Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja sorry ik ben de hele dag aan de telefoon gewest me het Vu, test is negatief .

Dus nu aan de Lucrin voor 3 maanden , met 10 weken prikken ofdat me endo rustig is en dan weer beginnen voor onze laaste verse poging.

Zondag 3 april met spoed een scan ofdat me botten het goed houden met al 3 jaar Lucrin en dan de uitslag bespreken met min endo arts.

Ik begin in Juni weer , en kom als het goed is in Juli weer gezellig op het bankje.

Dus ik ben nu officeel van het bankje gevallen , maar vond het we fin om afgelopen weken alles te kunnen delen met jullie dames!

Liefs Roos

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Roos, heftig hoor, weer een heel traject in met Lucrin (Lucrin is niet mijn grootste vriend(in) ;-) ). Ik wens je heel veel succes en sterkte en voor de volgende poging uiteraard extra veel geluk!!!!!

Geplaatst

Bedankt voor jullie steun van de afgelopen weken! Ik heb vanmorgen lekker gewinkeld en ben vanmiddag flink tekeer gegaan in de tuin zodat ik weinig tijd had om na te denken. Maar de tranen hebben nog wel flink gevloeid vandaag. Van alle 8 pogingen hakt deze er flink in. Misschien was het die andere keren nog niet zo definitief omdat ik toen nog pogingen 'te goed' had. Nu hebben we in elk geval nog wel 2 cryo's maar daarna is het echt voorbij.

@zomerzotheid: Ook kloten dat het voor jou ook echt mislukt is nu. En je bent dus meteen weer 3 maanden verder voordat je weer kunt starten.Voor deze poging heb ik ook 3 manden lucrin depot gehad. ( die andere pogingen niet) maar moet je ook aan de lucrin voor een cryo tp? De assistente wist het niet vanmorgen daarvoor moest ik de verpleegkundige bellen maar daar had ik nog even geen belang bij.

Geplaatst

Linda en Roos, dikke knuffel voor jullie!! Heel veel sterkte, het is niet eerlijk...

Judith, wat super zo'n mooie echo!

Vandaag de brief van het ziekenhuis gehad. Ze hebben nog 4 embryootjes kunnen invriezen. Wel een record voor ons. Maar ik hoop natuurlijk dat we die niet nodig gaan hebben....

Geplaatst

Jeetje Linda , ik vind het erg voor je dat je al 8 pogingen achter de rug hebt , natuurlijk ben je dan vreselijk verdrietig en op , maar je hbt nog steeds cro's dus houd de moed.

Na elke poging cryo of vers , moet ik persoonlijk aan de Lucrin , ik heb zwaar endometriose , en zodra het niet onderdrukt word is het gelijk mis bij mij , hierdoor ben ik ook 1 eierstok verloren.

Ik ben daardoor al 3 jaar aan de Lucrin met tussen stops van pogingen.

Eefje meid wat lekker je hebt nog 4 embryotjes in 4 rietjes of saampjes verpakt?

Wel lekker vooruitzicht , nu maar eerst deze wachtweken uitzingen ik duim voor je:)

Yolande wat betreft de evaluatie die is er niet , alles gaat goed behalve geen

bevruchting en dat die ie wel was vorige keer ging het mis, de artsen in het vu zien het als pech.

Daar houd ik me maar aan vast , om nog eens over te stapen wil ik niet meer nog meer tijd kwijt en ik vind het fijn hier.

Dames ik houd jullie in de gaten heel veel sterkten voor de gene die er af zijn gevalen en voor de groentjes geniet van dit bezonder moment , 9 maanden gaan zo snel:)!

Dikke knuffel!

Geplaatst
Hi Louise, wij lopen dan bijna gelijk. Ik kan ook rond de 29ste testen, mijn terugplaatsing was al op de 14e maar ik moet woensdag mijn laatste hcg injectie nemen dus eerder testen heeft vast geen zin. Heb nu een heel erg opgezette buik en rechts achter in mijn rug wat steken, iemand hier ervaring mee...? Zal vast door al die hormonen komen. Succes met wachten...

@swiss

Ik heb een terugplaatsing in mijn natuurlijke cyclus dus geen hormonen meer. Wel een beetje gevoelige baarmoeder heb ik t idee. Beetje zwaar gevoel... Helaas weet ik t zondag ochtend na mijn thuistest en dinsdag na t bloedprikken zeker... Kan ook dat ik gewoon ongesteld wordt natuurlijk. Veel succes ik duim voor je zondag ochtend! Laat je t weten?

Geplaatst
@louise: ik heb ook de 17e een cryo-TP gehad!! Wij mogen voor de iui op 26 maart testen en voor de cryo op 31 maart. Maar ik ga dus ook proberen om zondag pas te gaan testen. Vrijdag is het 2 weken geleden na de pregnyl. Dat ga ik aanhouden voor de dag dat wrs. het HCG wel uit mijn bloed zal zijn.

Hier ook nog geen symptomen. af en toe een steekje in mijn rechter zij. Maar tja, ik voel nu natuurlijk ook echt alles.

Hier is ook elke dag weer eentje er bij! wachten duurt ook zo lang he.....

@wonnebemom

Jij hebt dus eigenlijk een dubbele kans? Spannend

ik heb gelukkig nog 6 cryos in de Vu. Ik ben 36 en vindt t wel rot dat als er twee goed ontdooien, ze zitten samen in een rietje, de Vu er toch maar 1 terugplaatst. Dan gooien ze dus 1 kans weg terwijl ik er dan eigenlijk 2 terug zou willen. Wel raar hoor... Nou eerst deze maar eens afwachten.... Kan iemand ons op t lijstje zetten? Dat lukt niet goed vanaf m'n iPad. Thanks

Geplaatst

Beste Louise ik loop ook bij het vu en heb het hier over gehaf, ze maken rietjes met het idee dat je zeker 1 terugplaatsing hebt.

Ik moet zeggen bij mij kloptje het ontdooien altijd , er altijd 1tje over die goed was.

Ze kunenn natuurlijk ook 1 voor 1 ontdooien maar waarom ze dat niet doen weet ik niet.

Ik weet wel dat het Vu de nieuwste invries en ontdooi methode gebruikt.

Geplaatst

Hi Louise,

Ik ga proberen tot na t weekend te wachten ivm de hcg die toch nog in mijn bloed zit door de injecties. Raar dat ze bij de VU niet twee embryo's terug willen plaatsen. Ik heb mijn behandeling in Zwitserland en daar zetten ze standaard 2 embryo's terug, ook bij mij terwijl ik 30 ben. Volgens mijn gynaecoloog is er bij terugplaatsing van 2 embryo's wel iets meer kans aangezien ze elkaar energie geven... Ik heb dit nergens terug kunnen vinden maar geloof hem graag.

Ook krijg ik hier dus hcg injecties en bolletjes, maar vind dat wel erg veel. Voel me nu alsof ik al 3 maanden zwanger ben, dus als de test straks negatief is wel een grote teleurstelling. Sterkte met wachten...

Geplaatst

Ik hoop dat het ok is dat ik me ook op het bankje inschrijf.

Wil iedereen feliciteren die al een positieve test heeft en iedereen waar het helaas niet bij gelukt is veel sterkte wensen.

Sissy: 1maart

Willy: 3 maart

Jorien: 3maart

Medusa: 6 Maart

Tweety: 6 maart

Lianne:7 maart

Judith: 7 maart

Noekie1988: 12 maart

Ceeke: 14 maart (bloedtest)

Jose: 16 maart

Adelaida:16 maart

Dee: 17 maart - vmk

Mierie78:17maart

Elke: 19 maart

Hoopvol: 18 maart

LindamvJulian : 22 maart

Zomerzotheid: 22 maart

Corina: 23 maart.

Mutske: 23 maart

Wannabemom: 26 en/of 31 maart?

Eef: 27 maart

Yolande: 30 maart

Hope: 30 maart

Mira2: 30 maart

Geplaatst

Dee: 17 maart - vmk

Zo, da's hersteld!

Geplaatst

Hoi Louise,

Ik loop ook in het vu+mca maar bij mij plaatsen ze er wel twee terug als ze alletwee goed ontdooien.

Gr Esther

@wonnebemom

Jij hebt dus eigenlijk een dubbele kans? Spannend

ik heb gelukkig nog 6 cryos in de Vu. Ik ben 36 en vindt t wel rot dat als er twee goed ontdooien, ze zitten samen in een rietje, de Vu er toch maar 1 terugplaatst. Dan gooien ze dus 1 kans weg terwijl ik er dan eigenlijk 2 terug zou willen. Wel raar hoor... Nou eerst deze maar eens afwachten.... Kan iemand ons op t lijstje zetten? Dat lukt niet goed vanaf m'n iPad. Thanks

Geplaatst
Hoi Louise,

Ik loop ook in het vu+mca maar bij mij plaatsen ze er wel twee terug als ze alletwee goed ontdooien.

Gr Esther

Hoi ester. Dit is waarschijnlijk niet uit je eerste punctie. Klopt dat?

Geplaatst

Voor het vu vragen ze dat je 35 plus bent, dit is tenminste tegen mij verteld , pas bij de derde terug plaatsing mocht ik er 2 terug geplaatst krijgen mits dat mogelijk was.

Ik heb het meerdere keren besproken , de reden dat ik nee kreeg was, onder de 35 , mocht 1 embryo het niet overleven kan het ook de tweede schade aanbrengen , tweeling zwangerschap is niet zonder risico's.

Geplaatst

Bedankt mutske kreeg het niet voormekaar.

Proficiat met je zwangerschap hoop dat ik je snel mag volgen.

Zo gauw je de eerste echo ziet dan ga je er vanzelf in geloven.

Groetjes Mira

Geplaatst

Dee:
17 maart - vmk

Louise: 29 maart

Heb mezelf erbij gezet... Successsssssss

Geplaatst

Hey meiden

Was al van het bankje gevallen maar nu is het dan ook officiel want vanmiddag een test gedaan en die bleef maagdelijk wit....

Had sinds wachtdag 6 af en toe bloedverlies (rood) ziekenhuis gebeld en ik moest gewoon doorgaan met de bollen tot ik zeker wist dat het mijn menstruatie was... Maar ja dan was het er weer... Dan 2 dagen niks... Dan weer een beetje... Totaal niet mijn normale menstruatie-verloop...

Nu sinds gisteren meer bloedverlies,toch maar ff getest voor alle zekerheid maar zoals verwacht negatief...

Vandaag is wachtdag 12 mocht eigenlijk vrijdag pas testen maar wil gewoon stoppen met die bollen want heb het gevoel dat die de boel tegenhouden... Wat denken julle?

Alle zwangeren gefeliciteerd!!! Alle wachtenden toi toi toi

En voor iedereen die een negatieve test had onze tijd komt ook!!! :)

Liefs mone

Geplaatst

Mone; Jammer hoor, sterkte ermee, want het is niet leuk om te zien dat het niet gelukt is.

Wij moeten 10 dagen na TP stoppen met de bollen, de dag daarna officieel testen, en de eerste keer werd ik toen dus ook gelijk ongi.

als tie écht negatief is lijkt mij dat je er mee kan stoppen hoor, zeker als je menstruatie al aant doorkomen is.

Geplaatst

Meiden, sterkte allemaal hier... De hoop en vrees spat hier weer van het scherm af!

Voor de nieuwelingen: STerkte & veel geluk! Er moet nog meer groen op het bankje hoor....

Liefs, Judith

Geplaatst

Mone, wat een domper als zo'n test toch weer wit blijft. Je hoopt toch altijd.... Ik heb geen ervaring met die bollen, dus weet niet of je kan stoppen. Het lijkt mij wel eerlijk gezegd. Misschien toch even in het ziekenhuis navragen?

Geplaatst

He mone wat een rotverhaal veel sterkte.

OH de angst slaat me toe heb veel krampen (nog geen bloed gelukkig) maar oh het geeft me zoveel stres.

Wat duren de dagen toch lang.

Geplaatst

he gatverdamme Mone wat een rotbericht! Ik zou de bollen ook aan de kant gooien denk ik, maar toch even de poli bellen denk je niet? Sterkte meis, hoop dat het snel voor jullie gaat lukken!

@Mira1 ; ik heb al positief getest maar heb nog de hele dag last van soort krampen. Is zo akelig , ik ren steeds naar de wc om te checken of er toch niets is uitgekomen. Ik ga 's avonds al vroeg op bed liggen om mijn rust te nemen, hoop dat dat iets helpt. Verder voel ik me op zich goed, soms een vlaag misselijk maar een crackertje helpt meteen, en gisterenavond wat brandend maagzuur. Daar heb ik eigenlijk nooit last van, dus wel typisch. Ik ben dan ook blij, ja hoor blij met brandend maagzuur hahaha, omdat het een symptoom kán zijn!

Geplaatst

Mone, wat klote en ik snap dat je stot met die bollen...

Sterkte hoor!

Ben nu op werk nog even geen tijd om bij te lezen maar wilde nog even zeggen dat we net hoorden dat er 6 cryo's zijn...!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden