Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey wat leuk dat Feline er eeeeeindelijk bovenop aan het raken is! Nu ga je zien, die weegschaal zal niet meer kunnen volgen, zo snel zal ze bijkomen haha. en omdat ze meer zal kunnen eten, zal ze ook misschien makkelijker doorslapen dan.

Wish, hoe is het met Mijke's duimpje?

Oh jee Violeta, geen leuke dag vandaag geweest bij jou..

Dankjullie wel voor de verjaardagswensen!

Gisteren heeft hij tot 7u geslapen, heel flink geweest bij mijn moeder. Vannacht daarentegen bij de grote zus weer wakker om 2u, maar ipv het bedje te verhuizen zijn we zelf gewoon van kamer gewisseld haha. uiteindelijk moest ik hem toch nog eten geven en viel hij als een blok in slaap haha.

Daarnet gefilmd, hij kan zijn stem behoorlijk laten klinken tegenwoordig! Heerlijk!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh heerlijk Ellen, dit doet Lotte ook de hele tijd in de box......ze komt overal overheen met haar 'gepraat'. Klinkt soms als een krolse poes haha...Over het gillen nog maar niet te spreken wat ze ook sinds een week of 2 doet.

Geplaatst

Och Ellen wat een lekker ding! Als ik dat zie, realiseer ik me weer hoe megaverliefd ik zelf ook nog steeds ben op onze Jack. Gaat noooooooit meer over.

Wish we waren met z'n 4-tjes een paar dagen weg, maar wel heerlijk om weer thuis te zijn. Toch het fijnste voor ons allemaal. Knap van je dat je bent gaan carnavallen. Ik ben ook wel van de carnaval (Oeteldonk) maar wilde dit jaar ivm de kinders en de kilo's toch rustig aan doen en dan kan ik maar beter helemaal wegblijven.

Geplaatst

Toverstafje gezellig lekker weg geweest.

Wish ook avondje uit. Toevallig zei ik vandaag tegen mijn man dat ik jaloers ben dat de meiden van de forum de baby'tjes aan oma kunnen brengen. Dit luxe hebben wij helaas niet. Hij zei dat ik toch alleen aan haar zal zitten denken dus geeft toch niet.

Ellen wat een schat wat ,een schat is Dante !

Emma schreeuwt heel hard tegevordig, ze vindt het heel leuk ( niet voor je oren haha)

Wish,Ik heb haar toch wakker gemaakt. Ik vind dat ze een vaste ritme moet hebben , net in bed gelegd en weg is ze.

Ik maakte Emma altijd wakker als ze 2,5 uur geslapen heeft.

Ellen viel toch mee, ondanks dat ze niet geslapen heeft. Ze was gezellig, wel had ik handen vol de hele dag, alleen omdat ze niet in slaap kon vallen ging ze heel hard huilen, ah ja..... Nu lig ze plat :)

Geplaatst

Wish dankje voor de uitleg van de methode

kan me voorstellen dat het emotioneel is dat je de voeding niet zelf kon geven

ik laat feline overdag ook zelf wakker worden...ook als ze eigenlijk een fles moet..ze meld zich wel weer en zal het wel nodig hebben

misschien krijg ik er niet en heel strak ritme in maar dat hoeft niet van mij...

Geplaatst

Ellen, beter laat dan nooit maar alsnog gefeliciteerd!!!

Doortje, fijn dat het weer goed gaat met Jorrit. Lijkt me vreselijk om je kindje zo ziek te zien, gelukkig gaat het weer goed met hem!

Wish, gezellig carnavallen, ik ben van 'boven de rivieren' dus carnaval vieren wij hier niet maar het lijkt me een gezellig feestje ;-).

Hebben jullie ook dat je merkt dat er iets verandert in het slapen? Wij zijn natuurlijk altijd ongelofelijk bezig met Jim in slaap te krijgen maar daarin kun je ook doorslaan blijkt nu. Eergisteren heeft mijn vriend Jim nogal veel laten slapen door hem erg veel naar bed te brengen (ingebakerd) met als gevolg dat ie 's avonds ineens tussen 19.30 en 22.30 ging spoken. Steeds wakker. Gisteren hebben we hem weer wat minder laten slapen en toen ging het s avonds gelukkig ook weer wat beter. Er lijkt bij ons een soort van patroontje te ontstaan (zeg ik heeeel voorzichtig) en dat gaat als volgt:

Jim om 19 uur naar bed, ongeveer 19.30 uur slapen. Fles om 22.30. Volgende fles ergens tussen 5 en 6. Slapen tot 7 uur, daarna heel even eruit, verschonen en inbakeren en slapen tot 8.30/9 uur. Wakker, spelen tot 10 uur, flesje en weer naar bed om 10.30. Slapen tot 12.30 (wel een paar keer troosten tussendoor maar hij valt dan vrij snel weer in slaap). Wakker, spelen, fles om 14 uur/14.30. 14.30/15.00 weer naar bed. Slapen tot 16.30 ongeveer. Wakker en spelen tot 18.30, flesje, naar bed om 19 uur. Hij slaapt op deze manier zo'n 16 tot 17 uur per dag. Best heel goed voor die moeilijke slaper van ons! Wel moeten we hem overdag echt inbakeren, anders lukt het niet. En de middag gaat ook niet niet altijd zoals we zouden willen, maar oke. Jim heeft nu 's avonds steeds de neiging om zichzelf wakker te houden door heel hard in zijn oogjes te gaan wrijven, herkennen jullie dat? Zo vervelend, ik moet nu zijn handjes vasthouden als hij 's avonds naar bed gaat, anders valt hij niet in slaap....

'Leuk' he? Dat geschreeuw van onze kindjes. Lekker hun stem oefenen, haha. Jim is op dit moment meer van de pprrrt en de brrrrt, maakt een stuk minder geluid maar hij kwijlt wel alles onder ;).

Oh ja, ik laat Jim eigenlijk ook altijd zelf wakker worden maar het komt (net zoals bij nog een paar babies hier) niet vaak voor dat ie door zijn tijd heen slaapt. Ook omdat bij ons de voeding vaak pas aan het eind van zijn wakkere uurtje is en niet aan het begin.

Geplaatst

Oh Ellen, heb net je filmpje gekeken, wat een schatje is het toch, hij heeft echt van die pret oogjes!

En verder heel herkenbaar, die geluidjes en dat vuistje in zijn mond stoppen, leuk hoor!

Geplaatst

slapen veranderd hier inderdaad ook wel wat! 2 langere slaapjes werken we nu naar toe,ook wel lekker

gisteren heeft ze veel geslapen en ook vannacht goed!

Geplaatst

Baal, baal!

Had straks een bericht willen plaatsen, maar drukte na het typen op een verkeerd knopje, oeps alles weeen weg......

Man heeft mijn laptop mee naar zijn werk. Die van hem wordt geupdate, vandaar.

Ellen,

We gaan donderdag naar het zkh, ben zo benieuwd wat daar gezegd gaat worden.

Mijke pakt nu vrijwel meteen haar duim als ze in bed wordt gelegd. Nog steeds schiet haar duimpje in gebogen houding, maar ze houdt hem ook heel vaak redelijk gesterkt, denk dat dit toch echt door het duimen is gekomen. Ben daar wel blij om.

Laika,

Mijke is overdag elke keer een uurtje wakker en gaat dan weer naar bed. Ze slaapt dan gemiddeld genomen 1 uur. In de avond is ze 1,5 uur wakker. Ze drinkt elke dag 5 a 6 keer. Merk nog geen verschil, maar Mijke is ook wat jonger dan Jim.

Valesca,

super dat Feline nu helemaal fit is. Nu kan ze haar zelf meer gaan ontwikkelen omdat ze meer energie heeft. Fijn!!

Toverstafje,

het was leuk om voor een avond met onze vrienden carnaval te vieren. Maar merk wel dat ik al dat feestgedruis een beetje zat begin te worden. Muziek stond ook heel erg hard. (of begin ik degelijk te worden)? Haha

Nog steeds haaruitval, bah!

Geplaatst

Wish, ja dat minder slapen (of langer wakker zijn) is ook pas sinds heel kort. Ik heb volgens mij twee weken geleden nog geschreven dat Jim maar max een uurtje op kon blijven maar ineens komt daar nu dus verandering in. Grappig om dat soort ontwikkelingen te zien.

Wat goed van Mijke dat ze zelf haar duimpje heeft gecorrigeerd! Ben ook wel benieuwd wat het ziekenhuis zal zeggen donderdag...

Geplaatst

hoi allemaal,ik heb een nieuwe e-mail adres,ik heb net geprobeerd een maitje aan iedereen te sturen,maar ik weet het niet of dat gelukt is.

Lukt mij vanavond niet zo goed achter de komputer dus ik stop ermee

groetjes,Violeta

Geplaatst

heel fijn ja en gisteren weer begonnen met fruit en het gaat zo goed ben helemaal trots!!

ook vannacht ging goed,om 22:00 flesje en toen kwam ze pas om 04:30 en daarna nog tot 7:30 geslapen!!!!!!

en ze is zo aan het kletsen geweldig haha

Geplaatst

Gisteren naar het cb geweest, Anne is nu 62, 5 cm lang en 6420 gr zwaar. Weer goed gegroeid dus!

Wel haar vaccinaties gekregen. Ik heb de arts gevraagd of zij eerst wel even wilde luisteren naar haar longetjes. Ze is nog steeds erg verkouden. Gelukkig gaf zij aan dat het een neusverkoudheid is en dat het geen kwaad kon om de vaccinaties wel te geven. Gister erg hangerig en gisteravond koorts. Met een zetpil naar bed en daar goed op geslapen, gelukkig!!

Zelf gisteren met m'n moeder op stap geweest, erg gezellig! het wordt hier een stuk beter, alleen Anne is dus nog een beetje verkouden...de rest weer beter. Hoe gaat het bij jullie met de grieperigheid enz?

Valesca, fijn dat het zo goed gaat met Feline gaat! Heeft ze een paar hapjes gehad? Wij blijven het aanbieden...ze vind het wel erg interessant, maar krijgt maar een paar hapjes binnen.

Laika, zowaar een ritme! Goed om te lezen dat het al beter gaat!

Ik maak haar hier alleen wakker als ze echt een fles moet...maar is meestal niet nodig. Dat is bij de meesten lees ik.

De carnavallers al weer bijgekomen van 't weekend? Hier morgen naar de kerk ivm aswoensdag, dan weer echt einde van het feest!

Geplaatst

Violeta,

Ik heb je mailtje ontvangen, dank je wel.

Valesca,

Merk aan je schrijven dat je echt een hele trotse mama bent en ervan aan het genieten bent dat Feline het zo goed doet!

Super, probeer dit gevoel vast te houden!

Moos,

Anne is goed aan het groeien.

Ach, wat zielig dat ze koorts heeft gekregen. Goed van je om de arts eerst te laten luisteren, gelukkig zijn haar longetjes 'schoon'.

Mijke is vanmorgen in de tummy geweest, nadat ik haar een massage had gegeven.

Omdat ze afgelopen donderdag voor de laatste keer ontlasting heeft gehad heb ik haar buikje langer gemasseerd. Wie weet helpt het?

Heb haar om 11.30u in bed gelegd.

Rond 8.30u heeft ze voor het laatst gedronken, zal haar zo eens uit haar bedje halen en bv geven, ik hoor ze nu wakker worden.

Geplaatst

Oh wat is Anne goed gegroeid zeg! Hoe oud is ze nu?

Feline eet fruithapjes, geweldig!!!! Vergeet ik soms dat ze 1,5 maand ouders is dan Emma :)

Oh lijkt mij zo zielig dat Mijke niet kan poepen. Heel goed van je dat je haar buikje extra maseert , ik hoop dat het helpt.

Hoe is met Jorrit ? Hij had flink korts?

En hoe gaat het met Jim tegenwoordig?

Emma is vanaf 11.00 tot nu 19.00 wakker geweest, ze slaapt aan de borst, wat een schatje. Ze vindt de wereld te interessant om in slaap te vallen.

Geplaatst

Violeta,

Wow, die Emma is lang wakker geweest. Is ze in die tijd ook niet 'jengelig' geweest?

Mijke heeft vanmiddag een goede poep-luier gehad. Ze had er geen moeite mee om te poepen en het was gelukkig dun.

Het lijkt erop dat Mijke ervoor heeft gekozen om tussen de voedingen meer tijd te laten zitten.

Ze drinkt nu elke voeding 1 borst helemaal 'leeg'. Zonder pauze drinkt ze een min. of 7 en heeft dan genoeg gehad.

8.30-na het badderen lang geslapen-13.30-16.30-20.00

Om 21.00u naar bed gegaan en ik laat haar om 23.00/23.30u nog drinken.

Geplaatst

moos feline moest ook erg wennen hoor ben zelfs even gestopt nu gaat het goed en eet ze een half potje,wissel potjes en vers af sanne wilde nooit potjes omdat ik alleen vers deed maar voor weg gaan is het wel handig

ja wish het gaat met mezelf ook steeds beter,zo fijn!!!!!

Zucht en kijk dit eens....

[ATTACH=CONFIG]3648[/ATTACH]

Geplaatst

Goed van Feline! Joris eet ook een half potje fruit in de ochtend en een half potje groente in de avond. Ook afgewisseld vers met potje. Zeker de groente is nog wel handiger uit een potje, ik krijg het nooit zo fijn gemaakt. En de laatste fles is eraf!! Dus nu nog 4 flessen! Heerlijk! Na 7 of 8 uur (hoe het uitkomt) hoeft er niets meer met de kinderen en kan ik gewoon naar bed als ik dat zou willen. Ik kijk al 5 maanden uit naar dit moment, haha!

Geplaatst

wat heerlijk!! wij zitten nog wel op 5 flessen sinds van de week de 6e er af dat is al fijn!!!!

groente eet ze nog niet hoe lang na het fruit gaf jij dat?!

Geplaatst

Wij zijn tegelijk begonnen. Dat hadden we met Thomas toen ook gedaan en dat beviel goed, dus hebben we dat met Joris ook gedaan. De allereerste keer alleen wat fruit om te kijken of hij er last van zou hebben, maar toen dat niet het geval was, zijn we gewoon begonnen met groente erbij. Wel steeds dezelfde smaak trouwens, maar nu stappen we daar ook langzaam vanaf. Op het kinderdagverblijf krijgt Joris nu ook gewoon fruit mee met de rest en daar heb ik aangegeven dat hij alles mag proberen. Nou hebben we hier wel geluk dat ik twee kinderen heb die nog nooit last van krampjes hebben gehad...

Geplaatst

Esk,

Wat fijn dat Joris groente en fruit aan het eten is en dat dit goed gaat.

Voor de darmen zal het zeker wennen zijn, dus super dat Joris geen krampjes krijgt.

Wordt de ontlasting wel dikker nu hij 'vast voedsel' krijgt?

Zal ook wel meer gaan stinken of niet? ;)

Valesca,

Wat mooi gemaakt! Daar moet je inderdaad even van zuchten.

Mijke is bij ons in huis op dit moment de bellenblaaskampioen. Haha!

Het omrollen lukt nog net niet. Hoop zo dat ze dit nog zal gaan doen als ik thuis ben en dat ik dit kan zien.

Het is al bijna 2 maart..... Wil niet gaan werken. (en ook weer wel.....)

Geplaatst

Ja 1 maart komt eraan, en velen gaan terug werken niet? Zal wel wennen zijn!

Oh oh ik heb zo weinig tijd om mee te schrijven, maar vind het leuk om mee te lezen.

Benieuwd idd hoe het met Jim is en of hij zijn ritme heeft te houden.

wish, goed dat ze een mooie poepluier heeft gehad (kwam het er weer allemaal lekker tussenuit? haha) en vooral dat ze geen krampjes heeft gehad ermee. Dante heeft er heel snel last van.

Valesca, wat doet Feline het goed zeg! Heerlijk toch! Nu kan je eindelijk zorgeloos genieten. Ben je nu minder beschermend tegenover haar, nu ze niet meer ziekjes is?

Esk, waaw, jij zit al op 4 flessen! Ik moet nog 6x bv geven en soms snachts ook nog. Goed hoor! En makkelijk veronderstel ik! Ik merk dat Dante ook vroeger moe begint te worden. Gisteren was hij om 9u30 al in slaap aan het vallen, terwijl het vroeger toch minstens 23u was. en geslapen tot 7u30! geweldig he!

Mn vriend is doodziek en we hebben vannacht apart geslapen, ik bij Dante. Heel zielig en best zwaar, want nu moet ik alles alleen doen: Dante verzorgen, de hond uitlaten, eten maken en zelf proberen te eten ook. Maar ik heb wel goed geslapen, en dat was ook eens nodig.

zo, zal nu maar eens verder werken aan ons eigen project. Want ook daar ben ik eigenlijk buiten mijn halftijdse job mee bezig waardoor ik bijna aan een fulltime job uitkom. Het grote verschil is dat ik thuis blijf en het wel wat losser opneem, al geeft het wel een verdeeld gevoel tussen Dante/huishouden/werk..

liefs

Geplaatst

Ik kan me voorstellen Wish dat hey dubbel is om weer te moeten werken!!Komt vast goed!!!

leuk dat ze zo aan het bellen blazen is! en knap al bijna omrollen hopelijk gaat ze het doen als je erbij bent

Ja ellen ik ben wel wat minder beschermend,maar toch ook weer niet,ik weet het niet ben wel bang dat het terug komt nu heeft ze weer snotneusje en begint beetje te hoesten dan denk ik weer oh nee hé

Esk,ik zit er ook aan te denken met groente te beginnen namelijk,ze heeft nu dit ritme:

04:30 fles

08:00 fruit

09:30 fles

12:30 fles

16:30 fles

18:30 klein papje

22:00 fles

Dan zou ik de pap voor groente kunnen vervangen,heb de pap gegeven omdat ze anders op 6 flessen kwam....en ze de tijd van 16:30-22:00 niet haalde

Geplaatst

Dan zou je dat wel kunnen doen ja.

Joris zit op het volgende schema:

tussen 7-8: fles

tussen 9 of 9.30 fruit

rond 11/11.30: fles

rond 15/15.30: fles

rond 17 uur: groente

tussen 19/20 (of later): fles

Nu gaan we er aan werken dat die fles van 19 uur er af kan. En dat zou moeten kunnen als hij een "volledige" maaltijd eet ipv een groentehap. Maar dat duurt nog wel een tijdje...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden