Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marianne top opbrengst!

Wisha haha ik zie het voor me hoe die vrouw naar je zat te kijken bij de cb: ze is waarschijnlijk niet gewent aan zelfvetrouwen moeders ;)

Geplaatst

@Marianne69

Nee, ik kom zaterdag niet. Ik zit met bv geven in mijn maag. Kolven lukt niet. Ik krijg altijd koorts (onsteking?) na het kolven. Ik weet ook niet hoe Thomas zich zal houden. Yep, ik zie beren op de weg.

Ik vind het nog steeds grappig om te lezen dat Thomas op jouw uitgerekende datum is geboren ;)

Ik zie dat bij jou het kolven ook niet lekker gaat. Knap dat je het nog wel wilt proberen.

Wat was dat zonnetje lekker he? Ik was met Mark en Thomas (na schooltijd) na de speeltuin. Gezellig druk. Thomas viel (gelukkig) in slaap.

@Laika

Wat goed dat Jim 's nachts goed slaapt bij jouw ouders. Een fijn kamertje :)

Heerlijk dat jij jezelf kan opladen en iets voor jezelf kan doen.

@Esk

Grappig dat Thomas ook mee wilt doen. Zien eten, doet eten. Jij hoeft dus niet bang te zijn dat Thomas slecht eet.

Ik dacht eraan om een stoom en pureer machine-in-een te kopen. Ik weet niet of het handig is, en ga nog wat fora afstruinen voor meer informatie.

Ook voor babyrecepten moet ik nog het een en ander uitzoeken. Ik wil ook wat meer te weten komen over de Rapley methode.

Ik heb er wel zin in om (mijn) Thomas bijvoeding te geven.

@violeta80

Ik ga meteen het boekje aanvragen. Ik ben benieuwd.

@Wish

Grappig he, dat ze hun duimpje ontdekken?

Thomas doet zijn duimpje ook in zijn mond. Ik weet niet wat de reden hiervan is. Geen slaap of honger, denk ik.

@Ellen en Wish

Een vriezer vol met bv? Nou, ik benijd jullie hoor. Ik had 2x een zielig flesje in de koelkast staan.

Met Mark had ik ouderschapsverlof na mijn zwangerschapsverlof opgenomen en met 5 1/2 maand mijn bv afgebouwd.

Ik werk nu niet, en ga met Thomas door tot en met zes maanden. Kolven hoeft dus niet (wat bij mij ook niet lukt).

... Thomas wordt wakker... einde bericht ... :)

Geplaatst

Ivfmoeder,

Van een vriendin een boekje gekregen met recepten voor baby's.

"Lekker koken voor je baby" geschreven door Sharon van Wieren.

Er staan leuke en lekkere dingen in.

Wat vervelend dat je niet kan kolven. Hoe doe je dit dan als je af gaat bouwen? Met de hand de druk eraf halen als je stuwing hebt?

Zo'n apparaat waar je groenten in kan stomen en pureren lijkt mij geen 'tijdbesparend' apparaat. Had op internet ervaringen opgezocht omdat ik niet wist wat dit voor een apparaat was.

Er stond vaak dat het apparaat op de plank in de kast stof aan het vangen was.

Denk wel dat als je dit ding op het aanrecht kan laten staan, dat je het dan wel regelmatig zal gebruiken.

Mijke heeft mij wederom goed laten slapen. Ik heb haar na het voeden en badderen rond 19.00u naar bed gebracht.

Mijn man kwam gisterenavond rond 19.15u thuis en dacht haar nog wel te kunnen zien als ze weer wou drinken.

Ik ging gisterenavond samen met mijn moeder naar de schoonheidsspec. dus ik had bv in de koelkast staan.

Toen ik om 22.00u thuis kwam ben ik gaan douchen en hierna werd Mijke wakker om te willen drinken.

Ze is tijdens het drinken in slaap gevallen en mijn man heeft haar even geknuffeld en naar bed gebracht.

Om 5.00u werd ze pas wakker, na het drinken en een boer terug naar bed gebracht. Maar doordat haar neus verstopt zit en ze vaak moest hoesten kon ze niet in slaap komen.

Heb haar neusspray gegeven en nog wat laten drinken en hierna ging ze goed slapen, het was toen 6.30u.

Geplaatst

Hoi Karin,

Zondag neem ik ook geen gekolfde melk mee hoor! Ik geef daar borstvoeding, en als het te onrustig is voor Mila dan ga ik een beetje apart zitten. Dat moet lukken want we zijn de enigen in het restaurant. Misschien toch een beer minder voor je? Zou leuk zijn als je er ook bij bent!

Ja wat een heerlijk weer gister, nu weer niks aan...

Net de laatste Babymassage les gehad. Jammer dat t is afgelopen. Was erg leuk, alleen kon k niet alles meedoen want Mila dr huid reageert toch op de olie ( druivenpitolie) haar benen kan ik wel helemaal doen.

Wish, zielig dat Mijke zo verkouden is. Fijn dat ze wel lekker heeft doorgeslapen eerder.

Geplaatst

Hey, ik ga ook geen gekolfde melk geven hoor. Gewoon meteen live bv geven. Dat heb ik al zoveel overal gedaan, en nu ga ik me zeker niet inhouden tegenover mijn forumvriendinnen :-))

En inderdaad, als het te druk wordt, kunnen we altijd even apart gaan zitten of zo.

Zo, Mijke dus een lange nacht gehad. Heb je gekolfd voor het slapen gaan? Ik hoef dat niet te doen, want het is pas tijdens de nacht dat ik teveel begin te krijgen. Om 6u was hij wakker en heb ik eten gegeven en gekolfd tegelijk. Dubbele kolf dus haha. Was toch ook alweer nodig. En omdat het geen onderbroken nacht is geweest, ben ik goed uitgeslapen, al was het maar tot 6u!

Hoe reageert Mila dan?

Dante's huid reageert ook op iets, maar ik weet nog niet wat. Hij krijgt plots puistjes met veel rood errond die dan weer wegtrekken. Meestal op zijn hoofdhuid. Allergie van onze kat, omdat ik de kat oppak en hij dan met de haren in contact komt? Ik hoop echt van niet, want de kat weg doen zie ik echt niet zitten. Daarom nog maar eens een reden om bv tot minstens 6 maand te geven..

Straks op babybezoek, benieuwd! Het is haar tweede kindje al, wat gaat het snel zeg.

xxx

Geplaatst

Ook ik ga Mijke bv geven als ze wil drinken tijdens de high tea.

Mijke wil graag rondkijken als ze iets hoort, ze is de laatste tijd erg snel afgeleid als er iets wordt gezegd of er wordt gehoest ofzo, dus apart zitten is voor ons ook prettig. ;)

Marianne,

Bij de babymassage waar Mijke en ik aan mee deden, hebben we amandelolie gebruikt. Deze heb ik bij Kruidvat gekocht en ruikt heerlijk.

Misschien dat Mila hier wel tegen kan?

Jammer dat de massagecursus afgelopen is. Ook ik vond dit erg leuk en keek echt uit naar elke zaterdagochtend.

Nu masseer ik Mijke wekelijks voordat ze in bad gaat. Ze geniet er echt van en ik ook.

Ik doe niet altijd de hele massage, ook wel eens alleen de armen, buik, benen en rug. Maar wel altijd dezelfde techniek.

Ellen,

Nee, niet zitten kolven. Mijn borsten moeten er maar aan wennen. ;)

Heb zelf nog nooit tegelijkertijd zitten kolven en voeden. Dit doe ik dan erna.

Mijke krijgt tijdens het drinken rode 'puistjes' op haar kin, die binnen een uurtje weer weg gaan. Denk dat dit een reactie is op de melk die op haar huid komt, weet het anders ook niet.

Hoop ook voor je dat Dante niet allergisch is voor jullie kat.

Veel plezier met je bezoekje, dan kun je zien dat Dante echt al een hele knul is.

Geplaatst

Ellen. Mila heeft rode, droge huid die jeukt. Als ze huilt wordt t erger. Ik neem geen zuivel meer en t gaat al stukken beter, maar is nog niet helemaal weg. Bij t CB zeiden ze dat t nog geen andere allergie kan zijn , daar is ze te jong nog voor. Ook wij hebben huisdieren: twee katten en een hond. :-)

Geplaatst

Kreeg net telefoon van de chefkok van het restaurant waar we zondag naar toe gaan.

Er heeft iemand van de dames gebeld om door te geven dat ze geen zuivelproducten mag. (zuivelallergie)

Nu wil de chefkok graag weten wat zij mag hebben en wat niet.

Er zit namelijk in vrijwel alle hapjes zuivel.

Nu vroeg hij of dat diegene even naar het restaurant zou willen bellen en vragen naar Paul (ïs chefkok) om het één en ander door te spreken.

Marianne, lees nu dat jij geen zuivelproducten meer eet/drinkt. Heb jij gebeld?

Zou diegene dan willen bellen naar de chefkok?

Bedankt!

Geplaatst

meiden,

mag ik wat vragen?

ik heb zonder het te beseffen een dubbele boeking gedaan. er was een etentje gepland, lang op voorhand, dat ik in mn gsm agenda had geplaatst maar omdat mijn hele agenda gewist is (rotding), een tijdje terug, had ik helemaal niet door dat de 18de eigenlijk al bezet was met het opnieuw prikken van een babydag. gisteren belden ze om naar het menu te vragen. ik viel bijna van mn stoel van het verschieten (en dan een rooie kop van schaamte).ik heb intussen het etentje naar de avond kunnen verschuiven,maat ze willen liever toch zo vroeg mogelijk eraan beginnen.

Voor wie het ziet zitten om vroeger te komen zodat wij niet al bijna meteen moeten vertrekken, zou dat super zijn. 13u, kan dat? ipv 14u? is dat een optie? kortdag natuurlijk, maaar vorige keer hadden we om 12u afgesproken en dat ging ook (zonder kindjes met eigen schema's natuurlijk).

ik gooi het gewoon even in de lucht. als het echt niet anders kan, komen we gewoon wel om 14u, maar zijn we wel terug door om 16u..

liefs,

Ellen

Geplaatst

Ellen,

Ook ik vind 13.00u prima om te komen.

Dan kijk ik wel hoe lang Mijke het vol gaat houden. Wil natuurlijk ook met de andere meiden, baby's en partners kletsen.

Marianne,

Fijn dat je morgen zelf contact op wil nemen.

Wil je ook doorgeven dat er een aantal om 13.00u aanwezig zullen zijn. Weet namelijk niet of dat ze dan al open zijn?

Volgens mij wordt Mijke wat wakker, zal haar gaan voeden en dan gaat mama een wijntje drinken. ;)

Ze heeft om 18.45u gedronken en ze is daarna in bad geweest. Ze lag er om 19.45u in.

Geplaatst

Ellen 13.00 uur is prima voor mij ook !

Karin ik heb een gratis sample vitamine voor borstvoedingen vrouwen aangevraagd en in het envelop stond het boekje( folder)

Ik heb lekker met mijn dochter in Rotterdam geschopt, was heel gezellig! Morgen gaan we echt starten met hapjes geven totdat ze het leert, gewoon iedere dag geven. Spannend!!! Ze is echt aan toe. Sinds vandaag ook smaak geluidjes aan het maken, heel schattig :)

Ik geef ook ter plek bv, en over afleiden tijdens het geven, klinkt heel bekend :)

Geplaatst

Voor Ellen en Piet heb ik vegetarisch gereserveerd.

Violeta,

Spannend en leuk om te gaan beginnen met hapjes.

Veel kijkplezier, fotocamera en filmcamera in de aanslag.

En Emma, jij ook veel plezier met proeven.

Heb jij ook rokjes en/of jurkjes gekocht voor Emma?

Al mijn broeken zijn me te groot op de heupen en billen. Is me toch wat zeg.

Gelukkig draag ik ook vaak een rokje of een jurkje en die heb ik nog voldoende.

Dus mijn kast hoeft helaas nog niet aangevuld te worden.... ;(

Geplaatst

Wish, ik heb voor het eerst niks voor haar gekocht. De kleine smurf heeft zo veel kleding dat ik soms iets 1 keer per 10 dagen aandoe. Vind zonder, maar ze heeft zoveel gekregen . Ik heb een mooie hemd gekocht voor morgen ;) en oorbellen met een halsband ( ik had een bon van swarowski , en die moest op want hij is jaar geldig) - dus vandaar dat we aan het shoppen waren. Maar ik heb serieus kleding nodig, alleen werd een beetje depri want ik ben ook heel erg dik nog( ik weet het het hoort erbij) maar ik eet ook heel veel, en ik snoep ook,vroeger deed ik dat niet. :(

Geplaatst

Violeta,

Die Emma heeft dus heel veel kleding.

Mijke had nog maar 1 rokje, dus mocht wel meer rokjes vond ik.

Tja, ons lichaam zal nog even de tijd nodig hebben.

Het snoepen en vele eten zal hier niet bevordelijk voor zijn....

Dat doe ik ook hoor, ik eet meer dan voor en tijdens de zwangerschap. Geen flauw idee wat hier de rede van is?

Jij bent morgen dus op en top in het nieuw. Ben benieuwd.

Als wij nu ergens naartoe gaan moet ik voor mezelf en voor Mijke kleding uitzoeken.

Pfff, of ik al niet genoeg aan mezelf had. hahaha!

Geplaatst

Dames, dat meer eten komt volgens mij gewoon door de borstvoeding. Dat vraagt veel energie van je lijf. Daarom was ik ook steeds zo moe. Nu ik bijna ben afgebouwd (geef nog twee voedingen zelf op dit moment) voel ik me al weer een stuk fitter en heb al minder trek overdag.

Ik heb gisteren ook even wat leuks voor mezelf gekocht. Ik liep er toevallig tegen aan en kon het niet laten hangen. Het was ook al weer even geleden. Alleen broeken wacht ik liever nog even mee tot ik weet hoe veel ik nou straks echt weeg en niet straks met te grote of te strakke broeken rondloop. Mijn eigen broeken zijn nu eigenlijk allemaal wat te ruim, maar ja... liever te ruim als te strak. Ik weeg nu 3 kilo lichter als voor dat ik aan de IVF behandelingen begon.

@ Wish: Is het nu morgen definitief 13.00 uur? Wil je dat nog even laten weten?

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb t restaurant gesproken en t is geen probleem als er een aantal meiden om 13.00 uur komen.

Het lijkt me wel zo handig om naambordjes mee te nemen, met onze Nick en gewone namen erop, hahaha!!!!

Tot morgen!!

Geplaatst

Doortje

Ook ik zit drie kilo onder t gewicht dat ik had voor de zwangerschap. En eet veel ivm bv maar probeer niet teveel te snoepen

Violeta

Ben benieuwd naar je outfit! Ik heb ook via h en m een nieuwe spijkerbroek met roze vest gekocht. Denk dat ik dat aan doe morgen. :-)

Geplaatst

Doortje,

Diegene die wil kan om 13.00u komen.

Heb de high tea niet verzet, die is om 14.00u.

We zien morgen wel hoe laat iedereen er is, kunnen we evt. nog vragen of dat de hapjes wat eerder gereserveerd kunnen worden.

Zal neem ik aan geen probleem zijn voor de kok.

Marianne,

Fijn dat je dit nagevraagd hebt!

Haha, de namen heb je zo onder de knie hoor.

Mijke is haar verkoudheid nog steeds niet kwijt.

Ze blijft hoesten en een verstopte neus houden. Neusspray en neus schoon maken vindt ze niet zo leuk.

Maar als ik haar neus niet schoon maak krijgt ze straks opgedroogd snot onder haar neus, en om dat dan schoon te maken is helemaal niet leuk.

Het drinken, slapen en spelen blijft gelukkig wel goed gaan.

Geplaatst

Super! Bedankt om al om 13u te willen komen. Dan komt de rest wel wanneer ze kunnen, maar is het voor ons tenminste niet meteen weer weg nadat we zijn aangekomen.

Ik heb inderdaad vegetarisch besteld.

hihi ik wilde ook iets nieuws kopen, maar het is te druk dezer dagen. zal er niet van komen. Hopelijk wil de was drogen zodat ik toch hem in de leuke kleertjes kan steken die IK wil :-)

xxx

Geplaatst

Ik heb zin in voor morgen !!!!

Meiden het is maar een zware shurtje hoor, niks bijzonders haha

Eten uit lepel was niet zo succes, ze verstik liever dan door slikken, de rest vertel ik morgen ;)

We proberen ook net als Dorien tussen 13.00 en 13.30 uur te komen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden