Jump to content

poging al voorbij voordat ie eigenlijk begonnen is

Recommended Posts

Posted

Hallo,

gisteren hebben we de punctie gehad van onze 3e IVF.

Bij de tweede fm bleken er 5 follikels te zitten die actief meededen.

Bij de punctie zijn er echter maar 3 eicellen gevonden.

Vanochtend telefoontje gehad van het zh dat eentje uit elkaar gevallen was en dat er nog geen bevruchting was gezien bij de andere twee...Maar...er bestond/bestaat nog een kleine kans dat dit alsnog zou kunnen gebeuren...

Het voelt alsof de IVF al voorbij is nog voordat ie goed en wel begonnen is...

Moet nog hoop houden en positief blijven, maar het is zo moeilijk...

Heeft iemand van jullie dit ook al eens meegemaakt?

Wij hebben het boek van Zita West gelezen (niet dat ik wil zeggen dat zij heilig is), maar ze heeft wel goeie tips voor ons meegegeven. Drie maanden (als niet langer) waren we met voorbereidingen bezig, gezond eten, geen alcohol, vitamines, antioxidanten, visolie, tarwekiemolie, foliumzuur voor mijn vriend...maar het heeft dus niets mogen baten...ja...het zaad van mijn vriend was weer goed genoeg voor IVF, maar what about mijn eicellen??? Waarom kan ik deze niet beter laten worden??? Het is tot nu toe altijd bij mij misgegaan...door mijn kwaliteit eicellen is ook de kwaliteit van de embryo's niet goed genoeg geweest en is er dus geen innesteling geweest...

Hoop dat iemand van jullie zijn/haar ervaringen hierover kan/wil delen...

liefs,

Tool

Posted

Hallo Niko

Meid wat zal jij je rot voelen!!

Ik heb alleen geen opbeurend nieuws voor je.

Wij hadden ook alles netjes opgevolgd drie maanden van te voren en ook wij hadden geen

bevruchting.

De eicellen zagen er onder de microscoop wel goed uit en daarom hebben wij bij de volgende poging ICSI gedaan en

toen hadden we 100% bevruchting.

Ik hoop dat jullie de moed krijgen voor nog een poging en hopelijk wel met bevruchting.

Heel veel sterkte!

liefs,

Roos

Guest Sannie66
Posted

Ik reageer niet meer zo vaak op het forum, maar wil je toch even een hart onder de riem steken Nico...

Hou vol!!! Zoals het spreekwoord luid: "It ain't over, till it's over." Ik weet: je bent nu verschrikkelijk teleurgesteld (met name in jezelf en je lijf).

Wacht af wat de andere cellen gaan doen...sterkte meid.. kan me je gevoel zo goed voorstellen; voelde dat ook zo vorig jaar januari toen ik maar 1 dominante eicel had...

Lfs,

San

Posted

He bah Nico! Wat ontzettend teleurstellend. Ik kan me voorstellen dat je er even goed doorheen zit! Ik hoop voor je dat de andere 2 toch nog gaan delen.

Het geeft een beetje het gevoel dat je geen eerlijke kans hebt gehad... maar een kans is pas echt voorbij als ie geweest is....

Sterkte!

Posted

Lieve Nico

ik heb er geen ervating mee maar wil je wel even sterkte wensen, kan me voorstellen dat je heir net op gerekend had.Ik duim voor je dat er tenminste een mooi emmietje ontstaat meid!

liefs

Babeth

Posted

Hey Nico, in topic pauzemeiden heb ik er ook al iets over gezegd. Wij zijn bij de 3e IVF/ICSI net zo gevaren... Er waren 5 follikels gezien van te voren (ik mocht niet te veel follikels hebben vanwege risico op overstimulatie, dus 5 follikels vond de gyn. heel mooi). Bij de punctie waren er al een paar verdwenen... Er waren dus maar 3 follikels aan te prikken tijdens de punctie. Dat viel ons toen al heel rauw op ons dak. Uiteindelijk kwamen er 2 eicellen uit. Dat word je dan verteld terwijl je in de wachtruimte/stoel ligt bij te komen van de punctie. Op dat moment zakte de grond al onder onze voeten vandaan en geloofde ik er absoluut niet meer in. Inderdaad volgde een paar dagen later het telefoontje dat er niks teruggeplaatst ging worden.

Ik vond dit persoonlijk heftiger nog dan met een negatieve test van het wachtbankje kukelen... Het is eigenlijk al voorbij voordat het goed en wel begonnen is, zoals jij ook schrijft.

Een bevredigende verklaring hebben we nooit gekregen. Wel een fijn gesprek met onze gyn. en ze wilde zo ontzettend met ons meewerken en meedenken (ook als we naar België of DD zouden gaan voor poging 4) dat haar hele houding ons het vertrouwen/de doorslag gaf om in dát ziekenhuis en bij haar toch ook de 4e poging nog te doen. Daarbij hebben we toen voor ruim 2000 euro medicatie van het ziekenhuis gehad. Dat was ook helemaal super natuurlijk en dan de uitkomst van poging 4... Wauw!

Nico, ik hoop dat het jullie lukt om de moed weer te verzamelen en door te gaan op de ingeslagen weg óf een andere weg die goed aanvoelt. Heel veel succes en ik hoop een zwangerschap voor jullie, nog dit jaar!

Posted

Ook in dit topic van mij nogmaals sterkte en ik duim dat er nog een klein wonder mag gebeuren!

Op je vraag over de kwaliteit van je eicellen; heb jij misschien endometriose? Ik weet namelijk dat endo de kwaliteit van je eicellen kan aantasten. Verder weet ik dat leeftijd een rol speelt bij kwaliteit maar ik ken je niet dus weet niet hoe oud je bent.

Kunnen je artsen het verklaren?

Nogmaals heel veel sterkte!

Posted

Beste Nico,

Even een berichtje om je sterkte te wensen. Zelf heb ik onlangs dezelfde situatie meegemaakt. Mijn man en ik zijn 39 jaar, en nu ruim 2 jaar bezig, t laatste half jaar 3 ivf pogingen gehad (bij beide mindere kwaliteit,maar genoeg voor ivf). De eerste 2 keer een bevruchting ontstaan en 2x terugplaatsing zonder resultaat. De derde keer 5 eicelblaasjes (minder dan de eerste 2), het bleken 4 eicellen te zijn, en op de bewuste terugbeldag kreeg ik te horen dat er geen bevruchting had plaatsgevonden. De wereld stort dan echt in en je weet gewoon niet meer wat je er van moet denken. We hebben de week er op een gesprek gehad met ivf arts, die adviseerde ons te stoppen, of een second opinion te vragen in ander ziekenhuis. We hebben minder dan 10% kans werd gezegd.

We zijn nu 2 weken verder. Hebben inmiddels besloten de second opinion te doen ( je wilt toch alles gedaan hebben en niet later met spijt terugkrijgen). Inmiddels n boekje via internet besteld en gelezen van Odile van Eck, een onzichtbaar verlies. Dit boekje gaf wel houvast in deze periode. Je voelt je zo rot, machteloos, verdrietig en er zijn zo veel twijfels. In dit boekje worden veel tips en mogelijkheden besproken en ook gevoelens van partners, die soms verschillen. Het heeft mij in ieder geval erg geholpen. Heel veel sterkte toegewenst van een lotgenoot

Posted

he...

bedankt allemaal voor jullie berichtjes...

mijn emoties gaan van hot naar her, maar langzaam maar zeker ga ik toch de knop omdraaien...we hebben inderdaad geen bevruchting meer gehad...afgelopen maandag het evaluatiegesprek met de arts gehad, maar dat was helemaal geen fijn gesprek, op zijn zachtst gezegd...zoals zij het liet overkomen ben ik te oud, heb ik geen goeie eicellen, ook al een nadeel dat ik maar een eierstok heb en dus minder follikels, beter dan gemiddelde kwaliteit zouden we nooit krijgen. we zouden wel voor een 4e behandeling mogen komen, maar ze gaf ons weinig kans...pfff...krijg het maar effe te horen...mijn wereld stortte in...zaad van mijn vriend was echter zo goed dat we bij dit ziekenhuis in elk geval niet voor icsi in aanmerking komen.

Naar het buitenland gaan vond ze in principe geldklopperij, maar als wij dat wilden, was dat uiteraard geen probleem en zou het ziekenhuis gewoon meehelpen en ons dossier geven...

ik denk wel dat we inderaad ook voor een second opinion gaan...mijn partner en ik praten er gelukkig veel over en zitten we ook (redelijk) op een lijn...maar ik merk wel dat ik toch alweer verder vooruit kijk dan hij doet...

We laten het nu nog maar even bezinken en nemen dan over een tijdje pas een beslissing...

liefs,

Tool

Posted

He Nico, goed dat jullie een second opinion overwegen en dat jij verder vooruit kijkt is niet zo gek, mannen kunnen daar toch veel terughoudener in zijn.

Laat je nog niet uit het veld slaan Nico.

• 5 months later...
Posted

Hallo Nico,

Hoe is het nu verder afgelopen dan? Is toch al een weer een tijdje geleden of? Weet het niet zeker hoor (nieuw hier....)

Posted

he Tiktak,

we hebben twee gesprekken gehad in Geertgen en in Düsseldorf en besloten om in Düsseldorf na onze vakantie verder te gaan.

het zal deze keer icsi worden met het korte protocol. Vind het wel weer spannend, maar tegelijkertijd vind ik de rust die we nu hebben ook heel erg fijn. met name dat we weer aan het genieten zijn van ons leven.

Was vergeten dat ik dit topic had geopend, hihi. Zag het staan en dacht, he, dat is van mij.

liefs,

Tool (naamswijziging gehad)