Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Voor degene die eraf zijn gevallen een hele dikke knuffel.

Voor de wachtende TOI TOI TOI.

Nu ff een vraagje ik lees her en der hoe je moet uitrekenen hoelang je zwanger bent, maar hoe zit dat dan met een cryo tp en geen eigen cyclus??

Hopelijk kan iemand mijn helpen..

Ik duim voor meer groene namen op het bankje.

Liefs Corina.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi tweety

ik blijf steeds positief denken,ik voel me ook echt zwanger,ben zo vreselijk duizelig,soms heb ik het gevoel dat ik flauw val,en de misselijkheid heb ik ook met vlagen,soms kan alles opeens ook zo stinken hahahah,maar goed dat hebben we er allemaal voor over

ik me al aan gemeld in nov, topic.

liefs janine

Geplaatst

Hoi Corina, bij een cryo gaat het bijna hetzelfde....

Stel je cryo is 4 dagen oud en je hebt morgen een tp ( 8 maart). Dan moet je er 4 dagen vanaf tellen en dat als punctiedatum nemen. Daar tel je dan weer 38 weken bij op en je hebt de uitgerekende datum.

Waarschijnlijk weet je nu niet hoeveel dagen je cryo's zijn, maar dat kun je vragen bij de tp en anders kun je even bellen. Want deze info hebben ze vast ergens, succes!

Geplaatst

Ik kom nu echt aanschuiven. ER zwemt een 4 cellige topper in mijn buik. Zo noemde de laborant het dus dat klinkt hoopvol. 22 maart mag ik testen.

@Judith en tweety: gewoon lekker blijven testen als jullie je daar goed bij voelen. Leuk dat jullie samen zwanger kunnen zijn met een vriendin en vrouw van collega! Dat was ook mijn zus en mijn plan. Inmiddels heeft mijn zus een zoon en een dochter van 5 en 3 op de wereld gezet en deed ik dus niet mee. Maargoed ik voel het over 2 weken is het mijn beurt!

Geplaatst

Goedemorgen!

Hier weer een iets donkerdere test... geeft me toch de bevestiging die ik nodig heb, al die jaren wachten maken toch dat het moeilijk te geloven is!

@ Jose: Is het al 16 maart??????? duim, duim, duim, duim, duim, duim,duim,duim.............!!

@ Janine: Ik heb dat met geuren ook! Soms ruik ik ineens hele rare dingen en soms echt heeeeeeeeeele vieze! (mensen die langs lopen die een vieze bed-geur bij zich hebben... bleegghh...)

@ Linda: Heb nog meer ' zwangeren' in mijn directe omgeving: mijn 2 getuigen van mijn bruiloft (1 daarvan is ook nog buurvrouw), mijn beste vriendin en mijn buurman wordt vader... allemaal redelijk dichtbij! In de tijd dat wij in Voorburg lopen heeft mijn schoonzus ook 2 kids gekregen, toch is dat familie dus gelukkig lekker dichtbij!

Aan alle broed-vrouwen: broedse.... ;-)

Geplaatst

Eindelijk ongesteld geworden, we kunnen dus beginnen aan onze cryo(s) terugplaatsing.

morgen ziekenhuis bellen en dan begint de achtbaan weer.

wanneer begint iedereen aan de granaatappelsap en hoeveel glazen per dag.

Heb de pakken al in huis hoor.

Ik wil meedoen aan de trend van het maart bankje.

Lieve groet Esther.

Bedenk me net dat ik doordat ik 1 week later ongesteld ben geworden niet meer op het maart bankje kom maar al op het april bankje.

Nou ja laten we het eerste zh bezoek maar weer afwachten.

Geplaatst

Super Linda; een 4cellige topper!!klinkt wel cool!!nou hopen dat de topper dat zelf ook vind....broedse in ieder geval...

In mijn omgeving stinkt ook iedereen en-orm....bahbah.... en ik weet het nu zeker; in paprika chips zit knoflook....

Net voor het eerst, naast m'n misselijkheid ook overgegeven.... dus goed teken!!kan zeggen dat ik het helemaal niet erg vind... maar ik spuug vrij makkelijk!!

Esther; beter!dat je alsnog ongi werd, ik heb dat ook 2x gehad, dat m'n ongi gewoon wegbleef, en het écht met pillen moest opwekken.

Lekker dat je verder kan, Ik begon met de sap op de dag van TP (omdat ik het eerder nog niet wist)... en ik deed meestal sochtends op n nuchtere maag n glas ( khad het idee dat m'n lichaam het dan beter opnam...haha) en tussen de middag en savonds....dus ongeveer 2/3 grote glazen...

Geplaatst

Heej dames,

Zal ook weer eens iets van me laten horen. Ik zit nu op wachtdag 4 en voel helemaal niets... Weet niet wat ik ervan moet denken. Kan goed zijn, maar ook weer niet. Schiet lekker op zo! hahaha. De vorige keer voelde ik vanalles en die poging was niet goed afgelopen.

Iedereen nog lekker aan de granaatappelssap??

Liefs Elke

Geplaatst

@Tweety; gefeliciteerd met je eerste kotsbeurt haha. Vervelend maar wel weer een extra bevestiging. Ik werd kotsmisselijk van kipkruiden en konijnevoer.

@Elke: wat zou je willen voelen dan? Ik denk niet dat je er daadwerkelijk iets van kunt voelen nu. Dit is mijn 5e verse tp en ik heb al die keren eigenlijk niks gevoeld. Pas de laatste 2 dagen meestal krampjes die alle kanten op kunnen.

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel glazen jullie drinken per dag. Ik heb trouwens de granaatappelsap met framboos van appelsientje. We hebben een mega C1000 gekregen met de wereld keus maar geen POM te bekennen hoor.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Heb een tijdje pauze gehouden op het forum en houd nu pauze voor de TP van de laatste 3 cryo's maar ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen met wachten, zwanger zijn en met de volgende poging als het deze keer niet is gelukt! Zet hem op en ik denk aan jullie en ik duim voor jullie!

Go go go!:support:

Liefs,

Eus

Geplaatst

hihihihihihi Linda, zoals jou zin geschreven staat, ik werd kotsmisselijk van kipkruiden en konijnenvoer, alsof je dat zelf eet!!!! ik neem aan van niet :-D want daar zou ik ook misselijk van worden.

Tweety, je zal weten dat je zwanger bent, erg fijn al die kwaaltjes, wacht maar als je over 3 weken nog spuugd :-P

maar voor nu erg fijn die bevestiging.

Weer een nieuwe variant van granaatappelsap, van appelsientje, nog niet van gehoord, gister in de chat hebben we het ook gehad over granaatappel thee en crystal clear granaatappelsmaak.

Ik drink ook 2 grote glazen per dag

Elke, ja jeetje moeilijk he, moet je wel wat voelen, ken je nog niets voelen.....voel je wel wat denk je o jee is dit wel goed, voel je niets denk je weer o jee ik moet wat voelen. zucht de dillema's van de WW.

Geplaatst

Zwangere meiden: heerlijk voor jullie, die steeds donkerder wordende teststreepjes en kwaaltjes die bevestiging geven!!! Leuk leuk leuk...

Elke: ik ben een wachtdagje verder dan jij (WD5 na tp nu, 8 dagen na punctie).... Ik moet zeggen dat de eerste week heel makkelijk voorbij ging, maar nu......!! Nu begint het echte wachten. Meen soms wat te voelen (maar denk dan 'ach nee, zal wel niets zijn' of 'ach nee, is nog veel te vroeg') maar heb ook soms wat endometriose-achtige klachten, die ik vooral NIET wil voelen. Vandaag pijn rond m'n navel gehad, de plek waar de pijn zat toen m'n miskraam begon. Dus dan doe ik maar rustig aan en probeer echt te letten op wat ik beter niet kan eten om de endo rustig te houden.

Wel fijn dat ik niet alleen hoef te wachten... Het lijstje is inmiddels naar een vorige pagina gezakt (staan de nieuwe meiden er al op trouwens??), volgens mij wacht ik nu hand in hand met Elke, Sowiebo, Ceeke, José..... en misschien zijn er nog wel meer met ongeveer dezelfde testdatum? Heb 'm even niet paraat.

De eerstvolgende die kan testen is.... Anouk? Is de testdatum achter je naam de dag waarop je ook gaat testen als je nog niet ongi bent, of kan/wil je 't al eerder wagen?

Liefs Dee

Geplaatst

Heb het lijstje weer even opgeduikeld:

Testen:

Sissy: 1maart

Willy: 3 maart

Jorien: 3maart

Janine: 2 maart(2 embryo,s)

Medusa: 6 Maart

Tweety: 6 maart

Lianne:7 maart

Judith: 7 maart

Noekie1988: 12 maart

Ceeke: 14 maart (bloedtest)

Sowiebo: 16 maart

Jose: 16 maart

Dee: 17 maart

Elke: 19 maart

Hoopvol: 18 maart

Corina: 23 maart

Nieuwe meiden, zetten jullie jezelf er op? (als je wilt natuurlijk)

Geplaatst

ik kom het al niet laten, gister avond getest negatief.. maar het kan nog alle kanten op, maar houd het nu wel beter vol dan de afgelopen 2 dagen.. dus hoop dat ik het nu volhoud tot vrijdag..

Vind het allemaal erg dubbel, heb al 3/4 dagen met vlagen wat buikpijn/krampen maar ongesteld ben ik niet :S

Het is afwachten, meer kan ik helaas niet doen, het kan alle kanten nog op..

Geplaatst

Hi Dee,

Fijn dat je het lijstje weer te voorschijn hebt getoverd! Het was al weer even geleden dat ik het gezien had... Wij lopen gelijk op qua punctie en tp-datum;-) Ik mag alleen wat eerder komen voor een bloedtest maar wellicht dat ik op wd10 toch een testje ga proberen. En jij??! Of kun je het opbrengen om geduldig te wachten tot de 17e? Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik allemaal voel of niet... Ik kan alleen lastig naar de toilet;( Daar helpt granaatappelsap dan weer niet bij;-)))

Maar goed, we houden elkaar stevig vast en gaan vol goede moede deze wachtdagen doorkomen, toch?!! Op naar groen: YES, WE CAN!!!

Nu beginnen aan een enorme berg strijk, bah! Maar de kast is leeg en de wasmand overvol -> wat klopt er niet?!!!

Geplaatst

Noekie; je bent nog te vroeg met testen... spannend he? die laatste dagen!!Nog even volhouden... !!

Dee; die eerste week gaat wel redelijk snel voorbij...maar dan krijg je week 2.... wat n ramp vond ik dat....haha...k ben ook veels te ongeduldig voor dit soort dingen...

Toen ik m'n terug plaatsing had, was ik een uurtje voor Rosella / Roos... die moest na mij, ze staat niet op het lijstje, maar weet iemand hoe het met haar is??? of heb ik iets over het hoofd gezien??

Ceeke; suc6 met je strijk... leuk leuk....(niet)...haha..

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor de lieve reacties!!! Gelukkig voel ik me al weer een stuk beter!! Heb een zeer heftige menstruatie gehad en waarschijnlijk in combinatie met

alle spanning en de enorme teleurstelling gaat je lichaam tegen werken. Nu mezelf maar weer oppakken en proberen weer vooruit te kijken.

Bij volgende menstruatie mag ik me eer aanmelden, pfff voor mijn gevoel duurt het allemaal weer zolang.

Ik hoop dat jullie allemaal veel groen laten zien deze maand!!!

Liefs Lianne

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben alweer de hele maand aan het meelezen en aan het duimen voor zoveel mogelijk groen. Zelf kom ik ook nog net op het maartbankje. Ik krijg donderdag de punctie en dan waarschijnlijk zaterdag de terugplaatsing. Tel 2 weken verder en ik kom nog net eind maart uit voor een eventuele test.

Ik zal me na de tp op het lijstje plaatsen.

Iedereen die nog aan het wachten is, heel veel sterkte! Ik weet hoe killing de wachtweken zijn.....

Geplaatst

Balen Anouk!! Je houdt het dus nog even spannend..... Je zit vandaag 2 weken na punctie toch?

That's the spirit Ceeke!! We lopen idd precies gelijk, en ook ik ga (als ik het haal) waarschijnlijk op wd10 testen, dus 13 dagen na punctie: aanstaande zondag dus! Vorige keer ook al op die dag getest (was ik toen van tevoren helemaal niet van plan, maar in een opwelling was 't ineens gebeurd ;-) ).

Tweety: er zijn de afgelopen weken al wel meer mensen langs geweest op het wachtbankje die (nog) niet op de lijst staan. Wie weet meldt Rosella zich ook ineens weer.

Lianne: succes met wachten tot jullie weer verder mogen. Dat wachten is nog akeliger, je wacht tot je weer verder mag gaan wachten ofzo... Maar goed, jouw tijd komt hopelijk snel!!

Eef succes bij de punctie! Was er al wat moois te zien bij de fm?

Geplaatst

LindamvJulian : 22 maart

Ja uiteraard bedoel ik de geur... ik at geen konijnevoer. Zwangere vrouwen kunnen trouwens wel hele vreemde eetgewoonte's krijgen dus het had gekunt haha.

@Lianne: vervelend dat je moet wachten tot je weer kunt beginnen.

@Eef: succes alvast voor de punctie

@Noekie: ik had al in het andere topic gereageerd.

Geplaatst

@Dee, ja vandaag 14 dagen na punctie 10 dagen na tp en gister getest. maar eitjes liepen of dag van tp 1 dag achter. ik zie het wel ik ga vrijdag weer testen

Geplaatst

Adelaida : 16 maart

LindamvJulian : 22 maart

Ja uiteraard bedoel ik de geur... ik at geen konijnevoer. Zwangere vrouwen kunnen trouwens wel hele vreemde eetgewoonte's krijgen dus het had gekunt haha.

@Lianne: vervelend dat je moet wachten tot je weer kunt beginnen.

@Eef: succes alvast voor de punctie

@Noekie: ik had al in het andere topic gereageerd.

:happydance::happydance::happydance::happydance::happydance::happydance:

Geplaatst

Noekie, hier nogmaals.... hopelijk ben je gewoon te vroeg met testen meid.

Eef, lees dat je de punctie hebt, heeel veeeel succes!!

Lianne, knuffel voor jou!!

Geplaatst

Hallo Lady's,......

Ik probeerde me net toe tevoegen bij de test lijst maar volgens mij is het niet helemaal gelukt.

Leuk om te zien dat er zoveel groen aanwezig is en de rest moet hoop blijven koesteren!!!

Suc6 lady's

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden