Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wendy,

Krijg kippenvel bij het lezen van je bericht....

Hele dikke knuffel voor jou en ontzettend veel sterkte.

Ellen,

Loslaten is inderdaad moeilijk.

Dit zal bij elk stapje die onze kindjes maken op weg naar volwassenheid moeilijk blijven.

Als we deze kleine babystapjes al moeilijk vinden.... Haha!

Ach, we groeien er zelf ook in mee denk ik dan.

We leren ze zelf om op hun eigen benen te kunnen gaan staan.

En ik denk dat je ondertussen ook trots zal zijn als je ze beetje bij beetje los kan gaan laten, toch?

Ben het even 'kwijt'. Is er nu al een plek gevonden waar we elkaar gaan ontmoeten?

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wendy, ook van mij een knuffel. Hopelijk helpt het praten. Moe zijn en een baby hebben kunnen soms niet zo rationele reacties uitlokken... hoop dat het zoiets is.

Ellen, opgroeien is inderdaad lastig, maar het gevoel van trots is ook fijn hoor, als ze weer iets zelf kunnen. En wat slaapt Dante lekker lang!

Hier een heerlijk rustige kerst gehad. Joris heeft zich prima gehouden met al het visite-gebeuren. Heerlijk kind! Nu zitten we lekker uit te buiken op de bank.

Geplaatst

Dank jullie wel voor de reacties. Hij slaapt nu bij zijn ouders. Baal wel maar begrijp t ook. Hij is heel moe en moet goed slapen. Maar ik ben ook moe, wil ook slapen. Bah, wat een gedoe. Heb al veel voor hem opzij gezet. Had gehoopt dat we deze week alles samen konden doen, omdat ik volgende week weer moet werken. Mara was nu weer helemaal uit haar ritme. Had 2 dagen niet gehuild TOT vanavond. Nu was t weer als voorheen.

Soms weet ik niet of ik t wel wil goed maken.lijkt steeds wel iets anders te komen. Weet niet of dit nu de hormonen zijn of dat ik t ook echt zo voel. Weet wel dat ik dit niet meer kan op deze manier...

Geplaatst

Wendy wat naar om te horen sterkte meis hopelijk komt het allemaal goed

ellen piet ook bijna weg hopelijk was dat gewoon even onenigheid

hopelijk verder allemaal fijne dagen gehad ik kom morgen uitgbreid terug

Geplaatst

Hoi Wendy,

Wat rot voor je! Ook van mij een knuffel! En voor de kleine Mara!

Het lijkt alsof ze de spanningen aanvoelen hè? Moeilijk voor je met n huilende kleine erbij. Ze gaat vast zo wel weer slapen, hoor! Sterkte!

Geplaatst

Pffff Wendy wat moeilijk voor je. En kindjes reageren daarop... Heel moeilijk en confronterend. Kan ze misschien lekker een x bij je in bed slapen? Heb je misschien ook een beetje troost (wel veilig doen) en kunnen jullie allebei slapen.

Veel wijsheid gewenst,

Toverstafje

Geplaatst

Ze is nu stil. Hoop dat ze in slaap is gevallen. Nu nog zelf proberen te slapen. Ben bang dat t alleen maar denken en huilen wordt. Kan t op t moment ook alleen maar hier kwijt. Mijn moeder heeft genoeg aan haar hoofd ( opa is haar vader). Vrienden met wie ik erover zou willen/kunnen praten zijn weg. Anderen zouden t toch niet begrijpen.

Heb soms t gevoel dat ik alles maar alleen moet doen. Zou niet voor t eerst zijn helaas.

Geplaatst

Goh Wendy,

Het is echt een heftige situatie!

Snap dat jij je moeder op dit moment niet wil belasten met jou problemen/zorgen, maar ik denk dat ze zeker wel voor jou klaar zal staan.

Natuurlijk heeft je moeder het nu moeilijk, maar ze zal jou ook willen troosten als ze wist wat er nu gaande is, toch?

Als je verder op dit moment niemand hebt zou ik overwegen om je moeder dit te vertellen en steun bij haar te zoeken.

Hopelijk lukt het je om morgenvroeg ook sterk in je schoenen te staan als Noah wakker wordt en zich af vraagt waar papa is.

Dit zal echt niet meevallen.

Nogmaals sterkte!

Geplaatst

Och Wendy, wat rot allemaal. Mijn ervaring is dat mannen (in ieder geval de mijne) altijd veel meer gedoe maken van dingen als ze slecht slapen. En als ze slecht slapen door een baby dan is dat allemaal véél erger voor hen dan voor de moeder, tenminste, zo doen ze het dan laten overkomen. Ik kan me daar vreselijk aan ergeren. En ik herken je gevoelens ook wel een beetje. Ik vraag me ook wel eens af of dit het nou is, zeker als ik het gevoel heb dat de zorg voornamelijk op mij neerkomt (en dat doet het toch, ook al helpt de mijne wel mee als ik het vraag). Ik wijt het toch echt aan de hormonen, want toen ik zwanger was had ik er geen last van. Uit ervaring kan ik zeggen dat het een grote impact op je leven heeft om in korte tijd 2 kinderen te krijgen. En dan zit je nu nog in die eerste 3 maanden die per definitie het lastigste zijn (vind ik) met een baby die dan ook nog 's veel huilt. Ik denk dat je het allemaal even tijd moet gunnen. Ik hoop dat je man snel weer thuis is (en dan ook gezellig thuis). *knuffel*

Geplaatst

Lieve Wendy,

Mannen hebben ook een pak minder geduld op vlak van huilende baby's en kleine kinderen, als het op slaaptekort komt en bijgevolg concentratie naar het gezin toe. Moeders zijn nu eenmaal 'geprogrammeerd' om ervoor te zorgen (en is het ook niet altijd met liefde) en dat geduld hebben moeders vaak wél om zich erdoor te slaan. Gelukkig maar. Ik denk ook dat het de hormonen zijn, samen met een huilende Mara en een kleine Noah die allebei zoveel aandacht vragen dat het moeilijk wordt om op jullie relatie te concentreren. En je opa dan ook nog eens.. Hopelijk hebben jullie kunnen slapen vannacht en geeft de ochtend wat moed. Ik zou het zeker en vast met je moeder bespreken hoor, al heeft ze het zelf ook moeilijk. Maar ze zal graag een luisterend oor zijn en jij zal je hart kunnen luchten.

Kunnen de kinderen bij iemand terecht? Zo kunnen jullie misschien met jullie tweetjes iets leuks gaan doen, of toch tenminste het uitpraten. Zo'n soort onenigheid komt uit een opeenstapeling van kleine onuitgepraatte dingen vermoed ik. Dat hij zoiets kras zegt als niet gelukkig zijn met het gezin kan niet zomaar komen, toch?

Dikke knuffel ook van mij in elk geval. Het is een nieuwe dag vandaag, met nieuwe hoop.

Ellen

ps: Dante tot 5u30 geslapen, ga ik terug naar af dan om hem naar zijn eigen kamer te sturen?

Geplaatst

Dames, bedankt!

T was een slechte nacht. Heb amper geslapen. Heb van mijn man nog niks gehoord. Moet zo boodschappen gaan doen. Ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Mijn moeder weet van de situatie. Is gisteren nog even geweest maar zag dat ze t veel te moeilijk heeft nu.

Ik heb wel voor mezelf besloten dat er iets moet veranderen want zo kan ik dit niet meer.

Ellen, weer een goede nacht zeg. Zou overdag 1 slaapje gaan proberen. Zou starten met een moment dat hij normaal altijd goed slaapt. Succes!

Geplaatst

Wendy,

Nogmaals heel veel sterkte!

Ook mbt de situatie met je opa.

Ellen,

Als je het zo schrijft ziet het er 'zielig' uit. "naar zijn eigen kamer sturen."

Meid, als het gevoelsmatig nog niet goed aan voelt moet je het gewoonweg nog niet doen.

Als jij er aan toe bent kun je die stap makkelijker nemen en zal Dante zich er ook prettiger bij voelen.

Hoe veel slaapt Dante overdag?

Overdag ligt Dante toch wel al in zijn eigen bedje op zijn slaapkamer?

Mijke heeft een goede nacht gehad. Rond 21.00u naar bed en om 3.15u wakker geworden, om 4.00u naar bed en hierna om 7.30u weer wakker.

Toen ze klaar was met drinken hoorde ik flink wat gepruttel in de luier.

Dacht dat ik ze even kon gaan verschonen en hierna 'snel' terug in haar bed kon leggen zodat ze nog door kon slapen.

Nou, dat 'snel' zat er niet in.

Haar hele rug vies, romper, pyjama, slaapzakje. Heb m'n man geroepen (die was bijna de deur uit) om in de tummy tub een laagje water te doen zodat ik haar kon wassen.

Hierna heb ik haar nog wat bv gegeven en is ze moe en voldaan naar bed gegaan.

Nu hoor ik haar geluidjes maken, tevreden geluidjes.

Laat haar dan nog altijd even liggen zodat ze eraan kan wennen dat ik niet altijd meteen kan komen.

Geplaatst

Ik ben vanochtend met manlief en Joris naar de stad gegaan. In mijn handtas met vooruitziende blik een doekje, luier, billendoekjes, fles en poeder gestopt. Maar goed ook, want tegen 11 uur had Joris het helemaal gehad en hij had HONGER! Ik dus met een gillende sirene in de V&D naar La Place. Daar om wat warm water gevraagd en 'm daar de fles gegeven. Vervolgens was meneer weer tevreden en konden wij onze winkelactie vervolgen met minder herrie ;-). Voor Joris en manlief niet geslaagd, maar voor Thomas dan weer wel. Ach, dat kan Joris straks ook allemaal aan, dat is dan wel weer makkelijk. Ik heb al gezien dat als Thomas naar maat 92 gaat, er een heleboel winkels bij komen om te kijken voor leuke kinderkleding. Tot aan maatje 86 is het redelijk behelpen...

Wendy, hoop dat het goedkomt. Ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft, als het maar niets overhaast is...

Wish, lekker is dat he? Zo'n luierincident... komt hier ook regelmatig voor, maar dan bij de oudste. Nou ja, is ze inmiddels alweer lekker in bad geweest, hoeft dat ook niet meer, toch?

Ellen, had Dante dan vannacht al in z'n eigen kamertje geslapen? Hier varieert de tijd van wakker worden ook nog wel hoor. Natuurlijk altijd vroeg als we er zelf niet uithoeven en laat als het eigenlijk niet kan... Vanochtend hoorde ik Joris om 6 uur voor het eerst, maar na 2 huiltjes heb ik 'm tot 7 uur niet meer gehoord. Net als Wish sta ik ook niet bij de eerste huil aan bedje, Joris moet er aan wennen dat hij af en toe maar even moet wachten. Natuurlijk kon ikzelf niet meer in slaap komen, dus de dag begon al vroeg...

Volgende week begint mijn werk weer. Aargh! Ik heb niet zoveel zin. Heb tegen mijn man gezegd dat ik direct ga opzeggen als we de staatsloterij winnen (1/2 lot, dus hoofdprijs voor ons maximaal 15 miljoen), maar ja, die kans is natuurlijk niet zo groot. Dus ik ben bang dat ik volgende week weer moet beginnen. Nou ja, als ik eenmaal aan het werk ben, dan is het wel okee denk ik.

Deze week nog maar 's goed aan de poets in huis dan, zodat het hier netjes is en ik het alleen nog een beetje hoef bij te houden de komende tijd.

Geplaatst

Hoi Wendy,

Nog even: als oververmoeidheid een van de oorzaken is, loont het misschien de moeite om elkaar nachtrust 'te geven'. Dan is er altijd 1 vd 2 uitgerust, bijvoorbeeld degene die moet werken en dan in het weekend andersom. Tot voor kort sliepen wij om en om op de logeerkamer zodat er altijd iemand fit is hier en minder snel aangebrand. Slaapgebrek is zo gevaarlijk, zeker voor relaties.

Ben het verder met de rest eens dat het een groot deel 'hormonen' is wat meespeelt. Ook bij hem!

Overigens hadden wij hier ook gedoe. Ik had zoals ieder jaar nog wat cadeautjes voor onder de boom voor ons allen. Echt ook mijn best voor gedaan. En wie staat er weer met lege handen.... Ik vond het echt zo erg! Na alle drama's om zwanger te raken, een keizersnee, superspannende bevalling etc etc neemt hij niet eens de moeite om, juist in deze tijd, iets leuks te doen. Kerstavond en 1e kerstdag heeft hij goed weten te verpesten voor mij, terwijl ik me zo verheugd had op een knusse warme tijd met z'n viertjes.

Zo zie je maar ieder huisje heeft zijn kruisje.

Sterkte en lucht vooral je hart hier. Hoop dat hij terug is.

Geplaatst

Dante slaapt inderdaad overdag in zijn bedje. Het is dus maar een kleine drempel om hem ook snachts daar te leggen. En toch.. Misschien toch nog een weekje uithouden. Tot na nieuwjaar hihi. Bedankt Wish (smak!)

Zijn jullie ook zo emotioneel? Ik ben de laatste tijd super emotioneel met hem. Ik kan wiegend met hem de kamer doorlopen op muziek, zijn hoofdje dicht bij mij en dan plots voel ik de tranen komen. Omdat hij er is!

Toverstafje,

Piet heeft tijdens kerstavond ruzie gemaakt en de hele weg terug naar huis over deze 'klotemaatschappij' zitten schelden. Dus leuk was dat ook niet. en hij heeft ook niks voor mij, net omdat hij zo slecht gezind is de laatste tijd. Maar nu gaat het weer beter. Al verwacht ik geen cadeautjes meer. Ik heb wél een superleuke cadeau voor hem, die met oudjaar ga afgeven. Ach ik trek het me niet teveel aan. Samen zijn is toch het belangrijkst, niet? Al snap ik je teleurstelling wel.

Wendy,

Hoe gaat het met je? We denken aan je.. Lucht je hart hier inderdaad maar op!

knuffel:hugs2:

Geplaatst

Oh Ellen, ik krijg helemaal tranen omdat je zo mooi beschrijft hoe emotioneel je bent over Dante! Ik kan het soms ook nog niet geloven, dat dit heerlijke lieve mooie gezonde kind van en bij ons is!

Hier is het ook weer goed hoor, mijn man is niet zo moeilijk. Ik ben de explosiefste van ons 2, hij de verstandigste. Het is waar wat je zegt, samenzijn is het belangrijkste. En hij is een supervader voor onze kindertjes.

Wendy hoe gaat het nu met en tussen jullie?

Geplaatst

Hier gaat t wat beter. Hij is vooral heel moe waardoor alles erg zwaar valt en hij nergens zin in heeft. Hij wil wel verder met ons en zegt van ons te houden. Ik wil dit wel geloven maar vind t nog wel moeilijk. Eerst maar zien of er echt wat veranderd. Vanavond gaat hij met een vriend naar de film, dit stond al gepland. Dus voor mij weer een avond alleen... Morgen ook want dan wil hij weer bij zijn ouders slapen. Ach ja.

Met mijn opa gaat t niet goed. Kan niet slikken, krijgt sondevoeding. Kan niet praten of reageren. Mijn modern vroeg of ik deze week nog langs kon gaan, denkt dat t voor t laatst is. Ga donderdag langs denk ik.

Mara ligt nu weer te huilen. We moeten weer helemaal opnieuw beginnen...

Geplaatst

hi meiden,

Ik heb net even mijn best moeten doen om bij te lezen en helaas lees ik niet allemaal leuke berichten.

Wendy, wat zul jij het onwijs moeilijk hebben om het moment. Ik hoop dat je inmiddels met je man gesproken hebt en een en ander is uitgesproken naaar elkaar. Zo te lezen is jullie probleem niet even zo maar opgelost, maar ik hoop dat er een begin gemaakt is voor jullie. HIer kun je in elk geval altijd je hart luchten en even van je af schrijven. Sterkte te komende tijd in elk geval. Dikke knuffel voor jou in elk geval!

Ellen, ik herken heel erg wat je schrijft over het rondlopen met Dante en het emotioneel zijn. Ik heb dat ook. Ik heb ook kerstavond echt een potje zitten huilen om hoe gelukkig ik nu ben en over het afsluitend van een voor ons zo bijzonder jaar. Vorig jaar ben ik vandaag begonnen met het spuiten van de deca voor de ISCI poging waar Jorrit uit geboren is. Toch ook wel bijzonder hoor dat dat al weer een jaar geleden is. SOms blijft het allemaal zo onwerkelijk en als ik dan weer naar mijn mannetje kijk komen de tranen weer in mijn ogen. Het is en blijft een wonder.

HIer ee nprima kerst gehad moet ik zeggen. Wij doen geen kadootjes voor elkaar dit jaar omdat we net een nieuwe tablet gekocht hebben. Toch kreeg ik de dag voor kerst wel een mooie bos rozen van Mark en Jorrit. Erg lief. Verder heeft Jorrit zich dus prima gedragen en hij heeft heel goed in het campingbedje geslapen vanacht. Gewoon weer tot 8 uur, al was hij om half 7 al even kort wakker. Vandaag is hij wel wat jengelig wat denk ik komt door alle indrukken van de afgelopen dagen. Vanmiddag heeft hij bjina niet geslapen, maar hij ligt nu even lekker in zijn bed (terwijl hij normaal nooit lsaapt om deeze tijd). Nu nog twee daagjes samen vrij en dan gaan mark donderdag de nachtdienst in voor 3 nachten. Heeriljk zo even tijd met zń drietjes, want daar was weinig tijd voor de afgelopen twee weken.

Geplaatst

Hai meiden,

Wat een emoties....Wendy, wat shit voor je, en natuurlijk net op zo'n moment een ontroostbare Mara....Ik hoop dat jullie eruit komen samen!

Ellen, ik herken die emoties zeker! Ik heb nog steeds elke keer als Jim zo stralend naar mij lacht, dat bij mij de tranen opwellen...Dan vind ik hem zo lief en mooi en geweldig! Jim begint nu trouwens naast oe en aaa te brabbelen ook medeklinkers te oefenen ' prrr' en 'brroe', echt zo leuk!

Onze kerstdagen zijn heel goed gegaan. Jim heeft gewoon allebei de avonden de hele avond geslapen, en wij hebben dus heerlijk van beide kerstdiners kunnen genieten. En ook overdag ging het goed (sinds de herontdekking van de draagdoek). Vandaag was het echter weer drama, vanaf half acht was meneer klaarwakker en huilerig, zelfs even goed ontroostbaar. Hij bewoog ook weer heel onrustig en spuugde veel. Om 15 uur moesten we bij de kinderarts zijn en gezien alle klachten dacht hij aan reflux. We hebben nu omeprazol voorgeschreven gekregen. Best een heftig middel dus we moeten dit een week proberen en als we dan nog helemaal geen verbetering zien, dan moeten we daar weer mee stoppen. Het moeilijke slapen zou kunnen komen door de reflux maar kan ook gewoon komen omdat het een pittig mannetje is, dat moeten we dus deze week bekijken. Verder benadrukte hij dat rust en regelmaat wel heel belangrijk was en hij vond dat we dat heel goed deden (dus elke 10 minuten troosten en alleen bij overstuur raken oppakken). Op 11 januari hebben we een terugbelafspraak met de arts. Mocht de Losec niet werken, dan moeten we terugkomen. Afwachten dus!

Geplaatst

Ja, daar zeg je wat Doortje, Jim kan vandaag natuurlijk ook een huilerig dagje hebben door alle indrukken van afgelopen dagen...Fijn dat jullie een leuke kerst hebben gehad! Ik heb van mijn vriend deel 7 van Desperate Housewives gekregen, een serie die ik tijdens mijn zwangerschap veel heb gekeken. Kan ik nu mooi deel 7 bekijken tussen de huilbuien door :). Voor mijn vriend heb ik een grote zak drop gekocht, haha, hij wist echt niet wat hij wilde hebben en als hij wat wil hebben dan koopt hij het vaak gewoon (tot zekere hoogte dan he, we zwemmen nou ook weer niet in het geld of zo) maar het is best een snoepkont dus...Mijn vriend heeft trouwens alleen maar etenswaren gekregen voor Kerst, Marmite en custard cream cookies, Orange Curd, Mango chutney (van de Engelse tak van de familie) nog een zak drop en Maltezers. Het is wel duidelijk wat zijn hobby is, haha!

Geplaatst

Jeetje Wendy, wat heftig meid. Vreselijke situatie.

Misschien kan ik je een tip gewen voor Mara?!?

Ze zeggen dat huilen niet voor niks is. We zijn naar de osteopaat geweest voor Emma en het blijkt dat haar eerste wervel scheef staat. Ook had ze moeite met poepen. Zonder hulp van ons kon ze bijna niet. Het deed haar zo pijn dat ik altijd wist wanneer ze gepoept heeft. Nadat we geweest zijn bij de osteopaat is ze gewoon een andere kind! Echt waar! Zo lief! Ik heb haar bijna 1 week niet horen huilen en poep luier is een verrassing voor ons. We horen haar niet meer.

Denk maar even na en heel veel sterkte met alles, dikke knuffel voor je, kan me niet voorstellen wat je allemaal mee moet maken,

Liefs, Violeta

Geplaatst

Ik wil met jullie ook delen hoe Emma geslapen heeft ongelooflijk. Gister avond om 19.30 gegeten en normaal gesproken zal ze om elf uur dn vier nog eten nee hoor ze was pas 05.30 wakker. We konden het niet geloven, toen we naar bed gingen om 23.00 ze lag zo lief te slapen dat we dachten laat maar we zien het wel , maar dit hadden we niet verwacht. Ik ben benieuwd voor vanavond :)

Groetjes

Geplaatst

Zo...eerst maar eens even bijgelezen!

Wendy, hoe gaat het nu? Wat een vervelende situatie! Veel sterkte!!

Violeta, fijn dat het nu zo goed gaat met Emma. Hoevaak zijn jullie nu naar de osteopaat geweest?

Heerlijk he, zo'n kletsertje. Hier ook steeds meer geluidjes. Soms ligt ze in haar bed uitgebreid te praten tegen haar knuffel, erg leuk om te horen.

De kerstdagen waren erg druk, maar wel gezellig. Vandaag met een vriendin naar de sauna geweest...even relaxen...heerlijk!

Ik merk ook wel dat mijn man minder kan hebben...een nachtje minder slaap en dan niet te genieten. Ach, niet altijd even gezellig, maar gelukkig geen echte ruzie. Op de een of andere manier gaan wij daar anders mee om.

Geplaatst

wendy ik hoop dat jullie er samen uit gaan komen hoor,het zijn ook best heftige tijden allemaal....

toverstafje wat jammer dat je zelfs niks had...soms zit dat er bij mannen gewoon niet echt in hé mijn man gaat het leren nu....we zijn 6 jaar getrouwd hihi

Met feline gaat het de goede kant op eindelijk.....zou fijn zijn als ze weer de oude is als ik ga werken....5 januari mag ik weer

heb er niet erg veel zin in...maar denk dat het wel weer goed komt

vrijdag is sanne jarig dus we zijn met voorbereidingen bezig

ook het huis opruimen wat een spullen zijn er in gekomen en er moet toch echt ook wat uit

hier onze prinsesjes

[ATTACH=CONFIG]3175[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3176[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3177[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden