb jij Mirena spiraal? Al eerdere ervaringen mee? Ik heb recept liggen maar vrees de bijwerkingen zoals haaruitval, gewichtstoename, libidoverlies, depressiviteit. Ben benieuwd naar jouw verhaal. Succes met het slaapritme, zal best even doorbijten zijn.

Ellen een prachtig truitje wat hij (jij) dubbel & dwars hebt verdiend! Borstvoeding, gebroken nachten, te vroege bevalling etc etc. Gewoon doen hoor! Dan maar minder geld aan iets anders uitgeven. Dit wonder mag best eens chique de wereld door ;-)

Laika echt super hoe het met Jim gaat. Wat fijn voor hem dat hij lekker kan bijslapen, en jij ook! Slaap doet wonderen.

Jack heeft gisteren prik gehad. Ging wel goed, had gisterenavond wel 39 koorts en veel zielig piepen. Toch maar een paracetamol gegeven die hij echter binnen no time weer uitpoepte. Weet niet of het heeft geholpen, maar hij heeft wel een redelijke nacht gehad. Echter, hij mag nu niet ingebakerd zijn ivm potentiele koorts. Heb dus uren naar een schuddende wieg met maaiende armpjes liggen kijken. Kon er zelf ook niet van slapen. Nu ligt hij weer te draaien, te maaien, te zuchten en te steunen onder zijn niet-ingebakerde leventje. Straks instoppen helpt niet zoveel, hij is te sterk en wurmt zich direct los. Vanaf vanmiddag mag hij weer in zijn doeken. Ga het toch weer oppikken, had gehoopt het nu af te bouwen maar hij krijgt dan wel heel weinig rust.

Jack drinkt 5 x 165, soms is het meer dan genoeg, soms te weinig. Gaan proberen de laatste fles op te hogen, zodat hij 's morgens niet zo'n gierende honger heeft. Ben benieuwd. Hij groeit trouwens net zo goed als de andere babies hier: ook 5230 en ca. 59 cm. Da's dan idd 2 kilo in 2 maanden, knap van die kleintjes!

Fijne dag allemaal,

Liefs

Toverstafje.

Geplaatst

Vaag, ik typte een berichtje voor Akara: weg! Ff kort dan maar: gewoon je gevoel en hart volgen! Is jouw lijf/borsten/baby/werk. Is het niet fijn/handig, kun je altijd nog afbouwen toch? Zorg er iig voor dat je geen spijt krijgt van de keuze die je maakt. Succes!

Geplaatst

@ Akara,

Ik ga gewoon kolven op mijn werk. Ik wil minimaal 6 maanden volledig borstvoeding blijven geven en als het lukt zelfs langer.

Hier in Nederland krijgen je daar tijd voor op je werk. Ik heb een koeltasje waar ik de melk in kan bewaren. Overdag zal ik het gewoon in de koelkast op mijn werk bewaren en terug in de auto gaat het in mijn koeltas met koelelement meer naar huis.

Je moet natuurlijk doen waar je je zelf goed bij voelt, maar werken en borstvoeding blijven geven kan heel goed samen hoor!

Geplaatst

Doortje, het probleem, nou ja, probleem is dat ik op een nieuw werk begin. Zoals sommigen mss nog weten heeft mijn vorige werkgever mij ontslagen omdat we zwanger probeerden te worden. M'n opzeg is zelfs ingegaan op de dag dat ik wist dat ik zwanger was... Heb vanaf juli tot en met september een seizoenscontract gedaan bij dezelfde werkgever maar een andere dienst. Zat toen op de camping en ga nu naar de dienst bevolking van de stad Gent. Dit werk zal niet echt volledig nieuw zijn want m'n vorige werkgever was een gemeentebestuur waar ik ook op de dienst bevolking zat.

Afkolven op m'n werk of bvverlof nemen zat er dus bij mij niet echt in omdat dit als een gunst wordt gezien van de werkgever. Ik moest de keuze maken tussen een job of bv. Doordat ik 3.5 maanden na de bevalling thuis kon blijven hebben we gekozen voor werk. Het is nu eenmaal ook belangrijk dat er geld in het laadje komt. Ze wouden immers dat ik zo snel mogelijk kon beginnen.

Doordat dit dus een nieuwe job is met nieuwe collega's enz weet ik totaal niet hoe het er zal aantoe gaan. Daardoor zie ik mezelf niet echt afkolven op het werk (is in België precies toch iets minder ingeburgerd dan in Nederland om bv te geven) Daardoor dat m'n man vind dat ik volledig moet stoppen omdat het veel te lastig zou worden om de combi te doen.

Het is idd mijn lijf/borsten enz Toverstafje maar ja,moet er wel voor zorgen dat het haalbaar blijft. Doordat m'n man in ploeg werkt en er totaal geen regelmaat inzit denk ik dat hij denkt: het is beter dat ze afbouwd en volledig gestopt is voor ze terug begint te werken, dan kan ze daar in elk geval niet meer over zagen...

Want ik moet het toegeven, zeg regelmatig tegen hem dat het voor mij niet altijd even gemakkelijk is om alexis eten te geven, zorgen dat ze rustig is, toch binnen handbereik ligt als er iets zou zijn en om dan nog te moeten kolven voor de eerste en/of laatste voeding. Overdag heb ik hier geen probleem mee maar 's ochtends moet ik zelf nog ontbijten en 's avonds, tja, 's avonds wil ik zo snel mogelijk in m'n bed want heb m'n slaap echt nodig.

Geplaatst

Akara, dan is het een lastige beslissing. Je zou natuurlijk eens aan je nieuwe werkgever kunnen vragen hoe hij er tegenover staat. Wellicht vinden ze het daar geen probleem als je 1 fo 2 keer kolft tussendoor.

Als dit nu wel lastig gevonden wordt, kun je altijd nog afbouwen toch en het zo doen dat je in elk geval 's ochtends en 's avonds nog gekolfde borstvoeding kan geven.

Doe wat voor jou het beste voelt meid! Anders krijg je misschien spijt van je beslissing

Geplaatst

Ik kom even klachen:

Zoals jullie weten (mischien vergeten) we zaten op 02-11 eerst bij de notaris om de sleutels van ons nieuwe huis te krijgen en daarna doorgereden naar het ziekenhuis voor de bavalling lekker gezellig allemaal

Alles viel tegen in het huis ze werken met 3 man van zeven tot zeven al 7 weken.....maar goed,we zijn zo ver we gaan zaterdag verhuizen,ik ben aan het inpakken tussen voedingen,mijn man is de hele dag aan het rennen om alles nog te regelen en ik heb schoonmaksters geregeld vanochtend 1 vanmiddag 2

Nou die van vanochtend zal om 09.00 uur komen ,ze is 10 min eerder geweest en weg gesmeerd voordat we de waren,en die voor vanmiddag nemen niet op.

Dus het is gezellig en de week daarvoor hadden we lekker druk met mijn schoonvader die hartaanval heeft gekregen en met spoed geopereerd was.

Nou Emma heeft de stres waarschijnlijk gevoelt want ze was heel erg huilerig gister en hangerig(daarom heeft ze zo veel geslapen denk ik vannacht want ze heeft weinig geslapen overdag), vandaag heel veel gespuugd.....pfff.....ik ga verder inpakken

P.S: sorry meiden dat ik niet op jullie allemaal reageer maar ik lees wel 's avonds als ik naar bed ga vanuit mijn telefoon

Geplaatst

Violeta, klaag maar raak hier hoor! Je hebt het ook wel erg druk met de verhuizing die er aan zit te komen. Wel stom dat die schoonmakers het af laten weten zeg! Hopelijk krijg je toch nog wat hulp om schoon te maken. Het kan trouwens maar zo dat Emma dat voelt hoor, die stress.. Kinderen zijn heel gevoel voor dat soort dingen.

Succes met de laatste verhuisloodjes en dan lekker genieten in jullie nieuwe huisje straks.

Geplaatst

Violeta, zoals Doortje al zei, geen probleem hoor. Het is niet leuk als er mensen zijn die hun afspraken niet nakomen. Zeker en vast niet als er van die afspraken andere zaken (zoals jullie verhuis) afhangen!

Veel succes nog en vergeet er toch niet van de genieten om naar jullie eigen huisje te gaan met je kersverse gezinnetje!!!

Dikke knuffels

Geplaatst

Verhuizen is altijd al stressvol en helemaal met zo'n kleintje erbij, dus gewoon lekker klagen!

Akara, wat rottig dat het niet zo goed in Belgie is geregeld. Tja, kolven is natuurlijk een hele belasting, dus vanuit die optiek zie ik de redenatie van je man/vriend ook wel. Maar jíj moet erachter staan, want het is inderdaad jouw baby/borsten/werk. En zeker als de kleine Alexis het er zo goed op doet. Moeilijke keuze!

Hier een uitgeslapen Esk. Joris heeft vanochtend tot 8 uur!!! geslapen. Thomas was al om kwart over zeven wakker, wat ook een prima tijd is. Vandaag ben ik met beide kids de hele dag thuis. Normaliter gaat Thomas naar het kinderdagverblijf, maar vanochtend sliep hij nog zo lekker toen mijn man wegging en ik had geen zin om met twee kinderen in de gutsende regen Thomas weg te brengen. Nu zijn we dus gezellig thuis. En vandaag heeft de oudste een mijlpaal bereikt: hij is zelf gaan staan. Weliswaar maar 1 keertje, maar ik ben er zooooooo blij mee, hij is 1,5 jaar dus het mag onderhand en dit is het begin. Hopelijk gaat hij het vaker doen op korte termijn.

Geplaatst

Akara, lastige beslissing. Ik zou ook eens kijken of je het met je nieuwe werkgever kunt bespreken. En dan niet op je eerste werkdag maar deze week nog. Mocht het allemaal heel lastig worden dan heb je nog even de tijd om af te bouwen. Maar...als je heel graag bv blijft geven dan zou ik er wel proberen uit te komen met je werkgever (en je man) eenmaal afgebouwd is het klaar natuurlijk. Succes met het nemen van je beslissing!

Violeta, meid, wat een stress, verhuizen en dan al die tegenslag en dan ook nog de zorg voor kleine Emma. Kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt! Klaag maar lekker hier, even van je afschrijven werkt vaak ook wel een beetje (kijk maar naar mijn posts ;)).

Wish, das schrikken dat Mijke ineens zo ging spugen. Jim heeft dat ook soms en dan voornamelijk als ie dus vrij snel na het drinken flink gaat bewegen, misschien was dat ook de oorzaak bij Mijke? Maar ja, dat bewegen kun je niet tegenhouden he...Je moet maar denken; elk kindje spuugt soms, de een wat meer dan de ander en het hoort erbij. Ook al ziet het er soms eng en ongemakkelijk uit voor die kleintjes.

Toverstafje, wat zielig voor Jack dat ie zo lag te maaien...dat lijkt mij ook het lastigste van het inbakeren, de periodes van de inentingen en daarna natuurlijk nog het afbouwen. Jim maait ook behoorlijk met zijn armen hoor. Maar in de inbakerdoek is ie ook constant aan het vechten met zijn armen dus voorlopig blijven we het nog even proberen zonder doeken.

En nog even wat anders: ik vind dat jij altijd superlief reageert op iedereen hier! Toen je laatst schreef dat je ons zulke lieve en toegewijde ouders vond, heb ik even een traantje moeten laten, dat was precies wat ik even nodig had om te horen

Wendy, zoals jij het vanaf maandag gaat aanpakken met Mara, zo doen wij het ook. Het is inderdaad heeeeel pittig maar het werpt vrij snel z'n vruchten af. Succes!

Doortje, Jorrit slaapt dus ook niet zoveel overdag? Zou jij eens een typische dag kunnen beschrijve? Hoeveel slaapt hij dan overdag en wat doe je met hem als hij wakker is? Ik vraag dit omdat ik Jim natuurlijk nu voor de vierde dag in zijn wiegje leg en het valt mij op dat hij in de nacht eigenlijk heel goed slaapt (vannacht was het weer prima!) maar overdag maakt hij veel hazenslaapjes of rukjes van max 45 minuten. Hij wordt dan wakker en gaat huilen. Als ik hem dan laat liggen en elke 10 minuten ga troosten dan valt hij vaak na een uur of anderhalf uur wel weer in slaap maar ik vraag me af of hij na die drie kwartier niet gewoon weer wakker genoeg is om even te spelen enzo. Ik heb dat dus gisteren even geprobeerd. Ik heb hem na dat drie kwartier slaapje eruit gehaald en beneden laten spelen maar na amper 5 minuten begon hij alweer te huilen in de box, dus dat werkte ook niet.

Kortom, 's nachts gaat het nu prima maar overdag is het nog een beetje zoeken....

Esk, wat goed, zo'n lange nacht! En Thomas is gaan staan, nou, jouw dag kan niet meer stuk!

Geplaatst

Laika, wat fijn dat het 's nachts zo goed gaat en overdag redelijk. Het klinkt in ieder geval al stukken rustiger dan een week of twee geleden. Lekker! Heb je al eens geprobeerd om Jim overdag bijvoorbeeld bij je op de bank te leggen in plaats van in de box? Ik doe dat soms ook als ik merk dat Joris de box niet fijn vind. Of je kan proberen de box bijvoorbeeld bij een raam te zetten zodat hij veel kan zien. En ter afwisseling in de wipstoel op een bijna-ligstand. Sommige kinderen houden gewoon eenmaal niet van de box.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden