Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ellen,

Omdat ik bij één nichtje heb gezien dat ze tanden poetsen een drama vond, heb ik van de week tandenborstels (lees tandvleesborstels) gekocht.

http://nuby.com/nl-NL/nuby/health-safety/754/

Toen ik dit voor de eerste keer bij Mijke deed begon ze hard te lachen, ze vond het neem ik aan een fijn gevoel.

Ik gaf de tandenborstel in haar hand en ze wist het uiteinde in haar mond te krijgen.

Ze vond het leuk en sabbelde erop los. Haha!

We doen dit nu elke dag 1 keer.

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wat goed wish dat je dat al doet!!!!

Sanne vind het niet erg gelukkig,maar hoor idd vaker dat het drama kan zijn....

ellen ja ik ben zo blij dat ze wat meer gaat doen,heb me wel zorgen gemaakt.....

ben benieuwd ellen wat je mee neemt haha

Geplaatst

Ik heb gister een hele pagina niet gelezen hihi

Wendy hoop dat het lukt ruilen op je werk, zodat je mee kan met de lunch

Laika wat een vrolijk ventje is Jim op de foto. En wat een haar, die is 10 langer dan van Emma haha.

Ik heb het ook 1 keer gedaan kind in maxi cosi en rijden zodat ze kan slapen. Zo jullie gaan het huis verkopen, heel veel succes in deze moeilijke tijden! Veel kijkers zeg! Hebben jullie al iets op het oog of nog niet? Heftig voor jou met een baby en dan alle bezichtiging, lief van je buurvrouw ook.

Ik las dat je bij Friso speciale melk hebt tegen spugen en kraampjes, misschien een idee voor Jim

Ellen ik ben ook nieuwsgierig aan jullie project! wat goed van Dante dat hij zo goed slaapt !

De valse " tand" van Emma heb ik niet meer gezien

Wish leuk tanden poetsen met Mijke lachen dat ze het grappig vindt :)

Ik las dat vele last hebben van de griep, bah ....

Beterschap !!!

Geplaatst

Violeta,

Meid, kom gezellig op Facebook kletsen en kijken naar de foto's die geplaatst worden. Ook steunen we elkaar als we vragen hebben en steun nodig hebben.

Valesca,

Dat je jezelf zorgen hebt gemaakt kan ik me wel indenken, zo'n klein hummeltje wat lang niet fit is geweest.

Als ik daaraan denk krijg ik kippenvel....

Gelukkig is ze nu volop aan het ontdekken wat ze allemaal kan. Geweldig om te lezen en de foto's te zien!!!

Zag die tandenborstels toevallig bij de Kruidvat liggen toen ik op zoek was naar een slabber met mouwtjes eraan.

Heb nu bij de Prenatal een slabber met mouwtjes gekocht, zal straks wel ideaal zijn als Mijke 'vast' voedsel gaat eten.

Geplaatst

Ellen,

Begrijp ik het nu goed dat je met Dante in de draagdoek op de fiets stapt?

Wil je echt niet bekritiseren, maar dit is niet geheel veilig toch.

Staat in de gebruiksaanwijzing dat je ermee mag wandelen, niet op de fiets of in de auto.

Geplaatst

Hoi Wish,

Weet ik wel, maar ik fiets niet mét hem. Ik wandel met hem met de fiets naast mij tot aan de crèche, is dan ook echt niet ver. Eenmaal ik hem afgegeven heb bij de crèche, fiets ik door naar m'n werk. Dus die fiets moet wel mee, terwijl ik Dante al in de draagdoek heb. Héél onhandig soms hoor, zie je me al klungelen om die fiets op slot te zetten (doorbuigen) aan de crèche en dan zit de spaak in de weg van het slot en zo haha. eenmaal hij goed kan zitten en in een kinderzitje past (vanaf 9 maand dacht ik) gaat hij daarin en dan ga ik wél fietsen met hem. Ben ik NOG sneller bij de crèche haha!

Heb je die tandenborstel van bij Kruitvat? Of heb je die besteld bij Nuby? Benieuwd, zal zelf ook eens gaan kijken.

Zo, Dante is intussen helemaal vertrokken. We hebben een uur buiten gewandeld en hij was in de maxi cosi in slaap gevallen. Heb hem thuis er dan maar uit gehaald, drinken gegeven en omdat hij geen boertje meer liet, in de slaapzak gestoken en bedje in. Allemaal zonder één keer zijn ogen open te doen. 'laat maar komen' dacht ie waarschijnlijk. haha. Hij is tegenwoordig echt om 22u helemaal gaar. Hopelijk vannacht weer doorslapen!

tot later!

Ellen

Geplaatst

Zoals ik jou ken dacht ik al dat jij niet zou fietsen!

Zat net wel te lachen ik zie het helemaal voor me hoe jij staat te klungelen. Haha!

Zelf ben ik ook verstrooid....

Gisteren lege flessen ingeleverd, ben ik vergeten om het bonnetje te pakken. Foto's verwijderd van de laptop die niet verwijderd mochten worden.

Lang leve onze NAS en een man die heeeeeeel handig is met computers en systemen! Oef, alle foto's terug op de laptop!

De tandenborstel is van Nuby, maar heb ik bij Kruitvat gekocht daar zag ik ze toevallig liggen.

Geplaatst

Meiden ik heb Emma gister op 19.00 uur bed gebracht zoals altijd maar ik was zo moe dat ik later zelf ook in slap viel. Om 01.00 uur ' s nachts werd ik wakker en wat zag ik kind slaapt, man slaapt.... Ze heeft geen voeding gehad om 23.00 uur ik vond zo zielig om haar wakker te maken ik dacht nou kom maar op vanneer je maar wil. Ze slaap nog :O , ik ga kolven want mijn borsten exploderen en haar wakker maken. Ik voelde dat ze aan toe was, maar de cb zei nee ze moet eten ze is nog klein. Ik vraag me af was dat eenmalig of gaat ze een andere fase in???

Geplaatst

Wij hadden dat ook een keer...ze sliep heerlijk door. Gedacht dat ze wel zou komen ergens midden in de nacht maar nee. Wanneer werd ze zelf wakker?

Bij het cb hier gaven ze aan dat het mag als ze meer dan 6kg weegt, goed te pas is enz. Er mag niet meer dan 11 of 12 uur tussen de voedingen zitten ivm suikerspiegel?? Wij hebben haar vanaf toen zelf laten komen, was eerst een uurtje of vijf...werd steeds later. Nu een uurtje of zeven.

Hoe oud is ze nu?

Geplaatst

Wish gelukkig dat de foto's toch weer terug kwamen pfffff

En ellen ik zie je al gaan naast de fiets ja haha

Violetta wat lekker zo'n nachtje haha!!!

Geplaatst

Violeta,

Hoop dat het geen 'gelukstreffer' is geweest en dat Emma aan jullie heeft laten merken dat ze door kan slapen.

Probeer je vanavond de laatste voeding rond een uurtje of 21.00u te geven, dan kijk je hoe ze daarop gaat reageren.

Ik ga volgende week proberen om Mijke geen voeding meer om 23.00u te geven, als ik maar 1 dag hoef te werken.

Maar ze heeft gisteren de laatste voeding om 23.45u gehad en werd vanmorgen om 5.45u wakker, dus ben er bang voor dat het dan nog vroeger gaat worden.

Geplaatst

Lees net de reactie van Mariannen op Fb over het niet verminderen van 5 naar 4 voedingen.

Je kindje geeft dit zelf wel aan, net als Emma nu heeft gedaan.

Als ik de voeding van 23.00u weg zou laten komt Mijke nog op 5 voedingen per 24 uur.

Ellen,

Daar ben ik ook erg benieuwd naar.

Geplaatst

Heb net gelezen in het "starten in oktober 2011 topic" dat Zomer een punctie heeft gehad en dat er geen eicellen zijn gevonden.

Ze neemt even afscheid van het topic en willen een pauze gaan houden. (als ik het zo goed omschrijf)

Wat erg voor ze!

Geplaatst

Doortje ze dronk aan de borst maar heel erg weinig, ze was zo moe dat ze in slaap viel aan de borst en ze was niet wakker te krijgen, ik deed het ook niet zo moeilijk wat ze zal normaal gesproken nog een voeding krijgen,

Moos goed om te weten over de suiker spiegel , ze slip 11 uur! Ik vond ook heel erg veel.

Wish ik vind weinig voedingen om de laatste weg te laten gaan. Zij is aan een keer van 7 overgestapt naar 5 dus als de laatste weg gaat krijgt ze 4. Ze weeg niet eens 6.00 kg, lijkt mij heel weinig!

Ik laat het alleen bij deze keer, ik blijf haar gewoon wakker maken

Valesca ik heb eigenlijk niet lekker geslapen, want ik verwachte haar iedere moment dus ik werd om een uur wakker,

Geplaatst

Violeta, ik heb net gisteren toevallig bij het consultatiebureau gehoord dat ik de late (= vijfde) voeding er voorlopig gewoon in moet houden, en Maurits is net de 7 kilo gepasseerd. De wijkverpleegkundige zei 'anders zou je in 1 keer eenvijfde van zijn voeding weglaten'. Dus wij blijven hem lekker wakker maken. Nou moet ik zeggen dat hij die fles ook altijd wel erg goed drinkt (ook al wordt hij er niet zelf wakker voor), dus blijkbaar kan hij het nog goed gebruiken! Tegen de tijd dat ze gewoon echt niet meer willen drinken op dat tijdstip wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Geplaatst

Violeta,

Dan moet je haar inderdaad gewoon later in de avond de borst aan blijven bieden.

Doe ik ook hoor en Mijke weegt denk ik toch wel 7 kg.

Als ze (net als Marianne zegt) goed drinken hebben ze het nog wel nodig.

Herken het wel dat je dan niet goed kan slapen.

Haha, wij herkennen veel dingen van elkaar wat we hier schrijven mbt slapen, voeden, etc.

Wil Emma nu heel graag zien, wil haar snoetje kunnen bewonderen.

Van de andere dames en heren ook hoor, maar die zie ik regelmatig op foto's voorbij komen en Emma hebben we nog niet gezien.

MarMira,

Bedankt voor je uitleg!

Zal zo eens op zoek gaan naar ons lijstje,

Mijke krijgt morgen haar 3e inentingen.

Geplaatst

September- en Oktober mama's van:

8 september: Feline, dochter van Valesca

17 september: Joris, zoon van Esk

23 spetember: Anne, dochter van Moos

24 september: Dante, zoon van Ellen (03/01/11: 6,650kg/59cm)

4 oktober: Alexis, dochter van Akara

8 oktober: Bart, zoon van Mientje

15 oktober: Maurits, zoon van MarMira

15 oktober: Jack, zoon van Toverstafje

16 oktober: Mara, dochter van Mamavannoah

16 oktober: Jorrit, zoon van Doortje

16 oktober: Jim, zoon van Laika

18 oktober: Thomas, zoon van Ivfmoeder

25 oktober: Mijke, dochter van Wish

29 oktober: Mila, dochter van Marianne69

03 november:Emma, dochter van Violeta

3 november: zoontje van Vlok

Controles baby

1 maart: Mijke cb en 3e ronde vaccins

Geplaatst

violetta dat is ook niet fijn nee...

oke marmira dus nog even doorgaan..

ik ben er even zo klaar mee.....het ging weer zo goed maar feline is sinds gisteren weer zo slecht aan het drinken...en dan s nachts nog komen en wel drinken....ik merk dat ik het gewoon even niet trek...ze weigert de flessen gewoon vandaag met moeite krijg ik er 40cc in....en dan zóóó boos....ben gewoon zo bang dat ze wéér ziek gaat worden....of dat het weer zo word als bij sanne(die wilde alleen liggend en slapen drinken) ff een dipje hoor....

ik had zomer ook berichtje gestuurd was benieuwd maar wat erg geen eicellen pfff

Geplaatst

Balen, Valesca. Ze kreeg ook al hapjes, toch? Misschien wat diksap proberen aan te bieden? Of de voeding vanuit een andere beker, dus geen fles, maar iets van een tuitbeker of gewone beker? Bah, het word gewoon tijd voor zomerweer, dan voelen we ons allemaal beter!

Ik was zo goed begonnen met afvallen, was al 2,5 kilo van de bijna 9 kwijt en nu heb ik vanmiddag een pak koekjes (een HEEL pak) naar binnen zitten werken. Kon mezelf niet helpen en nu baal ik als een stekker. Waarom heb ik die dingen dan ook in huis en waarom kan ik niet stoppen met eten?? Voel me ook nog 's schuldig en ik vind het hartstikke zonde. Niet dat ik daar nu ineens weer 2 kilo van aan kom, maar ik zal er ook zeker niet van afvallen... Nou ja, vandaag dan maar weer vol goede moed verder met m'n dieet en toch maar proberen dit soort "dips" niet meer te doen...

Joris is nu bezig zijn vingers te inspecteren. Hij grijpt alles wat hij grijpen kan. En stevig ook! En maar lachen. En zo lekker tevreden! Hij vind werkelijk bijna alles wel best. Dadelijk komt mijn man thuis en gaan we nog een eindje wandelen. Eventjes een frisse neus halen met z'n viertjes.

Geplaatst

ja misschien dat het wel wat is een andere beker is gewoon zo lastig volgende week ook naar CB gelukkig

oh ik herken dat zo hier ging het ook goed en dan ineens begin je weer te eten......hopelijk kan je de draad weer een beetje oppakken

heerlijk er nog even uit straks en wat heerlijk dat hij zo tevreden is!!

Geplaatst

Esk,

OeiOei, dat zal zeker een domper zijn geweest.

Een heel pak koekjes opgegeten. (waren zeker ook nog niet eens droge kaakjes)?

Iedereen die aan het lijnen is of er in ieder geval er op let wat hij/zij eet heeft wel eens een dip om die discipline vast te houden.

Het is al knap van je dat je 2 kg kwijt bent geraakt, dus je bent zeker op de goede weg!

Geniet straks van de wandeling en je man en kinderen!

Morgen weer een nieuwe dag, kwel jezelf niet om aan die 'dip' terug te denken daar heb je niks aan. (dat is geweest en kun je niet meer terugdraaien)

Heel veel succes nog met gezond eten/drinken!!!

Misschien een troost??? Ik heb net een volkoren kruitkoek en een Time Out granenbiscuits op.

En ook nog om nu heel eerlijk te zijn.............

een meuslireep (appel/krenten)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden