Ga naar inhoud

Uitgerekend in Oktober 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Uitgerekend

5 oktober: KBR (Karin)

7 oktober: Valesca

7 oktober: Ceece (mk)

8 oktober: Mickey1979

12 oktober: Rebelletje

13 oktober: Akara

15 oktober: r00sje

15 oktober: T.K

16 oktober: Doortje (Dorien)

16 oktober: Mamavannoah

18 oktober: Toverstafje

18 oktober: Laika

19 oktober: Zomer71

21 oktober: Ellentrik (Ellen)

24 oktober: Frann19

24 oktober: vlok

26 oktober: Wish

26 oktober: Violeta

27 oktober: MissGriet

21 oktober: Pebbels (mk)

31 oktober: (ongeveer) Karin (ivfmoeder)

Echo/controle

22 maart: Valesca (2de echo)

23 maart: Frann (3de echo)

23 maart: Wish (2de echo)

23 maart: Zomer (3de echo)

24 maart: Violeta (2de echo)

25 maart: Toverstafje (4de echo)

28 maart: Wish (3de echo en intake verloskundige)

29 maart: Ellen (2de echo)

29 maart: Laika (3de echo)

30 maart: r00sje (2de echo)

4 april: Akara (3de echo)

6 april: Dorien (3de echo)

13 april: Mickey1979 (3de echo)

• Reacties 6,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Valesca,

Zie nu dat jij morgen de tweede echo hebt.

Succes en ik hoop dat hij/zij goed gegroeid zal zijn en dat er een mooi kloppend hartje te zien zal zijn!!!

Geplaatst

Hahahahahaha, ja ik ben het ook wel soms een beetje zat aan het worden. Ga nog 6 weken door.... dus denk er maar niet teveel aan. Maar kan er echt van "genieten" als ik op het werk ben en gewoon zonder schuldgevoel op het toilet mag plassen.....

Ik moet zeggen dat het zo fijn is om te lezen hoe Valesca en Toverstafje over hun kind schrijven. Het geluk spat dan van het scherm af!!!!!!!!

Gr Zomer

Geplaatst

Oeps, :shower: had ik echt niet gezien.

Ga nu naar de supermarkt. Wat te eten halen voor vanavond op het werk.

Een gezonde kant en klaar salade. Mmmm!

Tot morgen allemaal.

Geplaatst

ja dat heb ik nu dus ook hé dat ik niet voor een klein plasje erin plas en s nachts kies ik soms ook voor het gemak

inderdaad hebben we morgen de echo eigenlijk de 3e al omdat ik dus vorige week bij de verloskundige er 1 zomaar kreeg!vind het nu dan ook niet heel spannend.vorige week was ik 10 weken en 4 dagen dus heb nu wel vertrouwen!! maar is toch fijn als alles weer goed is!!

ja het is heerlijk om mama te zijn hoor jullie gaan het ook allemaal mee maken!!!!!

Geplaatst

Wish, ik dacht inderdaad een echo te krijgen aanstaande woensdag, maar afgelopen vrijdag gaf de verpleegkundige aan dat dit niet zeker is.... Ik hoop het wel!

Nou ja, ik wacht het maar af... Ben net terug van het sporten en ben nu wel gaar... Maar geeft wel een lekker gevoel om te sporten en met mijn lijf bezig te zijn> meestal ga ik minimaal 2 keer per week. Sporten jullie nog?

(lijk nu geheel fanatiek enzo, maar heb echt wel overgewicht :( )

Valesca, iedere echo is natuurlijk leuk, dus ik hoop voor je dat je weer even kan genieten morgen!

Gr Zomer

Geplaatst

ja vind ik ook hoor!!

ik sport normaal wel,maar omdat ik zo misselijk etc was een tijd niet gesport nu wil ik woensdag weer ff kijken of het lukt

Geplaatst

Eindelijk alles weer eens even bijgelezen, maar zoveel dat het veel is om op iedereen even persoonlijk te reageren.

Zelf ben ik afgleopen weekend een weekendje weg geweest met onze vrienden van de muziekvereniging. Doen we ieder jaar. Het was weer super gezellig. Van te voren hadden we iedereen al ingelicht dat we zwanger zijn omdat ik me zo beroerd voelde vorige week. Maar goed.. een stunt kon toch niet achterwege blijven dus zaterdag werd onze slaapkamer helemaal versierd met ballonnen, rompertjes en luiers. Echt zo leuk (zie foto).[ATTACH=CONFIG]1015[/ATTACH]

Ze zijn allemaal zo blij voor ons dat we zwanger zijn na al die tijd dus wilde ons even in het zonnetje wilde zetten.

Toch nu, na het weekend, wel bekaf en vandaag lekker bij gekomen. Morgen ga ik weer werken. Kijken hoe het gaat. Ik denk dat ik om 15 uur wel helemaal aftaai van de vermoeidheid en de schommelde bloeddruk, maar we zullen zien. Woensdag ben ik in elk geval weer vrij.

Valesca: succes met je echo morgen

De rest: tot snel schrijfs

Geplaatst

Zomer,

Sporten heb ik na de punctie niet meer gedaan.

Ik doe aan volleybal, één keer in de week op woensdagavond één wedstrijd spelen.

Volleyballen doe ik al vanaf mijn 10 jaar (of jonger) en omdat ik in de zorg ben gaan werken kon ik niet meer door de week gaan trainen en op zaterdag competitie gaan spelen. Dus vandaar dat ik toen op woensdagavond ben gaan volleyballen. Erg leuk om te doen!

En ik ging elke week 1 of 2 keer joggen.

Ben 1.80 en weeg nu 75kg. Niks te zwaar hoor, maar heb de laatste jaren wel een buikje gekregen die ik zo minimaal mogelijk wil houden.

Nu natuurlijk niet meer, laat maar groeien!!!

Doortje,

Wat ontzettend leuk dat ze het versierd hadden!

Ziet er grappig uit.

Leuk om te lezen dat je een gezellig uitje hebt gehad, nu wel moe maar dat heb je er graag voor over gehad.

Werk ze morgen, doe rustig aan hoor!

Geplaatst

wat leuk dat het zo geslaagd was Doortje en wat leuk gedaan zo jullie kamer!!!

Rustig aan nu!

Dankjewel,ik moet half 2 toch wel spannend hoor

Geplaatst

Succes Valesca! Laat het ons weten he!

Ik heb tot ik met de behandelingen vorig jaar in september begon, steeds 1 à 2 keer per week gejogd, maar sindsdien niet meer en ik voel dat wel. Stevig wandelen met onze hond probeer ik wel nog zo veel mogelijk te doen, en ik zou eenmaal na mijn tweede echo, wel echt naar een fitness willen gaan, om mijn spieren weer wat te verstevigen. Want een buikje heb ik zeker, maar mijn billen deinen uit, en dat wil ik helemaal niet!!! Ik weeg 56kg en ben 1m68. Op zich mager, maar de verdeling van 'vlees' is nogal oneerlijk verdeeld :-)

Gisteren voor het eerst een zwangerschapsjeans gekocht! Eindelijk kan ik weer jeans dragen! Maar getver zeg, maat 42 moeten nemen ipv 36-38. Ik ga die toch eens naast mijn gewone jeans leggen, want ik geloof er niks van dat ik zoooveel ben bijgekomen. Toch wel even verschieten moet ik zeggen.

Dorien,

waaw wat mooi je slaapkamer! Leuke verrassing waarschijnlijk!

groetjes aan iedereen en fijne zonnige dag!

Liefs,

Ellen

Geplaatst

Dankje!

ja we gaan daarna meteen naar huis,alleen nog even langs een winkel om een zandbak op te halen voor Sanne!

Oh dat is wel vreemd dat je zo 'n andere maat nodig had maar het kan ook erg wisselen per merk.

ik denk dat ik straks ook even een broek ga halen,heb nu 1 rokje en broek(positie)die goed zitten de rest is nog véél te groot,maar mijn eigen kleding zit echt niet lekker

eigenlijk wil ik eerst de echo afwachten hihi...maar goed kijk wel ff

fijne dag allemaal het is weer lekker!

Geplaatst

Zit die kleding niet nog veel te wijd? Ik merk wel dat mijn gewone spijkerbroeken niet lekker meer zitten en ik aan het zoeken ben in de kast wat ik aan kan, maar het lijkt me nog zo vroeg voor zwangerschapskleding/broeken. Ik vind het ook zonde om nu een broek te kopen die ik over 7 weken niet meer aan kan.

Geplaatst

Zelf draag ik nu broeken die ik altijd met een riem heb moeten dragen.

Omdat dit lage modellen zijn kan ik die echt nog wel een poosje dragen.

Van een vriendin heb ik een tas vol met zwangerschapskleding gekregen. Zo'n broek heb ik nog niet aangetrokken, daar zit een grote buikband aan dus die zijn nog veel te groot.

Valesca,

Succes bij de echo.

Wat leuk dat jullie een zandbak gaan halen voor Sanne. Heerlijk genieten van het mooie weer!

Gaat Sanne mee naar de echo?

Geplaatst

Veel plezier vandaag met de echo Valesca

En tja, wat MvM betreft, ik ben het idd ook al een beetje zat aan het worden. Ik ben met 5,5 week al gestart en natuurlijk zeeeer gemotiveerd. Maar toen kwam de koerier niet toen hier 8 volle flessen stonden, zelf 20 minuten verderop gebracht en nieuwe meegenomen, dus daar werd ik niet zo vrolijk van. Daar kan MvM volgens mij niet zoveel aan doen, maar werkt niet motiverend, dat je 8 flessen misschien voor niets zijn geweest! Maar goed, ik doe het trouw alleen idd niet de hele tijd. Bij mij staat alles boven en kleine plasjes doe ik beneden. Maar al met al krijg ik die 8 flessen redelijk vol binnen een week. Het is wel voor een heeeeeeeeeeeeeeel goed doel he.

Hmm ja sporten, zwangerschapskleren. Sporten hou ik helemaal niet van, doe het dan ook niet. Ben niet superdik ofzo, maar na de bevalling 4,5 jaar geleden ben ik nog altijd 7 kilo (!) zwaarder, ik had altijd maat 34-36 en nu echt wel een volle 38, weeg 63 kg bij 1.64 dus zo slank ben ik niet meer. Ik hou heeeeeeel erg van een wijntje, kaasje, feestje dus had al een bourgondisch buikje, waardoor ik nu door de zwangerschap mijn gewone broeken niet meer aankan. En dat terwijl ik nog geen grammetje ben aangekomen! Heel oneerlijk dus :-). Nu loop ik wel met zwangerschapsbroeken aan maar die zitten idd veel te ruim, niet leuk mjaaaaaa weer voor het goede doel.

Ik geniet nu wel erg van de lente, het lijkt alsof ik iets meer energie heb dus grijp meteen de kans en heb vanochtend lekker wat in een tuincentrum geshopt en duik zo het zonnetje in (ik hoef ff niet te werken, heb eigen bedrijfje en sinds ik zwanger ben geen opdrachten aangenomen...) dus toch maar genieten van de lente. Nog niet van het zwanger zijn, dat kan ik denk ik pas als ik vrijdag de echo heb gehad.

Morgen ook een spannende dag voor een aantal van ons, leuk hoor en veel plezier en succes gewenst alvast met de echo's!

Liefs

Toverstafhe

Geplaatst

Jullie hebben zeker ook al nagedacht over evt. onderzoeken die gedaan kunnen worden.

Combinatietest, nekplooimeting etc.

Wij hebben besloten om dit allemaal niet te doen en jullie?

Geplaatst

@Doortje,ik had een rokje die heel snel kon die kun je ook met knoopjes weer verstellen,en een broek die kan ik inderdaad aan het eind niet meer aan maar nu dus wel heel goed!!! heb verder niks gekocht was allemaal groot haha

@Wish,ja heerlijk hé ze vind zand ook zo leuk om mee te spelen! Sanne is niet mee geweest we moeten ervoor naar het ziekenhuis nog en dat is half uur rijden ze is niet zo weg van auto rijden(wagenziek)dus hebben het maar niet gedaan,straks gaat ze wel lekker mee naar de VK

@Toverstafje: dat is inderdaad niet fijn als je het weg moet brengen grr maar idd goed doel!! Hopelijk kun je na de echo echt genieten!!!!

wij gaan geen testen doen alleen 20 weken echo!

We hebben net de echo gehad en ons ukkie doet het super,een cm weer gegroeid in een week tijd,is nu 5 cm!! hij/zij lach met z'n handje te zwaaien zo leuk!

hier een foto!die van de VK vond ik duidelijker hihi

1264882696_5_2Ybz.jpeg

Geplaatst

Ik ga wel de combinatietest doen, gewoon voor de zekerheid. Mijn vriend is niet meer van de jongste, en wie weet heeft dat toch ook wel effect.

En ik heb nu die zwangerschapsjeans aan, maar plooi die band nog om tot over mijn riem (het ding is nog erg ruim hoor) Het zit wél lekker, en dat was toch de bedoeling, zodus voorlopig geen spijt. En duur was het niet hihi.

Nemen jullie buikfoto's? Ik probeer er elke week eentje te maken en hopelijk zie je een verschil over een maandje ofzo. Voorlopig als ik de foto's zie, voel ik me vooral vet ipv zwanger haha.

Toverstafje,

wat lekker dat je nu helemaal kan 'genieten' van je zwangerschap en niet te zwaar hoeft te werken nu. Gaat het al ietsjes beter met je onzekerheid?

Ik ben al 9,5 weken jipie!

Vandaag voor het eerst niet gegeten omwille van misselijkheid, maar gewoon omdat het tijd was om te eten. Goed he!

Liefs

Geplaatst

ja was echt leuk dat armpje ging zo mooi heen en weer hahah

fijn dat je vandaag niet steeds hoeft te eten zo fijn is dat!!!

ik had er 1 met 5 weken gemaakt omdat ik toen echt buikje had maar dat was vocht enzo hihi nu niet meer gemaakt maar je gaat het nu wel zien dus zal er 1 maken vandaag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden