Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wendy, laat je Mara 20 minuten achter elkaar huilen? Ik heb net geprobeerd Jorrit 10 minuten te laten huilen, maar hij was echt compleet overstuur er van. Het lukte ons niet eens om hem in zijn bedje rustig te krijgen. Dus heel even eruit geweest en nu weer in bed. Het is nu al 15 minuten rustig, dus ik neem aan dat hij in slaap is gevallen. Kan hij mooi tot 23 uur slapen. Dan nog een keer voeden en dan de nacht in. Hopelijk slaapt hij weer tot minimaal 7 uur..

Valesca, goed dat je aan je klachten gaat werken. Chronische stress lijkt me goed te behandelen. Hopelijk heb je er snel baat bij!

Laika, wat fijn dat je man ook zo consequent is. Wij proberen dat hier ook, maar ik merk dat het mij gemakkelijker af gaat als mij man. Misschien omdat ik het alle doordeweekse dagen ook doe en hij nog niet. Toch zitten we gelukkig wel op één lijn, dus met hem gaat het ook steeds beter om vaste patronen aan te houden. Vanavond hebben we het nog weer even over ons naar bed gaan ritueel gehad zodat we dat beiden echt hetzelfde doen zodat duidelijk is voor hem dat hij moet gaan slapen.

vanmiddag was er een kerstconcert bij ons in het dorp. Mijn man speelde ook mee met onze harmonie, dus ik ben met Jorrit gaan kijken. Hij moest ondertussen ook gevoed worden, dus had snel thuis gekolfd om hem daar in de zaal het flesje te kunnen geven. Dat ging prima gelukkig. hij heeft daarna nog lekker 'meegezongen' met de zangeressen en vond het wel leuk. Na de pauze heb ik hem in de maxicosi gelegd en viel hij tijdens het concert in slaap. Om half 8 weer gevoed en daarna naar bed gebracht. Hij was eerst hard aan het huilen, maar inmiddels is het rustig boven. Misschien toch iets te druk nog geweest in het koppie van hem en moest hij het even verwerken door flink hard te huilen.

Wij zitten nu lekker samen op de bank maar gaan op tijd naar ons bed. Nog even lekker daar tv kijken tot 23 uur en dan slapen.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje, ik laat haar niet zo lang huilen hoor. Ben na 10 minuten gaan troosten en speen gegeven. Daarna was t weer huilen en werd t ineens na 10 minuten stil.

Wel fijn dat t goed is gegaan met t concert. Dat huilen kan best t verwerken van de dag zijn geweest. Zeker als t de eerste keer is. Hebben dat bij Noah ook gemerkt en soms nog. In sept zijn we naar de beekse bergen geweest, hij had toen ook wat moeite om in slaap te komen.

Hoop dat je weer een goede nacht zult hebben!

Geplaatst

Hoi meiden we zijn gister verhuisd, Emma was gister heel erg lief maar vandaag mega overstuur ( ik denk dat ze de stres gevoeld heeft) we zitten nu even tussen de dozen , ben te moe om alles in een keer op te ruimen

Valesca merk je dan het verschil als bij bent geweest of is het te vroeg ? Word je dan rustiger van ? Hoe is het met Sanne? Als Feline ziek is gaat je aandacht best veel naar toe natuurlijk

Wendy en was het gezellig voor het eerst met je man op de bank :) vast wel

Ik was net in bad met mijn man, gister gelijk met zijn drieën , nu met zijn twee ( morgen ga ik alleen haha grapje)

We hebben hele mooie badkamer laten maken, dus het is nu genieten

Groetjes

Geplaatst

Violeta, lekker dat jullie verhuisd zijn. Nu alles inrichten en de rust weer later wederkeren. Emma zal inderdaad vast een beetje van slag zijn geweest door de verhuizing, maar dat komt vast snel weer goed!

Doortje, leuk dat het goed is gegaan bij het concert, kan me wel voorstellen dat het voor Jorrit toch best veel indrukken zijn geweest, gelukkig ligt ie nu lekker te slapen.

Valesca, hou je meisje maar goed in de gaten, het is inderdaad helemaal niks als je kindje ziek is...sterkte!

Wendy, wat fijn dat Mara toch nog zo goed in slaap is gevallen! Tja, tips...Ik denk dat het belangrijkst is dat je onthoudt dat je dit voor je kindje doet, zij heeft de rust gewoon nodig hoe zielig het ook kan klinken als ze huilt. Verder is het bij ons dus belangrijk om consequent te blijven en, zoals Doortje zegt, allebei op dezelfde manier te handelen. Bij ons bleek bijvoorbeeld dat ik altijd het muziekdoosje aanzette terwijl mijn vriend het bedritueel nog veel korter heeft gemaakt, nl: in bed leggen, heeeeel goed instoppen (dekentjes echt onder het matras vouwen) en ' welterusten Jim' zeggen en dan weg. Dit werkt eigenlijk prima dus dat doe ik nu ook. Jullie ritueel kan weer anders zijn, zolang het maar elke keer hetzelfde is.

Verder heb ik als tip: kijk op de klok! Als je kindje huilt lijkt elke minuut wel een uur te duren maar probeer toch echt die tien minuten aan te houden. Dat is heel lang maar nu we dit twee dagen echt volhouden lijkt onze aanpak ineens wat beter aan te slaan. Vandaag heeft Jim elke keer bij het in bed leggen niet eens langer dan 3 minuten gehuild (en soms zelfs helemaal niet). Hij ligt soms wel 10 minuten wakker voordat hij in slaap valt maar dat is natuurlijk prima.

Oh ja, als Jim binnen die 10 minuten-grens zichzelf echt overstuur huilt, dan pakken we hem wel op hoor. Dan is troosten natuurlijk het enige dat helpt...Maar gisteren en vandaag is dat gelukkig niet aan de orde geweest.

En dan nog iets; Jim heeft gisteren en vandaag een goede dag maar vrijdag was het echt een mindere dag. Ik denk ook dat het goed is om dat te accepteren. Onze kindjes zullen waarschijnlijk nog best vaak een terugval hebben, dat is niet anders en dat hoort erbij. Dat besef moet bij mij ook nog wel landen hoor, maar mijn vriend is daar wel heel goed in. Hij bekijkt het per dag en elke goede dag is er weer 1. En dat is ook zo!

Ik wens jullie allemaal een rustige nacht!

Geplaatst

We hebben Mara om 22uur wakker gemaakt voor de fles. Sliep toen nog steeds. Was toen bijna 4 uur stil. Na de fles is ze weer meteen in slaap gevallen. Geeft wel hoop voor morgen. Laika bedankt voor de tip.

Ga nu proberen te slapen.

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Violeta,

Poeh, gelukkig zit de verhuizing erop.

Nu rustig aan alles een plekje geven.

Het zal misschien niet meevallen om tussen de dozen te zitten, je wil het waarschijnlijk snel wat meer aan kant hebben zodat het klaar is.

Maar probeer hier de tijd voor te nemen, anders is het lichamelijk en mentaal niet te doen.

Je hebt een prachtige dochter die ook veel aandacht vraagt.

En als je alles snel op wil gaan ruimen kost dit zoveel energie en die heb je nu zelf hard genoeg nodig.

Jullie hebben dus met zn drietjes heerlijk van een bad kunnen genieten.

En nu nog een keer alleen relaxen!

Doortje,

Wat fijn dat het uitstapje goed is verlopen.

Jorrit zal de indrukken die hij opgedaan heeft moeten verwerken, maar dit is alleen maar goed.

Op deze manier leert hij weer wat bij en dit gaat meestal met 'vallen en opstaan', toch?

Ben benieuwd hoe hij vannacht heeft geslapen.

Laika,

Fijn om te lezen dat jij en je man dingen van elkaar oppikken en proberen om op één lijn te gaan zitten.

Gelukkig doen mijn man en ik dit ook.

Natuurlijk heeft ieder zo zijn eigen opvattingen maar de intentie om het beste voor je kindje te willen staat centraal en dat is het belangrijkste.

Hoe is deze nacht verlopen?

Mijke heeft een goede dag gehad.

Doordat we de signalen herkennen dat ze moe is en wil gaan slapen leggen we haar op tijd in haar bed.

Gistermiddag heeft ze van 14.30 tm 16.30u in bed gelegen.

16.30 bv gegeven en om 18.30 naar bed.

Ben wel een paar keer naar haar toe gegaan om de speen te geven of te troosten maar in bed laten liggen.

Om 19.00 uit bed gehaald 19.30 bv gegeven en om 20.30 naar bed.

Een paar keer de speen gaan geven. Na een uur werd ze wat wakker maar viel na 2min weer in slaap.

Ze is om 3.15u wakker geworden.

Nu proberen om dit naar later in de avond te gaan verschuiven zodat we echt een nacht doorslapen.

Of moeten we haar om 23.00 wakker maken?

Ben bang dat ze dan van de moeheid niet drinkt of van slag kan raken en niet meer wil gaan slapen. Moeilijk hoor.

Geplaatst

Wish, ze heeft de fles helemaal op. Is toen rustig gaan slapen. Heb haar net speen gegeven, begon wat te huilen. Probeer t nog even te rekken tot Noah klaar is met ontbijten. Lijkt te werken, nu is ze stil.

Geplaatst

Mamavannoah,

Mara heeft dus goed geslapen, wat fijn.

Dan ga ik dit ook eens proberen.

Mijke is om 7.30 wakker geworden.

Vind dat ze het goed heeft gedaan!

Als de locatie waar we af gaan spreken op ongeveer 1 uur rijden is, kom ik heel graag.

Maakt mij echt niet uit waar het is.

Mijn man zal niet mee gaan, zal het eens vragen.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Dag dames, wat is er veel geschreven!

Valesca, beterschap met Feline.

Violeta, fijn dat je verhuisd bent. Nu lekker de laatste dozen uitpakken en dan wennen aan jullie nieuwe stekje.

Doortje, fijn dat het goed is gegaan met Jorrit op het uitstapje. Kan je zoiets vaker doen.

MamavanNoah(en Mara), zo te lezen heeft Mara het goed gedaan vannacht. Lekker!

Wish, je kan het altijd proberen. Wij houden het licht zo laag mogelijk in de kamer en ik zorg dat ik de fles al klaar heb. Het is echt nog half slaperig uit zijn bedje (wakker worden hoeft van mij niet), luiertje en meteen fles (op zijn kamer). Er wordt niet gepraat, niets gezelligs gedaan, alleen maar luier en fles. En dan leg ik 'm direct na de fles weer terug. Bij ons werkt dat prima. Hij drinkt vaak de hele fles leeg en gaat dan direct weer slapen.

Laika, wat goed dat jullie nu doorzetten en dat het lijkt te helpen.

Wij houden hier ook wel een redelijk strak ritme aan hoor. Ik voed niet op verzoek, want daar wordt ik helemaal gestoord van. Hier gaat het dus op dezelfde tijden, hoewel er (op mijn verzoek) soms ook wel iets geschoven wordt. Ik probeer buiten de flessen wel het ritme van Joris aan te houden qua slapen. Maar omdat ik niet op verzoek voed, krijg je een wat meer afgedwongen ritme, Joris doet het daar goed op dus we houden het maar zo. Ik voed rond 7.00-11.00-15.00-18.45-22.30 met een half uur speling ervoor of erna. Dan blijft Joris na de voeding op totdat ik zie dat hij moe wordt. Vervolgens gaat hij naar bed en slaapt dan (hopelijk) tot de volgende voeding. Soms is hij ietsjes eerder wakker, maar zo lang hij niet huilt of superhongerig is, probeer ik de voedingstijden aan te houden. Als ik dus wegga, dan is het ook vlak voor een fles of net erna, tenzij het echt niet anders kan. Nu is het zo'n beetje 2 uur wakker, 2 uur slapen (soms iets meer wakker en minder slapen en soms iets minder wakker en iets meer slapen). Voor de laatste voeding moet ik hem altijd wakker maken, anders komt hij midden in de nacht.

Vanochtend moest ik 'm om 7.30 wakker maken. Heerlijk! Hij slaapt nu al een week helemaal door, dus ik ga er een beetje vanuit dat de gebroken nachten nu echt verleden tijd zijn, tenzij bij uitzonderingen zoals ziekte. Als we over een maand of twee gaan beginnen met de fruit- en groentehap, dan zal de laatste fles er wel vanaf gaan vallen. De slaapjes zullen ook wel minder worden, totdat hij op 2 slaapjes per dag zit (rond 10 uur een uurtje en rond 13 uur een uurtje of twee). Lekker is dat, dan heb je toch wel wat meer vrijheid.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb niet zo heel veel tijd om uitgebreid te reageren maar ik lees wel positieve berichtjes. Toch even voor Violeta: proficiat met jullie nieuwe huis! en lekker nieuw alles, heerlijk toch! Hopelijk hebben jullie een fijne eerste nacht beleefd.

Hier ook een goeie nacht gehad, al moest ik gisteren toch wel weer om 5u30 eten geven. Maar ik veronderstel ook zoals Joris dat Dante in de positieve lijn zit om te beginnen doorslapen. Vanaf hij een week doorslaapt gaat hij naar zijn eigen kamertje.

Gisteren was hij heerlijk voorbeeldig tot de avond. Waarschijnlijk het verwerken van de hele dag (naar een soort eco-festival met lezingen en lekkere veggie-hapjes en demonstraties). Daar heeft hij zich als een voorbeeldige jongen gedragen om dan thuis het varken uit te hangen, zo hoort het he haha. Ik heb hem dan om 23u zijn laatste voeding gegeven en tegen zijn zin in bedje in gelegd zodat hij begon te huilen en protesteren. We hebben dan zoals jouw man Laika stipt de tijd in het oog gehouden en 15 minuten als maximum genomen. Na 7 minuten werd het al voor het eerst stil. Dan nog een beetje protest en klaar. De tijd gaat inderdaad erg traag met een huilend kind. Ook als ze honger hebben en je wil nog wat rekken haha.

De premiere met oma-oppas ging goed (al viel de film dik tegen haha). In principe had ik zelf nog net de voeding kunnen geven, maar mn moeder was net het flesje aan het opwarmen toen ik thuis kwam. Tja, die melk willen we dan niet weggooien he. Dus heb ik zelf gekolfd en meteen de vriezer in. Als Dante doorslaapt voed ik hem ook met één borst en de ander kolf ik dan af. Tegen dan is er namelijk zoveel opgespaard dat hij makkelijk met één toekomt. Lekken dat die dingen dan doen!

Voor mij maakt het ook niet uit waar het is, als het maar niet meer dan 2 uur rijden is vanuit Antwerpen. M'n vriend gaat misschien mee, al heb ik het nog niet gevraagd. Maar het zou wel kunnen, omdat het voor mij dan een hele dag weg zijn betekent en hij me misschien te veel zal missen :drunken_smilie: Zo zouden we dan wel makkelijk aan 20 personen geraken, niet!?

groetjes!

Ellen

Geplaatst

violeta, heerlijk in je nieuwe huis! gefeliciteerd. ben wel jaloers op je bad. wil ik ook wel...

wendy, fijn dat mara ook goed gaat met slapen. en lekker is dat samen op de bank he.. geniet ik ook van hoor!

wish, wij maken jorrit altijd wakker rond 22.45 uur om te verschonen en te voeden. als ik dat niet doe komt hij om 4 uur en nu slaapt hij gewoon door. hij is niet super wakker, maar net genoeg om te drinken. daarna gelijk weer naar bed en slaapt hij verder

gisteren hebben we zelf voor het eerst weer intimiteit gehad. was (te) lang geleden.. nog wel wat pijnlijk maar komt wel weer goed denk ik. daarna jorrit gevoed en lekker geslapen tot 8.15 uur. ik moest jorrit weer wakker maken. toen lekker gespeeld en nu sinds 45 min in bed, maar hij ligt te jengelen. even kijken wat er gebeurd..

Geplaatst

even snel ook van mij,lekker violetta in je nieuwe huis!

ik merk al een beetje verschil vooral op mijn ademhaling letten en vaak tot 10 tellen hihi

vanmiddag om 15:00 ga ik met feline naar de huisarts

gelukkig slaapt feline wel veel dus met sanne erbij is het goed te doen

vanmorgen laatste babymassage gehad bij ons thuis was gezellig

Geplaatst

*** breek even in

Hallo meiden,

Ik kom een paar keer per dag hier om jullie berichtjes te lezen, maar schrijf zelf niet meer (zo vaak).

Ik vind het leuk om te lezen hoe de oudere kindjes zich ontwikkelen. Iets om naaruit te kijken.

Het gaat op zich allemaal goed met Thomas. Alleen wilt hij weleens huilen als we op pad gaan, en hij wakker wordt/is (in zijn autostoeltje). Als de auto of de wandelwagen rijdt, geen probleem. Zodra we stilstaan, begint hij te huilen. Dit is alleen als hij wakker is.

Thomas slaapt van 19-20u tot 5.30 - 6.30u.

Nu heb ik gemerkt dat hij juist eerder komt (3u) als ik hem om 23u-0u zijn "laatste" voeding geef. Ik laat hem nu gewoon lekker slapen vanaf 19-20u. Hierna geen voeding meer.

Zijn maagje knort dan wel als hij 's ochtends zich meldt :)

*** breek uit

Geplaatst

Wish we maken Emma altijd wakker rond 23.00 uur voor de voeding soms slaapt ze tot 06.00 soms tot 04.00 soms eerder ,je kan proberen om haar wakker te maken en kijk hoe het gaat :)

Ze vind niet iedere keer leuk maar we proberen gewoon.

We zijn vandaag naar de osteopaat geweest. Wouw het is een aanrader zeg. We gingen voor de kraampjes en het spugen en het blijkt dat alles van het nekkje komt

Geplaatst

Hij heeft haar goed gemasseerd , en ik heb het al gemerkt dag ze een voorkeur had met liggen, maar ik wist niet dat alles daardoor kwam. Ik heb de folder gelezen en ik schrok daarvan net als iemand over haar zit te schrijven.

Ik moet gaan, tot gauw

Geplaatst

Wendy, fijn dat Mara het zo goed heeft gedaan!

Wish, wat jij zegt over dat wakker maken, dat hebben wij ook. Gisteren sliep Jim heel vast vanaf 20 uur. Hij had om 19.30 een flesje gehad en we hoopten dat ie zelf wakker zou worden maar rond half twaalf sliep hij nog steeds heel vast. We hebben hem toen wakker gemaakt in de hoop dat hij dan in de nacht wat langer zou slapen en het leek te werken. Hij was slaperig en we konden hem rustig zijn flesje geven en weer terugleggen. Helaas werd hij om half drie wakker, huilend, het leek wel alsof de melk een beetje omhoog kwam en hij daar last van had. Hij was eigenlijk niet echt te troosten en uiteindelijk hebben we om kwart over drie maar weer een flesje gegeven in de hoop dat hij daarna zou gaan slapen. Het flesje kalmeerde hem wel gelukkig, maar daarna is meneer drie kwartier klaarwakker geweest en heeft ie de hele tijd liggen babbelen! Gelukkig viel hij daarna wel weer in slaap. Vreemd nachtje dus. Mocht dit nou nog een keer gebeuren dan gaan we hem gewoon laten doorslapen en kijken we wel hoe laat hij komt. Wie weet gaat dat toch beter.

Ellen, dat vind ik ook het lastigste hoor, als Jim wakker wordt en gaat huilen en we zitten bijvoorbeeld nog een uurtje voor zijn fles (ik probeer toch wel elke vier uur aan te houden, anders krijgt hij echt teveel melk binnen). Maar dan duren 7 minuten lang he? Naar welke film ben je geweest?

Doortje, is Jorrit vanochtend nog gaan slapen?

Jim en ik hebben vanochtend lekker uitgeslapen tot 10.45 uur. Daarna heb ik hem een fles gegeven rond kwart over 11 en toen zijn we om 12 uur gaan wandelen, voor het eerst weer sinds ik dinsdag begonnen ben met de rust en regelmaat. Om 14.15 waren we weer thuis, Jim had ondertussen lekker geslapen in de wandelwagen (met een kwartiertje wakker tussendoor maar toen heeft hij lekker rustig rondgekeken in de wagen) maar toen ik thuiskwam was hij klaarwakker. Daarna bleek zijn romper nat te zijn van een plasje, vervolgens ging ik hem de fles geven maar spuugde hij de helft weer uit en nu heb ik hem om half vier in zijn wieg gelegd en heeft al al 1 keer de 10 minuten grens gehaald...Weg regelmaat! Lastig zeg, kan ik nou nooit meer met hem wandelen??

(ps, hij valt nu net in slaap zie ik...)

Geplaatst

Feline heeft spruw...verder zijn haar longen schoon en zit er wel slijm,maar hoog.

In de gaten houden of ze geen koorts krijgt en goed blijft drinken.Kuurtje voor de spuw mee...

Geplaatst

Valesca, wat naar dat Feline spruw heeft. Hopelijk is ze er snel weer van af. Bij Jorrit lijkt het inmiddels ook echt over te gaan gelukkig. En ook ik ben gelukkig weer genezen.

Wat betreft jezelf: goed te lezen dat je gesprekken al vruchten afwerpen. Tot 10 tellen is iets wat goed kan helpen.

Laika, slaapt Jimmetje nog? Het blijft toch altijd even zoeken op welk ritme ze het beste reageren. Voor ons werkt het wakker maken dus erg goed. Jorrit komt ook maar aan 5 voedingen per dag van ca 180 ml dus dat is prima. Jorrit is trouwens niet meer gaan slapen. Op twee keer 30 min na heeft hij nog helemaal niet geslapen vandaag

Ivfmoeder, leuk dat je even wat van je laat horen. Goed te lezen dat Thomas het ook goed doet!

Geplaatst

Doortje, leuk filmpje!

Valesca, vervelend dat Feline spruw heeft.

Laika, heeft Jim nog geslapen? Hij zal toch moeten wennen aan t afwijken van t ritme. Zolang de manier van op bed leggen t zelfde is went hij er wel aan.

Hier viel t tot nu toe mee. Mara heeft vanmiddag totaal bijna 2 uur geslapen. Na de fles van 15uur Noah gaan halen. Hierna wat meer moeite met slapen. Toch nog 1 uur geslapen. Om 19:15 fles op en rond 20uur naar bed gegaan. Is nu al ruim een half uur stil. Over een uur nog een fles geven.

Hoop dat t morgen ook goed zal gaan. Heb trouwens eindelijk mijn rooster. Moet 2januari weer starten. Is gewoon al over 2 weken. Gaat veel te snel!

Geplaatst
Ivfmoeder, leuk dat je even wat van je laat horen. Goed te lezen dat Thomas het ook goed doet!

Nou ja, Thomas doet het goed, behalve als hij wakker in zijn autostoeltje zit. Hij huilt dan, totdat hij (weer) in slaap valt. Met Mark op die leeftijd kon je relaxed op pad. Hij keek vanaf de passagiersstoel mij gewoon aan. Thomas die huilt (alsof hij honger heeft). Op die manier kan ik niet relaxed winkelen. Behalve als hij slaapt. Dan is er niks aan de hand.

Geplaatst

wish, ga je mijke wakker maken voor de voeding? ik heb jorrit net half slaperig gevoed. moet hem dan wel blijven stimuleren om te drinken. hopelijk slaapt hij weer door vanacht

dames, weltrusten!

Geplaatst

Kan het filmpje helaas nu niet via mn telefoon zien.

Gisteren heeft Mijke een topdag gehad!

In de ochtend naar mijn werk geweest en daar om 11.00 de fles gegeven. We kwamen rond 12.30u thuis.

Mijke is in de box in slaap gevallen toen ik aan het kolven was. Alleen even de druk van mijn borsten afkolven.

Heb haar maar laten slapen.

Rond 14.15u bv gegeven en ben hierna gaan wandelen en boodschappen gaan doen.

Om 16.00 kwamen we thuis en ze heeft in de kinderwagenbak tm 17.15 geslapen.

Bv gegeven, met mama gespeeld en hierna in de box liggen spelen.

Ik heb het eten kunnen koken etc.

Om 18.30 werd ze moe, naar bed gebracht.

Mijn man kwam thuis en we zijn gaan eten.

Tijdens het eten 4 keer naar boven gegaan om de speen te geven en hierna hebben we Mijke 10min laten huilen.

Ze bleef huilen.

Nogmaals speen gegeven, toen ze die na een min of 5 weer uit haar mond liet vallen heeft ze nog 7 min gehuild en viel in slaap.

20.00 bv gegeven en om 22.00 in bad gegaan. Daarna nog gedronken en toen naar bed.

Mijke is om 5.30 wakker geworden.

Mama met een linker lekkende borst haha.

Ben beneden de druk eraf gaan kolven en heb haar toen laten drinken.

Geplaatst

Laika,

ik denk dat ik het één keer ga proberen om Mijke s avonds wakker te maken.

Vervelend dat dit bij Jim niet het gewenste effect heeft gehad.

Doortje,

Jorrit had dus geen zin om te gaan slapen, maar dat heeft hij vannacht hopelijk ingehaald?

Was hij overdag wel tevreden?

Valesca,

Wat sneu dat Feline spruw heeft gekregen.

Gelukkig zijn haar longen wel schoon!

Dikke knuf en beterschap!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden