Ga naar inhoud

zwanger van een tweeling


surf

Aanbevolen Berichten

Ik weet niet echt wat rustig aan doen is... Soms doe ik voor mijn gevoel heel rustig maar of dat dan ook zo is? Ik denk dat ik al een beetje weet waardoor het 's nachts is gekomen *schaam*. normaal gesproken draag ik van die heerlijk ondersteunende hoge 'omaonderbroeken' met een band. Alleen 's nachts hoor :). Nu zaten die allemaal in de was en droeg ik een normaal shortje, wat minder ondersteunt. Denk dat dat het geweest is :). De buik blijft gevoelig hoor, denk door groei. Mijn maag knort ook weer flink de laatste paar dagen (babies liggen wellicht wat lager ook). Thanks voor de tips, meiden!!

 

Sandie, beterschap meis!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 225
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Meiden, het advies naar mij toe was; het enige dat ik kon doen om vroeggeboorte tegen te gaan, is rusten!!

Ik heb dat ook echt gedaan. Noodgedongen dat wel, maar zie, ik ben met 38 weken ingeleid!

Had met 32+6 wel weeenremmers gehad. En moest het erna nog rustiger aan doen. Maar heb het dus wel volgehouden tot 38 weken!

Luister goed naar je lichaam en pak echt je rust, want na je bevalling kom je daar niet meer aan toe hoor.

Ze zeggen ook; zeker de eerste 6 weken moet je 's middags gaan slapen, maar hier lukt dat niet haha...

Dus geniet lekker van je rust en denk om je lijffie!

 

Ik voel me trouwens iets beter. Gisteravond maar naar de huisartsenpost geweest en antibioticakuur gehad, omdat ze misschien toch een infectie vd baarmoeder vermoeden.

Ben nu wel vd koorts af, dus dat scheelt.

Nu nog ff aansterken en dan ben ik er weer!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sandie: beterschap!!

 

Voor de nog zwangere dames: luister goed naar je lichaam. Ik heb gewoon tot 34 weken doorgewerkt, weliswaar op mijn randvlees op het laatst met enorm oedeem aan mijn benen en bleek bij de 1e controle na mijn verlof (3 dagen erna) een zwangerschapsvergiftiging te hebben waarvoor uiteindelijk spoedsectio. Dus rust is hoe moeilijk het ook is wel belangrijk. Ik heb zelf ook geen rust in mijn kont maar ben uiteindelijk wel zo ziek geweest dat ik binneneen week na de bevalling lichter was dan ervoor en wel wat tijd nodig had om weer aan te sterken.

 

En voor de juist bevallen dames: helaas tijd voor jezelf is er niet en komt er voorlopig ook niet, tenzij je opa's en oma's inschakeld en even lekker wat voor jezelf gaat doen. alleen met twee guppies is mijn ervaring kost je een hele dag en vraag je je af waar de tijd blijft...

 

grtz, henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sandie, veel beterschap, maar gelukkig gaat het nu weer ietsje beter. Heel erg balen dat je hierdoor weer niet voor je babies kunt zorgen.

Last van de buik heb ik ook wel soms, maar dat is dan voor mij ook echt een teken dat ik teveel heb gedaan die dag. Ik krijg gelukkig veel hulp, mijn man doet veel in huis, we hebben een schoonmaakster die elke week komt poetsen en mijn schoonmoeder komt ook regelmatig nog wat andere dingen doen.

Maar ja, soms wil je idd zelf ook wel iets doen. Gaan jullie 's middags ook altijd even liggen/rusten? Ik doe dat eigenlijk elke dag wel een uurtje of soms wel 2.

 

Gisteren weer controle gehad met 29,3 wk en de ukkies groeien als kool! De ene weegt nu 1500gr, is precies mooi gemiddeld en de andere zelfs al 1800 gr, die loopt dus wel wat voor!

Controles bij mij verder ook goed, moest wel urine opvangen en dat wordt gecontroleerd op eiwit omdat sinds vorige week het vocht aan mijn voeten/enkels en onderbenen is toegenomen. Maar mijn bloeddruk was verder nog heel mooi, dus de gyn verwacht niet dat er iets zal worden gevonden.

 

Surf, jij vandaag weer een groeiecho, veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden,

Ik ben even uit de running geweest... We hadden mijn ouders een paar dagen over om te klussen enzo.. Mijn moeder heeft geloof ik meer nesteldrang dan ik heb,... Ze is helemaal hieperdepiep.. Toen ze uiteindelijk naar huis gingen (2 dagen later) was de babykamer klaar, het is supre leuk geworden. Mijn vader heeft 4 muurschilderingen gemaakt van vogeltjes en beertjes.. zo schattig.

Mijn moeder heeft de gordijnen in elkaar gezet en mijn vriend heeft de commode (oud kastje) goud geschilderd..Ik kan niet wachten tot ze erin liggen...(in de kamer, niet in het kastje)

Wij hebben een groei echo gehad bij 29 + 4 wk.. het ziet er allemaal nog goed uit. Ze wegen rond de 1600 gram, en dat is prima.

Wel ligt 1 placenta helemaal voor de uitgang, de verwachting is dat dat zo blijft. Dus het wordt een keizersnee die ze rond wk 38 gaan plannen. Als we dit halen natuurlijk, want ik heb nu wel meer kans op bloedingen en daardoor ziekenhuisopname. Mijn arts drukt me op het hart een tas klaar te zetten, dus dat ga ik nu maar doen. Verder voel ik de baby's vandaag echt wat minder, ik hoop maar dat ze straks even van zich laten horen.

Dames, wat is handig in de periode na de bevalling? Hadden jullie extra kraamzorg ofzo? Hoe hebben jullie die periode opgevangen of hoe gaan jullie dat regelen ?

 

Sandie: Hoe voel je je, ben je weer hersteld door die antibiotica kuur? Ik hoop het voor je.. zet hem op. Zijn de krampjes van de meiden al wat minder? En hoe gaat het voeden?

Ik hoop dat je ook af entoe even wat rust kan pakken... zet hem op!!

 

Meertje: Haha lekker he die oma onderbroeken... Ik voel me er zo mooi in! Maar het is ongelovelijk hoe je lichaam anders wordt. niet normaal. Gewoon lekker die onderbroeken aan doen hoor.. als het helpt?!! Bridget Jones draagt ze ook.

 

Henkie: Wat shit zeg, dat je meteen bij ingang van je verlof zwangerschapsvergiftiging had.. Gaat het nu allemaal goed? En met Job en Stijn, doen ze het goed?

 

Kim: Wat fijn dat die 2 van jou zo goed op gewicht zijn.. het komt redelijk overeen met die van ons. Lekker he dat rusten... Ik merk dat ik daar nu weer meer behoefte aan heb dan een paar weken geleden. Ik lig ook vaak een uur of 2... zalig en dan voel ik me echt weer een ander mens.

Ik kan niet wachten op de zomer... lekker in de tuin uitrusten en bijkomen, hoewel daar niet veel van zal komen als die 2 baby's er zijn.!! Zet hem op, rust lekker uit in de middag...Het schiet nu echt hard op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

Wat is het hier rustig, hoop dat alles goed gaat met iedereen??

 

Surf, jouw kindjes hebben ook een mooi gewicht hoor en ook mooi dat ze zo dicht bij elkaar zitten. Wat heerlijk dat jullie babykamer al helemaal af is. Merk dat het bij mij nu ook echt begint te kriebelen dat ik het gewoon af wil hebben. Eigenlijk zijn we ook wel al ver hoor, alles is geverfd, de gordijnen hangen en de meubeltjes staan er. Moet alleen nog alles wassen en inruimen en nog verder aankleden met leuke accessoires.

Voor jou dus zeer waarschijnlijk een keizersnede. Ik ben ook heel erg benieuwd wat het bij mij gaat worden, ik hoop op een natuurlijke bevalling. Zoals ze vorige week lagen (kindje 1 met koppie naar beneden en kindje 2 in stuit) zou ik wel normaal kunnen bevallen.

Volgende week weer een nieuwe echo, ben benieuwd hoe ze dan liggen.

 

Qua kraamzorg heb ik recht op het max aantal uren en dat is 80 uur. 16 uur extra vanwege de tweeling en vanwege mijn verzekering (IZZ) krijg ik nog eens 15 uur extra.

 

Voel je inmiddels de beebjes weer meer? Ben ook meteen bezorgd als ik ze even wat minder voel.

 

Fijn weekend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel stil hier inderdaad.

 

Kim: Dat kamertje schiet ook al aardig op. Hoever ben jij ook alweer? Hier gaat alles nog steeds goed, ik voel de baby's veel meer, ze zijn vaker wakker en trappen harder.. maar dat vind ik alleen maar leuk.

De kamer is echt af.. behalve dat ene lampje en nog een aantal spulletjes als badje en zeiltjes voor in de wiegjes enzo.. De hema heeft nu een actie dat ze de komende 3 dagen gratis thuis bezorgen, dus ik denk dat ik daar maar ga bestellen.

Verder echt de laatste loodjes.. nog max 7 weken.. heel spannend allemaal.

Jij krijgt echt lekker veel kraamzorg, dat kan ook bijna niet anders.. ik ga ook maar eens bellen op hoeveel kraamzorg ik recht heb. Ik duim voor je dat het gewoon lekker een natuurlijke bevalling wordt.

 

Zet hem op kim.

Groetejs,Marjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, spannend allemaal hè. Het begint nu toch wel op te schieten voor jullie!

Hier gaat het allemaal steeds beter hoor. De meiden krijgen steeds meer ritme. Overdag willen ze nog steeds niet graag slapen. Ja lekker tegen je aan, maar zodra je ze neerlegt, dan zijn ze weer klaar wakker. En dat is best lastig met twee als je alleen bent. We proberen ze nu gewoon tussen de middag in hun bedje te leggen. En misschien moeten we 100x naar ze toe voor een aai over hun bolletje of hun speentje, we halen ze er niet uit. Het zal voorlopig nog even wat tijd kosten, maar ik denk dat het uiteindelijk wel gaat werken. Ze weten dan waar ze aan toe zijn.

's Nachts doen ze het eigenlijk ook wel goed. We leggen ze rond 21:00 uur in bed en dan komen ze rond 2:00 uur. Dus dat is op zich al netjes. En dan komen ze om 5:00 uur weer en dan weer rond 8:00 uur. Oké het is wel om de 3 uur, dus zelf slaap je tussendoor maar 2 uurtjes. Maar we weten wel steeds meer waar we aan toe zijn. En dat is wel fijn. Alleen moet mijn man vaak om 4:15 alweer op, dus dat is wat minder.

Maar we hebben nu met met mijn schoonouders afgesproken om ze 1x per week bij hun te laten logeren. Aan de ene kant denken we; nu al?? Maar juist nu, want het kost nu nog zoveel energie. Ik kom zelf aan niks toe. En mijn man krijgt helemaal weinig slaap. Dus nu hebben we 1 avond in de week voor onszelf. Kunnen we lekker met z'n tweetjes zijn of weer eens afspreken met mensen.De afgelopen maaaanden ben ik amper de deur uit geweest, dus is het wel fijn om af en toe weer eens wat te kunnen. Kunnen we lekker slapen en uitslapen en dan halen we ze 's ochtends weer op. Erg fijn hoor. Wel gek de eerste keer hoor, maar ze hebben zo lief geslapen bij opa en oma, dat ik ze volgende week weer met een gerust hart durf te laten logeren.

Ik voelde me er eerst een beetje slecht bij. Maar hoeveel grootouders helpen wel niet, terwijl het vaak zelfs om een eenling gaat. Dat wij nu hulp krijgen met een tweeling, is volgens mij niet eens zo gek hoor.

 

De krampjes zijn er trouwens nog steeds wel. Maar gelukkig niet meer zo heeeel erg veel. Het schijnt dat ze tot ongeveer 8 weken meer last gaan krijgen en dat het daarna afneemt. Ik ben benieuwd.

Wat we wel gaan doen is dinsdag naar een Osteopaat. Het wordt aangeraden om dat bij elk pas geboren kindje te doen. Gewoon om te kijken of er geen blokkades zitten. Een zwangerschap en zeker een bevalling zijn heftig voor zo'n kindje. En een voorkeurshouding, krampjes, veel huilen, enz.,het kan allemaal te maken hebben met een blokkade. En wie weet helpt het. Wij hebben zoiets van; baadt het niet, dan schaadt het ook niet. En je hoort hele goede verhalen hierover. Bijv. een huilbaby, die huilend binnenkomt en totaal relaxt weer naar huis gaat. Het hoeft natuurlijk niet iets op te leveren, maar al zal er maar iets kleins zijn wat ze kan verhelpen, dan ben ik blij. En anders weten we dat er niks aan de hand is.

 

Wat kraamhulp betreft: ik heb op aanraden van de verlofkundige ook 16 uur extra gekregen. Maar daar moeten zij toestemming voor geven. Nou het was bij mij wel duidelijk dat we extra dagen nodig hadden, aangezien ik met die hoofdpijn lag. Maar vaak is een 'tweeling' al voldoende voor extra uren hoor.

Nou meiden ik ga weer ff verder met de dames.

Succes nog allemaal met jullie zwangerschap!! Hoop dat de laatste loodjes mee vallen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

Is iedereen druk met voorbereiden, voeden en wassen ofzo.. het is hier zo stil...

Sandie: Wat leuk om jouw verhalen te lezen... wat een goed idee om je schoonouders zo in te schakelen.. Natuurlijk is dat normaal en daar hoef je je volgens mij helemaal niet schuldig om te voelen. Hoe beter het met jou gaat hoeveel beter je voor je meiden kunt zorgen. Ik vind het een heel goed idee en hoop dat tegen die tijd dat wij zover zijn, wij ook hulp kunnen en durven inschakelen. Volgens mij vinden een opa en oma dat helemaal geweldig. Hoe doen zij dat dan met voeden? Geef je inmiddels flesvoeding, dit ben ik eventjes vergeten.

Ik hoop ook dat wij 16 uur extra kraamzorg kunnen krijgen, volgens mij gaat dat lukken. Een tweeling en het wordt een keizersnee.. ...

 

Wat betreft de laatste loodjes: Ik heb de afgelopen 2 dagen in het ziekenhuis gelegen ter observatie. Ik heb snel last van harde buiken en die doen ook zeer... wel dragelijk hoor. Ik ben aan ctg gelegd en de jongens doen het super goed. Maar gezien het termijn van de zwangerschap (a.s. vrijdag 32 weken) wilden ze geen risico nemen en mij even een nacht houden. Ik baalde daar wel van, maar better safe than sorry. Verder wordt het nu echt pittig.. lopen gaat bijna niet meer, ik krijg meteen een knetter harde buik en mijn energie is tot nulpunt gedaald. Vanmiddag mogen we weer voor een groeiecho.. spannend spannend. Hoe was die laatste ruk van je zwangerschap voor jou Sandie??

 

Nou dames, ik hoop dat alles goed gaat met iedereen.

 

Meertje: heb je nog van die leuke onderbroeken bijgekocht?!

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Surf,

Wat vervelend dat je ee nachtje moest blijven en dat je van die harde buiken hebt. Goed naar je lijffie luisteren hoor

Ik geef al een tijdje de fles. Ben toen eerst gestopt met de bv toen ik zwaardere medicatie nodig had voor mijn hoofdpijn. En thuis was ik weer begonnen, alleen was dat zo'n gedoe. Los van het feit dat ik soms uren met 2 bezig was, maar dat ik ook zo onzeker werd van het bijvoeden. Hoeveel mochten ze er nog bij en wanneer enz. En ze kregen zoveel krampjes van mijn bv. En dan lette ik al zo op mijn eten. Ik had ook lijstjes gehad met voeding die normaliter 'goed', 'minder goed' en 'vaak fout' gaan. En daar hield ik me aan. Maar dan mocht ik om de 4 dagen eenproduct uit de laatste 2 lijstjes gaan proberen. En dan kijken of ze daar tegen kunnen. Nou, ik zag het niet zitten om ze om de paar dagen weer met zoveel krampjes te zien. En ik vind het niet erg om heel veel eten te laten staan, maar als ze dan alsnog zoveel krampjes hebben... Ik vond het zo zielig! Ik werd er ook heel onzeker van hoor. Dus uiteindelijk toch besloten om te stoppen en volledig flesvoeding te geven. En dat geeft me wel veel rust hoor. En het is makkelijk, want mijn manen mijn schoonouders kunnen dan ook heel makkelijk voeding geven

 

Mijn laatste weken waren errug zwaar! Met 34 weken mocht ik uit het zkhs (met 33 weken opgenomen met veel hardebuiken, dus weeenremmers en longrijpingsinjecties gehad). En dat was na een wwek constant harde buiken, maar geen ontsluiting oid. Dus mocht ik wel naar huis, als ik maar volledige rust nam. Dus de laatste 4 weken he ik bijna niks gedaan. Kon ook niet hoor, want ik had een megabuik!! Maar goed, het is goed dat ik zoveel rust heb moeten pakken, want na de bevalling werd het druk zat!! Dus nogmaals, luister goed naar je lijf en neem zoveel mogelijk rust. Niet alleen voor jezelf maar rust is ook goed voor je baby's. Kijk maar naar mij, 38 weken en 5,5 en bijna 6 pond!! Dat is ons voordeel geweest dat ik zo weinig heb kunnen doen, mijn kindjes doen het prima!!

 

Nou meiden succes nog even!! Ik kijk hier regelmatig om jullie verhalen te lezen hoor. Het is allemaal zo herkenbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha!

 

Marjo, ik had stiekem al wat bij het mei-topc geplaatst, net voordat jij postte ;). Fijn dat je weer thuis bent! Da's toch het fijnst!! Goed naar je lichaam luisteren inderdaad (hier spreekt de miep die dat zelf niet kan, hmpf). Ik ben vorige week opgenmen geweest ivm steken, harde buiken (bijna continue) en koortsstuipen. Na een dag nocht ik weer naar huis, thuis uitzieken. Moet zeggen dat mijn harde buiken gelijk minder werden door alle bedrust... Maar da's bijna niet vol te houden! :(

Mijn beebs deden het keurig, waren op 28+6 allebei rond de 1200 gram. Maar da's alweer twee weken geleden :). Ze waren ook superdruk, vandaar de buikpijn en de steken. Merk wel, nt als jij, dat het steeds zwaarder wordt en dat is ook logisch... Heb je de kleertjes al gewassen etc? En je vluchttas al klaar staan? ;)

Sandie, fijn hoor die hulp van je schoonouders! En zo te lezen een goede keuze dat je bent overgestapt op flesvoeding! Hoe lagen de meiden eigenlijk bij jou voordat je ging bevallen? Allebei met het hoofdje omlaag?

 

Oh enne, die onderbroeken maar niet extra gekocht - draai wel wat extra wasjes! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Meertje, wat een gedoe, ook opgenomen geweest! Wel fijn dat de harde buiken een stuk minder zijn nu.

Ook jij moet goed je rust pakken hoor! Die harde buiken zijn toch een teken dat je lichaam het zwaar heeft.

Ze zijn wel al mooi op gewicht hè. Goed hoor!

Mijn meiden lagen allebei met hun hoofdje naar beneden. Gelukkig maar.

Ik heb daardoor voor allebei maar ongeveer een kwartier hoeven te persen, pfffieeeuw! Dat viel dus best mee.

 

Nou, rustig aan hoor!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Sandie: wat is het toch leuk om te lezen hoe je het doet. En ik kan me voorstellen dat je kiest voor flesvoeding. Wij gaan de borst een serieuze kans geven maar als het niet gaat stap ik ook over op de fles, best lekker dat je het af en toe uit handen kan geven toch!

Jouw laatste loodjes waren ook zwaar, toch knap dat je het zolang hebt volgehouden, fijn dat je dochters het nu zo lekker doen.

 

Meertje: Jij ook al naar het ziekenhuis? Saai he dat stil liggen, maar inderdaad wel meteen minder last van je buik... Maar ik vind dat ook bijna niet te doen... Gaat het nu wel beter met je? Wanneer moet jij weer naar het ziekenhuis? Ik hoop dat je beebs zo lekker blijven groeien, dat gewicht is inderdaad prima.

Hoe liggen die kinderen van jou?

 

Ik ben gisteren weer voor een groei echo geweest, ik ben aanstaande vrijdag 32 weken zwanger. Het is niet te geloven maar onze jongens liggen wat betreft groei nog steeds op het schema van een eenling, ze doen het zo goed.. 1 weegt nu 1827 gram en de ander 1904 gram... precies gemiddeld in vergelijking met een eenling. Maar wat nog bijzonderder is, is dat de placenta die 2 weken geleden totaal voor de uitgang lag, nu helemaal niet meer voor de uitgang ligt. Dit had de arts niet meer verwacht, gezien het termijn waarin we nu zitten. Dit alles heeft tot gevolg dat we waarschijnlijk toch natuurlijk mogen bevallen..... slik slik slik. Bij mij moet er nog even een knopje om, ik had me al helemaal neer gelegd met het idee dat het een keizersnee zou worden. Vanmiddag moeten we weer naar het ziekenhuis voor een gesprek met een verpleegkundige en de gynaecoloog. Bij ons ligt kindje 1 in hoofdligging en kindje 2 in stuit, ik ben benieuwd of dit zo blijft.

 

Zet hem op Sandie en Meertje hou vol en rustig aan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even snel, ik zit nog in mijn pyjama en moet zo voor ht eerst naar de vk om kennis te maken (ze komen na de bevalling de wond checken enzo).

 

Marjo, schelen wij maar 1 week? Bij jouw uitgerekende datum in de meilijst stond/ staat 17 mei en ik ben 3 juni uitgerekend (ben morgen 31 wk). Hoop dat mijn meiden ook zo mooi op schema blijven, wat een mooie gewichten van jouw jongens!! Die van mij zitten wel onderaan de curve maar ze groeien wel volgens het boekje. Hoop dat ze dat blijven doen!

Die van mij liggen net als jouw jongens: 1 met het hoofdje naar beneden en 1 in stuit cq dwars (ergens ertussenin, ze draait af en toe, haha). Da's wel even schrikken dat je dan van een ks naar een natuurlijke bevalling gaat... Wel heel mooi denk ik, als het natuurlijk kan...?

 

Sandie, ik kies ook voor bv maar zodra ik ook maar even denk dat ik het niet trek of dat de meiden er last van krijgen, stap ik zonder pardon over! Het moet wel reeel en leuk blijven, vind ik. Je bent als verse mama al zo onzeker en hebt alle stabiliteit nodig die er maar is. Zo te lezen doe jij het hartstikke goed!!

 

Rustig aan meiden! Ik ga snel douchen! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook snel:

Meertje onze uitgerekende datum is 27 mei (lees 40 weken) maar de arts zei ga maar uit van 17 mei. Ik wist in het begin niet zo goed welke datum ik nu aan moest houden, maar we schelen dus inderdaad niks. Leuk hoor, we gaan ook gelijk op!

Handig he die tips van Sandie, Keep em coming!!!

Meertje, veel succes bij de vk, ik heb nog nooit een verloskundige gezien, is dat iets wat verplicht is? want dan moet ik er ook maar eens achteraan...

Enne het belangrijkste: blijf uit het ziekenhuis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, dan schelen we inderdaad amper iets, Marjo! Leuk hoor!! Zat me vanmorgen te bedeken dat we de maand april in ieder geval gehaald hebben, joehoe! Die tips van Sandie zijn idd meer dan welkom!! :)

 

Die vk is niet verplicht hoor, maar wel heel leuk. Vroeg aan mijn gyn of ik nog een kennismakingsgesprek met de vk moest maken, dit op aanraden van de kraamzorg. Volgens de gyn was het nergens voor nodig, moest ik zelf weten. Als ik er behoefte aan had, kon ik het doen. Toen dacht ik: ach, wat maakt het ook uit, we doen het gewoon! Blijkt dus dat de vk nog minstens 3 x na je bevalling bij je thuis komt voor controles. Nooit geweten! Ze stelde ook gelijk allerlei praktische vragen (die de gyn nog nooit gesteld had, haha!). Ik vond het dus een leuke ervaring! De vkpraktijk bestaat uit 5 dames dus je weet niet wie je krijgt, maar vond het wel prettig dat ze nu wat meer info over mij hadden (medische achtergrond, voorkeur voor borst- of flesvoeding, etc).

 

Sinds gisteravond heb ik me toch een partijtje buikkramp, denk mijn darmen ofzo. Volgens mij geen weeën. Manlief stelde voor het zkh te bellen maar dat leek me niet nodig... Hij heeft me wel gelijk verplicht om mijn vluchttas in te pakken, haha! Arme schaap schrok zo, zag de bui al hangen! :)

 

Fijn weekend alvast en doe rustig aan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben blij dat jullie wat aan mijn tips en verhalen hebben hoor! Ik weet het ook niet allemaal, maar ik deel gewoon mijn ervaringen.

Wij hebben ook een vk gehad. Dat is voor de nacontrole, als je uit het ziekenhuis komt. Zij komen je eventuele hechtingen controleren en je baarmoeder enzo.

Zij regelen ook e.e.a. als je contact moet hebben met het ziekenhuis ofzo.

 

Ik moet dit toch even delen hoor: gisteren de meiden om een uur of 12 de fles gegeven ('s middags) en daarna op bed gelegd. Hebben ze na een aantal keer speentjes en aaitjes geven, gewoon tot 15:30 uur geslapen! Helemaal goed. We waren alleen bang dat ze dan 's nachts niet zo goed zouden slapen. Maar we hebben ze om 20:15 op bed gelegd en ze kwamen pas om 3:15 uur!! Zo fijn! Daarna kwamen ze wel om 5:45 uur (honger natuurlijk) en nu liggen ze nog te slapen.

Ik hoop zo dat dit een beetje ritme gaat worden en niet een toevallige uitzondering.....

Ik merk wel dat ze ook wat minder chagerijnig zijn. Want Leslie huilt vaak overdag, omdat ze gewoon moe is, maar niet kan slapen. Maar gister was ze zo uitgerust. Fijn om te zien.

 

Ik kan trouwens nu ook zeggen dat het inderdaad steeds makkelijker wordt. De eerste weken waren zo zwaar. En dat is het nu ook nog wel hoor. Maar je begint ze een beetje te kennen. Je weet wat elk huiltje betekend. En je krijgt een beetje ritme. En dat is wel zo fijn.

Dus meiden als je in het begin denkt: neeee hoe houd ik dit vol! Het wordt alleen maar makkelijker en leuker hoor, echt!!

Maar misschien valt bij jullie de eerste periode ook hartstikke mee hoor. Ik had natuurlijk gewoon pech, omdat ik lichamelijk niet goed was. Dus was het extra zwaar.

We zeggen nu ook: stel dat we er nu eentje hadden gehad, dan hadden we het vast ook wel heel zwaar gevonden. Maar nu we dit weten, zou een eenling zoveel makkelijker zijn geweest. Oké als je er eentje de hele dag bij je moet houden, het is er toch maar eentje en niet twee!! Maar ik ben veel te blij dat we er twee hebben hoor!!!

Dat hebben we trouwens nét voor de terugplaatsing nog geregeld. We wilden er twee, maar ze waren van plan er eentje terug te plaatsen. En toen heb ik er op gestaan dat ik er twee wilde en dat dat ook afgesproken was. Anders had ik er eentje niet gehad! Moet er niet aan denken hoor!

Ik vind het ook mooi dat ik van verschillende mensen al heb gehoord: ze komen niet voor niks met z'n tweetjes. Dat vind ik zo speciaal. Het zal ook gerust, ze zullen elkaar gerust hartstikke nodig hebben. Wij willen ze dus ook niet van tevoren uit elkaar halen op school ofzo. Alleen als dat echt beter zou zijn. Anders wil ik ze toch wel graag bij elkaar houden. Ze horen toch bij elkaar?! Ja toch?!

 

Oh, ze worden wakker!! Rustig aan met jullie buikjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Sandie,

 

wat heerlijk dat ze zo lekker geslapen hebben. Ik hoop heel erg voor jullie dat dit inderdaad het ritme is. Fijn ook dat je ziet dat ze dan overdag vrolijker zijn. Het zal voor ons ook wel zwaar worden hoor, tenminste daar stel ik mij enorm op in. Ik heb een boekje gekregen van een vriendin: Regelmaat en inbakeren, geschreven door Ria Blom. Dat boek gaat ook heel erg over het belang van goed slapen en structuur. als je het leest denk je, dit wordt een eitje, een makkie...... hahahahhahah ach zo simpel kan het niet zijn.

 

Meertje... geen ween toch? rustig aan.... Die mannen, ik vind het wel een giller. Bij elk pijntje schrikken ze zich een hoedje...

Ach wel fijn dat ze zo betrokken zijn toch!!!!! Staat je vluchttas inmiddels klaar???? Hier wel hoor... gisteren waren we op familie bezoek aan de andere kant van het land... mijn vluchttas ging zelfs mee. hihi... stel je voor.

 

Nou dames,

fijne dag.

Marjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sandie, dat klinkt goed! Hoop ook dat het hun ritme is/ gaat worden! Klinkt heerlijk en je klinkt ook een stuk optimstischer dan een paar weken terug! :) ik heb ook een iPad trouwens, wat het aantal typfouten verklaart (en mijn luiigheid om ze te verbeteren, haha). Je ziet idd geen tickers op dit ding, heel af en toe!

Wij hebben net voor de 3e en tevens laatste poging gekozen voor dubbele TP. Het was de laatste keer en ik dacht nog heel naief: wat is nu de kans dat er ueberhaupt 1 nestelt? En toen bleken ze allebei te zijn gebleven, dubbel geluk! Zou niet meer anders willen! Vanaf dat we het hoorden, was ik al aan ze verknocht! En dat we het er druk mee krijgen, lekker belangrijk! Ze zijn zo gewenst!

Marjo, denk je dat je zelf nog een afspraak gaat maken bij een vk of toch maar niet? Die vluchttas mee in de auto, ja dat kan natuurlijk ook! Wij zijn gisteren ook aan de andere kant van het land geweest maar heb er totaal niet aan gedacht, haha! Ik denk dat, als er iets gebeurt, ik mijn man dwing om terug naar huis te rijden, de tas op te halen en me dan in het lokale zkh te dumpen :).

Verder hier rustig, dames bewegen gelukkig lekker. Denk dat de pijn darmkramp was (hadden scherp gekruid gegeten, heerlijk!). Wat nieuwe pos.kleding gescoord voor het lekkere weer, want had alleen winterkleding. Weet niet hoe lang ik het nog kan dragen, maar ach. Koop het op positie-outlet.nl dus kost relatief weinig en je moet toch iets dragen! Ook klossen besteld, komen ze morgen brengen. Moest ik op mijn knieen ondeer het bed rollen om te kijken hoeveel poten ons bed heeft. Bleken er 11 te zijn! Ach, 5 klossen leken me voldoende.

 

Fijne avond meiden, rustig aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meertje: Gaat alles nog goed? Grappig hoe die terugplaatsing bij jullie is gegaan. Bij ons precies hetzelfde... De derde poging, de laatste 2.. wij hadden na al die terug plaatsingen ook eigenlijk niet verwacht dat er ook maar 1 zou blijven zitten... haha blijken ze alle twee te zijn blijven plakken. En inderdaad, kom maar op met die slapeloze nachten, en alle druk die erbij komt kijken... Dat hebben wij er zo graag voor over... Ik heb er echt zin in. Alleen die bevalling vind ik nog een beetje een ding, maar wie niet. Nee ik heb geen afspraak meer gemaakt met de VK, we hebben ons wel aangemeld bij een praktijk, zodat zij de nacontroles kunnen verzorgen... we zien het wel. Ik ga ook eens op positie-outlet kijken, ik heb nog maar 1 broek die ik pas en verder weinig andere kleding. Maar ik vind het zo jammer om nu veel positiekleding te kopen, omdat het nog zo'n korte periode is.. En Meertje, laten we eerlijk zijn, wij schieten natuurlijk wel meteen terug in model:happy: Vorige week ben ik naar de kapper geweest en vanmiddag ga ik nog naar schoonheidsspecialiste (dit heb ik nog nooit gedaan), maar zoals je begrijpt ga ik zo charmant mogelijk de beugels in... haha Voor het geval dat er een dr. mac dreamy aan mijn voeteneinde staat om onze jongens op te vangen haha.

 

Sandie: zitten de meiden nu in een lekker ritme, ik hoop het voor jullie.

Verder alles goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames,

 

Even inbreken: Surf ik zag dat je het boekje Rust en regelmaat van Ria Blom hebt. Het is een goed boek, maar zorg dat je je niet blind staart op die regeltjes. Onze dochter sliep de eerste drie maanden overdag niet en we hebben dat boekje gekocht. Toen ik dat las, dacht ik het komt nooit meer goed met haar.... We hebben gewoon ons gevoel gevolgd met sommige tips van Ria in ons achterhoofd. Nu gaat het goed met haar en slaapt ze prima. Wat ik bedoel, jij kent je kids het beste en volg je gevoel. Dan komt het wel goed!

 

Succes met de laatste loodjes!

 

Moontje

 

 

 

He Sandie,

 

wat heerlijk dat ze zo lekker geslapen hebben. Ik hoop heel erg voor jullie dat dit inderdaad het ritme is. Fijn ook dat je ziet dat ze dan overdag vrolijker zijn. Het zal voor ons ook wel zwaar worden hoor, tenminste daar stel ik mij enorm op in. Ik heb een boekje gekregen van een vriendin: Regelmaat en inbakeren, geschreven door Ria Blom. Dat boek gaat ook heel erg over het belang van goed slapen en structuur. als je het leest denk je, dit wordt een eitje, een makkie...... hahahahhahah ach zo simpel kan het niet zijn.

 

Meertje... geen ween toch? rustig aan.... Die mannen, ik vind het wel een giller. Bij elk pijntje schrikken ze zich een hoedje...

Ach wel fijn dat ze zo betrokken zijn toch!!!!! Staat je vluchttas inmiddels klaar???? Hier wel hoor... gisteren waren we op familie bezoek aan de andere kant van het land... mijn vluchttas ging zelfs mee. hihi... stel je voor.

 

Nou dames,

fijne dag.

Marjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Surfie, ik vroeg me al af hoe het met je was!! Lekker genieten, kapper & schoonheidsspecialiste, heerlijk! Viel mij bij positieoutlet wel op dat ik geen broeken zag... Ben nu voor de jurkjes en babydolls gegaan, kan ik na de zwangerschap ook weer aan (alhoewel wij natuurlijk meteen weer in onze jeans passen, haha!).

 

Nou, het was me het ochtendje weer wel, hou je vast. Hadden een reguliere echo (ben vandaag 32wk 4 dgn), was al 4 wk geleden dat we de laatste echo hadden. Was wel beetje zenuwachtig, maar goed. Meting baby 1 kwam op 28 wk. Huh, 28 wk??? Baby 2 op 29/30 wk. Huh?? Baby 1 was sowieso altijd groter dus beetje vreemd. Navelstreng baby 1 niet te meten, zelfs niet te vinden! Navelstreng baby 2 gaf verhoogde weerstand. Opname, eventueel door naar academisch ziekenhuis, longrijpingmedicijnen, etc. Ik bleef rustig, maar we schrokken allebei toch wel flink! Gewicht baby 1 werd na tweede echo geschat op 1400 gram, baby 2 op 1100. Pfff, de schrik zat erin. CTG was gelukkig in orde! Na de lunch geroepen voor 3e echo. Nu bleken beide kindjes toch groter: 1780 gram om 1613 gram! Navelstrengen ook allebei in orde. Opluchting, traantjes. En een mooie echofoto rijker, hihi!

Volgende week weer terug, CTG, echo, PI en het verzoek de vluchttas mee te nemen voor het geval dat.

 

Het was me het ochtendje wel zeg. Straks even lekker tukje doen! :)

 

Rustig aan doen, veel plezier bij de schoonheidsspecialiste! Ga regelmatig en het is heerlijk ontspannen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

MEEEEEERRRTJE... wow wat een schrik, mijn gezicht is meteen weer lelijk geschoten en dat na een heerlijke behandeling bij de schoonheidsspecialist. Jeetje, wat moeten jullie ontzettend geschrokken zijn. Gelukkig mag je volgende week weer.... Wat fijn dat het toch na de 3e echo meeviel... allemensen... ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar ik reken er helemaal op dat het allemaal goed gaat. Wij zijn ook altijd wel weer zenuwachtig, maar toch... Het kan nu niet anders dan goed gaan.

Rustig aan hoor en geen rare dingen meer...

Ja die kleding wordt bij mij (nu het mooi weer wordt) ook een probleem. Ik heb 3 zwangerschapsspijkerbroeken, die ik nu net niet meer pas... ik reken erop dat, zodra die kinderen eruit zijn dat dat wel weer lukt. Verder prober ik het nog een beetje te rekken... Bestel jij op de outlet gewoon je "oude" maat? En ja Meertje, wedden dat wij gewoon weer in onze oude vertrouwde kloffie passen... hajhaa

Hou het goed hoor, geen rare dingen meer doen.

Tot snel....

 

Moontje: Bedankt voor je bemoedigende woorden, wij hebben er ook alle vertrouwen in en gaan ons niet blindstaren... Maar vond je ook niet toen je dat boek las, dat het allemaal zo eenvoudig klinkt... haha.. we zullen inderdaad ons gevoel volgen en hopen dat onze jongens slapen heerlijk vinden. Gaat het goed met je dochter? Gelukkig slaapt ze nu wel lekker.

Geniet er maar lekker van.

groetjes,

Marjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden, jeetje Meertje, dat is zeker schrikken. Maar gelukkig is alles weer oké....

Even over het op je oude gewicht terugkomen.. Ik woog voor mijn bevalling 76 kilo en toen ik na een paar dagen thuis kwam na de bevalling, woog ik alweer 57!! Dus dat ging heeeel hard.

Nu weeg ik 55,5 en dat is 2 kilo meer dan mij. Oude gewicht. Ik heb nog niet getraind en ben heel veel paaseitjes aan het eten, maar dit komt gewoon doordat ik zo druk ben met de meiden. Ik loop 100x trap-op-trap-af. Dus dat gaat lekker. Mijn buik was is ook alweer bijna plat! Dat had ik echt niet gedacht na 8 weken hoor. Ik ben benieuwd hoe het over een paar maanden is, maar al zou het zo blijven, dan ben ik al helemaal blij.

 

Het gaat hier ook zo veel beter. Ik ben ook echt gelukkig nu.

De meiden slapen de laatste tijd tussen 19:00 en 20:00 uur tot 4:00 uur!! Super!

En overdag slapen ze toch ook wel een aantal keer. Wel een stuk lichter dan ''s nachts, dus het is dan wel tig keer speentjes erin doen. Maar ze slapen toch uiteindelijk wel.

Ik ga ook elke dag lekker een stuk met ze wandelen, dan neem ik gelijk onze hond mee. En dan slapen ze ook altijd lekker.

We krijgen dus echt al regelmaat en dat is zo fijn. Ik leer ze ook steeds beter kennen, dus weet ik ook hoe ik op ze moet reageren.

Gister ook weer bij het consultatieburo geweest en hebben ze hun eerste prikjes gehad, zo zielig. Maar ze waren zo dapper!!

 

Ikben nu op zoek naar werk. Ik zal toch echt weer aan de slag moeten. En heel gek, dat had ik ook nooit gedacht, ik heb er ook weer zin in.

Gewoon om mijn eigen ding weer te doen. En het liefst gewoon 2 ochtendejs voor de lol, maar het zullen toch 3 dagen gaan worden, dat is financieel wel nodig.

Maar ach, dan heb ik sowieso 4 hele dagen lekker voor mijn meisjes! Ja toch!

 

Nou meiden ik ga lekker naar bed. Zet 'm met de laatste loodjes!!

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden