Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart 2011

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Judith: succes met de echo!! Ik ga voor je duimen dat je een mooi hartje ziet kloppen.

@Yolande: jawel wij gaan wel zelf testen maar pas echt op de testdag zelf. En dan pas morgenavond als mijn vriend weer thuis is.

Geplaatst

Dank jullie wel! Vanmiddag om 15.45 hebben we de afspraak... daarna zijn onze ouders bij elkaar en gaan we daar naar toe, het duurt dus nog wel even voordat ik kan laten weten hoe het was. (vanavond denk ik)

Hoop echt zo dat alles goed is!

xx, Juut

Geplaatst

Ooooh Zjoediezzz wat ontzettend spannend vanmiddag! Jij hebt ook kans op een tweeling zie ik! Ik heb er nu al de bibbers van... moet nog 3 weken wachten want mag op 12 april de echo laten maken!

@linda, ik voel me helemaal te gek, een collega zag het aan me dat ik zwanger ben zei ze... nou ik voel me ook wel zwanger maar durf het nog niet heel hardop uit te spreken, alsof het de goden verzoeken is.....

Vanmorgen weer een positieve test gedaan, hij snuffelde er maar aan en werd roze! Toen maar het ziekenhuis gebeld en die riepen gefeliciteerd! Nou dan moet ik er ook maar aan geloven onderhand...

Trouwens toen ik uit bed stapte moest ik mijn borsten vasthouden, kreeg er hele pijnlijke steken in, (heb ook niet achteraan gestaan zeg maar, ben behoorlijk fors daar) ben met mijn armen eromheen snel een bh gaan aantrekken zo gevoelig zijn ze ineens....

Geplaatst

Mutske wat spannend en wat herkenbaar allemaal! Het lijkt wel of we alleen maar overal op moeten wachten he? Al zijn 2 of 3 weken toch niet zo veel: Bij een "gewone" zwangerschap krijg je pas veeeeel later een 1e echo!

Ik hadd ook van die pijnlijke boobies (stond ook redelijk vooraan) het neemt nu iets af en ben al aan de (hele charmante) meegroei bh's gegaan anders blijf ik bh's kopen!

Geniet lekker van alles wat op je af gaat komen...

Ow, en mijn man denkt nog steeds dat het er 2 zijn... ik zelf denk 1! Spannend!

Lfs, Judith

Geplaatst

Mutske; Meid van harte gefelciteerd, wat een goed nieuws!!Dat borsten verhaal ken ik ja.... brrrr....ze wegen ook gewoon zwaar....iets wat ik met m'n cuppieB helemaal niet gewend ben.... maar ik ben er trots op dat ik eindelijk ook eens borsten heb ;-)

De meiden die negatief getest hebben, heel veel sterkte!!! en ik hoop datjullie snel verder mogen!!

Iemand had het over darmkrampjes in de WW (kan de vorige blz. niet meer zien, dus ik weet niet meer wie het nu was) bij mij zijn rommelende darmen een goed teken!!!

Fijne (zonnige) dag vandaag...

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reactie's doet me goed.

Vanmorgen Geertgen gebeld en er staat nu een afspraak voor de 28ste voor een evaluatie/beleidsgespek ben benieuwd ga een lijstje maken met vragen wat ik wil weten.

@ Judith : heel veel succes vanmiddag met de echo. Ik duim voor je op een hele mooie echo.

Voor de rest sterkte en toi toi toi voor iedereen die het nodig heeft.

@ Voor de zwangere op het lijstje geniet geniet geniet en op naar een hele mooie echo.

Liefs Corina.

Geplaatst

Tweety, ik was degene met rommelende darmen vanaf dag 3 na tp.... positief om te lezen dat het bij jou een positief teken was...!

Had jij het ook al zo snel?

Dus Linda, jullie gaan morgenavond testen? Kan dat ook met avondurine? Spannend hoor, alvast toi toi toi!!

Mutske, geniet maar lekker meid!

Zjoediezzz, komt vast helemaal goed met de echo!!

Geplaatst

ja de meeste testen kunnen op ieder moment van de dag gedaan worden.

Als je te vroeg gaat testen is het denk ik wel beter dat je het met ochtend urine doet maar op de testdag zelf maakt het volgens mij niks meer uit.

@Judith: nog een half uurtje en dan is het zo ver! Ik duim voor je hoor.

Geplaatst

Ook hier last gehad van rommelende darmen. Ook al vrij snel. Ben nu voor de 2e keer zwanger en beide keren heb ik het gehad.

Ook last van winderigheid ( sorry...oeps :P).

Het is heel goed mogelijk, maar helaas kan een test je de juiste info geven. Hoop het wel van harte natuurlijk!!

LInda, ik blijf voor je duimen.

Geplaatst

Oké José , jij dus ook last van de darmen... Beetje stom om op te schrijven maar ik moet ook veel vaker naar de toilet en dan niet om te plassen haha... Komt dit toevallig ook bekend voor bij jullie?

Geplaatst

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op het forum. 14 maart eerste tp gehad van 2 embryo's na een tese/icsi. Ik woon in Zwitserland en heb hier de hele behandeling gedaan, in grote lijnen komt het op het zelfde neer alleen zijn de 'merknamen' van de hormonen anders. Ook lees ik hier dat vrijwel niemand na de terugplaatsing, progesteron bolletjes (3 x daags 200mg) en hcg injecties (Choriomon 1000, dag 2,4,6,8 en 10 na tp) krijgt voorgeschreven.

Ik voel me goed, alleen veel last van opgezette buik en borsten, niet gek met al die hormonen...

Ik heb niet specifiek een testdag doorgekregen maar ga na het weekend testen, als ik het vol houd. Eerder heeft ook geen zin ivm hcg in bloed door injecties.

Iedereen die nog aan het wachten is heel veel geluk en voor degene waarbij het helaas niet gelukt is heel veel sterkte en geluk met de volgende poging.

Hoop wel dat het lijstje iets groener wordt....

Geplaatst

Yolande; Ik had het ook vrij snel na TP (weet niet meer precies vanaf welke dag) en idd. vaak naar het toilet, maar het werd wel steeds 'harder', meer last van obstipatie, rond de dag dat ik ongi moets worden....

Ik hoop dat het voor jou ook zo'n positief 'kwaaltje' is....

Welkom Swiss; Ik had na TP Utrogestan bolletjes, 3x daags 2 om in te brengen... verder niks... ja, we zijn wel met het maart wachtbankje aan de granaat appelsap gegaan... (Schijnt goed voor de innesteling te zijn)...

Wat bij mij in ieder geval geholpen heeft.

Spannend voor je, het wachten... hopelijk met mooi 'groen' resultaat'.

Linda; ik heb op wachtdag 10 ( na tp) getest, met een kruitvat test, aan het einde van de middag (rond 18uur/18.30uur) smiddag niks gedronken... die was gelijk positief.

Dus als je op je testdag zit, kan het wel met middag urine hoor... zorg dat je niet al te veel drinkt van te voren.

Geplaatst

hier ook geen goed nieuws. Op aandringen van mijn vriend zostraks een test gedaan. 'niet zwanger' gaf hij aan. Manlief heeft nog hoop dat het een dag te vroeg is en niet met ochtend urine is gebeurt. Maar ik weet wel beter./

Geplaatst

Linda, wat een teleurstelling... wel lief van je dat je vriend nog positief is, maar inderdaad jij kent je lichaam wel beter. Wat een klap wederom. Meid, ik wens jullie heel veel sterkte.

Geplaatst

Jammer Linda, had je de digitale gedaan? want ik heb zelf gemerkt dat tie niet zo heel gevoelig is, dat je m wel met geconsentreerde urine moet doen.

Sterkte!!

liefs

Geplaatst

Knock, knock... Lisa.... wordt het niet eens tijd dat je jezelf groen maakt op dit bankje?

We kunnen wel wat groen gebruiken...

De lente is begonnen, maar het bankje wordt er niet beter op.... vreselijk die herfstkleur. Meiden, voor jullie allemaal nog eens een knuffel.

Geplaatst

tweety: ja ik heb de digitale van clear blue gedaan. Denk je echt dat het iets uitmaakt?

Iemand had hier laatst zo'n lijstje geplaatst over de gevoeligheid van alle testen maar ik kan hem niet weer vinden.

Geplaatst

Linda; k zou het gewoon nog n x met ochtendurine proberen!!(en n 'gewone' test, van kruitvat ofzo...die zijn erg gevoelig)

Het nadeel van de digitale vind ik zelf dat het zo definitief is, terwijl je met n gewone soms wel eens leest dat ze na n 10 minuten ofzo alsnog n streepje hebben, is dat met de digitale dus niet....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden