Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Eef : wat goed zeg!!! Dat zijn goede berichten hoor.

@Judith: wat krijg jij dan laat bericht zeg over je cryo's.. Bij ons is dat 1 dag later dan de tp en dus 3 dagen na punctie.

@Medusa: wat ontzettend balen dat je IUI nu niet doorgaat. Lijkt me ook heel lastig als je man zo vaak weg is en je aan het behandelen bent.

@Noekie: in het andere topic had ik al op je gereageerd.

@Jose: logisch dat je niet wil testen zo midden in de week even gauw voor het werk aan. Als hij positief is dan maakt het je allemaal geen donder uit maar anders wil je toch wel bijkomen van al je verdriet.

Mijn testdag is op dinsdag ook zo'n rotdag. Eigenlijk moet ik die maandag weer aan het werk maar daar heb ik dus ook geen belang bij dus ik probeer nog inval te regelen.

Ik voel verder ook niks en zit op wachtdag 4 denk ik? Dan kun je ook nog helemaal niks voelen lijkt me.

Ik heb wel een enorm opgezette buik. Lijkt een beetje gek net of je zwanger bent en ik zit nu natuurlijk niet te wachten op pijnlijke opmerkingen of vragen.

Zou het van de punctie komen? Ik heb dat met al die andere puncties eigenlijk nooit gehad.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo

Er is inderdaad bloed geprikt en een echo gedaan.

HCG was aanwezig in m'n bloed en op de echo zag je heel dik slijmvlies.

M'n termijn is nu 4 weken en 6 dagen en het is logisch dat je dan nog niet

veel ziet op de echo, maar omdat m'n pijn links zit en dik slijmvlies ook

een symptoon is van een EUG. Hopelijk valt het allemaal mee en is het gewoon

misgegaan. Op het moment knetteren m'n emoties heen en weer.

Moet nu om da dag terugkomen. zucht!

Noekie balen dat de test negatief is!

Medusa voor jou ook ontzettend balen dat je man er helaas niet is.

voor iedereen sterkte,

groetjes,

roos

Geplaatst

Wat onzettend naar en onzeker Rosella, hoop dat het toch goed zit en dat de echo nog te vroeg was om te zien, of is dat uitgesloten???

Jose, dank je wel, ik hoop dat je NIET meet gaat naar wachtbankje april is wel gezellig maar ontmoet je liever later op 12 weken bankje :-)

Nee, ik moet vanavond aan de pil, anders moet ik eerst 2 weken wachten op ongi en dan 6 weken aan de pil, dus ja dan vanavond maar. ( als manlief thuis komt gaan we wel een poginkje wagen ;-) ) niet geschoten altijd mis.

maar dit zijn inderdaad de nadelen van zijn werk.

XXX

Geplaatst

Nee hoor, is niet de eerste keer met Menopur. Heb dat de vorige pogingen ook gehad. Het is wel de eerste keer dat ik nu ook Decapeptyl had. Daardoor konden we iets langer doorspuiten. Dat heeft duidelijk wel een positieve invloed gehad!

En wij krijgen inderdaad ook zo laat te horen of er cryo's zijn, loop dan ook in hetzelfde ziekenhuis als Judith. Ze zeggen dat je na 2 weken een brief krijgt. Vorige keer was ik al ongi en had ik nog steeds geen brief. Toen ik belde, kon ik toen wel vragen of er nog cryo's waren. Waarom dat in Voorburg zolang moet duren weet ik ook niet. Ze gaan toch al na een paar dagen de vriezer in? Dan kun je het dan toch ook wel laten weten?

Doordeweeks testen lijkt me ook niks hoor. Ik probeer het altijd uit te stellen naar een vrije dag....

Geplaatst

@Dee ik gebruik inderdaad de bollen en heb nog geen bloedverlies. Heb eind vorige week en begin deze week wel een paar dagen menstruatie pijn gehad maar dat is inmiddels alweer over..

Ik heb echt geen idee wat ik er van moet denken maar ga er nu eigenlijk wel vanuit dat het waarschijnlijk niet gelukt is en dat we op moeten naar de volgende ronde.. Maandag nog bloedtest, dat nog even afwachten.

Geplaatst

Heej dames,

Roos,

Wat erg voor je! Ik hoop echt dat ze het mis hebben!

Anouke,

Wat klote dat je negatief hebt getest. Serkte hiermee.

Judith,

Wat een mooie score!!!

Medusa,

Wat een domper zeg. Je had er wel rekening mee gehouden, maar toch... Op naar april :D

Ik zit vandaag op dag 7!! Op de helft!! Nu begint de ergste week. Nou je die begint maandag, want dan gaan we weer werken en heb ik meer tijd om te piekeren en te denken dat ik iets voel, hahaha.

Liefs Elke

Geplaatst

Tuurlijk houd je hoop Anouk, dat mag ook....!!

Maar, de bollen kunnen je ongi ook tegenhouden helaas. Hopelijk is dit niet het geval bij jou en test je morgen met de kv-test positief.

Geplaatst

Even een vraag aan jullie, dacht dat ik inmiddels wel ervaringsdeskundige was, maar goed....

Zat gisteravond gtst te kijken en daarin werd gezegd dat zodra er bevruchting is geweest, het embryo hcg produceert...

Toen begon ik toch na te denken, dat gebeurt toch pas na innesteling?

Wat weten jullie hiervan?

Geplaatst

Hi José,

Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik kan me zo voorstellen dat dat inderdaad pas gebeurt als het embryo innestelt.... Tot die tijd is er geen 'verbinding' tussen embryo en baarmoeder zou ik denken. Waar zag je dat op tv?

Geplaatst

@Jose: ik heb geen flauw idee. Ik heb goede tijden trouwens al een week niet gezien dus ben wel benieuwd hoe dit onderwerp daar ter sprake komt??

Vaak klopt die info ook helemaal niet die ze in een serie geven. Dat was toen ook zo met Lorena die toen stiekem IVF ging doen. Dat ging ook allemaal heel makkelijk en simpel

Ik ben trouwens nu een boek aan het lezen over IVf ( vruchtbare dagen) en daar staan ook van die domme fouten in. bv Met de punctie worden er embryo's aangepikt....

@Roos: wat een rotnieuws zeg. Is er helemaal geen kans meer dat dit gewoon een normale zwangerschap is?

Geplaatst

Hoi dames ik kom me even aanmelden:).

Ben zins gister trots in bezit van 1 cryo!

Dit is onze 3de terugplaatsing.

Eerste ivf was een drama totaal mislukt.

Tweede ivf 1 verse terugplaatsing , 1 cryo terugplaatsing even zwanger van geweest , en nu de laaste cryo.

Ik zie dat er al een roos in de lijst staat , dus ik zal mezelf Rosalinda noemen dit is mijn eigen naam om verwaring te voorkomen.

Mijn test datum is 22 maart , ik hoop dat ik het volhoud.

Liefs Rosalinda

Geplaatst

Jemig, wat is er weer veel geschreven! Ik zou tegen iedereen wel wat willen zeggen, maar ik echt TE schijt-chagerijnig om het te doen... sorry!

@ Jose: Dat was ook de reden dat ik twee dagen eerder ging testen. Mijn testdag was maandag en ik was bang dat ik met een jankhoofd en hevig vloeiend naar mijn werk zou moeten...

En Het embryo produceert toch geen hcg?? Of heb ik het nou verkeerd? Volgens mij begint het vanaf je innesteling...

Ik ga nu even zitten uit-chagerijnen.... bleegghh...

Geplaatst

wat is een eug?

Roos veel sterkte

En mijn ervaring is dat etos testen niet erg gevoellig zijn

medusa erb bale

n zeg! Het scheelt dat de ivf afspreek blijft steen maar toch kut

eef gefeliciteerd

Geplaatst
Even een vraag aan jullie, dacht dat ik inmiddels wel ervaringsdeskundige was, maar goed....

Zat gisteravond gtst te kijken en daarin werd gezegd dat zodra er bevruchting is geweest, het embryo hcg produceert...

Toen begon ik toch na te denken, dat gebeurt toch pas na innesteling?

Wat weten jullie hiervan?

Ik kon me niet voorstellen dat voor de innestelig al HCG aangemaakt word, gelukkig heeft Violetta het gevonden...... We zijn weer wat wijzer geworden ;-)

Geplaatst

Even schrijven hoor.... moeilijk wachtdagje vandaag! Vanmiddag enorme testdrang maar heb me kunnen beheersen, is echt nog te vroeg!

Was eerder vandaag bij de huisarts. In de wachtkamer kwam een kleuter naast me zitten spelen, haar moeder was in een andere ruimte ernaast. Het meisje begon tegen me aan te kletsen en vroeg 'en van wie ben jij de mama?'. Even later, toen ik samen met een oude vrouw was overgebleven in de wachtruimte, begon die vrouw tegen me te praten. Ze vertelde dat ze 94 jaar oud is, en kwam nog hartstikke kwiek over, zag er ook nog eens mooi en verzorgd uit. Ik vroeg haar of ze kleinkinderen had. Ze zei 'och meid, ik heb geen eens kinderen... ik heb ooit een miskraam gehad bij 4 maanden en dat was verschrikkelijk'... ze praatte verder over de kinderen van haar zus, en neven en nichten en ondertussen dacht ik: 94 jaar en nog steeds hartgrondig verdriet. Haar wens is nooit in vervulling gegaan, wij mogen het nog steeds proberen!

Ik schreef gister al (weet niet meer of het in dit topic was of het UMC topic waar ik ook kom) dat ik momenteel heen en weer word geslingerd tussen hoop en vrees, en ook vandaag bedenk ik me weer dat het allemaal zo dicht bij elkaar ligt: hoop & vrees, angst & moed, verdriet & blijdschap......

Ik lees nog steeds mee bij het 'uitgerekend in augustus'-topic, waar ik een paar weken bij heb mogen horen. Daar verschijnen nu mooie buikfoto's, buikjes tussen de 16 en 18 weken en al zo mooi....... Confronterend, maar geeft tegelijkertijd moed: ook wij gaan daar nog steeds voor!!

Geplaatst

Lieve Dee, dat is inderdaad even een inzinkmoment. Gelukkig zijn de tijden in positieve zin veranderd... en mogen wij het meemaken dat er nog een kans in het verschiet ligt.

Dan hebben we er in ieder geval alles aan kunnen doen.

Hoopvol, moet wel even om je lachen haha.... met r poes showen ;) Gelukkig is het hartstikke nep hihi...

Maar je zou toch denken dat zo'n serie zulke info wel uit betrouwbare bron halen, voordat ze het zo uitspreken. Begon al aan mezelf twijfelen, Violeta bedankt voor je moeite om het even op te zoeken. Zijn we in één klap allemaal weer wijzer geworden.

Zjoediezzz, chaggie haha....beurt het mooie weer je ook niet op?

Rosalinda, welkom hier!! Op naar de 22e ;)

Geplaatst

Hee dee,

Ja, dat is lastig he... Ik heb hetzelde: nu twee keer een miskraam gehad en ik weet nog precies de topics te vinden waar ik toen in schreef. 1 van die topics is nu natuurlijk mama forum geworden, want al die ukkies zijn alweer 9 maanden...

Ik kan je handtekening niet zien op de iPad: opmwelke wachtdag zit je? Ik ben ook ongeduldig.... Nu pas wachtdag 7 en ik voelmvanalles, maar ja, het is natuurlijk nog te vroeg om van de zwangerschap te zijn, dus dat geeft me niet zo'n goed gevoel. Tja, nog een weekmafwachten.

Succes met wachten!

Geplaatst

Oh yes IVFsh, je bent op de helft. NOg een week te gaan....pfffffff!

Succes met de laatste loodjes.

En het meelezen in uitgerekend topic herken ik erg, ik was anders nu 33 weken geweest. Daarom maken deze wachtweken het extra beladen en vind ik het daarom misschien wel nóg spannender dan voorheen.

Geplaatst

Wat een spanning hier van al het wachten.... en ik weet hoe moeilijk het is!!

Dee; wel apart he? dat je soms ineens verhalen te horen krijgt, waar je jezelf in herkend, maar die toch ook weer zo anders zijn!! jij mag nog hoop hebben, vroeger kreeg je kinderen of kreeg je ze niet.... dan hield het gewoon op!!

Als het voor de innesteling al HCG afgeeft, zou het betekenen dat ieder die een TP krijgt altijd zwanger is (want dan is het bevrucht)...

Judith; welkom!!Hier nog 1 die last heeft van de hormoontjes... en me dus nogal sacho kan voelen... haha... hoort erbij meid!!

ivfsh en Dee; ik heb dat ook idd. toen ik een misrkaam kreeg was én m'n beste vriendin zwanger, en nog een meisje uit de vriendengroep, m'n vriendin en ik liepen gelijk, waarna het bij mij fout ging... kvind het nog altijd apart als ik haar zoontje zie, zo groot had mijn kindje ook kunnen zijn... khad bij wijze van al weer zwanger van de volgende kennen zijn....

Wachtdag 7... nog even te gaan... ga je op wachtdag 10 na TP testen of later??

suc6 allemaal

Geplaatst

Hee José,

Ja, dat ismgek hè, dat je toch mee blijft lezen... Hoe gaat het wachten bij jou? Jij looptmtwee dagen voor op mij, toch? Ik heb echt last van mijn borsten... Dat kan drie dingen beteken: zwanger, bijna ongesteld of die stomme bollen.... Optientwee valt in mijn gevalmaf, wantnik slik progynova en gebruik de bollen, dus dan wordt ik niet ongesteld. Tja, blijven twee opties over: weet je nog niets, haha. Kan me trouwens bijna niet voorstellen dat ik nu al iets kan voelen van een eventuele zwangerschap, lijkt me toch echt wel te vroeg.

Voel jij al iets?

Geplaatst

Hi tweety: ik denk dat ik wacht totmdag 14. Hoopndat ik het volhou... Vind het toch wel spannend allemaal. Wanneer ga jij testen?

Geplaatst

Ivfsh; jij kan geen handtekeningen zien zeker? ik heb afgelopen zaterdag positief getest... dat was wachtdag 10 na TP... dus vroeg, maar ik wilde het zo graag proberen, kon het bijna niet volhouden!!!

maar m'n geduld was beloond!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden