Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Iedereen aan het goochelen met de dagindelingen... zijn jullie je ook al voorzichtig aan het voorbereiden op het weer-gaan-werken? Ik maak me nu al zorgen om de ochtendspits... hoe vroeg moet je wel niet opstaan om iedereen op tijd gevoed, gewassen, gewatergolfd en in de kleren en de deur uit te krijgen?? Op dit moment word ik wakker van Maurits, meestal tussen 7 en half 8 en dan krijgt hij eerst de fles, dan na het uitbuiken leg ik hem nog even terug en ga ik zelf kolven, daarna ga ik douchen en ontbijten en daarna ga ik het mannetje wassen en aankleden. Gaat prima maar we zijn nu ergens tussen 9 en 10 klaar, hihi, en dat gaat straks toch echt anders worden!

En ook velen op ID-jacht geweest zo te lezen. Bij ons ging het van een leien dakje! Gisteren de foto laten maken; de fotograaf keek wat zuinig en zei dat het lang kon duren, maar ons fotomodelletje stond binnen 2 minuten perfect op de foto! En vandaag naar het gemeentehuis getogen, ingesteld op drukte en lang wachten, maar we waren gelijk aan de beurt en stonden dus binnen 5 minuten weer buiten. Wat een mazzel!

Laika, wat goed dat het wat beter gaat met Jim en zijn ritme! Maar wat naar dat je nu zelf niet meer slaapt... hopelijk komt dat snel weer in orde! En je ouders hebben opgepast; en die van Doortje ook al. Wij zijn nog niet tegelijk weg geweest dus hebben nog geen oppas nodig gehad. Ik heb wel mijn moeder al 'gereserveerd' voor binnenkort, maar ze ziet er nog wat tegenop en wil nog een keertje oefenen met een aantal zaken (we hebben nog al een enge trap waar ze niet zo goed op- en af durft met Maurits bijvoorbeeld).

Esk moet al bijna weer aan het werk; kan me voorstellen dat je daar tegenop ziet...

En Ellen heeft betere nachten, fijn hoor! Akara wil gaan afbouwen - ik ben wel erg jaloers op je dat jij zo'n goede productie hebt. Ik kolf nog steeds fanatiek maar red nog altijd maar drie van de vijf voedingen (maar daar heb ik me wel bij neergelegd). Ik ben wel van plan op het werk ook te gaan kolven - en ik hoop heel erg die drie voedingen vast te kunnen houden; dat zal wel een uitdaging worden. Ik heb nog geen enkele voorraad kunnen opbouwen, het gaat elke keer schoon op (ik heb elke keer zo'n anderhalve voeding in het voren dus ik moet echt wel minimaal vier keer (maar liever vaker) per dag blijven kolven).

Maurits is een slaapkopje - hij slaapt 's nachts keurig van middernacht tot 7 uur / half 8 en overdag ook nog erg veel. Wel moet ik toegeven dat ik hem nog steeds altijd bij me in de buurt heb, dus overdag slaapt hij beneden. Ik zit er een beetje tegenaan te hikken om hem na de vroege avondfles in zijn bedje boven te gaan leggen; probleem is dat na die fles meestal zijn meest wakkere periode is...

Hebben we nou eigenlijk al een locatie voor 11 februari, ik geloof het nog steeds niet hè? Zoeken we nog steeds in de buurt van Gorinchem of mag het ook weer in de buurt van Utrecht (waar ik in elk geval beter bekend ben)?

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@marmira,

Tja, ik heb ook nog geen idee hoe het met hrt ochtendritueel moet als ik weer ga werken. Ik moet jorrit straks om 7.30 uur afzetten twee keer per week. Twee andere dagen moet ik zelf om 6.30 de deur al uit, maar is mijn man thuis. Dan moet ik dus alleen kolven. Het zal vast wel goed komen dan. Daar vinden we onze weg ook wel weer in.

@wish,

Heb je mijke nog uit bed gehaald gisterenavond?

Geplaatst

Doortje,

Het is niet nodig geweest om Mijke wakker te maken. Om 22.45 werd ze zelf wakker.

Om 23.30 naar bed gegaan en om 5.00 werd ze wakker en nu net om 8.15.

Marmira,

fijn dat Maurits snel goed op de foto stond.

Ik heb al 1 oma blij kunnen maken met een foto.

Ik hoef pas eind februari te gaan werken.

Maar die ochtendspits, tja hoe we dat gaan doen....

Wel gaan we een paar keer oefenen. Doen we net of dat ik om 6.30 naar mijn werk ga.

De spits komt dus op mijn man zijn schouders terecht.

Deze ochtend krijgt ze de prikjes. We zullen zien hoe het gaat lopen.

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen (20/12/11: 5,4kg/59cm)

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

03 november:Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

22 december: Mijke consultatiebureau en vaccins

3 januari: Dante Kind&Gezin tweede reeks vaccins

9 januari: Anne consultatiebureau en 2e ronde vaccins

10 januari: Joris consultatiebureau en 3e ronde vaccins

11 januari: Jorrit consultatiebureau en vaccins

12 januari: Jim consultatiebureau en 2e ronde vaccins

11 januari: Feline wijkverpleegkundige en vaccins

16 januari: Mila consultatiebureau en vaccins

24 januari: Maurits consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai: Alexis consultatiebureau en 2e ronde vaccin

succes Wish en Mijke!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook ik heb geen idee hoe ik het zal moet doen met de ochtenden. Vandaag werd hij om 6u30 wakker (om 22u30 laatste voeding) en om 7u heeft hij gegeten. Voor mij mag hij perfect om 6u30 eten, en dan vermoed ik dat het nog wel zal lukken. Maar als ik dan ook nog eens wil kolven 's ochtends, mezelf klaarmaken en eten en dan eerst naar het kdv om dan pas naar m'n werk te kunnen vertrekken waar ik ook al tijd zal verliezen door te kolven, dan zal ik behoorlijk lange dagen maken op m'n werk hihi. Blijkbaar lukt het wel om een nieuwe melkportie af te kolven een uurtje na de ochtendvoeding en dat zou ik best wel willen volhouden. Van mij mag hij zolang mogelijk bv krijgen, ook als hij al vast voedsel krijgt. Hou mij maar zolang mogelijk van de Nestlé's en Nutricia's af..

Oei, eentje wakker!

Geplaatst

Wij hadden vanochtend een goede ochtend. Binnen het uur beide kinderen aangekleed en respectievelijk pap en fles gekregen. Daarna beide kinders weggebracht en zojuist weer opgehaald. Nu ligt Joris boven te huilen, maar ik heb goede hoop dat hij nog wel in slaap sukkelt. Hij werd ook wakker van het overleggen van Maxi-cosi naar bedje, misschien had ik 'm gewoon moeten laten liggen in de maxi-cosi... nou ja, volgende keer beter. Joris had het goed gedaan op het kinderdagverblijf. Een beetje geslapen, goed gedronken en veel liggen rondkijken. Volgens de medewerkster een enorm makkelijke baby (maar dat wist ik al), want hij was helemaal niet lastig geweest, had niet eens gehuild. Nou, dat brengt dus met een lekker gevoel weg. Alleen dat laatste stukje dus (van kinderdagverblijf naar huis) mag dus wel iets soepeler, want hij huilt nog steeds. Ik ga nog 10 minuten aankijken en dan komt hij er maar uit...

Geplaatst

Esk, fijn dat het goed gegaan is. En binnen het uur!! Moet nog zien of dat hier ook zal lukken. Ben wel benieuwd hoe dat zal gaan.

Wordt 's avonds van te voren alles al klaar zetten/leggen denk ik. We zullen zien.

Eerst vandaag maar eens naar de kerstviering, wel apart. Geen groep kinderen begeleiden, rustig zitten en kijken. Had het er al met een collega over...mis wel gezelligheid, maar ook een heleboel werk qua voorbereiding.

Ellen, goede nacht gehad! Fijn.

Wish, hoe is het gegaan met de prikjes?

Hier een goede nacht, ze werd om 6 uur wakker. Is wel vroeg, maar ze lag er al om tien uur in! Lijkt hier wel dat hoe eerder ze in bed ligt hoe langer ze slaapt...vreemd??

Geplaatst

Hoi

Ik heb n optie op 11 feb om 13.00 uur voor n high tea in restaurant Hipper in Gorinchem die speciaal voor ons open gaan s middags. We zitten in t lounge gedeelte en pas om 5 uur kunnen er andere gasten komen.

Kosten 19,95 pp

Wat vinden jullie? Zal ik definitief boeken? Is de aanvangstijd goed?

Geplaatst

Ja, binnen het uur, maar dat gaat jullie straks ook allemaal lukken hoor. En op werkdagen zal ik normaliter iets meer hulp hebben van mijn man, dus dan gaat het binnen het uur en ook nog redelijk relaxed. Ik maak de avond ervoor de tassen van de kinderen al klaar (extra sets kleding, slaapzak, boekje van kinderdagverblijf, flesje, poeder etc.) dus in de ochtend hier alleen nog maar aankleden en eten. Badjes doen we altijd in de avonden. De kleding leg ik ook al klaar als de kinderen naar bed gaan en schone rompers en dergelijke worden 's avonds al aangedaan. Dat scheelt al een hoop. En straks doet mijn man Thomas en ik Joris (of andersom) en natuurlijk moeten wijzelf ook nog aangekleed. Ik douche tegenwoordig 's avonds, is veel makkelijker. En tja, wakker maken moeten we dan toch allebei, er zit dan niks "op verzoek" meer in, dat gaat gewoonweg niet als je op tijd op je werk wilt verschijnen, tenminste, bij mij niet.

Fijn toch Moos, dat ze zo lekker slaapt. Gewoon heerlijk van genieten!

Wish, hoe is het gegaan met de prikken? Spannend he, die eerste keer.

Geplaatst

Esk,

Klinkt als goeie tips, van dat klaarleggen en zo. Dat had ik ook al bedacht, maar jij weet intussen ook dat het werkt hihi. Ik heb er plots wel angst voor, om weer te werken! Een week geleden zag ik het nog helemaal zitten, maar nu lijkt het zo gecalculeerd allemaal. Dat voeden op verzoek, gaat inderdaad niet meer mogen. Alsof je de natuur helemaal niet meer mag laten zijn voor wat ze is.

Ik bedacht me net, in wat voor een luxe positie ik zit. Mijn vriend werkt thuis, en dus heb ik altijd gezelschap en/of hulp. Dat besef ik nu pas eigenlijk haha. Nu ja, als hij slechtgezind is en hier de hele dag loopt te vloeken op van alles en nog wat, denk ik soms ook wel eens aan rustig alleen te kunnen zitten hoor :-)

Wish,

Hoe zijn de prikjes gegaan? En hoeveel meet ze nu?

Ik begin 1 februari, en heb ouderschapsverlof opgenomen. Ik wilde vanaf dan 3/5de ipv 4/5de werken, en die ene extra dag ook met ouderschapsverlof toepassen. Maar helaas hebben we hier een nieuwe regering die fors gaat sparen en omdat de beslissingen nog niet zijn genomen zijn de nieuwe aanvraag-behandelingen voorlopig opgeschort. Getver! Ik wil dat echt hebben! Zal morgen maar eens bellen naar de dienst die dit regelt en ik dien de aanvraag alsnog in, want stel dat het toch nog kan?

Valesca,

Haha, ze is inderdaad kleiner en fijner! Terwijl ze toch twee weken ouder is. Straf he! Dante groeit nog altijd 1 cm per week als we zo uitrekenen. Ongelooflijk vind ik dat.

Marianne,

Leg maar vast hoor! Tijdig reserveren is het best en dan hoeven we niet meer te zoeken. Laat je weten dat ik vegetariër ben? hopelijk is het er warm genoeg, als ze speciaal voor ons opendoen.. Vragen we nu de mannen mee?

Moos,

Lekker zeg, zolang geslapen! Inderdaad, vroeger in bed en langer slapen. Ik heb dat van mijn tante meegekregen als raad. Vroeg genoeg in bed steken om ze te leren doorslapen. Ik heb mijn laatste voeding toch al kunnen verschuiven van middernacht naar 22u30. En toch slaapt hij (bijna) steeds tot 7u.

Ik vind het wel spannend hoor, voor diegenen die in januari beginnen werken! Bah bah bah! Ik ben wel blij dat ik al een flink voorraadje heb kunnen maken met m'n melk. Hopelijk blijf ik die voorraad houden!

Geplaatst

Esk,

Petje af voor je dat je binnen het uur klaar was met beide knullen!

Leuk om te horen dat Joris het goed heeft gedaan. Helaas sliep hij dus niet door, of is hij nog wel in slaap gevallen?

Je hebt er goed over nagedacht hoe je het aan gaat pakken met aankleden spullen pakken etc. etc.

Het op verzoek voeding geven gaat er inderdaad van af, dat kan ook niet anders. Dan lukt het je gewoonweg niet om alles klaar te hebben.

Moos,

Dan heeft ze prima doorgeslapen!

Een nacht van volgens mij 23.00t/m05.00u noemen ze al doorslapen.

Marianne,

Wat mij betreft een prima optie!

Super bedankt voor het regelen!

Ellen,

Succes met het proberen te regelen van het ouderschapsverlof.

Hoop voor je dat het nog gaat lukken!

Fijn dat je een voorraad melk hebt.

Mag ik vragen hoe jij dit doet? Na het voeden ook meteen kolven? 1 borst of 2, leeg of niet leeg?

Veel vragen he. sorry!

Maar ik vind het prettig om te weten hoe iemand anders dit doet.

Ik kolf meteen na de voeding en stop met kolven als het flesje vol zit. (130ml)

Kolf dan beide borsten, elke borst een min of 5.

Mijn man gaat niet mee, hij wenst ons veel plezier.

Mijke weegt nu 5500gr en is 60cm lang. Boven het gemiddelde, maar lengte en gewicht passen goed bij elkaar.

Hoofdomtrek is nu 38cm.

Och gossie, toen de prikjes werden gezet moest ze echt flink huilen. Zo had ik haar nog nooit gehoord.

Kreeg er zelf traanogen van.

De vrouw die de prikjes gaf was heel lief en masseerde de plek meteen na het prikken en maakte fietsbewegingen met de beentjes.

Toen we na 15min thuis kwamen heb ik haar bv gegeven, ze dronk prima. (was ook etenstijd voor haar)

Hierna heb ik haar in de draagdoek bij me gehouden.

Dan zitten de beentjes krom zodat er de minste spanning op de spieren komt.

2,5uur na de vorige voeding een schone luier gegeven en bv aangeboden, ze dronk flink.

Hierna weer in de draagdoek gedaan.

Nu ligt ze in de wipstoel te slapen, dan zijn de beentjes ook licht gebogen.

Zal met het verschonen de temperatuur opnemen, hoop dat ze geen verhoging of koorts zal hebben.

Ze voelt niet warmer aan dan ik van haar gewend ben.

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen (20/12/11: 5,4kg/59cm)

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijk.e, dochter van Wish (22-12-11 5,5kg 60cm)

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

03 november:Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

3 januari: Dante Kind&Gezin tweede reeks vaccins

9 januari: Anne consultatiebureau en 2e ronde vaccins

10 januari: Joris consultatiebureau en 3e ronde vaccins

11 januari: Jorrit consultatiebureau en vaccins

12 januari: Jim consultatiebureau en 2e ronde vaccins

11 januari: Feline wijkverpleegkundige en vaccins

16 januari: Mila consultatiebureau en vaccins

19 januari: Mijke consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 januari: Maurits consultatiebureau en 2e ronde vaccins

24 janurai: Alexis consultatiebureau en 2e ronde vaccin

Geplaatst

Marianne, klinkt prima!

Ellen, das zeker een luxe positie! Mijn vriend is vandaag een lange dag weg (vanaf vanochtend 6.30 tot vanavond 22 uur) en juist vandaag is Jim niet te genieten, veel huilen en als ie wakker en beneden is is ie ook wat mopperig. En dan is een dag als deze, in je eentje, lang! Ik heb Jim vanmiddag in bad gedaan en ook dat vind ik handiger om met z'n tweeen te doen. Maar ja, om Jim nou vanavond laat nog te badderen lijkt me niet zo'n goed idee en hij moest wel echt even in bad, gezien de lekkere poepluier en het vele spugen van vandaag....

Gisteren hebben we Jim na de fles van 21 uur laten doorslapen. Hij kwam weer om 2 uur. Bij ons maakt het dus helemaal niets uit hoe laat we hem zijn laatste flesje geven want hij laat er standaard max 5 uur tussen. Wel ging hij lekker slapen om 21 uur (waarschijnlijk omdat ik er naast lag, ik was doodop) en heeft hij uitgezonderd de voedingen van 2 uur en 6 uur lekker geslapen tot 9 uur. Vanmiddag nog even met hem gewandeld en dat ging ook goed. Helaas is het nu sinds de fles van 15 uur echt mis, hij heeft tot nu toe een kwartiertje geslapen en is voornamelijk aan het huilen. Ook spuugt hij veel, misschien toch wat last daarvan?

Lekker Moos, Anne heeft er gewoon 8 uur tussen laten zitten, wat heerlijk!

Geplaatst

Jee Laika, dat zal inderdaad heftig zijn om zo lang alleen met Jim te zijn als hij veel aan het huilen is.

Dan kun je niet even 'op adem' komen door Jim even uit handen te geven.

Is Jim tijdens het badderen wel rustig/ontspannen?

Kan goed zijn dat hij last heeft van het spugen.

Spuug ruikt 'zuur', dus zal dit de slokdarm/keel misschien wel zo kunnen prikkelen dat het vervelend kan zijn voor Jim.

Hoe gaat het nu mentaal met je? Ik wil geen dingen zeggen die verkeerd kunnen vallen.

Maar ik vind het al 'moeilijk' als Mijke even huilt, laat staan als ze niet te troosten is.

Dit vreet energie en die heb je zelf ook hard nodig.

Laika, van mij krijg je een hele dikke:hugs2:

Mijke heeft vanavond flink gehuild. Je kon horen en aan haar merken dat ze last had van de prikjes.

Zelfs tijdens het geven van bv huilde ze regelmatig terwijl ze wel wou blijven drinken.

Zo zielig was dat.

Ze heeft vandaag wel voldoende gedronken zodat ze tussen de voedingen door wel goed kan slapen.

Heb haar een Paracetamol 60mg gegeven en nu slaapt ze in de wipstoel.

Ze had toen straks 37.5.

Geplaatst

Hey Wish, dank je wel, ik vind het ook wel pittig hoor. Jim heeft uiteindelijk tot de volgende fles gehuild. Na de fles heb ik hem nog even beneden gehouden en toen ik hem in de box legde begon hij ineens luidruchtig te lachen en te praten tegen zijn Nijntje knuffel, blijkbaar heeft ie zelf weinig last van zijn gehuil...Daarna weer in bed gelegd waar hij nog zo'n 20 minuten wakker heeft gelegen en 5 minuten heeft gehuild en nu is hij sinds een half uurtje vertrokken. Ik heb voor mezelf maar even een glaasje wijn ingeschonken, dat heb ik wel verdiend ;).

Ik sprak vandaag de verpleegkundige van het CB, zij belde mij om te vragen hoe het inmiddels gaat met het slapen/huilen van Jim. Netjes dat ze zelf bellen! Ik heb haar verteld hoe het gaat en in vergelijking met vorige week is het natuurlijk wel al een stuk beter. Zij denkt dat Jim misschien wel altijd hazenslaapjes blijft doen maar gaf aan dat ik het goed doe zo. Ook vindt zij het verstandig hem na zo'n slaapje van drie kwartier te laten liggen in zijn bedje, zodat hij leert dat zijn bedje een rustplek is, ook al slaapt hij dan niet. Dit omdat duidelijk is dat Jim na die drie kwartier niet uitgeslapen is.

Normaal is Jim wel ontspannen tijdens het badderen (hoewel hij douchen fijner vindt) maar vandaag vond hij het badje ook niet leuk....Hij is natuurlijk ook bijna 10 weken, misschien heeft ie ook wel last van een sprongetje. Tja, ik vul het ook maar in he, nog steeds jammer dat er geen gebruiksaanwijzing bij zat, toen ik beviel ;).

O,o....ik hoor hem weer huilen....

Geplaatst

Doortje wat naar om te horen he dat hij zo moest huilen fijn dat je genoten hebt thuis komen is met een baby extra fijn he

lief filmpje ook!

Esk fijn dat het wennen goed ging!

marmira ja dat zal wel even wennen zijn straks in de spits

marianne is goed hoor die high tea

enne voor degene met meer kindjes nemen jullie die ook mee of alleen de babys

en ze weten dat er veel baby;s komen!?

ellen ik hoop dat het lukt met meer ouderschapsverlof

laika wat naar dat jim zoveel huilt...heb je het idee dat het strakke schema helpt?!

wish naar he die prikjes ik krijg er ook wel tranen van soms hoor ik hoop dat het goed gaat en ze geen last heeft!

ah lees net van wel zo reageerde feline ook hopelijk heeft ze net als feline het nu gehad,die knapte na een zetpilletje ook op

ik moet 5 januari weer werken beetje dubbel,wel weer leuk en gezellig maar aan de andere kant..

nou feline haar tong nog steeds donkergrijs huisarts weer gebeld nu stoppen met spruw medicatie kan zijn dat die het verergert

ik vind het vaak allemaal,heb nu een natuurarts gemaild daar zag ik iets van staat over zwarte tong misschien kan die helpen

laika maken jullie hem nu nog steeds niet wakker voor de late? en hoe gaat het

Geplaatst

Esk, goed bezig geweest vanmogen. Lekker snel gedaan allemaal. Ook fijn dat Jorizo goed deed op het kinderdagverblijf.

Ellen, kan me voorstellen dat je ouderschapsverlof wilt. Hopelijk krijg je het geregeld.

Laika, lang dagje alleen hoor. En behoorlijk pittig als Jim zijndag niet heeft. Geniet maar lekker van je wijntje.

Wish, altijd zielig he die prikjes. Vooral als ze zo moeten huilen. Jorrit had dat toen ook tijdens de voeding. Gelukkig gaat het vaak snel beter.

Wat betreft het kolven: ik kolf regelmatig `s ochtends extra na de 1e voeding omdat dan beide orsten erg vol zitten. Jorrit heeft dan aan een borst genoeg. Ik kolf dan helemaan leeg. Meestal 180-200 cc. Jorrrit drinkt ook flesjes van 180 cc dus dat is wel handig. Ik heb dan 3 uur later in beide borstensamen al weer genoegvoeding voor hem. Hij komt om de 4 uur meestal en soms iets eerder.

Hier en goed dg vandaag. Jorrit was om 8 uur wakker. Toen bv gegeven. Hij heeft van 9.30 tot 11.15 in bed gelegen waarvan 45 min geslapen. Om 11.45 weer bv. Toen gaan wandelennaar vriendenom 13 uur. Hijis om 13.15 in slaap gevallen, toen ik er net was. Geslapen tot 15.45. Toen eene fles gehad van zijn overgrootoma. Vond ze heel leuk om te doen. Om 19.20 fles gehad van papa toen ik aan het sporten was. Hijligt nu sinds 20 uur inm bed maar jengelt af en toe een beetje al is hetnu al 5 min stil

Geplaatst

Esk, fijn dat het goed is gegaan op het kdv.

Wish, hoop dat Mijke zich snel de oude voelt na de prikjes.

Laika, kan me voorstellen dat je baalde dat je nu alleen was, nu Jim zo moest huilen. Hoop dat t vanavond rustig is voor jullie en hij jullie lekker laat slapen.

Valesca, vervelend zeg dat de spruw nog niet over is. Hoe is t met de verkoudheid? Ik weet nog niet of ik moet werken de 11e. Verder is de tijd wat lastig om Noah mee te nemen. Die slaapt normaal om die tijd. Moet even kijken en overleggen met mijn man als ik mijn rooster heb.

Doortje, fijn dat Jorrit een goede dag had. Leuk dat overgrootoma de fles kon geven!

Hier nu een aantal dagen een strak ritme aangehouden voor Mara en niet meer bij mij in de armen laten slapen. Dit lijkt wel te werken voor haar. Het lukt haar nu soms zelfs om zonder te huilen in slaap te vallen in haar bedje. Iedere dag toch wel een paar slaapjes waar ze flink voor moet werken. Huilt dan totaal wel een half uur denk ik. Ze slaapt dan max 1 uur waarna ze wakker is en eruit wil. Zodra ze dan weer moe is van het spelen in de box, weer naar bed. De nachten gaan goed. Afhankelijk van hoe laat de laatste fles is (tussen 21:30 en 22:30) slaapt ze door tot 8:30 (gisteren zelfs 9:30). Daarna slaapt ze meestal meteen weer tot 11 uur.

Morgen met Mara naar mijn werk. Kerstpakketten worden uitgedeeld. Neem dan maar beschuit met muisjes mee. Heb nog geen bezoek van ze gehad, dus doe het dan maar op die manier...

Hier nog een foto van mijn schatjes![ATTACH=CONFIG]3138[/ATTACH]

Geplaatst

Laika,

Heel atent dat ze naar jou bellen om te vragen hoe het gaat.

Vervelend dat Jim bij het baden niet rustig werd.

Misschien last van een sprongetje, zou kunnen.

Mamavannoah,

2 prachtige kinderen!

Valesca,

goed gedaan om de huisarts in te schakelen.

Ben je nog wijzer geworden van die andere arts?

In de avond kregen we gelukkig weer mooie glimlachen te zien en had ze 37.4. Dus de zetpil is wel nodig geweest anders zat ze hoger met de temperatuur.

Mijke heeft rond 22.30 heel goed gedronken en werd rond 23.30 moe en heb ik haar naar bed gebracht.

Ze is vrijwel meteen gaan slapen.

Rond zes uur werd ze voor de eerste keer wakker!

Geplaatst

Zou iemand anders het verder definitief willen regelen?

Ik zit op n iPhone en vind t wat onhandig, ook heb ik niet alle email adressen. En weet ook niet wie er allemaal jA hebben gezegd.

Doortje wil jij het weer oppakken misschien?

Per mail kunnen we onze optie definitief maken.

Onder de 10 personen wordt extra 75 euro in rekening gebracht. Of er verwarming aan is(vraag van Ellen) moet nog nagevraagd worden. Er is voldoende plek nog dus mannen kunnen mee wat dat betreft.

Wil jij t weer oppakken vanaf hier, Doortje?

Geplaatst

Goedemorgen allemaal. Ik zit hier helemaal in m'n eentje beneden. Joris ligt alweer op bed en Thomas is zelfs nog niet eens wakker. Jammer dat de wekker vanochtend afliep voor mijn man, anders hadden we allemaal kunnen uitslapen! Maar goed, ben nu eventjes aan het relaxen met een kopje thee. Joris was vanochtend helemaal nat. Waarschijnlijk (nou ja, zeker) heb ik de luier gisteravond niet goed gedaan. Ach, het bedje moest toch verschoond en Joris moest toch gewassen en schone kleertjes aan. Hij zit trouwens al in maatje 3 luiers, dat gaat hard. 2 hebben we hier overgeslagen.

Straks met de kinderen de laatste kerstboodschapjes doen. Wel een gedoe met twee kinderen, maar goed, wat moet, dat moet. Ik wil eigenlijk ook nog even langs de prenatal voor een dun slaapzakje. Ze zijn nu in de afprijzing (20% korting) en ik heb nog een cadeaubon. Ik was er gister al, maar toen was ik de bon vergeten... balen!

Ik zal ook 's een fotootje van mijn beide kinders uploaden (foto's zijn van afgelopen week):

[ATTACH=CONFIG]3140[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3141[/ATTACH]

Geplaatst

Ha fijn doortje, bedankt!

Ik heb geen datum doorgekregen wanneer het definitief moet zijn. Ze, Bianca, moet je hebben en ze weet dat t wel even duurt om met 12 vrouwen af te spreken :-)

De aanvangstijd heb ik op 13.00 uur gezet maar het kan ook bv om 14.00 uur. Er was hier iemand die met haar andere kindje zat.. Ik weet ff niet meer wie.

Je kunt tijdens de feestdagen wanneer ze gesloten zijn per mail bevestigen: info@hipper.nl

Reservering optie staat op mijn naam.

Net als Ellen ben ik ook vegetariër, maar eet wel vis. Wil je dat nog doorgeven?

Ik zal nog vragen aan m'n man of hij mee wil...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden