Ga naar inhoud

zwanger van een tweeling

Aanbevolen Berichten

• Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allen, ik weet eigenlijk niet hoe hoog mijn hcg was, door de blijdschap heb ik dat helemaal niet gevraagd, ik weet alleen dat ze zeiden dat mijn hcg zo hoog was dat ik in de serieuze twijfelgevallen voor een tweeling zit en het zou ook zomaar kunnen, want mijn schoonmoeder is er een van een tweeling en daarbij heeft mijn man (weliswaar met een andere vrouw, maar toch) een tweeling gekregen, dus de kans zit er natuurlijk in (alhoewel ik meer dacht...hoe groot is de kans dat je 2x een 2ling krijgt, ook al zijn het andere vrouwen), maar nee, kweet dus niet hoe hoog mijn hcg was (viel nog net niet flauw van het feit dat ik echt echt echt zwanger was...en toen ook nog eens te horen kreeg 2ling...*zucht* hahahaha.....maar hoe ik me verder voel, op zich wel prima, al moet ik zeggen dat mijn banden echt pijn doen, soms moet ik er gewoon bijna van janken en misselijk, maar gelukkig niet overgeven (nog niet in ieder geval) en de borsten die megagroot aan het worden zijn (wat mijn man dan weer een hele prettige bijeenkomstigheid vind, behalve dat ie er alleen maar naar mag kijken, hahaha) oh ja...en verstrooidheid :)

*

Geplaatst

Ha 'nieuwe' meiden: spannend!! Hoop voor jullie dat het tweelingen zijn want het is echt supergaaf en een rijkdom om er 2 te hebben! :) ik had met 4wk precies een HcG van 260. Een week later (volgens mij) was het volgens mij iets van 2200 ofzo? Weet het iet meer, kan de laatste waarde niet meer vinden :(.

Meiske11: wij hebben de Bugaboo Donkey besteld (vrij compact onderstel) en het onderstel pas nèt in mijn C3... Eigenlijk kun je het beste met je auto naar een babyzaak gaan en daar passen en meten. Beetje omslachtig, maar ja...

Miepie, het CB (vp kwam even langs om te wegen) zei vanmorgen precies hetzelfde als jij - paar voedingen van om de 4 uur gaan proberen! Gaan we doen dus! Was er vannacht al mee begonnen maar ze kwamen vrolijk na 3 uur al :).

Geplaatst

zit me trouwens af te vragen hoe jullie dat willen gaan doen of hebben gedaan met borstvoeding? nu weet ik het natuurlijk nog niet zeker, maar ik wil zo graag borstvoeding geven, kweet alleen niet of dat wel haalbaar is met 2 kiddies...voel ik me dan meteen een melkkoe (16 voedingen per dag of zo), ervaring leert mij dat borstvoeding prima gaat, alleen het kolven dus niet, dus dat is al geen optie...ik zat nog te denken mss om en om...borst en fles en dan kind afwisselen...of zou dat ook niet haalbaar zijn....ben echt heel nieuwsgierig naar jullie plannen, wensen, tips, ideeen en ervaringen.

veel liefs

Geplaatst

Benbri, ikk kolf wel (Rutger pakt de borst niet, dus krijgt moedermelk in de fles) en ik geef bv - de meiden drinken deels uit de borst, deels uit de fles (bv en kv, want heb net niet meer genoeg voor alledrie nu). Als de meiden tegelijk zich melden voor een voeding voed ik ze ook wel tegelijk, beide in rugbyhouding. Qua productie kom je denk ik best een tijd wel aan genoeg voor twee, en als je kan duovoeden is het dus best te doen vind ik.

Geplaatst

zit me even af te vragen hoe de rugbyhouding gaat, hahaha....maar tis fijn om te lezen dat het wel te doen is...ik raakte echt even in een paniek....zag mijn hele kraamtijd en dergelijke al in puin vallen...(slaap ook trouwens, hihi) maar ik zat er idd aan te denken dat mocht het allemaal zo zijn dat ik ze om en om bv en fles ga geven, dan krijgen ze toch de helft aan bv binnen...maar we zullen zien, eerst maar afwachten of het er idd echt heel erg 2 zijn (volgende week weten we het) en daarna of we met zijn alle de bevalling doorkomen, hihi

maar zeker fijn om ervaringen te lezen..

Geplaatst

Hoi Tweeling mama's (& to be!)

Ik heb een vraagje... wanneer voelden jullie de tweeling voor het eerst?? En wat voel je dan??

En was dat dan onder in je buik, halverwege of bovenin??

Ik ben zwanger van een 2-eiige tweeling met allebei een eigen placenta. Geen idee waar die liggen. Vergeten te vragen...

Het is nog erg rustig in mijn buik!

Over de kinderwagen: Wij hebben een Easywalker duo. Ook vrij groot, maar geen problemen met deurposten!

Geplaatst
Ha 'nieuwe' meiden: spannend!! Hoop voor jullie dat het tweelingen zijn want het is echt supergaaf en een rijkdom om er 2 te hebben! :) ik had met 4wk precies een HcG van 260. Een week later (volgens mij) was het volgens mij iets van 2200 ofzo? Weet het iet meer, kan de laatste waarde niet meer vinden :(.

Meiske11: wij hebben de Bugaboo Donkey besteld (vrij compact onderstel) en het onderstel pas nèt in mijn C3... Eigenlijk kun je het beste met je auto naar een babyzaak gaan en daar passen en meten. Beetje omslachtig, maar ja...

Miepie, het CB (vp kwam even langs om te wegen) zei vanmorgen precies hetzelfde als jij - paar voedingen van om de 4 uur gaan proberen! Gaan we doen dus! Was er vannacht al mee begonnen maar ze kwamen vrolijk na 3 uur al :).

de kinderwagen die heb ik al. maar jammer genoeg had ik niet vantevoren gemeten dan had ik het zeker niet gekocht pfff. wat voor auto heb jij?

Geplaatst
Hoi Tweeling mama's (& to be!)

Ik heb een vraagje... wanneer voelden jullie de tweeling voor het eerst?? En wat voel je dan??

En was dat dan onder in je buik, halverwege of bovenin??

Ik ben zwanger van een 2-eiige tweeling met allebei een eigen placenta. Geen idee waar die liggen. Vergeten te vragen...

Het is nog erg rustig in mijn buik!

Over de kinderwagen: Wij hebben een Easywalker duo. Ook vrij groot, maar geen problemen met deurposten!

welke auto hebben jullie ?

ik voelde me baby s pas na de 20ste . je voelt kleine schopjes en later voel je dat ze gaan omdraaien haha

Geplaatst
welke auto hebben jullie ?

ik voelde me baby s pas na de 20ste . je voelt kleine schopjes en later voel je dat ze gaan omdraaien haha

Ik heb een Clio, manlief een Scoda Octavia, daar past hij sowieso in.

Met 20 weken, owwww... dan heb ik nog even! ;)

Geplaatst

hoorde vandaag trouwens dat mijn hcg op dag 16 na tp 522 was, dus niet zo hoog als sommige dames hadden hier, maar ook zeker niet laag...kan lekker alle kanten dus op, nu helemaal spannend, hihi...

Geplaatst

Marjo, wij gaven de eerste weken ook 8 a 9 voedingen hoor. En dat wordt vanzelf minder.

onze meiden zijn nu 16 weken. Het gaat zoooo hard! We zijn nu al met eentje begonnen om 's avonds rijstepap te geven in de fles. En tot nu toe heeft het redelijk succes! Ze slapen nu weer door van 19:15 tot een uur of 5:00. Dat is toch wat anders dan 2:00 uur of soms zelfs alweer om 23:30!

Meertje, wat het afbouwen van het aantal voedingen betreft. Wij gaven nooit op vaste tijden, nog steeds niet. Als ze alweer een fles mochten, maar ze sliepen nog, dan gaf ik ze pas als ze wakker werden. Dan gaf ik bijv. Wat grotere flessen, zodat ze er ook wat langer mee konden doen. Zo schoof ik de voedingen een beetje op en uiteindelijk kregen ze zo een fles minder. En als ze dan wel weer een keer wat eerder kwamen, dan kregen ze gewoon weer een fles meer. Dat doe ik nu nog steeds hoor. We geven naar behoefte, zolang ze maar niet veel te veel krijgen. Onze tweeling verschilt heel erg in gewicht, maar dus ook in hoeveelheid voeding. Leila drinkt veeel minder dan Leslie, maar dat valt alleen zo op omdat ze een tweeling zijn. Anders had het me waarschijnlijk niet op gevallen.

Ik zou niet meer precies weten wat mijn HCG waardes waren. Ik had wel OHSS, het overstimulatiesyndroom, dus was het bij ons al heeeel gauw duidelijk dat ik zwanger was van een tweeling. Voor de testdatum wisten we het dus al zo goed als zeker.

Nou meiden, heel veel succes met jullie zwnagerschappen en de tweelingen. Ik ga zo lekker naar mijn bedje!!

Geplaatst

Poohbear: gefeliciteerd! :) ik oelde mijn dochters volgens mij pas echt duidelijk schoppen rond week 18 ofzo. Ik kon toen nog niet oelen wie wie was want ze zwommen en draaiden nog in mijn buik.

Benbri: ik kolf en geef dan de melk per fles, 's nachts kan manlief dan helpen. Het kolven is ontstaan door de vroeggeboorte. Soms leg ik ze aan, maar alleen mijn oudste dochter - dat klinkt grappig met maar 1 minuutje verschil!- pakt de borst goed. Ik heb niet genoeg voor 2 (stress, geen rust kunnen nemen en tijdgebrek) dus ik combineer met kunstvoeding (HypoAllergeen).

Als ik de borst geef doe ik dat ook in rugbyhouding. Ik hield ze eerst gewoon op de arm maar op advies van de lactatiekundige probeerde ik de rugbyhouding. Voor mij ideaal want zo kan ik het mondje goed zien en kan ik beter aanleggen.

Heel veel succes met je keuze! Het komt vast wel goed!

Sandie: da's ook een idee! En vroeg naar bed gaan ook, trouwens, haha! Ik ga morgen eens overleggen met de knderarts over de voedingen...

Geplaatst

He meiden,

Wat leuk dat er weer wat nieuwe dames bij komen.

Sandie: Ik word erg optimistisch van jou, ook van meertje trouwens. Lev heeft net lekker 5 uur liggen pitten, zijn oudere broer (50 minuten ouder) red dit nog niet. Ik heb het idee dat er nu steeds iets langer tussen de voedingen zit, zo'n 3 a 4 uur. Ik kan niet wachten tot ze wat doorslapen... maar het is toch ook wel saai als het zo rustig is... haha ik zou bijna per ongeluk tegen de wiegjes aanlopen zodat ze wakker worden...

Benbri: Ik geef volledig borstvoeding en vind dit prima te doen. Het is wel druk en ik krijg veel hulp van mijn vriend, hij heeft lekker 2 maanden vrij en begint pas half juli weer met werken, waardoor het ook goed op te brengen is. We zijn nu wel aan het nadenken of we niet ook moeten kolven zodat wij ook eens samen uit eten kunnen bijvoorbeeld.. Dit gaan we dinsdag even overleggen op het CB. misschien is bijvoeden met kunstvoeding dan wel praktischer.. en volgens mij is dat prima te combineren.

Meertje: Lukt het jou om zelf beide kinderen tegelijk te voeden in de rugbyhouding? zonder dat iemand helpt met kinderen aangeven???????

Dat vind ik nog knap lastig, ik voed ze nu na elkaar, gelukkig zijn ze met 10 minuten echt drinken wel klaar.

Groetjes

Marjo

Geplaatst

Marjo, ik leg er één al klaar en leg aan de andere kant het voedingskussen met kussen eronder klaar. Dan pak ik nr2, die leg ik op het voedingskussen, dan pak ik nr1 op en leg ik tegen mijn schouder, voedingskussen om me heen en dan leg ik ook nr1 neer. Beetje oefenen, maar gaat nu best soepel. De meiden geef ik nu ook de fles op die manier wel tegelijk als ze allebei tegelijk wakker worden - Rutger heeft een heel ander drinktempo en moet erg veel boeren tussendoor, dus hij mag altijd alleen ;)

Geplaatst

Miepie, hoe doe jij dat als 1 van de twee die je tegelijk voedt, zich verslikt? Die van mij doen dat namelijk nog wel eens maar zijn ook regelmatig tegelijk wakker en dan wil ik ze het liefst tegelijk voeren.

Marjo, blij dat je optimistisch wordt, o.a. door mij, haha! Zo te lezen doe jij het allemaal handiger dan ik hoor! Ik heb ze natuurlijk ook pas vanaf 16 mei thuis dus zoveel schelen we niet in 'ervaring' ook al zijn mijn meiden twee weken ouder. Ik vind het kolven eigenlijk best zwaar. Het komt nooit echt uit en ik zie er elke keer als een berg tegenop. Ik ben bang dat zodra mijn moeder haar hielen licht volgende week, het kolven nog minder wordt en ik volledig op kv over ga. Het zij zo hoor... Dan hebben ze 7 weken bv gehad. Nu volledig overstappen op bv zie ik ook niet meer zitten eigenlijk. S.arah pakt de borst toch al niet lekker (heeft bovenlip groter dan onderlip, net als papa :)) en ik vind het een behoorlijk geklungel met haar. Hoewel het wel hee leuk is als ze wèl aanhapt! En E.mma aan de borst hebben vind ik heel bijzonder! Maar goed, ik moet keuzes maken denk ik.

Vandaag bij kinderarts geweest. Ze doen het goed. Allebei wel strontverkouden, kan nog maanden duren zeggen ze. Leuk, die ziekenhuisvirusjes waar ze mee naar huis gestuurd worden... ;) over 6 weken weer naar de arts, krijgt S. ook een echo van haar heupjes omdat ze dwars in mijn buik lag.

Afgelopen nacht hebben de dames maar liefst 1 keer 4 uur doorgetukt! Later vandaag ook nog eens 2 keer 4 uur. Overdag moet ik ze eigenlijk om de 3 uur een fles aanbieden, maar volgens de arts vanmiddag mogen ze zelfs naar 6 voedngen als ze willen. Om de 4 uur dus! Ben benieuwd wat ze vannacht doen. Blijft experimenteren hoor! Dnek dat voorlopig geen dag hetzelfde is qua voedingsritme.

Elke avond is het feest als ze naar bed moeten. Zodra het hoofd van S. het matrasje raakt, is ze weer wakker en zet het op een klaaglijk huilen. Als je haar oppakt, is ze stil. Het liefst valt ze tegen je aan in slaap. Maar ja, we blijven niet aan de gang. Elke keer dus naar boven om haar in slaap te sussen. Goed voor de kilo's die er nog af moeten! :)

Ik ga de kolfspullen klaarzetten, flesjes klaarmaken... You know the drill :). Fijne nacht meiden!

Geplaatst

Meertje, Het is toch allemaal zo herkenbaar... Wij hebben dat ook, slapen gaat goed, behalve als het echt avond is en wij heel graag willen dat ze slapen... gggggggggggggggggggggggggrrrrrrrrrrrr Ze blijven dan toch emmeren in wieg... wij doen hetzelfde, sussen ze in slaap en gaan ook slapen zodra zij de ogen dicht hebben. Maken jouw meiden ook zoveel geluid? Ik heb het vooral met Dex, als ik net gevoed hebt dan gaat hij heel erg kreunen en hoesten, ik heb het idee dat hij daardoor moeilijk kan slapen.. als hij eenmaal slaapt gaat het goed.

Meertje, wanneer kolf jij dan, want ik wil er wel graag mee beginnen zodat wij ook een keer samen weg kunnen en anderen ze kunnen voeden. Niet dat ik daar nu al aan moet denken hoor. Geef jij de borst en kolf je dan daarna je borst leeg ofzo??? en hoeveel melk komt eruit?

Ik geef nu alleen borstvoeding dus ik vraag me af wanneer ik dan moet kolven.

Wij moeten ook een echo van de heupen van Lev laten maken omdat hij klem zat in een stuit... nu maar hopen dat het meevalt. Ach een heupdysplasie is vervelend maar goed te verhelpen.....

Miep: Jeetje jij bent echt een oermoeder.......ik vind het enorm lastig om er 2 goed aan te leggen en in de gaten te houden... hmmmmm ik moet toch meer oefenen waarschijnlijk.

Gaat het verder allemaal goed, moeten jullie nog vaak terug naar ziekenhuis voor controles?

Trek jij het allemaal een beetje?

Sandie: Dat klinkt heerlijk, slapen van 7.15 tot 5 uur in de ochtend... zalig...ach dit heeft ook wel wat, die nachtelijke uurtjes. Ik denk dat al met al we hap snap toch gemiddeld 6 uur per nacht slapen..

Geplaatst

Haha Surf, ja die van mij maken ook zoveel geluid! Althans, E.mma dan, die doet aan prematuur kreunen zoals dat heet. Mijn man kon het niet meer aanhoren en dus moesten ze naar hun eigen kamer afgevoerd worden. Ik vroeg aan de kinderarts waarom het kreunen en steunen (wij noemen E.mma onze huisgeit want ze mekkert echt) erger is na het eten. Dat komt volgens haar omdat het voeden direct het darmstelsel in gang zet. Die krijgen een seintje, zo van 'er moet ruimte gemaakt worden voor extra eten'. Dat kost extra inspanning. Ze houden alleen elkaar ermee wakker... :(

Ik kolf ongeveer 5 keer per dag, niet op vaste tijden want dat lukt niet. Gemiddeld om de 5 uur. Ik kolf dan ongeveer 60-80 cc per borst. Dat kan echt veel meer zijn hoor als ik vaker zo kolven en meer rust zo nemen maar dat lukt niet. Ik merk dat mijn borsten zwaarder worden (en soms zelfs een beetje lekken, sorry hoor) en dan word ik er weer aan herinnerd dat ik moet kolven.

Ik moet er ook nog niet aan denken dat anderen ze gaan voeden, alhoewel ize in het zkh door tig mensen gevoed zijn. Mijn moeder heeft al wel een fles gegeven en mijn schoonmoeder ook. Ik zit dan als een kloek te loeren of alles wel goed gaat terwijl zij al duizenden flesjes hebben gegeven in hun leven, haha!

Nou, ik ga snel douchen want de meiden zijn eindelijk een beetje stil (manlief met pink in mond van E.mma, dat wel).

Hoe doen jullie dat overdag met de babies? Liggen ze in de box? In bed? Wat is een goed ritme als ze nog zo klein zijn?

Geplaatst

Vannacht hebben ze zelfs van 19:30 tot 6:00 uur geslapen, flesje gegeven en toen weer tot 8:15 uur. Heerlijk! Hopen dat het zo door blijft gaan. Ze waren nu alleen wat van slag, hadden vanmiddag een verjaardag en ookal zijn we maar ff geweest, je merkt dat ze dan weer zoveel indrukken op doen. En dat moeten ze toch weer verwerken.

Wat het slapen betreft: toen ze niet meer samen in 1 bedje konden, hebben we ze in hun eigen kamertje gedaan. En dat gaf zoveel meer rust. Oké, ik heb de babyfoon wel naast me, maar toch hoor je lang niet zoveel als ze naast ons lagen. Elk kuchje en elk kreuntje hoorde ik.

En als de meiden huilden als we ze in hun bedje legden, haalde ik ze er absoluut niet uit. Wel als ze echt overstuur waren natuurlijk of als het te lang duurde, maar ik probeerde ze altijd in hun bedje te troosten. In het begin sliepen ze nl alleen OP of AAN de borst en dat was echt slopend. Mijn moeder heeft nog wel eens gevraagd of ze er niet eentje moest oppakken en in slaap moest wiegen, maar dan zei ik; nee, ik wil dat ze zelf, in hun bedje in slaap vallen, want als ik alleen ben, kan ik er niet twee tegelijk in slaap wiegen. En ik moet zeggen, zeker als ze 's avonds naar bed gaan, we leggen ze neer en we horen ze niet meer. 's Middags wil het soms ff duren, maar dat is ook maar een paar minuten. Ze weten gewoon dat ze moeten slapen! En ze slapenevengoed elke dag wel een keertje op schoot hoor. Na ons avondeten gaan we altijd ff lekker knuffelen en dan vallen ze vaak wel in slaap. Heerlijk is dat. Maar voor het echte slapen, moeten ze gewoon in bed in slaap vallen.

En Meertje, ik heb weleens gelezen dat het kan schelen als je hun bedje ff voor verwarmt met bijv. een kruik. Want ze liggen lekker tegen jouw warme lijffie en komen dan in een koud bedje! Wij deden het de eerste weken met zo'n klein electrisch kussentje/dekentje, dan was hun bedje al lekke warm en dat ging eigenlijk wel goed. Onze kraamhulp verwamde zelfs de luiers,

billendoekjes, kleertjes, handdoeken. Zij zei: dan kost het tenminste geen energie om zichzelf weer op te wrmen, dat scheelt weer. Dan kunnen ze die energie gebruiken om te groeien! Nou,

dat doe ik dus niet meer hoor.

Overdag heb ik ze beneden en slape doen ze echt boven, niet in de box. Als ik zie dat ze moe worden, gaan ze naar boven of ik ga met ze wndelen. Meestal kijk ik ff hoe lang ze al wakker zijn. Ik hou nu zo'n 1,5-2uur aan. Toen ze nog kleiner waren, 1-1,5 uur. En ik ben niet iemand die zich echt aan de klok houdt, maar ik kan die klok wel als hulpmiddeltje gebruiken. En ik moet zeggen, het heeft bij mij wel allemaal ff geduurd voordat ik dit er allemaal in heb gekregen hoor. Want in het begin deed ik maar wat en dacht dat ze overdag nooit wilde slapen. Maar ik moest ze gewoon wat vaker op bed leggen, want toen ging het beter. En ik heb goede gordijnen gekocht. Ze zeggen wel dat het overdag heus niet donker hoeft te zijn, maar ze slapen dan gewoon veel beter. En ze weten ook heus wel ht verschil tussen middagdutje en echt slapen. Ook is het evengoed overdag minder donker hoor. Dus dat verschil weten ze heus wel!

Het ritme wat k nu een beetje heb (en dat verschilt elke dag nog hoor, qua tijden dan), is ongeveer zo: uurtje of 8 uit bed, lekker ff in de box, ondertussen 1 voor 1 verschonen, wassen en aankleden. Vaak nog een flesje en wat spelen in de box, in de wippertjes of wat dan ook, dan een uur of 10 wandelen met de hond. Dat is meestal zo'n 45 minuten, daarna vaak nog boodschappen doen. Dan ben ik rond ee uur of 11:30 weer terug. Gaan ze weer ff in de box of wippertjes of speelkleed. Verschonen, flesje en rond 12:30 uur naar bed. Meestal tot een uur of 14:30 uur, dan weer ff in de box of wippertjes, tot ee uur of 16:30 uur, weer ff op bed. En dat is meestal maar een uurtje, 3 kwartier. Dan gaan ik eten maken, gaan wij eten, knuffeltijd met papa en mama en dan rond een uur of 19:00 uur naar boven. Als ze in bad gaan, gaan we wat eerder naar boven. Toen ze watkleiner waren sliepen ze wat langer tussendoor en gingen ze ook zo'n 3x slapen. 1x per dag in de wagen en 2x naar boven, ongeveer dan....

Nou, is een heel verrhaal geworden en dat op de iPad (typt helemaal niet lekker haha)!

Geplaatst

Hoi hoi,

Sandie, een ijzeren regime en ritme en regelmaat het helpt allemaal.

onze jongens zijn nu 1 maand oud. Ze slapen in een eigen wiegje bij ons op de slaapkamer omdat dat nu het makkelijkste is met voeden.

in het kort:

- Tussen negen uur en half 10 gaan wij met zijn vieren naar boven. Jongens gaan in de wiegjes en wij rommelen boven nog wat aan en liggen dan ook in bed. soms moet een van de jongens in slaapgeholpen worden, dit duurt meestal minuut of 15 / 20. soms slapen ze in 1 keer.

- (om ongeveer 2 uur in de nacht dus, na 4 uur komen ze ongeveer weer voor een voeding. We leggen ze dan meteen terug in de wieg.. vaak slapen ze meteen in.

- na 3/4 uur worden ze weer wakker voor een voeding, rond 6 uur... dan willen ze vaak niet zo goed slapen. toch leggen we ze in de wieg. en soms even een uurtje bijons in bed.

Dan gaan we badderen, aankleden en nemen we ze mee naar beneden, dan liggen ze in de box... vaak te slapen, soms wakker, steeds meer wakker. daarna voeden en in de wandelwagen of in de auto voor een uitstapje.. als we terug zijn laten we ze nog even in de wagen liggen.. ze slapen dan vaak ook een aantal uren. Voeden even knuffelen en proberen boven in de wieg te leggen. Tijdens etenstijd liggen ze vaak in de box, dat vinden wij makkelijker omdat je anders vaak naar boven moet om speentje terug te stoppen ofzo. Tussen negen en half 10 savaonds verhuizen we weer naar boven.

Kortom, Wij proberen ze ook zoveel mogelijk te slapen te leggen in de wiegjes.... de ene keer lukt het beter dan de andere keer, maar ze slapen nooit bij ons in bed, maar gewoon in hun eigen bedje.. behalve in de ochtend dan slapen ze soms een uurtje bij ons.. gezellig.

Maar volgens mij hebben wij ook redelijk makkelijke jongens.. tot nu toe dan!

groetjes,

Marjo

Geplaatst

Meertje:4

Wij vroegen ons af, of je alle voedingen moedermelk kolft en geeft met een fles of geef je naast het kolven ook nog de borst?

Ik ben echt op zoek naar manieren.. morgen moeten we naar het cb en dan wil ik ook beginnen met kolven, maar ik geef nu altijd de borst. en ik vraag me af of ik dat allemaal red, en de borst en daarnaast nog kolven voor een voorraadje... hmm

groetjes,

Marjo

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden