Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Doortje,

Nou, een goed begin van de dag zit er voor jou niet in.

Dat de rest van de dag wel wat aangenamer mag gaan verlopen. :toppie:

Zullen we de volgende datum snel plannen? We gaan neem ik aan wel naar hetzelfde restaurant, dan kun je dit tegen hun zeggen.

Durf het bijna niet te zeggen, maar....

Mijke en ik zijn om 11.00u naar beneden gekomen.

Om 8.00u heeft ze gedronken en om 8.45u terug naar bed gebracht en toen werd ze iets voor elf wakker.

Geplaatst

Wish, ik heb ze laten weten dat we een nieuwe datum prikken om bij hun een high tea te komen doen.

Vraagje aan de BV moeders: welke fles gebruiken jullie als jullie afgekolfde melk geven? Jorrit drinkt zo onrustig namelijk. hij is erg afgeleid, ook al zoeken we een heel rustig plekje met weinig prikkels.

Ik zat te denken dat misschien een andere fles kan helpen. Difrax drinkt hij slecht uit en Avent gaat wel redelijk, maar nog steeds onrustig

Geplaatst

Mijke drinkt uit de Avent met speen nummer 1.

Waar de melk soms nog 'te snel' uit komt en ik niet snap.

We proberen om de fles iets naar ons lichaam te draaien zodat ze haar hoofd naar onze borst draait. (niet zo ver hoor)

Als Mijke om kijkt gaan we niet mee met de fles. (dit kunnen mijn borsten ook niet haha)

Je zal neem ik aan al wel verschillende spenen geprobeerd hebben?

Geplaatst

De weekenden die ik in maart en april moet werken weet ik nog niet.

Heb net de roosteraar een mail gestuurd of ze dit aan mij door kan geven. Dan vul ik hierna de datumprikker in.

Pfff, word helemaal kriebelig van m'n haaruitval. Weet nog dat ik een poosje terug had geschreven dat dit bij mij 'nog niet' het geval was.

Nou, ik kan nu echt m'n lol op hoor!

Durf mijn haren niet meer los te laten hangen, dan zit binnen no time m'n rug helemaal onder.

Mijke ligt vandaag vaak in bed omdat ze niet lang wakker kan blijven.

Ze slaapt dan ook niet lang, een uurtje of nog minder en ze is weer wakker.

Geplaatst

de tommy tippie fles word aangeraden voor bv mama's misschien proberen!?

Wat balen ook nog uit je broek....

ik heb de data's ingevult,aantal kan ik niet gaan ook weekend weg maar veel kan ook wel!

laika wat heerlijk om te lezen dat het goed ging hoe was het vandaag? ik hoop echt ook goed!!

ons dametje is alweer 5 maanden vandaag.........

[ATTACH=CONFIG]3561[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3562[/ATTACH]

Geplaatst

Ha Wish , je likt op mij lekker lui dag met Mijke ;)

Doortje ik gebruik het fles van nubby, speciaal gekocht omdat ie op de borst lijkt. Heeft ie 11 euro gekost maar ben heel blij mee. Een aanrader. Ze wilt de speen van avent en Medela echt niet.

Geplaatst

Doortje, ook Mila heeft deze week uit een Nubby fles gedronken. Ging goed, alleen de fles lekt soms. Niet bij het tuitje maar bij de rand. Hij heeft misschien niet goed in elkaar gezeten na t uitkoken. Verder prima!

Ik ben t ermee eens om de afspraak te verzetten. Ook wel zo handig nu veel kindjes verkouden zijn.

Geplaatst

Violeta,

Haha, jij hebt dus ook samen met Emma rustig aan gedaan. Heerlijk is dat om te kunnen doen.

Straks als ik weer ga werken zal ik vaker van die ochtenden gaan houden als ik vrij ben.

Valesca,

Leuk dat je je onderschrift aan hebt gepast. Ziet er fleurig uit!

Ik zit nu aan een glaasje rosé. Mijke heeft om 23.45uur gedronken en zat daarmee op 5 voedingen.

Als dit glaasje leeg is gaan we heerlijk naar bed!

Morgen ga ik naar een goede vriendin, lunchen. Ik haal broodjes en zij het beleg. Gezellig he!

Geplaatst

Marianne, bij mij " lekt " uit het flesje ook. Mijn man heeft het ontdekt dat er een lucht gaatje ergens zit en dan draai ik de fles zo zodat het gaatje bovenop komt.

Wish veel plezier morgen, gezellig zo'n lunch.

Ik heb ook veel haar uitval. Komt het omdat we vitamine tekort hebben?

Geplaatst

Goedemorgen,

Poeh, vannacht heeft Mijke niet doorgeslapen.

Om 2.30 wakker, paar keer de speen gegeven dit hielp tot 3.00.

Om 3.10 bv gegeven en om 3.30 naar bed gebracht.

Hierna heeft ze tot 4.00m geluid gemaakt. Kletsen, jengelen maar niet gehuild.

Om 6.00 weer wakker, om 6.45 uit bed gehaald.

Goed gedronken en buiten heeft ze de hik.

Zo weer terug naar bed brengen.

Geplaatst

Wish, hasruitval is normaal hoor. Tijdens de zwangerschap vallen er geen haren uit. Dit wordt na de bevalling dus ingehaald... Haal soms hele plukken uit mijn hoofd lijkt het wel. Had dat bij Noah ook.

Vervelend van de nacht zeg!

Geplaatst

Wish, Vervelend die haaruitval zeg! Ik heb dat ook heel even gehad, maar niet zo erg als jij het nu beschrijft. Hopelijk is het snel weer over.

Ik heb inmiddels in Gorinchem laten weten dat we niet komen. Ze hopen snel een nieuwe datum van ons door te krijgen.

Hier vandaag een lekker rustig dagje samen met mijn knulletje. Hij ligt nu lekker te slapen. Ik was nog even aan het kijken voor van die swaddles van Aden Anais. Die van 120 x 120 lijken me ideaal, maar ik zit me nu af te vragen hoeveel ik zal bestellen. Ik heb namelijk 5 gewone omslagdoeken in huis. Nu kan ik hem daar nog redelijk in wikkelen, maar dat duurt niet lang meer. Ik denk aan een 4-pack.

Geplaatst

Zie dat ik vanmorgen heb geschreven dat Mijke 'buiten' de hik had. Och gerum, veel te koud....

Niet dat jullie denken dat ik ze buiten heb gezet. Haha!

Wendy,

Wist dat dit normaal was, maar niet dat er zoveeeeeel haren uit zouden vallen.

Hoe lang duurt dit?

Doortje,

Ik heb ook 120x120. Heb er 2 en dit vind ik voldoende.

Maar als een 4-pack voordeliger is zou ik die bestellen.

Ik gebruik ze dagelijks.

Bij het spelen op de bank leg ik een doek onder haar, in de wipstoel, als dekentje als ze in de box ligt, als ik op een ander bv geef leg ik een doek over ons heen, naar het cb, na het badderen etc. etc.

Heb ze niet als inbakerdoeken gebruikt omdat dit niet nodig was.

Heb net naar het MKZ gebeld, om na te vragen of ze de fax met verwijzing van onze ha hadden ontvangen.

Ze hebben 'm binnen.

Nu overleggen ze met de revalidatiearts wanneer er plek is en dan krijgen we een uitnodiging om op gesprek te komen.

Vanmorgen had ze tijdens het voeden haar duim regelmatig recht.

Blijf het raar vinden dat ze soms de hele dag haar duim gebogen heeft en dan soms heeft ze hem wel recht.

Merk wel dat ze haar linker hand nog steeds meer gebruikt dan rechts.

Geplaatst

Ik val even binnen.

Doortje, ik gebruik de tommee tippee fles bij onze Nanne. Dit gaat erg goed.

Heb difrax met verschillende spenen en avent geprobeerd maar dit werkte niet bij haar.

Ik geef nu iedere dag zeker 1 keer bv met het flesje zodat ze dit gewend is als ze naar het kdv gaat.

Heel veel succes.

Geplaatst

Doortje,

Ik heb die doeken als kraamkado gekregen.

Dan zou ik ervoor kiezen om er 4 te bestellen.

Weet niet of dat ze in een winkel bij jou in de buurt ook te koop zijn, kun je ook nog eens kijken.

Mijn vriendin had ze in ieder geval niet via internet gekocht.

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen (03/01/11: 6,650kg/59cm)

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

8 oktober: Bart, zoon van Mientje

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijke, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

03 november:Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

2 februari: Dante 3de ronde vaccins

15 februari: Mara cb en 3e ronde vaccins

20 februari: Anne consultatiebureau en 3e ronde vaccins

22 februari: Mila 2e ronde vaccinaties CB

1 maart: Mijke cb en 3e ronde vaccins

Ellen,

Dante krijgt vanavond zijn inentingen weer toch?

Succes en een knuffel voor Dante!

Geplaatst

Hoooi!

Oh jee, uitgesteld! Ik keek er zo naar uit! Ik heb nog niet gezien wanneer de volgende datum is, benieuwd in elk geval. Alleszins ook geen Elfstedentocht bij jullie, jammer he!

Jahaaa, vanavond de spuitjes. Dat is inderdaad heel erg laat, maar dat komt omdat ze altijd op dinsdagnamiddag de intentingen doen en dan moet ik werken. Dus is dit de noodoplossing.

Hij slaapt al twee nachten goed in zijn eigen kamertje en telkens net op tijd wakker haha.

Doortje, het zat je niet mee met het kolven! Ik was het ook een keer vergeten, maar omdat ik naar de crèche ga om hem te voeden heeft Piet het kolfapparaat daar al kunnen achterlaten in de voormiddag. een thuis werkende man kan toch zo zijn voordelen hebben :-)

Wish, benieuwd wat het ziekenhuisbezoekje zal brengen. Wie weet gaat het vanzelf over?

Wendy, hoe is het met jou? ben je beter intussen?

Ik ga het ook op FB nog es vragen voor de bv-moeders, maar wat zijn jullie kolftips? Filmpjes en foto's bekijken doe ik al, maar extra tips zijn altijd welkom.

Net mijn fiets terug opgehaald, fietszakken laten opzetten en een bagagedrager voor het stuur. Nu nog een kinderzitje achteraan en dan heb ik een echte mama-fiets! :-)

groetjes,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Een mama-fiets, wat gaaf om die eentje te hebben!

Zelf heb ik daar heel lang naar uitgekeken, en nog. (heb er namelijk nog geen)

Kan niet wachten tot dat Mijke kan zitten en dat we saampjes op pad kunnen. Naar de dierenweide, kleine boodschappen doen etc.

Mijke en ik zijn vanmiddag naar het cb geweest.

Was wel benieuwd naar haar gewicht omdat ze de vorige keer in één week 40gr aan was gekomen.

Nu voelde ik afgelopen week wel al dat ze zwaarder is geworden en gokte zelf dat ze rond de 6300gr zou zitten.

Nu is ze afgelopen 2 weken 530gr aangekomen.

Ons 'Hollands glorie' weegt nu 6610gr.

Geplaatst

Raar eigenlijk dat ik schrijf dat ik daar naar uit kijk.

Wil nog zo graag dat ze klein blijft en tegelijkertijd zwijmel ik een beetje weg als ik eraan denk dat ze haar eerste stapjes etc. zal gaan zetten

Geplaatst

hihi ja he wish, heb ik ook hoor.

vandaag precies een jaar geleden testte ik voor het eerst positief. Een héél licht streepje maar het was wel Mini die Dante werd... moet er vaak aan denken de laatste tijd. wat een wonder he..

Geplaatst

ik had dat bij sanne ook wish uitkijken naar het groter worden , nu bij feline wil ik dat ze klein blijft met sanne doe ik die dingen en ik weet dat dit (of er moet een wonder gebeuren)ons laatste kindje is dus wil haar wel klein houden hihi

wat is mijke goed gegroeid!!

ja leuk he onderschrift,sanne hoort er ook bij

misschien maar goed dat zaterdag niet doorgaat onze auto moet naar de garage morgen er ging lampje branden hopelijk geen hoge kosten,zijn net weer beetje aan het sparen

Geplaatst

Hoi,

de prikjes zetten ging goed en tot nu toe is hij nog altijd vrolijk, dus duimen dat de nacht goed zal verlopen.

gek genoeg is hij niet veel bijgekomen en gegroeid, bij bv zou dat wel vaker voorkomen, dat er een dipje is.

Wish, mijn haaruitval is alweer veel beter intussen ,dus je zal er mischien een goeie maand 'last' van hebben. intussen goed blijven verzorgen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden