Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier ook een hoester en proester. Ik ga vanmiddag maar eventjes langs de huisarts met Joris, want ik vind 'm nog wel erg jong voor zulke zware hoestbuien. Het zal wel een normale verkoudheid zijn, maar omdat hij nog zo jong is laat ik het toch maar even checken. Kan de dokter meteen even naar z'n eczeem kijken... Zelf ben ik ook aan het hoesten en verkouden en Thomas ook. Het reutelt hier allemaal...

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Wish,ja emma slaapt super goed!

Ze ging net voor 00.00 uur naar bed en ze is 09.15 wakker,dus ik dacht de tijden gaan we aanpassen zodat ze eerder komt als ik straks moet gaan werken. Ik leg haar om 22.30 uur naar bed,maar ze komt nogsteeds om 09.15 hahaha....

ah ja ik laat het zo,haar vader is hiet tot september dus het maakt allemaal niet uit. En later gaat ze iets moeilijker aan de tijden,maar goed,het is niet anders.

Ze is een alaapkopje,ik hoop dat de ontwikkelingen niet achteruit blijven omdat ze zoveel slaapt.

Als ik hiet naar jullie verhalen lezen,ze slaapt het meeste,maaaaar ze kan ook een lang stuk wakker blijven en gezellig zijn :)

Geplaatst

wish wat super lief dat je naar je werk gegaan bent met mijke! dat zullen ze geweldige gevonden hebben!!!

ze hebben een bandje om feline haar hoofd gedaan en puntjes erop gezet van neus oren midden,en dat word dan onder een kopieer apparaat gelegd,en kunnen ze goed kijken

het is druk dus lukte niet vandaag...dus vandaar wachten

Geplaatst

Violeta,

Ook al slaapt Emma blijkbaar het meeste van de kinderen in dit topic, maakt niks uit voor de ontwikkeling hoor.

Ze is net wat je al schrijft hierdoor ook wat langer achter elkaar wakker dan bijv. Mijke en hierdoor kan ze toch ook langer 'oefenen'.

Elk kind heeft een andere ontwikkeling, ze bepalen zelf naar hun eigen kunnen wat ze willen gaan ondernemen.

Ben met Mijke aan het oefenen om van de buik naar de rug te draaien, ze vindt het erg leuk om te doen. Linksom en rechtsom en ook terug rollen naar de rug zonder dat ik haar 'teveel' mee help zodat ze haar hoofd zelf leert tegen te houden.

Als ze op haar buik ligt drupt het speeksel in sliertjes uit haar mond Haha!

De wangen smeer ik elke ochtend in met Balneumcreme, ook de handjes een klein beetje omdat die wat schraal zijn geworden van al dat sabbelen.

(deze creme mag ook op de handen gesmeerd worden)

Valesca,

Had eerlijk gezegd geen flauw idee hoe dat ze dit deden.

Nu je uitleg hebt gegeven begrijp ik dat de uitslag niet zo 'snel' tot stand kan komen.

Goh, ik krijg toch wel wat rode wangen door jullie complimenten dat ik naar het werk ben geweest en Mijke in de tummy heb gedaan.

Dit was echt een kleine moeite. Op het werk een winkelwagentje gepakt (hebben een eigen winkeltje in het gebouw) en hier alles in gezet.

Geplaatst

nee dat wist ik ook niet had gedacht en gehoopt meteen duidelijkheid te krijgen maar helaas...zal zo de foto even showen,wel leuk om te zien hoe dat gaat

haha nou goed toch! is gewoon mooi dat je daar de tijd voor neemt!

hier de foto

[ATTACH=CONFIG]3549[/ATTACH] en nog een leuke[ATTACH=CONFIG]3550[/ATTACH]

Geplaatst

moooh wat een schatje, die tweede foto van Feline! Hopelijk weet je het snel!

Dante heeft sowieso een klein koppie, hihi. Donderdag zijn inentingen en dan zullen we het ook weten hoeveel zijn omtrek is. Maar zo nauwkeurig als bij jou zijn ze nooit niet hoor haha. Valesca, je straalt op de foto's met je kindjes! Heerlijk om te zien!

Wish, leuk zeg om haar in de Tummy te zetten op je werk. Dat zullen ze inderdaad heerlijk hebben gevonden daar, zo'n zacht klein wezentje dat lekker lacht naar iedereen. Hoe is het met haar duimpje?

Dante rolt zich ook half om, maar gooit dan zijn hoofd zover in zijn nek dat ik me half zorgen maak of dit wel normaal is. Mn vriend wil zelfs met de kinderarts bellen of dit normaal is. :-)

Violeta, geniet gewoon van dat slapertje haha. En inderdaad iedereen op zijn ritme!

Dante ligt nu op zijn slaapkamer te slapen. Dus vanavond blijft hij er liggen. Hopelijk een hele nacht, misschien laat ik dit keer de deuren wel gewoon open, kat of geen kat. Maar hij zag er wel moe uit, van op de crèche waarschijnlijk. Feit dat hij toch in slaap is gevallen, is er een bewijs van waarschijnlijk, want meestal is hij niet in slaap te krijgen voor 23u. zou ik hem wakker maken om 22u30?

Esk,

ging jij mee naar de babydag? Weet het niet meer.

Er zijn verschillende meiden van het forum op facebook actief. Voor wie het interesseert, pb maar he, dan nodig ik jullie uit!

Geplaatst

Hi ladies!

Violeta, heerlijk toch zo'n slaapkoppie, en het klopt wat je zegt, als ze langer slaapt dan kan ze ook langer wakker blijven!

Wish, leuk idee, badje geven op je werk. En vooral ook heel leuk dat zowel Mijke als de bewoners er zo van genoten!

Valesca, dank voor de foto en de uitleg, is dat ook weer duidelijk. Wij zijn gisteren met Jim naar de kinderarts geweest voor een nacontrole en toen is ie ook weer helemaal gemeten. Zijn hoofdomtrek is 41 cm, hij weegt 6305 gram en is 64 cm lang.

Wish, ik smeer sinds kort ook de wangetjes van Jim in met balneum creme. Zijn wangetjes zijn een beetje schraal van de kou en het sabbelen op zijn vuistjes volgens mij. Van buik naar rug draaien kan Jim al goed. Hij laat gewoon zijn elleboog zakken en helt een beetje naar links en hoepla, daar gaat ie. Daarna ligt ie dan heel voldaan op zijn rug zo van: kijk mij ff, haha.

Ellen, ben benieuwd hoe het gaat met Dante vannacht. Onze ervaring was dat het helemaal niets uitmaakte, hij ging er niet langer en hij ging er niet korte van slapen. Wel vind ik het voor mezelf een stuk rustiger. En je kunt ook weer gewoon je slaapkamer in 's avonds (in plaats van sluipend, in het donker).

Meiden, ik durf het bijna niet uit te spreken maar ik doe het toch...Sinds de drama-dag van afgelopen vrijdag gaat het opeens veel beter met Jim. Vanaf zaterdag heeft hij niet meer gekrijst. Hij huilt nog steeds voor het slapen gaan en dat kan hij ook nog steeds heel hard maar het krijsen is gewoon van de ene op de andere dag gestopt! Omdat we merkten dat hij wel heel gefrustreerd raakte in de inbakerdoek bakeren we hem sinds gisteren ook niet meer in (dat deden we dus overdag nog wel) en ook dat gaat goed. Overdag duurt het nu ongeveer 10 a 15 minuten voordat hij slaapt en 's avonds tussen de 20 minuten en een half uur. Dan zitten we nog wel naast zijn bedje en hebben we onze hand op zijn borst of geven we hem een speentje. Wel blijft hij overdag hazeslaapjes doen maar we hebben gemerkt dat het het beste werkt om hem na zo'n kort slaapje (van drie kwartier) als hij langer dan 1 minuutje huilt er maar gewoon uit halen. Na zo'n 20 tot 30 minuten (!) leggen we hem er dan weer in en dan gaat hij weer slapen. Een of twee keer per dag lukt het hem om wat langer te slapen, anderhalf uur tot twee uur. Rond zijn flesje is ie wat langer wakker dan 20 minuten (een uurtje of net iets langer). Ook lijkt het erop dat we steeds beter tot een voedingsschema komen, namelijk 6 uur, 10 uur, 14 uur, 18 uur en 22.30 uur. Komt hij in de ochtend wat eerder dan 6 uur dan rekken we over de dag steeds een beetje totdat we 's avonds weer goed uit komen. En dat werkt prima. Jim lijkt erg gebaat bij dit ritme en hij is heel vrolijk en gezellig overdag. We hopen natuurlijk dat dit zo blijft!

Wat Jim heel erg leuk vindt is vliegtuigje spelen. Ik til hem dan hoog boven me en laat hem 'vliegen' en dan haal ik hem steeds naar beneden voor een kusje en dan til ik hem weer hoog op. Hij gaat dan echt schaterlachen (en heel erg kwijlen, wat dan weer in mijn gezicht valt, maar ach), zo leuk! Ook vindt ie het enorm grappig om mijn vinger vast te houden waarbij ik dan probeer om los te komen en steeds ' laat los Jim!' zeg. Hij moet dan zo lachen! En verder geniet ie heel erg van liedjes zingen. Tenminste, ik zing en hij luistert ;-).

Geplaatst

ja helemaal leuk faceboook!! maar volgens mij is niet iedereen op facebook....jammerrrr

feline haar omtrek was 39.4 geloof ik ook klein hoor

Geplaatst

dames, even snel een bericht (lees morgen even goed bij).

Ik heb net nog even naar het weerbericht gekeken en het wordt zaterdag nog hartstikke koud. Is het dan wel wat om met al die kleintjes de weg op te gaan?

Het zal daar binnen wel warm zijn natuurlijk, maar het kan maar zo zijn dat we ineens toch sneeuw krijgen en het verkeer weer vervelend wordt. Ik zou het toch vreselijk vinden als we met Jorrit in een sneeuwbui ofzo moeten rijden of met flinke gladheid.

Is het niet beter om onze date even uit te stellen tot het wat beter weer is? Ik hoor graag jullie meningen.

Geplaatst

Ellen,

Je kan proberen om Dante door te laten slapen zonder dat je hem de late voeding geeft.

Met als gevolg dat hij wel vroeg wakker zal worden.

Lees hier nu dat Dante zich om wil gaan rollen. Misschien 'gooit' hij zijn hoofd wel in zijn nek om kracht te kunnen zetten zodat hij over het zwaartepunt kan komen om op zijn buik terecht te komen?

Duim van Mijke gaat nog heel af en toe recht, maar staat hoofdzakelijk gebogen. Ze lijkt er geen last van te hebben, gelukkig maar.

Laika,

Mijke vindt het ook leuk om te vliegen en hier ook met kwijlen. Haha!

Wat top dat Jim niet meer heeft gekrijst.

Merk aan je schrijven dat je weer wat energie (als ik het zo mag noemen) hebt opgedaan nu Jim het ritme op begint te pakken wat jullie hem aanreiken.

Ik heb Mijke om 18.15u bv gegeven en ze is om 18.45 naar bed gegaan en sliep rond 19.00u.

Nu horen we haar wat geluidjes maken, maar ze is verder stil en ligt rustig in haar bed.

Hoop dat ze weer gaat slapen zodat ik haar rond de klok van 22.30u nog kan voeden. Als ze eerder komt wordt het morgen zo vroeg.

Geplaatst

Doortje,

Had eenzelfde berichtje gepost via de mail.

Mij lijkt het onverstandig om de weg op te gaan als dit weer aan blijft houden.

Dus als we het kunnen verzetten heel graag!

Geplaatst

dan zijn we al met 4 meiden die graag willen verzetten. Dan stellen we het gewoon uit. Ik zal het restaurant afbellen en dan moeten we een nieuwe datum prikken.

Akkoord?

Geplaatst

Laika we hebben dezelfde spel hier , vliegtuig haha....ze vindt het super leuk ze lacht en kwijlt .....geweldig is het :)

Wish, ik ben niet echt bezorgd of zo, het was meer een opmerking over de ontwikkelingen . Ze is vandaag ook 2 keer wakker gebleven tussen twee voedingingen en dit is bij elkaar toch 7 uur!

Ze kan nog steeds niet draaien, maar ze zit sinds vandaag. Echt lachen, met dikke wagentjes en beentjes( ze had een jurk aan) echt lachen met haar.

Laika super dat Jim niet meer krijst !

Doortje ik vind niet erg als het zo blijft zoals vandaag bijvoorbeeld. Maar als weer een sneeuw storm komt zal dat niet prettig zijn, met de kleine op de achterbank

Geplaatst

uitstellen hoeft voor mij niet hoor, tenzij het inderdaad opnieuw gaat sneeuwen en vriezen, maar tot nu toe vind ik het reuze meevallen. En uiteindelijk is het maar van de auto naar binnen en terug.

misschien het weerbericht afwachten?

Ja, omdraaien zou eventueel kunnen, maar hij stoot zichzelf er ook nog eens mee af, waardoor hij zichzelf helemaal klem zet tegen zijn hoofdeinde van zijn bedje. Pijnlijk om te zien! En ook in mijn armen doet hij dit vaak, tegen het einde van het eten. Dan is dat happen, een paar keer zuigen, en dan hoofd wegdraaien en volledig strekken. Soms met een huiltje tussen. Een voeding kan zo op de duur een echt gevecht worden. niet leuk..

Geplaatst

Het lastige is dat ik morgen door moet geven met hoeveel personen we komen, dus dat is ook het laatste moment om af te bellen. Ze gaan namelijk speciaal voor ons open.

Op zich is het weer vandaag wel prima geweest, maar richting het weekend voorspellen ze weer iets meer sneeuw, maar ht oeveel is onduidelijk. Het wordt wat wisselvallig in elk geval.

Maar ik vind het ook belangrijk dat iedereen het ziet zitten om te komen natuurlijk. Weet het dus niet zo goed.

Zie net nog dat het wel gaat dooien zaterdag, maar dan is het behoorlijk tricky op de weg, omdat er nog wel vorst in de grond zit en de daardoor opvriezing kan krijgen.

Geplaatst

De meningen zijn wat verdeeld nog dus vind het lastig.

MarMira heeft via mail al aangegeven dat ze het door het weer nog niet echt ziet zitten en twijfelt. De rest hebben we hier kunnen lezen.

Ik wil graag morgen om uiterlijk 11 uur met elkaar beslissen wat we doen. Elkaar zien is natuurlijk wel super tof, maar het moet wel leuk blijven op de weg en in de kou.

Een nieuwe datum kunnen we natuurlijk zo prikken met elkaar.

Graag hoor ik daarom van jullie of je wel of niet komt zaterdag. Als we dan weten hoeveel er over zijn kunnen we beslissen of we wel of niet afspreken

Mijn voorkeur gaat naar verzetten.

Geplaatst

Ook ik wil dan liever de datum verzetten.

Ben geen schijterd op de weg. Maar een uur rijden en dan nog maar zien hoe het weer is als je weer naar huis moet. Neh doe maar niet....

Ellen,

Mijke doet dit bij het voeden ook wel eens.

Als er nog geen toeschietreflex is geweest of de borst is 'leeg'.

Geplaatst

het is inderdaad lastig het lijkt beter te worden maar je weet het niet hé en we willen natuurlijk geen risico nemen dus als jullie liever niet gaan vind ik dat ook prima,en denk ik dat het ook ergens wel beter is;)!

maar ik had er wel zo'n zin in haha

Geplaatst

Doortje ik lees al dat paar meiden willen dat verzetten. We moeten met zijn alle een goed gevoel hebben, dus dan maar een andere keer.

Ik vind het heel jammer! Ik had zoveel zon in, ah ja de volgende keer maar :)

Veiligheid gaat voor!

Geplaatst

Prima, dan zijn de meeste stemmen nu voor verzetten. Ik had er ook erg zin in hoor, maar het weer houd me gewoon tegen. Zeker omdat het niet naast de deur is voor mij.

Ik zal een nieuw datumverzoek doen en de gelegenheid laten weten dat we een andere keer komen.

Ben nu net op mijn werk, maar kan straks weer terug.. ik ben mijn kolfspullen vergeten.. Beetje jammer. Aangezien ik 50 minuten rijd naar mijn werk heb ik dus de rest van de dag maar vrij genomen. Heeeel irritant

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden