Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh Wish,ik kom speciaal kijken hoe bij jullie gegaan is. Ik had eigenlijk gehopt dat er een wonder gebeurd was en dat Mijke niet geopereer moest zijn.

Wat erg vind ik het. Gelikkig een kort operatie. 15 min!

Waarom pas september? In verband met haar leeftijd of wachtlijst? Jammer dat ze zo lang moet wachten,ik hoop dat ze tegen de tijd geen last van krijgt.

pfff jullie moeten het ook even verwerken zeker....wat doet toch pijn om te horen dat je klein meisje geopereerd moet worden,ik moet niet aan denken....

Ik stuur een hele dikke virtuele knuffel voor Mijke,

Liefs,Violeta

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank jullie wel voor het medeleven.

Doet me goed!

Violeta,

kreeg toch wel traanogen van je lieve bericht.

Wij hadden al gedacht dat het een operatie zou worden.

En hoe bereid je jezelf hier nu op voor? Ik weet het niet, we zullen zien.

Het gesprek met de anesthesist zal wel fijn zijn om de narcose etc door te spreken.

Inderdaad een wachtlijst.

Maar hoe ouder ze is, des te minder risico's tijdens de narcose......

Geplaatst

Laika,

Haha, leuk omschreven.

Ook hier vliegen de spetters in het rond.

Weer naar 6 flessen, dat is voor papa en mama minder prettig maar Jim zal het nodig hebben.

Hoop dat het effect heeft om hem minder te geven zodat hij niet ' te wakker' gaat worden.

Ellen.

5 maanden!!

Mijke zaterdag 4 maanden.

Geplaatst

Wish, wat rot dat het toch een operatie gaat worden, maar gelukkig pas over een paar maanden. Dan is Mijke ook wat ouder, dat lijkt me wel een prettiger gevoel geven. Gelukkig is het maar een korte operatie en mag ze meteen mee naar huis. En hebben jullie nu nog tijd om je er op voor te bereiden.

*gaap* ben zelf te vroeg wakker geworden. Nou ja, kan ik zometeen een fruithap gaan klaarmaken voor Joris. Dan hoeft Oma dat niet te doen.

Geplaatst

Och Wish, toch een operatie...! Wat vervelend zeg! Gelukkig is het een korte ingreep en mag ze gelijk weer lekker mee naar huis maar leuk is anders. Gelukkig hebben jullie vertrouwen in de chirurg, dat is fijn!

Hier was het vannacht weer vier uur cup-a-soup tijd ;). Om vier uur dus in de praktijk gebracht wat we gisteren hadden bedacht; namelijk een klein flesje geven (90 cc) ipv rekken tot vijf uur, half zes. En dit werkte wel beter! Na het kleine flesje wilde hij wel duidelijk nog meer maar we konden hem toch vrij makkelijk met speentje weer in bed leggen en hij heeft nog tot kwart voor zeven geslapen (wel met nog twee keer troosten maar dat duurde maar kort). Daarna een normale fles om 7 uur en om half acht weer ingebakerd in bed tot 8.25 uur. Daarna eruit en weer in bed om 9.25 en hij slaapt nog. Maar gezien zijn 45 minuten klok verwacht ik hem elk moment weer...Dan hou ik hem op tot 11 uur voor de volgende fles en gaat hij weer terug naar bed. Vanmiddag ga ik met hem wandelen in de maxi cosi. We zijn erachter gekomen dat Jim nu liever in de maxi cosi wandelt (en slaapt!) dan in de wandelwagenbak, waarschijnlijk omdat hij dan veel meer kan zien. Nou prima, doen we dat toch.

Geplaatst

Arme Mijke! Maar bij het WKZ is ze vast in goede handen hoor! Ik heb daar mijn echo's voor combitest en 20-weken gehad. Prima ziekenhuis!

Laika, wat klinkt je goed! Je schrijft met humor, en ik krijg de indruk dat jullie een 'modus vivendi' hebben gevonden met jullie lastige kereltje, heel fijn!

Ik heb het idee dat Maurits nog wel even in de kinderwagenbak past, maar vraag me wel af hoe lang hij het nog leuk vindt om plat op zijn ruggetje te liggen. In de box doet hij nu steeds verwoede pogingen tot draaien en hij ligt regelmatig als een banaantje. Maar ik vind het nog zo schattig zoals hij in de kinderwagen ligt - lekker dik ingepakt, mutsje op, capuchon erover en soms een speentje in zodat je alleen zijn snoetje met die mooie pientere oogjes ziet, smelt... zal het moeilijk vinden om daar afscheid van te nemen. Net zoals ik het moeilijk zal vinden om hem straks op zijn eigen kamertje te leggen... maar hij past niet al te lang meer in zijn wieg dus dan zal het wel moeten! Maurits vindt bellen blazen ook leuk en ik hoor nu vaak steeds van die zachte 'pfft!' geluidjes, dat ligt hij dan te oefenen met getuite lipjes, hihi!

Ik begin me langzaam mentaal voor te bereiden op het gaan geven van hapjes, al wil ik ook wachten tot zes maanden. Is iemand van jullie van plan om zo'n Beaba Babycook of Avent blender/stomer aan te schaffen, of gaan jullie ouderwets aan de slag met koken/prakken/zeven (of potjes)? Ik twijfel - hou wel van gemak, maar het zijn wel dure apparaten die je maar betrekkelijk kort gebruikt... of heeft iemand een andere gouden tip?

Ik zit ook te twijfelen (jaja, wat een getwijfel...) hoe lang ik nog door zal gaan met kolven. Wil sowieso de 6 maanden halen, maar om dan te stoppen op hetzelfde moment dat er zoveel verandert qua bijvoeding enzo... Maar ik kan stiekem wel uitkijken naar de tijd die ik over ga houden als het niet meer hoeft!

Ik heb Maurits van de week lid gemaakt van de bibliotheek - dat kan in onze gemeente gratis via het BoekStart-project, om (voor)lezen aan/met kleine kinderen te stimuleren. Zo leuk! Heeft iemand anders van jullie dat ook al gedaan? Ik lees hem nu al voor uit mijn eigen oude Nijntje-boekjes. Hij snapt er natuurlijk nog geen hout van, dus mama vindt het momenteel nog leuker dan Maurits, maar het gaat om het idee! ;o)

Geplaatst

Esk,

We kunnen ons mentaal proberen voor te bereiden en dat is natuurlijk wel prettiger dan als er spoed bij kwam kijken.

Vervelend dat je vroeg wakker bent geworden.

Wordt je niet wakker door Thomas en Joris, wordt je uit jezelf 'te vroeg' wakker.

Succes vandaag, zal dan wel een lange dag gaan worden.

Laika,

Wat super dat jullie tactiek heeft gewerkt!

Jim is nu wel een stuk rustiger geworden, toch?

Niet meer overstuur huilen/krijsen of heb ik het nu verkeerd begrepen?

Als hij liever in de maxicosi zit lijkt me dit inderdaad een prima oplossing.

Doe wat Jim prettig vindt en wat jullie gevoel aan geeft wat goed voor hem is!

Mijke laat niet echt merken als ze honger heeft.

Wel als ze moe begint te worden, dan wordt ze jengelig en gaat ze in haar gezicht wrijven en als ze in de box of op de bank ligt gaat ze er ook bij duimen.

Gisterenavond had ik haar na het geven van een massage en douchen om 19.00 bij ons in bed bv gegeven, toen ze klaar was draaide ze haarzelf om en ging ze duimen.

Krijg dan een brok in mijn keel, ze ligt er dan zo tevreden en vooral lief bij!

Geven jullie kindjes wel altijd aan honger te hebben?

Zal bij bv misschien anders zijn dan bij Fv?

Geplaatst

MarMira,

Toevallig hebben wij ook een uitnodiging gekregen om Mijke lid te maken en het koffertje op te komen halen.

Heb de bon al ingevuld, alleen had ik er van de week niet bij nagedacht dat de bibliotheek dicht was ivm carnaval.

Denk dat ik dit vanmiddag ga doen.

Ik heb van mijn moeder van die kleine harde kartonnen boekjes gekregen. Vormen, kleuren, dieren, tellen, voorwerpen etc.

Heb de dieren en voorwerpen beneden liggen en die pak ik regelmatig.

Ook voorlezen vind ik leuk om te doen en Mijke geniet van de kleuren en het boek zelf om dat aan te raken.

Succes met voorbereiden dat Maurits naar zijn eigen kamertje zal gaan. Heeft hij daar nog nooit geslapen?

Ik ben van plan om via de rapley methode het eten aan te gaan bieden. Hier staan tips genoeg over op internet hoe je dit moet bereiden.

Ga bij de bibliotheek (als Mijke lid is geworden) eens snuffelen naar boeken hierover.

Bv wil ik proberen vol te houden richting het eerste levensjaar van Mijke.

Kijk wel hoe het blijft gaan.

Kan me wel voorstellen dat als je alle voedingen kolft dat dit tijdrovend zal zijn.

Geplaatst

Hey Marmira, ja, die oogjes die je dan zo aankijken vanuit die bak zijn wel heel lief he? Maar bij ons voelt dat toch minder emotioneel omdat Jim nu eenmaal steeds leuker wordt nu hij zelf ook meer kan. Nu zit ie gezellig in de maxi cosi brommers na te doen en een half uur lang naar zijn wanten te kijken en dat is ook heel leuk hoor!

Wij gaan geen dure apparaten kopen voor Jim zijn prakjes maar dat is omdat ik al een hele dure foodprocessor heb staan die ik daarvoor kan gebruiken. Wij willen ook wachten tot 5.5/6 maanden maar Jim lijkt er zelf al heel veel zin in te hebben dus we laten het een beetje van hem afhangen.

Wish, Jim kan zeker nog wel overstuur huilen en krijsen helaas. Maar we leren steeds meer hoe we dit kunnen voorkomen en het is zeker een stuk minder geworden. Het slapen blijft een drama maar omdat het gepaard gaat met veel minder huilen is het een stuk beter te doen. En Jim lijkt dus het type baby te zijn dat beter in zijn vel komt te zitten naarmate hij meer zelf kan. Dat is dus heel fijn! Hij ligt trouwens nu alweer een uur en een kwartier te slapen, unicum!

Geplaatst

Laika,

Dan kijken jullie vast en zeker uit naar verdere ontwikkelingen van Jim.

Jim zit nu niet lekker in zijn vel omdat hij in gedachten meer wil ondernemen dan dat hij uit kan voeren.

Dit is ook frustrerend!

Mijke wordt wakker, ga haar wassen en aankleden.

Vanmorgen zijn mama en dochter in pyjama en badjas naar beneden gegaan.

Toen Mijke naar bed ging ben ik meteen gaan douchen.

Vanmiddag ga ik voor de verandering LOL maar weer eens lunchen met een goede vriendin.

Geplaatst

Toch fijn om te horen dat het beter gaat, Laika, en dat jullie meer je ritme vinden. En de komende maanden gaat Jim helemaal veel leren en doen, dus dan zal hij steeds tevredener gaan worden.

Wij gaan ook geen dure apparatuur kopen hoor. Ik gebruik gewoon een staafmixer en dat gaat prima! Ik ben nog niets tegen gekomen dat ik op die manier niet kon fijnmaken en anders heb ik ook nog wel een blender. Ik kook meestal gewoon, hou dan wat apart (groenten, aardappels en straks ook vlees) en pureer dat in de staafmixer. Als het te droog is een scheutje water of appelmoes of melk erbij. Dan de koelkast in voor de volgende dag of eventueel dezelfde dag, het is maar net hoe het uitkomt. En ik gebruik ook gewoon potjes, want dat is gewoon makkelijk. Ik probeer het een beetje af te wisselen.

Wij hebben ook een bieb-abonnement. Vooralsnog voor Thomas, maar binnenkort kon ik ook de Boekstart voor Joris gaan inwisselen en dan hebben ze beide een abonnement. Ik heb meteen ook een abonnement op de speel-o-theek genomen (die zit erbij in onze bieb) zodat ik ook leuk speelgoed kan lenen. Ik ga regelmatig leuke prentenboeken halen om voor te lezen. Nu lees ik ze voor aan Thomas en ligt Joris in de buurt, maar als hij straks kan zitten dan natuurlijk aan beide heren tegelijk. Ik vind voorlezen altijd erg leuk om te doen.

Geplaatst

Laika sorry ik moest zo lachen op de coup à soep moment :)

Wish we hadden gister met Emma pyjama dag ook :)

MarMira, ik ga zeker een van de twee kopen! Ik ben gek op koken, ik krijg iedere week gratis groenten en mijn man is een slager, dus aan vlees kom ik ook niet te kort, dus zelf potjes maken voor Emma is een plezier voor mij :)

Ik las wel dat een nieuwe aparat is van beaba waarmee je 1200 graam puree kan maken( voor het hele gezien) anders denk ik van avent, ik heb ook korting bon van.

Ik kan je wel later vertellen of het goed werk alleen zal even duren :)

Geplaatst

Wish, dus toch een operatie zoals je zelf al dacht! Niet leuk natuurlijk, maar als dat de beste oplossing is voor Mijke dan moet het maar toch. Gelukkig is het maar een korte ingreep.

Laika, fijn dat Jim zich beter lijkt te voelen nu hij meer kan. Dan wordt het voor jullie ook fijner en leuker. Je klinkt in elk geval weer een stuk positiever.

Hier net een mega poepluier gehad. Hij had sinds donderdag (vorige week) niet gepoept dus we hadden al gebeld naar de huisarts over wat te doen met het weekend voor de deur. We zoudn langs komen voor overleg, maar is dus niet meer nodig. Echt alles zat er onder, dus maar even lekker in bad. Eigenlijk hadden we een foto moeten maken.

Jorrit heeft verder ook ontdekt dat hij met zijn handjes op het water kan slaan en dat het dan flink spettert. We moeten tegenwoordig dweilen na het badderen in de tub.

Wij hebben besloten om morgen voorzichtig met wat fruit proeven beginnen. Voorlopig alleen kleine beetjes om alleen te proeven. Pas rond 6 maanden gaan we het uitbreiden. Ook zit ik weer op een punt dat ik overweeg de bv af te bouwen. Ik ben het kolven op mijn werk echt behoorlijk zat. Maar het zelf voeden vind ik nog zo fijn. Ook is het nog zo goed voor hem... zucht.. hoefde ik maar niet zoveel te kolven, dan twijfelde ik tenminste niet. Maar 14 keer kolven per week baal ik gewoon van. Maar ps als ik heeel zeker weet dat ik wil stoppen, bouw ik af. Misschien doe ik het wel zo dat ik naar twee keer bv per dag ga die ik zelf kan geven.

Geplaatst

Doortje als ik je mentaal steun kan sturen bij deze : ik zal het blijven geven bv, wat je zei afbouwen maar toch 2 keer per dag zelf doen, vind ik persoonlijk veel beter dan helemaal niks. Je hebt zo lang je best gedaan, kom op nog eventjes :)

Geplaatst

Dorien,

Bij mij in het volleybalteam zit een vrouw die heeft 4 kinderen.

De laatste telg krijgt nu hij bijna 1,5 jaar is nog steeds voor het slapen gaan bv.

Ze kolft verder niet en kijkt wel hoe het blijft gaan. Haar borsten hebben de productie dus aangepast op alleen avondvoeding.

Weet niet of ze er verder iets voor gedaan heeft of nog doet.

Zal dit eens aan haar vragen als ik haar weer zie.

Succes moet het geven van een beetje fruit. Benieuwd hoe Jorrit het gaat vinden.

Gelukkig heeft Jorrit een overvolle luier geproduceerd, zal een hele opluchting zijn geweest voor hem.

Violeta,

Zal eens kijken naar die appartaten via google. Heb er nog nooit van gehoord.

Mijke zal groente gaan eten die ik ook voor ons zelf kook voor het avondeten.

Als we dan een keer geen groente eten maar bijv friet zorg ik dat ik van de dag ervoor wat bewaar ofzo.

Geplaatst

Hallo is daar nog iemand?

Dit hebben we nog niet vaak meegemaakt, dat er een hele dag niks geschreven is.

Vandaag naar de 9mnd beurs en HHB geweest.

Nou weet ik weer waarom ik hier al jaren niet meer naar toe ben geweest.

Mijn hemel, wat een drukte. Echt te druk hoor.

Denk dat het niet eens veilig is als er iets zou gebeuren.

Heb 1 keer gebruik gemaakt van de kolfruimte.

Mocht van Medela hun kolfapparaat gebruiken. Dubbele kolf.

Kreeg steriel verpakte spullen en uitleg hoe het apparaat werkt.

Echt een super kolf!

Had 2 flesjes van 80cc gekregen, nou die waren in no time tot aan het randje gevuld.

Ze vroeg of ik het in de koelkast bij hun wou bewaren, er ging een sticker met mijn naam op en later op de dag kon ik het op komen halen.

Wat een prima service.

Toen ik thuis kwam heb ik Mijke meteen de borst kunnen geven.

Heb echt zitten genieten van dat moment.

Ze had uit de fles niet zoveel gedronken, nou dit haalde ze aan de borst wel weer in.

Net samen in bad geweest en daarna bv gegeven. Wederom flink gedronken en een half uur later naar bed gebracht.

Ze pakte haar duimpje en viel vrijwel meteen in slaap.

Had ons lieve meisje echt gemist!

Geplaatst

Ja idd lang niks geschreven :)

Wish klinkt top de kolfaparaat! Erg hè, hoe je je meisje kan missen. Straks beginnen wij met werken, zit ik innens tegen op. Heb heel leuk baan, maar vandaag dacht ik : ik wil het niet :(

Ik heb zooooo pijn op mijn tepels, ze voelen ontstoken. Zo erg ik krijg psychische klap als er voeding tijd is. Ik geniet zoveel van borstvoeding geven, maar nu niet echt het is gewoon tanden bijten en doen.

Geplaatst

Dames, we hebben een datum. 18 maart kunnen de meeste mensen.

Nu alleen nog even een tijd. 12 uur zou ik persoonlijk heel ideaal vinden. Zodra ik weet hoe laat we af willen spreken zal ik kijken of we dan in Gorinchem terecht kunnen.

Geplaatst

Yupie de datum is geprikt! Toch vind ik ja

jammer dat niet iedereen komt. Maar wel een groot groepje zeg :)

Doortje ik denk niet dat spruw is, maar misschien ga ik maandag de ha langs. Ik smeer purelan, ik hoop dat het minder wordt.

Geplaatst

Violeta, het kan zijn dat Emma nergens last van heeft en dat jij het alleen hebt hoor. Hopelijk helpt de purelan snel. Loop er in elk geval niet te lang mee rond, want het zou vervelend zijn als het voeden je echt super tegen gaat staan natuurlijk.

Gisteren heeft Jorrit hier zijn eerste paar hapjes fruit gehad om te proeven. We doen voorlopig steeds maar een paar hapjes om te oefenen en om te proeven. Borstvoeding blijft de hoofdzaak hier voorlopig nog tot hij aangeeft meer honger te hebben. Het ging eigenlijk best goed, al moet hij nog wel wennen hoor. Kijk vooral het filmpje zou ik zeggen. Het is een filmpje van de laatste twee hapjes.

Geplaatst

Schattig, Doortje. En dat gezichtje ook na die hap :-).

Hier is ons ritme ineens anders. Joris is veel meer wakker! Hij kan bijna al naar 2 slaapjes op een dag van het ene op het andere moment. Gister heeft hij ook maar 2 keer geslapen en vandaag lijkt het er op dat hij ook maar 2 keer gaat slapen (een keer in de ochtend en een keer in de middag). Wel fijn, want dan is het makkelijker om hapjes te plannen en zo. Gister heeft hij de laatste fles om 18.30 gehad en toen heeft hij tot vanochtend geslapen.

Geplaatst

Esk, het blijft bizar dat soms dingen ineens anders kunnen gaan. 2 slaapjes op een dag geeft je inderdaad meer ruimte. Jorrit zit al heel lang op maar twee slaapjes per dag. 's ochtends 2 uur en 's middag's 2 uur. Daarna is het vanaf 3 uur niet slapen tot 7 uur, al pakt hij soms toch een half uurtje, maar hij is met geen man en macht in bed te houden. krijsen wordt het dan (doet hij verder niet). Dus hij slaapt soms even in de kinderwagen als ik ga wandelen rond 17 uur of hij slaapt om 17.30 uur even op de bank. Hij slaapt daarna wel vanaf 19 uur (voeding nog om ca. 22 uur) tot de volgende ochtend (sinds een paar dagen ineens 7.30 uur ipv 8.15 uur).

Ik merk ook aan hem dat hij ineens veel actiever is met spelen in de box. Hij grijpt van alles vast en wurmt zich in allerlei houdingen. Even rustig op de arm houdt hij ook niet lang meer vol want hij wil van alles pakken en bekijken.

Wish, ik geloof wel dat het druk was op de 9 maanden beurs en HHB beurs. Ik vind het daarom helemaal niks om daar heen te gaan. Nog wat leuke nieuwe dingen op de 9 maanden beurs gezien?

Wel fijn dat ze bij Medela je de kans gaven om iets te testen. Ook wel slim natuurlijk, want als borstvoedende moeder kun je straks mooi reclame voor ze maken omdat je de ervaring hebt met het apparaat. Zo'n dubbele kolf lijkt mij ook wel fijn, maar vond hem echt veel te duur.

Ik heb trouwens mijn borstvoedingsdip weer overleefd. We gaan gewoon weer door. Het kwam denk ik omdat ik totaal niet fit was en het me dan soms even te veel is. Ik voel me nu weer een stuk lekkerder, dus dan kijk ik weer een stuk postiever tegen de dingen aan. Tot 6 maanden volledig borstvoeding in elk geval, en daarna zien we wel. Ik heb overigens wel een het idee dat mijn productie wat terugloopt, al meldt Jorrit zich niet vaker, maar voel minder druk 's ochtends. Eerder stond ik echt vaak op knappen 's ochtends, maar dat is niet meer. Hij heeft ook niet meer genoeg aan één borst 's ochtends.

Onlangs dacht ik trouwens dat de laatste voeding er wel haast af kon, maar gisterenavond heeft meneer 230 cc gedronken uit de fles om 22.30 uur ( ik had een paar wijntjes op). Meestal stopt het wel bij 10 slokken, maar toen de eerste 125 cc opwaren begon hij te mekkeren, dus hebben we snel de andere 125 warm gemaakt die ik nog had staan. Deze dronk hij dus op 20 cc na helemaal op... hongerlapje

Geplaatst

Dag iedereen,

Lang geleden dat ik nog iets geschreven heb, al heb ik elke keer wel meegelezen. Maar het is zo druk.

Violeta, oei oei, pijn aan je tepels. Klinkt zoals in de begindagen. Lijkt me ook op spruw of ontsteking. heb je koorts? Best met je huisarts bespreken! Zou zonde zijn om daardoor te moeten stoppen met bv..

Jipie een datum! Jammer van Wendy wel, en Akara nog gehoord? Het wordt idd een gezellige drukte, ben ik nu al zeker van! Piet zit nu al te dromen van jaarlijks of halfjaarlijks bijeen te komen en de kinderen samen op te laten groeien.

Wendy, kan je die datum nog verzetten of is dat echt onmogelijk eenmaal je rooster vastligt?

Doortje, jij bent ook wel heel erg druk bezig met je werk. Ben je dan niet pompaf na zo'n werkweek? Héél erg leuk filmpje! Ik vind ze echt zo snel groeien allemaal. Ontzettend leuk en tegelijk heel jammer dat het zo snel gaat. Je kan er namelijk meer mee doen en praten, maar die schattige kleertjes en kleine hummeltjes gaan onherroepelijk voorbij. Ik besef het te weinig, weet ik. Ik probeer hem vooral gelukkig te houden, en besef niet genoeg dat elke seconde die voorbij gaat nooit meer zal terugkomen haha. Goed dat je je bv-dip voorbij bent.

Wish, Mijke is 5 maanden haha! Ik heb er wel degelijk aan gedacht. Hier is zijn 5 maanden in mineur gegaan. we hebben een opdracht misgelopen en zijn in ruzie net niet apart gaan slapen. het gaat nu wel weer goed gelukkig. Toch nog een foto gemaakt op het kussen. Op FB natuurlijk al te zien :-)

Esk, jammer dat je niet meekan de 18de. Jij hebt echt al wel een flink ritme bij je jongens zitten, ben best jaloers! Na 18u heb je al twee slapende knulletjes. Hier gaat hij pas om 22u slapen. Gelukkig al meer dan een week de nacht doorgeslapen, met soms tot 8u uitslapen. OEF!

Ben ermee door, mn vader komt zometeen langs. Doei!

[ATTACH=CONFIG]3676[/ATTACH]

Geplaatst

Meiden wat kunnen jullie mij aanraden voor een kolf aparat?

wat gebruiken jullie?

Ik heb tweede hands swing gekocht met een nieuwe onderdelen,maar ik ben niet tevreden. Hij stopt soms van zelf en ik voel niet echt veel kracht eruit komen vanuit het aparat,ik weet niet of hij gewoon op is of dat het zo hoort. Help! Ik wil een nieuwe kopen,maar wet niet welke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden