Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik had de foto's al op FB gezet, maar nog niet hier, dus hierbij deze. Ik heb het tekstje ook wat aangepast tegenover op FB.

[ATTACH=CONFIG]3813[/ATTACH]

Vandaag heeft hij nog eens broccoli gegeten en dat ging al meteen doelgerichter. Hij is dus niet getraumatiseerd door gisteren haha. Morgen worteltje proberen.

Wish, een vriendin van me heeft ook de Rapley methode geprobeerd maar dan zaten ze uren aan tafel omdat hun dochtertje zo hard aan het knoeien was. Dus heeft ze na een tijdje gekozen voor een combinatie van de twee: beetje rommelen met de groenten, en intussen de lepel snel erin. Hap hap en klaar. Ik ga het een week of twee afwachten en wie weet hetzelfde doen. Want uiteindelijk moet hij echt wel extra voedingsstoffen uit groenten en fruit halen want mn bv zal niet meer voldoen.

Laika, heeft Jim langer geslapen?

Karin, ai ai, gesneden ook. haha, die man weet dus wat doen met jullie tuin. Ik heb ook absoluut geen groene vingers. Ben wél blij dat het kleine orchidee'tje die mn moeder gaf, als cadeautje van mn zwangerschap nog altijd leeft en blijft groeien. Symbolisch vind ik dat wel mooi. Maar geef me eender welke plant onder mijn hoede en ik verzuip ze. Teveel liefde he :-)

Wish,

ik dacht met de babydag al aan tandjes. Want toen had ze ook al heel rode wangetjes en veel kwijlen. Wie weet wie weet! Het wordt wel spannend nu. Wat vind jij trouwens van de nachten opstaan? Of krijg je ruimschoots de kans om die verloren slaap weer in te halen?

Violeta,

Dus deze keer vond ze het wél lekker! Zo zie je maar he, het gaat super snel allemaal. de ene keer lukt het niet en dan plots hebben ze het beet!

Ik ben 4 dagen ziek geweest trouwens, met koorts. Teken van oververmoeidheid volgens mij. Echt dubbel, want aan de ene kant wil ik meer rust, en aan de andere kant is het gevoel er dat er geen tijd voor is. 'nog even alles geven, en dan kan ik slapen'. Maar die 'even' duurt te lang voor mijn lichaam, vrees ik. Dus toch proberen een halve dag minstens door de week niks te doen en rusten.

Heeft iedereen zijn menstruatie intussen al gehad? Ik nog niet eigenlijk.

Oh ja, Dante heeft een soort vetbolletje onder zijn tepel. Natuurlijk vergeten te bellen om te vragen wat het kan zijn, al denk ik dat het gewoon een klier is. Maar toch. En hij kan echt al vlotjes rollen. Op de crèche ligt een gladde mat, waar hij zich blijkbaar op zijn buik hard afduwt en een stuk naar achteren glijdt. Een begin van kruipen, zegt de begeleidster. Ook brabbelt hij brrr. Grappig om te zien. En lachen naar iedereen! Hier dus zeker ook (nog) niet eenkennig.

Zo, laat ik maar eens beginnen rusten, met te gaan slapen!

tot later!

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Karin,

We hebben elkaar gevonden, eindelijk! Hahaha!

Ellen,

Hier ook nog niet ongi.

Maar geef ook nog 8 x bv...

Violeta

Leuk dat Emma banaan eet! Ik wacht er nog even mee... Ivm Mila dr huidje wat nu heel goed gaat trouwens. Ik denk dat ze wel snel zal eten: heb haar al 1 keer een groot stuk banaan in haar handen geduwd en daar begon ze flink aan te zuigen en knabbelen (zonder tanden dan)

Ook als ze haar vitamine krijgt van een lepeltje doet ze zelf al haar mond open. Lief dat Emma aan t lepeltje likt :-)

Wish,

Het zullen vast de tandjes zijn.. Oh wat gaat de tijd toch snel!

Geplaatst

He ladies,

Zo, weer even tijd om te reageren!

Wish, oh tandjes, spannend! Je kijkt nu zeker elke dag even in haar mond om te zien of je al witte puntjes ziet ;-)!

Ellen, je zegt het zelf al maar rust is zó belangrijk...Ik ben nu ook weer verkouden, tweede keer al sinds de geboorte van Jim, terwijl ik daarvoor misschien een keer in de vijf jaar een dagje snotterig was. Ik wijt het ook aan de vermoeidheid. Vanavond slaapt Jim weer bij mijn ouders dus ik ga proberen even goed te slapen, hopelijk scheelt dat. Je vroeg of Jim wat langer heeft geslapen en inderdaad, door de zomertijd komt ie iets later 's ochtends (nu ongeveer half zeven) maar het is alweer twee dagen vanaf een uurtje of vijf een beetje onrustig, elk half uur een speentje, dus dat is wel vermoeiend. Gelukkig slaapt ie wel goed vanaf ongeveer 20 uur 's avonds tot vijf.

Wendy, fijn dat je een lekker weekend hebt gehad!

Karin, ik moest lachen om je post 'ik ga het niet redden!' .Gelukkig allemaal nog goed gekomen ;-).

Violeta, lekker banaan! Zoals ik schreef zijn wij ook begonnen met hapjes. Nou, wat hij niet drinkt met de fles, dat eet hij er wel aan nu! Hij eet nu peer, banaan en eergisteren heb ik een heerlijk wortelhapje voor hem gemaakt (met biologische worteltjes, ik heb gelijk maar een paar porties ingevroren) en dat ging er ook in als koek. We zijn vanochtend met Jim bij de kinderarts geweest en ook al drinkt Jim niet zoveel, hij is wel goed gegroeid. Hij is nu 66 cm en weegt 6930. Geen dikkertje maar prima. Ook denkt de arts dat Jim, nu blijkt dat ie vaste hapjes zo lekker vindt, minder last gaat krijgen van zijn reflux.

Dorien, ik heb een vraagje aan jou omdat ik weer dat Jorrit ook wel heftig kan reageren op sprongetjes; is Jorrit sinds kort ook weer wat jengeliger? Jim heeft sinds een dag of twee soms van die buien! Dan wil ie niks, is ie na 10 minuten al moe lijkt het, en wil ie constant op schoot zitten. Ook slapen is weer wat moeilijker (en dat was al niet makkelijk overdag). Ik lees dat de 6 maanden sprong in week 23 al kan beginnen en dat klopt dus precies. Ben benieuwd of Jorrit er ook last van heeft.

Geplaatst

Ellen

Oei, melde Dante zich elk uur of 2 uur? Hoe gaat het nu? Is er weer een beetje rust in de tent?

Ik heb even in "het boek" gekeken, en idd een sprongetje met 6 maanden :)

Leuk om te horen en zien dat Dante zich heel goed ontwikkelt wb zijn motoriek. Mark (onze oudste) rolde zich niet om, kroop niet, en was erg laat met lopen.

Als Thomas zich goed (volgens "schema") ontwikkelt, dan is dat voor ons een eerste keer.

Ik vind het knap dat je orchideetje het al 6 maandjes volhoudt. Ik moet het van sterke (kamer) planten hebben.

Wat hebben jullie in de tuin staan?

Moeilijk om je rust te pakken als je ziek bent he? Hopelijk dat je deze week een beetje tijd voor jezelf vrij weet te maken.

Nee, nog geen menstruatie hier.

Wish

Fijn dat het pilletje voor wat verlichting heeft gezorgd. Moeilijk om erachter te komen wat het nu is. Het kan een tandje zijn.

Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat met bv geven :)

Leuk dat Mijke voorlopig nog in de draagdoek kan. Hoeveel kg kan de stof van een draagdoek hebben? Gaat het niet na een tijdje uitrekken?

Hahaha... Ja, die hovenier zag allemaal mooie planten in onze tuin (en ze hadden allemaal een naam); ik zag alleen "onkruid" ;)

Acht, het valt allemaal wel mee. Er moet alleen flink gesnoeid worden.

Een snee in mijn duim. Ik trok een klimop van de grond omhoog, maar kennelijk zat er nog iets. Ik weet niet wat. Brrr... als ik eraan denk. Ik kan zo slecht tegen veel bloed!

Violeta

Wat fijn dat Emma heeft doorgeslapen. Fruithapje gaat ook goed. Ook geen bellen blazen en gespetter?

Grappig dat ze het nog niet helemaal doorheeft, maar wel een half potje naar binnen weet te krijgen door het lepeltje af te likken.

Heerlijk dit mooie weer. Ik kon Thomas bv geven in de auto (op een parkeerplaats), omdat ik niet allerlei lagen (blouse, vest, jas) over elkaar heen droeg. Ja, je moet wat als het kolven niet van een leiend dak gaat. Ik deed dit bij mijn oudste ook (maar die was in maart geboren).

Marianne

Ja, goed he!

Jij had toch nog cryo's? Heb je nog steeds een nieuwe kinderwens? Een tijdje geleden schreef je dat je voor een brusje wilde gaan.

Gelukkig is het huidje van Mila weer rustig. Ik wacht ook even met bijvoeding.

Karin

Geplaatst

Violeta,

Hahaha, heb een aantal vriendinnen waar ik regelmatig mee ga lunchen. Zal eens tellen...... kom uit op 5. ;)

Ellen,

Ben ook nog niet ongesteld geweest. Ben wel benieuwd wanneer dit zal komen. Gebruik namelijk nooit een inlegkruisje oid, zul je zien dat ik op m'n werk of in de winkel ongesteld ga worden.....

Heb ergens gelezen dat iemand haar kind drie kwartier de tijd gaf om te eten via Rapley en dan het eten weg haalde wat er nog lag. Zo kan je kind eraan wennen dat hij/zij niet eeuwig kan blijven 'eten/knoeien'.

Wij zitten zelf ook ongeveer drie kwartier aan tafel, dus dat gaan wij ook zo doen.

'S nachts op staan hoef ik al een poosje niet meer.

Mijke gaat ergens tussen 19.30 en 21.00u naar bed en wordt dan nog tussen 22.00 en 23.00u wakker om te willen drinken en slaapt dan tot 5.00 á 6.00u door.

Dus ik kom nu echt aan voldoende rust.

Deze week moet ik donderdag, vrijdag en zaterdag werken, dus de andere dagen kan ik op mijn eigen tempo de dagindeling bepalen.

De wijkverplk. gaf aan dat een 'eerste jaars moeder' vaak verkouden zal zijn, griep zal hebben etc.

Marianne,

Super dat het goed gaat met de huid van Mila!

Ze vond de banaan dus lekker. ;)

Laika,

Inderdaad, ik kijk nu regelmatig in haar mondje. Blijf nog steeds een klein wit puntje zien.

Maar of dit een tandje is wat door gaat komen???

Kwijlen en overal op willen bijten is nog steeds aanwezig. Maar welke baby doet dit nu niet en krijgt 2 maanden later pas een tandje hahaha

Wat zou dat fijn zijn voor Jim en ook voor jullie als de reflux minder zal worden en uiteindelijk helemaal weg zal zijn!

Vind het zo leuk om te lezen dat hij goed wil eten en ook goed is gegroeid.

Heb van de week het 'oei ik groei' boek er ook even bij gepakt.

Omdat Mijke ook wat jengelig/huilerig was. Als ik haar nu in de box of speelkleed leg begint ze wat te mopperen, dan blijf ik er even bij staan en leg ik uit dat ik bijv. even wat drinken ga pakken en in de buurt zal blijven.

Geef haar een speeltje in de hand zodat ze haar aandacht daar op kan richten en dan is het goed.

Al met al doen alle kinderen het prima, wat super!!!

En de ouders zijn ook stuk voor stuk toppertjes, dat mag ook wel eens gezegd worden. :clap2:

Geplaatst

http://www.dragenenzo.nl/c-718675/draagdoek-kiezen/

ivfmoeder,

Tot 18kg kun je de doek gebruiken. Weet niet of mama daar dan zo blij van zal worden.

hahaha, dus jullie hebben niet alleen onkruid in de tuin. Moet wel lachen hoe je het omschrijft.

Als er bij mij geen kleurtje aan zit vind ik het ook onkruid. Bij mij moet er namelijk een gekleurd bloemetje ofzo aan groeien.

Het kan dus zijn dat er bij ons onkruid in de tuin staat wat ik bewust laat staan omdat er een bloemetje aan groeit. LOL

Is het wondje van je duim al aan het genezen?

Bv geven in de auto kan prima. Het maakt voor Thomas niet uit waar hij drinkt, als hij maar kan drinken toch.

Geplaatst

Onkruid kan toch mooi zijn? LOL! Je beschrijft het wel grappig hoor haha.

Het orchideetje staat er nu al meer dan een jaar hoor, sinds ik zwanger testte. De bloemen zijn natuurlijk al lang weg, maar op één of andere manier blijft het wel groeien.

Heerlijk weer buiten! Moeilijk om te willen werken he.

Ja, vermoeidheid is klacht nummer 1 van jonge moeders. Ook vandaag ben ik weer uitgeput. Maandag alles geven, dinsdag batterij leeg. Morgenvoormiddag dutje met Dante proberen te doen.

Zo'n draagdoek kan je inderdaad nog heel erg lang gebruiken. Een tricot doek zal uitrekken, maar dan draag je het gewoon weer wat strakker om door extra aan te spannen. Ik plooi ook de losse randen gewoon om. Misschien dat ik binnenkort voor een geweven doek ga, maar dat moet ik nog zien af te wachten.

Bedankt voor de tip Wish, zal ik ook maar doen dan, 45 minuten geven. De broccoli is er inmiddels weer uit, bij de crèche. Ze zei dat het wel grote brokken waren, onverteerd. Misschien is zijn spijsvertering er nog niet klaar voor en moet ik nog wat wachten? Zou ik het dan zachter moeten koken? Maar dan plet hij het helemaal mijn zn handjes. hm, en ik vrees dat ze bij het cb niet echt voor deze methode zullen zijn, waar ik dus weinig op sympathie en raadgeving zal moeten rekenen.

Dus jij slaapt nog lekker door. Ik dan ook hoor haha. Maar ik vind 5 uur nogal vroeg haha.

Tuurlijk kan je in de auto bv geven! Heb ik ook al ontelbare keren gedaan haha!

Laika, leuk zeg dat Jim zijn hapjes zo laat smaken! Het zal de reflux inderdaad flink doen overwaaien. Goed dat hij zo gegroeid is! Ik ben zelf zo benieuwd naar zijn gewicht, al heb ik intussen wel een idee omdat onze weegschaal plots werkte. Ik kwam op 6,8kg, dat lijkt me wel heel erg weinig. Maar we zien wel.

Geplaatst

Ellen,

Heb net via google opgezocht of dat het normaal is dat er stukjes eten met de ontlasting mee komen.

Nou, kan je vertellen dat dit heel vaak voorkomt. (hele erwtjes, mais, wortel, etc etc) Smakelijk.... ;)

Heb het bij ons op het Cb aangegeven dat ik dit wil gaan doen, deden ze niet moeilijk over.

Haha, 5 uur is ook best vroeg, maar dit vind ik ochtend.

Vindt jij dit nog nacht dan? LOL

Mijke wordt nu net wakker.

Ze heeft sinds gisteren een andere dagindeling gevonden.

2 uur wakker en 2 uur slapen.

Geplaatst

Hier ook een mannetje met een andere dagindeling. Voornamelijk niet willen slapen. Kan erg vermoeiend zijn, maar het hoort erbij. En de eerste tand is door! Vanochtend was hij er ineens, dat richeltje. Schattig! De tweede zal wel snel volgen, want ik zie al wat wits eronder...

Geplaatst

Esk,

Jaaaaaa, het eerste tandje wat leuk!!

Heeft Joris er last van gehad, slaapt hij hierdoor misschien minder?

Er wordt geschreven dat als het tandje erdoor is, de 'klachten' als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Geplaatst

De "klachten" verdwijnen dan inderdaad...tot het volgende tandje ;-) wat in dit geval niet zo lang gaat duren... ik denk dat hij ze heel vlot gaat krijgen, nu nummer 2 en dan direct bovenin nummer 3 en 4... Overigens denk ik niet dat het niet-slapen overdag te maken heeft met de tanden. Eerder met het feit dat ik gewend ben hem op bepaalde tijden op bed te leggen (uit gewoonte) terwijl meneer wakkerder wordt... dus gaan we nu toewerken naar 2 slaapjes op een dag (een uurtje in de ochtend en een uurtje of twee in de middag en dan om 18.30/19 uur naar bed). Ik denk dat het niet lang duurt of hij zit daar al aan. Is ook wel fijn, nu zit er nog een extra uurtje aan het einde van de middag wat het dan superlastig maakt om de deur uit te gaan.

Hij heeft trouwens ook zo'n Woezel-en-pip-speelkleed (met bogen met speeltjes erboven) en daar heeft hij nu van uitgevonden dat als hij met zijn voeten/benen tegen de bogen stoot, de speeltjes gaan bewegen. Vind ie geweldig om te doen!

Geplaatst

Esk,

gefeliciteerd met het eerste tandje!!! Joris is de eerste van onze groep dus hihi! Ik was het me al aan het afvragen, wie de eerste zou worden

Wish,

Ik loop ook helemaal onbeschermd rond, en denk ook voor een onaangename verrassing te komen staan, wanneer mn eerste ongesteldheid zich zal aankondigen haha.

Net een uurtje kunnen bijslapen, heerlijk! Dante ligt nog altijd in de hangmat te knorren, zijn dag is blijkbaar ook al voorbij sinds 19u (zomertijd).

Bedankt voor de ontlastingstip. Geeft moed om verder te doen hihi. Net heeft hij avocado gegeten, ging er ook goed in. Het vastpakken daarentegen ging minder, zo'n glibberigen dingetjes. En bij avocado kan je niet zoals bij banaan nog een stukje schil laten he :-) Dus hield ik het stukje vast, en hij maar sabbelen. Apetrots is hij dan, terwijl we er met zn allen naar kijken. Dan kijkt hij helemaal blij terug, mee aan tafel zittend en erbij horend.

Zo, zal hem maar eens wakker maken en te drinken geven. Ik vermoed dat het zelf eten enorm veel concentratie vergt, en hij daarom vanzelf vroeger in slaap valt.

liefs,

Ellen

Geplaatst

Leuk, het eerste tandje!

Wat worden onze kindjes toch snel groot nu he, eerste tandjes, eerste echte hapjes, zitten, rollen, minder slapen...Heel cliché maar wat gaat het snel!

Geplaatst

Ellen,

Heb helemaal geen reactie gegeven op het knobbeltje bij de tepel van Dante.

Baby's hebben in het begin vrijwel allemaal wat opgezette tepels, wanneer dit weg gaat weet ik niet.

Ga je morgen naar de ha bellen?

Dat Dante naar iedereen lacht was op de meeting wel te merken. Lekker ding!!!

Leuk dat hij zich nu naar achteren gaat duwen, herken dit nog van toen mijn nichtjes klein waren en dit deden. Zo grappig om te zien.

Omrollen lukt hier nog niet helemaal zelfstandig. Mijke heeft nog een klein beetje hulp nodig.

Weet wel dat ze als eerste over haar linker zij zal gaan rollen, dan gaat haar bovenlichaam vlotter mee dan als ze over haar rechter zij rolt.

http://www.annemieke.net/eetfestijn/beginnenmetbijvoeding_rapley/

Avocado blijkt 'glad' te zijn, maar bij Dante ging het dus prima naar binnen. LOL

Geplaatst

Hallooooooo!

Na een hele tijd afwezig te zijn geweest, in de drukte met de twee meiden na de geboorte van L_otus, heb ik toch weer zin om wat mee te babbelen. Voor mij is het nu wat rustiger, L. slaapt gelukkig eindelijk af en toe door en kan zichzelf ook al een beetje vermaken. en we zijn lekker een beetje in een ritme gekomen met z'n viertjes. Vinden jullie het goed dat ik weer aansluit?

groetjes, Yola, september 2011 mams (L geboren 14-9) uit icsi in dd.

Geplaatst

Hoi Yola,

Natuurlijk vind ik het prima dat je 'ons clubje' komt vergezellen!

Fijn om te lezen dat jullie viertjes nu in een rustiger vaarwater verkeren en dat het thuisfront in een voor jullie en de kinderen prettig ritme is gekomen.

Mag aankomende 3 dagen werken.

Heb morgen een vroege dienst, dan een late en zaterdag weer een vroege.

Morgen gaat Mijke voor de tweede keer naar het kdv en vrijdag werkt mijn man vanuit huis en komt zijn moeder bij ons, zaterdag gaat Mijke naar mijn moeder omdat ons huis te koop staat en het dan open huis is.

Geplaatst

Hoi Yola,

Welkom terug!!!

Hoi Karin,

Je vroeg naar onze kinderwens. Eerlijk gezegd zou t makkelijker zijn geweest als we geen cryos hadden gehad, dan was t nu goed geweest. Het ongeboren leven waar we zo hard voor gevochten hebben, kan ik niet laten vernietigen. Dus we gaan er straks weer voor!!! Ik hoop natuurlijk dat het dan - mochten we er weer zwanger van raken - gezond mag zijn! En ik ook gezond mag blijven natuuurlijk. In juni word ik 43, oef!! ;-) (ga n feest geven dat dan weer wel, sinds jaren : een licor 43 feest!

In ieder geval zal t nog wel even duren voordat we kunnen starten, nog steeds niet ongi ...

En jij dan? :-) op voor n derde?

Geplaatst

Hoi meiden, hier weer een beetje energie om te schrijven. Facebook kijken lukte zo af en toe...hier iets schrijven schoot er een beetje bij in.

Ik lees al dat de eerste tandjes er zijn/komen. Wat gaat dat snel zeg! Hier nog geen tandjes in zicht. Moet zeggen dat ik zelf ook heel laat was...ach we zien wel. Hoe gaat het bij jullie met het slapen? Hier nog wel erg wennen aan het verschoven uurtje. Misschien dat als ik weer ga werken dat er weer een ritme inkomt van 's ochtends vroeg beginnen. Nu slaapt ze zo tot een uurtje of half acht. Wel heerlijk!!

Yola, welkom!! Gezellig dat je mee komt kletsen.

Ellen en Wish lopen dus onbeschermd rond;) haha. Hier alweer ongesteld...je mist niks hoor haha

Marianne, feest! Klinkt goed! Wanneer gaan jullie weer beginnen met de cryo's? Kan me goed voorstellen dat je de cryo's niet wilt laten vernietigen....een naar idee.

Esk, leuk hè zo'n speelkleed! Is hier ook een groot succes. Wanneer plan jij zijn eerste slaapje? Na de eerste fles of wacht je dan nog even?

Goed, ik krijg net een ontbijtje gebracht...luxe....ga even eten. Pootje in hetero's heeft toch ook zo zijn voordelen :)

Geplaatst

Yola, gezellig hoor, welkom terug!

Wish, succes met werken! Ons huis staat ook te koop maar we doen niet mee aan de open dag, misschien volgende keer wel.

Moos, jij ook weer wat energie om te schrijven, wel fijn dat Anne zo lekker tot half acht slaapt zeg!

Jim was gisteren bij mijn ouders, hij had 's nachts goed geslapen maar overdag nauwelijks dus we kregen een zeer vermoeid jongetje mee die onderweg naar huis in slaap viel in zijn maxi cosi en vervolgens van 19.45 tot 8.15 (met een avondvoeding om 23.30 die hij slapend opdronk en tegen de ochtend een paar keer een speen) heeft geslapen...Ach gos. Hij kan al zo goed tegen zijn slaap vechten overdag, en daar wordt ie eigenlijk alleen maar beter in. Gelukkig haalt ie de schade later blijkbaar wel weer in.

Geplaatst

Hee dames,

heb eindelijk eens even tijd om weer rustig bij te lezen en te reageren, al zal het niet lukken op iedereen want er is zo veel geschreven.

Ik las dat Joris zijn eerste tandje heeft. Wat leuk! Heeft hij er veel last van gehad met doorkomen?

En Wish en Ellen: ik ben ook nog altijd niet ongesteld, terwijl ik nog maar twee keer bv geef per dag. Ik heb overigens wel het gevoel dat het er aan zit te komen. Heb het gevoel alsof ik rond mijn eisprong zit.. maar we zullen zien wat er gebeurd.

Yola, wat leuk dat je hier ook weer bent

Ellen, al aan de brocoli dus met Dante? Leuk hoor.. En wat betreft die vertering: de darmpjes moeten er denk ik erg aan wennen. Dat komt vanzelf goed.

Hier inmiddels weer een beetje uitgerust na ons weekendje weg en Jorrit is gelukkig ook weer in zijn normale ritme. Door alle indrukken heeft hij drie nachten echt super slecht geslapen. Nu wordt hij nog maar twee keer per nacht wakker, maar hopelijk wordt dat ook minder nu zijn dagritme weer normaal is. We zullen zien. Ik zou wel weer eens een nacht gewoon door willen slapen ipv om 2 uur en om 4 uur er uit om zijn speen te geven. Inmiddels hier ook met groente begonnen naast fruit. Fruit gaat nog steeds voor geen meter. Na twee happen vertikt hij het om nog verder te eten. Gelukkig gaat het met de worteltjes wat beter. Deze wil hij wel redelijk eten, al spuugt hij graag nog veel snel weer uit.

Hij rolt hier nog steeds niet. Hij vindt het volgens mij wel prima op zijn rug. Hij is nu vooral bezig met lekker gillen en druk zijn billen omhoog tillen. En vooral heel veel lachen. Heerlijk om te zien.

Laika, fijn dat Jim 's nachts zo goed slaapt. Dan krijg je zelf in elk geval je rust.

Nou.. ik ga even aandacht aan Jorrit geven. Heb hem door al het werken nog weinig gezien deze week en ben nu net thuis uit mijn werk. Morgen lekker vrij, dus heb ik veel tijd met hem.

Geplaatst

Hoi meiden,

Dorien,

Jorrit doet me denken aan Dante, toen hij ook plots twee keer per nacht wakker werd. Het is ongeveer een maand geleden dus misschien komt hij nu ook datzelfde sprongetje tegen? Intussen slaapt hij van 21u tot 5u, wat ruim voldoende is voor een nacht (hoewel voor mama het wel héél erg vroeg is). Op het cb zeggen ze dat een 'nacht' rekenen vanaf 6 uur tussen de laatste en eerste voeding. Succes in elk geval met het opstaan, want ik weet maar al te goed dat het flink vermoeiend is.

Ik heb zelf gemerkt in het verleden dat als ik stopte met de pil dat ik ruim 6 maanden niet ongesteld werd. Misschien heeft het ook wel daarmee te maken dat ik nu ook al zolang niet ongesteld ben. Ik vind het in elk geval maf dat het al zolang geleden is. Balen Violeta, dat jij al 3 x ongesteld bent geworden, ondanks de bv.

Yola! Superleuk dat je erbij komt! Het gaat intussen een beetje trager vooruit hier omdat we bijna allemaal op facebook zitten. Het is dus beter te volgen hier voor je, tegenover enkele maanden geleden hihi.

Net op het CB geweest= 6,580kg en 65.5cm. Helemaal goed dus! En een pluim voor de mama om het zolang met bv vol te houden :-)

Daar kreeg ik natuurlijk wel te horen dat 'die - hoe het ook weer - Rapley methode' wel mag, maar dat hij toch wel zijn vitaminen moet krijgen en ik ook niet te lang moet wachten als het niet goed gaat.

Daarnet heeft hij broccoli en courgette gekregen, en je zag al duidelijk dat hij de broccoli kende en eigenlijk meteen dat koos om erop te sabbelen en kauwen. Echt eten heb ik het hem niet zien doen. Benieuwd wanneer hij het gaat doorhebben. Zijn motoriek wordt in elk geval flink gestimuleerd door voortdurend met die broccoli in zijn handen te draaien en keren om het in zijn mond te krijgen.

Op het cb liet hij trouwens ons allemaal verbazen door bij de dokter niet alleen op de mat te rollen, maar ook nog eens terug te rollen én in de andere richting! Zelfs de dokter vond dit vooruit op zijn ontwikkeling (hoewel hier toch wel al enkele kindjes dit vlotjes kunnen). Het bobbeltje onder zijn tepel is inderdaad van de hormonen die ik doorgeef, en dat komt dus helemaal goed. Het was trouwens al een stuk kleiner intussen.

Zo, spannende dag morgen. Met de puzzels naar Kruidvat, in een soort Idol-format. We krijgen een kwartier om het voor te stellen aan een speelgoed-aankoper van Kruidvat, en dat is het dan. Erop of eronder.

Moos, kan je werken? Of moet je thuisblijven? Laat je maar lekker verwennen hoor :-) Lukt het een beetje met Anne?

Laika, wow, dat is lang geslapen. Gelukkig inderdaad dat hij het inhaalt. Maar hij is echt een wakker jongetje blijkbaar he. Vermindert zijn reflux intussen al wat?

Akara, ik vind het trouwens super dat je bent langs gekomen, ondanks dat je hier niet veel meer meeschrijft.

Toverstafje, hoe is het met jou?

Ik ga vroeg slapen, hopelijk (als Dante het toelaat), wish us luck!

Ellen

Geplaatst

Dank jullie voor het welkom! is er in dit topic ook ergens een lijstje van de deelnemers en hun kleintjes? ik loop natuurlijk hopeloos achter qua weetjes over iedereen en wie is wie...

ha, zie ik het goed dat hier ook Rapley adepten zijn? wat leuk! ik ben ze nog maar weinig tegen gekomen. op het cons.bureau vinden ze het interessant, en onze gastouder heeft er nav onze oudste een presentatie over gehouden bij haar collega gastouders haha! Wij zijn nu met L ook begonnen. broccoli vindt ze geweldig, van rijstwafels en broodkorsten wordt ze helemaal wild en ook gestoomde courgette gaat er goed in. Fruit is tot onze verbazing geen succes. banaan doet ze haar mondje niet voor open en ook een lekkere sappige peer (daar was J dol op), weigert ze. En idd, het is wel normaal dat er hele onverteerde stukken mee komen in de ontlasting. die moeten natuurlijk niet te groot zijn, want dat moet allemaal door dat kleine poepgaatje.. ik vind het zelf ook lastig om het precies zo te koken of stomen dat het stevig genoeg is om in het handje te blijven, en zacht genoeg om met het tandeloze mondje een beetje fijn te kauwen.

L is vroeg met allerlei dingen; ze heeft al een klein maandje haar twee ondertandjes, ze zit behoorlijk stevig rechtop en is op handen en knieen (en soms op haar voeten) aan het oefenen om te kruipen. J was ook al vroeg, maar dit slaat alles! ik denk dat het deels komt omdat ze wat langer is blijven zitten bij mij (bijna 2 wk overtijd). In de buik gaat je ontwikkeling ook door, toch?

Op andere vlakken loopt ze, helaas voor ons, nogal achter. Pas sinds kort slaapt ze af en toe door (meer een toevaltreffer denk ik). ook al geven we haar om 12 u een dikke papfles, 3 of 4 uur later is ze er weer! en L heeft een prachtige, maar zéér luide stem (haha, bianca castafiore in de dop), waar je niet echt omheen kunt...

Geplaatst

Even snel van mij:Esk gefeliciteerd met het tandje van Joris !!!!Moos hoe is met je enkel?Ellen succes morgen bij kruidvat, weinig tijd zeg, hoop dat het lukt!Laika Jim lekker geslapen ! Hoe is het met zijn reflux?Doortje oei net uitgerust van een weekendje weg en dan moet je 2 keer uit bed voor Jorrit. Hij lijkt op Emma ze draait ook niet en ze heeft niet echt haast of zo ;)Jola ik denk niet dat jullie " achter" lopen ivm slapen. Heb gemerkt dat iedere kind is uniek van dat betreft. We hebben een slaapkopje thuis maar voor het zelfde konden we ook een moppie kunnen krijgen die om 3 uur wil eten s nachts.Wish hoe gaat met Mijke ? Tandje in zich?Emma is verhuisd ze slaap vanavond in haar kamer. Ik ben niet echt klaar voor maar ik denk dat er beter voor haar is. Dus erg spannend :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden